Рішення
від 31.03.2020 по справі 540/143/20
ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД


РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

31 березня 2020 р.м. ХерсонСправа № 540/143/20 Херсонський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Попова В.Ф., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Херсонській області до Комунального закладу "Високопільський опорний склад загальної середньої освіти" про вжиття заходів реагування під час здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності,

встановив:

ГУ Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Херсонській області (далі позивач) звернулось в суд з адміністративним позовом до Комунального закладу "Високопільський опорний склад загальної середньої освіти" (далі відповідач) з вимогою про застосування заходів реагування у вигляді повного припинення подальшої експлуатації приміщень до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, Високопільським районним сектором ГУ ДСНС під час здійснення перевірки Комунального закладу виявлено порушення Правил пожежної безпеки в Україні, що затверджені наказом МВС України від 30.12.2014 року №1417 (зі змінами від 31.07.2017 № 657) (далі - Правила пожежної безпеки в Україні ), а також інших нормативних актів з питань пожежної і техногенної безпеки, зокрема і КЦЗ України які є обов`язковими для виконання суб`єктами господарювання. Виявлені порушення не усунуті та є такими, що створюють загрозу життю та/або здоров`ю людей, що є підставою для вжиття заходів реагуванню у винляді припинення подальшої експлуатації.

Відповідачем надано відзив на позовну заяву відповідно до якого позовні вимоги не спростовують та зазначили, що недоліки усунуто частково.

Доказів усуненя виявлених порушень відповідачем суду не надано.

Судом встановлені наступні обставини по справі.

Високопільським районним сектором ГУ ДСНС, керуючись положеннями Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності від 05.04.2007 № 877-У та на підставі наказу ГУ ДСНС від 11.12.2019 року № 275 Про проведення позапланових перевірок проведена позапланова перевірка стану пожежної, техногенної безпеки та цивільного захисту приміщень та території Комунального закладу Високопільський опорний заклад загальної середньої освіти код юридичної особи: 24752621) за адресою: Херсонська область, Високопільський р-н, смт. Високопілля, вул. Гагаріна, буд. 3.

На проведення позапланової перевірки було видане посвідчення провідному інспектору Високопільського РС ГУ ДСНС України у Херсонській області Хараїм О.І. від 16.12.2019 року № 84.

За результатами проведеної позапланової перевірки 18.12.2019 року було складено Акт перевірки щодо додержання суб`єктом господарювання вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки № 78 відповідно до якого встановлено порушення вимог законодавства у сферах пожежної та техногенної безпеки, що становлять небезпеку та загрозу життю і здоров`ю людей. А також, визначено ступінь ризику суб`єкта господарювання з урахуванням значення прийнятого ризику від провадження господарської діяльності у сфері техногенної та пожежної безпеки - високий ступінь ризику.

Вказаний акт підписано директором Комунального закладу Високопільський опорний заклад загальної середньої освіти Вітвіцькою В.М. власноручно та 18.12.2019 року отримано нарочно.

Позапланова перевірка відповідачем не оскаржувалась, зауваження, пояснення відсутні; заперечення, клопотання не надавались.

Порядок призначення та проведення перевірки не оспорюється відповідачем і у відзиві.

Дослідивши заяви сторін по суті справи, акт перевірки та приписи діючого законодавства, суд приходить до висновку, що позовні вимоги підлягають повному задоволенню.

Правила пожежної безпеки в Україні, затверджені наказом МВС України № 1417 від 30.12.2014 є обов`язковими для виконання суб`єктами господарювання, органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, громадянами України, іноземцями та особами без громадянства, які перебувають в Україні на законних підставах.

Пожежна безпека повинна забезпечуватися шляхом проведення організаційних заходів та технічних засобів, спрямованих на запобігання пожежам, забезпечення безпеки людей, зниження можливих майнових втрат і зменшення негативних екологічних наслідків у разі їх виникнення, створення умов для успішного гасіння пожеж (пункт 4 Розділ І вказаних Правил).

Згідно пунктами 1.1, 1.2 глави 1 розділу V Правил пожежної безпеки Україні , усі системи протипожежного захисту мають бути справними і утримуватися в постійній готовності до виконання роботи. Несправності, які впливають на їх працездатність, повинні усуватися негайно, інші несправності усуваються в передбачені регламентом терміни, при цьому необхідно робити записи у відповідних журналах.

За правилами частини 1 сттті 66 КЦЗ України центральний орган виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, здійснює державний нагляд (контроль) шляхом проведення планових та позапланових перевірок відповідно до закону.

Відповідно до частини 5 статті 4 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності зазначено, що повне або часткове зупинення виробництва (виготовлення) або реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг допускається за постановою адміністративного суду, ухваленою за результатами розгляду позову органу державного нагляду (контролю) щодо застосування заходів реагування.

Частиною 7 статті 7 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності визначено, що на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду.

За правилами частини 2 статті 68 КЦЗ України, у разі встановлення порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створює загрозу життю та здоров`ю людей, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, звертаються до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень, випуску та реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту у порядку, встановленому законом.

Положеннями частини 1 статті 70 КЦЗ України визначено підстави для зупинення роботи підприємств, об`єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, серед яких, зокрема:

- недотримання вимог пожежної безпеки, визначених цим Кодексом, іншими нормативно-правовими актами, стандартами, нормами і правилами;

- порушення вимог пожежної безпеки, передбачених стандартами, нормами і правилами, під час будівництва приміщень, будівель та споруд виробничого призначення;

- нездійснення заходів щодо захисту персоналу від шкідливого впливу ймовірних надзвичайних ситуацій.

У силу пункту 12 частини першої статті 67 КЦЗ України, до повноважень центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, належить звернення до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, експлуатації будівель, об`єктів, споруд, цехів, дільниць, а також машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, зупинення проведення робіт, у тому числі будівельно-монтажних, випуску і реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту, надання послуг, якщо ці порушення створюють загрозу життю та/або здоров`ю людей.

Суд вважає, що позивачем повністю доведено обґрунтованість позовних вимог і вони підтверджуються Актом перевірки, яким зафіксовані порушення, що становлять небезпеку та загрозу життю і здоров`ю людей.

Статтею 27 Конституції України визначено, що обов`язок держави - захищати життя людини.

Такий, захід реагування як повне чи часткове зупинення роботи підприємства, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд окремих приміщень - не є санкцією за порушення вимог законодавства з питань техногенної та пожежної безпеки, а є превентивним заходом, який спрямовано на недопущення існування невиправданого ризику виникнення надзвичайних ситуацій, та відповідно, ризику завдання шкоди життю і здоров`ю населення.

Крім того, захід реагування має також спонукаючий характер, направлений на забезпечення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки на території центру.

Аналогічна позиція закріплена в Постанові Верховного Суду Касаційний адміністративний Суд від 28.04.2019 по справі № 810/2400/18.

Відповідачем не надано суду жодних доказів про усунення виявлених порушень чи спростування позовних вимог.

За таких обставин, суд вважає, що до Комунального закладу Високопільський опорний заклад загальної середньої освіти має бути застосований захід реагування у вигляді повного припинення подальшої експлуатації приміщень Комунального закладу Високопільський опорний заклад загальної середньої освіти за адресою: Херсонська область, Високопільський р-н, смт. Високопілля, вул. Гагаріна, буд. 3 до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки.

Керуючись статтями 242- 246, 250, 255 КАС України, суд

вирішив:

Позовні вимоги Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Херсонській області (код ЄДРПОУ 38594707, місцезнаходження: 73003, м. Херсон, вул. Молодіжна, 6) задовольнити повністю.

Застосувати до Комунального закладу "Високопільський опорний заклад загальної середньої освіти" (код ЄДРПОУ 24752621, місцезнаходження: 74000, Херсонська обл., Високопільський район, смт Високопілля, вул. Гагаріна, буд. 3) захід реагування у вигляді повного припинення подальшої експлуатації приміщень за адресою: Херсонська область, Високопільський р-н, смт. Високопілля, вул. Гагаріна, буд. 3 - до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки, цивільного захисту, шляхом заборони Комунальному закладу "Високопільський опорний заклад загальної середньої освіти" використовувати приміщення Комунального закладу "Високопільський опорний заклад загальної середньої освіти" (місце розташування: Херсонська область, Високопільський р-н, смт. Високопілля, вул. Гагаріна, буд. 3), окрім робіт, пов`язаних із усуненням порушень вимог законодавства у сфері цивільного захисту, пожежної та техногенної безпеки до повного усунення порушень.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до П`ятого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги в 30-денний строк з дня складання повного судового рішення, через суд першої інстанції, який ухвалив відповідне рішення.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо вона не була подана у встановлений строк. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Суддя В.Ф. Попов

кат. 108010200

СудХерсонський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення31.03.2020
Оприлюднено01.04.2020
Номер документу88500158
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —540/143/20

Рішення від 31.03.2020

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Попов В.Ф.

Ухвала від 06.02.2020

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Попов В.Ф.

Ухвала від 24.01.2020

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Попов В.Ф.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні