ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
справа№380/507/20
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
24 березня 2020 року
Львівський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Грень Н.М.,
за участю:
секретаря судового засідання Редкевич О.Р.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні у м. Львові за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Головного управління ДПС у Львівській області товариства з обмеженою відповідальністю Домус-проект про стягнення податкового боргу, -.
в с т а н о в и в :
17.01.2020 до Львівського окружного адміністративного суду звернулося Головне управління ДПС у Львівській області із позовною заявою до товариства з обмеженою відповідальністю Домус-проект , в якому позивач просить суд стягнути до бюджету кошти з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в органі, що здійсню є казначейське обслуговування бюджетних коштів в розмірі 3691374,66 грн.
Позовні вимоги обґрунтовані наявністю у відповідача податкового боргу за платежами по податку на додану вартість та по податку на прибуток в сумі 3691374,66 грн. Позивач зазначає, що податкова заборгованість є узгодженою та не сплаченою відповідачем у встановлений законодавством строк. У зв`язку з цим просить стягнути з рахунків відповідача у банках, що його обслуговують, податковий борг в сумі 3691374,66 грн.
Відповідач заяви про визнання позову чи відзив на позовну заяву в строки, передбачені ст.261 Кодексу адміністративного судочинства України, до суду не надав, про розгляд за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін повідомлявся належним чином шляхом направлення ухвали про відкриття спрощеного провадження в адміністративній справі рекомендованою кореспонденцією за адресою відповідно до приписів ч.8 ст.126 КАС України, а також шляхом розміщення оголошення на офіційному порталі судової влади України.
Для з`ясування інформації про зареєстроване місцезнаходження відповідача судом досліджено витяг з в Єдиного державного реєстру про проведення державної реєстрації юридичної особи, згідно з яким адреса, зазначена у позовній заяві як місцезнаходження відповідача відповідає адресі, вказаній у витязі.
Докази наведеного містяться у матеріалах справи.
Суд вжив всі залежні від нього заходи для повідомлення відповідача належним чином для реалізації ним права судового захисту своїх прав та інтересів.
Ухвалою судді від 21.01.2020 прийнято позову заяву до розгляду та відкрито спрощене позовне провадження у справі з викликом сторін.
В судове засідання позивач явку представника не забезпечив, належним чином повідомлений про дату, час та місце розгляду справи. Подав клопотання про розгляду справи без участі уповноваженого представника.
Відповідач в судове засідання не прибув, належним чином повідомлений про дату, час та місце розгляду справи. Клопотань про розгляд справи без його участі до суду не надходило.
Всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини справи, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступне.
Товариство з обмеженою відповідальністю Домус-проект 11.06.2007 зареєстроване як юридична особа, внесений запис до Єдиного державного реєстру підприємств та організацій та присвоєний код ЄДРПОУ 35202644. Місцезнаходження відповідача: 79008, Львівська область, м. Львів, пл. Соборна, 14, що підтверджується витягом з ЄДРПОУ.
Судом встановлено, що заборгованість відповідача згідно карток особових рахунків та довідки про заборгованість №1446/9/13-01-51-08 від 17.10.2019 складає 3691374,66 грн та виникла на підставі:
1) по податку на додану вартість в сумі 2107212,44 грн:
- Податкового повідомлення-рішення №0005322202 від 02.12.2015 на суму 1773165,00 грн, винесене на підставі акта про результати перевірки №3079/22-02/35202644 від 11.09.2015 (залишок несплаченої суми становить 1 769 929,00 грн);
- податкового повідомлення-рішення №0195491221 від 01.08.2018 на суму 510,00 грн, винесене на підставі акта про результати перевірки №899/13-01/12-21/352202644 від 18.05.2018;
- податкового повідомлення-рішення №0199701221 від 06.08.2018 на суму 1020,00 грн, винесене на підставі акта про результати перевірки №1084/13-01/12-21/35202644 від 20.06.2018;
- податкового повідомлення-рішення №0215191221 від 23.08.2018 на суму 1020,00 грн, винесене на підставі акта про результати перевірки №1913/13-01-12-21/35202644 від 19.07.2018;
- податкового повідомлення-рішення №0003555012 від 02.10.2018 на суму 1020,00 грн, винесене на підставі акта про результати перевірки №2770/13-01/12-21/35202644 від 15.08.2018;
- податкового повідомлення-рішення №0040625012 від 28.05.2019 на суму 1020,00 грн, винесене на підставі акта про результати перевірки №3039/13-01/12-21/35202644 від 19.09.2018;
- податкового повідомлення-рішення №0041155012 від 29.05.2019 на суму 1020,00 грн, винесене на підставі акта про результати перевірки №32/13-01/50-12/35202644 від 19.10.2018;
- податкового повідомлення-рішення №0008995012 від 31.10.2018 на суму 16,67 грн, винесене на підставі акта про результати перевірки №1291/13-01-12-21/35202644 від 03.07.2018.
- пеня згідно зворотного боку облікової картки платника на суму 331 656,77 грн.
2) по податку на прибуток в сумі 1584162,22 грн:
- податкового повідомлення-рішення №0005312202 від 02.12.2015 на суму 1773165,00 грн, винесене на підставі акта про результати перевірки №3079/22-02/35202644 від 11.09.2015 (залишок несплаченої суми становить 1339670,36 грн.)
- пеня згідно зворотного боку облікової картки платника на суму 244491,86 грн.
Згідно з довідкою Головного управління ДПС у Львівській області від 17.10.2019 №1446/9/13-01-51-08 про податкову заборгованість ТзОВ Домус-проект , станом на 16.10.2019 заборгованість ТзОВ Домус-проект перед бюджетом становить 3691374,66 грн.
На виконання ст. 59 Податкового кодексу України ГУ ДФС у Дніпропетровській області направлено на адресу відповідача податкову вимогу форми Ю №29886-17 від 25.10.2017 на суму 3687728,37 грн. (станом на день винесення податкової вимоги ТзОВ Домус-проект перебувало на обліку у ГУ ДФС у Дніпропетровській області, про що свідчить витяг з єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (а.с.5-7)) Проте, вказана вимога залишена без виконання, податковий борг відповідачем не погашено. Податковий борг відповідача з цього часу не переривався.
З огляду на наведене, суд дійшов висновку, що сума податкового боргу відповідача за платежем по податку на додану вартість та по податку на прибутку є узгодженою та становить 3691374,66 грн.
При вирішенні спору суд керувався наступним.
Відповідно до ст. 16 Податкового кодексу України платники податків зобов`язані сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи і подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством декларації, звітність та інші документи, пов`язані з обчисленням і сплатою податків та зборів.
Згідно з п.п. 14.1.175 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України податковий борг - сума грошового зобов`язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений вказаним Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов`язання.
Відповідно до п.п. 20.1.28 п. 20.1 ст. 20 Податкового кодексу України органи державної податкової служби мають право застосовувати до платників податків фінансові (штрафні) санкції, стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов`язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених цим Кодексом, стягувати суми простроченої заборгованості суб`єкта господарювання перед державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) за кредитом (позикою), залученим державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) або під державну (місцеву) гарантію, а також за кредитом з бюджету в порядку, визначеному цим Кодексом.
За змістом положень п.п. 41.1, 41.5 ст. 41 Податкового кодексу України органи державної податкової служби є контролюючими органами щодо податків, які справляються до бюджетів та державних цільових фондів, а також стосовно законодавства, контроль за дотриманням якого покладається на органи державної податкової служби. Органи державної податкової служби, які уповноважені здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу в межах їх повноважень є органами стягнення.
Згідно з п. 57.3 ст. 57 Податкового кодексу України у разі визначення грошового зобов`язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у п.п. 54.3.1-54.3.6 п. 54.3 ст. 54 Податкового кодексу України, платник податків зобов`язаний сплатити нараховану суму грошового зобов`язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.
Виходячи з норм ст. 95 Податкового кодексу України, податкова заборгованість платників податків стягується контролюючим органом на підставі рішення суду шляхом стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків та з рахунків платника податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в органі, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів та за рахунок реалізації майна платника податків, що перебуває у податковій заставі; стягнення коштів за рахунок готівки, що належить платнику податків. При цьому, право на звернення з позовом про стягнення податкового боргу з платника податків виникає у контролюючого органу через 60 календарних днів з дня надіслання такому платнику податкової вимоги.
Докази вжиття заходів щодо погашення податкової заборгованості в сумі 3691374,66 грн відповідач не подав.
Враховуючи наведене, суд дійшов висновку, що позовні вимоги Головного управління ДПС у Львівській області до Товариства з обмеженою відповідальністю Домус-проект про стягнення коштів за податковим боргом з рахунків у банках підлягають задоволенню повністю, а саме з рахунків відповідача у банках, що його обслуговують, та з рахунків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в органі, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів необхідно стягнути грошові кошти в сумі 3691374,66 грн в рахунок погашення податкового боргу.
Стаття 19 Конституції України встановлює, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Положення ч.1 ст. 9 КАС України передбачає, що розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Згідно з ч. 1 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених ст.78 вказаного Кодексу.
Таким чином, на підставі наявних у справі доказів, суд дійшов висновку, що позовні вимоги є обґрунтованими та підлягають задоволенню.
Судові витрати відповідно до ст. 139 КАС України стягненню з відповідача не підлягають.
Керуючись ст.ст. 242-246, 250, 257-262 КАС України, суд, -
в и р і ш и в :
позов задовольнити повністю.
Стягнути до бюджету з рахунків Товариства з обмеженою відповідальністю Домус-проект місцезнаходження:79008, м. Львів, пл. Соборна, 14, код ЄДРПОУ 35202644) у банках, що його обслуговують та з рахунків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в органі, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, податковий борг в сумі 3691374 (три мільйони шістсот дев`яносто одна тисяча триста сімдесят чотири) грн 66 коп.
Судові витрати з відповідача не стягувати.
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга подається до Восьмого апеляційного адміністративного суду із врахуванням п.п.15.5 Перехідних положень КАС України протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту судового рішення.
Суддя Грень Н.М.
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 24.03.2020 |
Оприлюднено | 01.04.2020 |
Номер документу | 88498990 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Грень Наталія Михайлівна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Грень Наталія Михайлівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні