Рішення
від 25.03.2020 по справі 280/3361/19
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

25 березня 2020 року Справа № 280/3361/19 м.Запоріжжя

Запорізький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Сіпаки А.В., розглянувши в порядку письмового провадження за правилами загального позовного провадження адміністративну справу

Товариства з обмеженою відповідальністю "Потенціал інвест 2008" (вул. Софіївська, буд. 246, кв. 11, м. Запоріжжя, 69021)

до Головного управління ДФС у Запорізькій області (пр. Соборний, буд. 166, м.Запоріжжя, 69107)

про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень - рішень,

ВСТАНОВИВ:

До Запорізького окружного адміністративного суду надійшов позов Товариства з обмеженою відповідальністю "Потенціал інвест 2008" (далі - позивач) до Головного управління ДФС у Запорізькій області (далі - відповідач), в якому позивач просить суд визнати протиправними та скасувати податкові повідомлення-рішення від 03.07.2019 року №0084934906, від 03.07.2019 року №0084924906, від 03.07.2019 року №0084944906, від 03.07.2019 року №0084954906.

Позовна заява обгрунтована тим, що 03.07.2019р. TOB Потенціал інцест 2008 отримані податкові повідомлення-рішення від 03.07.2019р. ГУ ДФС у Запорізької області з орендної плати за землю: № 0084954906 форми Ш яким визначено штраф в сумі - 6 914,55 грн. у розмірі 10% від суми 69 145,50 грн.; № 0084944906 форми Ш яким визначено штраф в сумі - 41 447,31 грн. у розмірі 20% від суми 207 236,55грн.; № 0084934906 форми Ш яким визначено штраф в сумі - 10 042,47 грн. у розмірі 10% від суми 100 424,70грн.; № 0084924906 форми Ш яким визначено штраф в сумі - 60 214,83 грн. у розмірі 20% від суми 301 074,15грн. Всього на суму 118619,16 грн. Рішення винесені на підставі Акта про проведення камеральної перевірки з питань своєчасності сплати орендної плати за землю (код платежу 18010600) №1740/08-01-49-06/35842604 від 20.06.2019 року і мотивовані тим, що платник податків порушив терміни узгодженого податкового зобов`язання зі сплати орендної плати за землю протягом строків, визначених п. 288.7 ст. 288 Податкового кодексу України зі змінами та доповненнями. Позивач не погоджується з висновками акта перевірки та повідомленнями-рішеннями ГУ ДФС у Запорізької області визначеними вище та вважає їх протиправним та такими, що підлягають скасуванню.

10.09.2014 на підставі рішень п`ятдесятої сесії шостого скликання Запорізької міської ради від 10.09.2014 року №74/348, 74/415 було передано в оренду TOB ПОТЕНЦІАЛ ІНВЕСТ 2008 строком на 19 років земельні ділянки: по АДРЕСА_1 Миколая), 7 АДРЕСА_2 , (кадастровий номер 2310100000:01:017:0105) площею 2,0935 гa, для розташування промислового майданчика; по АДРЕСА_3 Чапаева (після перейменування Миколи АДРЕСА_4 ), 14 у Комунарському районі, (кадастровий номер 2310100000:03:045:0011) площею 2,0602 га, для розташування промислового майданчика.

29.12.2014 на підставі цих рішень між Запорізькою міською радою (Орендодавець) та TOB ПОТЕНЦІАЛ ІНВЕСТ 2008 (Орендар) укладено договори оренди землі №201401000100751, №201401000100750. Право оренди зареєстровано в Реєстраційній службі Запорізького міського управління юстиції Запорізької області, про що у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно вчинено записи від 27.01.2015 за №8564252,8608787. У відповідності до ст. 109 ЦК України шляхом виділу із TOB ПОТЕНЦІАЛ ІНВЕСТ 2008 створено-нову юридичну особу - товариство з обмеженою відповідальністю ПОТЕНЦІАЛ-ІНВЕСТ 2018 із передачею останньому за розподільчим-балансом частини майна, прав та обов`язків, що підтверджується випискою з ЄДР від 28.01.2019.

За розподільчим балансом та на підставі передавального акту № 2 від 27.11.2018 Державним реєстратором Департаменту реєстраційних послуг Запорізької міської ради 27.12.2018 та 17.09.2018 внесені записи про право власності: 29811768, 28086150. Право власності на об`єкти нерухомого майна розташовані за адресами: м. Запоріжжя вулиця Артема (вулиця Святого Миколая), 7, розташований на земельній ділянці кадастровий номер 2310100000:01:017:0105, цільове призначення землі промисловості, для розташування промислового майданчика, площа: 2,0935 га - зареєстровано за TOB ПОТЕНЦІАЛ-ІНВЕСТ 2018 ; м. Запоріжжя вулиця Чапаева (вулиця Миколи Ласточкіна), 14, розташований на земельній ділянці кадастровий номер 2310100000:03:045:0011, цільове призначення землі промисловості, для розташування промислового майданчика, площа: 2,0602 га - зареєстровано за TOB ПОТЕНЦІАЛ-ІНВЕСТ 2018 .

Вважає, що із переходом власності на майновий комплекс до TOB ПОТЕНЦІАЛ-ІНВЕСТ 2018 , перейшло право користування земельними ділянками (кадастрові номера 2310100000:01:017:0105, 2310100000:03:045:0011), на яких розташовані зазначені майнові комплекси.

ТОВ Потенціал-Інвест - 2018 подало до ДФС податкову звітність, визначило суму грошового зобовязання та сплатило відповідні узгоджені грошові зобовязання. ТОВ Потенціал Інвест 2008 подало до ДФС повідомлення про відкликання податкової звітності.

Таким чином починаючи з 18.03.2019 року позивач неодноразово звертався до Запорізької міської ради з метою укладення договору оренди з новим власником об`єкта нерухомості та внесення змін до договорів оренди земельних ділянок, проте це питання до сих пір не вирішено.

Крім того, позивачу стало відомо, що згідно облікових даних податкової у позивача рахується заборгованість з орендної плати за землю в розмірі 508710,60 грн., а у ТОВ Потенціал Інвест 2018 в тій же сумі рахується переплата. З огляду на вищенаведене зазначає, що якщо певна фізична чи юридична особа набула право власності на будівлюабо його частину, що розташованів на орендованій земельній ділянці, то до набувача переходить право користування земельною ділянкою, на якій вони розміщені, на тих самих умовах і в тому ж обсязі, що були у попереднього землекористувача. Таким чином до нового власника об`єкта нерухомості переходить і встановлений законом обов`язок зі сплати податку на земельну ділянку, на якій розташоване набуте ним майно. Просить позов задовольнити.

Ухвалою суду від 17.07.2019 відкрито загальне позовне провадження в адміністративній справі та призначено підготовче судове засідання по справі на 12.08.2019.

08.08.2019 на адресу суду надійшов відзив від відповідача, в якому зазначено, що ГУ ДФС у Запорізькій області заперечує проти задоволення позовних вимог, оскільки згідно інформаційної бази даних органу доходів і зборів TOB "Потенціал Інвест 2008" несвоєчасно сплачено узгоджені суми податкового зобов`язання з орендної плати за землю за 2019 рік: 1. По декларації з орендної плати за землю за 2019 рік (№9027235577 від 20.02.2019 Комунарський район): за січень 2019 року - граничний термін сплати узгодженої суми податкового зобов`язання - 02.03.2019. Фактично зараховано 199,95 грн. з переплати підприємства, а 29.05.2019 підприємство сплачує суму боргу 68 945,55 (платіжне доручення №98 від 29.05.2019 - 69145,49грн.). Кількість днів затримки сплати склало - 88 днів; за лютий 2019 року - граничний термін сплати узгодженої суми податкового зобов`язання - 30.03.2019. Фактично зараховано 199,95 грн. з переплати підприємства, а 19.06.2019 підприємство сплачує суму боргу 68945,55 (платіжне доручення №112 від 19.06.2019 - 207436,47 грн.). Кількість днів затримки сплати склало - 81 день; за березень 2019 року - граничний термін сплати узгодженої суми податкового зобов`язання - 30.04.2019. Фактично сплачено суму податкового зобов`язання з орендної плати за землю 19.06.2019 платіжним дорученням №112 від 19.06.2019 на суму 207436,47 грн. Кількість днів затримки сплати склало - 50 днів; за квітень 2019 року - граничний термін сплати узгодженої суми податкового зобов`язання - 30.05.2019. Фактично сплачено суму податкового зобов`язання з орендної плати за землю 19.06.2019 платіжним дорученням №112 від 19.06.2019 на суму 207436,47 грн. Кількість днів затримки сплати склало - 20 днів; 2. По декларації з орендної плати за землю за 2019 рік (реєстр. № 9027235529 від 20.02.2019 року Олександрівський район): за січень 2019 року - граничний термін сплати узгодженої суми податкового зобов`язання - 02.03.2019. Фактично зараховано у сумі 199,96 грн. з переплати підприємства, а 29.05.2019 підприємство сплатило 100224,71 грн. (платіжне доручення №100 від 29.05.2019 - 100424,71 грн.). Кількість днів затримки сплати склало - 88 днів; за лютий 2019 року - граничний термін сплати узгодженої суми податкового зобов`язання - 30.03.2019. Фактично сплачено суму податкового зобов`язання з орендної плати за землю 19.06.2019 платіжним дорученням №113 від 19.06.2019 на суму 100224,71 грн. Кількість днів затримки сплати склало - 81 день; за березень 2019 року - граничний термін сплати узгодженої суми податкового зобов`язання - 30.04.2019. Фактично сплачено суму податкового зобов`язання з орендної плати за землю 19.06.2019 платіжним дорученням №113 від 19.06.2019 на суму 100224,71грн. Кількість днів затримки сплати склало - 50 днів; за квітень 2019 року - граничний термін сплати узгодженої суми податкового зобов`язання - 30.05.2019. Фактично сплачено суму податкового зобов`язання з орендної плати за землю 19.06.2019 платіжним дорученням №113 від 19.06.2019 на суму 100224,71 грн. Кількість днів затримки сплати склало - 20 днів. Таким чином, перевіркою встановлено порушення позивачем термінів сплати узгодженого податкового зобов`язання з орендної плати за землю протягом строків, визначених п. 287.3 ст. 287 ПК України. Крім того, вказує на те, що ТОВ Потенціал Інвест 2018 помилково подано декларацію з плати за землю № 20157452 від 20.05.2019 та 27.05.2019 листом вих. № 28 товариство звернулось з проханням визнати не дійсною вищезазначену декларацію. Також листом вих. №30 від 27.05.2019 TOB Потенціал Інвест 2018 повідомив Олександрівське управління у м. Запоріжжі ГУ ДФС у Запорізькій області, що договір оренди знаходиться на стадії переоформлення, тобто підприємство не є платником орендної плати та просить повернути помилково сплачені кошти на розрахунковий рахунок платника. Таким чином враховуючи що договори оренди землі № 201401000100751, № 201401000100750 від 29.12.2014 між Запорізькою міською радою та TOB Потенціал Інвест 2008 є чинними, саме позивач є платником орендної плати на земельну ділянку у відповідності до п. 288.1 ст. 288 ПК України. Просить у задоволенні позову відмовити.

Ухвалою суду від 12.08.2019 провадження у справі зупинено для надання часу сторонам для примирення до 26.09.2019.

Ухвалою суду від 26.09.2019 провадження у справі поновлено.

Ухвалою суду від 26.09.2019 відкладено підготовче засідання у справі на 23.10.2019.

Ухвалою суду від 23.10.2019 провадження у справі зупинено до 27.11.2019 для надання часу сторонам для примирення.

Ухвалою суду від 27.11.2019 провадження у справі поновлено.

Ухвалою суду від 27.11.2019 у зв`язку із необхідність витребування доказів підготовче засідання було відкладено на 26.12.2019.

Ухвалою суду від 26.12.2019 провадження у справі зупинено для надання часу сторонам для примирення до 24.02.2020.

Ухвалою суду від 24.02.2020 провадження у справі поновлено.

Ухвалою суду від 24.02.2020 підготовче провадження було закрито та призначено розгляд справи по суті на 18.03.2020.

17.03.2020 представником позивача надано до суду клопотання про розгляд справи у порядку письмового провадження.

Ухвалою суду від 25.03.2020 відмовлено Головному управлінню ДФС у Запорізькій області у задоволенні клопотання про відкладення судового засідання у справі.

Представник відповідача в судове засідання не з`явився.

Згідно з частиною четвертою статті 229 КАС України, при розгляді справи в порядку письмового провадження фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.

Розглянувши матеріали та з`ясувавши всі обставини адміністративної справи, які мають юридичне значення для розгляду та вирішення спору по суті, дослідивши наявні у справі докази у їх сукупності, судом встановлено наступне.

Судом встановлено, що на підставі п.п. 20.1.4 п. 20.1 ст. 20, п. 75.1 ст. 75, ст. 76 Податкового кодексу України у період 20.06.2019 посадовцями Головного управління ДФС у Запорізькій області проведено камеральну перевірку з питання своєчасності сплати орендної плати за землю ТОВ Потенціал Інвест 2008 .

Результати перевірки оформлено актом № 1740/08-01-49-06/35842604 від 20.06.2019.

Згідно висновку акту позивачем порушено терміни сплати узгодженого податкового зобовязання зі сплати орендної плати за землю протягом строків, визначених п. 288.7 ст. 288 Податкового кодексу України.

Такий висновок контролюючого органу вмотивовано наступним.

По декларації з орендної плати за землю за 2019 рік (№9027235577 від 20.02.2019 Комунарський район): за січень 2019 року - граничний термін сплати узгодженої суми податкового зобов`язання - 02.03.2019. Фактично зараховано 199,95 грн. з переплати підприємства, а 29.05.2019 підприємство сплачує суму боргу 68 945,55 (платіжне доручення №98 від 29.05.2019 - 69145,49грн.). Кількість днів затримки сплати склало - 88 днів; за лютий 2019 року - граничний термін сплати узгодженої суми податкового зобов`язання - 30.03.2019. Фактично зараховано 199,95 грн. з переплати підприємства, а 19.06.2019 підприємство сплачує суму боргу 68945,55 (платіжне доручення №112 від 19.06.2019 - 207436,47 грн.). Кількість днів затримки сплати склало - 81 день; за березень 2019 року - граничний термін сплати узгодженої суми податкового зобов`язання - 30.04.2019. Фактично сплачено суму податкового зобов`язання з орендної плати за землю 19.06.2019 платіжним дорученням №112 від 19.06.2019 на суму 207436,47 грн. Кількість днів затримки сплати склало - 50 днів; за квітень 2019 року - граничний термін сплати узгодженої суми податкового зобов`язання - 30.05.2019. Фактично сплачено суму податкового зобов`язання з орендної плати за землю 19.06.2019 платіжним дорученням №112 від 19.06.2019 на суму 207436,47 грн. Кількість днів затримки сплати склало - 20 днів.

По декларації з орендної плати за землю за 2019 рік (реєстр. № 9027235529 від 20.02.2019 року Олександрівський район): за січень 2019 року - граничний термін сплати узгодженої суми податкового зобов`язання - 02.03.2019. Фактично зараховано у сумі 199,96 грн. з переплати підприємства, а 29.05.2019 підприємство сплатило 100224,71 грн. (платіжне доручення №100 від 29.05.2019 - 100424,71 грн.). Кількість днів затримки сплати склало - 88 днів; за лютий 2019 року - граничний термін сплати узгодженої суми податкового зобов`язання - 30.03.2019. Фактично сплачено суму податкового зобов`язання з орендної плати за землю 19.06.2019 платіжним дорученням №113 від 19.06.2019 на суму 100224,71 грн. Кількість днів затримки сплати склало - 81 день; за березень 2019 року - граничний термін сплати узгодженої суми податкового зобов`язання - 30.04.2019. Фактично сплачено суму податкового зобов`язання з орендної плати за землю 19.06.2019 платіжним дорученням №113 від 19.06.2019 на суму 100224,71грн. Кількість днів затримки сплати склало - 50 днів; за квітень 2019 року - граничний термін сплати узгодженої суми податкового зобов`язання - 30.05.2019. Фактично сплачено суму податкового зобов`язання з орендної плати за землю 19.06.2019 платіжним дорученням №113 від 19.06.2019 на суму 100224,71 грн. Кількість днів затримки сплати склало - 20 днів.

На підставі висновків, викладених в акті перевірки, Головним управлінням ДФС у Запорізькій області прийняті податкові повідомлення-рішення від 03.07.2019р. з орендної плати за землю: № 0084954906 форми Ш яким визначено штраф в сумі - 6 914,55 грн. у розмірі 10% від суми 69 145,50 грн.; № 0084944906 форми Ш яким визначено штраф в сумі - 41 447,31 грн. у розмірі 20% від суми 207 236,55грн.; № 0084934906 форми Ш яким визначено штраф в сумі - 10 042,47 грн. у розмірі 10% від суми 100 424,70грн.; № 0084924906 форми Ш яким визначено штраф в сумі - 60 214,83 грн. у розмірі 20% від суми 301 074,15грн.

Матеріали справи свідчать та не заперечується сторонами, що 10.09.2014 на підставі рішень п`ятдесятої сесії шостого скликання Запорізької міської ради від 10.09.2014 року №74/348, 74/415 було передано в оренду TOB ПОТЕНЦІАЛ ІНВЕСТ 2008 строком на 19 років земельні ділянки: по АДРЕСА_1 Миколая), АДРЕСА_2 , (кадастровий номер 2310100000:01:017:0105) площею 2,0935 гa, для розташування промислового майданчика; по АДРЕСА_3 Чапаєва АДРЕСА_5 після АДРЕСА_4 ), 14 у АДРЕСА_6 , (кадастровий номер 2310100000:03:045:0011) площею 2,0602 га, для розташування промислового майданчика.

29.12.2014 на підставі цих рішень між Запорізькою міською радою (Орендодавець) та TOB ПОТЕНЦІАЛ ІНВЕСТ 2008 (Орендар) укладено договори оренди землі №201401000100751, №201401000100750. Право оренди зареєстровано в Реєстраційній службі Запорізького міського управління юстиції Запорізької області, про що у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно вчинено записи від 27.01.2015 за №8564252,8608787.

У відповідності до ст. 109 ЦК України шляхом виділу із TOB ПОТЕНЦІАЛ ІНВЕСТ 2008 створено-нову юридичну особу - товариство з обмеженою відповідальністю ПОТЕНЦІАЛ-ІНВЕСТ 2018 із передачею останньому за розподільчим-балансом частини майна, прав та обов`язків, що підтверджується випискою з ЄДР від 28.01.2019.

За розподільчим балансом та на підставі передавального акту № 2 від 27.11.2018 Державним реєстратором Департаменту реєстраційних послуг Запорізької міської ради 27.12.2018 та 17.09.2018 внесені записи про право власності: 29811768, 28086150. Право власності на об`єкти нерухомого майна розташовані за адресами: м. Запоріжжя вулиця Артема (вулиця Святого Миколая), 7, розташований на земельній ділянці кадастровий номер 2310100000:01:017:0105, цільове призначення землі промисловості, для розташування промислового майданчика, площа: 2,0935 га - зареєстровано за TOB ПОТЕНЦІАЛ-ІНВЕСТ 2018 ; м. Запоріжжя вулиця Чапаєва (вулиця Миколи Ласточкіна), 14, розташований на земельній ділянці кадастровий номер 2310100000:03:045:0011, цільове призначення землі промисловості, для розташування промислового майданчика, площа: 2,0602 га - зареєстровано за TOB ПОТЕНЦІАЛ-ІНВЕСТ 2018 .

Як вбачається з матеріалів справи позивачем 07.03.2019 до Запорізької міської ради було подано нотаріально посвідчені заяви-згоди на припинення права оренди на вищевказані земельні ділянки.

Крім того, позивачем 16.05.2019 було подано до податкового органу повідомлення про відкликання податкової звітності.

В свою чергу ТОВ Потенціал Інвест 2018 до податкового органу було подано податкову звітність, визначено суму грошового зобовязання та сплачено відповідні кошти з орендної плати за землю, однак листом № 30 від 27.05.2019 звернувся з проханням до начальника Олександрівського управління у м. Запоріжжі ГУ ДФС у Запорізькій області повернути ці кошти як помилково сплачені та просив вважати не дійсною податкову декларацію з плати за землю за № 20157452 від 20.05.2019.

У відповідності до п.п.14.1.136 пункту 14.1. статті 14 Податкового кодексу України орендна плата за земельні ділянки державної і комунальної власності - обов`язковий платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою.

Відповідно до пп. 14.1.72 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України земельний податок - обов`язковий платіж, що справляється з власників земельних ділянок та земельних часток (паїв), а також постійних землекористувачів.

За змістом пп.14.1.73 п.14.1 ст.14 даного Кодексу землекористувачі - юридичні та фізичні особи (резиденти і нерезиденти), яким відповідно до закону надані у користування земельні ділянки державної та комунальної власності, у тому числі на умовах оренди.

Згідно з ч. 1 ст. 122 та ч. 1 ст. 123 Земельного кодексу України, міські ради передають земельні ділянки у власність або користування із земель комунальної власності відповідних територіальних громад для всіх потреб. Надання земельних ділянок державної або комунальної власності у користування здійснюється на підставі рішень органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування.

За приписами ч. 1 ст. 124 Земельного кодексу України, передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється на підставі рішення відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування згідно з їх повноваженнями, визначеними ст. 122 цього Кодексу, чи договору купівлі-продажу права оренди земельної ділянки (у разі продажу права оренди) шляхом укладення договору оренди земельної ділянки чи договору купівлі-продажу права оренди земельної ділянки.

В силу ст. 206 Земельного кодексу України, використання землі в Україні є платним. Об`єктом плати за землю є земельна ділянка, плата за землю справляється відповідно до чинного законодавства.

У разі надання земельної ділянки в оренду укладається договір оренди земельної ділянки, яким за положенням ч. 1 ст. 21 Закону України "Про оренду землі" визначається орендна плата за землю як платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою.

Частина 1 ст. 93 Земельного кодексу України встановлює, що право оренди земельної ділянки - це засноване на договорі строкове платне володіння і користування земельною ділянкою, необхідною орендареві для провадження підприємницької та іншої діяльності.

Предметом позову в цій справі є відповідальність за порушення правил сплати (перерахування) зі сплати орендної плати за землю передбачена ст. 126 Податкового кодексу України.

За приписами ст. 269 ПК України платниками земельного податку є власники земельних ділянок, земельних часток (паїв) та землекористувачі.

Згідно з пп. 270.1.1 п. 270.1 ст. 270 ПК України об`єктами оподаткування є: земельні ділянки, які перебувають у власності або користуванні.

Положеннями п. 288.1 ст. 288 ПК України визначено, що підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки. Пунктами 288.2 та 288.3 ст. 288 ПК визначено, що платником орендної плати є орендар земельної ділянки, а об`єктом оподаткування - земельна ділянка, надана в оренду.

Відповідно до п. 288.4 ст. 288 ПК України розмір та умови внесення її плати встановлюються у договорі оренди між орендодавцем (власником) і орендарем. Пунктом 288.5 ст. 288 ПК передбачено, що розмір орендної плати встановлюється у договорі оренди, але річна сума платежу: не може бути меншою 3 відсотків нормативної грошової оцінки (пп. 288.5.1); не може перевищувати 12 відсотків нормативної грошової оцінки (пп. 288.5.2); може перевищувати граничний розмір орендної плати, встановлений у пп. 288.5.2, у разі визначення орендаря на конкурентних засадах (пп.288.5.3).

Згідно з п. 288.7 ст. 288 ПК України податковий період, порядок обчислення орендної плати, строк сплати та порядок її зарахування до бюджетів застосовується відповідно до вимог статей 285 - 287 цього розділу.

У відповідності до п. 286.2 ст. 286 ПК України платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають відповідному контролюючому органу за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов`язку подання щомісячних декларацій. При поданні першої декларації (фактичного початку діяльності як платника плати за землю) разом з нею подається довідка (витяг) про розмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки, а надалі така довідка подається у разі затвердження нової нормативної грошової оцінки землі.

Положеннями п. 286.1 ст. 286 ПК України закріплено, що підставою для нарахування земельного податку є дані державного земельного кадастру.

Відповідно до п. 287.1 ст.287 ПК України власники землі та землекористувачі сплачують плату за землю з дня виникнення права власності або права користування земельною ділянкою.

Таким чином, зі змісту вищевказаних вимог слідує, що підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є Договір оренди земельної ділянки, а платником орендної плати є орендар такої земельної ділянки, в разі несплати орендарем обов`язкових платежів з орендної плати за землю, контролюючий орган зобов`язаний здійснити нарахування сум податку.

Статтею 125 Земельного кодексу України передбачено, що право власності на земельну ділянку, а також право постійного користування та право оренди земельної ділянки виникають з моменту державної реєстрації цих прав. Згідно зі ст. 126 Земельного кодексу України право власності, користування земельною ділянкою оформлюється відповідно до Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме та їх обтяжень".

Згідно зі ст. 18 Закону України "Про оренду землі" договір оренди землі набирає чинності після його державної реєстрації.

Відповідно до ст. 20 Закону України "Про оренду землі" право оренди земельної ділянки виникає з дня державної реєстрації цього права відповідно до закону, що регулює державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень.

Аналіз вищевказаних вимог дає підстави для висновку, що орендна плата за земельні ділянки державної та комунальної власності сплачується орендарем з дня виникнення права користування земельною ділянкою, а саме, з дня реєстрації договору оренди земельної ділянки в порядку, передбаченому чинним законодавством.

З матеріалів справи слідує, що відомостями з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію іншого речового права беззаперечно підтверджується та обставина, що відповідно до договорів оренди землі №201401000100751, №201401000100750 орендарем та землекористувачем земельних ділянок: по АДРЕСА_2 , (кадастровий номер 2310100000:01:017:0105) площею 2,0935 гa, для розташування промислового майданчика; по АДРЕСА_3 Чапаева (після перейменування АДРЕСА_4 ), 14 у АДРЕСА_6 , (кадастровий номер 2310100000:03:045:0011) площею 2,0602 га, для розташування промислового майданчика є ТОВ Потенціал Інвест 2008 .

Суд звертає увагу на те, що в матеріалах справи відсутні належні докази того, що вказані земельні ділянки в повному обсязі передані в користування від позивача до ТОВ Потенціал Інвест 2018 та докази, що ТОВ Потенціал Інвест 2018 має вносити плату за землю.

Таким чином судом встановлено, що позивач є землекористувачем, за земельну ділянку під яким відповідачем оспорюваними податковими повідомленнями-рішеннями нарахувано земельний податок.

За таких обставин, зважаючи на те, що договори оренди земельних ділянок між позивачем та Запорізькою міською радою не припинені та на те, що ТОВ Потенціал Інвест 2018 не зареєструвало право власності чи користування земельними ділянками, виходячи із принципу пріоритетності норм ПК України над нормами інших актів у разі їх суперечності, який закріплений у пункті 5.2 статті 5 ПК України, обов`язок зі сплати земельного податку є у ТОВ Потенціал Інвест 2008 з дати державної реєстрації права користування земельними ділянками.

Той факт, що використання земельної ділянки відбувається шляхом виділу із ТОВ Потенціал Інвест 2008 та створення нової юридичної особи ТОВ Потенціал Інвест 2018 не змінює статусу позивача як орендаря земельної ділянки та не звільняє його від визначеного чинним законодавством обов`язку сплачувати податок.

Аналогічна правова позиція викладена в постанові Верховного Суду № 808/3798/16 від 28 серпня 2018 року.

Також суд критично ставиться до посилання позивача, що ТОВ Потенціал Інвест 2018 подало до податкового органу податкову звітність з визначення грошових зобов`язань з плати за землю, зважаючи на те, що ТОВ Потенціал Інвест 2018 помилково подано декларацію з плати за землю № 20157452 від 20.05.2019 та 27.05.2019 листом вих. № 28 товариство звернулось з проханням визнати не дійсною вищезазначену декларацію. Також листом вих. №30 від 27.05.2019 TOB Потенціал Інвест 2018 повідомив Олександрівське управління у м. Запоріжжі ГУ ДФС у Запорізькій області, що договір оренди знаходиться на стадії переоформлення, тобто підприємство не є платником орендної плати та просить повернути помилково сплачені кошти на розрахунковий рахунок платника.

Враховуючи викладене вище, суд дійшов висновку, що доводи позивача про неправомірне застосування податковим органом передбачених статтею 126 ПК України штрафних санкцій за порушення строку сплати грошового зобовязання з орендної плати з юридичних осіб є недоведеними, а тому у суду відсутні підстави для задоволення позову Товариства з обмеженою відповідальністю "Потенціал інвест 2008".

Згідно з частиною першою статті 9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Частиною першою статті 72 КАС України встановлено, що доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Відповідно до частини другої статті 73 КАС України предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення.

Достатніми є докази, які у своїй сукупності дають змогу дійти висновку про наявність або відсутність обставин справи, які входять до предмета доказування.

Питання про достатність доказів для встановлення обставин, що мають значення для справи, суд вирішує відповідно до свого внутрішнього переконання (частини 1 та 2 статті 76 КАС України).

Частинами 1 та 2 статті 77 КАС України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

За правилами частини 2 статті 77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Відповідачем доведено правомірність оскаржуваних податкових повідомлень-рішень.

Зважаючи, що у задоволенні позову сторони відмовлено, а іншими учасниками справи судові витрати не понесені, - судові витрати не підлягають розподілу відповідно до статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України.

Враховуючи вищезазначене, та керуючись статтями 241, 243-246, 255 КАС України, суд,

ВИРІШИВ:

У задоволенні позовної заяви Товариства з обмеженою відповідальністю "Потенціал інвест 2008" (вул. Софіївська, буд. 246, кв. 11, м. Запоріжжя, 69021) до Головного управління ДФС у Запорізькій області (пр. Соборний, буд. 166, м.Запоріжжя, 69107) про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень - рішень - відмовити повністю.

Відповідно до статті 255 КАС України рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Відповідно до частини 1 статті 295 КАС України апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів, з дня його проголошення.

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 частини 1 Перехідних положень КАС України рішення суду може бути оскаржено в апеляційному порядку до Третього апеляційного адміністративного суду через Запорізький окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги, з подачею її копії відповідно до кількості осіб, які беруть участь у справі.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Рішення складено у повному обсязі та підписано 25.03.2020.

Суддя А.В. Сіпака

Дата ухвалення рішення25.03.2020
Оприлюднено26.03.2020
Номер документу88427239
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання протиправними та скасування податкових повідомлень - рішень

Судовий реєстр по справі —280/3361/19

Ухвала від 26.09.2019

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Сіпака Андрій Васильович

Ухвала від 26.09.2019

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Сіпака Андрій Васильович

Ухвала від 25.03.2020

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Сіпака Андрій Васильович

Рішення від 25.03.2020

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Сіпака Андрій Васильович

Ухвала від 24.02.2020

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Сіпака Андрій Васильович

Ухвала від 24.02.2020

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Сіпака Андрій Васильович

Ухвала від 26.12.2019

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Сіпака Андрій Васильович

Ухвала від 27.11.2019

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Сіпака Андрій Васильович

Ухвала від 27.11.2019

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Сіпака Андрій Васильович

Ухвала від 23.10.2019

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Сіпака Андрій Васильович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні