Рішення
від 10.02.2020 по справі 160/10871/19
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

10 лютого 2020 року Справа № 160/10871/19 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Турлакової Н.В. розглянувши у письмовому провадженні у місті Дніпро адміністративну справу за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю АГВ Трейдинг до Державної податкової служби України, Головного управління ДПС у Дніпропетровській області про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії, -

ВСТАНОВИВ :

Товариство з обмеженою відповідальністю АГВ Трейдинг звернувся до Дніпропетровського окружного адміністративного суду із адміністративним позовом до Державної податкової служби України, Головного управління ДПС у Дніпропетровській області, в якому просить:

- визнати протиправними та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, а саме: №1290160/40116238 від 25.09.2019 року про відмову в реєстрації податкової накладної № 5; № 1287562/40116238 від 23.09.2019 року про відмову в реєстрації податкової накладної № 6; № 1290159/40116238 від 25.09.2019 року про відмову в реєстрації податкової накладної № 7; № 1290161/40116238 від 25.09.2019 року про відмову в реєстрації податкової накладної № 17.

- визнати протиправними та скасувати рішення Комісії Державної податкової служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, а саме: № 39643/40116238/2 від 11.10.2019 року про відмову в реєстрації податкової накладної № 5; № 39664/40116238/2 від 11.10.2019 року про відмову в реєстрації податкової накладної № 6; № 39642/40116238/2 від 11.10.2019 року про відмову в реєстрації податкової накладної № 7; № 39663/40116238/2 від 11.10.2019 року про відмову в реєстрації податкової накладної № 17.

- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних днем (операційним днем), коли були направлені засобами електронного зв`язку для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових податкові накладні Товариства з обмеженою відповідальністю АГВ Трейдинг , а саме: №5 від 19.08.2019 року; № 6 від 20.08.2019 року; № 7 від 20.08.2019 року; № 17 від 30.08.2019 року.

В обґрунтування адміністративного позову, позивач зазначає, що податковому органу для реєстрації податкових накладних були надані усі необхідні документи, які підтверджують реальність здійснення операцій по спірним податковим накладним та всі ці документи складені у відповідності до чинного законодавства України. Також були надіслані повідомлення з поясненнями щодо проведених господарських операцій та додано первинні документи. Первинні документи подані ним не мають дефекту форми, змісту або походження, котрі в силу ст.198, ст. 201 ПК України, ч.2 ст.9 Закону України Про бухгалтерський облік та фінансову звітність , п.2.4 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку (затверджено наказом Міністерства фінансів України від 24.05.1995р. № 88) спричиняють втрату первинними документами юридичної сили і доказовості, що також підтверджує відсутність зауважень зі сторони ДФС. Проте, Комісією, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН або відмову в такій реєстрації прийняті оскаржувані рішення, якими позивачу відмовлено у реєстрації податкових накладних. Позивач зазначив, що ним направлені контролюючому органу всі документи по взаємовідносинам із контрагентами, що є достатніми для встановлення правомірності складання означених податкових накладних та їх реєстрації в ЄРПН. Позивач вважає оскаржувані рішення протиправними та такими що підлягають скасуванню.

Від відповідача-1 (ДПС України) до суду надійшов відзив на позов, в якому зазначено, що оскаржувані рішення комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН або відмову в такій реєстрації прийняті на регіональному рівні, а саме ГУ ДПС у Дніпропетровській області, у зв`язку з чим, протиправних дій чи бездіяльності відносно позивача ними не вчинялось. Повноваження ДПС України щодо реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних є дискреційними повноваженнями та виключною компетенцією уповноваженого органу. Наділивши державні органи та осіб, уповноважених на виконання функцій держави дискреційними повноваженнями, законодавець надав відповідному державному органу та особам уповноваженим на виконання функцій держави певну свободу розсуду при прийнятті управлінського рішення, а отже позовні вимоги про зобов`язання ДПС України зареєструвати вищезазначену податкову накладну є необґрунтованими, оскільки без надання правової оцінки рішення комісії регіонального рівня зобов`язання ДПС України зареєструвати податкові накладні є передчасними.

Від відповідача-2 (ГУ ДПС у Дніпропетровській області) до суду надійшов відзив на позов, в якому зазначено, що Комісією ДПС прийнято оскаржувані рішення правомірно, оскільки надані платником податку копії документів, складені з порушенням законодавства. Підстави для зупинення реєстрації в ЄРПН, а також порядок та умови для прийняття рішення про реєстрацію або відмову у реєстрації ПН/РК у ЄРПН визначені Порядком ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України №1246 від 29.12.2010р. та Порядком зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України №117 від 21.02.2018р. Як зазначає Відповідач-2, підставою для прийняття оскаржуваних рішень було ненадання платником первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи, у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки. Оскаржувані рішення прийнято у відповідності до Податкового кодексу України та Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних , затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 р. № 117.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 02 грудня 2019 року прийнято до свого провадження вказану справу та згідно ч.2 ст.257 КАС України ухвалено здійснювати розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи.

Відповідно до ч.1 ст.257 КАС України, за правилами спрощеного позовного провадження розглядаються справи незначної складності.

Згідно з ст.258 КАС України, суд розглядає справи за правилами спрощеного позовного провадження протягом розумного строку, але не більше шістдесяти днів із дня відкриття провадження у справі.

За викладених обставин, у відповідності до вимог ст.ст.258, 262 КАС України, справу розглянуто за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи у письмовому провадженні.

Справа розглянута в межах строку розгляду справи за правилами спрощеного позовного провадження, встановленого статтею 258 Кодексу адміністративного судочинства України - в межах шістдесяти днів із дня відкриття провадження у справі.

За правилами частини 6 статті 120 КАС України, якщо закінчення строку припадає на вихідний, святковий чи інший неробочий день, останнім днем строку є перший після нього робочий день.

Першим днем для прийняття рішення по даній справі є 31.01.2020 - перебування головуючого судді у відпустці, у зв`язку з чим, дане рішення прийнято першим робочим днем - 10.02.2020р.

Дослідивши чинне законодавство та матеріали справи, суд доходить наступних висновків.

Судом встановлено та матеріалами справи підтверджено, що ТОВ АГВ Трейдинг зареєстровано в ЄДР з 11.11.2015 року, що підтверджується випискою про юридичну особу. Яка наявна в матеріалах справи.

15.09.2019 року Товариством подано до реєстрації податкову накладну №5 від 19.08.2019 року, яку згідно Квитанції від 15.09.2019 року №9211231997 прийнято, проте реєстрація зупинена із зазначенням: ПН/РК відповідає вимогам пп.1.6. п.1 Критеріїв ризиковості платника податку . Пропонуємо надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. .

23.09.2019 року Товариством подано копії документів для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в єдиному реєстрі податкових накладних про що свідчить квитанція №2 від 23.09.2019 року №27634283.

25.09.2019 року Комісією Головного управління ДПС України у Дніпропетровській області прийнято рішення №1290160/40116238 про відмову у реєстрації податкової накладної №5 від 19.08.2019 року з причини ненадання Товариством документів щодо підтвердження відповідності продукції - первинні документи щодо постачання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти прийому передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфікації, накладні.

09.10.2019 року Товариством подано скаргу до Державної податкової служби України на рішення ГУ ДПС разом із якою надано первинні документи, пояснення, проте рішенням ДПС від 11.10.2019 року №39643/40116238/2 скаргу Товариства залишено без задоволення, а рішення ГУ ДПС без змін з підстави: ненадання платником податку копій первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних.

05.09.2019 року Товариством подано до реєстрації податкову накладну №6 від 20.08.2019 року, яку згідно Квитанції від 05.09.2019 року №9200144844 прийнято, проте реєстрацію зупинено із зазначенням: ПН/РК відповідає вимогам пп.1.6. п.1 Критеріїв ризиковості платника податку . Пропонуємо надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. .

19.09.2019 року Товариством подано копії документів для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в єдиному реєстрі податкових накладних про що свідчить квитанція №2 від 19.09.2019 року №27313320.

23.09.2019 року Комісією ГУ ДПС прийнято рішення №1287562/40116238 про відмову у реєстрації податкової накладної №6 від 20.08.2019 року з причини ненадання Товариством документів щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності).

09.10.2019 року Товариством подано скаргу до ДПС України на рішення ГУ ДПС разом із якою надано первинні документи, пояснення, проте рішенням ДПС від 11.10.2019 року №39664/40116238/2 скаргу Товариства залишено без задоволення, а рішення ГУ ДПС без змін з підстави: ненадання платником податку копій первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних.

15.09.2019 року Товариством подано до реєстрації податкову накладну №7 від 20.08.2019 року, яку згідно Квитанції від 15.09.2019 року №9211202962 прийнято, проте реєстрація зупинена із зазначенням: ПН/РК відповідає вимогам пп.1.6. п.1 Критеріїв ризиковості платника податку . Пропонуємо надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

23.09.2019 року Товариством подано копії документів для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в єдиному реєстрі податкових накладних про що свідчить квитанція №2 від 23.09.2019 року №27634795.

25.09.2019 року Комісією ГУ ДПС прийнято рішення №1290159/40116238 про відмову у реєстрації податкової накладної №7 від 20.08.2019 року з причини ненадання Товариством документів щодо підтвердження відповідності продукції - первинні документи щодо постачання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти прийому передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфікації, накладні.

09.10.2019 року Товариством подано скаргу до ДПС на рішення ГУ ДПС разом із якою надано первинні документи, пояснення, проте рішенням ДПС від 11.10.2019 року №39642/40116238/2 скаргу Товариства залишено без задоволення, а рішення ГУ ДПС без змін з підстави: ненадання платником податку копій первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних.

15.09.2019 року Товариством подано до реєстрації податкову накладну №17 від 30.08.2019 року, яку згідно Квитанції від 15.09.2019 року №9211207139 прийнято, проте реєстрація зупинена із зазначенням: ПН/РК відповідає вимогам пп.1.6. п.1 Критеріїв ризиковості платника податку . Пропонуємо надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

23.09.2019 року Товариством подано копії документів для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в єдиному реєстрі податкових накладних про що свідчить квитанція №2 від 23.09.2019 року №27635403.

25.09.2019 року Комісією ГУ ДПС прийнято рішення №1290161/40116238 про відмову у реєстрації податкової накладної №17 від 30.08.2019 року з причини ненадання Товариством документів щодо підтвердження відповідності продукції - первинні документи щодо постачання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти прийому передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфікації, накладні.

09.10.2019 року Товариством подано скаргу до ДПС на рішення ГУ ДПС разом із якою надано первинні документи, пояснення, проте рішенням ДПС від 11.10.2019 року №39663/40116238/2 скаргу Товариства залишено без задоволення, а рішення ГУ ДПС без змін з підстави: ненадання платником податку копій первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних.

Позивач не погоджуючись із вказаними рішеннями податкового органу регіонального рівня, направив скарги до ДПС України, за результатами розгляду яких Рішеннями від 11.10.2019р. № 39643/40116238/2, № 39664/40116238/2, № 39642/40116238/2, №39663/40116238/2, було залишено скарги без задоволення та рішення комісії контролюючого органу регіонального рівня про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН залишено без змін з підстав: ненадання платником податку копій первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних .

Податковий кодекс України є спеціальним законом з питань оподаткування та установлює порядок погашення зобов`язань юридичних або фізичних осіб перед бюджетами та державними цільовими фондами з податків і зборів (обов`язкових платежів), нарахування і сплати пені та штрафних санкцій, що застосовуються до платників податків, визначені заходи, які вживаються контролюючим органом з метою погашення платниками податків податкового боргу.

За приписами п.74.3 ст.74 ПК України визначено, що зібрана податкова інформація та результати її опрацювання використовуються для виконання покладених на контролюючі органи функцій і завдань, а також центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику для формування та реалізації єдиної державної податкової та митної політики.

Відповідно до п.2 Постанови Кабінету Міністрів України Про затвердження Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних №1246 від 29.12.2010р. (далі Порядок №1246) податкова накладна електронний документ, який складається платником податку на додану вартість відповідно до вимог Податкового кодексу України в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.

Згідно до п.12 вказаного Порядку №1246 після надходження ПН/РК до ДФС в автоматизованому режимі здійснюються їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування; дотримання вимог Законів України Про електронний цифровий підпис, Про електронні документи та електронний документообіг та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

Відповідно до п.13 Порядку №1246 за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації ПН/РК.

Пунктом 201.16 статті 201 ПК України визначено, що реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Так, постановою Кабінету Міністрів України №117 від 21.02.2018р. затверджено, зокрема, Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі Порядок №117).

Згідно з пунктом 3 Порядку №117, податкові накладні/розрахунки коригування, що подаються на реєстрацію в Реєстрі до проведення моніторингу, за результатами якого можливе зупинення їх реєстрації, перевіряються відповідно до таких ознак: 1) податкова накладна, яка не підлягає наданню отримувачу (покупцю) або складена за операцією, що є звільненою від оподаткування; 2) обсяг постачання, зазначений платником податку в податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі в поточному місяці, з урахуванням поданої на реєстрацію в Реєстрі податкової накладної / розрахунку коригування, становить менше 500 тис. гривень та керівник - посадова особа такого платника податку є особою, яка займає аналогічну посаду не більше ніж у трьох (включно) платників податку; 3) одночасно значення показників D та P, розрахованих у наведеному у цьому підпункті, мають такі розміри: D>0,03, Р

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення10.02.2020
Оприлюднено27.03.2020
Номер документу88426524
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —160/10871/19

Ухвала від 01.02.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Яковенко М.М.

Ухвала від 22.10.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Щербак А.А.

Ухвала від 29.09.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Щербак А.А.

Ухвала від 18.08.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Семененко Я.В.

Ухвала від 14.05.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Семененко Я.В.

Рішення від 10.02.2020

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Турлакова Наталія Василівна

Ухвала від 10.02.2020

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Турлакова Наталія Василівна

Ухвала від 22.01.2020

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Турлакова Наталія Василівна

Ухвала від 02.12.2019

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Турлакова Наталія Василівна

Ухвала від 11.11.2019

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Турлакова Наталія Василівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні