Ухвала
від 12.03.2020 по справі 638/17659/19
ДЗЕРЖИНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ХАРКОВА

Справа № 638/17659/19

Провадження № 4-с/638/126/20

12 березня 2020 року

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

12.03.2020 Дзержинський районний суд м. Харкова у складі:

головуючого судді - Шестака О.І.,

секретаря - Цуваревої Р.Ю.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Харкові скаргу Державного підприємства Український науково-технічний центр металургійної промисловості "Енергосталь" , заінтересовані особи: Шевченківський відділ державної виконавчої служби у м. Харкові Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Харків), ОСОБА_1 , на дії головного державного виконавця Бакшеєва Сергія Миколайовича щодо винесення постанови про відкриття виконавчого провадження №60982972, -

в с т а н о в и в:

ДП Український науково-технічний центр металургійної промисловості "Енергосталь" звернулось до суду з зазначеною скаргою, в якій просить: постановити ухвалу, якою визнати дії головного державного виконавця Шевченківського відділу державної виконавчої служби у місті Харкові Східного межрегіонального управління Міністерства юстиції (м.Харків) Бакшеєва С.М. щодо винесення постанови про відкриття виконавчого провадження від 17.01.2020 за виконавчим провадженням № 60982972, неправомірними; зобов`язати його скасувати указану постанову.

В обгрунтування заявлених вимог посилається на те, що 17.01.2020 головним державним виконавцем Шевченківського ВДВС у м. Харкові Східного межрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Харків) Бакшеєвим С.М., на виконання судового наказу №638/17659/19, виданого Дзержинським районним судом м. Харкова 14.01.2020, було відкрито виконавче провадження про стягнення з ДП УНТЦМП Енергосталь на користь ОСОБА_1 заборгованості по заробітній платі в розмірі 131630,13 грн. Зазначена постанова надійшла до заявника засобами поштового зв`язку 22.01.2020.

Посилаючись на п. 3 розділу III Прикінцеві та перехідні положення ЗУ Про визнання таким, що втратив чинність, ЗУ Про перелік об`єктів права державної власності, що не підлягають приватизації , скаржник вказує, що забороняється вчиняти виконавчі дії відповідно до ЗУ Про виконавче провадження щодо об`єктів права державної власності, які на день набрання чинності цим Законом були включені до переліків, затверджених ЗУ Про перелік об`єктів права державної, що не підлягають приватизації , протягом трьох років з дня набрання чинності цим Законом (дата набрання чинності 20.10.2019), крім стягнення грошових коштів і товарів, що були передані в заставу за кредитними договорами. До переліку об`єктів права державної власності, що не підлягають приватизації ЗУ Про перелік об`єктів права державної, що не підлягають приватизації були внесені наступні суб`єкти господарювання:

- Державний науково-дослідний та проектний інститут Діпросталь (ДНДПІ Діпросталь ), код ЄДРПОУ 00188357, який був приєднаний до Українського державного науково-технічного центру Енергосталь (УкрДНТЦ Енергосталь ) відповідно до наказу Міністерства промислової політики України №536 від 15.10.2004;

- Український державний науково-дослідний інститут металів (УкрНДІМет), код ЄДРПОУ 00190319, який був приєднаний до УкрДНТЦ Енергосталь відповідно до наказу Міністерства промислової політики України №207 від 30.04.2004;

- Державний науково- дослідний і проектний інститут з захисту навколишнього середовища та використання вторинних ресурсів Енергосталь (НДПІ Енергосталь ), код ЄДРПОУ 04606024, який увійшов до складу ДП УкрНТЦ Енергосталь під час його створення в 2001 р. на підставі наказу Мінпромполітики України №31 від 07.08.2001.

УкрДНТЦ Енергосталь перейменовано у ДП УкрНТЦ Енергосталь наказом Державного агентства України з управління державними корпоративними правами та майном від 24.04.2012 №81.

Скаржник вказує, що відповідно до зазначених розпорядчих актів органу управління - Мінпромполітики України та статуту підприємства ДП УкрНТЦ Енергосталь є правонаступником усіх майнових та немайнових прав та обов`язків ДНДПІ Діпросталь , УкрНДІМет, НДПІ Енергосталь . Таким чином, заявник є правонаступником підприємств, які входили до переліку об`єктів права державної власності, що не підлягають приватизації, і щодо нього повинні застосовуватися обмеження по вчиненню виконавчих дій, встановлені ЗУ Про визнання таким, що втратив чинність, ЗУ Про перелік об`єктів права державної власності, що не підлягають приватизації .

Скаржник вважає, що постанова про відкриття виконавчого провадження від 22.01.2020 винесена головним державним виконавцем Шевченківського ВДВС у м. Харкові Східного межрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Харків) Бакшеєвим С.М. з порушенням законодавства, а тому підлягає скасуванню.

11.03.2020 представник Шевченківського ВДВС у м. Харкові Східного межрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Харків) подав до суду відзив на скаргу ДП УкрНТЦ Енергосталь на дії державного виконавця, яким просить відмовити в задоволенні скарги повністю, вважаючи доводи скаржника безпідставними та необгрунтованими, посилаючись на наступне.

17.01.2020 головним державним виконавцем Бакшеєвим С.М. винесена постанова про відкриття виконавчого провадження ВП №60982972, копія якої направлена сторонам виконавчого провадження.

22.01.2020 згідно з відомостями, наданими у відповіді ДПС, накладений арешт на грошові кошти боржника в межах суми заборгованості з урахуванням виконавчого збору та витрат виконавчого провадження.

30.01.2020 виставлена платіжна вимога для списання грошових коштів з арештованого рахунку боржника в АТ КБ ПриватБанк . В подальшому списані грошові кошти в розмірі, достатньому для задоволення вимог стягувана за виконавчим провадженням.

17.02.2020 в зв`язку з повним фактичним виконанням рішення суду, на підставі п. 9 ст. 39 ЗУ Про виконавче провадження винесена постанова про закінчення виконавчого провадження.

Щодо доводів скаржника про винесення постанови про відкриття виконавчого провадження з порушенням законодавства, представник державного виконавця вказує, що виконавчий лист по справі №638/17659/19 відповідав усім вимогам, визначеним ЗУ Про виконавче провадження , підстави для його повернення стягувану без прийняття до виконання, передбачені ч. 4 ст. 4 цього Закону, були відсутні, в зв`язку з чим державним виконавцем була винесена постанова про відкриття виконавчого провадження та розпочато примусове виконання.

Представник відділу наголошує, що виключний перелік підстав для зупинення виконавчого провадження визначений ст. 34 ЗУ Про виконавче провадження , однак наявність жодної з таких підстав скаржником не доведена.

Щодо посилання скаржника на п. З розділу III Прикінцеві та перехідні положення ЗУ Про визнання таким, що втратив чинність, ЗУ Про перелік об 'єктів права державної власності, що не підлягають приватизації , представник вказує, що скаржник взагалі не входив до переліку підприємств, затвердженого ЗУ Про перелік об`єктів права державної власності, що не підлягають приватизації від 07.07.1999 (далі за текстом - Закон № 847-ХІУ). Натомість до вказаного переліку був внесений Державний науково-дослідний і проектний інститут з захисту навколишнього середовища та використання вторинних ресурсів "Енергосталь", код ЄДРПОУ 04606024. Скаржник вказує, що наразі ДП УкрНТЦ Енергосталь , код ЄДРПОУ 31632138, є правонаступником підприємств, які входили до переліку об`єктів права державної власності, що не підлягають приватизації, і щодо нього повинні застосовуватися обмеження по вчиненню виконавчих дій, встановленні Законом №145-ІХ. Представник вважає такі доводи неспроможними і такими, що не відповідають положенням Закону №145-ІХ, оскільки перелік підприємств, який був затверджений Законом №847-ХІУ, містить виключний перелік юридичних осіб, який може бути змінений в законотворчому порядку, тобто лише Верховною Радою. Норми Закону №847-ХІУ не містять положень, які б дозволяли поширювати його дію на правонаступників підприємств, зазначених в ньому. Розпорядчими актами органів виконавчої влади не можуть вноситися зміни до норм законів. Поширення дії законів на тих чи інших осіб не може бути врегульовано розпорядчими актами. При цьому, до Закону №847-ХІУ неодноразово вносилися зміни щодо переліку об`єктів права державної власності, що не підлягають приватизації. Однак щодо скаржника такі зміни внесені не були.

Також представник вказує, що скаржник довільно, на власну користь трактує зміст Закону №145-ІХ, стверджуючи, що норми п. З розділу III Прикінцеві та перехідні положення цього Закону фактично забороняють вчинення виконавчих дій щодо нього. Посилаючись на положення ст. 129-1 Конституції України, п. 3 розділу III Прикінцеві та перехідні положення ЗУ №145-ІХ, представник вважає, що зміст відповідного положення Закону № 145-ІХ слід розуміти як такий, яким забороняється вчиняти виконавчі дії відповідно до ЗУ Про виконавче провадження щодо об`єктів права державної власності, які на день набрання чинності Законом №145-ІХ були включені до переліків, затверджених ЗУ Про перелік об`єктів права державної власності, що не підлягають приватизації , за винятком двох альтернативних випадків: стягнення грошових коштів; стягнення товарів, що були передані в заставу за кредитними договорами. Інше можливе трактування положення п. З розділу III Прикінцеві та перехідні положення Закону №145-ІХ, як такого, що дозволяє стягнення лише грошових коштів, що були передані в заставу за кредитними договорами, призведе до парадоксального висновку, що держава забороняє стягнення грошових коштів в таких соціально резонансних ситуаціях, як невиплата заробітної плати, та одночасно дозволяє їх стягнення в ексклюзивних та рідко застосовуваних операціях з передання грошових коштів у заставу за кредитними договорами. Такий підхід до аналізу обговорюваної норми фактично не відповідає положенням Конституції України, зокрема, щодо права на працю та її оплату, а, отже, є хибним.

Представник відділу також вказує, що особливості звернення стягнення на кошти та майно боржника - юридичної особи встановлені ст. 52 ЗУ Про виконавче провадження . За загальним правилом, виконавець звертає стягнення на кошти боржника - юридичної особи, що перебувають у касах або інших сховищах боржника - юридичної особи, у банках або інших фінансових установах, у порядку, встановленому цим Законом. Виконавець може звернути стягнення на кошти боржника - юридичної особи, розміщені на його рахунках і на рахунках, відкритих боржником - юридичною особою через свої філії, представництва та інші відокремлені підрозділи. Виключенням з загального порядку зі звернення стягнення на кошти боржника є випадок наявності у боржника коштів, що перебувають на рахунках із спеціальним режимом використання, спеціальних та інших рахунках, звернення стягнення на які заборонено законом. Однак в даному випадку кошти боржника, на які звернено стягнення, не перебували на рахунках із спеціальним режимом використання, спеціальних та інших рахунках, звернення стягнення на які заборонено законом.

На підставі викладеного представник вважає, що дії державного виконавця щодо відкриття виконавчого провадження з примусового виконавчого листа по справі №638/17659/19 та вчинення виконавчих дій, спрямованих на його повне фактичне виконання, цілком відповідають положенням ЗУ Про виконавче провадження , а також не порушують обмежень, встановлених п. З розділу III Прикінцеві та перехідні положення Закону №145-ІХ.

В судове засідання скаржник не з`явився, причин неявки не повідомив, клопотань про відкладення слухання до суду не надходило.

Представник Шевченківського ВДВС у м. Харкові Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Харків) в судове засідання не з`явився, подав до суду заяву про розгляд скарги без його участі.

ОСОБА_1 в судове засідання не з`явився, причини неявки суду не повідомив. Будь-яких заяв, пояснень, заперечень від нього до суду не надходило.

Суд, дослідивши матеріали скарги, прийшов до наступного.

Частина 1 ст. 81 ЦПК України передбачає обов`язок кожної сторони довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених цим Кодексом.

Відповідно до ч. 2 ст. 450 ЦПК України неявка стягувача, боржника, державного виконавця, які належним чином повідомлені про дату, час і місце розгляду скарги, не перешкоджає її розгляду.

15.11.2019 суддею Дзержинського районного суду м. Харкова винесений судовий наказ, яким стягнуто з ДП УкрНТЦ Енергосталь на користь ОСОБА_1 суму заборгованості по заробітній платі за період з 01.09.2018 по 01.11.2019 в розмірі 11630,13 грн., а також стягнуто з ДП УкрНТЦ Енергосталь на користь держави судовий збір в розмірі 192,10 грн.

Статтею 129-1 Конституції України визначено, що судове рішення є обов`язковим до виконання. Держава забезпечує виконання судового рішення у визначеному законом порядку.

Постановою головного державного виконавця Шевченківського відділу державної виконавчої служби у м. Харкові Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Харків) від 17.01.2020 відкрито виконавче провадження ВП №60982972 з виконання судового наказу №638/17659/19, виданого 14.01.2020 суддею Дзержинського районного суду м. Харкова про стягнення з ДП УкрНТЦ Енергосталь на користь ОСОБА_1 суми нарахованої, але не виплаченої заробітної плати в розмірі 13160,13 грн., сума несплаченої заборгованості - 122226,10 грн.

Відповідно до ст. 447 ЦПК України сторони виконавчого провадження мають право звернутися до суду із скаргою, якщо вважають, що рішенням, дією або бездіяльністю державного виконавця чи іншої посадової особи органу державної виконавчої служби або приватного виконавця під час виконання судового рішення, ухваленого відповідно до цьогоКодексу , порушено їхні права чи свободи.

Згідно ст. 1 ЗУ Про виконавче провадження виконавче провадження як завершальна стадія судового провадження і примусове виконання судових рішень та рішень інших органів (посадових осіб) (далі - рішення) - сукупність дій визначених у цьому Законі органів і осіб, що спрямовані на примусове виконання рішень і проводяться на підставах, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією України , цим Законом, іншими законами та нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до цього Закону, а також рішеннями, які відповідно до цього Закону підлягають примусовому виконанню.

Відповідно до ст. 18 ЗУ Про виконавче провадження виконавець зобов`язаний вживати передбачених цим Законом заходів щодо примусового виконання рішень, неупереджено, ефективно, своєчасно і в повному обсязі вчиняти виконавчі дії. Виконавець зобов`язаний здійснювати заходи примусового виконання рішень у спосіб та в порядку, які встановлені виконавчим документом і цим Законом.

Виконання судових рішень у цивільних справах є складовою права на справедливий суд та однією з процесуальних гарантій доступу до суду, що передбачено ст. 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод 1950 р.

Статтею 4 ЗУ Про виконавче провадження встановлені вимоги до виконавчого документу та виключний перелік підстав для повернення виконавчого документа стягувачу без прийняття до виконання. Статтею 26 цього ж Закону встановлено процедуру початку примусового виконання рішень.

Виходячи з аналізу цих норм, державний виконавець на стадії відкриття виконавчого провадження лише перевіряє наявність підстав для повернення виконавчого документа стягувачу. У випадку відсутності таких підстав єдиним можливим рішенням, яке державний виконавець має право прийняти, є винесення постанови про відкриття виконавчого провадження.

Представник державного виконавця в поданому до суду відзиві вказує, що виконавчий лист по справі №638/17659/19 відповідав усім вимогам, визначеним ЗУ Про виконавче провадження , підстави для повернення виконавчого документа стягувачу без прийняття до виконання, передбачені ч. 4 ст. 4 цього Закону, були відсутні, в зв`язку з чим державним виконавцем була винесена постанова про відкриття виконавчого провадження та розпочато примусове виконання.

Доказів, які б свідчили про протилежне, про наявність підстав для повернення виконавчого документа стягувачу без прийняття до виконання, скаржником до суду не надані.

Перелік підстав для зупинення виконавчого провадження визначений ст. 34 ЗУ Про виконавче провадження . Щодо наявності будь-якої з таких підстав скаржником до суду доказів також не надано.

Щодо посилання скаржника на п. 3 розділу III Прикінцеві та перехідні положення ЗУ Про визнання таким, що втратив чинність, Закону України Про перелік об`єктів права державної власності, що не підлягають приватизації , суд приходить до наступного.

Пунктом 3 розділу III Прикінцеві та перехідні положення ЗУ від 02.10.2019 Про визнання таким, що втратив чинність, Закону України Про перелік об`єктів права державної власності, що не підлягають приватизації (далі - Закон №145-ІХ) визначено, що забороняється вчиняти виконавчі дії відповідно до ЗУ "Про виконавче провадження" щодо об`єктів права державної власності, які на день набрання чинності цим Законом були включені до переліків, затверджених ЗУ "Про перелік об`єктів права державної власності, що не підлягають приватизації", протягом трьох років з дня набрання чинності цим Законом, крім стягнення грошових коштів і товарів, що були передані в заставу за кредитними договорами.

З Переліку об`єктів права державної власності, що не підлягають приватизації, затвердженого ЗУ Про перелік об`єктів права державної власності, що не підлягають приватизації від 07.07.1999 (далі - Закон №847-ХІУ) вбачається, що Державне підприємство Український науково-технічний центр металургійної промисловості Енергосталь , код ЄДРПОУ 31632138 до нього не входив.

Скаржник вказує, що на даний час ДП УкрНТЦ Енергосталь є правонаступником інших підприємств, які входили до переліку об`єктів права державної власності, що не підлягають приватизації, в зв`язку з чим до нього повинні застосовуватися обмеження по вчиненню виконавчих дій, встановленні Законом №145-ІХ.

Однак, враховуючи, що перелік підприємств, затверджений Законом №847-ХІУ, є вичерпним, до Закону №847-ХІУ неодноразово вносилися зміни щодо переліку об`єктів права державної власності, що не підлягають приватизації, але щодо скаржника такі зміни внесені не були, суд вважає позицію скаржника необгрунтованою.

Статтею 52 ЗУ Про виконавче провадження визначені особливості звернення стягнення на кошти та майно боржника - юридичної особи.

Відповідно до указаної статті виконавець звертає стягнення на кошти боржника - юридичної особи, що перебувають у касах або інших сховищах боржника - юридичної особи, у банках або інших фінансових установах, у порядку, встановленому цим Законом. Виконавець може звернути стягнення на кошти боржника - юридичної особи, розміщені на його рахунках і на рахунках, відкритих боржником - юридичною особою через свої філії, представництва та інші відокремлені підрозділи.

Відповідно до ч. 3 зазначеної статті, не підлягають арешту в порядку, встановленому цим Законом, кошти, що перебувають на рахунках із спеціальним режимом використання, спеціальних та інших рахунках, звернення стягнення на які заборонено законом. Банк, інша фінансова установа, центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, у разі надходження постанови виконавця про арешт коштів, що знаходяться на таких рахунках, зобов`язані повідомити виконавця про цільове призначення рахунку та повернути постанову виконавця без виконання в частині арешту коштів, що знаходяться на таких рахунках.

Представник Шевченківський ВДВС в поданому до суду відзиві зазначає, що кошти скаржника, на які звернено стягнення, не перебували на рахунках із спеціальним режимом використання, спеціальних та інших рахунках, звернення стягнення на які заборонено законом.

Доказів протилежного скаржником не надано.

На підставі викладеного суд приходить до висновку, що дії державного виконавця щодо відкриття виконавчого провадження з примусового виконання виконавчого листа по справі №638/17659/19 були обгрунтованими і відповідають положенням ЗУ Про виконавче провадження , а також не порушують обмежень, встановлених п. З розділу III Прикінцеві та перехідні положення Закону № 145-ІХ.

Таким чином, скарга ДП УкрНТЦ Енергосталь не підлягає задоволенню, оскільки постанова про відкриття виконавчого провадження постановлена відповідно до вимог чинного законодавства.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 1, 4, 18, 26, 34, 52 ЗУ Про виконавче провадження , ст.ст. 81 , 447-451, ЦПК України , суд, -

ухвалив:

В задоволенні скарги Державного підприємства Український науково-технічний центр металургійної промисловості "Енергосталь" , заінтересовані особи: Шевченківський відділ державної виконавчої служби у м. Харкові Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Харків), ОСОБА_1 , на дії головного державного виконавця Бакшеєва Сергія Миколайовича щодо винесення постанови про відкриття виконавчого провадження №60982972 - відмовити.

Ухвала суду може бути оскаржена протягом п`ятнадцяти днів з дня її проголошення шляхом подання апеляційної скарги до Харківського апеляційного суду через суд першої інстанції.

Учасник справи, якому повне рішення або ухвала суду не були вручені у день його (її) проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження: на ухвалу суду - якщо апеляційна скарга подана протягом п`ятнадцяти днів з дня вручення йому відповідної ухвали суду.

Головуючий

Дата ухвалення рішення12.03.2020
Оприлюднено31.03.2020
Номер документу88488489
СудочинствоЦивільне

Судовий реєстр по справі —638/17659/19

Ухвала від 08.07.2020

Цивільне

Дзержинський районний суд м.Харкова

Аркатова К. В.

Ухвала від 12.03.2020

Цивільне

Дзержинський районний суд м.Харкова

Шестак О. І.

Ухвала від 05.02.2020

Цивільне

Дзержинський районний суд м.Харкова

Шестак О. І.

Судовий наказ від 15.11.2019

Цивільне

Дзержинський районний суд м.Харкова

Шестак О. І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні