ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
11 березня 2020 року м. Київ № 640/15655/19
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі: головуючого судді Федорчука А.Б., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін адміністративну справу
за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Видавничий дім Хазяїн (03022,
м. Київ, вул. Васильківська, буд. 34-В, оф. 221)
до Головного управління Державної фіскальної служби у місті Києві (04116, м.
Київ, вул. Шолуденка, 33/19)
про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень,-
В С Т А Н О В И В:
До Окружного адміністративного суду міста Києва звернулося Товариство з обмеженою відповідальністю Видавничий дім Хазяїн (надалі по тексту - позивач) з позовом до Головного управління Державної фіскальної служби у місті Києві (надалі по тексту - відповідач), в якому просить суд:
- визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення від 07 березня 2019 року №0200171207, прийняте Головним управлінням Державної фіскальної служби у місті Києві в частині визначення позивачу штрафної санкції в сумі 278 946,16 грн.;
- визначити протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення від 18 липня 2019 року №0600891207, прийняте Головним управлінням Державної фіскальної служби у місті Києві в частині визначення позивачу штрафної санкції в сумі 7 119,77 грн.
Мотивуючи позовні вимоги представник позивача зазначив, що здійснення позивачем операцій з постачання (передплати) та доставки періодичних видань друкованих засобів масової інформації підпадає під дію пункту 197.1.25 пункту 197.1 статті 197 Податкового кодексу України і звільняється від оподаткування, відповідно, не виникає і обов`язку складати податкову накладну за такими операціями. Окрім того, позивач здійснює операції, які оподатковуються податком на додану вартість на загальних підставах, відтак підприємство зобов`язане нарахувати податкові зобов`язання на частку неоподатковуваних операцій у загальному обсязі операцій платника ПДВ.
Представник позивача наполягав, що всі складені ПН/РК не підлягають наданню отримувачу (покупцю) та звільнені від оподаткування, а відтак штрафна санкція, передбачена пунктом 120-1.1 статті 120-1 Податкового кодексу України за порушення строків їх реєстрації в ЄРПН не застосовується.
Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 21 серпня 2019 року відкрито провадження у справі та вирішено здійснювати розгляд даної справи за правилами спрощеного позовного провадження.
У відзиві на адміністративний позов представник Головного управління Державної фіскальної служби у місті Києві зазначив, що оскаржувані податкові повідомлення-рішення є правомірними, оскільки податкові накладні, виписані Товариством з обмеженою відповідальністю Видавничий дім Хазяїн за перевіряємий період, перелік яких надано в акті перевірки, зареєстровані в Єдиному реєстрі податкових накладних з порушенням законодавчо встановлених термінів.
Представник позивача подав до суду відповідь на відзив, у якій повідомив, що спірні податкові повідомлення-рішення підлягають скасуванню як протиправні, адже в ПН/РК, складених позивачем у відповідності до пункту 198.5 статті 198 Податкового кодексу України дотримано одночасно дві умови, за яких штрафні санкції визначені пунктом 120-1.1 статті 120-1 Податкового кодексу України не застосовуються, а саме: не надаються отримувачу (покупцю) та складені на операції з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування.
З огляду на викладене вище та відсутність клопотань про розгляд справи у судовому засіданні, справа розглядається в порядку спрощеного провадження без проведення судового засідання та виклику осіб, які беруть участь у справі, на підставі наявних у справі матеріалів (у письмовому провадженні).
При цьому, суд враховує клопотання представника позивача про пришвидшення розгляду даної справи.
Розглянувши подані сторонами документи та матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи та вирішення спору по суті, Окружний адміністративний суд міста Києва встановив наступне.
08 лютого 2019 року Головним управлінням Державної фіскальної служби у місті Києві на підставі підпункту 20.1.4 пункту 20.1 статті 20 та пункту 75.1 статті 75, в порядку пункту 76.3 статті 76 Податкового кодексу України проведено камеральну перевірку своєчасності реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних підприємством - Товариством з обмеженою відповідальністю Видавничий дім Хазяїн за 2018 рік, за результатами якої складено відповідний акт перевірки №982/26-15-12-07-20/39276421 від 08 лютого 2019 року.
Перевіркою встановлено порушення Товариством з обмеженою відповідальністю Видавничий дім Хазяїн граничних строків реєстрації податкових накладних та розрахунків коригування до податкових накладних за 2018 рік в Єдиному реєстрі податкових накладних, визначених пунктом 201.10 статті 201 Податкового кодексу України, а саме:
- податкової накладної №40 від 31 січня 2017 року з датою її реєстрації 20 лютого 2017 року на суму ПДВ 117 437,60 грн. (5 днів затримки);
- податкової накладної №82 від 31 січня 2017 року з датою її реєстрації 20 лютого 2017 року на суму ПДВ 71 046,05 грн. (5 днів затримки);
- податкової накладної №78 від 31 грудня 2017 року з датою її реєстрації 22 січня 2018 року на суму ПДВ 1510,02 грн. (7 днів затримки);
- податкової накладної №79 від 28 лютого 2017 року з датою її реєстрації 20 березня 2017 року на суму ПДВ 44 041,73 грн. (5 днів затримки);
- податкової накладної №85 від 31 березня 2017 року з датою її реєстрації 19 квітня 2017 року на суму ПДВ 46 258,12 грн. (4 дні затримки);
- податкової накладної №79 від 31 грудня 2017 року з датою її реєстрації 22 січня 2018 року на суму ПДВ -33,54 грн. (7 днів затримки);
- податкової накладної №80 від 31 грудня 2017 року з датою її реєстрації 22 січня 2018 року на суму ПДВ 370,59 грн. (7 днів затримки);
- податкової накладної №62 від 30 квітня 2017 року з датою її реєстрації 25 травня 2017 року на суму ПДВ 39 831,15 грн. (10 днів затримки);
- податкової накладної №81 від 31 грудня 2017 року з датою її реєстрації 22 січня 2018 року на суму ПДВ 1666,51 грн. (7 днів затримки);
- податкової накладної №65 від 31 травня 2017 року з датою її реєстрації 20 червня 2017 року на суму ПДВ 5220,72 грн. (5 днів затримки);
- податкової накладної №82 від 31 грудня 2017 року з датою її реєстрації 22 січня 2018 року на суму ПДВ 362,76 грн. (7 днів затримки);
- податкової накладної №83 від 31 грудня 2017 року з датою її реєстрації 22 січня 2018 року на суму ПДВ 274,62 грн. (7 днів затримки);
- податкової накладної №63 від 31 липня 2017 року з датою її реєстрації 20 серпня 2017 року на суму ПДВ 222 540,12 грн. (5 днів затримки);
- податкової накладної №84 від 31 грудня 2017 року з датою її реєстрації 22 січня 2018 року на суму ПДВ 1782,86 грн. (7 днів затримки);
- податкової накладної №69 від 31 серпня 2017 року з датою її реєстрації 20 вересня 2017 року на суму ПДВ 46 015,98 грн. (5 днів затримки);
- податкової накладної №70 від 31 серпня 2017 року з датою її реєстрації 20 вересня 2017 року на суму ПДВ 82,08 грн. (5 днів затримки);
- податкової накладної №85 від 31 грудня 2017 року з датою її реєстрації 22 січня 2018 року на суму ПДВ 369,31 грн. (7 днів затримки);
- податкової накладної №69 від 30 вересня 2017 року з датою її реєстрації 20 жовтня 2017 року на суму ПДВ 345,99 грн. (5 днів затримки);
- податкової накладної №68 від 30 вересня 2017 року з датою її реєстрації 19 жовтня 2017 року на суму ПДВ 230 255,86 грн. (4 дні затримки);
- податкової накладної №86 від 31 грудня 2017 року з датою її реєстрації 22 січня 2018 року на суму ПДВ 1847,45 грн. (7 днів затримки);
- податкової накладної №93 від 31 жовтня 2017 року з датою її реєстрації 20 листопада 2017 року на суму ПДВ 59 333,00 грн. (5 днів затримки);
- податкової накладної №87 від 31 грудня 2017 року з датою її реєстрації 22 січня 2018 року на суму ПДВ 440,53 грн. (7 днів затримки);
- податкової накладної №77 від 30 листопада 2017 року з датою її реєстрації 20 грудня 2017 року на суму ПДВ 45 445,65 грн. (5 днів затримки);
- податкової накладної №88 від 31 грудня 2017 року з датою її реєстрації 22 січня 2018 року на суму ПДВ 364,08 грн. (7 днів затримки);
- податкової накладної №65 від 31 грудня 2017 року з датою її реєстрації 22 січня 2018 року на суму ПДВ 54 446,46 грн. (7 днів затримки);
- податкової накладної №110 від 31 жовтня 2018 року з датою її реєстрації 20 листопада 2018 року на суму ПДВ 57 941,75 грн. (5 днів затримки);
- податкової накладної №99 від 30 листопада 2018 року з датою її реєстрації 18 грудня 2018 року на суму ПДВ 317 473,00 грн. (3 дні затримки);
- податкової накладної №108 від 31 січня 2018 року з датою її реєстрації 19 лютого 2018 року на суму ПДВ 46 996,74 грн. (4 дні затримки);
- податкової накладної №111 від 28 лютого 2018 року з датою її реєстрації 19 березня 2018 року на суму ПДВ 283 481,58 грн. (4 дні затримки);
- податкової накладної №109 від 31 березня 2018 року з датою її реєстрації 20 квітня 2018 року на суму ПДВ 56 729,01 грн. (5 днів затримки);
- податкової накладної №110 від 30 квітня 2018 року з датою її реєстрації 17 травня 2018 року на суму ПДВ 61 035,51 грн. (2 дні затримки);
- податкової накладної №90 від 31 травня 2018 року з датою її реєстрації 20 червня 2018 року на суму ПДВ 241 627,27 грн. (5 днів затримки);
- податкової накладної №87 від 30 червня 2018 року з датою її реєстрації 19 липня 2018 року на суму ПДВ 45 788,38 грн. (4 дні затримки);
- податкової накладної №79 від 31 липня 2018 року з датою її реєстрації 20 серпня 2018 року на суму ПДВ 316 144,04 грн. (5 днів затримки);
- податкової накладної №89 від 31 серпня 2018 року з датою її реєстрації 18 вересня 2018 року на суму ПДВ 45 165,71 грн. (3 дні затримки);
- податкової накладної №97 від 30 вересня 2018 року з датою її реєстрації 17 жовтня 2018 року на суму ПДВ 325 755,60 грн. (2 дні затримки).
Дані камеральної перевірки свідчать про порушення Товариством з обмеженою відповідальністю Видавничий дім Хазяїн граничних строків реєстрації податкових накладних та розрахунків коригування до податкових накладних за 2017-2018 роки в Єдиному реєстрі податкових накладних. Відповідальність платника передбачена пунктом 120-1.1 статті 120-1 Податкового кодексу України.
На підставі вказаного акту перевірки податковим органом видано 07 березня 2019 року податкове повідомлення-рішення №0200171207, на підставі якого встановлено порушення граничних термінів реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, визначених статтею 201 Податкового кодексу України та згідно зі статтею 120-1 Податкового кодексу України:
- за затримку реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних на 15 і менше календарних днів на суму ПДВ 2 789 461,60 грн. застосовано штраф у розмірі 10 % у сумі 278 946,16 грн.
Також, Головне управління Державної фіскальної служби у місті Києві 14 червня 2019 року на підставі підпункту 20.1.4 пункту 20.1 статті 20 та пункту 75.1 статті 75, в порядку пункту 76.3 статті 76 Податкового кодексу України проведено камеральну перевірку своєчасності реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних підприємством - Товариством з обмеженою відповідальністю Видавничий дім Хазяїн за 2017-2019 роки, за результатами якої складено відповідний акт перевірки №6705/26-15-12-07-20/39276421 від 14 червня 2019 року.
Перевіркою встановлено порушення Товариством з обмеженою відповідальністю Видавничий дім Хазяїн граничних строків реєстрації податкових накладних та розрахунків коригування до податкових накладних за 2017-2019 роки в Єдиному реєстрі податкових накладних, визначених пунктом 201.10 статті 201 Податкового кодексу України, а саме:
- РК №449 від 30 вересня 2018 року з датою його реєстрації 17 жовтня 2018 року на суму ПДВ - 361,89 грн. (2 дні затримки);
- РК №112 від 28 лютого 2018 року з датою його реєстрації 20 березня 2018 року на суму ПДВ - 18 348,79 грн. (5 днів затримки);
- РК №162 від 31 грудня 2018 року з датою його реєстрації 21 січня 2019 року на суму ПДВ - 1 389,66 грн. (6 днів затримки);
- РК №159 від 31 грудня 2018 року з датою його реєстрації 31 січня 2019 року на суму ПДВ - 1 151,25 грн. (6 днів затримки);
- РК №160 від 31 грудня 2018 року з датою його реєстрації 21 січня 2019 року на суму ПДВ - 6 494,81 грн. (6 днів затримки);
- РК №163 від 31 грудня 2018 року з датою його реєстрації 22 січня 2019 року на суму ПДВ - 1 495,16 грн. (7 днів затримки);
- РК №164 від 31 грудня 2018 року з датою його реєстрації 22 січня 2019 року на суму ПДВ - 5 919,02 грн. (7 днів затримки);
- РК №165 від 31 грудня 2018 року з датою його реєстрації 22 січня 2019 року на суму ПДВ - 1 121,68 грн. (7 днів затримки);
- РК №171 від 31 грудня 2018 року з датою його реєстрації 24 січня 2019 року на суму ПДВ - 1 120,10 грн. (9 днів затримки);
- РК №167 від 31 грудня 2018 року з датою його реєстрації 24 січня 2019 року на суму ПДВ - 1 106,35 грн. (9 днів затримки);
- РК №169 від 31 грудня 2018 року з датою його реєстрації 24 січня 2019 року на суму ПДВ - 1 419,41 грн. (9 днів затримки);
- РК №168 від 31 грудня 2018 року з датою його реєстрації 24 січня 2019 року на суму ПДВ - 7 979,86 грн. (9 днів затримки);
- РК №166 від 31 грудня 2018 року з датою його реєстрації 25 січня 2019 року на суму ПДВ - 7 735,48 грн. (10 днів затримки);
- РК №170 від 31 грудня 2018 року з датою його реєстрації 01 лютого 2019 року на суму ПДВ - 7 776,99 грн. (17 днів затримки).
Дані камеральної перевірки свідчать про порушення Товариством з обмеженою відповідальністю Видавничий дім Хазяїн граничних строків реєстрації податкових накладних та розрахунків коригування до податкових накладних за 2017-2019 роки в Єдиному реєстрі податкових накладних. Відповідальність платника передбачена пунктом 120-1.1 статті 120-1 Податкового кодексу України.
На підставі вказаного акту перевірки податковим органом видано 18 липня 2019 року податкове повідомлення-рішення №0600891207, на підставі якого встановлено порушення граничних термінів реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, визначених статтею 201 Податкового кодексу України та згідно зі статтею 120-1 Податкового кодексу України:
- за затримку реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних на 15 і менше календарних днів на суму ПДВ 55 643,46 грн. застосовано штраф у розмірі 10 % у сумі 5 564,37 грн.;
- за затримку реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних від 16 до 30 календарних днів на суму ПДВ 7 776,99 грн. застосовано штраф у розмірі 20 % у сумі 1 555,40 грн. Загальна сума штрафу становить 7 119,77 грн.
Незгода позивача із вказаними податковими повідомленнями-рішеннями зумовила його звернення до суду з даним позовом, при вирішенні якого суд виходить з наступного.
Відповідно до частини 2 статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Податковий кодекс України регулює відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.
У відповідності до підпункту 20.1.4 пункту 20.1 статті 20 Податкового кодексу України (тут і далі в редакції, чинній на момент проведення перевірки) контролюючі органи мають право проводити відповідно до законодавства перевірки і звірки платників податків (крім Національного банку України) в порядку, встановленому цим Кодексом.
Відповідно до пункту 75.1 статті 75 Податкового кодексу України контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.
Камеральні та документальні перевірки проводяться контролюючими органами в межах їх повноважень виключно у випадках та у порядку, встановлених цим Кодексом, а фактичні перевірки - цим Кодексом та іншими законами України, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи.
Згідно з підпунктом 75.1.1 пункту 75.1 статті 75 Податкового кодексу України камеральною вважається перевірка, яка проводиться у приміщенні контролюючого органу виключно на підставі даних, зазначених у податкових деклараціях (розрахунках) платника податків, та даних системи електронного адміністрування податку на додану вартість (даних органу, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, в якому відкриваються рахунки платників у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, даних Єдиного реєстру податкових накладних та даних митних декларацій), а також даних Єдиного реєстру акцизних накладних та даних системи електронного адміністрування реалізації пального.
За змістом пункту 76.1 статті 76 Податкового кодексу України камеральна перевірка проводиться посадовими особами контролюючого органу без будь-якого спеціального рішення керівника такого органу або направлення на її проведення. Камеральній перевірці підлягає вся податкова звітність суцільним порядком. Згода платника податків на перевірку та його присутність під час проведення камеральної перевірки не обов`язкова.
Отже, камеральна перевірка є одним з видів податкових перевірок, встановлених пунктом 75.1 статті 75 Податкового кодексу України, та за своєю правовою сутністю та формою поточного документального контролю за дотриманням платником вимог податкового законодавства на підставі декларацій та інших документів податкової звітності, одержаних від платника. Тобто, перевірка будь-яких інших відомостей, витребування у платника додаткової інформації та документів, подання яких разом з податковою декларацією чинним законодавством не передбачено, камеральною перевіркою не охоплюється.
Відповідно до пункту 200.1 статті 200 Податкового кодексу України, сума податку, що підлягає сплаті (перерахуванню) до Державного бюджету України або бюджетному відшкодуванню, визначається як різниця між сумою податкового зобов`язання звітного (податкового) періоду та сумою податкового кредиту такого звітного (податкового) періоду.
Згідно з пунктом 201.10 статті 201 Податкового кодексу України, при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.
Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.
Податкові накладні, які не надаються покупцю, а також податкові накладні, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.
Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.
Реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків:
для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені;
для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені.
У разі порушення таких строків застосовуються штрафні санкції згідно з цим Кодексом.
Відповідно до пункту 120-1.1 статті 120-1 ПК України (в редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин) порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого статтею 201 цього Кодексу, для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних (крім податкової накладної, що не надається отримувачу (покупцю), складеної на постачання товарів/послуг для операцій: які звільнені від оподаткування або які оподатковуються за нульовою ставкою) тягне за собою накладення на платника податку на додану вартість, на якого відповідно до вимог статей 192 та 201 цього Кодексу покладено обов`язок щодо такої реєстрації, штрафу в розмірі:
10 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації до 15 календарних днів;
20 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 16 до 30 календарних днів;
30 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 31 до 60 календарних днів;
40 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 61 до 365 календарних днів.
Пунктом 120-1.2 статті 120.1 ПК України визначено, що відсутність реєстрації протягом граничного строку, передбаченого статтею 201 цього Кодексу, податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних (крім податкової накладної, що не надається отримувачу (покупцю), складеної на постачання товарів/послуг для операцій: які звільнені від оподаткування або які оподатковуються за нульовою ставкою), що зазначена у податковому повідомленні - рішенні, складеному за результатами перевірки контролюючого органу, - тягне за собою накладення на платника податку штрафу в розмірі 50 відсотків суми податкових зобов`язань з податку на додану вартість, зазначеної у такій податковій накладній та/або розрахунку коригування до податкової накладної або від суми податку на додану вартість, нарахованого за операцією з постачання товарів/послуг, якщо податкову накладну на таку операцію не складено. У разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних згідно з пунктом 201.16 статті 201 цього Кодексу штрафні санкції, передбачені цим пунктом, не застосовуються на період зупинення такої реєстрації до прийняття відповідного рішення щодо відновлення реєстрації таких податкових накладних/розрахунків коригування згідно з підпунктом 201.16.4 пункту 201.16 статті 201 цього Кодексу.
Вказаними нормами права визначено підстави відповідальності платника податку за несвоєчасну реєстрацію податкових накладних в ЄРПН.
Тобто, для звільнення від відповідальності, передбаченої пунктом 120-1.1 статті 120-1 Податкового кодексу України, необхідна наявність двох обов`язкових складових: податкова накладна не повинна надаватись отримувачу (покупцю) та, водночас, повинна бути складена на постачання товарів/послуг для операцій, які звільнені від оподаткування або які оподатковуються за нульовою ставкою).
Вказана правова позиція висловлена у постанові Верховного Суду від 04 вересня 2018 року у справі № 816/1488/17.
При цьому, стаття 195 ПК України визначає перелік операцій, що підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою, а стаття 197 ПК України - перелік операцій, що звільнені від оподаткування.
Пунктом 8 Порядку заповнення податкової накладної, затвердженого наказом Міністерства фінансів України №1307 від 31 грудня 2015 року (далі - Порядок №1307) встановлено, що при складанні податкових накладних, особливості заповнення яких викладені в пунктах 10-15 цього Порядку, у верхній лівій частині таких накладних у графі Не підлягає наданню отримувачу (покупцю) з причини робиться помітка X зазначається тип причини:
01 - Складена на суму збільшення компенсації вартості поставлених товарів/послуг (для податкових накладних, особливості заповнення яких викладені в пункті 13 цього Порядку);
02 - Складена на постачання неплатнику податку;
03 - Складена на постачання товарів/послуг у рахунок оплати праці фізичним особам, які перебувають у трудових відносинах із платником податку;
04 - Складена на постачання у межах балансу для невиробничого використання;
05 - Складена у зв`язку з ліквідацією основних засобів за самостійним рішенням платника податку;
06 - Складена у зв`язку з переведенням виробничих основних засобів до складу невиробничих;
07 - Складена на операції з вивезення товарів за межі митної території України;
08 - Складена на постачання для операцій, які не є об`єктом оподаткування податком на додану вартість;
09 - Складена на постачання для операцій, які звільнені від оподаткування податком на додану вартість;
10 - Складена з метою визначення при анулюванні реєстрації платника податку податкових зобов`язань за товарами/послугами, необоротними активами, суми податку за якими були включені до складу податкового кредиту та не були використані в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності;
11 - Складена за щоденними підсумками операцій;
12 - Складена на постачання неплатнику, в якій зазначається назва покупця (для податкових накладних, особливості заповнення яких викладені в пункті 10 цього Порядку);
13 - Складена у зв`язку з використанням виробничих або невиробничих засобів, інших товарів/послуг не в господарській діяльності;
14 - Складена отримувачем (покупцем) послуг від нерезидента;
15 - Складена на суму перевищення бази оподаткування, визначеної відповідно до статей 188 і 189 Податкового кодексу України, над фактичною ціною постачання.
Як вбачається з наявних матеріалів справи, зокрема, податкової накладної №40 від 31 січня 2017 року на суму ПДВ 117 437,60 грн.; податкової накладної №82 від 31 січня 2017 року на суму ПДВ 71 046,05 грн.; податкової накладної №78 від 31 грудня 2017 року на суму ПДВ 1510,02 грн.; податкової накладної №79 від 28 лютого 2017 року на суму ПДВ 44 041,73 грн.; податкової накладної №85 від 31 березня 2017 року на суму ПДВ 46 258,12 грн.; податкової накладної №79 від 31 грудня 2017 року на суму ПДВ -33,54 грн.; податкової накладної №80 від 31 грудня 2017 року на суму ПДВ 370,59 грн.; податкової накладної №62 від 30 квітня 2017 року на суму ПДВ 39 831,15 грн.; податкової накладної №81 від 31 грудня 2017 року на суму ПДВ 1666,51 грн.; податкової накладної №65 від 31 травня 2017 року на суму ПДВ 5220,72 грн.; податкової накладної №82 від 31 грудня 2017 року на суму ПДВ 362,76 грн.; податкової накладної №83 від 31 грудня 2017 року на суму ПДВ 274,62 грн.; податкової накладної №63 від 31 липня 2017 року на суму ПДВ 222 540,12 грн.; податкової накладної №84 від 31 грудня 2017 року на суму ПДВ 1782,86 грн.; податкової накладної №69 від 31 серпня 2017 року на суму ПДВ 46 015,98 грн.; податкової накладної №70 від 31 серпня 2017 року на суму ПДВ 82,08 грн.; податкової накладної №85 від 31 грудня 2017 року на суму ПДВ 369,31 грн.; податкової накладної №69 від 30 вересня 2017 року на суму ПДВ 345,99 грн.; податкової накладної №68 від 30 вересня 2017 року на суму ПДВ 230 255,86 грн.; податкової накладної №86 від 31 грудня 2017 року на суму ПДВ 1847,45 грн.; податкової накладної №93 від 31 жовтня 2017 року на суму ПДВ 59 333,00 грн.; податкової накладної №87 від 31 грудня 2017 року на суму ПДВ 440,53 грн.; податкової накладної №77 від 30 листопада 2017 року на суму ПДВ 45 445,65 грн.; податкової накладної №88 від 31 грудня 2017 року на суму ПДВ 364,08 грн.; податкової накладної №65 від 31 грудня 2017 року на суму ПДВ 54 446,46 грн.; податкової накладної №110 від 31 жовтня 2018 року на суму ПДВ 57 941,75 грн.; податкової накладної №99 від 30 листопада 2018 року на суму ПДВ 317 473,00 грн.; податкової накладної №108 від 31 січня 2018 року на суму ПДВ 46 996,74 грн.; податкової накладної №111 від 28 лютого 2018 року на суму ПДВ 283 481,58 грн.; податкової накладної №109 від 31 березня 2018 року на суму ПДВ 56 729,01 грн.; податкової накладної №110 від 30 квітня 2018 року на суму ПДВ 61 035,51 грн.; податкової накладної №90 від 31 травня 2018 року на суму ПДВ 241 627,27 грн.; податкової накладної №87 від 30 червня 2018 року на суму ПДВ 45 788,38 грн.; податкової накладної №79 від 31 липня 2018 року на суму ПДВ 316 144,04 грн.; податкової накладної №89 від 31 серпня 2018 року на суму ПДВ 45 165,71 грн.; податкової накладної №97 від 30 вересня 2018 року на суму ПДВ 325 755,60 грн., розрахунків коригувань, останні складені на операції, звільнені від оподаткування. При цьому, у графі Не підлягає наданню отримувачу (покупцю) з причини зроблена помітка Х , тип причини визначено, як 09.
Аналізуючи положення статей 195 та 197 ПК України, судом встановлено, що операції з постачання (передплати) та доставки періодичних видань друкованих засобів масової інформації, зазначені у вищеперелічених податкових накладних відносяться до операцій, що звільнені від оподаткування.
При цьому, суд зазначає, що відповідно до пункту 17 Порядку №1307 для операцій, що оподатковуються або звільнені від оподаткування, складаються окремі податкові накладні, тобто при одночасному постачанні одному отримувачу (покупцю) як оподатковуваних товарів/послуг, так і таких, що звільнені від оподаткування, постачальник (продавець) складає окремі податкові накладні. У податковій накладній, складеній на операції з постачання товарів/послуг, які звільняються від оподаткування податком на додану вартість, у графі Складена на операції, звільнені від оподаткування верхньої лівої частини робиться помітка Без ПДВ .
Зазначене не поширюється на операції з постачання товарів/послуг, до яких одночасно застосовуються як нульова ставка, так і основна та/або ставка 7 відсотків. У такому разі складається одна податкова накладна, у якій заповнюються відповідні графи нижньої табличної частини.
Операції, що оподатковуються за нульовою, основною ставкою або ставкою 7 відсотків, відображаються в окремих рядках нижньої табличної частини податкової накладної.
Зі спірних податкових накладних вбачається, що вони заповнені з урахуванням вимог Порядку №1307.
Проаналізувавши викладене вище, суд дійшов висновку, що зазначення в податкових накладних типу - 09 означає, що такі накладні стосуються операцій, що звільняються від оподаткування.
Таким чином, податкові накладні виписані Товариством з обмеженою відповідальністю Видавничий дім Хазяїн відповідають всім критеріям (ознакам), які дають підстави для звільнення від відповідальності за вказане порушення, а саме, будучи такими, що не надаються отримувачу (покупцю), вони складені на постачання товарів/послуг для операцій: які звільнені від оподаткування. Відтак, доводи представника позивача стосовно того, що він підлягає звільненню від відповідальності за порушення термінів реєстрації податкових накладних суд приймає як нормативно та документально підтверджені.
За таких обставин, суд приходить до висновку про наявність підстав для задоволення адміністративного позову повністю.
Вимогами статті 72 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються такими засобами: 1) письмовими, речовими і електронними доказами; 2) висновками експертів; 3) показаннями свідків.
Згідно з вимогами частини 1 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Закону, що і було зроблено позивачем.
Відповідно до вимог частини 2 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Таким чином, оцінюючи у сукупності встановлені обставини і перевіривши наявні в матеріалах справи докази, суд дійшов висновку що позовні вимоги є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.
Частиною 1 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Керуючись ст.ст. 72-73, 76-77,139, 143, 241-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
В И Р І Ш И В:
Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю Видавничий дім Хазяїн задовольнити повністю.
Визнати протиправними та скасувати податкові повідомлення-рішення Головного управління Державної фіскальної служби у місті Києві від 07 березня 2019 року №0200171207 та від 18 липня 2019 року №0600891207.
Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю Видавничий дім Хазяїн (03022, місто Київ, вулиця Васильківська, будинок 34-В, офіс 221, код ЄДРПОУ 39276421) понесені ним судові витрати зі сплати судового збору в розмірі 4 290 (чотири тисячі двісті дев`яносто) гривень 99 копійок за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Державної фіскальної служби у місті Києві (04116, місто Київ, вулиця Шолуденка, 33/19, код ЄДРПОУ 39439980)..
Рішення суду може бути оскаржене в апеляційному порядку шляхом подачі апеляційної скарги безпосередньо до суду апеляційної інстанції протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення встановленого ст. 295 КАС України строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
Відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 розділу VII Перехідні положення Кодексу адміністративного судочинства до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи: апеляційні та касаційні скарги подаються учасниками справи до або через відповідні суди, а матеріали справ витребовуються та надсилаються судами за правилами, що діяли до набрання чинності цією редакцією Кодексу. У разі порушення порядку подання апеляційної чи касаційної скарги відповідний суд повертає таку скаргу без розгляду.
Суддя А.Б. Федорчук
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 11.03.2020 |
Оприлюднено | 01.04.2020 |
Номер документу | 88500369 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Федорчук А.Б.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні