Рішення
від 30.03.2020 по справі 824/241/20-а
ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

30 березня 2020 р. м. Чернівці Справа № 824/241/20-а

Чернівецький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Григораша В.О., розглянувши в порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Чернівецькій області до Чернівецької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №30 Чернівецької міської ради про застосування заходу реагування, -

ВСТАНОВИВ:

20.02.2020 року до Чернівецького окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Чернівецькій області (позивач) до Чернівецької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №30 Чернівецької міської ради (відповідач) з такими позовними вимогами:

застосувати до Чернівецької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №30 Чернівецької міської ради захід реагування у сфері державного нагляду (контролю) шляхом зобов`язання призупинити подальшу експлуатацію будівлі Чернівецької ЗОШ №30 за адресою: вул. Щербанюка, 4 м. Чернівці, до повного виконання протипожежних вимог і усунення усіх порушень, викладених в акті Чернівецького міського відділу Управління ДСНС України у Чернівецькій області від 13.01.2020 року №15, що стосується вищезазначеного об`єкта.

Обґрунтовуючи позовні вимоги позивач зазначив, що за підсумками перевірки відповідача складено відповідний акт від 13.01.2020 року №15, яким зафіксовано ряд суттєвих порушень вимог нормативних актів у сфері цивільного захисту, техногенної і пожежної безпеки наявність яких створює потенційну загрозу життю та здоров`ю людей.

За невиконання протипожежних заходів, 13.01.2020 року директора Чернівецької ЗОШ №30 ОСОБА_1 притягнуто до адміністративної відповідальності у вигляді штрафу у розмірі 51,00 грн за статтею 175 Кодексу України про адміністративні правопорушення.

Не зважаючи на вищезазначене, відповідач залишив без належного реагування вказані документи, належних висновків не зробив та порушення не усунув, що і стало підставою для звернення до суду з даним позовом.

Ухвалою суду від 21.02.2020 року відкрито провадження у даній справі та призначено її до судового розгляду за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше.

Копію ували про відкриття спрощеного позовного провадження від 21.02.2020 року відповідач отримав 25.02.2020, проте у строк встановлений ухвалою суду відзив проти позову суду не подав.

В період з 16.03.2020 року по 27.03.2020 року головуючий суддя у справі у перебував у відпустці.

Відповідно до ч. 5 ст. 262 КАС України суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше.

Зважаючи на відсутність клопотання будь-якої зі сторін про інше, суд вважає за можливе продовжити розгляд справи в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами.

Перевіривши матеріали справи, встановивши фактичні обставини в справі, на яких ґрунтуються позовні вимоги, дослідивши та оцінивши надані докази в сукупності, проаналізувавши законодавство, яке регулює спірні правовідносини, суд дійшов висновку, що адміністративний позов підлягає частковому задоволенню, виходячи з наступного.

Судом встановлено такі обставини у справі та відповідні їм правовідносини.

Чернівецька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №30 Чернівецької міської ради (код ЄДРПОУ 21431299), розташований за адресою: вул. Щербанюка, 4, м. Чернівці, Чернівецька область, вид діяльності: загальна середня освіта. Керівник - Сальніков Віктор Іванович (а.с. 31-32).

В період з 10.01.2020 року по 13.01.2020 року, на підставі наказу "Про проведення позапланових перевірок" від 12.12.2019 року №309 та посвідчення на проведення заходу державного нагляду (контролю) від 27.12.2019 року №768, представником позивача проведено позапланову перевірку ЗОШ №30 за адресою вул. Щербанюка, 4, м. Чернівці, Чернівецька область, щодо дотримання суб`єктом господарювання вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки (а.с. 21).

За результатами проведеного позапланового заходу державного нагляду, позивачем складено акт від 13.01.2020 року №15, яким зафіксовано наступні порушення:

1) п. 1.2. Розділ V ППБУ - приміщення школи не обладнано автоматичною пожежною сигналізацією;

2) п. 1.2. Розділ V ППБУ, Додаток Б ДБН В.2.5.-56:2014 - приміщення не обладнано системою оповіщення людей про пожежу;

3) п. 2.37. Розділ ІІІ ППБУ, п. 7.2.11. ДБН В.1.1.-7-2016 - відсутні двері, які відділяють коридор від сходової клітини та не обладнано їх пристроями для само зачинення та ущільненням в притулах;

4) п. 2.3. Розділ ІІІ ППБУ - не встановлено протипожежні двері виходу на горище;

5) п. 2.37. Розділ ІІІ ППБУ - експлуатується приміщення гардеробу влаштований в об`ємі сходової клітини;

6) п. 2.23. Розділ ІІІ ППБУ, п. 7.3.3. ДБН В.1.1-4-2016 - на шляхах евакуації горюче опорядження на стінах;

7) п. 1.21. Розділ IV ППБУ - не обладнано будівлю блискавко захистом;

8) п. 2.26. Розділ ІІІ ППБУ - в актовому залі де є один евакуаційний вихід допускається перебування більше 50 осіб;

9) п. 1.24. Розділ IV ППБУ - приміщення електрощитової не відділено протипожежними перешкодами відповідно до вимог ДБН В.1.1-7-2016 Пожежна безпека об`єктів будівництва ;

10) п. 3.6. Розділ V ППБУ - приміщення не до забезпечено первинним засобами пожежогасіння (вогнегасниками) згідно норм належності;

11) п. 4 Розділ ІІ ППБУ - Інструкції про заходи пожежної безпеки не вивішено на видних місцях;

12) п. 1.18. Розділ ІV ППБУ - допускається підвішування світильника безпосередньо на струмопровідному проводі в коморі біля приміщення електрощитової;

13) п. 1.17 Розділ IV ППБУ - електророзетка в навчальному класі №1 встановлена на горючій основі;

14) п. 2.2. Розділ V ППБУ - не проводиться технічне обслуговування і перевірку на працездатність шляхом пуску води пожежної кранів з реєстрацією результатів перевірки у спеціальному журналі обліку технічного обслуговування;

15) ст.ст. 69, 20 КЦЗ України - не забезпечено персонал придатними засобами індивідуального захисту (а.с. 22-27).

Примірник акта отримано директором ЗОШ №30 13.01.2020 року. Пояснень, зауважень або заперечень не надходило.

У зв`язку з виявленими порушеннями, щодо директора ЗОШ №30 Сальнікова Віктора Івановича складено Протокол про адміністративне правопорушення ЧВ№041753/26 від 13.01.2020 року відповідно до ст. 175 КУпАП. Щодо суті протоколу директор пояснив, що недоліки будуть усунуті при надходженні коштів (а.с. 28).

Також, Постановою про накладення адміністративного стягнення серії ЧВ№006744/26 від 13.01.2020 року, директора ЗОШ №30 ОСОБА_1 притягнуто до адміністративної відповідальності у вигляді штрафу в розмірі двох неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (51,00 грн). Копію постанови особі, притягнутій до відповідальності, вручено особисто 13.01.2020 року (а.с. 29).

Вказана сума штрафу сплачена директором ЗОШ №30 Сальніковим ОСОБА_2 у добровільному порядку, що підтверджується квитанцією про оплату №124 від 16.01.2020 року (а.с. 30).

29.01.2020 року, у зв`язку з виявленими порушеннями, начальник Чернівецького міського відділу Управління ДСНС України у Чернівецькій області звернувся до заступника начальника Управління із запобігання надзвичайним ситуаціям УДСНС України у Чернівецькій області з Рапортом в якому рапортував, що у зв`язку з тим, що об`єкт експлуатується з значними порушеннями вимог пожежної безпеки, що може призвести до пожежі та тяжких наслідків, а також беручи до уваги, що Чернівецьким міським відділом Управління ДСНС України в Чернівецькій області використано всі надані їм повноваження, рахує за доцільне призупинити експлуатацію ЗОШ №30 розташованої на вул. Щербанюка, 4 м. Чернівці, шляхом відключення від електропостачання (а.с. 18).

На підставі вищевикладеного, позивач у відповідності до п. 12 ч.1 ст. 67 Кодексу цивільного захисту України звернувся до суду з даним позовом про застосування заходів реагування.

До вказаних спірних правовідносин суд застосовує наступні положення законодавства та робить висновки по суті спору.

Правові та організаційні засади, основні принципи і порядок здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, повноваження органів державного нагляду (контролю), їх посадових осіб і права, обов`язки та відповідальність суб`єктів господарювання під час здійснення державного нагляду (контролю) визначаються Законом України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" від 05.04.2007 року №877-V (Закон України №877-V).

Відповідно до абз. 2 ст. 1 Закону України №877-V державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, місцевих державних адміністрацій, органів місцевого самоврядування (далі - органи державного нагляду (контролю)) в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб`єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, допустимого рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища.

Згідно абз. 3 ст. 1 Закону України №877-V заходи державного нагляду (контролю) - планові та позапланові заходи, які здійснюються у формі перевірок, ревізій, оглядів, обстежень та в інших формах, визначених законом.

В силу ст. 4 Закону №877-V державний нагляд (контроль) здійснюється за місцем провадження господарської діяльності суб`єкта господарювання або його відокремлених підрозділів, або у приміщенні органу державного нагляду (контролю) у випадках, передбачених законом.

Відповідно до частин 1-3 ст. 7 Закону України №877-V для здійснення планового або позапланового заходу орган державного нагляду (контролю) видає наказ (рішення, розпорядження), який має містити найменування суб`єкта господарювання, щодо якого буде здійснюватися захід, та предмет перевірки.

На підставі наказу (рішення, розпорядження) оформляється посвідчення (направлення) на проведення заходу державного нагляду (контролю), яке підписується керівником органу державного нагляду (контролю) (головою державного колегіального органу) або його заступником (членом державного колегіального органу) із зазначенням прізвища, ім`я та по батькові і засвідчується печаткою.

У посвідченні (направленні) на проведення заходу зазначаються: найменування органу державного нагляду (контролю), що здійснює захід; найменування суб`єкта господарювання та/або його відокремленого підрозділу або прізвище, ім`я та по батькові фізичної особи - підприємця, щодо діяльності яких здійснюється захід; місцезнаходження суб`єкта господарювання та/або його відокремленого підрозділу, щодо діяльності яких здійснюється захід; номер і дата наказу (рішення, розпорядження), на виконання якого здійснюється захід; перелік посадових осіб, які беруть участь у здійсненні заходу, із зазначенням їх посади, прізвища, ім`я та по батькові; дата початку та дата закінчення заходу; тип заходу (плановий або позаплановий); форма заходу (перевірка, ревізія, обстеження, огляд, інспектування тощо); підстави для здійснення заходу; предмет здійснення заходу; інформація про здійснення попереднього заходу (тип заходу і строк його здійснення).

Згідно ч. 6 ст. 7 Закону України №877-V за результатами здійснення планового або позапланового заходу посадова особа органу державного нагляду (контролю) складає акт, який повинен містити такі відомості: дату складення акта; тип заходу (плановий або позаплановий); форма заходу (перевірка, ревізія, обстеження, огляд тощо); предмет державного нагляду (контролю); найменування органу державного нагляду (контролю), а також посаду, прізвище, ім`я та по батькові посадової особи, яка здійснила захід; найменування юридичної особи або прізвище, ім`я та по батькові фізичної особи - підприємця, щодо діяльності яких здійснювався захід.

Посадова особа органу державного нагляду (контролю) зазначає в акті стан виконання вимог законодавства суб`єктом господарювання, а в разі невиконання - детальний опис виявленого порушення з посиланням на відповідну вимогу законодавства.

Згідно з ч. 7 ст. 7 Закону України №877-V на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду. У разі необхідності вжиття інших заходів реагування орган державного нагляду (контролю) протягом п`яти робочих днів з дня завершення здійснення заходу державного нагляду (контролю) складає припис, розпорядження, інший розпорядчий документ щодо усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу.

Відносини, пов`язані із захистом населення, територій, навколишнього природного середовища та майна від надзвичайних ситуацій, реагуванням на них, функціонуванням єдиної державної системи цивільного захисту, та визначає повноваження органів державної влади, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування, права та обов`язки громадян України, іноземців та осіб без громадянства, підприємств, установ та організацій незалежно від форми власності, регулюються Кодексом цивільного захисту України від 02.10.2012 року №5403-VI (КЦЗ України).

Відповідно до ч. 2 ст. 51 КЦЗ України забезпечення техногенної безпеки суб`єкта господарювання покладається на його керівника. Відповідно до ч. 3 ст. 55 КЦЗ України забезпечення пожежної безпеки суб`єкта господарювання покладається на власників та керівників таких суб`єктів господарювання.

Згідно з ч. 2. ст. 64 КЦЗ України центральний орган виконавчої влади, який здійснює нагляд (контроль) у сфері техногенної та пожежної безпеки, реалізує повноваження безпосередньо і через свої територіальні органи в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, районах, районах у містах, містах обласного, республіканського (Автономної Республіки Крим) значення.

Згідно статті 66 КЦЗ України центральний орган виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, здійснює державний нагляд (контроль) шляхом проведення планових та позапланових перевірок відповідно до закону.

Відповідно до п. 12 ч. 1. ст. 67 КЦЗ України до повноважень центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, належить звернення до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, експлуатації будівель, об`єктів, споруд, цехів, дільниць, а також машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, зупинення проведення робіт, у тому числі будівельно-монтажних, випуску і реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту, надання послуг, якщо ці порушення створюють загрозу життю та/або здоров`ю людей.

Відповідно до Указу Президента України від 16.01.2013 року №20/2013 "Деякі питання Державної служби України з надзвичайних ситуацій", Державна служба України з надзвичайних ситуацій (ДСНС України) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра оборони України (далі - Міністр).

ДСНС України входить до системи органів виконавчої влади і забезпечує реалізацію державної політики у сферах цивільного захисту, захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій та запобігання їх виникненню, ліквідації надзвичайних ситуацій, рятувальної справи, гасіння пожеж, пожежної та техногенної безпеки, діяльності аварійно-рятувальних служб, профілактики травматизму невиробничого характеру, а також гідрометеорологічної діяльності.

Основними завданнями ДСНС України є: реалізація державної політики у сферах цивільного захисту, захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій та запобігання їх виникненню, ліквідації надзвичайних ситуацій, рятувальної справи, гасіння пожеж, пожежної та техногенної безпеки, діяльності аварійно-рятувальних служб, профілактики травматизму невиробничого характеру, а також гідрометеорологічної діяльності; здійснення державного нагляду (контролю) за додержанням та виконанням вимог законодавства у сферах пожежної і техногенної безпеки, цивільного захисту, за діяльністю аварійно-рятувальних служб.

ДСНС України здійснює свої повноваження безпосередньо та через територіальні органи в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, районах, районах у містах, містах обласного, республіканського (Автономної Республіки Крим) значення, а також міжрегіональні (повноваження яких поширюються на кілька адміністративно-територіальних одиниць) територіальні органи (у разі їх створення).

Крім цього, у відповідності до Положення про Державну службу України з надзвичайних ситуацій, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16.12.2015 року № 1052, основними завданнями ДСНС України є, зокрема: реалізація державної політики у сфері цивільного захисту, захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій, запобігання їх виникненню, ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, рятувальної справи, гасіння пожеж, пожежної та техногенної безпеки, діяльності аварійно-рятувальних служб, а також гідрометеорологічної діяльності; здійснення державного нагляду (контролю) за додержанням і виконанням вимог законодавства у сфері цивільного захисту, пожежної та техногенної безпеки, діяльності аварійно-рятувальних служб; внесення на розгляд Міністра внутрішніх справ пропозицій щодо забезпечення формування державної політики у зазначених сферах; реалізація в межах повноважень, передбачених законом, державної політики у сфері волонтерської діяльності.

ДСНС здійснює свої повноваження безпосередньо і через утворені в установленому порядку територіальні органи.

Аналогічного змісту норми наведені і в Положенні про Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Чернівецькій області, затвердженого наказом ДСНС України від 20.03.2017 року №155.

Таким чином, Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Чернівецькій області є територіальним органом центрального органу виконавчої влади, уповноваженим на забезпечення реалізації державної політики у сферах цивільного захисту, захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій та запобігання їх виникненню, ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, рятувальної справи, гасіння пожеж, пожежної та техногенної безпеки, діяльності аварійно-рятувальних служб, а тому воно наділене повноваженнями здійснювати державний нагляд (контролю) за додержанням та виконанням вимог законодавства у сферах пожежної і техногенної безпеки і звертатись до суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, експлуатації будівель, об`єктів, споруд, цехів, дільниць, а також машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, зупинення проведення робіт, у тому числі будівельно-монтажних, випуску і реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту, надання послуг, якщо ці порушення створюють загрозу життю та/або здоров`ю людей.

Як зазначалось вище, відповідно до частини третьої статті 55 КЦЗ України забезпечення пожежної безпеки суб`єкта господарювання покладається на власників та керівників таких суб`єктів господарювання.

Згідно частин першої, другої та третьої статті 68 КЦЗ України посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, у разі порушення вимог законодавства з питань техногенної та пожежної безпеки, у тому числі невиконання їх законних вимог, зобов`язані застосовувати санкції, визначені законом.

У разі встановлення порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створює загрозу життю та здоров`ю людей, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, звертаються до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень, випуску та реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту у порядку, встановленому законом.

Приписи, постанови, розпорядження центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, щодо усунення порушень встановлених законодавством вимог з питань техногенної та пожежної безпеки можуть бути оскаржені до суду в установлений законом строк.

Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 70 КЦЗ України підставою для звернення центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, об`єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів є недотримання вимог пожежної безпеки, визначених цим Кодексом, іншими нормативно-правовими актами, стандартами, нормами і правилами.

Згідно з ч. 2 ст. 70 КЦЗ України повне або часткове зупинення роботи підприємств, об`єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, виконання робіт, надання послуг здійснюється виключно за рішенням адміністративного суду.

Аналізуючи вказані правові норми, суд приходить до висновку, що застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, об`єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів можливо в тому випадку, якщо суб`єктом господарювання не дотримано вимоги пожежної безпеки, визначених цим Кодексом, іншими нормативно-правовими актами, стандартами, нормами і правилами, за обов`язкової умови, що таке порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки створює загрозу життю та здоров`ю людей.

Як вбачається з акту від 13.01.2020 року №15, в результаті проведення позивачем перевірки Чернівецької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №30 Чернівецької міської ради виявлено ряд недоліків в організації пожежної, техногенної та цивільної безпеки.

З характеру порушень, зафіксованих актом перевірки, та які не усунуті на час розгляду справи, встановлено, що останні є суттєвими, оскільки можуть призвести до смерті людини, шкоди здоров`ю людини, збитків та моральної шкоди завданої власникам (користувачам) майна та/або тертім особам.

При цьому, вказані порушення не є формальними та стосуються суттєвих недоліків у протипожежній системі закладу, що у свою чергу унеможливлює забезпечити безпеку людини в разі виникнення пожежі чи іншої надзвичайної ситуації.

Суд зазначає, що в контексті вищенаведених норм настання реальної загрози життю та здоров`ю людей слід пов`язувати з обставинами, які можуть призвести до займання, розповсюдження вогню, виникнення аварій (катастроф) та з впливом небезпечних факторів, які породжують вказані явища.

Суд звертає увагу на те, що у даному випадку виявлені позивачем порушення установлених законодавством вимог пожежної безпеки самі по собі не створюють безпосереднього ризику виникнення і розвитку пожеж, але можуть створювати небезпеку завдання шкоди життю та здоров`ю людей у процесі самої пожежі.

Водночас, суд звертає увагу, що існування (не усунення відповідачем) хоча б одного з порушень, встановлених позивачем, які загрожують життю та здоров`ю людей, вже є самостійною достатньою правовою підставою для застосування до нього заходів реагування у вигляді повного зупинення експлуатації (роботи) будівель.

Аналогічний правовий висновок викладений в постанові Верховного Суду від 26.06.2018 року у справі № 823/589/16, який в силу ч. 5 ст. 242 КАС України підлягає врахуванню при виборі і застосуванні норми права до спірних правовідносин.

Разом з тим, суд зауважує, що при обранні виключного заходу реагування у вигляді повного зупинення експлуатації будівлі комунального закладу, позивачем як суб`єктом владних повноважень, і судом, відповідно, мають враховуватися принцип співмірності обраного заходу реагування тим порушенням, які виникли та тим, які залишилися не усунутими на час розгляду справи, а також дотримання справедливого балансу між інтересами відповідача і публічними інтересами.

На час розгляду та прийняття рішення у даній справі в Чернівецькому окружному адміністративному суді, належних та допустимих доказів усунення порушень, визначених актом №15 від 13.01.2020 року, відповідачем не надано. Факти наявності встановлених перевіркою порушень відповідачем не заперечуються.

Отже згідно наявних у справі матеріалів, які зафіксовані в акті перевірки - порушення відповідачем не усунуто. Відтак, суд приходить до висновку про наявність правових підстав для часткового задоволення позову, а саме застосування до Чернівецької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №30 Чернівецької міської ради захід реагування у сфері державного нагляду (контролю) шляхом зобов`язання призупинити подальшу експлуатацію будівлі Чернівецької ЗОШ №30 за адресою: вул. Щербанюка, 4 м. Чернівці, до повного виконання протипожежних вимог і усунення усіх порушень, викладених в акті Чернівецького міського відділу Управління ДСНС України у Чернівецькій області від 13.01.2020 року №15, що стосується вищезазначеного об`єкта.

Між тим, суд зазначає, що зупинення експлуатації адміністративної будівлі є тимчасовим заходом, який направлений на попередження настання негативних наслідків, викликаних наявністю на об`єкті порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, які створюють загрозу життю та здоров`ю людей.

Виходячи з положень абзацу 2 частини п`ятої статті 4 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" відновлення експлуатації будівлі спального корпусу після зупинення можливе з моменту отримання органом державного нагляду (контролю), який ініціював зупинення, повідомлення відповідачем про реальне та повне усунення ним усіх встановлених порушень.

Відтак, відповідач не позбавлений можливості у встановленому порядку звернутися з заявою про скасування заходів реагування після усунення всіх виявлених порушень у сферах техногенної та пожежної безпеки

Відповідно до п. 4 ч. 3 ст. 129 Конституції України, ч. 1 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Згідно ст. 90 КАС України, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Жодні докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності. Суд надає оцінку як зібраним у справі доказам в цілому, так і кожному доказу (групі однотипних доказів), що міститься у справі, мотивує відхилення або врахування кожного доказу (групи доказів).

Відповідно до ч. 2 ст. 139 КАС України при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз. У зв`язку з відсутністю витрат позивача пов`язаних із залученням свідків та проведенням експертиз, то суд не вирішує питання про їх стягнення з відповідача.

Керуючись статтями 241 - 246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, -

ВИРІШИВ:

1. Адміністративний позов Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Чернівецькій області до Чернівецької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №30 Чернівецької міської ради про застосування заходу реагування у сфері державного нагляду, - задовольнити повністю.

2. Застосувати до Чернівецької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №30 Чернівецької міської ради захід реагування у сфері державного нагляду (контролю) шляхом зобов`язання призупинити подальшу експлуатацію будівлі Чернівецької ЗОШ №30 за адресою: вул. Щербанюка, 4 м. Чернівці, до повного виконання протипожежних вимог і усунення усіх порушень, викладених в акті Чернівецького міського відділу Управління ДСНС України у Чернівецькій області від 13.01.2020 року №15, що стосується вищезазначеного об`єкта.

Згідно статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У відповідності до статей 293, 295 Кодексу адміністративного судочинства України рішення суду першої інстанції можуть бути оскаржені в апеляційному порядку повністю або частково. Апеляційна скарга на рішення до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи подається до Сьомого апеляційного адміністративного суду через Чернівецький окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня його проголошення (складання).

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Повне найменування учасників процесу:

Позивач - Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Чернівецькій області (код ЄДРПОУ 38595868, вул. Комарова, 1-А, м. Чернівці, Чернівецька область, 58018);

Відповідач - Чернівецька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №30 Чернівецької міської ради (ЄДРПОУ 21431299, вул. Щербанюка, 4, м. Чернівці, Чернівецька область).

Суддя В.О. Григораш

СудЧернівецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення30.03.2020
Оприлюднено31.03.2020
Номер документу88500314
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —824/241/20-а

Рішення від 30.03.2020

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Григораш Віталій Олександрович

Ухвала від 21.02.2020

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Григораш Віталій Олександрович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні