Ухвала
від 27.03.2020 по справі 640/6429/20
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 У Х В А Л А

про залишення позовної заяви без руху

27 березня 2020 року м. Київ № 640/6429/20

Суддя Окружного адміністративного суду міста Києва Маруліна Л.О., ознайомившись з позовною заявою

за позовом Сільськогосподарський виробничий кооператив "Ягідки" до Міністерство розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України про визнання протиправними дій, зобов`язати вчинити дії, ВСТАНОВИВ:

Сільськогосподарський виробничий кооператив ЯГІДКИ звернувся до Окружного адміністративного суду міста Києва з позовом до Відповідач 1: Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України, Відповідач 2: Відділу агропромислового розвитку Києво-Святошинської районної державної адміністрації Київської області, Відповідач 3: Комісії при Києво-Святошинській районній державній адміністрації з розгляду заяв та документів, поданих суб`єктами господарювання у вирішенні питань щодо виплат компенсації за рахунок бюджетних коштів на розвиток виноградарства, садівництва і хмелярства, в якому просить:

- визнати протиправними дії Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України, які полягають у не внесенні Сільськогосподарського виробничого кооперативу ЯГІДКИ (ЄДРПОУ 40671612; адреса місцезнаходження: 04074. вул. Новомостицька. буд. 25, оф. 2) до переліку суб`єктів господарювання, зазначених у Розподілі коштів за бюджетною програмою КПКВК 1201130 "Державна підтримка розвитку хмелярства, закладення молодих садів, виноградників та ягідників і нагляд за ними" для часткової компенсації вартості садивного матеріалу плодово-ягідних культур, винограду та хмелю, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 26.12.2019 року №814;

- зобов`язати Міністерство розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України внести Сільськогосподарський виробничий кооператив "ЯГІДКИ" (ЄДРПОУ 40671612; адреса місцезнаходження: 04074. вул. Новомостицька. буд. 25, оф. 2) до переліку суб`єктів господарювання, які мають право на часткову компенсацію вартості садивного матеріалу плодово-ягідних культур, винограду та хмелю за 2019 рік відповідно до бюджетної програми КПКВК 1201130 "Державна підтримка розвитку хмелярства, закладення молодих садів, виноградників та ягідників і нагляд за ними" визначених у Наказі №814 від 26.12.2019 року;

- визнати незаконним та нечинним пункт 6 Висновку Комісії при Києво-Святошинській районній державній адміністрації з розгляду заяв та документів, поданих суб`єктами господарювання у вирішенні питань щодо виплат компенсацій за рахунок бюджетних коштів на розвиток виноградарства, садівництва і хмелярства від 03.12.2019 року.

Пунктом 3 частини першої статті 171 Кодексу адміністративного судочинства України (далі також - КАС України) встановлено, що суддя після одержання позовної заяви з`ясовує, чи відповідає позовна заява вимогам, встановленим статтями 160, 161, 172 цього Кодексу.

Згідно з пунктами 4, 5, 9 частини п`ятої статті 160 КАС України в позовній заяві зазначається зміст позовних вимог і виклад обставин, якими позивач обґрунтовує свої вимоги, а в разі подання позову до декількох відповідачів - зміст позовних вимог щодо кожного з відповідачів; виклад обставин, якими позивач обґрунтовує свої вимоги; зазначення доказів, що підтверджують вказані обставини; у справах щодо оскарження рішень, дій та бездіяльності суб`єкта владних повноважень - обґрунтування порушення оскаржуваними рішеннями, діями чи бездіяльністю прав, свобод, інтересів позивача.

Отже, під змістом позовних вимог розуміється визначення способу захисту свого права, свободи чи інтересу, який має формулюватися максимально чітко і зрозуміло, а тому, особа, звертаючись до суду із позовною заявою, повинна чітко зазначити дії чи бездіяльність суб`єкта владних повноважень, що порушили її право, та повинна вказати спосіб захисту свого порушеного права.

Крім того, згідно з частиною першою статті 5 КАС України кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб`єкта владних повноважень порушені її права, свободи або законні інтереси, і просити про їх захист шляхом:

1) визнання протиправним та нечинним нормативно-правового акта чи окремих його положень;

2) визнання протиправним та скасування індивідуального акта чи окремих його положень;

3) визнання дій суб`єкта владних повноважень протиправними та зобов`язання утриматися від вчинення певних дій;

4) визнання бездіяльності суб`єкта владних повноважень протиправною та зобов`язання вчинити певні дії;

5) встановлення наявності чи відсутності компетенції (повноважень) суб`єкта владних повноважень;

6) прийняття судом одного з рішень, зазначених у пунктах 1-4 цієї частини та стягнення з відповідача - суб`єкта владних повноважень коштів на відшкодування шкоди, заподіяної його протиправними рішеннями, дією або бездіяльністю.

Разом з тим, відповідно до частини другої статті 245 КАС України, у разі задоволення позову суд може прийняти рішення про:

1) визнання протиправним та нечинним нормативно-правового акта чи окремих його положень;

2) визнання протиправним та скасування індивідуального акта чи окремих його положень;

3) визнання дій суб`єкта владних повноважень протиправними та зобов`язання утриматися від вчинення певних дій;

4) визнання бездіяльності суб`єкта владних повноважень протиправною та зобов`язання вчинити певні дії;

5) встановлення наявності чи відсутності компетенції (повноважень) суб`єкта владних повноважень;

6) прийняття судом одного з рішень, зазначених у пунктах 1-4 цієї частини, та стягнення з відповідача - суб`єкта владних повноважень коштів на відшкодування шкоди, заподіяної його протиправними рішеннями, дією або бездіяльністю;

7) тимчасову заборону (зупинення) окремих видів або всієї діяльності об`єднання громадян;

8) примусовий розпуск (ліквідацію) об`єднання громадян;

9) примусове видворення іноземця чи особи без громадянства за межі України;

10) інший спосіб захисту прав, свобод, інтересів людини і громадянина, інших суб`єктів у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку суб`єктів владних повноважень, який не суперечить закону і забезпечує ефективний захист таких прав, свобод та інтересів;

11) затримання іноземця або особи без громадянства з метою ідентифікації та (або) забезпечення примусового видворення за межі території України або про продовження строку такого затримання;

12) затримання іноземця або особи без громадянства до вирішення питання про визнання її біженцем або особою, яка потребує додаткового захисту в Україні;

13) затримання іноземця або особи без громадянства з метою забезпечення її передачі відповідно до міжнародних договорів України про реадмісію;

14) звільнення іноземця або особи без громадянства на поруки підприємства, установи чи організації;

15) зобов`язання іноземця або особи без громадянства внести заставу.

В свою чергу, позивачем в якості відповідача крім інших, визначено Відділ агропромислового розвитку Києво-Святошинської районної державної адміністрації Київської області, проте, позовних вимог до Відділу агропромислового розвитку Києво-Святошинської районної державної адміністрації Київської області позивачем не заявлено.

Крім того, позивач просить суд визнати незаконним та нечинним пункт 6 Висновку Комісії при Києво-Святошинській районній державній адміністрації з розгляду заяв та документів, поданих суб`єктами господарювання у вирішенні питань щодо виплат компенсацій за рахунок бюджетних коштів на розвиток виноградарства, садівництва і хмелярства від 03.12.2019 року.

Однак, позивачем до позовної заяви не додано Висновку Комісії при Києво-Святошинській районній державній адміністрації з розгляду заяв та документів, поданих суб`єктами господарювання у вирішенні питань щодо виплат компенсацій за рахунок бюджетних коштів на розвиток виноградарства, садівництва і хмелярства від 03.12.2019 року, як і не додано клопотання про витребування такого висновку.

Разом з тим, процесуальний закон не передбачає прийняття судом рішення про визнання "незаконним" нормативно-правового акта чи окремих його положень або індивідуального акта чи окремих його положень.

З огляду на вищезазначене, позивачу необхідно уточнити свої позовні вимоги або суб`єктний склад відповідачів.

Відповідно до частини першої статті 169 Кодексу адміністративного судочинства України суддя, встановивши, що позовну заяву подано без додержання вимог, встановлених статтями 160, 161 цього Кодексу, протягом п`яти днів з дня подання позовної заяви постановляє ухвалу про залишення позовної заяви без руху.

Згідно з частиною другою статті 169 Кодексу адміністративного судочинства України в ухвалі про залишення позовної заяви без руху зазначаються недоліки позовної заяви, спосіб і строк їх усунення, який не може перевищувати десяти днів з дня вручення ухвали про залишення позовної заяви без руху.

Зазначені недоліки позовної заяви повинно бути усунено шляхом подання до суду:

- позовної заяви з уточненими позовними вимогами або суб`єктним складом відповідачів для суду та інших учасників справи;

- належним чином завіреної копії Висновку Комісії при Києво-Святошинській районній державній адміністрації з розгляду заяв та документів, поданих суб`єктами господарювання у вирішенні питань щодо виплат компенсацій за рахунок бюджетних коштів на розвиток виноградарства, садівництва і хмелярства від 03.12.2019 року або клопотання про його витребування.

Виходячи з наведеного, суд вважає, що позовну заяву Сільськогосподарського виробничого кооперативу "ЯГІДКИ" слід залишити без руху, надавши строк для усунення вказаних недоліків протягом трьох днів з моменту отримання ухвали.

Згідно з частиною третьої статті 169 Кодексу адміністративного судочинства України якщо позивач усунув недоліки позовної заяви у строк, встановлений судом, вона вважається поданою у день первинного її подання до адміністративного суду та приймається до розгляду, про що суд постановляє ухвалу в порядку, встановленому статтею 171 цього Кодексу.

Керуючись статтями 160, 161, 169, 241, 243 Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний адміністративний суд міста Києва, -

УХВАЛИВ:

1. Позовну заяву Сільськогосподарського виробничого кооперативу "ЯГІДКИ" залишити без руху.

2. Встановити позивачу строк для усунення недоліків позовної заяви протягом трьох днів з моменту отримання ухвали.

3. Попередити позивача про наслідки недотримання вимог ухвали про залишення позовної заяви без руху, передбачені пунктом 1 частини четвертої статті 169 Кодексу адміністративного судочинства України.

Ухвала, відповідно до ч. 2 ст. 256 Кодексу адміністративного судочинства України, набирає законної сили з моменту її підписання та оскарженню не підлягає.

Суддя Л.О. Маруліна

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення27.03.2020
Оприлюднено02.04.2020
Номер документу88525964
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —640/6429/20

Ухвала від 20.05.2020

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Маруліна Л.О.

Ухвала від 21.04.2020

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Маруліна Л.О.

Ухвала від 27.03.2020

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Маруліна Л.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні