ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД міста КИЄВА 01030, м
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
міста КИЄВА 01030,
м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44-Б
тел.230-31-34
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
27.07.2007р.
м.Київ
№ 28/342-А
За позовом
прокурора Оболонського району м. Києва в інтересах держави в особі
управління Пенсійного фонду України в Оболонському районі м. Києва
до
товариства з обмеженою відповідальністю «Укракбуд»
про стягнення
2969,80 грн.
Суддя Копитова О.С.
Секретар с/з: Ільмухіна Т.Ф.
За
участю представників:
прокуратури: Кобченко Т.І.,
представник за довіреністю № Н-17/6 від 05.06.07 року
позивача: Дудка Т.М., представник за
довіреністю № 1400/07 від 03.05.07р.
відповідача: не з'явився.
Розгляд справи здійснюється за правилами Кодексу адміністративного
судочинства України відповідно до п. 6 Розділу УІІ Прикінцеві та перехідні
положення цього Кодексу.
На підставі ч. 3 ст. 160 КАС України в судовому засіданні
27.07.2007 року проголошено вступну та
резолютивну частини постанови.
Обставини
справи:
Прокурор Оболонського району м. Києва в інтересах держави в особі
управління Пенсійного фонду України в Оболонському районі м. Києва звернувся до
Господарського суду м. Києва з позовною заявою до товариства з обмеженою
відповідальністю «Укракбуд»про стягнення 2969,80 грн. (2362,62 грн. -штрафні
санкції, 607,18 грн. -пеня).
Обґрунтовуючи свої вимоги, прокурор посилається на Закон України
“Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування”, відповідно до ст. 20
якого страхувальники зобов'язані сплачувати страхові внески, нараховані за
відповідний базовий звітний період, не пізніше ніж через 20 календарних днів із
дня закінчення цього періоду.
Прокурор вказує на те, що відповідно до ч.2 ст. 106 вказаного
Закону, суми страхових внесків своєчасно не нараховані та/або не сплачені
страхувальниками у строки, визначені статтею 20 цього Закону, в тому числі
обчислені територіальними органами Пенсійного фонду у випадках, передбачених
частиною третьою статті 20 цього Закону, вважаються простроченою заборгованістю
із сплати страхових внесків і стягуються з нарахуванням пені та застосуванням
фінансових санкцій.
Прокурор зазначає, що відповідач має заборгованість в сумі 2969,80
грн. (2362,62 грн. -штрафні санкції, 607,18 грн. -пеня).
Позивач підтримав правову позицію прокуратури та просив суд
задовольнити позовні вимоги в повному обсязі.
Відповідач правом на участь свого представника у судових
засіданнях не скористався, вимог ухвали суду не виконав. В зв'язку з неявкою
відповідача розгляд справи неодноразово відкладався в судових засіданнях
оголошувалась перерва, ухвали суду та повістки про виклик направлялись
відповідачу за всіма наявними в матеріалах справи адресами, в тому числі і за
адресою, зазначеною в довідці ЄДРПОУ.
За таких обставин розгляд справи
здійснюється за наявними в ній матеріалами.
Дослідивши матеріали справи, заслухавши пояснення представників
прокуратури та позивача господарський суд, -
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю «Укракбуд»(далі ТОВ
«Укракбуд») зареєстроване Оболонською районною в м. Києві державною
адміністрацією як суб'єкт підприємницької діяльності -юридична особа 26.08.2004
року код ЄДРПОУ 3310061.
Принципи, засади і механізми функціонування системи
загальнообов'язкового державного пенсійного страхування, призначення,
перерахунку і виплати пенсій, надання
соціальних послуг з коштів Пенсійного фонду, що формуються за рахунок страхових
внесків роботодавців, бюджетних та інших джерел, передбачених Законом,
регулювання порядку формування Накопичувального пенсійного фонду та
фінансування за рахунок його коштів видатків на оплату договорів страхування
довічних пенсій або одноразових виплат застрахованим особам, членам їхніх сімей
та іншим особам встановлюються та регулюються Законом України „Про
загальнообов'язкове державне пенсійне страхування”.
Відповідно до ст. 1 зазначеного Закону страхові внески - кошти відрахувань на соціальне страхування
та збір на обов'язкове державне пенсійне
страхування, сплачені згідно із
законодавством, що діяло раніше; кошти, сплачені на загальнообов'язкове
державне пенсійне страхування відповідно до цього Закону; страхувальники -
роботодавці та інші особи, які відповідно до цього Закону сплачують страхові
внески на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування.
Перелік страхувальників визначений ст. 14 Закону, зокрема
визначено, що страхувальниками є роботодавці: підприємства, установи і
організації, створені відповідно до законодавства України, незалежно від форми
власності, виду діяльності та господарювання, об'єднання громадян, профспілки, політичні партії (у тому числі
філії, представництва, відділення
та інші відокремлені підрозділи
зазначених підприємств, установ, організацій, об'єднань громадян, профспілок,
політичних партій, які мають окремий баланс і самостійно ведуть
розрахунки із застрахованими особами).
Відповідно до ст. 15 зазначеного Закону платниками страхових
внесків до солідарної системи є
страхувальники, зазначені в статті 14 цього Закону, і застраховані особи,
зазначені в частині першій статті 12 цього Закону; платниками страхових внесків
до Накопичувального фонду є застраховані особи, зазначені в пунктах 1-7, 9, 10,
12, 15 статті 11 та частині першій статті 12 цього Закону(ч.1, 2).
Страхувальники набувають статусу платників страхових внесків із
дня їх реєстрації у територіальному органі Пенсійного фонду, а особи, визначені
частиною першою статті 12 цього Закону,
- з дня набрання чинності договором про їх добровільну участь (ч.3).
Платникам страхових внесків у десятиденний термін після їх
реєстрації видається повідомлення про реєстрацію платника страхових внесків за
формою, встановленою правлінням Пенсійного фонду (ч.4).
В силу викладених норм відповідач, є страхувальником, платником
страхових внесків та зареєстрований в управлінні Пенсійного фонду України в
Оболонському районі м. Києва.
Розмір страхових внесків, згідно ст. 18 Закону, у тому числі
розмір частини внесків, що спрямовуються до Накопичувального фонду, встановлює
Верховна Рада України відповідно для страхувальників і застрахованих осіб за
результатами актуарних розрахунків, виходячи з того, що вони повинні
забезпечувати надання особам пенсійних
виплат і соціальних послуг, передбачених цим Законом, а також покриття
адміністративних витрат для забезпечення функціонування системи загальнообов'язкового
державного пенсійного страхування (ч.1).
Страхові внески є цільовим загальнообов'язковим платежем, який
справляється на всій території України в порядку,
встановленому цим Законом (ч.3).
Страхові внески не включаються до складу податків, інших
обов'язкових платежів, що складають
систему оподаткування. На ці внески не поширюється податкове законодавство (ч.
4).
Законодавством не можуть встановлюватися пільги з нарахування та
сплати страхових внесків або звільнення від їх сплати (ч.6).
Порядок нарахування страхових внесків визначається ст. 19 Закону,
зокрема визначено, що страхові внески до солідарної системи для роботодавця нараховуються на суми
фактичних витрат на оплату праці (грошового
забезпечення) працівників, що включають витрати на виплату основної і
додаткової заробітної плат та інших заохочувальних та компенсаційних виплат, у
тому числі в натуральній формі, які визначаються згідно з нормативно-правовими
актами, прийнятими відповідно до Закону України "Про
оплату праці", виплату
винагород фізичним особам
за виконання робіт (послуг) за
угодами цивільно-правового характеру, що підлягають обкладенню податком на
доходи фізичних осіб, а також на суми оплати перших п'яти днів тимчасової
непрацездатності, яка здійснюється за рахунок коштів роботодавця, та допомоги
по тимчасовій непрацездатності.
Відповідно до ч. 1 ст. 20 Закону страхові внески обчислюються
виключно в грошовій формі, у тому числі з виплат (доходу ), що здійснюються в
натуральній формі.
Обчислення страхових внесків застрахованих осіб, зазначених у
пунктах 1, 2, 5-7, 9, 10, 12 і 15 статті 11 цього Закону, здійснюється
страхувальниками на підставі бухгалтерських та інших документів, відповідно до
яких провадиться нарахування
(обчислення) або які підтверджують нарахування (обчислення) заробітної плати
(доходу), на які відповідно до цього Закону нараховуються страхові внески
(ч.2).
Сплата страхових внесків здійснюється виключно в грошовій формі
шляхом внесення відповідних сум страхових внесків до солідарної системи на
банківські рахунки виконавчих органів Пенсійного фонду, а сум страхових внесків
до накопичувальної системи пенсійного страхування - на банківський рахунок
Накопичувального фонду або на банківський рахунок обраного застрахованою особою
недержавного пенсійного фонду (ч. 4).
Страхові внески сплачуються страхувальниками шляхом перерахування
безготівкових сум з їх банківських рахунків (абз. 1 ч. 5).
Страхувальники зобов'язані сплачувати страхові внески, нараховані
за відповідний базовий звітний період, не пізніше ніж через 20 календарних днів
із дня закінчення цього періоду.
Базовим звітним періодом для страхувальників, зазначених у пунктах
1, 2, 4 статті 14 цього Закону, - календарний місяць; для страхувальників,
зазначених у пункті 5 статті 14 цього
Закону, - квартал.
Страхові внески підлягають сплаті незалежно від фінансового стану
платника страхових внесків.
Відповідно до п. 10 ст. 20 Закону якщо страхувальники несвоєчасно
або не в повному обсязі сплачують страхові внески, до них застосовуються
фінансові санкції, передбачені цим Законом, а посадові особи, винні в порушенні
законодавства про сплату страхових внесків, несуть дисциплінарну,
адміністративну, цивільно-правову або кримінальну відповідальність згідно із
законом.
Відповідно до ч. 1 п. 1 ст. 106 Закону у разі виявлення своєчасно
не сплачених сум страхових внесків страхувальники зобов'язані самостійно
обчислити ці внески і сплатити їх з нарахуванням пені в порядку і розмірах,
визначених цією статтею.
Суми страхових внесків своєчасно не нараховані та/або не сплачені
страхувальниками у строки, визначені статтею 20 цього Закону, в тому числі
обчислені територіальними органами Пенсійного фонду у випадках, передбачених
частиною третьою статті 20 цього Закону, вважаються простроченою заборгованістю
із сплати страхових внесків (далі - недоїмка) і стягуються з нарахуванням пені
та застосуванням фінансових санкцій (п.2)
Територіальні органи Пенсійного фонду за формою і у строки,
визначені правлінням Пенсійного фонду, надсилають страхувальникам, які мають
недоїмку, вимогу про її сплату (п.3).
Відповідно до ч. 2 п. 9 ст. 106 Закону України “Про
загальнообов'язкове державне пенсійне страхування” виконавчі органи Пенсійного
фонду за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне
перерахування) страхувальниками страхових внесків, у тому числі донарахованих
страхувальниками або територіальними органами Пенсійного фонду, накладається
штраф залежно від строку затримки платежу застосовують до страхувальників такі
фінансові санкції:
10 відсотків своєчасно не сплачених зазначених сум - у разі
затримки їх сплати у строк до 30 календарних днів включно;
20 відсотків зазначених сум - у разі затримки їх сплати у строк до
90 календарних днів включно;
50 відсотків зазначених сум - у разі затримки їх сплати понад 90
календарних днів.
Одночасно на суми своєчасно не сплачених (не перерахованих)
страхових внесків і фінансових санкцій нараховується пеня в розмірі 0,1
відсотка зазначених сум коштів, розрахована за кожний день прострочення
платежу.
Під час розгляду справи встановлено, що відповідач суми страхових
внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування сплатив в повному
обсязі, однак не погашеними залишились штрафні санкції та пеня.
Як вбачається з матеріалів справи, позивачем було направлено на адресу
товариства з обмеженою відповідальністю «Укракбуд»вимогу про сплату боргу від
02.04.07 року № 980. Станом на день розгляду справи штрафні санкції в розмірі
2362,62 грн. та пеня в розмірі 607,18 грн. не погашені
Відповідно до п. 3 ст. 106 Закону у разі якщо страхувальник, який
одержав вимогу територіального органу Пенсійного фонду про сплату недоїмки і
протягом десяти робочих днів після її отримання не сплатив зазначену у вимозі
суму недоїмки разом з застосованою до нього фінансовою санкцією, включеної до
вимоги, або не узгодив вимогу з відповідним органом Пенсійного фонду, або не
оскаржив вимогу в судовому порядку, а також у разі якщо страхувальник узгодив
вимогу, але не сплатив узгоджену суму недоїмки протягом десяти робочих днів
після отримання узгодженої вимоги, відповідний орган Пенсійного фонду
звертається в установленому законом порядку і подає вимогу про сплату недоїмки
до відповідного підрозділу державної виконавчої служби. У зазначених випадках
орган Пенсійного фонду також має право звернутися до суду чи господарського
суду з позовом про стягнення недоїмки. У разі звернення органу Пенсійного фонду
з позовом про стягнення недоїмки до господарського суду передбачені
законодавством заходи досудового врегулювання спорів не застосовуються.
Враховуючи вищевикладене, господарський суд м. Києва вважає вимоги
позивача про стягнення з відповідача штрафних санкцій в сумі 2362,62 грн. та
пені в сумі 607,18 грн. правомірними та такими що підлягають задоволенню.
Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна
довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім
випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
Відповідач в судові засідання не з'явився, доказів, які б
спростовували доводи прокурора та позивача
суду не надав.
Відповідно до ч. 2 ст. 94
Кодексу адміністративного судочинства України якщо судове рішення ухвалене на
користь сторони - суб'єкта владних повноважень, суд присуджує з іншої сторони
всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати, пов'язані із залученням
свідків та проведенням судових експертиз.
Згідно з ч. 4 ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України
у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем -
фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача
не стягуються.
Оскільки спір вирішено на користь суб'єкта владних повноважень,
звільненого від сплати судового збору, а також за відсутності витрат позивача -
суб'єкта владних повноважень, пов'язаних із залученням свідків та проведенням
судових експертиз, судові витрати (судовий збір) стягненню з відповідача не
підлягають.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 23, 71, 94, 97, 99,
158-163 Кодексу адміністративного
судочинства України, суд -
ПОСТАНОВИВ:
Позов задовольнити повністю.
Стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю
«Укракбуд»(04205, м. Київ, пр-т Оболонський, 14-г, ідентифікаційний код
33100601 з будь -якого рахунку, виявленого державним виконавцем під час
виконання рішення) на користь управління Пенсійного фонду України в
Оболонському районі м. Києва (04209, м. Київ, вул. Озерна, 26 -А,
ідентифікаційний код 26063887 р/р 256083012611 в ГУ Ощадбанку по місту Києву та
Київській області, МФО 322669) суму штрафних санкцій в розмірі 2362 (дві тисячі
триста шістдесят дві) грн. 62 коп. та пені в розмірі 607(шістсот сім) грн. 18
коп.
Постанова, відповідно до ч. 1 ст. 254 Кодексу адміністративного
судочинства України, набирає законної сили після закінчення строку подання
заяви про апеляційне оскарження, або апеляційної скарги встановленого цим
Кодексом, якщо таку заяву не було подано.
Дана постанова
набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне
оскарження або апеляційної скарги в порядку, встановленому ст. 254 Кодексу
адміністративного судочинства України. Дана постанова може бути оскаржена в
апеляційному порядку та в строки, встановлені ст. 186 Кодексу адміністративного
судочинства України до Київського апеляційного господарського суду.
Суддя
О.С.Копитова
Суд | Господарський суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 27.07.2007 |
Оприлюднено | 03.09.2007 |
Номер документу | 884183 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд міста Києва
Копитова О.С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні