1/769
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
26 березня 2020 року м. Київ № 640/248/20
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі головуючої судді Клочкової Н.В., розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу
Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг
до повного товариства "Ломбард "Корисні гроші" ТОВ "ЕЙ ЕС ГРУП" і Компанія"
про стягнення штрафу
В С Т А Н О В И В :
До Окружного адміністративного суду міста Києва надійшла позовна заява Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг (надалі - позивач), адреса: 01001, місто Київ, вулиця Б. Грінченка, будинок 3 до повного товариства "Ломбард "Корисні гроші" ТОВ "ЕЙ ЕС ГРУП" і Компанія" (надалі - відповідач, Ломбард, Товариство), адреса: 04073, місто Київ, проспект Степана Бандери, будинок 8, корпус 17, в якій позивач просить стягнути з відповідача до Державного бюджету України (на рахунок територіального управління Державної казначейської служби України за місцем знаходження платника (код бюджетної класифікації за доходами 21081100 "Адміністративні штрафи та інші санкції") штраф у сумі 17000,00 грн.
В обґрунтування позовних вимог позивач послався на те, що в межах своїх повноважень ним складено акт про правопорушення відповідачем на ринку фінансових послуг від 11 березня 2019 року №206/16-3/13.
Суть порушення, за вчинення якого до Товариства застосовано штрафну санкцію, полягала у наступному:
До Нацкомфінпослуг від Ломбарда надійшла звітність у паперовій формі за період І квартал 2018 року (вх. № 2409/Лб від 10.05.2018), а саме: Загальна інформація про ломбард за період І квартал 2018 року (Додаток 1); Звіт про склад активів та пасивів ломбарду за період І квартал 2018 року (додаток 2); Звіт про діяльність ломбарду за період І квартал 2018 року (Додаток 3).
Відповідно до пунктів 2.2 розділу 2 Порядку складання та подання звітності ломбардами до Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, затвердженого розпорядженням Держфінпослуг від 04.11.2004 № 2740, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 23.11.2004 за № 1482/10081 із змінами внесеним розпорядженням Нацкомфінпослуг від 18.09.2018 № 1636, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 18.10.2018 за № 11/32623 (далі - Порядок) Ломбарди подають звітність в електронній формі у вигляді документів, передбачених цим Порядком, з використанням веб-інтерфейсу доступу до спеціалізованого програмного забезпечення, який розміщений на офіційному веб-сайті Нацкомфінпослуг. Обов`язковими реквізитами звітності ломбарду є кваліфіковані електронні підписи керівника та головного бухгалтера ломбарду, накладені з дотриманням вимог законодавства у сфері електронних довірчих послуг.
Поданням звітності ломбарду є відправлення ломбардом звітності з накладеними кваліфікованими електронними підписами керівника та головного бухгалтера ломбарду відповідно до вимог законодавства у сфері електронних довірчих послуг з додаванням кваліфікованої електронної позначки часу в автоматичному режимі у базі даних спеціалізованого програмного забезпечення, засобами якого складається та подається до Нацкомфінпослуг звітність ломбарду.
Станом на 11.03.2019 року Ломбардом не надано звітні дані за 2018 рік, що свідчить про порушення Ломбардом вимог пункту 2.2 розділу 2 Порядку, в частині накладання кваліфікованого електронного підпису керівника та головного бухгалтера ломбарду.
Відповідно до Постанови, на Товариство накладено штраф у розмірі 17000,00 (сімнадцять тисяч) гривень.
Частиною 3 статті 41 Закону України "Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг", встановлено, що штрафи, накладені національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, стягуються у судовому порядку.
Відповідно до пункту 2.4 розділу II Положення № 2319 рішення про накладення штрафної санкції (штрафу) на особу за правопорушення, вчинені на ринку фінансових послуг, приймається у вигляді постанови уповноваженої особи Нацкомфінпослуг.
Штрафні санкції (штрафи) накладаються Головою Нацкомфінпослуг та керівниками самостійних структурних підрозділів або особами, які їх заміщують, за напрямами здійснення нагляду за окремими ринками фінансових послуг.
У разі несплати штрафу особою в добровільному порядку у строк, передбачений постановою, він стягується Нацкомфінпослуг у судовому порядку.
Особи сплачують штрафи шляхом перерахування коштів до Державного бюджету України відповідно до законодавства.
При добровільному виконанні постанови особа зобов`язана надати Нацкомфінпослуг документи, що підтверджують перерахування коштів до Державного бюджету України відповідно до законодавства.
Постанова, крім іншого, повинна містити строк, протягом якого учасник ринку фінансових послуг (крім споживачів фінансових послуг) зобов`язаний повідомити Нацкомфінпослуг про добровільне виконання або про відмову від добровільного виконання постанови чого не було зроблено Відповідачем.
Відповідно до Постанови про застосування штрафної санкції за правопорушення, вчинені на ринках фінансових послуг від 27.03.2019 №117/206/16-3/13-П (далі - Постанова) до Товариства застосовано штрафну санкцію за правопорушення, вчинені на ринках фінансових послуг та постановлено вимогу письмово повідомити Нацкомфінпослуг про виконання або про відмову від добровільного виконання постанови Нацкомфінпослуг у термін включно до 18.04.2019 з одночасним наданням у разі сплати штрафу документів, що підтверджують його сплату (оригінал квитанції або іншого платіжного документа).
Також, у позовній заяві зазначено, що станом на день звернення до суду документів, які підтверджували б виконання постанови до Нацкомфінпослуг не надходило, сума штрафу у розмірі 17 000 грн не була перерахована до Державного бюджету України.
Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 10.02.2020 року відкрито провадження в адміністративній справі, поновлено строк для звернення до суду, у зв`язку з поважністю причин його пропуску та вирішено здійснити розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи.
Копія вказаної ухвали суду направлена на адресу відповідача, зазначену в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, яка повернулась до суду з відміткою відділення поштового зв`язку про причини невручення за закінченням встановленого строку зберігання .
За таких підстав та враховуючи положення частини 6 статті 251 Кодексу адміністративного судочинства України, відповідач вважається таким, що отримав копію ухвали Окружного адміністративного суду міста Києві 10.02.2020.
Станом на день ухвалення рішення, відповідач своїм правом на надання суду відзиву на позовну заяву не скористався, заяв/клопотань суду не направляв з невідомих суду причин.
Розглянувши подані позивачем документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Окружний адміністративний суд міста Києва встановив наступне.
Відповідно до наданої суду копії Акту про правопорушення, Товариством вчинено порушення на ринку фінансових послуг.
Копія вказаного акту направлена на адресу Товариства та повідомлено керівника Товариства про необхідність з`явитись до приміщення Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг для надання пояснень стосовно невиконання вимог законодавства.
Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг від 27.03.2019 №117/206/16-3/13-П про застосування штрафної санкції за правопорушення, вчинені на ринках фінансових послуг до відповідача застосовано штрафну санкцію у розмірі 17000 грн та зобов`язано останнє повідомити Нацкомфінпослуг про виконання або про відмову від добровільного виконання постанови.
У зв`язку з несплатою суми штрафу відповідачем у встановлений судом строк та не поданням на адресу позивача відповідних документів, які б підтверджували факт сплати суми штрафу у розмірі 17000 грн до Державного бюджету України відповідачем, позивач звернувся до адміністративного суду з відповідною позовною заявою.
Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, Окружний адміністративний суд міста Києва виходить з наступного.
Відповідно до пункту 10 частини 1 статті 28 Закону України Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг від 12 липня 2001 року №2664-ІІІ (далі по тексту - Закон України від 12 липня 2001 року №2664-ІІІ) Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, у межах своєї компетенції, у разі порушення законодавства про фінансові послуги, нормативно-правових актів Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, застосовує заходи впливу та накладає адміністративні стягнення.
Положеннями частини 1 статті 39 Закону України від 12 липня 2001 року №2664-ІІІ передбачено, що у разі порушення законів та інших нормативно-правових актів, що регулюють діяльність з надання фінансових послуг, Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, застосовує заходи впливу відповідно до закону.
Згідно з пунктом 3 частини 1 статті 40 Закону України від 12 липня 2001 року №2664-ІІІ Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг може застосовувати такі заходи впливу, зокрема, накладати штрафи в розмірах, передбачених статтями 41 і 43 цього Закону.
Відповідно до частини 3 статті 41 Закон України від 12 липня 2001 року №2664-ІІІ штрафи, накладені Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг стягуються у судовому порядку.
Жодних доказів щодо оскарження постанови Нацкомфінпослуг або сплати визначеного цією постановою штрафу відповідачем суду не надано.
Згідно зі статтею 72 Кодексу адміністративного судочинства України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Частиною 2 статті 73 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення.
Вимогами статті 76 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що достатніми є докази, які у своїй сукупності дають змогу дійти висновку про наявність або відсутність обставин справи, які входять до предмета доказування. Питання про достатність доказів для встановлення обставин, що мають значення для справи, суд вирішує відповідно до свого внутрішнього переконання.
Згідно з частиною 1 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
На думку Окружного адміністративного суду міста Києва, позивачем надано суду належні та допустимі докази правомірності застосування до відповідача штрафу, а також надано докази належного повідомлення відповідача про прийняту постанову про застосування штрафної санкції за правопорушення, вчинені на ринках фінансових послуг, а тому, виходячи з меж заявлених позовних вимог та системного аналізу положень законодавства України, суд приходить висновку про наявність правових підстав для задоволення позову в повному обсязі.
Відповідно до частини 2 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.
Оскільки матеріали справи не містять доказів понесення позивачем витрат, пов`язаних із залученням свідків та проведенням експертиз, підстави для стягнення з відповідача на користь позивача судових витрат відсутні.
Враховуючи викладене, керуючись статтями 72-77, 139, 143, 241-246, 255, 257, 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
В И Р І Ш И В:
1. Адміністративний позов Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг задовольнити.
2. Стягнути з повного товариства "Ломбард "Корисні гроші" ТОВ "ЕЙ ЕС ГРУП" і Компанія" (04073, місто Київ, проспект Степана Бандери, будинок 8, корпус 17, ЄДРПОУ 39135577) штраф у розмірі 17 000 (сімнадцять тисяч) гривень 00 копійок до Державного бюджету України (на рахунок територіального управління Державної казначейської служби України за місцем знаходження платника на балансовий рахунок 3111 Надходження до загального фонду державного бюджету , код бюджетної класифікації за доходами 21081100 Адміністративні штрафи та інші санкції , символ звітності 106).
Рішення набирає законної сили відповідно до статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими статтями 293, 295-297 Кодексу адміністративного судочинства України.
Відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 розділу VII "Перехідні положення" Кодексу адміністративного судочинства України до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні та касаційні скарги подаються учасниками справи до або через відповідні суди за правилами, що діяли до набрання чинності цією редакцією Кодексу.
Суддя Н.В. Клочкова
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 26.03.2020 |
Оприлюднено | 27.03.2020 |
Номер документу | 88428734 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Клочкова Н.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні