ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
вул. Симона Петлюри, 16/108, м. Київ, 01032, тел. (044) 235-95-51, е-mail: inbox@ko.arbitr.gov.ua
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"04" березня 2020 р. Справа № 911/2875/19
Господарський суд Київської області у складі судді Бацуци В. М.
при секретарі судового засідання Белишевій А. В.
за участю представників учасників справи:
від позивача: Цесельський Д. С. (адвокат - ордер серії АР № 1005831 від 12.08.2019 р.);
від відповідача: не з`явились;
розглянувши матеріали справи
за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Артеміда АСС", м. Одеса
до Дочірнього підприємства "Рітейл Вест", м. Ірпінь, Київська область
про стягнення 37 781, 32 грн
ОБСТАВИНИ СПРАВИ:
ТОВ "Артеміда АСС" звернулось в господарський суд Київської області із позовом до ДП "Рітейл Вест" про стягнення 37 781, 32 грн основної заборгованості.
Позовні вимоги обґрунтовані позивачем невиконанням відповідачем свого обов`язку щодо оплати у повному обсязі за товар згідно договору № РВ023928 від 01.02.2014 р.
Ухвалою господарського суду Київської області від 08.01.2020 р. відкрито провадження у справі № 911/2875/19 за позовом ТОВ "Артеміда АСС" до ДП "Рітейл Вест" про стягнення 37 781, 32 грн, визначено здійснювати розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження із проведенням судового засідання та викликом на нього учасників справи на 05.02.2020 р.
05.02.2020 р. за наслідками судового засідання судом винесено ухвалу, якою відкладено розгляд справи на 19.02.2020 р.
12.02.2020 р. до канцелярії суду від відповідача надійшов відзив № б/н від 12.02.2020 р. на позовну заяву, у якому він просить суд відмовити в задоволенні позову повністю.
19.02.2020 р. за наслідками судового засідання судом винесено ухвалу, якою відкладено розгляд справи на 04.03.2020 р.
04.03.2020 р. у судовому засіданні представник позивача надав усні пояснення щодо своїх позовних вимог, позовні вимоги підтримав, вважає їх обґрунтованими і правомірними та такими, що підлягають задоволенню з підстав, зазначених в позовній заяві.
Представник відповідача у судове засідання не з`явився, хоча про судове засідання був повідомлений належним чином, про причини своєї неявки у судове засідання суд не повідомив.
За наслідками судового засідання судом оголошено вступну і резолютивну частини рішення у даній справі.
Заслухавши пояснення представників учасників справи, дослідивши наявні у матеріалах справи докази, суд -
ВСТАНОВИВ:
01.02.2014 р. між позивачем (надалі - Постачальник) та відповідачем (надалі - Покупець) було укладено договір № РВ023928, згідно п. 1.1. якого Постачальник зобов`язується в порядку та на умовах, визначених цих Договором, та у відповідності з Замовленням Покупця, поставити Товар, а Покупець зобов`язується в порядку та на умовах, визначених цим Договором, прийняти Товар і оплатити його вартість за цінами, зазначеними в накладній, та які не можуть перевищувати цін, узгоджених в Специфікації. Поставка Товару Постачальником здійснюється з метою його оптово/роздрібної реалізації Покупцем через Мережу магазинів "Фуршет".
Відповідно до п. 3.1. Договору Товар поставляється Постачальником у відповідності з Замовленням Покупця по асортименту, кількості та цінами в строк, зазначений в Замовленні.
Згідно п. 3.4. Договору пунктом поставки Товару за цим Договором є склад Покупця, адреса якого вказана в Замовленні. Поставка Товару до місця передачі здійснюється транспортом Постачальника. Витрати з транспортування Товару до пункту поставки несе Постачальник. Датою поставки є дата отримання Покупцем Товару на складі Покупця. Товар поставляється на умовах DDP, що передбачені Інкотермс "Офіційні правила тлумачення торговельних термінів Міжнародної торгової палати", введених в дію з 01.01.2000 р.
Відповідно до п. 3.6. Договору Постачальник при поставці відповідної партії Товару передає Покупцю наступну супровідну документацію:
- накладні, в яких повинно бути чітко зазначена кількість відвантаженого товару, ціна за одиницю Товару без ПДВ, вартість без ПДВ, сума ПДВ, загальна вартість з ПДВ. Одиницею виміру кількості товару вважається одиниця виміру товару для продажу його кінцевому споживачеві в магазинах Покупця ("шт.", для штучного товару, "кг" для вагового). Постачальник несе відповідальність за арифметичні помилки в накладних;
- товарно-транспортні накладні;
- податкові накладні;
- належним чином завірені копії посвідчення якості, ветеринарних свідоцтв чи довідок (для товарів тваринного походження), сертифікатів відповідності, в разі необхідності сертифікат про визнання іноземного сертифікату, гігієнічні висновки (для товарів, що не підлягають обов`язковій сертифікації), інструкції з використання, гарантійні сертифікати, технічні паспорти тощо, що вимагається відповідно до законодавства України для оптової чи роздрібної торгівлі;
- погоджений з Покупцем примірник Замовлення.
Зазначені документи мають бути складені українською мовою та надані і оригіналах, чи належним чином посвідчених копіях.
Відповідно до пункту 5.1 Договору перехід права власності на Товар від Постачальника до Покупця здійснюється в момент приймання-передачі Товару на складі Покупця.
Згідно пункту 5.2 Договору приймання-передача Товару за кількістю та якістю здійснюється на складі Покупця в порядку, передбаченому чинним законодавством України.
Відповідно до пункту 7.8 Договору загальна сума цього Договору складається з суми накладних, по яким була здійснена поставка Товару.
Пунктом 7.9. Договору встановлено, що оплата за Товар здійснюється в українській національній валюті в безготівковому порядку шляхом перерахування коштів на банківський рахунок Постачальника через 80 (вісімдесят) дні(ів) з моменту приймання-передачі Товару та підписання накладної про прийняття Товару. При цьому Сторони домовились про те, що Покупець здійснює оплату поставленого Товару тільки у випадку, якщо сума за розрахунковий період буде складати не менше, ніж 500, 00 (п`ятсот) грн. з кожного магазину.
Пунктом 10.1. Договору визначено, що Договір набирє силу з моменту підписання його Сторонами і діє до 31.12.2017 року.
Одночасно із укладенням договору № РВ023928 від 01.02.2014 р., між позивачем та відповідачем було погоджено та підписано специфікацію товару до нього.
На виконання умов договору № РВ023928 від 01.02.2014 р. позивачем протягом вересня 2016 р. - липня 2017 р. було передано у власність (продано) відповідачу товар на загальну суму 37 877, 60 грн, що підтверджується видатковою накладною № РН-0002441 від 15.09.2016 р. на суму 1 003, 54 грн, видатковою накладною № РН-0002504 від 23.09.2016 р. на суму 1 410, 05 грн, видатковою накладною № РН-0002557 від 30.09.2016 р. на суму 1 484, 75 грн, видатковою накладною № РН-0002623 від 07.10.2016 р. на суму 392, 33 грн, видатковою накладною № РН-0002759 від 20.10.2016 р. на суму 1 516, 36 грн, видатковою накладною № РН-0002840 від 27.10.2016 р. на суму 1 050, 68 грн, видатковою накладною № РН-0002909 від 03.11.2016 р. на суму 277, 20 грн, видатковою накладною № РН-0002996 від 10.11.2016 р. на суму 636, 52 грн, видатковою накладною № РН-0003058 від 17.11.2016 р. на суму 1 653, 55 грн, видатковою накладною № РН-0003136 від 24.11.2016 р. на суму 1 510, 38 грн, видатковою накладною № РН-0003212 від 01.12.2016 р. на суму 409, 19 грн, видатковою накладною № РН-0003282 від 09.12.2016 р. на суму 704, 88 грн, видатковою накладною № РН-0003371 від 16.12.2016 р. на суму 2 684, 92 грн, видатковою накладною № РН-0003457 від 23.12.2016 р. на суму 2 147, 24 грн, видатковою накладною № РН-0003541 від 29.12.2016 р. на суму 1 275, 04 грн, видатковою накладною № РН-0000040 від 06.01.2017 р. на суму 968, 48 грн, видатковою накладною № РН-0000093 від 13.01.2017 р. на суму 774, 97 грн, видатковою накладною № РН-0000178 від 20.01.2017 р. на суму 1 263, 73 грн, видатковою накладною № РН-0000259 від 27.01.2017 р. на суму 2 752, 09 грн, видатковою накладною № РН-0000327 від 02.02.2017 р. на суму 1 307, 09 грн, видатковою накладною № РН-0000413 від 10.02.2017 р. на суму 1 472, 44 грн, видатковою накладною № РН-0000494 від 17.02.2017 р. на суму 1 051, 64 грн, видатковою накладною № РН-0000629 від 02.03.2017 р. на суму 224, 52 грн, видатковою накладною № РН-0000704 від 10.03.2017 р. на суму 1 672, 02 грн, видатковою накладною № РН-0000783 від 17.03.2017 р. на суму 258, 95 грн, видатковою накладною № РН-0000858 від 24.03.2017 р. на суму 643, 43 грн, видатковою накладною № РН-0000949 від 31.03.2017 р. на суму 704, 88 грн, видатковою накладною № РН-0001013 від 06.04.2017 р. на суму 230, 54 грн, видатковою накладною № РН-0001101 від 13.04.2017 р. на суму 1 361, 59 грн, видатковою накладною № РН-0001160 від 21.04.2017 р. на суму 277, 20 грн, видатковою накладною № РН-0001251 від 28.04.2017 р. на суму 808, 20 грн, видатковою накладною № РН-0001316 від 05.05.2017 р. на суму 312, 55 грн, видатковою накладною № РН-0001516 від 25.05.2017 р. на суму 568, 15 грн, видатковою накладною № РН-0001606 від 02.06.2017 р. на суму 523, 26 грн, видатковою накладною № РН-0001672 від 09.06.2017 р. на суму 709, 78 грн, видатковою накладною № РН-0001746 від 15.06.2017 р. на суму 558, 61 грн, видатковою накладною № РН-0001948 від 06.07.2017 р. на суму 348, 48 грн, видатковою накладною № РН-0002037 від 13.07.2017 р. на суму 709, 78 грн, видатковою накладною № РН-0002198 від 27.07.2017 р. на суму 218, 59 грн, наявними в матеріалах справи.
16.04.2018 р. між позивачем та відповідачем було підписано акт перевірки розрахунків за період з 01.03.2018 р. по 31.03.2018 р., відповідно до якого заборгованість відповідача перед позивачем за всіма рахунками станом на 31.03.2018 р. складає 37 781, 32 грн.
Регулювання відносин, що виникають у зв`язку із купівлею-продажем товару здійснюється Господарським кодексом України, Цивільним кодексом України, іншими нормативно-правовими актами і безпосередньо договором.
Статтею 193 Господарського кодексу України встановлено, що суб`єкти господарювання та інші учасники господарських відносин повинні виконувати господарські зобов`язання належним чином відповідно до закону, інших правових актів, договору, а за відсутності конкретних вимог щодо виконання зобов`язання - відповідно до вимог, що у певних умовах звичайно ставляться.
Статтею 526 Цивільного кодексу України визначено, що зобов`язання має виконуватися належним чином відповідно до умов договору та вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов та вимог - відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться.
Згідно ст. 655 Цивільного кодексу України за договором купівлі-продажу одна сторона (продавець) передає або зобов`язується передати майно (товар) у власність другій стороні (покупцеві), а покупець приймає або зобов`язується прийняти майно (товар) і сплатити за нього певну грошову суму.
Частиною 1 ст. 692 цього ж кодексу передбачено, що покупець зобов`язаний оплатити товар після його прийняття або прийняття товаророзпорядчих документів на нього, якщо договором або актами цивільного законодавства не встановлений інший строк оплати товару.
Частиною 1 ст. 530 цього ж кодексу закріплено, що якщо у зобов`язанні встановлений строк (термін) його виконання, то воно підлягає виконанню у цей строк (термін).
Згідно ст. 610 цього ж кодексу порушенням зобов`язання є його невиконання або виконання з порушенням умов, визначених змістом зобов`язання (неналежне виконання).
Відповідно до ч. 1 ст. 612 цього ж кодексу боржник вважається таким, що прострочив, якщо він не приступив до виконання зобов`язання або не виконав його у строк, встановлений договором або законом.
У встановлений договором строк і станом на час розгляду справи відповідач обов`язок щодо оплати товару у повному обсязі не виконав і його основна заборгованість перед позивачем складає 37 781, 32 грн, що підтверджується договором № РВ023928 від 01.02.2014 р., видатковою накладною № РН-0002441 від 15.09.2016 р. на суму 1 003, 54 грн, видатковою накладною № РН-0002504 від 23.09.2016 р. на суму 1 410, 05 грн, видатковою накладною № РН-0002557 від 30.09.2016 р. на суму 1 484, 75 грн, видатковою накладною № РН-0002623 від 07.10.2016 р. на суму 392, 33 грн, видатковою накладною № РН-0002759 від 20.10.2016 р. на суму 1 516, 36 грн, видатковою накладною № РН-0002840 від 27.10.2016 р. на суму 1 050, 68 грн, видатковою накладною № РН-0002909 від 03.11.2016 р. на суму 277, 20 грн, видатковою накладною № РН-0002996 від 10.11.2016 р. на суму 636, 52 грн, видатковою накладною № РН-0003058 від 17.11.2016 р. на суму 1 653, 55 грн, видатковою накладною № РН-0003136 від 24.11.2016 р. на суму 1 510, 38 грн, видатковою накладною № РН-0003212 від 01.12.2016 р. на суму 409, 19 грн, видатковою накладною № РН-0003282 від 09.12.2016 р. на суму 704, 88 грн, видатковою накладною № РН-0003371 від 16.12.2016 р. на суму 2 684, 92 грн, видатковою накладною № РН-0003457 від 23.12.2016 р. на суму 2 147, 24 грн, видатковою накладною № РН-0003541 від 29.12.2016 р. на суму 1 275, 04 грн, видатковою накладною № РН-0000040 від 06.01.2017 р. на суму 968, 48 грн, видатковою накладною № РН-0000093 від 13.01.2017 р. на суму 774, 97 грн, видатковою накладною № РН-0000178 від 20.01.2017 р. на суму 1 263, 73 грн, видатковою накладною № РН-0000259 від 27.01.2017 р. на суму 2 752, 09 грн, видатковою накладною № РН-0000327 від 02.02.2017 р. на суму 1 307, 09 грн, видатковою накладною № РН-0000413 від 10.02.2017 р. на суму 1 472, 44 грн, видатковою накладною № РН-0000494 від 17.02.2017 р. на суму 1 051, 64 грн, видатковою накладною № РН-0000629 від 02.03.2017 р. на суму 224, 52 грн, видатковою накладною № РН-0000704 від 10.03.2017 р. на суму 1 672, 02 грн, видатковою накладною № РН-0000783 від 17.03.2017 р. на суму 258, 95 грн, видатковою накладною № РН-0000858 від 24.03.2017 р. на суму 643, 43 грн, видатковою накладною № РН-0000949 від 31.03.2017 р. на суму 704, 88 грн, видатковою накладною № РН-0001013 від 06.04.2017 р. на суму 230, 54 грн, видатковою накладною № РН-0001101 від 13.04.2017 р. на суму 1 361, 59 грн, видатковою накладною № РН-0001160 від 21.04.2017 р. на суму 277, 20 грн, видатковою накладною № РН-0001251 від 28.04.2017 р. на суму 808, 20 грн, видатковою накладною № РН-0001316 від 05.05.2017 р. на суму 312, 55 грн, видатковою накладною № РН-0001516 від 25.05.2017 р. на суму 568, 15 грн, видатковою накладною № РН-0001606 від 02.06.2017 р. на суму 523, 26 грн, видатковою накладною № РН-0001672 від 09.06.2017 р. на суму 709, 78 грн, видатковою накладною № РН-0001746 від 15.06.2017 р. на суму 558, 61 грн, видатковою накладною № РН-0001948 від 06.07.2017 р. на суму 348, 48 грн, видатковою накладною № РН-0002037 від 13.07.2017 р. на суму 709, 78 грн, видатковою накладною № РН-0002198 від 27.07.2017 р. на суму 218, 59 грн, актом перевірки розрахунків за період з 01.03.2018 р. по 31.03.2018 р. від 16.04.2018 р., наявними у матеріалах справи.
Відповідно до приписів ч. 3 ст. 13 та ч. 1 ст. 74 Господарського процесуального кодексу України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень.
У процесі розгляду справи, відповідачем не було надано суду жодних належних та допустимих доказів, що б підтверджували належне виконання ним своїх обовязків по оплаті товару за договором № РВ023928 від 01.02.2014 р.
Заперечення відповідача щодо неналежного оформлення вищезазначених видаткових накладних є необґрунтованими та не відповідають фактичним обставинам справи. Факт поставки товару підтверджується видатковими накладними, які містять підписи особи, що прийняла товар, доказів відмови відповідача від отримання товару суду не надано, а сама лише відсутність у спірних накладних посилань на прізвище, ім`я, по-батькові, посаду, одержувача товару не звільняє відповідача від виконання ним грошового зобов`язання. Згідно з вимогами ст. 9 Закону від 16.07.1999 р. "Про бухгалтерський облік і фінансову звітність" засвідчення печаткою накладної не є обов`язковим.
Крім того, відповідно до абз. 9 ч. 2 ст. 9 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в України" неістотні недоліки в документах, що містять відомості про господарську операцію, не є підставою для невизнання господарської операції, за умови, що такі недоліки не перешкоджають можливості ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції, та містять відомості про дату складання документа, назву підприємства, від імені якого складено документ, зміст та обсяг господарської операції тощо.
Будь-яких доказів звернення відповідача до позивача з вимогою надати визначені п. 3.6. договору належним чином оформлені документи, із встановленням при цьому розумного строку для їх передання, доказів відмови відповідача від договору та повернення отриманого товару чи вчинення інших дій, які б могли свідчити про невиконання позивачем своїх зобов`язань за договором у повному обсязі, у відповідності до вимог законодавства та умов укладеного між сторонами договору, відповідачем не надано.
Копії платіжних доручень, надані відповідачем не є належними та допустимими доказами, що підтверджують відсутність заборгованості за договором № РВ023928 від 01.02.2014 р., оскільки такі платіжні доручення стосуються оплати за поставлений товар за попередні періоди, при цьому, акт перевірки розрахунків за період з 01.03.2018 р. по 31.03.2018 р. був складений і підписаний позивачем та відповідачем 16.04.2018 р., тобто після здійснення та з урахуванням вказаних оплат.
Отже, вимоги позивача про стягнення із відповідача основної заборгованості у розмірі 37 781, 32 грн за договором № РВ023928 від 01.02.2014 р. є законними і обґрунтованими, та такими, що підлягають задоволенню у повному обсязі.
Таким чином, враховуючи вищевикладене, обставини справи, позовні вимоги підлягають задоволенню у повному обсязі.
Судові витрати відповідно до ст. 129 Господарського процесуального кодексу України покладаються на відповідача.
Керуючись ст. ст. 123, 129, 233, 236 - 240 Господарського процесуального кодексу України, суд -
ВИРІШИВ:
1. Позов задовольнити повністю.
2. Стягнути з Дочірнього підприємства "Рітейл Вест" (08205, Київська область, місто Ірпінь, вулиця Лісова, будинок 6-Г; ідентифікаційний код 38733983) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Артеміда АСС" (65005, Одеська область, місто Одеса, вулиця Дальницька, будинок 25; ідентифікаційний код 38574099) 37 781 (тридцять сім тисяч сімсот вісімдесят одна) грн 32 (тридцять дві) коп. основної заборгованості та судові витрати 1 921 (одна тисяча дев`ятсот двадцять одна) грн 00 (нуль) коп. судового збору.
3. Рішення набирає законної сили після закінчення строку на його апеляційне оскарження, а у разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду. Рішення може бути оскаржено протягом двадцяти днів з дня складення повного судового рішення шляхом подання апеляційної скарги до Північного апеляційного господарського суду через господарський суд Київської області.
Суддя В.М.Бацуца
Повний текст рішення складено і підписано
23 березня 2020 р.
Суд | Господарський суд Київської області |
Дата ухвалення рішення | 04.03.2020 |
Оприлюднено | 26.03.2020 |
Номер документу | 88385973 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Київської області
Бацуца В.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні