УКРАЇНА
Господарський суд
Житомирської області
10002, м. Житомир, майдан Путятинський, 3/65, тел. (0412) 48-16-20,
E-mail: inbox@zt.arbitr.gov.ua, веб-сайт: http://zt.arbitr.gov.ua
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"18" березня 2020 р. м. Житомир Справа № 906/1248/19
Господарський суд Житомирської області у складі:
судді Вельмакіної Т.М.
секретар судового засідання: Антонова О.В.
за участю представників сторін:
від позивача: не прибув;
від відповідача: не прибув,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Житомирі справу
за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Торговий дім Коростенський завод теплотехнічного обладнання" (м.Коростень)
до Бюджетної установи стадіон " Спартак"
про стягнення 9246,01 грн (з урахуванням заяви про зменшення позовних вимог)
Товариство з обмеженою відповідальністю "Торговий дім Коростенський завод теплотехнічного обладнання" звернулося до суду з позовом про стягнення із Бюджетної установи стадіону "Спартак" 278238,14грн.
Ухвалою від 02.12.2019 суд відкрив провадження у справі за правилами загального позовного провадження та призначив підготовче засідання суду.
Ухвалою суду від 28.12.2019 підготовче засідання відкладено на 30.01.2020.
Ухвалою від 30.01.2020 суд продовжив строк підготовчого провадження на тридцять днів та відклав підготовче засідання 13.02.2020.
27.02.2020 до суду через загальний відділ від позивача надійшла заява про зменшення позовних вимог, згідно якої останній просить суд стягнути з відповідача 9246,01грн. У заяві позивач повідомляє, що сторони дійшли згоди на підписання Акта приймання виконаних будівельних робіт за період з 01.12.2017 по 31.12.2017 до Договору №33 від 21.09.2017 на суму 9246,01, який був направлений відповідачу 11.02.2020. Зазначає, що решту заявлених у позові коштів на суму 268922,13грн, за домовленістю сторін буде оплачено відповідачем при виділенні додаткового фінансування з міського бюджету міста Коростень. Це питання буде врегульовано додатково сторонами шляхом укладення договору.
Згідно з ч.2 ст.46 ГПК України, позивач вправі збільшити або зменшити розмір позовних вимог до закінчення підготовчого засідання або до початку першого судового засідання.
Враховуючи, що зменшення розміру позовних вимог не суперечить чинному законодавству та не порушує чиї-небудь права і охоронювані законом інтереси, суд ухвалив прийняти заяву про зменшення розміру позовних вимог до розгляду. Спір вирішується з урахуванням вказаної заяви.
27.02.2020 до суду через загальний відділ від відповідача надійшла заява, згідно якої останній повідомляє суд, що в ході виконання робіт по реконструкції стадіону дійсно виникла необхідність у проведенні додаткових робіт, що не були передбачені проектно-кошторисною документацією до Договору №33 від 21.09.2017. Необхідність проведення даних робіт та питання їх фінансування дійсно було предметом нарад, що оформлені в Протокольних рішеннях та узгоджувалося сторонами договору в листуванні. Додатково зазначає, що роботи на суму 9246,01грн здійснені позивачем в межах кошторису по Договору та будуть оплачені у випадку наявності фінансування. Щодо решти робіт на суму 268922,13грн, зазначає, що питання про укладення договорів та відповідних змін в кошторис не є вирішеним. У випадку прийняття відповідних рішень, що будуть оформлені договірними стосунками та наявності фінансування, відповідач не заперечує щодо оплати позивачу вартості даних робіт.
27.02.2020 суд закрив підготовче провадження та призначив справу до судового розгляду по суті на 18.03.2020.
Представники сторін в судове засідання 18.03.2020 не з`явились, про причини неявки суд не повідомили, хоча про час та місце розгляду справи повідомлені вчасно та належним чином, що підтверджується поштовим повідомленням про вручення поштового відправлення.
Враховуючи, що явка представників сторін обов`язковою не визнавалася, суд вважає за можливе здійснювати розгляд справи без участі представників сторін за наявними у справі матеріалами.
Дослідивши матеріали справи, господарський суд
ВСТАНОВИВ:
У вересні 2017 року Бюджетною установою стадіон "Спартак" (надалі - замовник, відповідач), через офіційний сайт державних закупівель PROZORRO було оголошено тендер по "Реконструкції відкритих спортивних споруд на території стадіону "СПАРТАК", що знаходиться за адресою: м. Коростень, вул. Шолом Алейхема, 38. За результатами конкурсу переможцем було визнано ТОВ "ТД Коростенський завод теплотехнічного обладнання" (надалі - виконавець, позивач), у зв`язку із чим останній отримав аванс на виконання робіт в сумі 826 764,48 грн.
Позивач вказує, що у 2017 році виконав роботи у повному обсязі в межах зазначених у кошторисі.
Вподальшому, як вказує позивач, 13.04.2018 комісія в складі: директора стадіону "Спартак", секретаря коростенської міської ради, представника проектної організації, технічного директора ТОВ "ТД Коростенського заводу теплотехнічного обладнання", заступника директора та представника від технічного нагляду прийняла рішення про заміну асфальтобетонного покриття на цементобетонне покриття, про що свідчить протокол від 13.04.2018 року та листи № 78 від 13.06.2018, №81 від 20.06.2018.
Зазначає, що Проектною організацією ПП "Квадрат-2" були виконані роботи по внесенню змін до проектної документації, після чого роботи позивачем були продовжені.
Звертає увагу, що згідно протоколу від 13.04.2018 та погодження листів були виконані роботи по демонтажу ґрунту укладання піщано-щебеневої суміші за погодженою в протоколі II чергою робіт під бетонування сегментів (згідно п.1 протоколу), також були виконані роботи по об`єднанню мереж теплопостачання між будівлею ФОК та адмінбудівлею, що засвідчено в кошторисі.
Після закінчення виконання робіт, як пояснює позивач, відповідач протягом двох місяців відмовлявся підписувати кошторис (акт виконаних робіт від 10.08.2018 р. на суму 852 914,32 грн.).
Вказує, що згідно листа №76 від 20.09.2018 замовник повідомив, що технагляд підтвердив наявність матеріалів і об`ємів робіт зазначених в кошторисі, але за відсутності фінансування не може підписувати даний акт.
Зазначає, що до проектної документації внесені додаткові зміни, а 11.10.2018 запропоновано договірну процедуру закупівлі згідно ст. 35 ЗУ "Про публічні закупівлі".
Вказує, що 13.06.2019 відповідачу направлялася претензія №98 (а.с. 23) про сплату 283089,20 грн боргу.
Повідомляє, що на час звернення до суду неоплаченими залишилися роботи на загальну суму 278238,14грн, а саме: встановлення світильників в кількості 9 шт на суму 123503,00грн; щебінь та його укладка з підготовкою поверхні сегментів на суму 57001,60грн; встановлення трубопроводів на суму 39895,16грн; роботи по порізці бетону і затирці швів мастикою на суму 7241,92грн; пуско-налагоджувальні роботи системи поливу на суму 19600,00грн; демонтаж табло та стовпів, реконструкція стовпів на суму 9200,00грн; роботи по укладці трави на суму 21796,46грн.
Згідно заяви про зменшення позовних вимог (а.с. 181-182), позивач просить стягнути з відповідача лише заборгованість у розмірі 9246,01 грн, згідно Акта приймання виконаних будівельних робіт за період з 01.12.2017 по 31.12.2017 до Договору №33 від 21.09.2017, який був направлений відповідачу 11.02.2020.
Відповідач, згідно заяви (а.с. 187-188) щодо вищевказаних обставин не заперечив. Виконання вказаних позивачем робіт підтвердив.
Оцінивши в сукупності матеріали справи, проаналізувавши приписи законодавства, що регулює спірні правовідносини, суд дійшов висновку про обґрунтованість позовних вимог, враховуючи наступне.
Згідно зі ст. 11 ЦК України, підставами виникнення цивільних прав та обов`язків, зокрема, є договори та інші правочини.
Відповідно до ст.174 Господарського кодексу України, господарські зобов`язання можуть виникати, зокрема, із господарського договору та інших угод, передбачених законом, а також з угод, не передбачених законом, але таких, які йому не суперечать.
Як вбачається з матеріалів справи, правовідносини між сторонами виникли на підставі договору підряду № 33 про закупівлю робіт за бюджетні кошти від 21.09.2017 (а.с. 13-19).
Відповідно до ст. 626 ЦК України, договором є домовленість двох або більше сторін, спрямована на встановлення, зміну або припинення цивільних прав та обов`язків
Відповідно до ст. 837 ЦК України за договором підряду одна сторона (підрядник) зобов`язується на свій ризик виконати певну роботу за завданням другої сторони (замовника), а замовник зобов`язується прийняти та оплатити виконану роботу. Договір підряду може укладатися на виготовлення, обробку, переробку, ремонт речі або на виконання іншої роботи з переданням її результату замовникові.
За п. 1.1. Договору, підрядник зобов`язується у встановлені строки виконати роботи, зазначені в проектно-кошторисній документації (і при потребі зі змінами, внесеними до неї), що виготовлена на об`єкт "Реконструкція відкритих спортивних споруд на території стадіону "СПАРТАК" по вул. Шолом Алейхема, 38 в м. Коростені, а Замовник - прийняти і оплатити такі роботи.
Згідно п. 2 Договору, найменування робіт - "Реконструкція відкритих спортивних споруд на території стадіону "СПАРТАК" вул. Шолом Алейхема, 38 в м. Коростені, оголошення про проведення відкритих торгів в електронній системі закупівель UА-2017-08-08- 000602-b. Кількість (обсяг) робіт: відповідно до проектно-кошторисної документації (і при потребі зі змінами, внесеними до неї).
Відповідно до п.2.1. Договору, підрядник повинен виконати передбачені цим Договором роботи, якість яких відповідає умовам проектно-кошторисної документації та діючим національним стандартам в будівництві. Підрядник виконує роботи у відповідності з затвердженою проектно-кошторисною документацією (і при потребі зі змінами, внесеними до неї) та поданою ним тендерною пропозицією.
Загальна сума, що визначена у Договорі становить 4599709,79 (чотири мільйони п`ятсот дев`яносто дев`ять тисяч сімсот дев`ять гривень 79 копійок) гривень з ПДВ. Замовник бере на себе бюджетні зобов`язання відповідно до ст. 48 Бюджетного кодексу України виключно в межах відповідних фактичних надходжень бюджетних коштів. Сума бюджетних асигнувань на 2017 рік складає 2 755 881,60 (два мільйони сімсот п`ятдесят п`ять тисяч вісімсот вісімдесят одна гривня 60 копійок) гривень з ПДВ, але в межах фактичних надходжень на реєстраційний рахунок Замовника. Фінансування робіт в наступних роках буде здійснюватися в межах бюджетних призначень, визначених у відповідних рішеннях про виділення коштів (п. 3.1. Договору).
За п. 4.2. Договору, розрахунки проводяться шляхом: оплати замовником, на підставі норм Постанови КМУ "Про затвердження Порядку державного фінансування капітального будівництва" №1764 від 27.12.2001 року та на підставі норм Постанови КМУ "Про здійснення попередньої оплати товарів, робіт і послуг, що закуповуються за бюджетні кошти" №117 від 23 квітня 2014 року попередньої оплати (авансу) на організацію виконання робіт та придбання матеріалів в розмірі не більше 30 (тридцяти) % від вартості робіт, що фінансуються в 2017 році за рахунок коштів місцевого бюджету, та який становить 826 764,48 гривень з ПДВ на строк не більше 90 календарних днів. Замовник здійснює наступні платежі за виконані роботи на підставі актів за формою КБ-3 і КБ-2, підписані уповноваженими представниками сторін. Акт здачі-приймання виконаних підрядних робіт (надалі - акт) і довідку про вартість виконаних підрядних робіт готує Підрядник і передає для підписання уповноваженому представнику Замовника до 26 числа звітного місяця на паперових носіях. Взаєморозрахунки проводяться на підставі фактично виконаних обсягів робіт та їх вартості. Вартість фактично виконаних обсягів робіт визначається в поточних цінах на підставі нормативних витрат трудових та матеріально-технічних ресурсів, виходячи з фізичних обсягів виконаних робіт і уточнених ціп ресурсів передбачених договірною ціною. Замовник зобов`язаний розглянути і підписати подані Підрядником документи, що підтверджують виконання робіт, або обґрунтувати причини відмови від їх підписання протягом 3-х робочих днів з дня одержання. Замовник здійснює платежі за викопані роботи на підставі підписаних актів за формою КБ-2 в та довідки про вартість виконаних робіт за формою КБ-3 протягом 5 робочих днів після надходження коштів з бюджету на реєстраційний рахунок замовника. Замовник може відстрочити платежі на 10 календарних днів. Замовник бере на себе бюджетні фінансові зобов`язання виключно в межах відповідних фактичних надходжень бюджету. Оплата за виконані роботи здійснюється в межах фактичних надходжень па реєстраційний рахунок Замовника. Підрядник протягом 90 календарних днів з дня надходження коштів як попередньої оплати підтверджує їх використання згідно з актом приймання-передачі виконаних робіт або проміжним актом-звітом про використання коштів за призначенням.
За п. 4.2. Договору, для оплати надаються форма КБ№2 і КБ№3.
Зважаючи на заяву про зменшення позовних вимог, судом було встановлено, що в Акті приймання виконаних будівельних робіт за 01.12.2017 - 31.12.2017 (форма КБ-2в), позивач виокремив будівельні роботи з улаштування вирівнюючих шарів основи автогрейдером із щебенево - піщаної суміші на загальну суму 9246,01грн (а.с. 183-184), виконання яких на вищевказану суму в межах кошторису за Договором №33 від 21.09.2017 підтверджено відповідачем у заяві, що надійшла до суду 27.02.2020 (а.с. 187-188).
Відповідно до статті 193 Господарського кодексу України, суб`єкти господарювання та інші учасники господарських відносин повинні виконувати господарські зобов`язання належним чином відповідно до закону, інших правових актів, договору, а за відсутності конкретних вимог щодо виконання зобов`язання - відповідно до вимог, що у певних умовах звичайно ставляться. До виконання господарських договорів застосовуються відповідні положення Цивільного кодексу України з урахуванням особливостей, передбачених цим Кодексом. Кожна сторона повинна вжити усіх заходів, необхідних для належного виконання нею зобов`язання, враховуючи інтереси другої сторони та забезпечення загальногосподарського інтересу. Порушення зобов`язань є підставою для застосування господарських санкцій, передбачених цим Кодексом, іншими законами або договором. Аналогічна норма закріплена і в статті 526 Цивільного кодексу України.
Згідно зі ст. 530 ЦК України, якщо у зобов`язанні встановлений строк (термін) його виконання, то воно підлягає виконанню у цей строк (термін).
Відповідно до ч.1 ст.612 ЦК України, боржник вважається таким, що прострочив, якщо він не приступив до виконання зобов`язання або не виконав його у строк, встановлений договором або законом.
Оскільки на дату судового засідання доказів здійснення оплат не надано, позовні вимоги в частині стягнення 9246,01грн є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.
Статтею 73 ГПК України встановлено, що доказами є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інших обставин, які мають значення для вирішення справи.
За приписами ст. 76, 77 ГПК України, належними є докази, на підставі яких можна встановити обставини, які входять в предмет доказування.
Відповідно до ст. 74 ГПК України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень.
Відповідно до ст. 86 ГПК України, суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об`єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів.
Враховуючи викладене, позовні вимоги є обґрунтованими, заявленими відповідно до вимог чинного законодавства та підлягають задоволенню на суму 9246,01грн.
При цьому суд враховує, що відповідно до п.1 ч.1 ст.7 Закону України "Про судовий збір", в разі зменшення розміру позовних вимог або внесення судового збору в більшому розмірі, ніж встановлено законом, сплачена сума судового збору повертається за к л о п о т а н н я м особи, яка його сплатила за ухвалою суду.
Оскільки при звернення до суду позивачем здійснено переплату судового збору, 72,78грн підлягають поверненню останньому як зайво сплачені. При цьому, враховуючи заяву про зменшення розміру позовних вимог, позивачу, за його клопотанням, слід також повернути частину судового збору у розмірі 2252,57 грн.
Керуючись статтями 2, 73-79, 86, 123, 129, 233, 236-238, 241 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд
ВИРІШИВ:
1. Позов задовольнити.
2. Стягнути з Бюджетної установи стадіон "Спартак" (11500, Житомирська обл., м. Коростень, вул. Шолом-Алейхема, буд.38, ід код 02650469) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Торговий дім Коростенський завод теплотехнічного обладнання" (11500, Житомирська обл., м. Коростень, вул. Крупської, буд. 8, кім. 7, ід код 38290492):
- 9246,01грн основного боргу;
- 960,50 грн судового збору.
Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом двадцяти днів.
Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або у разі розгляду справи (вирішення питання) без повідомлення (виклику) учасників справи, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Повне рішення складено: 30.03.20
Суддя Вельмакіна Т.М.
1 - у справу;
2,3 - сторонам рек.).
Суд | Господарський суд Житомирської області |
Дата ухвалення рішення | 18.03.2020 |
Оприлюднено | 01.04.2020 |
Номер документу | 88502235 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Житомирської області
Вельмакіна Т.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні