Рішення
від 16.03.2020 по справі 380/65/20
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

справа №380/65/20

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

16 березня 2020 року м. Львів

Львівський окружний адміністративний суд у складі: головуючого-судді Карп`як О.О., секретар судового засідання Лубоцька Н.І., за участю: представника позивача Ширкова В.В., представника відповідачів Гавриляка Р.А. розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Львові справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю АБМ-Експорт до Головного управління ДПС у Львівській області, Державної податкової служби України про скасування рішення, зобов`язання вчинити дії,-

в с т а н о в и в:

До суду надійшла позовна заява Товариства з обмеженою відповідальністю АБМ-Експорт (80200, Львівська область, м. Радехів, вул. І.Франка, 9/1) до Головного управління ДПС у Львівській області (79003, м. Львів, вул. Стрийська, 35), Державної податкової служби України (04053, м. Київ, пл. Львівська, 8) про скасування рішення, зобов`язання вчинити дії, в якому просить суд:

- скасувати рішення Комісії ДПС України № 1250109/33672083 від 09.08.2019 року про відмову у реєстрації податкової накладної № 3 від 02.07.2019 року;

- зобов`язати ДПС України зареєструвати податкову накладну № 3 від 02.07.2019 року;

- зобов`язати відповідачів подати суду звіт про виконання судового рішення протягом одного тижня з дня набрання законної сили судовим рішенням.

Ухвалою суду від 04 січня 2020 року відкрито загальне позовне провадження та призначено підготовче засідання у справі.

Протокольною ухвалою суду від 24 лютого 2020 року закрито підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду по суті на 16.03.2020 року.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що позивачем подано на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 3 від 02.07.2019 року, яку прийнято, але реєстрацію зупинено. Повідомлено, що податкова накладна відповідає вимогам пп. 1.6 п. 1 «Критеріїв ризиковості платника податку» , запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. За результатами отриманого повідомлення від 29.07.2019 року позивачем направлено на адресу відповідача повідомлення щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по податкових накладних/розрахунку коригування реєстрація яких зупинена, в якому надано пояснення.

Також, засобами електронного зв`язку скеровано копії документів в яких міститься інформація про операціях вказаних у податкових накладних, реєстрація яких зупинена. За результатами розгляду наданих позивачем пояснень та документів Комісією ДПС України яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації прийнято рішення №1250109/33672083 від 09.08.2019 року про відмову у реєстрації податкової накладної № 3 від 02.07.2019 р. в Єдиному реєстрі податкових накладних з підстав ненадання платником податків копій документів, а саме: договорів, зокрема, зовнішньоекономічних контрактів з додатками до них, первинних документів щодо постачання придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузей специфіки, накладні, розрахункових документів, банківських виписок з особових рахунків.

Позивач вважає оскаржуване рішення протиправним та таким, що підлягає скасуванню, оскільки ним подано усі підтверджуючі документи. Первинні документи подані на розгляд комісії засвідчують факт реального придбання та в подальшому реалізації, придбаного позивачем товару. Просив позов задоволити.

Представник відповідачів подав відзив на позовну заяву, просить суд відмовити в задоволенні позову ТОВ «АБМ-Експорт » в повному обсязі. Зазначає, що згідно критеріїв ризиковості платника податку, викладених у в листі ДФС України від 21.03.2018 року № 959/99-99-07-18 та погоджених в Міністерстві фінансів України відповідно до порядку 10 зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 № 117, одним з критеріїв ризиковості платника податку є наявна податкова інформація, що свідчить про наявність ознак здійснення ризикових операцій платником. Згідно п. 71.1 ст. 71 Податкового кодексу України, інформаційно-аналітичне забезпечення діяльності контролюючих органів - комплекс заходів, що координується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, щодо збору, опрацювання та використання інформації, необхідної для виконання покладених на контролюючі органи функцій. Ризиковість платника податку може бути встановлено у разі виконання хоча б одного з критеріїв, визначених у пунктах 1.1-1.5 Критеріїв. Пунктом 72.1 ст. 72 Податкового кодексу України передбачено, що для інформаційно-аналітичного забезпечення діяльності контролюючого органу використовується інформація, що надійшла від платників податків та податкових агентів, від органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування та Національного банку України. Якщо виявлено, що платник податків має ознаки ризиковості згідно з пунктом 1.6 цих Критеріїв, то такий платник податків виноситься на розгляд Комісії в той самий день і вноситься до Переліку ризикових платників у день проведення засідання Комісії на якому прийнято відповідне рішення. Якщо платник податків, якого внесено до Переліку ризикових суб`єктів господарювання, перестав відповідати Критеріям ризиковості, що визначені у пунктах 1.1-1.5 цих Критеріїв, такого платника податків виключать з Переліку ризикових суб`єктів господарювання в день отримання/виявлення такої інформації.

24 лютого 2020 року представник позивача через канцелярію суду подав заперечення на відзив, де зазначив наступне. Реальність господарських операцій відображена в бухгалтерському обліку позивача, що підтверджується відомостями бухгалтерського обліку позивача та його контрагента ТОВ Поліком , а саме податковою декларацією за червень 2019 року з Додатком №5 та квитанціями № 1 та № 2 від 18.07.2019 року про реєстрацію податкової декларації з податку на додану вартість, податковою декларацією за липень 2019 року з Додатком №5 та квитанціями № 1 та № 2 від 19.08.2019 року. Також, реальність проведення господарських операцій підтверджується також орендованим приміщенням позивача, достатнім штатним складом працівників, які виконують роботу, пов`язану з із придбанням та поставкою товарно-матеріальних цінностей. Також, відповідачем в порушення вимог Податкового кодексу України надіслано квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної № 3 від 02.07.2019 року, що була сформована на реєстрацію платником податку 12.07.2019 року, лише 29.07.2019 року.

В судовому засіданні представник позивача позов підтримав, просив його задоволити з підстав, наведених у позовній заяві.

Представник відповідачів проти позову заперечив, просив відмовити у задоволенні позовної заяви.

Суд, заслухавши вступне слово учасників справи, з`ясувавши обставини, на які учасники справи посилаються як на підстав своїх вимог та заперечень, дослідивши докази, якими вони обґрунтовуються, встановив наступне.

Судом встановлено, що Товариство з обмеженою відповідальністю АБМ-Експорт є юридичною особою та зареєстроване як платник податків з 08.09.2005 року, основними видами діяльності згідно КВЕД є Оптова торгівля м`ясом і м`ясними продуктами.

З матеріалів справи вбачається, що 28 червня 2019 року Товариство з обмеженою відповідальністю АБМ-Екпорт (Покупець) та PLAST MM ADRIAN PEKALA (Республіка Польща) (Продавець) укладено Додаток № 2 до Контракту № 280519/UA/PL за яким Продавець зобов`язався поставити Покупцю товар - вживані пластикові контейнери чисті, миті об`ємом 1000 літрів, в кількості 68 штук по ціні 49,82 євро за 1 штуку на загальну суму 3 387,76 Євро на умовах СРТ Брошнів-Осада.

На виконання умов Додатку № 2 до Контракту № 280519/UA/PL, продавець поставив 01.07.2019 року Покупцю вироби з поліетилену для збереження та транспортування бувші у вжитку: ІВС (комбіновані) контейнери 1000 л, поміщені у сталеву решітку, габаритні розміри: 1000x1200x1200 мм. ІВС 1000 л в кількості 68 штук, що підтверджується рахунком фактурою № NR 410/MAG/2019 від 28/06/2019 року, копією CMR № 034341 від 01.07.2019 року, копією вантажно-митної декларації № UA209200/2019/015273 від 01.07.2019 року, копією EX- декларації № НОМЕР_1 про замитнення PLAST MM ADRIAN PEKALA вживаних пластикових контейнерів місткістю 1000 л 68 штук, копія платіжного доручення в іноземній валюті № 10 від 18.07.2019 року на суму 2 520,76 євро.

ТОВ АБМ-Експорт 01.07.2019 року згідно платіжного доручення № 1027 сплатило до Державного бюджету України 20 200,00 грн. передоплати за митне оформлення вантажу вживаних пластикових контейнерів місткістю 1000 л в кількості 68 штук.

У подальшому товар, отриманий від PLAST MM ADRIAN PEKALA, було реалізовано Позивачем безпосередньо ТОВ Поліком (77611, Івано-Франківська область, Рожнятівський район, смт. Брошнів-Осада, вул. Шкільна, 2а; код ЄДРПОУ 24681750).

У зв`язку з отриманням передоплати ТОВ Поліком позивачем відповідно до приписів пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України складено податкову накладну № 44 від 20.06.2019 року на суму 72 290,27 грн., яка направлена на реєстрацію та була належним чином зареєстрована ДПС України в ЄРПН/РК про що свідчить Квитанція №1 від 15.07.2019 року.

Реєстрацію наступної податкової накладної № 3 від 02.07.2019 року на суму 82 070,00 грн., яка була виписана Позивачем по факту здійснення господарської операції з поставки ТОВ Поліком вживаних пластикових контейнерів місткістю 1000 л 68 штук, яка була виписана Позивачем 02.07.2019 року ДПС України було зупинено.

Згідно отриманої квитанції від 29.07.2019 року, зазначено підстави зупинення, зокрема вказано, що відповідно до п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України реєстрація ПН/РК зупинена. ПН/РК відповідає вимогам пп.1.6 п.1 Критеріїв ризиковості платника податку. Пропонуємо надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК

Відповідно до п.п. 201.16.2. п. 201.16. ст. 201 ПКУ позивачем направлено до ДФС України в електронному вигляді пояснення та наступні документи: копію Контракту № 280519/UA/PL від 28.05.2019 року; копію Додатку № 2 від 28.06.2019 року до Контракту № 280519/UA/PL від 28.05.2019 року; копію рахунка-фактури № NR410/MAG/2019 від 28.06.2019 року; копію CMR № 034341 від 01.07.2019 року; копію вантажно-митної декларації № UA209200/2019/015273 від 01.07.2019 року; копію ЕХ-декларації № 19 НОМЕР_2 про замитнення PLAST MM ADRIAN PEKALA в Республіці Польща вживаних пластикових контейнерів місткістю 1000 л в кількості 68 штук; копію платіжного доручення в іноземній валюті № 10 від 18.07.2019 року; копію платіжного доручення на Єдиний рахунок ДФС № 1027 від 01.07.2019 року; копію Договору № 01/06 від 01.06.2019 року; копію видаткової накладної № АЄ-0000003 від 02.07.2019 року; копію податкової накладної №3 від 02.07.2019 року з квитанцією від 26.07.2019 року про припинення реєстрації податкової накладної; копію податкової накладної № 44 від 20.06.2019 року з квитанцією №1 від 12.07.2019 року; копію платіжного доручення № 1414 від 20.06.2019 року; копію платіжного доручення № 1546 від 03.07.2019 року; акт звірки №б/н від 30.07.2019 року.

На підтвердження подання вищезазначених документів ТОВ АБМ-Експорт було отримано Квитанцію №1 та № 2 від 08.08.2019 року про те, що документи доставлені до ДПС України та збережені на центральному рівні.

Рішенням комісії Головного управління ДФС у Львівській області: № 1250109/33672083 від 09.08.2019 року - відмовлено у реєстрації податкової накладної № 3 від 02.07.2019 р. в Єдиному реєстрі податкових накладних з підстав ненадання платником податків копій документів, які складені з порушенням законодавства, а саме: договорів, зокрема, зовнішньоекономічних контрактів з додатками до них, первинних документів щодо постачання придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузей специфіки, накладні, розрахункових документів, банківських виписок з особових рахунків.

Не погоджуючись із такими діями і прийнятими рішеннями відповідачів, позивач звернувся із даним позовом до суду про його скасування та зобов`язання реєстрації податкової накладної.

Згідно статті 19 Конституції України, правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Конституція України прямо вказує на законодавчу форму встановлення податку, зокрема зазначає, що тільки законами України встановлюються система оподаткування, податків і зборів (пункт 1 частина 2 статті 92 Конституції України).

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулює Податковий кодекс України (далі - ПК України).

Згідно з п.п. а, б п.185.1 ст.185 ПК України, об`єктом оподаткування податком на додану вартість є операції платників податку з постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України та постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України.

Датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг, згідно з приписами норми п.187.1 ст.187 ПК України, вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню; б) дата відвантаження товарів.

База оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної вартості з урахуванням загальнодержавних податків та зборів (п.188.1 ст.188 ПК України).

Пунктом 201.10 ст. 201 ПК України передбачено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Механізм внесення відомостей, що містяться у податковій накладній та/або розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до неї, до Єдиного реєстру податкових накладних визначає Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 №1246 (у редакції постанови КМ України від 26.04.2017 № 341, далі Порядок №1246).

Згідно із пунктом 2 цього Порядку податкова накладна - це електронний документ, який складається платником податку на додану вартість відповідно до вимог Податкового кодексу України в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.

Після накладення електронного цифрового підпису платник податку здійснює шифрування податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронній формі та надсилає їх ДФС за допомогою засобів інформаційних, телекомунікаційних, інформаційно-телекомунікаційних систем з урахуванням вимог Законів України Про електронний цифровий підпис , Про електронні документи та електронний документообіг та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку. Примірник податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронній формі зберігається у платника податку (пункт 11 Порядку №1246).

Згідно із пунктом 2 цього Порядку податкова накладна - це електронний документ, який складається платником податку на додану вартість відповідно до вимог Податкового кодексу України в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.

Після накладення електронного цифрового підпису платник податку здійснює шифрування податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронній формі та надсилає їх ДФС за допомогою засобів інформаційних, телекомунікаційних, інформаційно-телекомунікаційних систем з урахуванням вимог Законів України Про електронний цифровий підпис , Про електронні документи та електронний документообіг та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку. Примірник податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронній формі зберігається у платника податку (пункт 11 Порядку №1246).

Після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки:

- відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту);

- чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування;

- реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування;

- дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу;

- наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу;

- наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200 1.3 і 200 1.9 статті 200 1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.);

- наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується;

- факту реєстрації / зупинення реєстрації / відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами;

- відповідності податкових накладних та/або розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатнім для зупинення їх реєстрації відповідно до пункту 201.16 статті 201 Кодексу;

- дотримання вимог Законів України "Про електронний цифровий підпис", Про електронні документи та електронний документообіг" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку (пункт 12 Порядку № 1246).

За результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (пункт 13 Порядку №1246).

Відповідно до пункту 201.16. статті 201 ПК України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена у порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

На виконання цієї норми 21.02.2018 Кабінет Міністрів України прийняв постанову №117 Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних . Цією постановою затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, який визначає механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі Порядок № 117, в редакції, чинній на момент виникнення спірних відносин).

За визначенням термінів, наведеному в пункті 1 Порядок № 117: моніторинг - сукупність заходів та методів роботи контролюючих органів, що виявляє за результатами проведення аналізу наявної інформації в інформаційних ресурсах ДФС та/або за результатами проведення обробки та аналізу податкової інформації об`єктивні ознаки наявності ризиків порушення норм податкового законодавства; критерій оцінки ризиків, достатній для зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, - визначений показник моніторингу, що характеризує ризик.

Згідно з пунктом 3 Порядку № 117 податкові накладні / розрахунки коригування, що подаються на реєстрацію в Реєстрі до проведення моніторингу, за результатами якого можливе зупинення їх реєстрації, перевіряються відповідно до таких ознак:

1) податкова накладна, яка не підлягає наданню отримувачу (покупцю) та/або складена за операцією, що є звільненою від оподаткування; 2) обсяг постачання, зазначений платником податку в податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі в поточному місяці, з урахуванням поданої на реєстрацію в Реєстрі податкової накладної / розрахунку коригування, становить менше 500 тис. гривень та керівник - посадова особа такого платника податку є особою, яка займає аналогічну посаду не більше ніж у трьох (включно) платників податку; 3) одночасно значення показників D та P, розрахованих у наведеному у цьому підпункті, мають такі розміри: D > 0,05, Р

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення16.03.2020
Оприлюднено25.03.2020
Номер документу88403923
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —380/65/20

Ухвала від 30.11.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Усенко Є.А.

Постанова від 01.10.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Качмар Володимир Ярославович

Ухвала від 15.09.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Качмар Володимир Ярославович

Ухвала від 30.06.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Старунський Дмитро Миколайович

Ухвала від 08.05.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Старунський Дмитро Миколайович

Рішення від 16.03.2020

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Карп'як Оксана Орестівна

Ухвала від 04.01.2020

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Карп'як Оксана Орестівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні