Справа № 487/1653/20
Провадження № 1-кс/487/1998/20
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
30.03.2020 року м. Миколаїв
Слідчий суддя Заводського районного суду міста Миколаєва ОСОБА_1 , за участю секретаря судового засідання ОСОБА_2 , розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду м. Миколаєва клопотання слідчого Першого слідчого відділу Слідчого управління Територіального управління Державного бюро розслідувань, розташованого у місті Миколаєві ОСОБА_3 у кримінальному провадженні, внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань 27.02.2020 за № 62020150000000214 за ознаками злочинів, передбачених ч. 2 ст. 364 КК України, про тимчасовий доступ до речей і документів, -
ВСТАНОВИВ:
20.03.2020 року слідчий Першого слідчого відділу Слідчого управління Територіального управління Державного бюро розслідувань, розташованого у місті Миколаєві ОСОБА_4 , звернулась до суду із клопотанням, яким просила надати слідчому СУ ТУ ДБР, розташованого у м.Миколаєві ОСОБА_3 або за її дорученням в порядку ст. 40 КПК України старшому оперуповноваженому Управління стратегічних розслідувань в Одеській області Департаменту стратегічних розслідувань Національної поліції України капітану поліції ОСОБА_5 тимчасовий доступ до документів, які перебувають у володінні та зберігаються в приміщенні ІНФОРМАЦІЯ_1 , код ЄДРПОУ НОМЕР_1 , яке розташовано за адресою: АДРЕСА_1 ,, а саме копій дозволів на будівельні роботи серії ОД № 112200482023 та ОД № 112192551454 та оригіналів документів, які стали підставою їх видачі, у томи числі проектної документації на будівництво та заяви замовника будівництва з усіма додатками до неї згідно п. 28 Постанови Кабінету міністрів України від 13 квітня 2011 року № 466, оригіналів довідок та рішень щодо розгляду поданих замовником будівництва документів, копій наказів про призначення та функціональних обов`язків посадових осіб, які розглядали звернення замовника будівництва та приймали участь у підготовці та видачі дозволу на будівельні роботи, з можливістю вилучення оригіналів зазначених документів.
Клопотання обґрунтоване тим, що у провадженні Першого слідчого відділу Слідчого управління Територіального управління Державного бюро розслідувань, розташованого у м. Миколаєві перебувають матеріали кримінального провадження № 62020150000000214 від 27.02.2020 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 364 КК України, за фактом протиправних дій посадових осіб державних органів виконавчої влади та виконавчих органів місцевого самоврядування під час погодження та видачі дозвільних документів на забудову земельних ділянок за адресою: АДРЕСА_2 ; АДРЕСА_3 , АДРЕСА_4 .
Досудовим розслідуваннямвстановлено,що удіях посадових осіб державних органів виконавчої влади та виконавчих органів місцевого самоврядування вбачається нецільове використання земельних ділянок та внесення фахівцем ІНФОРМАЦІЯ_2 недостовірної інформації до дозволу на виконання будівельних робіт.
Враховуючи, що з матеріалів кримінального провадження вбачається наявність достатніх підстав вважати, що вказана інформація має суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні, у органу досудового розслідування виникла необхідність в отримані тимчасового доступу до вищевказаних документів.
На підставі ч. 2 ст. 163 КПК України розгляд вказаного клопотання здійснюється без виклику власника майна та осіб, у володінні яких воно знаходяться.
Слідчий до судового засідання не з`явилась надала письмові доповнення до клопотання та заяву в якій просила розглянути клопотання за її відсутності, вимоги зазначені в клопотанні підтримала у повному обсязі.
Дослідивши клопотання та докази, якими обґрунтовується клопотання, слідчий суддя приходить до наступних висновків.
З матеріалів клопотання вбачається, що у провадженні Другого слідчого відділу Слідчого управління Територіального управління Державного бюро розслідувань, розташованого у м. Миколаєві перебувають матеріали кримінального провадження №62020150000000214 від 27.02.2020 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 364 КК України.
На думкуоргану досудовогорозслідування у діях посадових осіб державних органів виконавчої влади вбачається нецільове використання земельних ділянок та внесення фахівцем ІНФОРМАЦІЯ_2 недостовірної інформації до дозволів на виконання будівельних робіт.
Так, проведеним на теперішній час досудовим розслідуванням установлено, що рішенням судді ІНФОРМАЦІЯ_3 ОСОБА_6 від 16 липня 2013 року по справі № 1522\29828\12 визнано право власності за територіальною громадою міста Одеси у особі ІНФОРМАЦІЯ_1 на 30 земельних ділянок рекреаційного призначення, які незаконно вибули у 2004 році з державної власності у особі Державної судноплавної компанії « ІНФОРМАЦІЯ_4 ».
26.04.2017 року вказані земельні ділянки за адресою: АДРЕСА_2 , загальною площею 3,8979 га на підставі рішення ІНФОРМАЦІЯ_1 № 2093-VII від 26.04.2017 року передані у постійне користування Комунальному підприємству « ІНФОРМАЦІЯ_5 », цільове призначення землі рекреаційного призначення, вид використання для будівництва та обслуговування об`єктів рекреаційного призначення.
02.01.2018 року КП « ІНФОРМАЦІЯ_5 » отримано в ІНФОРМАЦІЯ_6 містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки за адресою: АДРЕСА_2 , на нове будівництво будівлі гостинного типу з підземним паркінгом та вбудованими приміщеннями спортивно-оздоровчого центру № 03 , які затверджені наказом Управління № 01-06\241 від 02.01.2018 року.
Вказані містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки отримані лише на 30 земельних ділянок, загальна площа яких складає 3,8979 га.
Згідно відомостей Державного земельного кадастру та Містобудівного кадастру міста Одеси було встановлено, що фактично під час подання містобудівного розрахунку з наміром забудови вказаної території, в ньому було відображено намір забудови земельної ділянки загальною площею 4,9511 га.
Також згідно експлікації об`єкту будівництва було встановлено, що крім зазначених 30 земельних ділянок, які належать територіальній громаді на праві приватної власності, у межі ділянки на яку були видані містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки, також потрапили наступні земельні ділянки:
- Земельна ділянка загальною площею 0,15 га, за адресою: АДРЕСА_2 , кадастровий номер 5110137500:51:003:0364, яка на праві приватної власності належить ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_7 » код ЄДРПОУ НОМЕР_2 ;
- Земельна ділянка загальною площею 0,1 га, за адресою: АДРЕСА_2 , кадастровий номер 5110137500:51:003:0116, яка на праві приватної власності належить ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_7 » код ЄДРПОУ НОМЕР_2 ;
- Земельна ділянка загальною площею 0,1 га, за адресою: АДРЕСА_2 , кадастровий номер 5110137500:51:003:0117, яка на праві приватної власності належить ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_7 » код ЄДРПОУ НОМЕР_2 ;
- земельна ділянка орієнтовною площею 0,1, яка взагалі не сформована та оформлена відповідним чином;
Крім того у межі забудови також потрапила земельна ділянка за адресою: АДРЕСА_2 , загальною площею 0,3516 га, кадастровий номер 5110137500:51:003:0404, відомості про оформлене речове право на нерухоме майно у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно відсутні.
Крім того, згідно наміру забудови, які відображено у містобудівному розрахунку виконаного ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_8 » на замовлення КП « ІНФОРМАЦІЯ_5 », в межах земельної ділянки за адресою: АДРЕСА_2 , загальною площею 0,3516 га, кадастровий номер 5110137500:51:003:0404, відомості про оформлене речове право на нерухоме майно у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно відсутні, передбачено будівництво 3 секції - 17 поверхів та 4 секції 24 поверхи.
З положень МБУтО встановлено, що мають місце посилання лише на загальні державні будівельні норми, а саме ДБН 360-92** «Планування і забудова міських і сільських поселень», однак не застосовано жодного профільного ДБН, який регулює питання будівництва об`єктів рекреації.
Проте згідно п. 2 вказаних МБУтО передбачений максимально допустимий відсоток забудови земельної ділянки у розмірі 19%. Містобудівним розрахунком передбачена площа забудови у розмірі 8623 м.кв., тоді як вихідні дані видані на земельну ділянку загальною площею 3,8979 га, у зв`язку із чим фактичний відсоток забудови дорівнює понад 22%.
У подальшому ІНФОРМАЦІЯ_9 видано дозвіл на будівельні роботи серії ІУ № 123193031642 за жовтень 2019 року.
Також органом досудового розслідування було встановлено, що Головним інспектором будівельного нагляду відділу по роботі з дозвільними документами ІНФОРМАЦІЯ_2 ОСОБА_7 28.02.2018 року було підготовлено та видано на замовлення ОК « ІНФОРМАЦІЯ_10 » дозвіл на виконання будівельних робіт серії ОД № 112180590930 на будівництво багатоповерхового житлового будинку за адресою: АДРЕСА_3 .
Під час вивчення документів, які стали підставою до видачі вказаних дозволів було встановлено, що цільове призначення земельних ділянок на яких розпочато будівництво для будівництва і обслуговування індивідуального житлового будинку (присадибна ділянка).
Крім того, досудовим розслідуванням встановлено, що за замовленням ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_11 » ІНФОРМАЦІЯ_12 , видані містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки № 112, які затверджені наказом Департаменту № 01-06448 від 12.07.2019 на реконструкцію нежитлових приміщень за адресою: АДРЕСА_5 , АДРЕСА_6 , АДРЕСА_7 та без зміни зовнішніх геометричних розмірів фундаментів у плані, з улаштування додаткових приміщень, зі зміною висотних відміток нежитлових приміщень та житлових приміщень, ухилу та конфігурації покрівлі, з пристосуванням їх під житловий будинок.
У відповідності до ч. 3 ст. 29 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», до заяви замовника також надасться копія документа що посвідчує право власності або користування земельною ділянкою, витяг з Державного земельного кадастру.
Слідчим встановлено, що необхідні документи відсутні у ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_11 » та не були надані до ІНФОРМАЦІЯ_12 .
Також встановлено, що вказаний об`єкт будівництва знаходиться в комплексній охоронній зоні центру міста Одеси та історичному ареалі міста Одеси, у зв`язку із чим, для проведення будь-яких архітектурних або ландшафтних перетворень, необхідно мати дозвіл органу охорони культурної спадщини, що передбачено ст. 32 Закону України «Про охорону культурної спадщини».
Видача вказаного дозволу відноситься до компетенції центрального органу виконавчої влади у сфері охорони культурної спадщини, що передбачено ст. 5 Закону України «Про охорону культурної спадщини».
Листом ІНФОРМАЦІЯ_13 від 05.11.2019 року зазначено, що будь-які довільні документи щодо проведення будівельних робіт за вказаною адресою не видавались.
Також було встановлено, що за адресами: АДРЕСА_8 та АДРЕСА_9 , знаходяться пам`ятки архітектури місцевого значення.
Згідно вимог пункту 13.1.4 ДБН Б.2.2.-12:2019, передбачено, що згідно якого навколо будинків і споруд - пам`яток культурної спадщини встановлюється охоронна зона, яка не може бути меншою за 50 метрів.
У зв`язку із чим об`єкт будівництва знаходиться у охоронній зоні пам`ятки архітектури місцевого значення, що також підтверджується актом огляду від 29.11.2019 складеного фахівцями ІНФОРМАЦІЯ_14 .
Вказаний факт також вимагає наявності відповідного дозволу та погодження органу виконавчої влади органу охорони культурної спадщини обласної державної адміністрації.
12.03.2020 було здійснено візуальне обстеження вказаного об`єкту будівництва під час якого було встановлено, що фактично усі колишні конструкції нежитлових будівель за адресою: АДРЕСА_5 , АДРЕСА_6 , АДРЕСА_7 видалені, замість них влаштовано залізо-бетонний каркас нової будівлі.
Крім того, під час досудового розслідування за вищезазначеними фактами були виявлені порушення вимог чинного містобудівного законодавства з боку посадових осіб ІНФОРМАЦІЯ_15 під час підготовки та видачі дозвільних документів на будівництво, а саме :
- дозволу серії ОД № 112200482023 «На нове будівництво готельного комплексу апартамент-готелю з вбудованими приміщеннями обслуговування та громадського призначення за адресою: АДРЕСА_10 »;
- дозволу серії ОД № 112192551454 «На реконструкцію нежитлових приміщень першого поверху № 501, житлового будинку літ. Ф, житлового будинку літ. Г, льоху літ. І, сараю літ. П. та огорожі № 2 за адресою: АДРЕСА_5 , АДРЕСА_6 , АДРЕСА_7 , без змін зовнішніх геометричних розмірів фундаментів у плані, з улаштуванням додаткових приміщень, зі зміною висотних відміток нежитлових приміщень та житлових приміщень, ухилу та конфігурації покрівлі з пристосуванням їх під житловий будинок»;
Таким чином, на думку орану досудового розслідування, наявне нецільове використання земельної ділянки та внесення фахівцем ІНФОРМАЦІЯ_2 недостовірної інформації до дозволу на виконання будівельних робіт, у зв`язку із чим виникла необхідність в отримані тимчасового доступу до документів які перебувають у володінні ІНФОРМАЦІЯ_1 , код ЄДРПОУ НОМЕР_1 , яке розташовано за адресою: АДРЕСА_1 , а саме: до дозволів на будівельні роботи серії ОД № 112200482023 та ОД №112192551454, наказів про призначення, функціональних обов`язків посадових осіб, які розглядали звернення замовника будівництва та приймали участь у підготовці та видачі дозволу на будівельні роботи з можливістю вилучення їх копій.
Документів, які стали підставою видачі дозволів на будівельні роботи серії ОД № 112200482023 та ОД №112192551454, у томи числі проектної документації на будівництво, заяви замовника будівництва з усіма додатками до неї згідно п. 28 Постанови Кабінету міністрів України від 13 квітня 2011 року № 466 «Деякі питання виконання підготовчих і будівельних робіт», оригіналів довідок та рішень щодо розгляду поданих замовником будівництва документів, з можливістю вилучення оригіналів зазначених документів.
Потребу у вилученні зазначених документів, слідча обґрунтовує необхідністю проведення ряду експертних досліджень та судових експертиз (почеркознавчих та будівельно-технічних), та можливістю їх використання як доказів у кримінальному провадженні.
Крім того, як вбачається з матеріалів доданих до клопотання, на запити органу досудового розслідування про надання інформації, від ІНФОРМАЦІЯ_2 , ІНФОРМАЦІЯ_12 , КП « ІНФОРМАЦІЯ_5 » були отримані відповіді, що запитувану інформацію орган досудового розслідування може отримати в порядку ст. 159 КПК України.
Згідно ст. 93 ч. 2 КПК України сторона обвинувачення здійснює збирання доказів шляхом проведення слідчих (розшукових) дій та негласних слідчих (розшукових) дій, витребування та отримання від органів державної влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій, службових та фізичних осіб речей, документів, відомостей, висновків експертів, висновків ревізій та актів перевірок, проведення інших процесуальних дій, передбачених цим Кодексом.
Відповідно до ст. 159 КПК України тимчасовий доступ до речей і документів полягає у наданні стороні кримінального провадження особою, у володінні якої знаходяться такі речі і документи, можливості ознайомитися з ними, зробити їх копії та вилучити їх (здійснити їх виїмку).
Порядок доступу до такої інформації регулюється положеннями ч.ч. 5, 6 ст.163 КПК України, а саме, слідчий суддя постановляє ухвалу про надання тимчасового доступу до речей і документів, якщо сторона кримінального провадження у своєму клопотанні доведе наявність достатніх підстав вважати, що ці речі або документи: перебувають або можуть перебувати у володінні відповідної фізичної або юридичної особи; самі по собі або в сукупності з іншими речами і документами кримінального провадження, у зв`язку з яким подається клопотання, мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні; а також доведе можливість використання як доказів відомостей, що містяться в цих речах і документах, та неможливість іншими способами довести обставини, які передбачається довести за допомогою цих речей і документів.
Частино 7 ст. 163 КПК України передбачено, що слідчий суддя в ухвалі про надання тимчасового доступу до речей і документів може дати розпорядження про надання можливості вилучення речей і документів, якщо сторона кримінального провадження доведе наявність достатніх підстав вважати, що без такого вилучення існує реальна загроза зміни або знищення речей чи документів, або таке вилучення необхідне для досягнення мети отримання доступу до речей і документів.
Відповідно до розділу 1 п.1.1 Науково-методичних рекомендацій з питань підготовки та призначення судових експертиз та експертних досліджень затверджених наказом Міністерства юстиції України від 08.10.1998 № 53/5 (у редакції наказу Міністерства юстиції України від 26.12.2012 № 1950/5), для проведення почеркознавчих досліджень рукописних записів та підписів надаються оригінали документів.
Слідчим надані докази обставин, на які він посилається та доведено наявність підстав, передбачених ч.5,6,7 ст. 163 КПК України.
За такого, з огляду на суть кримінального правопорушення, за яким здійснено правову кваліфікацію кримінального провадження та обсяг слідчих дій, які необхідно вчинити для проведення повного та всебічного досудового розслідування, слідчий суддя дійшов висновку про те, що такий ступінь втручання щодо зазначених вище документів, повністю виправдовує потреби досудового розслідування, тому клопотання слідчого підлягає задоволенню.
Керуючись ст. ст. 159-166 КПК України
УХВАЛИВ:
Клопотання слідчого Першого слідчого відділу Слідчого управління Територіального управління Державного бюро розслідувань, розташованого у місті Миколаєві ОСОБА_3 задовольнити.
Надати слідчому СУ ТУ ДБР, розташованого у м. Миколаєві ОСОБА_3 або за її дорученням в порядку ст. 40 КПК України старшому оперуповноваженому Управління стратегічних розслідувань в Одеській області Департаменту стратегічних розслідувань Національної поліції України капітану поліції ОСОБА_5 тимчасовий доступ до документів, які перебувають у володінні ІНФОРМАЦІЯ_1 розташованого за адресою АДРЕСА_1 (ЄДРПОУ НОМЕР_1 ), а саме:
дозволів на будівельні роботи серії ОД № 112200482023 та ОД №112192551454, наказів про призначення, функціональних обов`язків посадових осіб, які розглядали звернення замовника будівництва та приймали участь у підготовці та видачі вказаних дозволів на будівельні роботи, з можливістю вилучення копій вказаних документів.
документів, які стали підставою видачі дозволів на будівельні роботи серії ОД №112200482023 та ОД №112192551454, у томи числі проектної документації на будівництво, заяви замовника будівництва з усіма додатками до неї згідно п. 28 Постанови Кабінету міністрів України від 13 квітня 2011 року № 466 «Деякі питання виконання підготовчих і будівельних робіт», оригіналів довідок та рішень щодо розгляду поданих замовником будівництва документів, з можливістю вилучення оригіналів зазначених документів.
Ухвала дійсна до 30.04.2020року (включно).
Роз`яснити посадовим особам ІНФОРМАЦІЯ_1 положення частини 1 статті 166 КПК України, згідно яких, у разі невиконання ухвали про тимчасовий доступ до речей і документів слідчий суддя, суд за клопотанням сторони кримінального провадження, якій надано право на доступ до речей і документів на підставі ухвали, має право постановити ухвалу про дозвіл на проведення обшуку згідно з положеннями КПК України з метою відшукання та вилучення зазначених речей і документів.
Ухвала оскарженню не підлягає.
Слідчий суддя: ОСОБА_1
Суд | Заводський районний суд м. Миколаєва |
Дата ухвалення рішення | 30.03.2020 |
Оприлюднено | 06.02.2023 |
Номер документу | 88515301 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про тимчасовий доступ до речей і документів |
Кримінальне
Заводський районний суд м. Миколаєва
Притуляк І. О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні