Рішення
від 26.03.2020 по справі 640/6317/19
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

26 березня 2020 року м. Київ № 640/6317/19

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі судді Каракашьяна С.К., розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження без виклику сторін адміністративну справу:

за позовомГоловного управління Держпраці у Київській області доТовариства з обмеженою відповідальністю АТП ЗЗБК №1 ДБК-1 прозастосування заходів реагування, ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

Головне управління Держпраці у Київській області (позивач) звернулось до Окружного адміністративного суду міста Києва з позовом до товариства з обмеженою відповідальністю АТП ЗЗБК №1 ДБК-1 (відповідач), в якому просить суд застосувати до відповідача заходи реагування у сфері державного нагляду у вигляді зупинки робіт, а саме: припинити виконання робіт під час експлуатації крана автомобільного КС-4574 1991 р. зав. № 12 за адресою: м. Київ, вул. Будіндустрії, 5, до усунення відповідачем порушень та отримання у встановленому порядку рішення на відновлення робіт.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що в ході проведення перевірки підприємства відповідача були встановлені порушення нормативно-правових актів з охорони праці, які створюють загрозу життю та здоров`ю працюючих з устаткуванням підвищеної небезпеки.

Відповідач проти задоволення позовних вимог заперечував з підстав усунення порушень

Розглянувши подані сторонами документи, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов та заперечення, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд

ВСТАНОВИВ:

На підставі наказу № 1422 від 13.03.2019 та направлення № 5.2/109 від 13.03.20119 посадовими особами Головного управління Держпраці у Київській області проведено планову перевірку товариства з обмеженою відповідальністю АТП ЗЗБК №1 ДБК-1 на предмет дотримання вимог законодавчих та нормативно-правових актів з охорони праці та промислової безпеки, результати якої оформлені актом від 01.04.2019 №5.2/345/105.

За результатами проведеної перевірки було встановлено, що відповідачем порушено нормативно - правові акти з охорони праці, а саме:

1. Роботодавець, керівник ТОВ АТП ЗЗБК № і ДБК-1 Лаврик М.М. не отримав дозвіл на експлуатацію крана автомобільного моделі КС-4574, 1991 р. зав. № 12, чим порушено Порядок видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки , що затверджений ПКМУ від 26.10.2011 № 1107;

2. Працівник відповідальний, який здійснює нагляд за утриманням та безпечною експлуатацією вантажопідіймального крана ( ОСОБА_1 ) не пройшов спеціальне навчання і перевірку знань відповідних нормативно-правових актів з охорони праці, що є порушенням вимог п. 4.1 НПАОП 0.00-4.12-05 Типове положення про порядок проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці ;

3. Працівник відповідальний за утримання обладнання в справному стані вантажопідіймального крана ( ОСОБА_2 ) не пройшов спеціальне навчання і перевірку знань відповідних нормативно-правових актів з охорони праці, що є порушенням вимог п. 4.1. НПАОП 0.00-4.12-05 Типове положення про порядок проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці ;

4. Машиніст крана ( ОСОБА_3 ) не пройшов спеціальне навчання і перевірку знань відповідних нормативно-правових актів з охорони праці, що є порушенням вимог п. 4.1 НПАОП 0.00-4.12-05 Типове положення про порядок проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці ;

5. Стропальник ( ОСОБА_4 ) не пройшов спеціальне навчання і перевірку знань відповідних нормативно-правових актів з охорони праці, що є порушенням вимог п 4.1 НПАОП 0.00-4.12-05 Типове положення про порядок проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці ;

6. Працівник відповідальний, який здійснює нагляд за утриманням та безпечною експлуатацією вантажопідіймального крана ( Лаврик М.М. ) не пройшов спеціальне навчання і перевірку знань відповідних нормативно-правових актів з охорони праці, що є порушенням вимог п. 4.1. НПАОП 0.00-4.12-05 Типове положення про порядок проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці ;

7. Роботодавець, керівник ТОВ АТП ЗЗБК № 1 ДБК-1 Лаврик М .М . не провів експертне обстеження крана автомобільного КС - 4574 зав. № 12, що є порушенням розділу VI глави 4 пункту 1 НПАОП 0.00-1.80-18 Правила охорони праці під час експлуатації вантажопідіймальних кранів, підіймальних пристроїв і відповідного обладнання , НПАОП 0.00-7.10-07 Вимоги до спеціалізованих та експертних організацій, передбачених постановою кабінету міністрів України від 26.05.2004 № 687 ;

8. Роботодавець, керівник ТОВ АТП ЗЗБК № 1 ДБК-1 Лаврик М.М. не провів позачерговий технічний огляд крана автомобільного КС - 4574 зав. № 12, що є порушенням розділу VI глави 4 пункту 1 НПАОП 0.00-1.80-18 Правила охорони праці під час експлуатації вантажопідіймальних кранів, підіймальних пристроїв і відповідного обладнання , НПАОП 0.00-7.10-07 Вимоги до спеціалізованих та експертних організацій, передбачених постановою кабінету міністрів України від 26.05.2004 № 687 .

Зазначені порушення стали підставою для звернення до суду з даним позовом про застосування заходів реагування до відповідача, у сфері державного нагляду.

Дослідивши матеріали справи, повно і всебічно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду і вирішення спору по суті, суд дійшов наступних висновків.

Законом України від 05.04.2007 № 877-V Про основні засади державного нагляду контролю у сфері господарської діяльності (в редакції, яка діяла на час виникнення спірних правовідносин, далі - Закон № 877-V) встановлено, що державний нагляд (контроль) - це діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, місцевих державних адміністрацій, органів місцевого самоврядування (далі - органи державного нагляду (контролю)) в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб`єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, допустимого рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища.

Заходами державного нагляду (контролю) - є планові та позапланові заходи, які здійснюються у формі перевірок, ревізій, оглядів, обстежень та в інших формах, визначених законом.

Відповідно до ч. 4 ст. 4 Закону № 877-V визначено, що виключно законами встановлюються органи, уповноважені здійснювати державний нагляд (контроль) у сфері господарської діяльності; види господарської діяльності, які є предметом державного нагляду (контролю); повноваження органів державного нагляду (контролю) щодо зупинення виробництва (виготовлення) або реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг; вичерпний перелік підстав для зупинення господарської діяльності; спосіб та форми здійснення заходів здійснення державного нагляду (контролю); санкції за порушення вимог законодавства і перелік порушень, які є підставою для видачі органом державного нагляду (контролю) припису, розпорядження або іншого розпорядчого документа.

Частиною 5 ст. 4 Закону № 877-V виробництво (виготовлення) або реалізація продукції, виконання робіт, надання послуг суб`єктами господарювання можуть бути зупинені повністю або частково виключно за рішенням суду.

Згідно ч. 1 ст. 4 Закону України від 14.10.1992 № 2694-ХІІ Про охорону праці (із змінами та доповненнями, далі - Закон № 2694-ХІІ) державна політика в галузі охорони праці визначається відповідно до Конституції України Верховною Радою України і спрямована на створення належних, безпечних і здорових умов праці, запобігання нещасним випадкам та професійним захворюванням.

Згідно частини першої статті 13 Закону № 2694-ХІІ встановлено, що роботодавець зобов`язаний створити на робочому місці в кожному структурному підрозділі умови праці відповідно до нормативно-правових актів, а також забезпечити додержання вимог законодавства щодо прав працівників у галузі охорони праці.

Частиною 1 статті 38 Закону № 2694-ХІІ встановлено, що державний нагляд за додержанням законів та інших нормативно-правових актів про охорону праці здійснює центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони праці.

Процедуру проведення перевірок під час здійснення державного нагляду (контролю) за додержанням законів та інших нормативно-правових актів з питань промислової безпеки, охорони праці, безпечного ведення робіт юридичними та фізичними особами, які відповідно до законодавства використовують найману працю встановлює Положення про організацію та здійснення державного гірничого нагляду, державного нагляду (контролю) у сфері промислової безпеки та охорони праці в системі Держгірпромнагляду України, затверджене наказом Міністерства надзвичайних ситуацій України від 11 серпня 2011 року №826 (далі по тексту - Положення).

Пунктом 1.4 Положення визначено, що загроза життю та здоров`ю працівників - виникнення умов, за яких подальше продовження виконання робіт або експлуатація об`єкта, машин і механізмів несе ризик спричинення внаслідок цих умов фізичної шкоди працівникові, в тому числі такої, яка може призвести до смертельних наслідків.

Згідно п. 2.26 Положення право заборони виконання робіт, виробництва виникає у разі виявлення під час перевірки:

- порушень вимог законодавства з охорони праці та промислової безпеки, що створюють загрозу життю працівників; порушень вимог Кодексу України про надра;

- відсутності дозволу на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки;

- непроведення у встановленому порядку та в терміни технічного огляду, випробування або експертного обстеження машин, механізмів та устаткування підвищеної небезпеки;

- виникнення нещасного випадку зі смертельним або тяжким наслідком, групового нещасного випадку.

У разі виявлення факту перевищення допустимих норм технологічного навантаження виробничого об`єкта (окремого виробництва, машин і механізмів) або якщо дійсний рівень технологічного навантаження створює загрозу життю працівників, уникнути чого можливо за рахунок його зниження, роботи такого об`єкта (виробництво, експлуатація машин і механізмів) можуть бути обмежені до допустимого безпечного рівня.

Так, ч. 7 статті 7 Закону Закон № 877-V встановлено, що на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду. У разі необхідності вжиття інших заходів реагування орган державного нагляду (контролю) протягом п`яти робочих днів з дня завершення здійснення заходу державного нагляду (контролю) складає припис, розпорядження, інший розпорядчий документ щодо усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу, а у випадках, передбачених законом, також звертається у порядку та строки, встановлені законом, до адміністративного суду з позовом щодо підтвердження обґрунтованості вжиття до суб`єкта господарювання заходів реагування, передбачених відповідним розпорядчим документом.

Відповідно до п.1 Положення Про Державну службу України з питань праці , затвердженого Кабінетом Міністрів України від 11.02.2015 року № 96 (далі по тексту - Положення № 96), Державна служба України з питань праці (Держпраці) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства, і який реалізує державну політику у сферах промислової безпеки, охорони праці, гігієни праці, поводження з вибуховими матеріалами промислового призначення, здійснення державного гірничого нагляду, а також з питань нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю, зайнятість населення, загальнообов`язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності, у зв`язку з тимчасовою втратою працездатності, на випадок безробіття (далі - загальнообов`язкове державне соціальне страхування) в частині призначення, нарахування та виплати допомоги, компенсацій, надання соціальних послуг та інших видів матеріального забезпечення з метою дотримання прав і гарантій застрахованих осіб.

Держпраці у своїй діяльності керується Конституцією та законами України, указами Президента України та постановами Верховної Ради України, прийнятими відповідно до Конституції та законів України, актами Кабінету Міністрів України, іншими актами законодавства (п.2 Положення № 96).

Правовими положеннями п.п. 6 п. 4 Положення № 96 Держпраці відповідно до покладених на неї завдань, зокрема, здійснює державний контроль за дотриманням законодавства про працю юридичними особами, у тому числі їх структурними та відокремленими підрозділами, які не є юридичними особами, та фізичними особами, які використовують найману працю.

Держпраці здійснює свої повноваження безпосередньо та через утворені в установленому порядку територіальні органи (п.7 Положення № 96).

Як зазначалось, співробітниками Головного Управління Держпраці у Київській області проведено перевірку ТОВ ОТП ЗЗБК №1 ДБК щодо дотримання вимог законодавства про охорону праці та промислової безпеки.

В поданому відзиві, з приводу наведених в акті перевірки порушень та їх усунення, відповідачем надані наступні пояснення та документальне підтвердження.

1. Щодо проведення експертного обстеження крана автомобільного КС-4574 зав. №12: відповідачем замовлено проведення експертного обстеження крана автомобільного КС-4574, реєстраційний номер 17104, заводський номер 12 у експертної організації ТОВ Акрос (код ЄДРПОУ 21347363). Товариству з обмеженою відповідальністю Акрос , на підставі заяви від 10.08.2012 р. вх. № 6721/0/2-12 та висновку експертизи Асоціації Укрексперт від 07.08.2012 p. № UA.01.3 04-2692.12 Державною службою гірничого нагляду та промислової безпеки України 17.08.2012 р. надано дозвіл № 1250.12.30 на виконання робіт підвищеної небезпеки, серед яких виконання експертного обстеження і технічного діагностування обладнання, в тому числі, вантажопідіймальні крани і машини (технічний огляд тільки: мостових, козлових, стрілових самохідних, баштових, на залізничних), підйомники, ліфти. Термін дії зазначеного дозволу з 17.08.2012 р. до 17.08.2017 р. На підставі заяви ТОВ Акрос на продовження строку дії дозволу від 01.08.2017 р. вх. № 9554/0/2-ДП-17 Державною службою України з питань праці строк дії дозволу продовжено до 17.08.2022 р. (копії додаються до відзиву).

На підставі отриманих результатів виконаних робіт з експертного обстеження крана автомобільного КС-4574 комісія подовжила експлуатацію крана згідно з установленими в паспорті параметрами - до 14 лютого 2021 р. при умові отримання позитивних результатів позачергового технічного огляду проведеного уповноваженою організацією, про що 14 лютого 2019 р. надано Висновок експертизи № 21347363-09-01-02/01.19.

2. Щодо проведення позачергового технічного огляду крана автомобільного КС-4574 зав. № 12: відповідач зауважує, що після позитивних результатів експертного дослідження крану, у відповідності до вимог п. 9 ПКМУ № 687 від 26.05.2004, проведено позачерговий технічний огляд крана автомобільного КС-4574. Позачерговий технічний огляд крана проводився спеціалізованою організацією ТОВ Укртеплосервіс . Товариству з обмеженою відповідальністю Укртеплосервіс , на підставі заяви від 22.08.2012 р. вх. № 7039/0/2-12 та висновку експертизи Асоціації Укрексперт від 20.08.2012 p. № UA.01.3 04-2694.12, Державною службою гірничого нагляду та промислової безпеки України 27.08.2012 р. надано дозвіл № 1275.12.30 на виконання робіт підвищеної небезпеки, серед яких виконання технічного огляду (первинний перед введенням устаткування в експлуатацію; черговий; позачерговий, в т.ч. у разі закінчення граничного строку експлуатації, виникнення аварії або пошкодження) обладнання, в тому числі, вантажопідіймальні крани і машини, ліфти, ескалатори, канатні дороги, підйомники, зокрема будівельні, та фунікулери. Термін дії зазначеного дозволу з 27.08.2012 р. до 27.08.2017 р. На підставі заяви ТОВ Укртеплосервіс на продовження строку дії дозволу від 07.08.2017 р. вх. № 9976/0/2-ДП-17 Державною службою України з питань праці строк дії дозволу продовжено до 27.08.2022 р..

Після закінчення технічного огляду крана, у відповідності до п. 17 ПКМУ № 687 від 26.05.2004, експертом технічним з промислової безпеки Ревенко М. М. 14 лютого 2019 р. зроблено відповідний запис у паспорті крана автомобільного КС-4574 про результати технічного огляду, дозволені параметри експлуатації і строк наступного технічного огляду, та скріплено запис підписом і печаткою, а також розроблено регламент технічних оглядів на продовжуваний строк безпечної експлуатації, який зберігається разом з паспортом крана.

3. Щодо проходження спеціального навчання і перевірку знань відповідних нормативно-правових актів з охорони праці посадовими особами, які безпосередньо пов`язані з організацією безпечного ведення робіт.

Перелік посад посадових осіб, які проходять навчання і перевірку знань з питань охорони праці, під час прийняття на роботу і періодично, один раз на три роки, навчаються згідно з Типовими тематичним планом і програмою навчання з питань охорони праці посадових осіб, визначено пунктом 5.1 глави 5 Типового положення про порядок проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці (НПАОП 0.00-4.12-05), затвердженого Наказом Державного комітету України з нагляду за охороною праці 26.01.2005 № 15. Так, відповідно до п.п 1.1 Переліку посад посадових осіб, які проходять навчання і перевірку знань з питань охорони праці, до зазначених посад належать керівники, заступники керівників, головні спеціалісти, керівники основних виробничих та технічних служб підприємств, установ й організацій, об`єднань підприємств незалежно від форм власності та характеру виробничої діяльності, які безпосередньо пов`язані з організацією безпечного ведення робіт.

Директор Лаврик М.М. , головний інженер ОСОБА_2 та Інженер з охорони праці ОСОБА_1 (п. 6. п. З та н. 2 позовної заяви відповідно) як особи, які безпосередньо пов`язані з організацією безпечного ведення робіт, у відповідності до вимог п.п. 5.1 - 5.2 глави 5 НПАОП 0.00-4.12-05 пройшли спеціальне навчання та перевірку знань відповідних нормативно-правових актів з охорони праці у Навчальному центрі ПП НЬЮБУД (код ЄДРПОУ 33542895). що підтверджується протоколами № 88-40-16 від 20.07.2016 р. та № 19-32-16 від 05 квітня 2016 р. засідань комісії з перевірки знань з питань охорони праці, створеної на підставі наказу Головного управління Держпраці у Київській області № 23 від 12.10.2015 p., до складу якої входили посадові особи Головного управління Держпраці у Київській області (копії додаються до відзиву).

Таким чином, зважаючи на викладене, на день завершення перевірки, 01.04.2019 p., посадові особи відповідача - Директор Лаврик М.М., Головний інженер Наріжний О.В. та Інженер з охорони праці Котляренко О.С. пройшли спеціальне навчання і перевірку знань відповідних нормативно-правових актів з охорони праці у відповідності до вимог п.п. 5.1 - 5.2 глави 5 НПАОП 0.00-4.12-05 як посадові особи, які безпосередньо пов`язані з організацією безпечного ведення робіт.

Інженер з охорони праці ОСОБА_1 , дотримуючись періодичності проходження навчання і перевірки знань з питань охорони праці, в черговий раз проходить навчання з правил охорони праці під час експлуатації вантажопідіймальних кранів, підіймальних пристроїв та відповідного обладнання в ТОВ УМЦ НОВАТОР (код ЄДРПОУ 31646884) з 20.05.2019 р. по 23.05.2019 p., що підтверджується довідкою вих. № 15 від 17.05.2019 р.

4. Щодо проходження спеціального навчання і перевірку знань відповідних нормативно-правових актів з охорони праці працівниками, які безпосередньо зайняті на роботах, зазначених у Переліку робіт з підвищеною небезпекою.

Відповідно до п. 4.1 НПАОП 0.00-4.12-05 посадові особи та інші працівники, безпосередньо зайняті на роботах, зазначених у Переліку робіт з підвищеною небезпекою, затвердженому наказом Держнаглядохоронпраці України від 26.01.2005 № 15 та зареєстрованому в Міністерстві юстиції України від 15.02.2005 № 232/10512, та Переліку робіт, де є потреба у професійному доборі, затвердженому наказом МОЗ та Держнаглядохоронпраці України від 23.09.94 № 263/121 і зареєстрованому Міністерством юстиції України 25.01.95 з № 18/554 (далі - роботи підвищеної небезпеки), проходять спеціальне навчання і перевірку знань відповідних нормативно-правових актів з охорони праці.

Відповідно до п. 4.2 НПАОП 0.00-4.12-05 спеціальне навчання з питань охорони праці може проводитись як безпосередньо на підприємстві, так і навчальним центром.

Машиніст крана автомобільного ОСОБА_3 та стропальник ОСОБА_4 (п. 4 та п. 5 позовної заяви відповідно), у відповідності до вимог п.п. 4.1 - 4.4 глави 4 НПАОП 0.00-4.12-05 пройшли спеціальне навчання та перевірку знань відповідних нормативно-правових актів з охорони праці у Навчальному центрі ПП НЬЮБУД (код ЄДРПОУ 33542895), що підтверджується витягом з протоколу № 06-2019 від 08.02.2019 р. засідання комісії з питань охорони праці та періодичної (повторної) перевірки знань робітників, створеної на підставі наказів Навчального центру ПП НЬЮБУД № 02 від 03.01.2019 p.. № 02/1 від 03.01.2019 p., № 05 від 03.01.2019 p., № 06 від 03.01.2019 p.. до складу якої входили посадові особи Навчального центру ПП НЬЮБУД .

5. Щодо отримання дозволу на експлуатацію крана автомобільного КС-4574 зав. № 12.

Відповідно до ч. 3 ст. 21 Закону України Про охорону праці роботодавець повинен одержати дозвіл на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки (далі - дозвіл). Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони праці, видає дозволи на безоплатній основі на підставі висновку експертизи стану охорони праці та безпеки промислового виробництва суб`єкта господарювання, проведеної експертно-технічними центрами, які належать до сфери управління центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони праці, або незалежними експертними організаціями, які забезпечують науково-технічну підтримку державного нагляду у сфері промислової безпеки та охорони праці.

Відповідно до п. 15 Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 26 жовтня 2011 р. № 1107 (далі за текстом - ПКМУ 1107 від 26.10.2011), строк дії дозволу на виконання робіт підвищеної небезпеки або на експлуатацію машин, механізмів та устатковання підвищеної небезпеки становить п`ять років.

Як зазначає відповідач, на виконання вимог ч. 3 ст. 21 Закону України Про охорону праці та у відповідності до п. 15 ПКМУ 1107 від 26.10.2011, відповідачем 01 квітня 2014 р. отримано дозвіл № 1149.14.32 на експлуатацію крана автомобільного КС-4574. Зазначений дозвіл виданий Територіальним управлінням Державної служби гірничого нагляду та промислової безпеки України у Київській області та м. Києві терміном дії з 01 квітня 2014 року до 31 березня 2019 року.

Відповідачем до Головного управління Держпраці у Київській області подана заява на продовження строку дії дозволу вх. № 6396/5/19 від 27.02.2019 p, проте, позивач відмовив відповідачу у продовженні дозволу з посиланням на акт перевірки №5.2/345/105 від 01.04.2019.

Суд зазначає, що оскільки перелік порушень, які створюють загрозу життю та здоров`ю людей, законодавством України не визначено, то віднесення до зазначеної категорії є суб`єктивною оцінкою суб`єкта владних повноважень, а тому в кожному окремому випадку суб`єкт владних повноважень має визначати - чи створюють виявлені порушення дійсну реальну загрозу життю та здоров`ю людей у взаємозв`язку із встановленими обставинами, що мають значення для вирішення даного питання.

Іншою важливою умовою застосування запобіжних заходів є наявність обґрунтованих підстав для застосування саме конкретного заходу реагування та його адекватність виявленим порушенням.

Оцінюючи встановлені порушення в акті перевірки, пояснення відповідача з доданими доказами, суд дійшов висновку про відсутність підстав для застосування заходів реагування у сфері державного нагляду до товариства з обмеженою відповідальністю ОТП ЗЗБК №1 ДБК-1 .

Відповідно до частини першої статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Позивач достатніх беззаперечних доказів в обґрунтування обставин, на яких ґрунтуються його позовні вимоги, суду не надав.

Натомість, відповідач довів суду відсутність протиправних дій зі свого боку.

Отже, виходячи з системного аналізу положень чинного законодавства України, оцінки поданих сторонами доказів за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному розгляді всіх обставин справи в їх сукупності, суд приходить до висновку про те, що вимоги позивача є необґрунтованими та такими, що задоволенню не підлягають.

Керуючись статтями 6, 72-77, 241-246, 250, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний адміністративний суд міста Києва, -

В И Р І Ш И В:

В задоволенні позову Головного управління Держпраці у Київській області відмовити повністю.

Рішення суду набирає законної сили в строк і порядку, передбачені статтею 255 Кодексу адміністративного судочинства України. Рішення суду може бути оскаржено за правилами, встановленими ст. ст. 293, 295 - 297 КАС України.

Суддя С.К. Каракашьян

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення26.03.2020
Оприлюднено31.03.2020
Номер документу88492896
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —640/6317/19

Рішення від 26.03.2020

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Каракашьян С.К.

Рішення від 25.06.2019

Цивільне

Київський районний суд м.Харкова

Ніколаєнко І. В.

Ухвала від 10.06.2019

Цивільне

Київський районний суд м.Харкова

Ніколаєнко І. В.

Ухвала від 25.04.2019

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Каракашьян С.К.

Ухвала від 23.04.2019

Цивільне

Київський районний суд м.Харкова

Ніколаєнко І. В.

Ухвала від 29.03.2019

Цивільне

Київський районний суд м.Харкова

Ніколаєнко І. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні