Рішення
від 31.03.2020 по справі 640/11393/19
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

31 березня 2020 року м. Київ № 640/11393/19

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі судді Погрібніченка І.М., розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін адміністративну справу за позовомТовариства з обмеженою відповідальністю "Ресурс-Експо" доДержавної фіскальної служби України, провизнання протиправною відмову, зобов`язання вчинити дії, ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

Товариство з обмеженою відповідальністю "Ресурс-Експо" (позивач) звернулося до Окружного адміністративного суду м. Києва з позовом до Головного управління Державної фіскальної служби у м. Києві, якому просить суд:

визнати неправомірною відмову Державної фіскальної служби України в реєстрації податкової накладної №3 від 12.04.2019;

зобов`язати Державну фіскальну службу України зареєструвати податкову накладну №3 від 12.04.2019, складену Товариством з обмеженою відповідальність "Ресурс-Експо" (код ЄДРПОУ 31984532) в день її фактичного отримання 12.04.2019.

Позовні вимоги обґрунтовано тим, що ТОВ Ресурс-Експо за результатами взаємовідносин з ТОВ Голд-Нафта складено та подано для реєстрації податкову накладну №3 від 12.04.2019 року.

Відповідно до квитанції документ прийнято, проте реєстрацію податкової накладної зупинено. Податкова накладна на думку ДФС України відповідно до п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу відповідає вимогам п. 1.6. п. 1 Критеріїв ризиковості платника податку та запропоновано позивачу надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК.

В подальшому, за результатами наданих позивачем пояснень, Комісією, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації прийнято рішення про відмову в реєстрації податкової накладної, яке незважаючи на належне виконання позивачем положень податкового законодавства, вчасне подання письмових пояснень та скарг із достатнім обґрунтуванням реальності операцій та повним наявним комплектом документів, необхідних для підтвердження реальності операцій з постачання товарів, Комісією Державної фіскальної служби України з питань розгляду скарг було залишено без змін.

Позивач також зазначає, що відповідачем було порушено порядок зупинення реєстрації податкових накладних, що в свою чергу свідчить про необґрунтованість оскаржуваного рішення, та необхідності його скасування, а також зобов`язання вчинити дії по реєстрації податкової накладної №3 від 12.04.2019 року.

Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 26.06.2019 року прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито спрощене позовне провадження без повідомлення (виклику сторін) та проведення судового засідання за наявними у справі матеріалами.

Ухвалою суду від 05 листопада 2019 року позовну заяву "Ресурс-Експо" після відкриття провадження залишено без руху на підставі ч. 13 ст. 171 Кодексу адміністративного судочинства України, та надано строк для усунення виявлених судом недоліків, шляхом надання - уточненої позовної заяви, з урахуванням вимог, передбачених пп. 2, 4, 5 ч. 5 ст. 160 КАС України.

11 грудня 2019 року до Окружного адміністративного суду міста Києва надано докази усунення недоліків, встановлених ухвалою суду від 05.11. 2019 року, а саме зазначено належного відповідача по справі - Державну фіскальну службу України (далі - відповідач).

Ухвалою суду від 12.12.2019 року допущено заміну неналежного відповідача, а саме: - Головне управління Державної фіскальної служби у м. Києві на належного Державну фіскальну служби України.

Дану ухвалу суду ДФС України отримано 02.01.2020 року, про що свідчить повідомлення про вручення поштового відправлення. Станом на час вирішення справи, відповідачами відзиву подано не було, так само, як і заяв про визнання позову.

Відповідно до ч. 6 ст. 162 Кодексу адміністративного судочинства України, у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними матеріалами.

Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Окружний адміністративний суд міста Києва, -

В С Т А Н О В И В:

ТОВ Ресурс-Експо є юридичною особою, створеною 30.04.2002 року. Одним з профільних видів діяльності підприємства є ремонт і технічне обслуговування машин і устаткування промислового призначення (код КВЕД 33.12 ) та установлення, монтаж машин і устаткування (код КВЕД 33.20).

04.04.2019 між ТОВ Ресурс-Експо (Підрядник) та ТОВ Голд-Нафта (Замовник) було укладено Договір поставки та монтажу обладнання №l-04/RE-GN від 04.04.2019 (надалі - Договір) відповідно до умов якого, Підрядник бере на себе зобов`язання перед Замовником на виконання робіт за власними або залученими силами на Постачання та встановлення систем обліку рідини в резервуарному парку , згідно технічного завдання Замовника, за адресою: Чернігівська обл., м. Бахмач, вул. Данківський шлях, 70.

Відповідно до Додатку №1 до договору від 04.04.2019 №l-04/RE-GN у вартість договору входять покупні матеріали та комплектуючі вироби та виконання робіт і складає 1680000,00 грн., в тому числі ПДВ 280000,00 грн.

Загальна вартість послуг за договором складає 1680000,00 грн., в тому числі ПДВ 280000,00 грн., Позивачем виставлено на ім`я Замовника рахунок №СФ-04/02 від 10.04.2019 р. для оплати послуг за договором №l-04/RE-GN від 04.04.2019.

Відповідно до п. 2.2. Договору перша сплата проводиться за передплатою 50% вартості Договору, що становить 840000,00 (вісімсот сорок тисяч гривень 00 копійок) протягом 5-ти календарних днів з моменту підписання договору в безготівковому порядку шляхом перерахування коштів на розрахунковий рахунок згідно виставлених рахунків та умов Договору.

12.04.2019 Замовником було здійснено передплату за Договором на суму 840000,00 грн., що й підтверджується платіжним дорученням №502 від 12.04.Z018 року.

За фактом проведення вищевказаної господарської операції позивачем складено податкову накладну №3 від 12.04.2019 року, яку було направлено на реєстрацію до Єдиного реєстру податкових накладних.

Згідно квитанції від 30.04.2019 року, вказана податкова накладна прийнята, але реєстрацію по ній зупинено. В полі виявлені помилки зазначено прочерк.

ТОВ Ресурс-Експо на виконання вимог підпункту 201.16.2 пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України відповідачу направлено повідомлення про подання пояснень та копій документів довільного формату щодо податкової накладної, реєстрацію якої зупинено, та які підтверджують реальність здійснення операції з ТОВ Голд-Нафта , а саме: договір №l-04/RE-GN від 04.04.2019, сертифікат перевірки № UA.TR.l 13-0061-18 (версія 2) виданий в Мінекономрозвитку України Національним науковим центром інститут метрології , і платіжне доручення №502 від 12.04.2019 р.

Згідно квитанції № 2 від 02.05.2019 року позивача повідомлено, що документ прийнято до розгляду та пропонувалося дочекатися результату розгляду.

03.05.2019 через автоматизовану систему Єдине вікно подання електронних документів ДФС України надійшла квитанція №2 повідомлення щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по відмовленим ПК/РК. В полі виявлені помилки зазначено: Документ не прийнято. Рядок 1: щодо ПН/РК від 12.04.2019 №3 - у Повідомленні №1 від 03.05.2019 відмовленої ПН/РК №3 12.04.2019 що знаходиться на розгляді або по якій прийнято Рішення .

06.05.2019 року Комісією Головного управління Державної фіскальної служби у м. Києві, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, прийнято рішення № 1154541/319884532 про відмову в реєстрації податкової накладної від 12.04.2019 року № 3 в Єдиному реєстрі податкових накладних. Підставою прийняття такого рішення стало ненаданням платником податку:

договорів, зокрема зовнішньоекономічних контрактів, з додатками до них;

договорів, довіреностей, актів керівного органу платника податків, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;

первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів, у тому числі рахунків-фактур, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг), накладних;

розрахункових документів, банківських виписок з особових рахунків;

документів щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспортів якості, сертифікатів відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.

14.05.2019 року позивачем направлено додатково пояснення та копій документів довільного формату щодо податкової накладної, реєстрацію якої зупинено, втім, через автоматизовану систему Єдине вікно подання електронних документів ДФС України отримано квитанцію № 2 повідомлення щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по відмовленим ПК/РК. В полі виявлені помилки зазначено: Документ не прийнято. Повідомлення від 04.05.2019 № 1 щодо надання пояснення та/або копій документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних не прийнято до розгляду так як ПН/РК від 12.04.2019 № 3 в ЄРПН відсутній факт зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування від 12.04.2019 № 3, зазначений у повідомленні. Пояснення та/або копії документів подаються у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування .

16.05.2019 року позивачем було подано до ДФС України скаргу на вказане вище рішення Комісії Головного управління Державної фіскальної служби у м. Києві, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, прийнято рішення № 1154541/319884532 про відмову в реєстрації податкової накладної від 12.04.2019 року № 3 в Єдиному реєстрі податкових накладних.

30.05.2019 року ДФС України листом за № 101437/10/26-15-41-05-14 на вказану вище скаргу надано відповідь, якою ТОВ Ресурс-Експо повідомлено про відсутність його в Переліку ризикових платників податку.

Беручи до уваги викладене вище та вчинення відповідачем дій щодо реєстрації податкової накладної №3 від 12.04.2019 в Єдиному реєстрі податкових накладних, позивач звернувся з даним позовом до суду.

Відповідно до ч. 2 статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до вимог п. 201.10 ст. 201 ПК України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.

Податкові накладні, які не надаються покупцю, а також податкові накладні, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.

Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.

Помилки в реквізитах, визначених пунктом 201.1 цієї статті (крім коду товару згідно з УКТ ЗЕД), які не заважають ідентифікувати здійснену операцію, її зміст (товар/послугу, що постачаються), період, сторони та суму податкових зобов`язань, не можуть бути причиною неприйняття податкових накладних у електронному вигляді.

Квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування надсилається одночасно продавцю та покупцю платнику податку.

Відповідно до вимог п. 201.16 ст. 201 ПК України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

На виконання цієї норми Кабінетом Міністрів України прийнято постанову від 21 лютого 2018 р. № 117, якою затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних; Порядок роботи комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації; Порядок розгляду скарг на рішення комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації.

Згідно з вимогами п. 3 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок № 177), податкові накладні/розрахунки коригування, що подаються на реєстрацію в Реєстрі до проведення моніторингу, за результатами якого можливе зупинення їх реєстрації, перевіряються відповідно до таких ознак:

1) податкова накладна, яка не підлягає наданню отримувачу (покупцю) та/або складена за операцією, що є звільненою від оподаткування;

2) обсяг постачання, зазначений платником податку в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі в поточному місяці, з урахуванням поданої на реєстрацію в Реєстрі податкової накладної/розрахунку коригування, становить менше 500 тис. гривень та керівник - посадова особа такого платника податку є особою, яка займає аналогічну посаду не більше ніж у трьох (включно) платників податку; 3) одночасно значення показників D та P, розрахованих у наведеному у цьому підпункті, мають такі розміри: D > 0,05, P < P м х 1,4, де: D - розрахункова величина, яка дорівнює S/T; S - загальна сума сплачених за останні 12 календарних місяців, що передують місяцю, в якому складено податкову накладну/розрахунок коригування, сум єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування та податків і зборів (крім суми податку на додану вартість, сплаченої під час ввезення товарів на митну територію України) платником податку та його відокремленими підрозділами; T - загальна сума постачання товарів/послуг на митній території України, що оподатковуються за ставками 0, 20 і 7 відсотків, зазначеними платником податку в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі за останні 12 календарних місяців, що передують місяцю, в якому складено податкову накладну/розрахунок коригування; P - сума податку на додану вартість, зазначена платником податку в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі у звітному (податковому) періоді, з урахуванням поданої на реєстрацію в Реєстрі податкової накладної/розрахунку коригування; P м - найбільша місячна сума податку на додану вартість, зазначена у податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих платником податку в Реєстрі за останні 12 календарних місяців, що передують місяцю, в якому складено податкову накладну/розрахунок коригування. Значення показника D за останні 12 календарних місяців обраховується ДФС станом на перше число календарного місяця та кожного 10 числа стає доступним платнику податку в електронному кабінеті.

Згідно з вимогами п. 4 Порядку № 177 у разі коли за результатами перевірки податкової накладної/розрахунку коригування визначено, що податкова накладна/розрахунок коригування відповідають одній з ознак, визначених у пункті 3 цього Порядку, такі податкова накладна/розрахунок коригування не підлягають моніторингу та підлягають реєстрації в Реєстрі.

Відповідно до п. 5 Порядку № 177, податкова накладна/розрахунок коригування, які підлягають моніторингу, перевіряються на відповідність критеріям ризиковості платника податку, критеріям ризиковості здійснення операцій та показникам позитивної податкової історії платника податку.

Згідно з вимогами п.п. 6 та 7 Порядку № 177 визначено, що у разі коли за результатами моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає критеріям ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.

У разі коли за результатами моніторингу податкова накладна/розрахунок коригування відповідають критеріям ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який має позитивну податкову історію платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.

Відповідно до вимог п. 12 та 13 Порядку № 117 у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються:

1) номер та дата складання податкової накладної / розрахунку коригування;

2) порядковий номер, номенклатура товарів/послуг продавця, код товару згідно з УКТЗЕД/послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, зазначені у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрація яких зупинена;

3) критерій(ї) ризиковості платника податку та/або критерій(ї) ризиковості здійснення операцій, на підставі якого(их) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, із розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку;

4) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі.

Згідно з вимогами п. 14 Порядку № 117 перелік документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, включає в себе: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.

Пунктом п`ятнадцятим Порядку № 117 передбачено, що письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 14 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного у податковій накладній / розрахунку коригування.

Платник податку має право подати письмові пояснення та копії документів до декількох податкових накладних/розрахунків коригування, якщо такі податкові накладні/розрахунки коригування складені на одного отримувача - платника податку за одним і тим самим договором або якщо в таких податкових накладних/розрахунках коригування відображені однотипні операції (з однаковими кодами товарів згідно з УКТЗЕД або кодами послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг).

Пунктом 16 Порядку № 117 визначено, що письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 14 цього Порядку, платник податку подає до ДФС в електронній формі засобами електронного зв`язку, визначеними ДФС, з урахуванням вимог Законів України "Про електронний цифровий підпис", Про електронні документи та електронний документообіг" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

Згідно з вимогами п.п. 18-20 Порядку № 117 письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 15 цього Порядку, розглядаються комісіями контролюючих органів.

Комісії контролюючих органів складаються з комісій регіонального рівня (комісії головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників ДФС) та комісії центрального рівня (ДФС).

Зазначені комісії приймають рішення про:

реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі;

відмову у реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі.

При цьому, розгляд скарг на рішення комісій регіонального рівня, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації здійснюється комісією центрального рівня за участю уповноваженої особи Мінфіну (далі - комісія) (п. 1 Порядку розгляду скарг на рішення комісій регіонального рівня, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 р. № 117).

Відповідно до п. 13 Порядку розгляду скарг на рішення комісій регіонального рівня, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, за результатами розгляду скарги комісія приймає одне з таких рішень:

задовольняє скаргу та скасовує рішення комісії контролюючого органу про відмову у реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних;

залишає скаргу без задоволення та рішення комісії контролюючого органу про відмову у реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних без змін;

залишає скаргу без розгляду.

Тобто аналіз вказаних вище норм свідчить про те, що у разі якщо за результатами Моніторингу визначено, що податкова накладна / розрахунок коригування відповідає одній з умов, зазначених у підпункті 2 цього пункту, - реєстрація такої податкової накладної / розрахунку коригування зупиняється відповідно до вимог пункту 201.16 статті 201 розділу V Кодексу, про що платника податків повідомляється квитанцією, та останньому надається час для подання письмових пояснення та/або копії документів, (за вичерпним переліком), достатніх для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію такої податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, та за результатами розгляду яких з комісія приймає рішення про реєстрацію або відмову у реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Як було встановлено вище, 06.05.2019 року Комісією Головного управління Державної фіскальної служби у м. Києві, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, прийнято рішення № 1154541/319884532 про відмову в реєстрації податкової накладної від 12.04.2019 року № 3 в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Не погодившись з вказаним рішенням, позивач в порядку адміністративного оскарження звернуся зі скаргою до ДФС України на вказане вище рішення комісії ГУ ДФС у м. Києві.

Матеріали справи, відповідного рішення ДФС України за результатами розгляду скарги позивача не містять.

Як вбачається з позовної заяви, позивач просить визнати неправомірною відмову Державної фіскальної служби України в реєстрації податкової накладної №3 від 12.04.2019 та зобов`язати останнього зареєструвати вказану податкову накладну в день її фактичного отримання, а саме: 12.04.2019 року.

У той же час, як встановлено судом відмова в реєстрації податкової накладної від 12.04.2019 року № 3 в Єдиному реєстрі податкових накладних, оформлена рішенням Комісії Головного управління Державної фіскальної служби у м. Києві, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації.

Суд звертає увагу, що ухвалою суду від 05.11.2019 року позивачу було запропоновано свою позовну заяву привести у відповідність до норм КАС України в частині зазначення належного відповідача та вимог, які йому адресовані.

На виконання вказаної ухвали, ТОВ Ресурс-Експо подано до суду заяву, в якій в якості належного відповідача по справі зазначено Державну фіскальну службу України.

Враховуючи викладене, суд при вирішенні даної справи, виходить з наступного.

Відповідно до ч. 2 ст. 9 Кодексу адміністративного судочинства України суд розглядає адміністративні справи не інакше як за позовною заявою, поданою відповідно до цього Кодексу, в межах позовних вимог.

Суд звертає увагу, що позивачем інших вимог, окрім зазначених вище, не заявлялося.

Втім, беручи до уваги той факт, що ДФС України не приймала рішення про відмову у реєстрації податкової накладної №3 від 12.04.2019 року, та такого рішення не місять матеріали справи, задоволення адміністративного позову у вказаний спосіб, не буде мати на меті ефективний захист прав, свобод та інтересів позивача, за яким він звернувся до суду.

При цьому, суд звертає увагу позивача, що в даному випадку, рішенням, що порушує права та інтереси позивача є рішення Комісії ГУ ДФС у м. Києві, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації № 1154541/319884532 про відмову в реєстрації податкової накладної від 12.04.2019 року № 3 в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Скасування вказаного рішення, є також підставою для вчинення Державною фіскальною службою України дій щодо реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної від 12.04.2019 року № 3.

За таких обставин, суд приходить до переконання про відсутність правових підстав для задоволення позовних вимог Товариства з обмеженою відповідальністю Ресурс-Експо (код ЄДРПОУ 31984532, 03061, м. Київ, проспект Відрадний, 95), через неналежно обраний позивачем спосіб захисту.

Згідно з ч. 5 ст. 139 Кодексу адміністративного судочинства України, у разі відмови у задоволенні вимог позивача, звільненого від сплати судових витрат, або залишення позовної заяви без розгляду чи закриття провадження у справі, судові витрати, понесені відповідачем, компенсуються за рахунок коштів, передбачених Державним бюджетом України, у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України. В даному випадку позивач в силу норм Закону України Про судовий збір від сплати судового збору не звільнений та відомості щодо понесених відповідачем судових витрат відсутні, а тому судові витрати за рахунок позивача на користь відповідача не стягуються.

Керуючись ст.ст. 2, 6, 8, 9, 77, 243 - 246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

В И Р І Ш И В:

1. В задоволенні адміністративного позову Товариства з обмеженою відповідальністю Ресурс-Експо (код ЄДРПОУ 31984532, 03061, м. Київ, проспект Відрадний, 95) відмовити повністю.

Рішення суду набирає законної сили в строк і порядку, передбачені статтею 255 Кодексу адміністративного судочинства України.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку шляхом подачі апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Відповідно до п/п. 15.5 п. 15 Розділу VII Перехідні положення КАС України в редакції Закону № 2147-VIII до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні та касаційні скарги подаються учасниками справи до або через відповідні суди, а матеріали справ витребовуються та надсилаються судами за правилами, що діяли до набрання чинності цією редакцією Кодексу.

Суддя І.М. Погрібніченко

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення31.03.2020
Оприлюднено02.04.2020
Номер документу88526212
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —640/11393/19

Рішення від 31.03.2020

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Погрібніченко І.М.

Ухвала від 12.12.2019

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Погрібніченко І.М.

Ухвала від 05.11.2019

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Погрібніченко І.М.

Ухвала від 26.06.2019

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Погрібніченко І.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні