Рішення
від 01.04.2020 по справі 540/468/20
ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД


РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

01 квітня 2020 р.м. ХерсонСправа № 540/468/20 Херсонський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Василяки Д.К., розглянувши в порядку спрощеного письмового провадження адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Головного управління Пенсійного фонду України в Херсонській області третя особа без самостійних вимог ОСОБА_1 про зобов`язання внести зміни до відомостей системи персоніфікованого обліку реєстру застрахованих осіб,

встановив:

ОСОБА_1 (далі також - ОСОБА_1 , позивач) звернувся до суду з позовною заявою до Головного управління Пенсійного фонду України в Херсонській області (далі також - ГУ ПФУ в Херсонській області, відповідач), в якому просить зобов`язати відповідача внести зміни до відомостей системи персоніфікованого обліку реєстру застрахованих осіб щодо застрахованої особи ОСОБА_1 , шляхом внесення відомостей до Реєстру застрахованих осіб, включивши до нього дані про сплачені внески Державним комунальним Підприємством Райтеплокомуненерго за період з 01.01.1999 року по 23.06.2003 року та Малим Комунальним Підприємством Міськтепло за період з 24.06.2003 року по 30.04.2008 рік.

В обґрунтування позовних вимог зазначив, що звернувся до ГУ ПФУ в Херсонській області із заявою про внесення змін до відомостей реєстру застрахованих осіб щодо страхового стажу за період роботи ОСОБА_1 в Державному комунальному підприємстві Райтеплокомуненерго з 22.09.1998 року по 23.06.2003 року (код ЄДРПОУ 22735268) та в Малому Комунальному Підприємстві Міськтепло з 24.06.2003 року по 30.04.2008 року (код ЄДРПОУ 32544446). Однак, відповідачем повідомлено, що оскільки його роботодавці припинили діяльність, то питання щодо внесення змін до облікової картки застрахованої особи можливо вирішити в судовому порядку, посилаючись на норми Положення про реєстр застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов`язкового державного соціального страхування. Позивач зазначає, що підприємцем регулярно здійснювались податкові розрахунки сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платника податку, та сум, утриманого з нього. Вважає, що через допущенну помилку в його ідентифікаційному коді, він втрачає страховий стаж за вказаний період та, відповідно, пенсійні виплати.

Ухвалою суду від 28.02.2020 року відкрито провадження в адміністративній справі за правилами спрощеного позовного провадження та призначено судове засідання на 27.03.2020 року.

Від відповідача до суду надійшов відзив на позовну заяву, в якому зазначає, що органи Пенсійного фонду України формують відомості персональних облікових карток, вносять зміни та уточнення до них відповідно до Положення про реєстр застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов`язкового державного соціального страхування, затвердженого Постановою правління Фонду України від 18.06.2014 №10-1 (Положення №10-1). Вважає, що в даному випадку ГУ ПФУ в Херсонській області діяло відповідно до Положення №10-1, згідно п. 4 розділу 4 якого у разі припинення або зняття з обліку у фіскальних органах страхувальника без визначення правонаступника зміни та уточнення до відомостей реєстру застрахованих осіб вносяться відповідно до рішення суду, що набрало законної сили, тобто у межах своїх повноважень. В задоволені позову просили відмовити.

В судове засідання сторони не з`явились, надали суду заяви про розгляд справи за правилами письмового провадження.

Розглянувши подані сторонами документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, судом встановлено, що ОСОБА_1 до листопада 2019 року мав ІНН - НОМЕР_1 , ідентичний коду ІНН третьої особи ОСОБА_1 ( ІНФОРМАЦІЯ_1 , АДРЕСА_1 , номер облікової картки застрахованої особи - НОМЕР_2 , ІНН - НОМЕР_1 ).

З листопада 2019 року позивачу змінили код ІНН -НОМЕР_3 , що підтверджується карткою платника податків (а.с. 14).

У період з 22.09.1998 р. по 23.06.2003 р. ОСОБА_1 працював в Державному комунальному Підприємстві Райтеплокомуненерго , код ЄДРПОУ - 22735268 та в період з 24.06.2003 р. по 30.04.2008 р. працював в Малому Комунальному Підприємстві Міськтепло , код ЄДРПОУ - 32544446, що підтверджується записами трудової книжки від 01.07.1975 р. НОМЕР_6.

Згідно реєстру застрахованих осіб, Форма ОК-5( № 1175043371), внесені відомості починаючи з квітня 2008 року та вказано, що працював позивач лише в КП Водне господарство Скадовської міської ради та КП очисні споруди Скадовської міської ради.

В той же час, згідно реєстру застрахованих осіб, Форма ОК-5, третьої особи без самостійних вимог - ОСОБА_1 , номер облікової картки НОМЕР_2 , внесені відомості про застрахований стаж за період роботи в Державному комунальному підприємстві Райтеплокомуненерго , з 22.09.1998 року по 23.06.2003 року, код ЄДРПОУ -22735268 та в Малому Комунальному Підприємстві Міськтепло , з 24.06.2003 року по 30.04.2008 року, код ЄРПОУ3254446. Однак, з записів трудової книжки вбачається, що останній там не працював.

Відповідно до запитів з реєстру юридичних осіб Мале Комунальне Підприємство Міськтепло код ЄДРПОУ-32544446 припинило свою діяльність згідно рішення від 25.02.2010 року, також Державне Комунальне Виробниче Підприємство Райтеплокомуненерго , код ЄДРПОУ 22735268 припинило свою діяльність, згідно рішення від 16.02.2005 року.

Листом ГУ ПФУ в Херсонській області від 03.01.2020 за № 898/Ж-99-1 позивачу повідомлено, що у відповідності до Положення про реєстр за страхових осіб Державного реєстру загальнообов`язкового державного соціального страхування, затвердженого Постановою правління Пенсійного фонду України від 18.06.2014 №10-1, в редакції Постанови правління Фонду від 27.03.2018 №8-1, у зв`язку із припиненням або зняттям з обліку у фіскальних органах страхувальника без визначення правонаступника зміни та уточнення до відомостей реєстру застрахованих осіб вносяться відповідно до рішення суду, що набрало законної сили. Оскільки Державне комунальне підприємство Райтеплокомуненерго (код ЄДРПОУ 22735268) та комунальне підприємство Міськтепло знято з обліку без визначення правонаступника, то питання внесення змін до облікової картки застрахованої особи можливо вирішити у судовому порядку.

Надаючи правову оцінку обставинам справи, суд зазначає, що відповідно до пункту 7 частини першої статті 1 Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування" № 2464-VI від 08.07.2010( далі Закон № 2464- VI) Пенсійний фонд України - орган, уповноважений відповідно до цього Закону вести реєстр застрахованих осіб Державного реєстру та виконувати інші функції, передбачені законом.

Статтею 14-1 Закону № 2464-VI визначено, що Пенсійний фонд та його територіальні органи зобов`язані забезпечувати своєчасне внесення відомостей до реєстру застрахованих осіб Державного реєстру та здійснювати контроль за достовірністю відомостей, поданих до реєстру застрахованих осіб Державного реєстру.

Дані обов`язки Пенсійного фонду кореспондуються з нормами Положення про реєстр застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов`язкового державного соціального страхування, затвердженого постановою правління Пенсійного фонду України від 18.06.2014 № 10-1, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 08.07.2014 за N 785/25562 (далі - Положення 10-1).

Принципи, засади і механізми функціонування системи загальнообов`язкового державного пенсійного страхування визначені Законом України від 09.07.2003 №1058-IV "Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування".

За змістом статті 1 цього Закону, застрахована особа-фізична особа, яка відповідно до цього Закону підлягає загальнообов`язковому державному пенсійному страхуванню і сплачує (сплачувала) та/або за яку сплачуються чи сплачувалися у встановленому законом порядку страхові внески на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування та до накопичувальної системи загальнообов`язкового державного пенсійного страхування; страховий стаж - період (строк), протягом якого особа підлягала державному соціальному страхуванню, якою або за яку сплачувався збір на обов`язкове державне пенсійне страхування згідно із законодавством, що діяло раніше, та/або підлягає загальнообов`язковому державному пенсійному страхуванню згідно із цим Законом і за який сплачено страхові внески; страхувальники - роботодавці та інші особи, які відповідно до закону сплачують єдиний внесок на загальнообов`язкове державне соціальне страхування та/або є платниками відповідно до цього Закону.

У відповідності до пунктів 4, 5 частини першої статті 16 названого Закону, застрахована особа має право: отримувати безоплатно відомості, внесені до її персональної облікової картки з системи персоніфікованого обліку та Державного реєстру загальнообов`язкового державного соціального страхування; звертатися із заявою до територіального органу Пенсійного фонду про уточнення відомостей, внесених до персональної облікової картки в системі персоніфікованого обліку та Державному реєстрі загальнообов`язкового державного соціального страхування.

Персоніфікований облік у системі загальнообов`язкового державного пенсійного страхування визначено положеннями статті 21 Закону №1058-IV. На кожну застраховану особу відкривається персональна електронна облікова картка, якій присвоюється унікальний номер електронної облікової картки. Персональна електронна облікова картка застрахованої особи повинна містити відомості, зокрема частина персональної електронної облікової картки, яка відображає страховий стаж, заробітну плату (дохід, грошове забезпечення), розмір сплачених страхових внесків та інші відомості, необхідні для обчислення та призначення страхових виплат.

Згідно з частинами першою та другою статті 24 Закону України "Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування" страховий стаж - період (строк), протягом якого особа підлягає загальнообов`язковому державному пенсійному страхуванню та за який щомісяця сплачені страхові внески в сумі не меншій, ніж мінімальний страховий внесок. Страховий стаж обчислюється територіальними органами Пенсійного фонду відповідно до вимог цього Закону за даними, що містяться в системі персоніфікованого обліку, а за періоди до впровадження системи персоніфікованого обліку - на підставі документів та в порядку, визначеному законодавством, що діяло до набрання чинності цим Законом.

Пунктом 5 Положення про реєстр застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов`язкового державного соціального страхування, затвердженого постановою правління Пенсійного фонду України від 18.06.2014 №10-1 (у редакції постанови правління Пенсійного фонду України від 27.03.2018 №8-1), зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 08.07.2014 за №785/25562 (надалі - Положення), реєстр застрахованих осіб забезпечує: облік застрахованих осіб у системі загальнообов`язкового державного соціального страхування та їх ідентифікацію; накопичення, зберігання та автоматизовану обробку інформації про страховий стаж та заробітну плату (дохід, грошове забезпечення, допомогу, компенсацію), про набуття застрахованими особами права на отримання страхових виплат за окремими видами загальнообов`язкового державного соціального страхування; нарахування та облік виплат за окремими видами загальнообов`язкового державного соціального страхування.

Відповідно до пункту 3 розділу IV Положення, відомості до Реєстру застрахованих осіб, зміни, уточнення до них вносяться в електронній формі в автоматичному режимі на підставі: звітності, що подається страхувальниками до Пенсійного фонду України, відомостей центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сферах трудових відносин, соціального захисту населення, фондів загальнообов`язкового державного соціального страхування, центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державної реєстрації актів цивільного стану, центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику з адміністрування єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування.

Абзацами другим, третім другим пункту 4 розділу IV Положення передбачено, що у разі припинення або зняття з обліку у фіскальних органах страхувальника без визначення правонаступника зміни та уточнення до відомостей Реєстру застрахованих осіб вносяться відповідно до рішення суду, що набрало законної сили.

Внесення змін до відомостей про застраховану особу в Реєстрі застрахованих осіб відповідно до рішення суду, що набрало законної сили, здійснюється територіальними органами Пенсійного фонду України на підставі наказу керівника відповідного органу у десятиденний строк після надходження (надання особою) рішення суду.

Суд враховує, що наявність у системі персоніфікованого обліку (Реєстрі застрахованих осіб) відомостей про періоди трудової діяльності застрахованих осіб у подальшому є підставою для призначення та здійснення такій особі пенсійних виплат. У свою чергу, відсутність у Реєстрі відповідної інформації призведе до порушення права застрахованої особи на одержання виплат за загальнообов`язковим державним пенсійним страхуванням.

Так, факт роботи позивача у період з 22.09.1998 р. по 23.06.2003 р. в Державному комунальному Підприємстві Райтеплокомуненерго , код ЄДРПОУ - 22735268 та в період з 24.06.2003 р. по 30.04.2008 р. в Малому Комунальному Підприємстві Міськтепло , код ЄДРПОУ - 32544446 підтверджується записами трудової книжки від 01.07.1975 р. НОМЕР_6.

Відомості про стаж роботи позивача за періоди з 22.09.1998 р. по 23.06.2003 р. та з 24.06.2003 р. по 30.04.2008 не внесені до системи персоніфікованого обліку у зв`язку з помилкою, допущеною при присвоєні реєстраційного номеру облікової картки платника податків.

З витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань вбачається, що 16.02.2005 внесено запис про державну реєстрацію припинення юридичної особи Державне комунальне виробниче підприємство Райтеплокомуненерго .

Згідно витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань від 25.02.2010 внесено запис про державну реєстрацію припинення юридичної особи Мале комунальне підприємство Міськтепло .

Отже суд встановив, що у зв`язку з допущеною помилкою у даних ідентифікаційного коду позивача, останньому не зараховано до страхового стажу періоди роботи з 22.09.1998 р. по 23.06.2003 р. в Державному комунальному Підприємстві Райтеплокомуненерго , код ЄДРПОУ - 22735268 та в період з 24.06.2003 р. по 30.04.2008 р. в Малому Комунальному Підприємстві Міськтепло .

Пунктом 10 частини другої статті 245 Кодексу адміністративного судочинства передбачено, що інший спосіб захисту прав, свобод, інтересів людини і громадянина, інших суб`єктів у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку суб`єктів владних повноважень, який не суперечить закону і забезпечує ефективний захист таких прав, свобод та інтересів.

Таким чином, наявні в матеріалах справи докази свідчать, що позивач ОСОБА_1 працював у спірний період з 22.09.1998 р. по 23.06.2003 р. в Державному комунальному Підприємстві Райтеплокомуненерго , код ЄДРПОУ - 22735268 та в період з 24.06.2003 р. по 30.04.2008 р. в Малому Комунальному Підприємстві Міськтепло .

Однак, суд зазначає, що обчислення страхового стажу здійснюється на підставі даних системи персоніфікованого обліку і до страхового стажу особи зараховується період, за який з її заробітку податковим агентом здійснювалося утримання і сплата страхових внесків. При цьому, судом не встановлювалось чи здійснювалось Державним комунальним Підприємством Райтеплокомуненерго та Малим Комунальним Підприємством Міськтепло утримання і сплата страхових внесків, так як перевірка наявності у особи страхового стажу належить до дискреційних повноважень пенсійного органу отже суд вважає, що належним способом захисту порушених прав позивача буде зобов`язання відповідач вирішити питання щодо зарахування до страхового стажу періоду роботи в Державному комунальному Підприємстві Райтеплокомуненерго , код ЄДРПОУ - 22735268 та в Малому Комунальному Підприємстві Міськтепло , з урахуванням висновків суду.

Згідно ч.2 ст.77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

У таких справах суб`єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.

Суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні (ч.1 ст.90 КАС України).

З урахуванням вищевикладеного суд вважає, що позовні вимоги підлягають задоволенню.

Судові витрати розподілено відповідно до ст. 139 КАС України.

Керуючись статтями 9, 14, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 90, 143, 242- 246, 250, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

вирішив:

Позов ОСОБА_1 до Головного управління Пенсійного фонду України в Херсонській області, третя особа без самостійних вимог ОСОБА_1 про зобов`язання внести зміни до відомостей системи персоніфікованого обліку реєстру застрахованих осіб - задовольнити повністю.

Зобов`язати Головне управління Пенсійного фонду України в Херсонській області (73005, м.Херсон, вул.. 28 Армії, 6, код ЄДРПОУ - 21295057) вирішити питання щодо внесення змін до даних персоніфікованого обліку Пенсійного фонду України за періоди роботи ОСОБА_1 ( ІНФОРМАЦІЯ_2 , паспорт серії НОМЕР_4 виданий Скадовським РВ УМВС України в Херсонській області19.10.1998 року, ІНН - НОМЕР_3 , АДРЕСА_2 , номер облікової картки застрахованої особи - НОМЕР_5 ) шляхом внесення відомостей до Реєстру застрахованих осіб, включивши до нього дані про сплачені внески Державним комунальним Підприємством Райтеплокомуненерго (код ЄДРПОУ 22735268) за період з 01.01.1999 року по 23.06.2003 року, та Малим Комунальним Підприємством Міськтепло (код ЄДРПОУ 32544446) за період з 24.06.2003 року по 30.04.2008 рік.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань з Головного управління Пенсійного фонду України в Херсонській області (73005, м.Херсон, вул. 28 Армії, 6, код. ЄДРПОУ 21295057) на користь ОСОБА_1 ( ІНФОРМАЦІЯ_2 , паспорт серії НОМЕР_4 виданий Скадовським РВ УМВС України в Херсонській області19.10.1998 року, ІНН - НОМЕР_3 , АДРЕСА_2 , номер облікової картки застрахованої особи - НОМЕР_5 ) судовий збір у сумі 840,80 грн. (вісімсот сорок грн. 80 копійок), шляхом безспірного списання.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку безпосередньо до П`ятого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги в 30-денний строк з дня складання повного судового рішення, при цьому відповідно до п.п. 15.5 п. 15 розділу VII "Перехідні положення" КАС України до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються через суд першої інстанції, який ухвалив відповідне рішення.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо вона не була подана у встановлений строк. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Суддя Д.К. Василяка

кат. 112010000

Дата ухвалення рішення01.04.2020
Оприлюднено01.04.2020
Номер документу88525734
СудочинствоАдміністративне
Сутьзобов`язання внести зміни до відомостей системи персоніфікованого обліку реєстру застрахованих осіб

Судовий реєстр по справі —540/468/20

Ухвала від 23.10.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Домусчі С.Д.

Ухвала від 23.10.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Домусчі С.Д.

Ухвала від 23.09.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Домусчі С.Д.

Ухвала від 10.09.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Домусчі С.Д.

Ухвала від 08.05.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Домусчі С.Д.

Рішення від 01.04.2020

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Василяка Д.К.

Ухвала від 28.02.2020

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Василяка Д.К.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні