Ухвала
від 28.02.2020 по справі 761/4877/20
ШЕВЧЕНКІВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

Справа № 761/4877/20

Провадження № 1-кс/761/3376/2020

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

28 лютого 2020 року Шевченківський районний суд м. Києва у складі:

слідчого судді ОСОБА_1 ,

при секретарі ОСОБА_2 ,

розглянувши у рамках матеріалів досудового розслідування, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №42018000000002795 від 09.11.2018 за ознаками вчинення кримінального правопорушення, передбаченого ч. 5 ст. 191 КК України, клопотання про тимчасовий доступ до речей і документів, які знаходяться у володінні ВП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » ДП « ІНФОРМАЦІЯ_2 » -

В С Т А Н О В И В :

Старший слідчий в ОВС 2 відділу 1 управління досудового розслідування Головного слідчого управління СБ України майор юстиції ОСОБА_3 звернувся до Шевченківського районного суду м. Києва з клопотанням, погодженим прокурором ОСОБА_4 , згідно якого просить надати старшим слідчим в ОВС 2 відділу 1 управління досудового розслідування Головного слідчого управління СБ України ОСОБА_3 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , ОСОБА_11 , ОСОБА_12 , ОСОБА_13 , ОСОБА_14 дозвіл на тимчасовий доступ до речей та документів, які перебувають у володінні ВП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » ДП « ІНФОРМАЦІЯ_2 » ( АДРЕСА_1 ), з можливістю їх вилучення (виїмки) в копіях, що завірені належним чином.

Клопотання мотивує тим, що 2 відділом 1 управління досудового розслідування Головного слідчого управління СБ України здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні № 42018000000002795 від 09.11.2018 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 5 ст. 191 КК України.

З матеріалів провадження слідує, що посадові особи ДП « ІНФОРМАЦІЯ_2 » та інші невстановлені службові особи відокремлених підрозділів держаного підприємства, зловживаючи службовим становищем систематично сприяють комерційним структурам ОСОБА_15 , ОСОБА_16 , ОСОБА_17 , ОСОБА_18 та ОСОБА_19 в отриманні переваг під час проведення конкурсних торгів та укладання договорів постачання товарно-матеріальних цінностей та виконання робіт за завищеними цінами, з подальшим обготівкуванням і заволодінням коштами державного підприємства у розмірі 10 % від суми укладених договорів.

Так встановлено, що у 2017-2018 роках ОСОБА_15 , ОСОБА_16 та ОСОБА_17 вступивши у злочинну змову із службовими особами ДП « ІНФОРМАЦІЯ_2 » та посадовими особами його відокремлених підрозділів, серед яких ВП « ІНФОРМАЦІЯ_3 », ВП « ІНФОРМАЦІЯ_4 » (далі ВП - « ІНФОРМАЦІЯ_5 »), ВП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (далі ВП - « ІНФОРМАЦІЯ_6 ») та ВП « ІНФОРМАЦІЯ_7 » (далі ВП - « ІНФОРМАЦІЯ_8 ») з використанням в якості підрядників підконтрольних підприємств ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_9 » (ЄДРПОУ НОМЕР_1 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_10 » (ЄДРПОУ НОМЕР_2 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_9 » (ЄДРПОУ НОМЕР_3 ) одержали замовлення на постачання клапанів протипожежних, димових, повітряних та вогнезатримуючих на загальну суму понад 37,8 млн. грн.

В подальшому з метою заволодіння коштами державного підприємства, згадані підконтрольні ОСОБА_15 , ОСОБА_16 , ОСОБА_17 підприємства, за безпосереднього сприяння директора ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_11 » ОСОБА_20 , фактично придбали дану продукцію у безпосередніх виробників АТ « ІНФОРМАЦІЯ_12 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_13 », « ІНФОРМАЦІЯ_14 » (Чеська Республіка) та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_15 » на загальну суму близько 10 млн. грн.

Надалі з метою штучного завищення вартості продукції у 4-5 разів, виготовлення фіктивних договорів купівлі-продажу, бухгалтерської та податкової звітності, та в подальшому обготівкування коштів та приховання слідів злочину, згадані особи, використали ланцюг підприємств «транзитерів», серед яких: ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_16 » (ЄДРПОУ НОМЕР_4 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_17 » (ЄДРПОУ НОМЕР_5 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_18 » (ЄДРПОУ НОМЕР_6 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_19 » (ЄДРПОУ НОМЕР_7 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_20 » (ЄДРПОУ НОМЕР_8 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_21 » (ЄДРПОУ НОМЕР_9 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_22 » (ЄДРПОУ НОМЕР_10 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_23 » (ЄДРПОУ НОМЕР_11 ), ПП « ОСОБА_21 » (ЄДРПОУ НОМЕР_12 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_24 » (ЄДРПОУ НОМЕР_13 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_25 » (ЄДРПОУ НОМЕР_14 ), ТФ « ІНФОРМАЦІЯ_26 » (ЄДРПОУ НОМЕР_15 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_27 » (ЄДРПОУ НОМЕР_16 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_28 » (ЄДРПОУ НОМЕР_17 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_29 » (ЄДРПОУ НОМЕР_18 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_30 » (ЄДРПОУ НОМЕР_19 ), ІНФОРМАЦІЯ_31 », « ІНФОРМАЦІЯ_32 », « ІНФОРМАЦІЯ_33 », ІНФОРМАЦІЯ_34 , « ІНФОРМАЦІЯ_35 », « ІНФОРМАЦІЯ_36 , ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_37 » (ЄДРПОУ НОМЕР_20 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_38 » (ЄДРПОУ НОМЕР_21 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_39 » (ЄДРПОУ НОМЕР_22 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_40 » (ЄДРПОУ НОМЕР_23 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_41 » (ЄДРПОУ НОМЕР_24 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_42 » (ЄДРПОУ НОМЕР_25 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_43 » (ЄДРПОУ НОМЕР_26 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_44 » (ЄДРПОУ НОМЕР_27 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_45 » (ЄДРПОУ НОМЕР_28 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_46 » (ЄДРПОУ НОМЕР_29 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_47 » (ЄДРПОУ НОМЕР_30 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_48 » (ЄДРПОУ НОМЕР_31 ) та інші.

Використовуючи дані комерційні структури, учасникам протиправного механізму вдалося ухилитися від сплати податків, обготвікувати та привласнити грошові кошти в особливо великих розмірах, частину з яких було передано в якості неправомірної вигоди службовим особам ДП « ІНФОРМАЦІЯ_2 » та його відокремлених підрозділів за сприяння в проведенні конкурсних торгів, укладання договорів постачання товарно-матеріальних цінностей, виконання робіт та прийняття робіт неналежної якості.

Крім цього, слідством встановлено, що в період 2017-2018 років між ВП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » ДП « ІНФОРМАЦІЯ_2 » та підконтрольним ОСОБА_22 , ОСОБА_18 та ОСОБА_19 суб`єктом підприємницької діяльності ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_9 » (ЄДРПОУ НОМЕР_1 ) було укладено договори щодо виконання будівельно-монтажних та пусконалагоджувальних робіт по модернізації системи автоматичної пожежної сигналізації із встановленням протипожежних, димових, повітряних та вогнезатримуючих клапанів (різних розмірів та модифікацій), на загальну суму 138716207 грн.

Так, за умовами договорів № 17521-2017/2-121-01-17-04583 від 05.01.17, № 17725-2017/2-121-01-17-04830 від 18.04.17, № 18449-2017/2-121-17-05628 від 09.11.17, № 19086-2018/2-121-01-18-06093 від 01.03.18, № 19466-2018/2-121-01-18-06572 від 20.06.18 підрядник ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_9 » (ЄДРПОУ НОМЕР_1 ) зобов`язане було поставити протипожежні (повітряні заслінки) та вогнезатримуючі клапани (різних розмірів та модифікацій) виробництва ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_13 » (ЄДРПОУ НОМЕР_32 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_15 » (ЄДРПОУ НОМЕР_33 ), АТ « ІНФОРМАЦІЯ_12 » (ЄДРПОУ НОМЕР_34 ) та « ІНФОРМАЦІЯ_14 » (Чеська Республіка) з подальшим виконанням робіт по їх встановленню на повітроводи Енергоблоків №№1,2,3,4 ВП « ІНФОРМАЦІЯ_49 ».

Однак, підконтрольні ОСОБА_22 , ОСОБА_18 та ОСОБА_19 комерційні структури фактично придбали вказану продукцію у безпосередніх виробників та слідуючи заздалегідь розробленому та описаному вище злочинному механізму для значного завищення вартості клапанів, використали ланцюг вищезгаданих підприємств «транзитерів», після чого обготівкували кошти та розподілили між учасниками злочину.

Крім того, згідно монтажних креслень виробника « ІНФОРМАЦІЯ_14 », поставлені підрядником ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_9 » протипожежні (повітряні заслінки) та вогнезатримуючі клапани не підлягають встановленню на повітроводи Енергоблоків атомної електростанції, а виключно у бетоні стіни. Проте незважаючи на це, роботи по встановленню вказаних клапанів на повітроводи, прийняті, а акти виконаних робіт затверджені відповідальними особами атомної станції.

Поряд з цим, проведеним управлінням боротьби з відмивання доходів, одержаних злочинним шляхом ІНФОРМАЦІЯ_50 аналітичним дослідженням встановлено, що фінансово-господарська діяльність підрядника ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_9 » та залучених нею підприємств «транзитерів» в ході виконання договорів укладених в період з 01.01.17 по 31.12.18 з ДП НАЕК « ІНФОРМАЦІЯ_2 » та його відокремленими підрозділами, була спрямована на штучне, незаконне створення первинних бухгалтерських документів (рахунків-фактур, видаткових накладних, податкових накладних та ін. документів), що стали підставою для формування витрат та податкового кредиту з ПДВ у бухгалтерському обліку держаного підприємства. При цьому, надання ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_9 » завідомо неправдивої інформації внесеної до податкової звітності може бути пов`язане з створенням передумов для подальшого протиправного вилучення коштів держаного підприємства в сумі 14717131, 00 грн. А підприємства ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_16 » (ЄДРПОУ НОМЕР_4 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_19 » (ЄДРПОУ НОМЕР_7 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_17 » (ЄДРПОУ НОМЕР_5 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_18 » (ЄДРПОУ НОМЕР_6 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_22 » (ЄДРПОУ НОМЕР_10 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_21 » (ЄДРПОУ НОМЕР_9 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_20 » (ЄДРПОУ НОМЕР_8 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_44 » (ЄДРПОУ НОМЕР_27 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_45 » (ЄДРПОУ НОМЕР_28 ) не виробляли та не закуповували протипожежні клапани, а лише здійснили документальне оформлення первинних документів з недостовірною інформацією для операцій з постачання товарів для ДП НАЕК « ІНФОРМАЦІЯ_2 » та їх діяльність може бути пов`язана з створенням передумов для протиправного вилучення коштів державного підприємства в сумі 14717131, 00 грн., в т.ч. ПДВ 2452855, 17 грн., та вчиненням фінансових операцій на користь суб`єктів з ознаками фіктивності.

На даний час з метою вивчення тендерної документації, що стала результатом укладення договорів № 17521-2017/2-121-01-17-04583 від 05.01.17, № 17725-2017/2-121-01-17-04830 від 18.04.17, № 18449-2017/2-121-17-05628 від 09.11.17, № 19086-2018/2-121-01-18-06093 від 01.03.18, № 19466-2018/2-121-01-18-06572 від 20.06.18 із підрядником ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_9 » (ЄДРПОУ НОМЕР_1 ), основних умов вказаних договорів, виконавчої документації по них, порядку надання та виконання робіт ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_9 », виникла необхідність у тимчасовому доступі до речей і документів з можливістю вилучення їх копій, що знаходяться у володінні ВП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » ДП « ІНФОРМАЦІЯ_2 » ( АДРЕСА_1 ).

З урахуванням того, що у всіх вказаних вище документах зафіксовані відомості, які мають значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні, вони можуть бути використані як докази фактів і обставин, що встановлюються під час кримінального провадження, у зв`язку з чим необхідно отримати тимчасовий доступ до вказаних вище документів, з можливістю їх вилучення.

Іншим способом отримати інформацію, що міститься у даних документах та має доказове значення в провадженні неможливо, у зв`язку із чим необхідно отримати тимчасовий доступ до цих предметів і документів, з можливістю їх вилучення.

В судове засідання слідчий не з`явився, через канцелярію суду подав клопотання про розгляду без участі, клопотання підтримав, з мотивів наведених у ньому, та просив його задовольнити.

Особа, у володінні якої знаходяться такі документи (представник ВП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » ДП « ІНФОРМАЦІЯ_2 ») у судове засідання не з`явився, про час та місце слухання справи повідомлені належним чином.

Дослідивши доводи клопотання й додані до нього матеріали, слідчий суддя приходить до висновку про наявність підстав для його задоволення, виходячи із наступного.

Так, згідно з ч. 1, 2 ст. 159 КПК України тимчасовий доступ до речей і документів полягає у наданні стороні кримінального провадження особою, у володінні якої знаходяться такі речі і документи, можливості ознайомитися з ними, зробити їх копії та, у разі прийняття відповідного рішення слідчим суддею, судом, вилучити їх (здійснити їх виїмку). Тимчасовий доступ до речей і документів здійснюється на підставі ухвали слідчого судді, суду.

При цьому, за змістом ч. 7 ст. 163 КПК України слідчий суддя, суд в ухвалі про надання тимчасового доступу до речей і документів може дати розпорядження про надання можливості вилучення речей і документів, якщо сторона кримінального провадження доведе наявність достатніх підстав вважати, що без такого вилучення існує реальна загроза зміни або знищення речей чи документів, або таке вилучення необхідне для досягнення мети отримання доступу до речей і документів.

Враховуючи, що стороною кримінального провадження доведено наявність достатніх підстав вважати, що документи, до яких слідчий просить надати тимчасовий доступ, перебувають у володінні ВП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » ДП « ІНФОРМАЦІЯ_2 »; що вказані документи самі по собі, а також в сукупності з іншими речами і документами кримінального провадження, у зв`язку з яким подається клопотання, мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні; що обставини, які передбачається довести за допомогою цих речей і документів, неможливо довести іншим шляхом, слідчий суддя приходить до висновку, що клопотання підлягає задоволенню.

За таких обставин, керуючись вимогами ст. 132, 159, 163 КПК України, слідчий суддя,

У Х В А Л И В:

Клопотання старшого слідчого в ОВС 2 відділу 1 управління досудового розслідування Головного слідчого управління СБ України майор юстиції ОСОБА_3 про тимчасовий доступ до речей і документів, які знаходяться у володінні ВП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » ДП « ІНФОРМАЦІЯ_2 », поданого у рамках матеріалів досудового розслідування, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №42018000000002795 від 09.11.2018 за ознаками вчинення кримінального правопорушення, передбаченого ч. 5 ст. 191 КК України задовольнити.

Надати дозвіл старшим слідчим в ОВС 2 відділу 1 управління досудового розслідування Головного слідчого управління СБ України ОСОБА_3 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , ОСОБА_11 , ОСОБА_12 , ОСОБА_13 , ОСОБА_14 дозвіл на тимчасовий доступ до речей та документів, які перебувають у володінні ВП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » ДП « ІНФОРМАЦІЯ_2 » ( АДРЕСА_1 ), з можливістю їх вилучення (виїмки) в копіях, що завірені належним чином, а саме: тендерної документації (довідок, відомостей про граничну закупівельну ціну тендеру, цінової пропозиції, кошторису, технічних специфікацій, документів що підтверджують кваліфікацію та ін.) за результатами якої укладено договори №17521-2017/2-121-01-17-04583 від 05.01.17, № 17725-2017/2-121-01-17-04830 від 18.04.17, № 18449-2017/2-121-17-05628 від 09.11.17, № 19086-2018/2-121-01-18-06093 від 01.03.18, № 19466-2018/2-121-01-18-06572 від 20.06.18; договорів №17521-2017/2-121-01-17-04583 від 05.01.17, № 17725-2017/2-121-01-17-04830 від 18.04.17, № 18449-2017/2-121-17-05628 від 09.11.17, № 19086-2018/2-121-01-18-06093 від 01.03.18, № 19466-2018/2-121-01-18-06572 від 20.06.18 та всіх додатків (проектно-кошторисної документації, технічних вимог, технічних креслень, технічних рішень, специфікацій, актів виконаних будівельних робіт (форми КБ-2В), довідок про вартість робіт (форми КБ-3), податкових накладних, технічної супровідної документації на товарно-матеріальні цінності) та іншої виконавчої документації, що складена ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_9 » та ВП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » в рамках виконання цих договорів; виписок із журналів обліку працівників ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_9 », які відвідували ВП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » ДП « ІНФОРМАЦІЯ_2 » на виконання робіт за договорам №17521-2017/2-121-01-17-04583 від 05.01.17, № 17725-2017/2-121-01-17-04830 від 18.04.17, № 18449-2017/2-121-17-05628 від 09.11.17, № 19086-2018/2-121-01-18-06093 від 01.03.18, № 19466-2018/2-121-01-18-06572 від 20.06.18; виписок із журналів обліку та приймання товарно-матеріальних цінностей (вогнезатримуючих, димових та повітряних клапанів), що постачалися підрядником ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_9 » на виконання вищезгаданих догорів; інформації про заводські (інвентарні, оперативні, інш.) номери вогнезатримуючих, димових та повітряних клапанів, що були поставлені (передані) ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_9 » в рамках виконання договорів №17521-2017/2-121-01-17-04583 від 05.01.17, № 17725-2017/2-121-01-17-04830 від 18.04.17, № 18449-2017/2-121-17-05628 від 09.11.17, № 19086-2018/2-121-01-18-06093 від 01.03.18, № 19466-2018/2-121-01-18-06572 від 20.06.18; індивідуальних паспортів, сертифікатів якості, гарантійних талонів на вогнезатримуючі, димові та повітряні клапани, що були поставлені (передані) ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_9 » в рамках виконання договорів №17521-2017/2-121-01-17-04583 від 05.01.17, № 17725-2017/2-121-01-17-04830 від 18.04.17, № 18449-2017/2-121-17-05628 від 09.11.17, № 19086-2018/2-121-01-18-06093 від 01.03.18, № 19466-2018/2-121-01-18-06572 від 20.06.18; технічних креслень в яких вказані конкретні місця де були встановлені ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_9 » вогнезатримуючі, димові та повітряні клапани на виконання договорів №17521-2017/2-121-01-17-04583 від 05.01.17, № 17725-2017/2-121-01-17-04830 від 18.04.17, № 18449-2017/2-121-17-05628 від 09.11.17, № 19086-2018/2-121-01-18-06093 від 01.03.18, № 19466-2018/2-121-01-18-06572 від 20.06.18.

Строк дії ухвали становить один місяць з дня її постановлення.

Роз`яснити посадовим особам ВП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » ДП « ІНФОРМАЦІЯ_2 », що у відповідності до ч.1 ст. 166 КПК України, у разі невиконання ухвали про тимчасовий доступ до речей і документів слідчий суддя, суд за клопотанням сторони кримінального провадження, якій надано право на доступ до речей і документів на підставі ухвали, має право постановити ухвалу про дозвіл на проведення обшуку згідно з положеннями цього Кодексу з метою відшукання та вилучення зазначених речей і документів.

Ухвала окремому оскарженню не підлягає, між тим, відповідно до ст. 309 КПК України, може бути оскаржена протягом 5 днів з моменту її отримання в разі надання дозволу на тимчасовий доступ до речей і документів, яким дозволено вилучення речей і документів, які посвідчують користування правом на здійснення підприємницької діяльності, або інших, за відсутністю яких фізична особа підприємець чи юридична особа позбавляються можливості здійснювати свою діяльність.

Слідчий суддя

Дата ухвалення рішення28.02.2020
Оприлюднено07.02.2023

Судовий реєстр по справі —761/4877/20

Ухвала від 28.02.2020

Кримінальне

Шевченківський районний суд міста Києва

Фролова І. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмТелеграмВайберВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні