Рішення
від 19.03.2020 по справі 360/416/20
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

Іменем України

19 березня 2020 рокуСєвєродонецькСправа № 360/416/20

Луганський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого - судді - Шембелян В.С.,

за участі секретаря судового засідання - Полякової В.К..,

розглянувши у відкритому судовому засіданні за правилами спрощеного позовного провадження справу за позовом заступника керівника Старобільської місцевої прокуратури Луганської області до Відділу освіти виконавчого комітету Біловодської селищної ради Біловодського району Луганської області, треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору - Городищенський комунальний заклад дошкільної освіти загального розвитку (дитячий садок) «Вишенька» , Біловодська селищна рада Біловодського району Луганської області про визнання протиправною бездіяльності та зобов`язання вчинити певні дії,-

ВСТАНОВИВ:

27 січня 2020 року до Луганського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Заступника керівника Старобільської місцевої прокуратури Луганської області (далі - позивач) до Відділу освіти виконавчого комітету Біловодської селищної ради Біловодського району Луганської області (далі - відповідач), треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору - Городищенський комунальний заклад дошкільної освіти загального розвитку (дитячий садок) «Вишенька» (далі - третя особа І), Біловодська селищна рада Біловодського району Луганської області (далі - третя особа ІІ), в якому позивач просив суд:

- визнати протиправною бездіяльність відділу освіти виконавчого комітету Біловодської селищної ради Біловодського району Луганської області щодо оформлення права постійного користування земельною ділянкою та державної реєстрації права постійного користування земельною ділянкою під будівлею Городищенського комунального закладу дошкільної освіти загального розвитку (дитячий садок) «Вишенька» ;

- зобов`язати відділ освіти виконавчого комітету Біловодської селищної ради Біловодського району Луганської області вжити заходи щодо оформлення права постійного користування земельною ділянкою та державної реєстрації права постійного користування земельною ділянкою під будівлею Городищенського комунального закладу дошкільної освіти загального розвитку (дитячий садок) «Вишенька» .

В обгрунтування позовних вимог зазначено, що з листів відділу освіти виконавчого комітету Біловодської селищної ради № 1139 від 20.12.2019 та Біловодської селищної ради Біловодського району № 01.3-34/2699 від 20.12.2019 вбачається, що правовстановлюючі документи на земельну ділянку площею 0,1 га під будівлями та спорудами Городищенського комунального закладу дошкільної освіти загального розвитку (дитячий садок) «Вишенька» , що знаходиться за адресою: Луганська область, Біловодський район, с. Городище, вул. Покровська, 5, відсутні.

Вказана земельна ділянка належить Біловодській селищній об`єднаній територіальній громаді, тому її використання може здійснюватися у суворій відповідності з вимогами чинного земельного законодавства, із дотриманням певних обмежень щодо використання земель комунальної форми власності. Однак, у порушення вимог земельного законодавства та положень Закону України «Про освіту» технічну документацію шодо користування зазначеною земельною ділянкою не розроблено, право користування землею не оформлено, державну реєстрацію цього права не проведено.

Отже, бездіяльність відділу освіти виконавчого комітету Біловодської селищної ради Біловодського району Луганської області, яка виразилась у невиконанні вимог Земельного кодексу України, розпорядження КМУ створює передумови для зловживань щодо розпорядження зазначеною земельною ділянкою, ризики для нормального функціонування дошкільного закладу та освітнього процесу, що може призвести до негативних наслідків та порущення прав дітей. На підставі вищевикладеного позивач просив позовні вимоги задовольнити у повному обсязі.

Ухвалою суду від 03.02.2020 позовну заяву прийнято до розгляду та відкрито провадження у справі, справу вирішено розглядати за правилами спрощеного позовного провадження (арк. спр. 61-62).

24.02.2020 за вх. № 7250/2020 через відділ діловодства та обліку звернень громадян (канцелярію) суду надійшла заява (арк. спр. 73), в якій відповідач вважає позовні вимоги обгрунтованими та не заперечує проти задоволення позовних вимог.

Від представника третьої особи - Біловодської селищної ради Біловодського району Луганської області 25.02.2020 за вх. № 7400/2020 надійшов лист, в якому останній зазначив, що не заперечує проти задоволення позовних вимог (арк. спр. 75).

Суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження з повідомленням сторін за відсутності учасників справи, які до судового засідання не прибули, просили суд розглянути справу за їх відсутності.

Дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах позовних вимог і наданих сторонами доказів, оцінивши докази відповідно до вимог статей 72-77,90 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України), суд встановив таке.

Відповідно до частини першої статті 3 Земельного кодексу України земельні відносини регулюються Конституцією України, цим Кодексом, а також прийнятими відповідно до них нормативно-правовими актами.

Право постійного користування земельною ділянкою - це право володіння і користування земельною ділянкою, яка перебуває у державній або комунальній власності, без встановлення строку (частина перша статті 92 Земельного кодексу України).

Згідно з пунктом «а» частини другої статті 92 Земельного кодексу України права постійного користування земельною ділянкою із земель державної та комунальної власності набувають підприємства, установи та організації, що належать до державної та комунальної власності.

Частиною другою статті 18 Закону України від 23 травня 1991 року № 1060-XII «Про освіту» , який діяв до 28 вересня 2017 року (далі - Закон № 1060), передбачено, що навчальні заклади, засновані на загальнодержавній або комунальній власності, мають статус державного навчального закладу.

Відповідно до частини першої статті 63 Закону № 1060 матеріально-технічна база навчальних закладів та установ, організацій, підприємств системи освіти включає будівлі, споруди, землю, комунікації, обладнання, транспортні засоби, службове житло та інші цінності. Майно навчальних закладів та установ, організацій, підприємств системи освіти належить їм на правах, визначених чинним законодавством.

Згідно з абзацом першим частини першої, частиною третьою статті 22 Закону від 05 вересня 2017 року № 2145-VIII «Про освіту» , який діє з 28 вересня 2017 року (далі - Закон № 2145), юридична особа має статус закладу освіти, якщо основним видом її діяльності є освітня діяльність. Заклад освіти залежно від засновника може діяти як державний, комунальний, приватний чи корпоративний.

Відповідно до частини першої статті 80 Закону № 2145 до майна закладів освіти та установ, організацій, підприємств системи освіти належать: нерухоме та рухоме майно, включаючи будівлі, споруди, земельні ділянки, комунікації, обладнання, транспортні засоби, службове житло тощо; майнові права, включаючи майнові права інтелектуальної власності на об`єкти права інтелектуальної власності, зокрема інформаційні системи, об`єкти авторського права та/або суміжних прав; інші активи, передбачені законодавством. Майно закладів освіти та установ, організацій, підприємств системи освіти належить їм на правах, визначених законодавством.

Судом встановлено, що Біловодська селищна рада Біловодського району Луганської області на підставі рішення Біловодської селищної ради № 1/10 від 14.11.2017 Про реорганізацію сільських рад, що об`єдналися та входять до складу Біловодської селищної ради Біловодського району Луганської області , є правонаступником активів та пасивів, всіх майнових прав та обов`язків Городищенської сільської ради Біловодського району, у зв`язку з чим Городищенський КЗДО прийнято на баланс вказаної селищної ради (арк.спр.17-22).

Згідно з актом приймання-передачі майна з балансу на баланс від 22.01.2018, затвердженого Біловодським селищним головою 22.01.2018, правонаступництво щодо майна Городищенської сільської ради Біловодського району переходить Біловодській селищній раді Біловодського району, в тому числі основний засіб (1013 Будівлі, споруди ) - будівля дитячого садка (інвентарний номер 103001), залишковою вартістю 194413 гривень (арк.спр.23-26).

На підставі рішення Біловодської селищної ради Біловодського району № 16/21 від 25.09.2018 за актом приймання-передачі від 30.10.2018 цілісний майновий комплекс Городищенського КЗДО (адміністративна будівля, котельня, ігровий майданчик) передано на баланс відділу освіти виконавчого комітету Біловодської селищної ради Біловодського району (арк.спр.35-38).

До Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб підприємців та громадських формувань (ЄДРПОУ) 17.12.2010 внесено запис за № 13631020000000398 про державну реєстрацію даного навчального закладу як юридичної особи (арк.спр.52-53).

Згідно з відомостями ЄДРПОУ Городищенський КЗДО є комунальним закладом, засновником якого є Біловодська селищна рада Біловодського району Луганської області (код ЄДРПОУ 0435430).

За п. 1.4 Статуту Городищенського КЗДО, затвердженого рішенням сесії Біловодської селищної ради Біловодського району Луганської області № 4/22 від 22.12.2017, засновником закладу є Біловодська селищна рада Біловодського району, яка здійснює його фінансування, матеріально-технічне забезпечення, надає необхідні будівлі з обладнанням і матеріалами, організовує будівництво та ремонт приміщень, їх господарське обслуговування (арк.спр.27-28, 29).

Відповідно до п. 8.1 Статуту управління закладом освіти здійснюється його засновником - Біловодською селищною радою Біловодського району Луганської області через відділ освіти виконавчого комітету Біловодської селищної ради Біловодського району Луганської області (арк.спр.32 зв.бік).

Основним джерелом формування кошторису закладу є кошти бюджету вищевказаного органу місцевого самоврядування (п. 9. 2 Статуту) (арк.спр.33 зв.бік).

З наданих листів відділу освіти виконавчого комітету Біловодської селищної ради Біловодського району Луганської області №1139 від 20.12.2019 та Біловодської селищної ради Біловодського району № 01.3-34/2699 від 20.12.2019 до заступника керівника Старобільської місцевої прокуратури вбачається, що правовстановлюючі документи на земельну ділянку площею 0,1 га під будівлями та спорудами Городищенського комунального закладу дошкільної освіти загального розвитку (дитячий садок) Вишенька , що знаходиться за адресою: Луганська область, Біловодський район, с. Городище, вул. Покровська, 5, відсутні (арк.спр.15, 16).

Факт не оформлення права постійного користування означеною земельною ділянкою підтверджується відомостями, наявними у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно та Реєстрі прав власності на нерухоме майно (арк.спр. 47).

За відомостями наявними у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно та Реєстрі прав власності на нерухоме майно, державна реєстрація права користування земельною ділянкою, яка використовується вказаним навчальним закладом, не проводилася.

Згідно з частиною другою статті 63 Закону № 1060 земельні ділянки державних навчальних закладів, установ та організацій системи освіти передаються їм у постійне користування відповідно до Земельного кодексу України.

Відповідно до частини другої статті 80 Закону № 2145 порядок, умови та форми набуття закладами освіти прав на землю визначаються Земельним кодексом України.

Згідно з частиною першою статті 92 Земельного кодексу України право постійного користування земельною ділянкою - це право володіння і користування земельною ділянкою, яка перебуває у державній або комунальній власності, без встановлення строку.

Права постійного користування земельною ділянкою із земель державної та комунальної власності набувають заклади освіти незалежно від форми власності (пункт ґ частини другої статті 92 Земельного кодексу України).

Відповідно до абзацу першого частини першої статті 116 Земельного кодексу України громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом або за результатами аукціону.

Набуття права на землю громадянами та юридичними особами здійснюється шляхом передачі земельних ділянок у власність або надання їх у користування (частина друга статті 116 Земельного кодексу України).

Частиною першою статті 124 Земельного кодексу України визначено, що передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється на підставі рішення відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування згідно з їх повноваженнями, визначеними статтею 122 цього Кодексу, чи договору купівлі-продажу права оренди земельної ділянки (у разі продажу права оренди) шляхом укладення договору оренди земельної ділянки чи договору купівлі-продажу права оренди земельної ділянки.

Відповідно до частини першої статті 122 Земельного кодексу України сільські, селищні, міські ради передають земельні ділянки у власність або у користування із земель комунальної власності відповідних територіальних громад для всіх потреб.

Згідно з частиною першою статті 123 Земельного кодексу України надання земельних ділянок державної або комунальної власності у користування здійснюється Верховною Радою Автономної Республіки Крим, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування.

Рішення зазначених органів приймається на підставі проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок, у тому числі, у разі формування нової земельної ділянки.

Відповідно до абзаців першого, другого частини другої цієї ж статті особа, зацікавлена в одержанні у користування земельної ділянки із земель державної або комунальної власності за проектом землеустрою щодо її відведення, звертається з клопотанням про надання дозволу на його розробку до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, які відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, передають у власність або користування такі земельні ділянки.

У клопотанні зазначаються орієнтовний розмір земельної ділянки та її цільове призначення. До клопотання додаються графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування та розмір земельної ділянки, письмова згода землекористувача, засвідчена нотаріально (у разі вилучення земельної ділянки). Верховній Раді Автономної Республіки Крим, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, органам виконавчої влади або органам місцевого самоврядування, які передають земельні ділянки державної чи комунальної власності у користування відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, забороняється вимагати додаткові матеріали та документи, не передбачені цією статтею.

Частиною першою статті 50 Закону України від 22 травня 2003 року № 858-IV «Про землеустрій» встановлено, що проекти землеустрою щодо відведення земельних ділянок складаються у разі зміни цільового призначення земельних ділянок або формування нових земельних ділянок.

Відповідно до частини третьої вказаної статті проекти землеустрою щодо відведення земельних ділянок включають, у тому числі, довідку з державної статистичної звітності про наявність земель та розподіл їх за власниками земель, землекористувачами, угіддями.

Згідно з частинами третьою та шостою статті 123 Земельного кодексу України відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування в межах їх повноважень у місячний строк розглядає клопотання і дає дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або надає мотивовану відмову у його наданні, а у разі надання такого дозволу - у двотижневий строк з дня отримання проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та за необхідності здійснення обов`язкової державної експертизи землевпорядної документації згідно із законом - після отримання позитивного висновку такої експертизи приймає рішення про надання земельної ділянки у користування.

Згідно зі статтею 125 Земельного кодексу України право власності на земельну ділянку, а також право постійного користування та право оренди земельної ділянки виникають з моменту державної реєстрації цих прав.

Право власності, користування земельною ділянкою оформлюється відповідно до Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» (стаття 126 Земельного кодексу України).

Відповідно до частини першої статті 3 Закону України від 01 липня 2004 року № 1952-VI «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» (далі - Закон № 1952) державна реєстрація прав є обов`язковою. Інформація про права на нерухоме майно та їх обтяження підлягає внесенню до Державного реєстру прав.

Згідно з частиною другою статті 3 Закону № 1952 речові права на нерухоме майно та їх обтяження, що підлягають державній реєстрації відповідно до цього Закону, виникають з моменту такої реєстрації.

Кабінетом Міністрів України 17 жовтня 2012 року прийнято розпорядження № 802-р «Про здійснення протягом 2012 і 2013 років заходів, пов`язаних з проведенням землевпорядних робіт, оформленням правовстановлюючих документів на земельні ділянки, на яких розміщені дошкільні та загальноосвітні навчальні заклади» , яким зобов`язано центральні органи виконавчої влади, у підпорядкуванні яких перебувають дошкільні, загальноосвітні навчальні заклади, здійснити протягом 2012 і 2013 років заходи, пов`язані з проведенням землевпорядних робіт, оформленням правовстановлюючих документів на земельні ділянки, на яких розміщені дошкільні та загальноосвітні навчальні заклади. Державне агентство земельних ресурсів та його територіальні органи повинні забезпечити проведення землевпорядних робіт і оформлення правовстановлюючих документів на земельні ділянки, на яких розміщені дошкільні та загальноосвітні навчальні заклади, в установленому законодавством порядку.

Відділ освіти виконавчого комітету Біловодської селищної ради Біловодського району Луганської області є органом місцевого самоврядування, зареєстрований в Єдиному державному реєстрі 02.01.2018 за № 1 363 102 0000 000536, місцезнаходження: Луганська обл., Біловодський район, смт.Біловодськ, вул.Центральна, 103, що підтверджується витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань (арк. спр. 48-49).

Положенням про відділ освіти виконавчого комітету Біловодської селищної ради Біловодського району Луганської області, затвердженим рішенням сесії Біловодської селищної ради № 2/10 від 08.12.2017, визначено, що відділ забезпечує реалізацію на території Біловодського району державної політики у сфері освіти, підпорядкований виконавчому комітету Біловодської селищної ради, а також підзвітний та підконтрольний Департаменту освіти і науки Луганської обласної державної адміністрації, є юридичною особою, має самостійний баланс, рахунки в органах Казначейства, печатку з зображенням Державного Герба та своїм найменуванням, власні бланки, (п. п. 4, 6, 19 Положення) (арк.спр.39-46).

Відповідно до п. 5 Положення відділ освіти організовує виконання актів законодавства у сфері освіти, здійснює контроль за їх реалізацією.

Основними завдання відділу освіти, згідно з п. 6 Положення, зокрема є участь у забезпеченні реалізації на території Біловодського району державної політики у сфері освіти, забезпечення розвитку системи освіти, визначення потреб, розроблення пропозицій щодо розвитку та удосконалення мережі закладів освіти, здійснення контролю за дотриманням актів законодавства з питань освіти, виконання закладами освіти державних вимог щодо змісту, рівня та обсягу дошкільної освіти, координація діяльності закладів освіти.

Відділ освіти, відповідно до покладених на нього завдань здійснює керівництво, контролює діяльність і координує роботу закладів освіти, вживає заходів із забезпечення належного рівня дощкільної освіти, розробляє та подає на розгляд виконавчого комітету селищної ради пропозиції до проектів фінансування та матеріально-технічного забезпечення виконання програм і здійснення заходів, спрямованих на поліпшення становища освіти, дітей, вносить пропозиції щодо проекту районного бюджету (п. 7 Положення).

Таким чином, необхідність оформлення відповідачем правовстановлюючих документів на земельну ділянку під будівлею Городищенського комунального закладу дошкільної освіти загального розвитку (дитячий садок) Вишенька було прямо передбачено розпорядженням Кабінету Міністрів України від 17 жовтня 2012 року № 802-р.

Відповідачем не надано доказів вжиття ним заходів, спрямованих на належне оформлення правовстановлюючих документів на земельну ділянку, а тому позовні вимоги про визнання протиправною бездіяльності щодо неоформлення права постійного користування земельною ділянкою та державної реєстрації права постійного користування земельною ділянкою під будівлею Городищенського комунального закладу дошкільної освіти загального розвитку (дитячий садок) Вишенька слід задовольнити.

Також суд дійшов висновку про необхідність задоволення позовних вимог щодо зобов`язання відповідача вжити заходи щодо оформлення права постійного користування земельною ділянкою та державної реєстрації права постійного користування земельною ділянкою під будівлею Городищенського комунального закладу дошкільної освіти загального розвитку (дитячий садок) Вишенька , оскільки права на нерухоме майно та їх обтяження підлягають обов`язковій державній реєстрації відповідно до Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» , і відсутність правовстановлюючих документів на земельну ділянку створюють передумови для зловживань щодо розпорядження зазначеною земельною ділянкою, ризики для нормального функціонування шкільного закладу та виховного процесу, що може призвести до негативних наслідків та порушення прав дітей.

Відповідач визнав позовні вимоги в повному обсязі.

Відповідно до частин першої, другої статті 189 КАС України позивач може відмовитися від позову, а відповідач - визнати позов на будь-якій стадії провадження у справі, зазначивши про це в заяві по суті справи або в окремій письмовій заяві. До ухвалення судового рішення у зв`язку з відмовою позивача від позову або визнанням позову відповідачем суд роз`яснює сторонам наслідки відповідних процесуальних дій, перевіряє, чи не обмежений представник відповідної сторони у повноваженнях на їх вчинення.

У разі визнання позову відповідачем повністю або частково суд за наявності для того законних підстав ухвалює рішення про задоволення позову повністю або у відповідній частині вимог (частина четверта статті 189 КАС України).

Згідно з частинами п`ятою, шостою статті 189 КАС України суд не приймає відмови від позову, визнання позову і продовжує розгляд адміністративної справи, якщо ці дії позивача або відповідача суперечать закону чи порушують чиї-небудь права, свободи або інтереси. Суд не приймає відмову позивача від позову, визнання позову відповідачем у справі, в якій особу представляє її законний представник, якщо його дії суперечать інтересам особи, яку він представляє.

Підстав для неприйняття визнання адміністративного позову відповідачем судом не встановлено.

Щодо розподілу судових витрат суд зазначає таке.

Вирішуючи питання про повернення позивачу сплаченої суми судового збору у зв`язку з визнанням позову, суд виходить з такого.

Відповідно до частини другої статті 132 КАС України розмір судового збору, порядок його сплати, повернення і звільнення від сплати встановлюються законом.

Правові засади справляння судового збору, платників, об`єкти та розміри ставок судового збору, порядок сплати, звільнення від сплати та повернення судового збору визначає Закон України від 08 липня 2011 року № 3674-VI «Про судовий збір» , частиною третьою статті 7 якого визначено, що у разі укладення мирової угоди до прийняття рішення у справі судом першої інстанції, відмови позивача від позову, визнання позову відповідачем до початку розгляду справи по суті суд у відповідній ухвалі чи рішенні у порядку, встановленому законом, вирішує питання про повернення позивачу з державного бюджету 50 відсотків судового збору, сплаченого при поданні позову.

Частиною першою статті 142 КАС України передбачено, що у разі вирішення справи шляхом примирення, відмови позивача від позову, визнання позову відповідачем до початку розгляду справи по суті суд у відповідній ухвалі чи рішенні у порядку, встановленому законом, вирішує питання про повернення позивачу п`ятдесяти відсотків судового збору, сплаченого при поданні позову.

Згідно з частиною першою статті 143 КАС України суд вирішує питання щодо судових витрат у рішенні, постанові або ухвалі.

Відповідно до частини другої статті 143 КАС України учасники справи, свідки, експерти, спеціалісти, перекладачі можуть оскаржити судове рішення щодо судових витрат, якщо це стосується їхніх інтересів.

Оскільки у даному випадку визнання позову відбулося до початку розгляду справи по суті і представник позивача надав клопотання про повернення судового збору, суд дійшов висновку, що п`ятдесят відсотків судового збору, сплаченого за подання позову, підлягає поверненню Прокуратурі Луганської області.

Згідно з частиною першою статті 46 КАС України сторонами в адміністративному процесі є позивач та відповідач.

Суд зазначає, що заступник керівника Старобільської місцевої прокуратури Луганської області у даному випадку, звертаючись до суду з вимогами, діяв як посадова особа органу державної влади, виступаючи в інтересах держави через відсутність суб`єкта владних повноважень, до компетенції якого віднесені відповідні повноваження. Отже, у даному випадку прокурор є суб`єктом владних повноважень, оскільки виступає в інтересах держави, у зв`язку з відсутністю суб`єкта владних повноважень, до компетенції якого віднесені відповідні повноваження.

Відповідно до частини другої статті 139 КАС України при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.

При частковому задоволенні позову судові витрати покладаються на обидві сторони пропорційно до розміру задоволених позовних вимог. При цьому суд не включає до складу судових витрат, які підлягають розподілу між сторонами, витрати суб`єкта владних повноважень на правничу допомогу адвоката та сплату судового збору (частина третя статті 139 КАС України).

З викладеного слідує, що витрати суб`єкта владних повноважень на сплату судового збору відносяться на рахунок суб`єкта владних повноважень. Такий вид судових витрат, як судовий збір, поверненню позивачу - суб`єкту владних повноважень, за рахунок відповідача не підлягає.

Такі обмеження у можливостях суб`єктів владних повноважень свідчать про загальну спрямованість адміністративного судочинства на захист прав, свобод та інтересів фізичних та юридичних осіб у спірних правовідносинах із владою.

З огляду на викладене, суд дійшов висновку про відсутність правових підстав для стягнення з відповідача судового збору на користь позивача.

Керуючись статтями 2, 8, 9, 19, 20, 32, 72, 77, 90, 94, 132, 241-246, 250, 255, 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

Позов заступника керівника Старобільської місцевої прокуратури Луганської області (місцезнаходження: 92700, Луганська область, м. Старобільськ, вул. Монастирська, буд. 15) до Відділу освіти виконавчого комітету Біловодської селищної ради Біловодського району Луганської області (ідентифікаційний код 41845351, місцезнаходження: 92800, Луганська область, смт.Біловодськ, вул.Центральна, буд. 103), треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору - Городищенський комунальний заклад дошкільної освіти загального розвитку (дитячий садок) «Вишенька» (ідентифікаційний код 37219911, місцезнаходження: 92835, Луганська область, Біловодський район, с.Городище, вул.Покровська, буд. 5), Біловодська селищна рада Біловодського району Луганської області (ідентифікаційний код 04335430, місцезнаходження: 92800, Луганська область, смт.Біловодськ, вул.Центральна, буд. 105) про визнання протиправною бездіяльності та зобов`язання вчинити певні дії задовольнити повністю.

Визнати протиправною бездіяльність Відділу освіти виконавчого комітету Біловодської селищної ради Біловодського району Луганської області щодо оформлення права постійного користування земельною ділянкою та державної реєстрації права постійного користування земельною ділянкою під будівлею Городищенського комунального закладу дошкільної освіти загального розвитку (дитячий садок) «Вишенька» .

Зобов`язати Відділ освіти виконавчого комітету Біловодської селищної ради Біловодського району Луганської області вжити заходи щодо оформлення права постійного користування земельною ділянкою та державної реєстрації права постійного користування земельною ділянкою під будівлею Городищенського комунального закладу дошкільної освіти загального розвитку (дитячий садок) «Вишенька» .

Повернути Прокуратурі Луганської області (ідентифікаційний код 02909921, місцезнаходження: 93400, Луганська область, м. Сєвєродонецьк, вул. Богдана Ліщини, буд. 27) з Державного бюджету України п`ятдесят відсотків судового збору, сплаченого за платіжним дорученням від 13 січня 2020 року № 18 при зверненні до Луганського окружного адміністративного суду з позовною заявою, у розмірі 1051,00 грн (одну тисячу п`ятдесят одну гривню).

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого статтею 295 КАС України, всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається до Першого апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Згідно з частиною третьою статті 243 КАС України повне рішення суду складено 24 березня 2020 року.

Суддя В.С. Шембелян

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення19.03.2020
Оприлюднено25.03.2020
Номер документу88378922
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —360/416/20

Рішення від 19.03.2020

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

В.С. Шембелян

Рішення від 19.03.2020

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

В.С. Шембелян

Ухвала від 03.02.2020

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

В.С. Шембелян

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні