Рішення
від 17.03.2020 по справі 729/1131/19
БОБРОВИЦЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ЧЕРНІГІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 729/1131/19

2/729/20/20 р.

Р І Ш Е Н Н Я

І м е н е м У к р а ї н и

17 березня 2020 р.Бобровицький районний суд Чернігівської області в складі:

судді Бойко В.І., за участю секретаря судового засідання Шлапак Н.А.,

представника позивача ОСОБА_1 ,

представника відповідача Бобровицької міської ради - Ющенко О.Ф.,

представника відповідача СФГ Зоряне - Іванюка Г.І.,

розглянув у відкритому судовому засіданні в залі суду м. Бобровиця цивільну справу за позовом ОСОБА_2 до Бобровицької міської ради, Селянсько-фермерського господарства Зоряне , третя особа без самостійних вимог на стороні відповідачів: державний реєстратор Гончарівської селищної ради Чернігівського району Чернігівської області про визнання недійсним рішення Бобровицької міської ради, визнання недійсним договору оренди землі та скасування запису в державному реєстрі речових прав на нерухоме майно,

ВС Т А Н О В И В:

ОСОБА_2 звернувся до суду з позовною заявою до Бобровицької міської ради, Селянсько-фермерського господарства Зоряне , третя особа без самостійних вимог на стороні відповідачів: державний реєстратор Гончарівської селищної ради Чернігівського району Чернігівської області в якому просить визнати недійсним рішення Бобровицької міської ради Бобровицького району Чернігівської області від 22.03.2019 року № 685-16/VII, визнати недійсним договір оренди земельної ділянки б/н від 26.03.2019 року, укладений між СФГ Зоряне та Бобровицькою міською радою Бобровицького району Чернігівської області, скасувати державну запис в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно запис про інше речове право та стягнути з відповідачів на його користь понесені судові витрати.

Свої вимоги обгрунтовує тим, що 05.12.2000 року Петрівською сільською радою народних депутатів було видано громадянину ОСОБА_3 державний акт на право постійного користування землею, серія та номер: II-ЧН №008362 . Даним актом надано ОСОБА_3 право постійного користування земельною ділянкою для ведення селянського (фермерського) господарства площею 51,7321 га, що знаходиться в адміністративних межах Петрівської сільської ради Бобровицького району Чернігівської області за межами населених пунктів. У подальшому вказаній земельній ділянці було присвоєно кадастровий номер 7420686000:04:000:0006 та зареєстровано державним реєстратором реєстраційної служби Бобровицького районного управління юстиції Чернігівської області Бойко Ольгою Михайлівною за ОСОБА_3 . Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно право постійного користування (номер запису про інше речове право 10710577 від 07.08.2015 року).

У червні 2018 року позивачу стало відомо, що гр. ОСОБА_3 помер ІНФОРМАЦІЯ_1 .

Враховуючи те, що право постійного користування земельною ділянкою припиняється разом із смертю фізичної особи, яка користувалась вказаною земельною ділянкою, позивач 14.06.2018 року звернувся до ГУ Держгеокадастру в Чернігівській області, як розпорядника земельними ділянками сільськогосподарського призначення, що знаходяться у державній власності, з клопотанням про вчинення дій щодо припинення права постійного користування ОСОБА_3 земельною ділянкою кадастровий номер 7420686000:04:000:0006 та підготовкою вказаної земельної ділянки, як лота для подальшого виставлення права оренди на неї на торги (а.с.14).

Листом ГУ Держгеокадастру у Чернігівській області від 13.07.2018 року № С-1106/0-860/6-18 позивача було повідомлено, що ГУ Держгеокадастру у Чернігівській області не має інформації щодо смерті ОСОБА_3 , а відтак не може вчинити дії щодо припинення права постійного користування.

27.09.2018 року землі сільськогосподарського призначення, що знаходяться на території Бобровицької міської ради (як об`єднаної територіальної громади до якої входить Петрівський старостинським округ (колишня Петрівська сільська рада) за межами населених пунктів були передані ГУ Держгеокадастру у Чернігівській області в розпорядження Бобровицької міської ради, що підтверджується відповідним актом приймання-передачі .

Позивач 05.11.2018 року звернувся до Бобровицької міської ради з клопотанням про припинення права постійного користування ОСОБА_3 на вищевказану земельну ділянку в зв`язку зі смертю останнього, а також з проханням підготувати земельну ділянку як лот та провести земельні торги щодо продажу права оренди на ділянку.

Листом Бобровицької міської ради від 17.12.2018 року за № 08-12/2117 його було повідомлено про неможливість задоволення його клопотання в зв`язку з відсутністю доказів в Бобровицької міської ради про факт смерті ОСОБА_3 . Разом з тим, Бобровицька міська рада листом від 26.10.2018 за № 08-16/1708 підтвердила про обізнаність щодо смерті ОСОБА_3

21.12.2018 року рішенням Бобровицької міської ради № 493-13/VII Про надання дозволу на розробку технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості), що перебуває в постійному користуванні на земельну ділянку відповідно до класифікатора видів цільового призначення земель (КВЦПЗ) для ведення товарного сільськогосподарського виробництва (01.01) площею 51,7321 га за межами населеного пункту с.Петрівка було надано дозвіл СФГ Зоряне на розробку технічної документації щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки площею 51,7321 га, кадастровий номер 7420686000:04:000:006 в натурі (на місцевості).

22.03.2019 року рішенням Бобровицької міської ради №685-16/VII Про затвердження технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки внатурі (на місцевості) та надання її в оренду СФГ Зоряне для ведення фермерського господарства (01.02) площею 51,7321 га (а.с.24) було вирішено затвердити СФГ Зоряне в особі голови ОСОБА_3 технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) для ведення фермерського господарства (01.02) площею 51,7321 га, яка знаходиться за межами с.Петрівка Бобровицького району Чернігівської області; Надати СФГ Зоряне в особі голови Самсоненка Олександра Миколайовича, в оренду терміном на 10 років земельну ділянку, кадастровий номер 7420686000:04:000:006, площею 51,7321 га для ведення фермерського господарства (01.02), яка знаходиться за межами с.Петрівка Бобровицького району Чернігівської області за рахунок земель сільськогосподарського призначення (категорія земель - землі сільськогосподарського призначення, вид використання земельної ділянки для ведення фермерського господарства (01.02З за умови виконання пункту 5 цього рішення; Зобов`язати СФГ Зоряне в особі голови Самсоненка Олександра Миколайовича: 5.1.Виконувати обов`язки землекористувача земельної ділянки відповідно до вимог статті 96 Земельного кодексу України. 5.2.У місячний термін забезпечити укладання договору оренди землі та проведення державної реєстрації права оренди земельної ділянки. 5.3.Забезпечити вільний доступ для прокладання нових, реконструкції та експлуатації існуючих інженерних мереж і споруд, що знаходяться в межах земельної ділянки.

26.03.2019 року між Бобровицькою міською радою та СФГ Зоряне було укладено договір оренди земельної ділянки кадастровий номер 7420686000:04:000:0006 загальною площею 51.7321 га (а.с.25-26).

16.05.2019 року право оренди за СФГ Зоряне на вказану земельну ділянку було зареєстровано державним реєстратором Гончарівської селищної ради Чернігівського району Чернігівської області Симоненко Оленою Анатоліївною, про що внесено запис про інше речове право за номером 31571280 від 14.05.2019 року до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно на підставі рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень, індексний номер: 46889554 від 16.05.2019 року. Станом на момент прийняття Бобровицькою міською радою рішення від 22.03.2019 року та укладення вищезазначеного договору оренди землі, користувачем земельної ділянки був гр. ОСОБА_3 на правах постійного користувача.

Позивач також зазначає, що його адвокатом було надіслано до Бобровицької міської ради адвокатський запит, в якому, зокрема, запитувалась інформація щодо проведення земельних торгів з продажу прав оренди на земельну ділянку для ведення фермерського господарства, кадастровий номер 7420686000:04:000:0006, загальною площею 51,7321 га, яка знаходиться за межами села Петрівка Бобровицького району Чернігівської області.

Листом від 16.04.2019 року за №03-11/717 Бобровицька міська рада повідомила його про те, що земельні торги з продажу прав оренди на земельну ділянку для ведення фермерського господарства, кадастровий номер 7420686000:04:000:0006, загальною площею 51,7321 га не проводились.

Таким чином, Бобровицькою міською радою було передано земельну ділянку кадастровий номер 7420686000:04:000:0006, загальною площею 51, 7321 га в оренду СФГ Зоряне без проведення земельних торгів в порушення вимог ст. 124 ЗК України . Позивач вважає, що його право порушено, оскільки він мав намір взяти участь у торгах щодо продажу прав оренди на вищевказану земельну ділянку і у разі виграшу на торгах, отримати право оренди і провадити там свою господарську діяльність, а передача Бобровицькою міською радою земельної ділянки в оренду СФГ " Зоряне" без проведення земельних торгів призвело до неможливості отримання ним в оренду вказаної земельної ділянки на конкурентних засадах.

Відповідачами у справі - Бобровицькою міською радою та СФГ Зоряне подано відзив на позовні вимоги позивача, в якому вони просять відмовити в задоволенні позовних вимог ОСОБА_2 повністю, оскільки Бобровицька міська рада діяла в межах повноважень наданих законодавством. Свої заперечення відповідачі обгрунтували, тим що дійсно, 05.12.2000 року Петрівською сільською радою Бобровицького району Чернігівської області було видано ОСОБА_3 державний акт на право постійного користування землею, серія та номер: II - ЧН№ 008362.Даним актом надано право постійного користування земельною ділянкою для ведення селянського ( фермерського ) господарства площею 51,7321 га, що розташована на території реорганізованої Петрівської сільської ради. Рішенням виконавчого комітету Петрівської сільської ради від 21 березня 2001 року Про внесення змін було внесено зміни у рішення виконкому сільської ради від 16 серпня 2000 року за № 37 Про закріплення земельних ділянок для ведення селянських ( фермерських ) господарств, яким в п. 2 текст абзацу 3 викладено в такій редакції: - селянському - фермерському господарству Зоряне земельну ділянку загальною площею 52,0 га в т. ч. ріллі 49,9 га, боліт 2,0 га, польових доріг 0, 6 га . На підставі зазначеного рішення було внесено відповідні зміни до Державного акту на право постійного користування землею серія II - ЧН № 008362 від 05.12.2000 року виданого на ім`я ОСОБА_3 , голову селянсько-фермерського господарства Зоряне .

Зазначена земельна ділянка передавалась ОСОБА_3 (помер у 2018 році), в постійне користування для ведення фермерського селянського господарства Зоряне , головою якого він і був. Після його смерті, 20 листопада 2018 року загальними зборами засновників господарства було обрано нового голову в особі ОСОБА_3 . СФГ Зоряне до теперішнього часу здійснює свою статутну діяльність та використовує цю земельну ділянку за цільовим призначенням.

Таким чином, відповідачі у справі, вказують, що посилання позивача, що право користування земельної ділянки припиняється разом зі смертю фізичної особи та в подальшому повинна бути виставлена на земельні торги не заслуговують на увагу, оскільки право користування земельною ділянкою належить не фізичній особі, а селянському фермерському господарству Зоряне . Стосовно доводів позивача про неможливість взяття ним участі у земельних торгах щодо продажу права оренди на спірну земельну ділянку вказали, що вони спростовуються самим позивачем, оскільки ним не надано жодних доказів про проведення земельних торгів чи хоча б внесення даної земельної ділянки до переліку земельних ділянок для продажу права на них на земельних торгах.

Окрім того, в обгрунтування порушених прав позивач зазначає, що мав намір брати участь у земельних торгах щодо продажу прав оренди на зазначену ділянку і у разі виграшу на торгах, отримати право оренди і провадити там свою господарську діяльність. Однак, ці обгрунтування позивача є химерними і жодним чином не підтверджують порушення його прав міською радою, оскільки внесення міською радою даної земельної ділянки до переліку земельних ділянок для продажу права на них на земельних торгах не є запорукою перемоги позивача.

Відповідно до статті 4 ЦПК України, кожна особа має право звернутися до суду за захистом своїх порушених, невизнаних або оспорюваних прав, свобод чи законних інтересів.

У справі за конституційним поданням щодо офіційного тлумачення окремих положень частини першої статті 4 Цивільного процесуального кодексу України (справа про охоронюваний законом інтерес) Конституційний Суд України в Рішенні від 1 грудня 2004 року № 18-рп/2004 дав визначення поняттю охоронюваний законом інтерес , який вживається в ряді законів України, у логічно-смисловому зв`язку з поняттям права (інтерес у вузькому розумінні цього слова), який розуміє як правовий феномен, що: а) виходить за межі змісту суб`єктивного права; б) є самостійним об`єктом судового захисту та інших засобів правової охорони; в) має на меті задоволення усвідомлених, індивідуальних і колективних потреб; г) не може суперечити Конституції і законам України, суспільним інтересам, загальновизнаним принципам права; д) означає прагнення (не юридичну можливість) до користування у межах правового регулювання конкретним матеріальним та/або нематеріальним благам; є) розглядається як простий легітимний дозвіл, тобто такий, що не заборонений законом. Охоронюваний законом інтерес регулює ту сферу відносин, заглиблення в яку для суб`єктивного права законодавець вважає неможливим або недоцільним.

Поняття охоронюваний законом інтерес у всіх випадках вживання його у законах України у логічно-смисловому зв`язку з поняттям права має один і той же зміст.

Отже, обов`язковою умовою надання правового захисту судом є наявність відповідного порушення прав, свобод або інтересів особи на момент її звернення до суду. Порушення має бути реальним, стосуватися (зачіпати) зазвичай індивідуально виражених прав чи інтересів особи, яка стверджує про їх порушення.

Конституційний Суд України в своєму рішенні від 14 грудня 2011 року № 19-рп/2011 (щодо тлумачення частини другої статті 55 Конституції України) , зазначив, що права і свободи людини та їх гарантії визначають зміст , спрямованість діяльності держави (частина друга статті 3 Конституції України). Для здійснення такої діяльності органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові і службові особи наділені публічною владою, тобто мають реальну можливість на підставі повноважень, встановлених Конституцією і законами України, приймати рішення чи вчиняти певні дії. Особа, стосовно якої суб`єкт владних повноважень прийняв рішення, вчинив дію чи допустив бездіяльність, має право на захист.

Відповідно до статті 55 Конституції України кожному гарантується право на оскарження в суді рішень, дій чи бездіяльності органів державної влади, органів місцевого самоврядування, посадових і службових осіб. Кожен має право будь-якими не забороненими законом засобами захищати свої права і свободи від порушень і протиправних посягань.

Вказані положення не дозволяють оскаржувати рішення або певні обставини абстрактно, лише тому, що позивач вважає начебто порушені його права.

Право на судовий захист передбачає можливість звернення до суду за захистом порушеного права. Порушення має бути реальним, на час звернення до суду стосуватися (зачіпати) зазвичай індивідуально визначені права чи інтереси особи, яка стверджує про їх порушення.

Відповідачі звертають увагу суду, що визначення переліку земельних ділянок, які виставляються для продажу на земельних торгах або права на які виставляються для такого продажу є виключною компетенцією міської ради.

У судових інстанціях було доведено правомірність прийняття Бобровицькою міською радою рішення від 21.12.2018 року № 493- 13/VII Про надання СФГ Зоряне дозволу на розробку технічної документації із землеустрою щодо встановлення ( відновлення) меж земельної ділянки в натурі ( на місцевості), що перебуває в постійному користуванні на земельну ділянку відповідно до класифікатора видів цільового призначення земель (КВЦПЗ) для ведення товарного сільськогосподарського виробництва (01.01) площею 51, 7321 га за межами населеного пункту с. Петрівка .

В адміністративному провадженні, в обґрунтування своїх вимог позивачем зазначено, що відповідачем протиправно надано дозвіл СФГ Зоряне на розроблення технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) без проведення земельних торгів, тим самим порушено його право брати участь у аукціоні.

Рішенням Чернігівського окружного адміністративного суду від 24 травня 2019 року у задоволенні адміністративного позову відмовлено повністю.

Не погоджуючись з зазначеним судовим рішенням, позивачем подано апеляційну скаргу, в якій просив скасувати рішення суду першої інстанції як таке, що постановлене з порушенням норм матеріального та процесуального права, та прийняти нове, яким позов задовольнити.

Однак, перевіривши повноту встановлення судом першої інстанції фактичних обставин справи та правильність застосування ним норм матеріального і процесуального права, колегія суддів дійшла висновку, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню та погодилась з висновком суду першої інстанції щодо відмови у задоволенні позовних вимог.

Зазначене підтверджується постановою шостого апеляційного адміністративного суду від 31.07.2019 року у справі за адміністративним позовом ОСОБА_2 до Бобровицької міської ради Бобровицького району Чернігівської області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача: Селянсько-фермерське господарство Зоряне про визнання протиправним та скасування рішення від 21.12.2018 року № 493-13/УІІ Про надання СФГ Зоряне дозволу на розробку технічної документації із землеустрою щодо встановлення ( відновлення) меж земельної ділянки в натурі ( на місцевості), що перебуває в постійному користуванні на земельну ділянку відповідно до класифікатора видів цільового призначення земель (КВЦПЗ) для ведення товарного сільськогосподарського виробництва (01.01) площею 51, 7321 га за межами населеного пункту с. Петрівка .

В подальшому, а саме: 22.03.2019 року, рішенням Бобровицької міської ради № 685-16/УІІ Про затвердження технічної документації із землеустрою щодо встановлення ( відновлення) меж земельної ділянки в натурі ( на місцевості) та надання її в оренду СФГ Зоряне для ведення фермерського господарства ( 01.02) площею 51,7321 га було вирішено затвердити технічну документацію, надати земельну ділянку в оренду та зобов`язано СФГ Зоряне в особі голови Самсоненка Олександра Миколайовича в місячний термін забезпечити укладання договору оренди землі та проведення державної реєстрації права оренди земельної ділянки.

Позивачем ОСОБА_2 надано відповідь на відзив Селянсько-фермерського господарства Зоряне та Бобровицької міської ради Бобровицького району Чернігівської області. У даній відповіді позивач не погоджується з доводами СФГ Зоряне , Бобровицької міської ради та вважає, що відзив є необґрунтованим, а відтак, позовна заява ОСОБА_2 підлягає задоволенню в зв`язку з наступним. Станом на 2015 рік право постійного користування належало фізичній особі ОСОБА_3 і цей факт був офіційно визнаний і підтверджений державою згідно ст.2 ЗУ Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень . Позивач вказує, що спірна земельна ділянка ніколи не передавалась СФГ Зоряне в постійне користування. Будь-яких дій, спрямованих на передачу прав постійного користування земельною ділянкою померлий ОСОБА_3 не вчиняв. Позивач звертає увагу на те, що відповідно до ч.1 ст.31 Земельного кодексу України землі фермерського господарства можуть складатися із: а) земельної ділянки, що належить на праві власності фермерському господарству як юридичній особі; б) земельних ділянок, що належать громадянам - членам фермерського господарства на праві приватної власності; в) земельної ділянки, що використовується фермерським господарством на умовах оренди. Спірна земельна ділянка, до моменту її передачі в оренду СФГ Зоряне , не належала СФГ Зоряне на праві власності як юридичній особі (п.а) ч.1 ст.31 ЗК), не належала ОСОБА_3 , на праві приватної власності (п.б.) ч. 1 с.31 ЗК), не використовувалась СФГ Зоряне на умовах оренди (п.в) ч.1 ст.31 ЗК). Спірна земельна ділянка перебувала в постійному користуванні фізичної особи - ОСОБА_3 , що підтверджується відповідною інформаційною довідкою, а відтак, вона не могла входити до складу земель СФГ Зоряне . Позивач вказує, що має рівні права з іншими суб`єктами в межах, визначеної законодавством процедури, отримати в оренду земельну ділянку з кадастровим номером 7420686000:04:000:0006 після того, як припинилось право користування цією земельною ділянкою у попередньої особи. ОСОБА_2 подавав клопотання про припинення права постійного користування ОСОБА_3 на вище вказану земельну ділянку в зв`язку зі смертю останнього, а також з проханням підготувати земельну ділянку як лот та провести земельні торги щодо продажу права оренди на ділянку. Листом Бобровицької міської ради від 17.12.2018 року за №08-12/2117 було повідомлено позивача про неможливість задоволення його клопотання в зв`язку з відсутністю доказів в Бобровицької міської ради про факт смерті ОСОБА_3 . Та після відмови в задоволенні клопотання ОСОБА_2 21.12.2018 року Бобровицькою міською радою Чернігівської області було прийнято рішення про надання СФГ Зоряне дозволу на розробку технічної документації із землеустрою щодо земельної ділянки кадастровий номер 7420686000:04:000:0006. Надання Бобровицькою міською радою Чернігівської області дозволу на розробку технічної документації СФГ Зоряне та надання прав орендаря на спірну земельну ділянку без укладення відповідного договору оренди, порушує принцип публічності та змагальності у питанні передачі земельної ділянки в оренду, а також порушує права позивача на прийняття участі у земельних торгах щодо викупу прав оренди на спірну земельну ділянку. Враховуючи наведене, ОСОБА_2 вважає, що відзив Бобровицької міської ради є необґрунтованим, а відтак, просить суд позов задовольнити в повному обсязі.

У судовому засіданні представник позивача адвокат Стамбула В.М. позовні вимоги ОСОБА_2 підтримав в повному обсязі з підстав викладених у позовній заяві та відповіді на відзив відповідачів.

Представник відповідача Бобровицької міської ради Ющенко О.Ф. та представник відповідача СФГ " Зоряне " адвокат Іванюк Г.І. позовні вимоги не визнали, просили у задоволенні відмовити з підстав викладених у своїх відзивах.

Суд вислухавши сторони, дослідивши та оцінивши подані сторонами у справі докази безпосередньо у судовому засіданні , суд прийшов до наступного висновку.

Судом встановлено наступне.

05.12.2000 року Петрівською сільською радою народних депутатів Бобровицького району Чернігівської області було видано гр. ОСОБА_3 державний акт на право постійного користування землею серія II-ЧН № 008362, кадастровий номер 7420686000:04:000:0006, загальною площею 51,7321 га, цільове призначення для ведення селянського (фермерського) господарства (а.с.12).

Згідно відомостей з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна 697740774206 земельна ділянка кадастровий номер7420686000:04:000:0006 площею 51,7321 га цільове призначення для ведення селянського (фермерського) господарства за адресою Чернігівська область, Бобровицький район, с/рада Петрівська, номер запису про право власності 10710394, дата державної реєстрації 07.08.2015 реєстраційною службою Бобровицького районного управління юстиції Чернігівської області. Підстава внесення запису: рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень (з відкриттям розділу), індексний номер:23478168 від 07.08.2015. Підстава виникнення іншого речового права державний акт на право постійного користування землею, серія та номер: II-ЧН №008362, виданий 05.12.2000, видавник: Петрівська сільська Рада народних депутатів. Правокористувачем зазначено ОСОБА_3 (а.с.13).

Відповідно до ч.1 ст.5 Закону України Про селянське (фермерське) господарство в редакції чинній станом на 05.12.2000 року, громадяни, які виявили бажання вести селянське (фермерське) господарство (включаючи тих, хто переїздить з іншої місцевості), для одержання земельної ділянки у власність або користування, в тому числі в оренду, подають до районної, міської, в адміністративному підпорядкуванні якої є район, Ради народних депутатів зі місцевим розташуванням земельної ділянки заяву, підписану головою створюваного селянського (фермерського) господарства. Нормою ст.9 цього Закону визначено, що після одержання Державного акта на право приватної власності на землю, Державного акта на право постійного користування землею або укладення договору на тимчасове користування землею, в тому числі на умовах оренди, селянське (фермерське) господарство підлягає у 30-денний термін державній реєстрації у Раді народних депутатів, що передала у власність чи надала у користування земельну ділянку.

Таким чином, громадянином ОСОБА_3 використано право на отримання в користування земельної ділянки 51,7321 га за цільовим призначенням для ведення селянського (фермерського) господарства за адресом: Чернігівська область, Бобровицький район, с/рада Петрівська, та вчинені дії щодо державної реєстрації фермерського господарства Зоряне .

Рішенням Бобровицької міської ради № 685-16/VII від 22.03.2019 Про затвердження технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) та надання її в оренду СФГ Зоряне для ведення фермерського господарства (01.02) площею 51,7321 га, яка знаходиться за межами с.Петрівка Бобровицького району Чернігівської області міська рада вирішила: 1.Затвердити СФГ Зоряне в особі голови Самсоненка Олександра Миколайовича технічну документацію із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) для ведення фермерського господарства (01.02) площею 51,7321 га, яка знаходиться за межами с.Петрівка Бобровицького району Чернігівської області. 2.Надати СФГ Зоряне в особі голови Самсоненка Олександра Миколайовича, зареєстрованого в АДРЕСА_1 в оренду терміном на 10 років земельну ділянку, з кадастровим номером 7420686000:04:000:0006, площею 51,7321 га для ведення фермерського господарства (01.02), яка знаходиться за межами с.Петрівка Бобровицького району Чернігівської області за рахунок земель сільськогосподарського призначення (категорія земель - землі сільськогосподарського призначення, вид використання земельної ділянки - для ведення фермерського господарства (01.02) за умови виконання пункту 5 цього рішення. 3. Встановити орендну плату за користування земельною ділянкою грошовій формі в розмірі 12 % (дванадцяти) відсотків нормативної грошової оцінки, що складає 209934, 29 грн в рік. 4. Право оренди на земельну ділянку виникає з моменту державної реєстрації цього права. 5.Зобов`язати СФГ Зоряне в особі голови Самсоненка Олександра Миколайовича: 5.1. Виконувати обов`язки землекористувача земельної ділянки відповідно до вимог статті 96 Земельного кодексу України. 5.2. У місячний термін забезпечити укладання договору оренди землі проведення державної реєстрації права оренди земельної ділянки. 5.3. Забезпечити вільний доступ для прокладання нових реконструкції та експлуатації існуючих інженерних мереж і споруд, що знаходяться межах земельної ділянки.

Згідно відомостей з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна 697740774206 земельна ділянка кадастровий номер 7420686000:04:000:0006 площею 51,7321 га цільове призначення для ведення селянського (фермерського) господарства за адресою Чернігівська обл., Бобровицький р., с/рада Петрівська, номер запису про право власності 29585240, дата та час державної реєстрації 19.12.2018, підстава виникнення права власності акт приймання-передачі нерухомого майна, серія та номер: б/н, виданий 27.09.2018, видавник Головне управління Держгеокадастру у Чернігівській області, Бобровицька міська рада Бобровицького району Чернігівської області, підстава внесення запису рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень, індексний номер 44759106 від 21.12.2018, номер запису про інше речове право 31571280, дата реєстрації 14.05.2019, підстава виникнення іншого речового права договір оренди землі, серія та номер: б/н, виданий 26.03.2019, видавник Бобровицька міська рада Бобровицького району Чернігівської області; рішення органу місцевого самоврядування, серія та номер: 685-16/VII, виданий 22.03.2019, видавник: Бобровицька міська рада Бобровицького району Чернігівської області. Підстава внесення запису рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень, індексний номер 46889554 від 16.05.2019. Вид іншого речового права право оренди земельної ділянки, строк дії до 26.03.2029, відомості про суб`єкта іншого речового права орендар Селянсько-фермерське господарство Зоряне , орендодавець Бобровицька міська рада, опис об`єкта іншого речового права орендна плата вноситься орендарем у грошовій формі безготівково, у розмірі 12 відсотків від нормативної грошової оцінки земельної ділянки щомісячно в розмірі 1/12 від загальної суми.

26.03.2019 між Бобровицькою міською радою (орендодавець) та Селянсько-фермерським господарством Зоряне (орендар) укладено договір оренди землі.

Відповідно до умов договору орендодавець надає, а орендар приймає у строкове платне користування земельну ділянку на підставі рішення Бобровицької міської ради шістнадцятої сесії сьомого скликання від 22 березня 2019 року з кадастровим номером 7420686000:04:000:0006 для ведення фермерського господарства, яка розташована за межами села Петрівка на території Бобровицької міської ради Бобровицького району Чернігівської області.

Відповідно до п.2 договору в оренду передається земельна ділянка загальною площею 51,7321 га, у тому числі: ріллі 49,3897 га; болота низинні 2,3424 га.

Пунктом 5 договору визначено, що нормативна грошова оцінка земельної ділянки на дату укладання договору становить 1749452,41 грн.

Відповідно до п. 8 договору договір укладено на 10 років з урахуванням ротації культур до 26.03.2029.

Пунктом 9 договору сторони визначили, що орендна плата вноситься орендарем у грошовій формі безготівково, у розмірі 12 відсотків від нормативної грошової оцінки земельної ділянки щомісячно в розмірі 1/12 від загальної суми. Станом на момент укладення цього договору сума орендної плати, що вноситься орендарем за використанням земельної ділянки, складає 209934 грн. 29 коп. за рік.

Відповідно до п.11 договору орендна плата вноситься щомісячно в розмірі 1/12 від загальної суми не пізніше 5 числа місяця наступного за звітним з дня виникнення права користування земельною ділянкою, а в разі визначення податковим законодавством інших строків (періодів) внесення плати за землю, відповідно до вимог Податкового кодексу України.

Згідно п. 15 договору земельна ділянка передається в оренду для ведення фермерського господарства.

Факт укладення договору оренди з відповідачем 2 на земельну ділянку з кадастровим номером 7420686000:04:000:0006, яка була передана гр. ОСОБА_3 в користування по Державному акту про право постійного користування землею серії II-ЧН №008362 сторонами не заперечується.

Судом встановлено, що ОСОБА_2 мав намір взяти участь в земельних торгах на право оренди спірною земельною ділянкою, що підтверджується його зверненням до Бобровицької міської ради, в якому повідомив що йому стало відомо що гр. ОСОБА_3 помер у 2018 році та просить вчинити всі необхідні дії, спрямовані на припинення права постійного користування ОСОБА_3 на земельну ділянку для ведення селянського (фермерського) господарства кадастровий номер 7420686000:04:000:0006, загальною площею 51,7321 га. Просив включити вказану земельну ділянку до переліку земельних ділянок комунальної власності, права оренди на які виставляють на земельні торги, підготувати окремим лотом право оренди на вказану земельну ділянку до земельних торгів та прийняти рішення про проведення земельних торгів щодо продажу права оренди на зазначену вище земельну ділянку. (а.с.17).

Листом Бобровицької міської ради Чернігівської області від 16.04.2019 №03-11/717 повідомлено, що додаткова угода до договору оренди земельної ділянки для ведення фермерського господарства, кадастровий номер 740686000:04:000:0006, загальною площею 51,7321 га на даний час не укладена. Бобровицька міська рада не проводила земельних торгів з продажу прав оренди на вищезазначену земельну ділянку (а.с.22).

Стаття 123 ЗК України врегульовує загальний порядок надання земельних ділянок державної або комунальної власності у користування в тих випадках, коли згідно із законом земельні торги не проводяться.

У ст. 124 ЗК України передбачений порядок передачі земельних ділянок в оренду та визначено наступне. Передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється на підставі рішення відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування згідно з їх повноваженнями, визначеними ст. 122 ЗК України чи договору купівлі-продажу права оренди земельної ділянки (у разі продажу права оренди) шляхом укладення договору оренди земельної ділянки чи договору купівлі-продажу права оренди земельної ділянки. Передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється за результатами проведення земельних торгів, крім випадків, встановлених ч. 2, 3 ст. 134 цього Кодексу. Передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, громадянам, юридичним особам, визначеним ч. 2, 3 ст. 134 цього Кодексу, здійснюється в порядку, встановленому ст. 123 цього Кодексу.

Відповідно до ст. 135 ЗК України земельні торги проводяться у формі аукціону, за результатами проведення якого укладається договір купівлі-продажу, оренди, суперфіцію, емфітевзису земельної ділянки з учасником (переможцем) земельних торгів, який запропонував найвищу ціну за земельну ділянку, що продається, або найвищу плату за користування нею, зафіксовану в ході проведення земельних торгів.

Продаж земельних ділянок державної чи комунальної власності або прав на них (оренди, суперфіцію, емфітевзису) здійснюється виключно на земельних торгах, крім випадків, встановлених ч. 2 і 3 ст. 134 цього Кодексу. На земельних торгах не може бути використане переважне право купівлі. Також, у ст. 134 ЗК України визначено обов`язковість продажу земельних ділянок державної чи комунальної власності або прав на них на конкурентних засадах (земельних торгах), крім надання земельних ділянок в інших випадках, визначених законом, а також якщо земельні торги не проводяться при наданні (передачі) земельних ділянок громадянам у випадках, передбачених ст. 34 (земельні ділянки особистих селянських господарств), ст. 36 (земельні ділянки для городництва) та ст. 121 (для ведення фермерського господарства) цього Кодексу, а також передачі земель загального користування садівницькому товариству та дачному кооперативу.

Таким чином, у ст. 22, 31, 93, 124 ЗК України не передбачено конкурентної процедури земельних торгів для передачі землі в оренду для фермерських господарств, яка є обов`язковою в інших випадках.

Відповідно до ст. 7 Закону України Про фермерське господарство для отримання (придбання) у власність або в оренду земельної ділянки державної власності з метою ведення фермерського господарства громадяни звертаються до відповідної районної державної адміністрації. Для отримання у власність або в оренду земельної ділянки із земель комунальної власності з метою ведення фермерського господарства громадяни звертаються до місцевої ради. У заяві зазначаються: бажаний розмір і місце розташування ділянки, кількість членів фермерського господарства та наявність у них права на безоплатне одержання земельних ділянок у власність, обґрунтування розмірів земельної ділянки з урахуванням перспектив діяльності фермерського господарства. До заяви додаються документи, що підтверджують досвід роботи у сільському господарстві або наявність освіти, здобутої в аграрному навчальному закладі.

Такий висновок викладений в постанові Великої Палати Верховного Суду у справі № 620/371/17 від 11.09.2019.

В той же час, згідно ч.1 ст.13 Конституції України земля, її надра, атмосферне повітря, водні та інші природні ресурси, які знаходяться в межах території України, природні ресурси її континентального шельфу, виключної (морської) економічної зони є об`єктами права власності Українського народу. Від імені Українського народу права власника здійснюють органи державної влади та органи місцевого самоврядування в межах, визначених цією Конституцією.

Відповідно до ст. 124 Земельного кодексу України передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється на підставі рішення відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування згідно з їх повноваженнями, визначеними статтею 122 цього Кодексу, чи договору купівлі-продажу права оренди земельної ділянки (у разі продажу права оренди) шляхом укладення договору оренди земельної ділянки чи договору купівлі-продажу права оренди земельної ділянки.

Передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється за результатами проведення земельних торгів, крім випадків, встановлених частинами другою, третьою статті 134 цього Кодексу (ч. 2 ст. 124 Земельного кодексу України).

Відповідно до ст. 134 Земельного кодексу України земельні ділянки державної чи комунальної власності або права на них (оренда, суперфіцій, емфітевзис), у тому числі з розташованими на них об`єктами нерухомого майна державної або комунальної власності, підлягають продажу окремими лотами на конкурентних засадах (земельних торгах), крім випадків, встановлених частиною другою цієї статті.

Частиною 1 ст. 135 Земельного кодексу України передбачено, що земельні торги проводяться у формі аукціону, за результатами проведення якого укладається договір купівлі-продажу, оренди, суперфіцію, емфітевзису земельної ділянки з учасником (переможцем) земельних торгів, який запропонував найвищу ціну за земельну ділянку, що продається, або найвищу плату за користування нею, зафіксовану в ході проведення земельних торгів.

Відповідно до ч. 5 ст. 137 Земельного кодексу України земельні торги проводяться у порядку, встановленому законом.

Згідно зі ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Конституція України та закони України не передбачають права органу державної влади або місцевого самоврядування на недотримання встановлених імперативних норм через відсутність встановленого порядку переоформлення права постійного користування на право оренди, про що зазначають відповідачі.

Виходячи з обставин справи, суд приходить до висновку, що фізичною-особою громадянином ОСОБА_3 в 2000 році використано право на отримання земельної ділянки в постійне користування для ведення фермерського господарства та ОСОБА_3 05.12.2000 видано Державний акт на право постійного користування земельною ділянкою. При цьому чинне законодавство не містить приписів в такий же спосіб як встановлено ст.7 Закону України Про фермерське господарство отримання земельної ділянки для ведення фермерського господарства юридичною особою, навіть для використання фермерським господарством , без проведення аукціону, оскільки зі змісту ст.7 Закону України Про фермерське господарство таке право належить громадянину, а не юридичній особі.

Таким чином, чинне законодавство містить умови використання саме громадянином такого права, що підтверджує позицію позивача щодо необхідності проведення аукціону для передачі в оренду фермерському господарству як юридичній особі будь-якої земельної ділянки. При цьому, можливість отримання юридичною особою фермерським господарством земельної ділянки без проведення аукціону приписи ст.7 зазначеного Закону взагалі не містять.

За наведених обставин, суд вважає слушними доводи позивача про необхідність проведення аукціону розпорядником земель у наданні такої землі в оренду юридичній особі 2-гому відповідачу.

Факт не проведення аукціону підтверджується матеріалами справи та не заперечується відповідачами, а тому при винесенні оспорюваного рішення Бобровицької міської ради № 685-16/VII від 22.03.2019 Про затвердження технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) та надання її в оренду селянсько-фермерському господарству Зоряне для ведення фермерського господарства, що знаходиться на території Бобровицької міської ради Бобровицького району Чернігівської області (Петрівський старостинський округ) , відповідачем 1 порушено, встановлену Законом України Про оренду землі та ЗК України процедуру. А тому, суд дійшов висновку, що отримання відповідачем 2 земельної ділянки в оренду, яке відбулося без проведення земельних торгів, суперечить вимогам ст. 124 Земельного кодексу України та є підставою для визнання спірного рішення недійсним. Таким чином, рішення Бобровицької міської ради підлягає визнанню недійсним, як таким, що прийнято в з порушенням чинного законодавства щодо передачі земель в оренду відповідачу 2 без проведення аукціону.

Частиною 1 та ч. 5 ст. 203 ЦК України визначено, що зміст правочину не може суперечити цьому Кодексу, іншим актам цивільного законодавства, а також інтересам держави і суспільства, його моральним засадам. Правочин має бути спрямований на реальне настання правових наслідків, що обумовлені ним.

Частиною 1 та ч. 3 ст. 215 ЦК України передбачено, що підставою недійсності правочину є недодержання в момент вчинення правочину стороною (сторонами) вимог, які встановлені ч. 1 - 3, 5 та 6 ст. 203 цього Кодексу. Якщо недійсність правочину прямо не встановлена законом, але одна із сторін або інша заінтересована особа заперечує його дійсність на підставах, встановлених законом, такий правочин може бути визнаний судом недійсним (оспорюваний правочин).

Відповідно до ч. 1 та ч. 5 ст. 216 ЦК України недійсний правочин не створює юридичних наслідків, крім тих, що пов`язані з його недійсністю. У разі недійсності правочину кожна із сторін зобов`язана повернути другій стороні у натурі все, що вона одержала на виконання цього правочину, а в разі неможливості такого повернення, зокрема тоді, коли одержане полягає у користуванні майном, виконаній роботі, наданій послузі - відшкодувати вартість того, що одержано, за цінами, які існують на момент відшкодування. Вимога про застосування наслідків недійсності нікчемного правочину може бути пред`явлена будь-якою заінтересованою особою.

Оскільки наслідком прийнятого з порушенням законодавства рішення Бобровицької міської ради № 685-16/VII від 22.03.2019 Про затвердження технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) та надання її в оренду селянсько-фермерському господарству Зоряне для ведення фермерського господарства, що знаходиться на території Бобровицької міської ради Бобровицького району Чернігівської області (Петрівський старостинський округ) стало укладення договору оренди від 26.03.2019 між Бобровицькою міською радою та Селянсько-фермерським господарством Зоряне , суд погоджується з позицією позивача про визнання його недійсним.

Похідною вимогою до заявлених вимог про визнання недійсним рішення Бобровицької міської ради № 685-16/VII від 22.03.2019 Про затвердження технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) та надання її в оренду селянсько-фермерському господарству Зоряне для ведення фермерського господарства, що знаходиться на території Бобровицької міської ради Бобровицького району Чернігівської області (Петрівський старостинський округ) та договору оренди від 26.03.2019, заявленою позивачем у справі є вимога про скасування державної реєстрації про інше речове право (право оренди СФГ Добробут на земельну ділянку кадастровий номер 7420686000:04:000:0006, загальною площею 51,7321 га за номером 31571280 від 14.05.2019 року, внесений державним реєстратором Гончарівської селищної ради Чернігівського району Чернігівської області Симоненко Оленою Анатоліївною, рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень, індексний номер: 46889554 від 16.05.2019 року.

Статтею 16 Цивільного кодексу України визначено, що кожна особа має право звернутися до суду за захистом свого особистого немайнового або майнового права та інтересу. Способами захисту цивільних прав та інтересів можуть бути: визнання правочину недійсним; визнання незаконними рішення, дій чи бездіяльності органу державної влади, органу влади Автономної Республіки Крим або органу місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб.

Відповідно до частини першої статті 152 Земельного кодексу України держава забезпечує громадянам та юридичним особам рівні умови захисту прав власності на землю. Захист прав громадян та юридичних осіб на земельні ділянки здійснюється шляхом, зокрема, визнання угоди недійсною; визнання недійсними рішень органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування.

Частиною 1 статті 21 Цивільного кодексу України визначено, що суд визнає незаконним та скасовує правовий акт індивідуальної дії, виданий органом державної влади, органом влади Автономної Республіки Крим або органом місцевого самоврядування, якщо він суперечить актам цивільного законодавства і порушує цивільні права або інтереси. Таким чином, якщо правовий акт індивідуальної дії органу державної влади, органу влади Автономної Республіки Крим або органу місцевого самоврядування, суперечить актам цивільного законодавства і порушує цивільні права або інтереси територіальних громад чи окремих осіб, він може бути скасований в судовому порядку.

З матеріалів справи вбачається, що позивач є сільськогосподарським товаровиробником з місцем реєстрації с.Петрівське Бобровицького району Чернігівської області. Тобто позивачем здійснюється господарська діяльність в межах адміністративно-територіального устрою до якого входить спірна земельна ділянка, а саме Бобровицької міської ради Бобровицького району Чернігівської області (Петрівський старостинський округ). Позивачем було висловлено в листі від 02.05.2019 адресованому 1-му відповідачу намір взяти участь в земельних торгах на право оренди спірної земельної ділянки, що в свою чергу свідчить про законний інтерес позивача в отриманні такого права на земельну ділянку. Порушення процедури передачі в оренду земельної ділянки 1-им відповідачем 2-му відповідачу на підставі прийнятого рішення без проведення аукціону свідчить про порушення охоронюваного законом інтересу позивача.

Таким чином відповідно до ст. 16 Закону України Про оренду землі , порушенням охоронюваного законом інтересу позивача з набуття у користування земельної ділянки на умовах конкурсу, оскільки він був зацікавлений у отриманні земельної ділянки, що є предметом оспорюваного договору, про що подавав у орган місцевого самоврядування відповідну заяву. Інтерес позивача стосовно набуття в оренду земельної ділянки є законним, не суперечить Конституції і законам України, суспільним інтересам, справедливості, добросовісності, розумності та іншим загальноправовим засадам та відповідає критеріям охоронюваного законом інтересу.

Таким чином, обраний позивачем спосіб захисту про визнання недійсними рішення, визнанням недійсним договору оренди земельної ділянки забезпечує реальний захист охоронюваного законом інтересу позивача.

При здійсненні судочинства суди застосовують Конвенцію про захист прав людини і основоположних свобод від 04.11.1950 №ETS № 005 (далі - Конвенція) та практику Європейського суду з прав людини як джерело права (ст. 17 Закону України Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини ).

За приписами ст. 6 Конвенції кожен має право на справедливий і публічний розгляд його справи упродовж розумного строку незалежним і безстороннім судом, встановленим законом, який вирішить спір щодо його прав та обов`язків цивільного характеру. Кожен, чиї права та свободи, визначені в цій Конвенції, було порушено, має право на ефективний засіб юридичного захисту в національному органі, навіть якщо таке порушення було вчинене особами, які здійснювали свої офіційні повноваження (ст. 13 Конвенції).

Європейський суд з прав людини у рішенні від 29 червня 2006 року в справі Пантелеєнко проти України зазначив, що засіб юридичного захисту має бути ефективним, як на практиці, так і за законом.

Поняття ефективний засіб , за висновками Європейського суду з прав людини (рішення від 31 липня 2003 року у справі Дорани проти Ірландії ), передбачає запобігання порушенню або припиненню порушення, а так само встановлення механізму відновлення, поновлення порушеного права.

В ході вирішенні справи Каіч та інші проти Хорватії (рішення від 17 липня 2008 року) Європейський Суд з прав людини вказав, що для Конвенції було б неприйнятно, якби стаття 13 декларувала право на ефективний засіб захисту, але без його практичного застосування. Таким чином, обов`язковим є практичне застосування ефективного механізму захисту. Протилежний підхід суперечитиме принципу верховенства права.

У справі Сьорінг проти Об`єднаного Королівства Великої Британії (Soering v the United Kingdom judgment of 7 July 1989, ,No. 161) Європейський суд визначив, що Конвенція як правовий акт, що забезпечує захист прав людини, передбачає, що її гарантії мають бути реальними та ефективними. Крім того, будь-яке тлумачення прав та свобод, що гарантуються, має відповідати загальним рисам Конвенції, мета якої - забезпечення і розвиток ідеалів та цінностей демократичного суспільства. Таким чином, на державі лежить прямий обов`язок дотримуватися громадянських прав осіб і забезпечувати належне та своєчасне виконання рішення суду, що набрало законної сили. Виконання будь-якого судового рішення є невід`ємною стадією процесу правосуддя, а отже, має відповідати вимогам статті 6 Конвенції.

Враховуючи викладене, суд вважає звернення позивача правомірним,є ефективним способом захисту, направленим на своєчасне відновлення порушеного права позивача та підлягає задоволенню.

Відповідачі переконливих заперечень на позов не подали, доводи позивача не спростували, а тому позовні вимоги підлягають задоволенню в повному обсязі.

Згідно ст. 141 ЦПК України судовий збір покладається на сторони пропорційно розміру задоволених позовних вимог. Інші судові витрати, пов`язані з розглядом справи, покладаються у разі задоволення позову на відповідача. У зв`язку з наведеним, судові витрати по справі, а саме: судовий збір, сплачений позивачем при подачі позову до суду, підлягає стягненню з відповідачів в рівних частках.

Керуючись ст. 19, 30, 175, 259, 264,265 ЦПК України,

ВИРІШИВ:

Позовні вимоги ОСОБА_2 до Бобровицької міської ради, Селянсько-фермерського господарства Зоряне , третя особа без самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідачів: державний реєстратор Гончарівської селищної ради про визнання недійсним рішення Бобровицької міської ради Бобровицького району Чернігівської області, визнання недійсним договору оренди землі та скасування запису в державному реєстрі речових прав на нерухоме майно про інше речове право задовольнити.

Визнати недійсним рішення Бобровицької міської ради Бобровицького району Чернігівської області від 22.03.2019 року № 685-16/VII Про затвердження технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) та надання її в оренду СФГ Зоряне для ведення фермерського господарства (01.02) площею 51,7321 га;

Визнати недійсним договір оренди земельної ділянки кадастровий номер 7420686000:04:000:0006 загальною площею 51,7321 га, укладений 26.03.2019 року між СФГ Зоряне та Бобровицькою міською радою Бобровицького району Чернігівської області;

Скасувати запис в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно запис про інше речове право (право оренди СФГ Зоряне на земельну ділянку кадастровий номер 7420686000:04:000:0006 загальною площею 51,7321 га за номером 31571280 від 14.05.2019 року, внесений державним реєстратором Гончарівської селищної ради Чернігівського району Чернігівської області Симоненко Оленою Анатоліївною на підставі рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень, індексний номер:46889554 від 16.05.2019 року.

Стягнути з Бобровицької міської ради Бобровицького району Чернігівської області (ідентифікаційний код 04061990) 1152,60 грн. на користь ОСОБА_2 судового збору.

Стягнути з Селянсько-фермерського господарства Зоряне (ідентифікаційний код 31000718) 1152,60 грн. на користь ОСОБА_2 судового збору.

Рішення може бути оскаржене до Чернігівського апеляційного суду через Бобровицький районний суд протягом 30 днів з дня складення повного судового рішення.

Суддя В.І. Бойко

СудБобровицький районний суд Чернігівської області
Дата ухвалення рішення17.03.2020
Оприлюднено01.04.2020
Номер документу88520849
СудочинствоЦивільне

Судовий реєстр по справі —729/1131/19

Ухвала від 16.09.2020

Цивільне

Бобровицький районний суд Чернігівської області

Демченко Л. М.

Рішення від 17.03.2020

Цивільне

Бобровицький районний суд Чернігівської області

Бойко В. І.

Рішення від 17.03.2020

Цивільне

Бобровицький районний суд Чернігівської області

Бойко В. І.

Ухвала від 04.11.2019

Цивільне

Бобровицький районний суд Чернігівської області

Бойко В. І.

Ухвала від 19.09.2019

Цивільне

Бобровицький районний суд Чернігівської області

Бойко В. І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні