Постанова
від 23.03.2020 по справі 520/11056/19
ДРУГИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

23 березня 2020 р.Справа № 520/11056/19 Другий апеляційний адміністративний суд у складі колегії:

Головуючого судді: Калиновського В.А.,

Суддів: Кононенко З.О. , Сіренко О.І. ,

за участю секретаря судового засідання Ковальчук А.С

розглянувши у відкритому судовому засіданні у приміщенні Другого апеляційного адміністративного суду адміністративну справу за апеляційною скаргою Головного управління ДПС у Харківській області на рішення Харківського окружного адміністративного суду від 19.12.2019 року, головуючий суддя І інстанції: Полях Н.А., м. Харків, повний текст складено 19.12.19 року по справі № 520/11056/19

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "МЕГАПОЛІС-21"

до Головного управління ДФС у Харківській області

про скасування податкового повідомлення - рішення,

ВСТАНОВИВ:

Позивач, Товариство з обмеженою відповідальністю "МЕГАПОЛІС-21"", звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з позовом до Головного управління ДФС у Харківській області, в якому просив суд: скасувати податкове повідомлення-рішення № 0112475705 від 17.07.2019 р. про застосування до Товариства з обмеженою відповідальністю "МЕГАПОЛІС-21" (далі за текстом - ТОВ "МЕГАПОЛІС-21"), податковий номер 35351321, штрафу в розмірі 94 174,08 грн. (дев`яносто чотири тисячі сто сімдесят чотири грн. 08 коп.) за порушення граничних строків реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, визначених пунктом 201.10 ст. 201, та згідно із пунктом 120-1.1 ст. 120-1 Податкового кодексу України за платежем "Податок на додану вартість" за звітний період жовтень 2017 р., листопад 2017 р. грудень 2017 р. за звітний період: лютий 2017 р., прийняте Головним управлінням ДФС у Харківській області, код ЄДРПОУ 39599198.

Рішенням Харківського окружного адміністративного суду від 19.12.2019 року адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "МЕГАПОЛІС-21" задоволено.

Не погодившись з рішенням суду першої інстанції, відповідачем подано апеляційну скаргу, в якій він просить скасувати оскаржуване рішення та прийняти постанову, якою в задоволенні позовних вимог відмовити.

В обґрунтування вимог апеляційної скарги відповідач посилається на порушення судом першої інстанції, при прийнятті рішення, норм матеріального та процесуального права, з обставин і обґрунтувань, викладених в апеляційній скарзі. Зазначив, що відповідно до приписів чинного податкового законодавства, а саме приписів ст. 109.2 ст. 109 ПК України, вина платника не передбачена як обов`язковий елемент складу податкового правопорушення. При цьому ст. 120-1 ПК України не передбачено виключень щодо застосування штрафних санкцій у разі несвоєчасної реєстрації податкової накладної, пов`язаної із виправленням помилок у ІПН покупця.

Відповідно до ч. 2 ст. 313 КАС України, справа розглядається за відсутності сторін.

Згідно до ч. 4 ст. 229 КАС України, колегія суддів вважає за можливе фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснювати.

Колегія суддів, заслухавши суддю-доповідача, перевіривши рішення суду та доводи апеляційної скарги, дослідивши матеріали справи, вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Судом першої інстанції встановлено та підтверджено у суді апеляційної інстанції, що ТОВ "МЕГАПОЛІС-21" провадить свою підприємницьку діяльність відповідно до статуту. Основним видом економічної діяльності є будівництво житлових і нежитлових будівель (код КВЕД 41.20). Позивач є платником податку на додану вартість.

Контролюючим органом на підставі п.20.1.4, п. 20.1, ст. 20 розділу І та в порядку ст. 76 Податкового кодексу України було проведено камеральну перевірку ТОВ "МЕГАПОЛІС-21". Результати перевірки були оформлені актом №1420/20-40-57-05-18/35351321 від 22.04.2019 р. "Про результати камеральної перевірки Товариства з обмеженою відповідальністю "МЕГАПОЛІС-21" (п.н. 35351321), з питань дотримання граничних термінів реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних за лютий 2017 р. " (а.с.33 - 35).

У висновках акту перевірки №1420/20-40-57-05-18/35351321 від 22.04.2019 р. зазначено, що дані камеральної перевірки свідчать про порушення граничних термінів реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних, чим порушено п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України.

В розрахунку штрафу за порушення термінів реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних зазначено, що податкова накладна № 1 від 05.02.2017 р. була зареєстрована 26.02.2018 р. в 01:35 (а.с.32).

На виконання вимог податкового законодавства Головним управління ДФС у Харківській області було складено податкове повідомлення рішення № 0112475705 від 17.07.2019 р., яким за порушення граничних строків реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, визначених п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України та згідно з пунктом 120-1.1 ст. 120-1 Податкового кодексу України ТОВ "МЕГАПОЛІС-21" була нарахована сума штрафу у розмірі 94174,08 грн. (а.с. 31).

Не погоджуючись із рішенням суб`єкта владних повноважень, позивач звернувся до Харківського окружного адміністративного суду із зазначеним позовом.

Суд першої інстанції, задовольняючи позовні вимоги, виходив з того, що контролюючий орган неправомірно не здійснив анулювання помилково виписаної податкової накладної, а також неправомірно нарахував за несвоєчасну реєстрацію зазначеної податкової накладної суму штрафних санкцій, визначених в податковому повідомленні-рішенні № 0112475705 від 17.07.2019 р.

Колегія суддів погоджується з такими висновками суду першої інстанції, з огляду на наступне.

Відповідно до ст. 201.10 Податкового кодексу України (тут і надалі - чинного на час виникнення спірних правовідносин), при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.

Податкові накладні, які не надаються покупцю, а також податкові накладні, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

З метою отримання податкової накладної/розрахунку коригування, зареєстрованих в Єдиному реєстрі податкових накладних, покупець надсилає в електронному вигляді запит до Єдиного реєстру податкових накладних, за яким отримує в електронному вигляді повідомлення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та податкову накладну/розрахунок коригування в електронному вигляді. Такі податкова накладна/розрахунок коригування вважаються зареєстрованими в Єдиному реєстрі податкових накладних та отриманими покупцем.

Покупцю товарів/послуг податкова накладна/розрахунок коригування можуть бути надані продавцем таких товарів/послуг в електронній формі з дотриманням вимог законодавства щодо електронного документообігу та електронного цифрового підпису.

З метою отримання продавцем зареєстрованого в Єдиному реєстрі податкових накладних розрахунку коригування, що підлягає реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних покупцем, такий продавець надсилає в електронному вигляді запит до Єдиного реєстру податкових накладних, за яким отримує в електронному вигляді повідомлення про реєстрацію розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та розрахунок коригування в електронному вигляді. Такий розрахунок коригування вважається зареєстрованим в Єдиному реєстрі податкових накладних та отриманими продавцем.

Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.

Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.

Помилки в реквізитах, визначених пунктом 201.1 цієї статті (крім коду товару згідно з УКТ ЗЕД), які не заважають ідентифікувати здійснену операцію, її зміст (товар/послугу, що постачаються), період, сторони та суму податкових зобов`язань, не можуть бути причиною неприйняття податкових накладних у електронному вигляді.

Згідно з положеннями Порядку заповнення податкової накладної, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 31.12.2015 № 1307, до графи 8 податкових накладних вноситься - код ставки податку на додану вартість, за якою здійснюється оподаткування операцій з постачання товарів/послуг, що постачаються.

Зокрема, у графі 8 зазначається код ставки: 20 - у разі здійснення операцій з постачання товарів/послуг, що підлягають оподаткуванню за основною ставкою; 7 - у разі здійснення операцій з постачання товарів/послуг, що підлягають оподаткуванню за ставкою 7 відсотків; 901 - у разі здійснення операцій з вивезення товарів за межі митної території України, що підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою; 902 - у разі здійснення операцій з постачання на митній території України товарів/послуг, що підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою; 903 - у разі здійснення операцій з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування.

Судом встановлено та підтверджено матеріалами справи, що на підтвердження господарської операції позивачем була складена податкова накладна № 1 від 05.02.2017 р. (а.с.15) Зазначена податкова накладна була складена в межах наступної господарської операції.

Так, між ТОВ "МЕГАПОЛІС-21"(постачальник) та Товариством з обмеженою відповідальністю "Елграф менеджмент" (покупець) було складено договір постачання № 27 від 01.11.2017 р. Відповідно до умов зазначеного договору постачальник зобов`язаний в порядку та строки, встановлені Договором передати у власність покупця зграфітовані електроди, ДСТУ 4494:2005 (далі за текстом - товар), асортимент, кількість і ціна якого вказуються у Специфікації або в рахунках на оплату, що є невід`ємною частиною даного Договору. Постачальник поставляє покупцю товар партіями. Поставка товару за цим Договором здійснюється постачальником на склад покупця, якщо інше не зазначено сторонами у специфікації. Строки оплати також визначено у специфікаціях до договору № 27 від 01.11.2017 р. (а.с. 12 - 14).

На виконання умов договору була укладена специфікація № 9 до договору № 27 від 01.11.2017 р., відповідно до якої товаром, що постачається є електроди зграфітовані ЕГ СП (408) 400Х1800 в комплекті з ніпелями 222 Т4NP (ніпель вкручений) ДСТУ 4494:2005 кількістю 3,234 за ціною 1412611,20 грн., у т.ч. з урахуванням ПДВ у розмірі 235435,20 грн. (а.с. 10)

Оскільки видаткова накладна використовується для обліку товарно-матеріальних цінностей та є документом первинного обліку відповідно до ч. 1 ст. 9 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" від 16.07.1990 р. № 996-ХІV, то на виконання приписів закону сторонами була укладена видаткова накладна № 17 від 05.02.2018 р., відповідно до якої було поставлено товар на загальну суму ціною 1412611,20 грн., у т.ч. з урахуванням ПДВ у розмірі 235435,20 грн. (а.с. 8).

Судом встановлено, що для здійснення зазначеної господарської операції на директора - ОСОБА_1 була складена довіреність № 0000009 від 02.02.2018 р. (а.с. 9).

Факт транспортування товару, зазначеного в специфікації, підтверджується товарно-транспортною накладною № 05/02 від 02.02.2018 р., відповідно до якої пунктом навантаження є м. Київ, а пунктом розвантаження - вул. Радянська 2, пгт. Никольське Донецька обл. Транспортування здійснювалось авто перевізником ФОМ ОСОБА_2 , автомобілем MERCEDENS-BEND AX 0798 НОМЕР_1 . Загальна вартість товару складає 1412611,20 грн. (а.с. 11).

Зміна майнового стану позивача підтверджується платіжним дорученням № 36 від 02.02.2018 р. та платіжним дорученням № 35 від 02.02.2018 р. (а.с. 59, 60)

На підтвердження сплати сум податку на додану вартість у складі ціни товару, зазначеного в специфікації до договору № 27 від 01.11.2017 р. була складена податкова накладна № 1 від 05.02.2017 р.. відповідно до якої було поставлено товар на загальну суму коштів у розмірі 1412 611,20 грн., у т.ч. з урахуванням ПДВ у розмірі 235 435,20 грн. (а.с.15).

Враховуючи, що вся зазначена господарська операція відбувалася у 2018 році, а також, товар, ціну та сторони, суд зазначає, що при складанні зазначеної податкової накладної № 1 від 02.02.2018 р. була допущена помилка, а саме неправильно зазначений рік та дата. Замість 02.02.2018 р. було зазначено 05.02.2017 р.

Суд зазначає, що відповідно до вимог чинного податкового законодавства, зазначена податкова накладна була зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних, що підтверджується відповідними документами (а.с. 16).

Також, суд зазначає, що таку помилку було самостійно визначено й позивачем, що підтверджується розрахунком коригування кількісних і вартісних показників від 26.02.2018 р. (а.с. 17).

Квитанцією про реєстрацію податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних від 27.02.2018 р. зазначену помилку (а саме неправильно вказаний рік) було виправлено, а документ прийнято (а.с. 18 - 20).

Листом №23.04-1 від 23.04.2018 р. позивач звернувся до контролюючого органу із проханням вилучити з Єдиного реєстру податкових накладних помилкову ПН та РК до неї шляхом запровадження певної ідентифікації податкової накладної № 1 від 05.02.2017 р. та РК до неї, та процедури анулювання помилкових ПН/РК шляхом внесення відповідних змін до ПКУ або до підзаконних актів (а.с.21 - 22).

Контролюючий орган листом №22091/6/99-99-12-03-01-15 від 02.07.2018 р. повідомив позивача про те, що всі податкові накладні складені з 01.07.2015 р. та зареєстровані в ЄРПН приймають участь в обрахунку реєстраційної суми (а.с. 23 - 24).

Однак анулювання зазначеної помилково виписаної податкової накладної № 1 від 05.02.2017 р. контролюючим органом не відбулося.

Враховуючи викладене, колегія суддів вважає обгрунтованим висновок суду першої інстанції про те, що контролюючий орган неправомірно не здійснив анулювання помилково виписаної податкової накладної, а також неправомірно нарахував за несвоєчасну реєстрацію зазначеної податкової накладної суму штрафних санкцій, визначених в податковому повідомленні-рішенні № 0112475705 від 17.07.2019 р.

У відповідності до ч. 2 ст. 77 КАС України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Суд апеляційної інстанції зазначає, що відповідачем, як суб`єктом владних повноважень до суду не було надано жодних доказів, які б підтверджували правомірність спірного податкового повідомлення-рішення.

На підставі викладеного вище, судова колегія погоджується з висновками суду першої інстанції про те, що вимоги позивача є такими, що підлягають задоволенню в повному обсязі.

Отже, колегія суддів переглянувши рішення суду першої інстанції, вважає, що при його прийнятті суд дійшов вичерпних юридичних висновків щодо встановлення обставин справи і правильно застосував до спірних правовідносин сторін норми матеріального та процесуального права.

Доводи апеляційної скарги не знайшли свого підтвердження в ході розгляду справи судом апеляційної інстанції, спростовані зібраними по справі доказами та встановленими обставинами, з наведених підстав висновків суду не спростовують.

Відповідно до ст. 242 КАС України, рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи.

Згідно ч. 1 ст. 316 КАС України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Зважаючи на встановлені обставини справи, колегія суддів дійшла висновку, що рішення Харківського окружного адміністративного суду від 19.12.2019 року по справі 520/11056/19 прийнято з дотриманням норм чинного процесуального та матеріального права і підстав для його скасування не виявлено.

Керуючись ст. ст. 242, 243, 250, 308, 310, 315, 316, 321, 322, 325, 328 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Харківській області залишити без задоволення.

Рішення Харківського окружного адміністративного суду від 19.12.2019 року по справі № 520/11056/19 залишити без змін.

.

Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та не підлягає касаційному оскарженню, крім випадків, передбачених п. 2 ч. 5 ст. 328 КАС України.

Головуючий суддя (підпис)В.А. Калиновський Судді (підпис) (підпис) З.О. Кононенко О.І. Сіренко Повний текст постанови складено 30.03.2020 року

СудДругий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення23.03.2020
Оприлюднено31.03.2020
Номер документу88493371
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —520/11056/19

Ухвала від 31.07.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Ханова Р.Ф.

Ухвала від 28.04.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Ханова Р.Ф.

Постанова від 23.03.2020

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Калиновський В.А.

Постанова від 23.03.2020

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Калиновський В.А.

Ухвала від 05.03.2020

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Калиновський В.А.

Ухвала від 05.03.2020

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Калиновський В.А.

Ухвала від 24.02.2020

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Калиновський В.А.

Ухвала від 24.02.2020

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Калиновський В.А.

Ухвала від 24.02.2020

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Калиновський В.А.

Ухвала від 07.02.2020

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Бенедик А.П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні