ПІВНІЧНИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
вул. Шолуденка, буд. 1, літера А, м. Київ, 04116, (044) 230-06-58 inbox@anec.court.gov.ua
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"26" лютого 2020 р. Справа№ 911/1790/19
Північний апеляційний господарський суд у складі колегії суддів:
головуючого: Кропивної Л.В.
суддів: Поляк О.І.
Смірнової Л.Г.
секретар судового засідання Ярмоленко С.М.
за участю представників сторін згідно протоколу судового засідання,
розглянувши апеляційну скаргу фізичної особи-підприємця Іванової Лариси Євгеніївни
на рішення господарського суду Київської області від 11.12.2019 р. (повний текст складено 17.12.2019 р.)
у справі № 911/1790/19 (суддя - Сокуренко Л.В.)
за позовом акціонерного товариства "Оператор газорозподільної системи "Київоблгаз"
до фізичної особи-підприємця Іванової Лариси Євгеніївни
про стягнення 445 371,99 грн.,-
В С Т А Н О В И В:
Акціонерне товариство "Оператор газорозподільної системи "Київоблгаз" звернулось до господарського суду Київської області з позовом до фізичної особи-підприємця Іванової Лариси Євгеніївни про стягнення 445 371,99 грн.
В обґрунтування позовних вимог позивач посилався на порушення відповідачем норм Кодексу газорозподільних систем (Кодекс ГРС) та умов договору приєднання розподілу газу в частині несанкціонованого втручання в роботу лічильника газу, у зв`язку із чим нараховано та заявлено до примусового стягнення 442 141,06 грн. вартості необлікованого (донарахованого) об`єму та обсягу природного газу, а також 3 230,93 грн. вартості проведення експертизи побутового лічильника газу.
Рішенням господарського суду Київської області від 11.12.2019 р. у справі № 911/1790/19 позов задоволено повністю: стягнуто з фізичної особи-підприємця Іванової Лариси Євгеніївни на користь акціонерного товариства "Оператор газорозподільних систем "Київоблгаз" 442 141,06 грн. вартості необлікованого (донарахованого) об`єму та обсягу природного газу, 3 230,93 грн. витрат на проведення експертизи та 6 680,58 грн. судового збору.
Не погоджуючись з вказаним рішенням, фізична особа-підприємець Іванова Лариса Євгеніївна звернулась до Північного апеляційного господарського суду з апеляційною скаргою, в якій просила скасувати оскаржуване рішення та прийняти нове, яким відмовити у задоволені позовних вимоги в повному обсязі.
В обґрунтування вимог апеляційної скарги апелянт посилався на невідповідність розрахунку необлікованого (донарахованого) об`єму та обсягу природного газу і його вартості, оскільки акт-розрахунок від 13.03.2019 р. складений відповідачем некоректно та з істотними помилками, що виключає можливість на його підставі стягнення заявленої позивачем вартості.
Ухвалою Північного апеляційного господарського суду від 21.01.2020 р., у складі колегії суддів: Кропивна Л.В. (головуючий), Поляк О.І., Смірнова Л.Г., відкрито апеляційне провадження та призначено справу на 26.02.2020 р.
12.02.2020 р. до Північного апеляційного господарського суду від позивача надійшов відзив із запереченнями на апеляційну скаргу.
18.02.2020 р. до Північного апеляційного господарського суду від відповідача надійшли додаткові пояснення до апеляційної скарги.
26.02.2020 р. до Північного апеляційного господарського суду від позивача надійшли заперечення проти додаткових пояснень відповідача.
У судовому засіданні 26.02.2020 р. представник відповідача просив задовольнити апеляційну скаргу, скасувати оскаржуване рішення та відмовити у задоволенні позову. Позивач просив залишити апеляційну скаргу без задоволення, а оскаржуване рішення без змін.
Заслухавши пояснення сторін, вивчивши матеріали справи, розглянувши доводи апеляційної скарги, дослідивши письмові докази, долучені до матеріалів справи, виходячи з вимог чинного законодавства, апеляційний суд дійшов висновку, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.
Відповідно до статті 269 Господарського процесуального кодексу України суд апеляційної інстанції переглядає справу за наявними у ній і додатково поданими доказами та перевіряє законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги. Суд апеляційної інстанції не обмежений доводами та вимогами апеляційної скарги, якщо під час розгляду справи буде встановлено порушення норм процесуального права, які є обов`язковою підставою для скасування рішення, або неправильне застосування норм матеріального права.
Як встановлено судом першої інстанції та підтверджується матеріалами справи, 01.12.2016 р. фізичною особою-підприємцем Івановою Ларисою Євгеніївною підписано заяву-приєднання № 09425KBZFECP016 до умов договору розподілу природного газу (для споживача, що не є побутовим), якою остання приєдналась до умов Типового договору розподілу природного газу, затвердженого постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (далі - НКРЕКП) № 2498 від 30.09.2015 р. (далі - договір), за умовами якого акціонерне товариство "Оператор газорозподільної системи "Київоблгаз" (оператор ГРМ) зобов`язується надати фізичній особі-підприємцю Івановою Ларисою Євгеніївною (споживачу) послугу з розподілу природного газу, а споживач зобов`язується прийняти зазначену послугу та сплатити її вартість у розмірі, строки та порядку, визначені цим договором.
Пунктом 2.3 договору визначено, що при вирішенні всіх питань, що не обумовлені цим договором, сторони зобов`язуються керуватися Законом України "Про ринок природного газу" та Кодексом газорозподільних систем. Позивач зобов`язується вносити зміни та оновлювати інформацію, що розміщена на його сайті, зокрема, чинну редакцію тексту цього договору та Кодексу газорозподільних систем.
За умовами пунктів 5.1, 5.2 договору облік (у тому числі приладовий) природного газу, що передається позивачем та споживається відповідачем на межі балансової належності об`єкта відповідача, здійснюється відповідно до вимог Кодексу газорозподільних систем (далі - Кодекс ГРС). Визначення об`єму розподілу та споживання природного газу по відповідачу здійснюється на межі балансової належності між позивачем та відповідачем на підставі даних комерційного вузла обліку (лічильника газу), визначеного в заяві-приєднанні, та з урахуванням регламентних процедур, передбачених Кодексом газорозподільних систем та цим договором.
Згідно пункту 7.2 договору оператор ГРМ, зокрема, має право перевіряти роботу комерційного вузла обліку (лічильника газу), у тому числі встановленого на об`єкті споживача, у порядку, визначеному кодексом газорозподільних систем.
Відповідно до пп. 4, 5, 7 п. 7.4 договору відповідач взяв на себе зобов`язання забезпечувати безперешкодний доступ на власні об`єкти чи земельну ділянку представникам позивача за їх службовими посвідченнями для виконання ними службових обов`язків; не допускати несанкціонованого відбору природного газу та дотримуватись інших вимог цього договору та Кодексу газорозподільних систем.
Договір укладається на невизначений строк (пункт 12.1 договору).
Відповідно до робочого проекту газопостачання за місцем здійснення відповідачем господарської діяльності - АДРЕСА_1, грибна теплиця, встановлені наступні газові пристрої та обладнання: лічильник газу ОКТАВА G6, заводський номер № 422701 (виробник ДП завод "Генератор" ) - 1 шт.; вбудована газова варочна поверхня фірми GRETA ПГ-4 - 1 шт.; побутова газова плита ПГ-2 - 2 шт.; котел водогрійний фірми Колві-Термона КТН 50СТ - 1 шт.
13.11.2018 р. директор товариства з обмеженою відповідальністю "ЛІТА" звернувся до позивача із листом № 80, в якому просив позивача направити свого представника для прийняття вузла обліку газу після виконаних монтажних робіт по реконструкції системи газопостачання відповідача на об`єкті - АДРЕСА_1 , грибна теплиця.
15.11.2018 р. прибувши до відповідача на об`єкт газопостачання за адресою: АДРЕСА_1 , грибна теплиця, представники позивача виявили порушення ХІ гл. 2 п. 1.2 Кодексу ГРС у вигляді несанкціонованого втручання в роботу засобу вимірювальної техніки (ЗВТ), а саме: самовільного демонтажу ЗВТ.
Зазначене порушення зафіксовано у акті перевірки технічного стану комерційного вузла обліку природного газу від 15.11.2018 р. та у акті про порушення № 5036 від 15.11.2018 р., який підписаний, як представниками публічного акціонерного товариства "Київоблгаз", так і представником фізичної особи-підприємця Іванової Лариси Євгеніївни - Мулярчук О.А., без жодних зауважень та заперечень.
29.11.2018 р. за заявою відповідача засіб вимірювальної техніки направлено для проведення експертизи до ПЛГ ПАТ "Київоблгаз".
03.12.2018 р. комісією за участю представників лабораторії з повірки ПЛГ, ПАТ "Київоблгаз", ДП "Київоблстандартметрологія" та представника споживача фізичної особи-підприємця Іванової Л.Є. проведено експертизу лічильника газу ОКТАВА G6, заводський номер № 422701 (виробник ДП завод "Генератор"), який належить споживачу, за результатами якої складено акт експертизи лічильника газу № 3895е.
Зазначеною експертизою установлено, що лічильник направлено на повірку з недемонтованим монтажним комплектом. Монтажний комплект (приєднувальні штуцери) опломбовані пломбою турбіон з № 22152760. Лічильник 2001 року виписку, опломбовано пломбами з відтиском цифр 12 в нижніх частинах пломб. Відтиски 12 не мають дзеркального відображення, відтиски цифр не чітки. Пошкоджена цанга (прикус, придавленість). Цанга не фіксує вісь цифрових роликів. Вісь трибів задавлена, не зафіксована в місці встановлення з лівої сторони. Пошкоджений корпус відлікового механізму навпроти цанги (придавленість). Пошкоджений корпус відлікового механізму в місці встановлення на вісь передаточного колеса (придавленості, подряпини). Забруднений циферблат в місцях на корпусі відлікового механізму (присутні відбитки брудних пальців рук). Відліковий механізм виймався і розбирався. Пошкоджені місця пломбування на коробці відлікового механізму з правої та з лівої сторони (місця розсвердлені). Забруднений корпус лічильника. Виявлено втручання. Лічильник повернуто до ФЕГГ для передачі абоненту.
Акт експертизи лічильника газу № 3895е підписано комісією та споживачем.
03.12.2018 р. представниками публічного акціонерного товариства "Київоблгаз" складено технічний акт 3895е (140) на лічильник газу щодо оцінки його ремонтопридатності, відповідно до змісту якого лічильник газу ОКТАВА G6, заводський номер № 422701 (виробник ДП завод "Генератор") не може бути відремонтований в умовах лабораторії, зовнішній вигляд ЛГ не відповідає вимогам п. 6.4.1 Р50-071-98, а саме: лічильник направлено на повірку з недемонтованим монтажним комплектом; монтажний комплект (приєднувальні штуцери) опломбовані пломбою турбіон з № 22152760; лічильник 2001 року випуску, опломбовано пломбами з відтиском цифр 12 в нижніх частинах пломб; відтиски 12 не мають дзеркального відображення, відтиски цифр не чітки.
05.12.2018 р. за результатами проведення повірки лічильника газу ОКТАВА G6, заводський № 422701, представником ДП "Київоблстандартметрологія" складено довідку про непридатність законодавчо регульованого засобу вимірювальної техніки, оскільки пломби на відліковому пристрої не відповідають зразкам наданим заводом-виробником; пошкоджена коробка відлікового пристрою (розсвердлені місця під пломбування).
05.12.2018 р. позивачем складено акт про порушення № 5445, в якому зазначено про встановлене порушення пункту 2.1.3 Кодексу ГРС несанкціоноване втручання в роботу ЗВТ, комерційного ВОГ, а також дату та місце проведення комісії з розгляду актів про порушення оператора ГРМ. Зазначений акт з боку відповідача підписаний його представником (на підставі довіреності від 29.11.2018 р. - Ластовка А.В.).
20.12.2018 р. комісією вирішено відкласти засідання, у зв`язку із необхідністю додаткового дослідження матеріалів на 26.12.2018 р., а 26.12.2018 р. відкладено засідання комісії на 13.03.2019 р.
Про дату, час та місце проведення комісії з розгляду акту про порушення оператор ГРМ повідомляв відповідача листами від 21.12.2018 р., 06.03.2019 р. (отримано відповідачем особисто 06.03.2019 р.).
13.03.2019 р. відбулось засідання комісії з розгляду актів про порушення вимог Кодексу ГРС, за результатами якого прийнято рішення, яке оформлено протоколом № 90, про задоволення акту про порушення № 5445 від 05.12.2018 р., у зв`язку з фактом втручання згідно акту експертизи 3895е від 03.12.2018 р. та довідки про непридатність № Д50/М3895е-18 від 05.12.2018 р.
Відповідач на засіданні комісії був присутній особисто, проте від підпису протоколу відмовився.
Актом-розрахунком необлікованого (донарахованого) об`єму та обсягу природного газу і його вартості позивачем на підставі п. 1 глави 4 розділу XI Кодексу ГРС, нараховано 442 141,06 грн. за період з 16:06 год. 15.05.2018 р. по 16:06 год. 15.11.2018 р., 31 176,96 куб.м. (ПГ-2 2шт. 0,42 куб.м./год.; колві-термона КТН 50СР 1 шт. 5,47 куб.м./год.; варочна поверхня ПГ-4 1 шт. 0,75 куб.м./год. за 4 416 год.).
Супровідним листом № 81014-Сл-4895-0319 від 26.03.2019 р. направлено відповідачу на ознайомлення наступні документи: прокол засідання № 90 від 13.03.2019 р.; акт здачі-приймання робіт від 13.03.2019 р.; довідку про непридатність № Д50/М3895е-18 від 05.12.2018 р.; акт експертизи лічильника газу; технічний акт 3895е на лічильник газу від 03.12.2018 р.; опис розрахунку; технічний розрахунок від 13.03.2019 р.; акт-розрахунок від 13.03.2019 р.; рахунок на оплату від 13.03.2019 р., що підтверджується поштовою квитанцією.
Предметом позову є стягнення з відповідача вартості необлікованого природного газу на суму 442 141,06 грн., а також 3 230,93 грн. вартості робіт проведення експертизи лічильника, з підстав порушення споживачем Кодексу ГРС та умов договору приєднання розподілу газу в частині несанкціонованого втручання в роботу лічильника газу.
Положеннями пункту 1 глави 6 розділу X Кодексу ГРС визначено, що власник комерційного вузла обліку природного газу (ВОГ) або суб`єкт господарювання, що здійснює його експлуатацію на підставі відповідного договору з власником, забезпечує належний технічний стан комерційного ВОГ та його складових (зокрема ЗВТ), а також проведення періодичної повірки засобу вимірювальної техніки (ЗВТ) (крім населення) в порядку, визначеному главою 7 розділу X Кодексу, та відповідає за дотримання правил експлуатації комерційного вузла обліку та його складових (ЗВТ).
Відповідно до п.п. 1, 2 гл. 5 розділу XI Кодексу ГРС у разі виявлення у споживача порушень, визначених у главі 2 цього розділу, на місці їх виявлення представником оператора ГРМ складається акт про порушення. Акт про порушення складається в двох примірниках, один з яких залишається у споживача (несанкціонованого споживача), який має право внести до акта про порушення свої зауваження та заперечення.
До порушень споживача та несанкціонованого споживача, які кваліфікуються як несанкціонований відбір природного газу з газорозподільної системи (ГРМ) (крадіжка газу) та внаслідок яких щодо них здійснюється нарахування необлікованих об`ємів (обсягів) природного газу, зокрема, належить несанкціоноване втручання в роботу ЗВТ (комерційного ВОГ, зокрема лічильника газу) (п. 1.3 глави 2 розділу ХІ Кодексу газорозподільних систем).
Пунктом 4 глави І розділу І Кодексу газорозподільних систем визначено, що несанкціоноване втручання в роботу ЗВТ/лічильника газу - є втручання в роботу або конструкцію чи складові комерційного вузла обліку (зокрема лічильника газу), у тому числі шляхом їх підробки, пошкодження чи пошкодження на них пломб, впливу дії спрямованого постійного магнітного поля або зміни конфігурації даних обчислювача/коректора об`єму газу (первинного програмування чи протоколу параметризації), внаслідок чого витрата (споживання) природного газу комерційним вузлом обліку не обліковується (обліковується частково чи з порушенням законодавства), та інші дії, що призводять до викривлення даних обліку природного газу.
В акті № 5036 від 15.11.2018 р. зафіксовано порушення ХІ гл. 2 п. 1.2 Кодексу ГРС у вигляді несанкціонованого втручання в роботу засобу вимірювальної техніки (ЗВТ) (самовільний демонтаж ЗВТ); акт підписаний Мулярчуком О.А. - відповідальною особою відповідача за газовим обладнанням (наказ від 30.10.2017 р.) та двома уповноваженими представниками оператора газорозподільної системи, а отже акт складений у відповідності до вимог Кодексу ГРС.
В подальшому, за заявою відповідача пристрій ЗВТ направлено для проведення експертизи до ПЛГ ПАТ "Київоблгаз", за результатами якої виявлено втручання у ЗВТ, складено акт експертизи лічильника газу № 3895е від 03.12.2018 р., а 05.12.2018 р. за результатами проведення повірки ЗВТ складено довідку про непридатність лічильника та акт про порушення № 5445 пункту 2.1.3 Кодексу ГРС (несанкціоноване втручання в роботу ЗВТ).
Згідно з п. 8 глави 5 розділу ХІ Кодексу ГРС, акт про порушення має бути розглянутим комісією з розгляду актів про порушення оператора ГРМ, яка визначає його правомірність та приймає щодо них відповідне рішення.
Згідно з пунктом 10 глави 5 розділу ХІ Кодексу газорозподільних систем споживач (несанкціонований споживач) зобов`язаний бути присутнім на засіданні комісії з розгляду актів про порушення, на якому буде розглядатися складений на нього акт про порушення. За неможливості бути присутнім на засіданні особисто споживач (несанкціонований споживач) має право дати письмову згоду у довільній формі на проведення засідання без його присутності або у присутності його уповноваженої особи. У разі неприбуття споживача (несанкціонованого споживача) та/або уповноваженої ним особи на засідання комісії остання розглядає складений акт про порушення без його (її) участі.
Як вбачається з матеріалів справи, відповідач був обізнаний про призначене на 13.03.2019 р. засідання комісії з розгляду актів про порушення вимог Кодексу, за результатами якого прийнято рішення (оформлено протоколом № 90), про задоволення акту про порушення № 5445 від 05.12.2018 р.
Підпунктом 1 пункту 1 глави 4 розділу ХІ Кодексу ГРС визначено, що у разі виявлення оператором ГРМ несанкціонованого газопроводу або несанкціонованого втручання в роботу ЗВТ розрахунок об`єму необлікованого природного газу здійснюється за номінальною потужністю газового обладнання споживача (несанкціонованого споживача) за період з дня останнього контрольного зняття показань лічильника (контрольного огляду вузла обліку або його перевірки) до дня виявлення порушення (але не більше ніж за 6 місяців) та з урахуванням строку на його усунення.
Актом-розрахунком необлікованого (донарахованого) об`єму та обсягу природного газу і його вартості позивачем на підставі пункту 1 глави 4 розділу XI Кодексу ГРС, нараховано 442 141,06 грн. за період з 16:06 год. 15.05.2018 р. по 16:06 год. 15.11.2018 р., з урахуванням номінальної потужності наявного газового обладнання споживача, а саме: ПГ-2 2 шт. 0,42 куб.м./год.; колві-термона КТН 50СР 1 шт. 5,47 куб.м./год.; варочна поверхня ПГ-4 1 шт. 0,75 куб.м./год. за 4 416 год. загальним об`ємом 31 176,96 куб.м.
Перевіривши технічний розрахунок від 13.03.2019 р., судом апеляційної інстанції встановлено, що він здійснений арифметично вірно, вартість газу розрахована за період з 15.05.2018 р. по 15.11.2018 р. з врахуванням газового обладнання відповідача. Водночас доводи апелянта щодо невірного розрахунку вартості та застосування позивачем положень пп. 1 п. 4 гл. 4 розділу ХІ Кодексу ГРС при здійсненні розрахунку не знайшли свого підтвердження під час розгляду справи, оскільки розрахунок необлікованого (донарахованого) об`єму та обсягу природного газу і його вартості проведено у зв`язку з фактом підтвердження несанкціонованого втручання в роботу ЗВТ, що відображено в акті 3895е експертизи лічильника газу від 03.12.2018 р., і нарахування здійснені відповідно підпункту 1 пункту 1 глави 4 розділу ХІ Кодексу ГРС, як і зазначено в акті-розрахунку. У відповідності до вимог Кодексу ГРС на власника ЗВТ покладено обов`язок належної експлуатації ЗВТ та недопущення порушень кодексу ГРС.
Відповідно до ст. 59 Закону України "Про ринок природного газу" суб`єкти ринку природного газу, які порушили законодавство, що регулює функціонування ринку природного газу, несуть відповідальність згідно із законом.
Статтею 235 Господарського кодексу України встановлено, що за порушення господарських зобов`язань до суб`єктів господарювання та інших учасників господарських відносин можуть застосовуватися оперативно-господарські санкції - заходи оперативного впливу на правопорушника з метою припинення або попередження повторення порушень зобов`язання, що використовуються самими сторонами зобов`язання в односторонньому порядку. До суб`єкта, який порушив господарське зобов`язання, можуть бути застосовані лише ті оперативно-господарські санкції, застосування яких передбачено договором.
Приписами частини 1 статті 236 Господарського кодексу України встановлено види оперативно-господарських санкцій, серед яких - встановлення в односторонньому порядку на майбутнє додаткових гарантій належного виконання зобов`язань стороною, яка порушила зобов`язання: зміна порядку оплати продукції (робіт, послуг), переведення платника на попередню оплату продукції (робіт, послуг) або на оплату після перевірки їх якості тощо.
Згідно з частиною 2 статті 236 Господарського кодексу України перелік оперативно-господарських санкцій, встановлений у її першій частині, не є вичерпним. Сторони можуть передбачити у договорі й інші оперативно-господарські санкції.
Отже, рішення комісії про донарахування вартості необлікованих об`ємів (обсягів) природного газу є саме оперативно-господарською санкцією.
Частиною 2 статті 237 Господарського кодексу України визначено, що порядок застосування сторонами конкретних оперативно-господарських санкцій визначається договором. У разі незгоди із застосуванням оперативно-господарської санкції заінтересована сторона може звернутися до суду із заявою про скасування такої санкції та відшкодування збитків, завданих її застосуванням.
З огляду на вказані положення законодавства, безумовною підставою застосування оперативно-господарської санкції є наявність порушення господарського зобов`язання з боку іншої сторони, а також те, що наявність або відсутність вини іншої сторони у вчинені цього правопорушення не має ніякого значення.
Таким чином, акти про порушення та протокол засідання комісії по розгляду акту є чинними, факти, встановлені у них, відповідачем неспростовані і наявність вчинених ним порушень не заперечена.
Перевіривши здійснений позивачем розрахунок, апеляційний господарський суд встановив, що нараховані позивачем 442 141,06 грн. необлікованого (донарахованого) об`єму та обсягу природного газу ґрунтуються на нормах законодавства України, тож позов в цій частині підлягає задоволенню.
Стосовно вимог позивача про стягнення з відповідача 3 230,93 грн. вартості проведення експертизи лічильника, слід зазначити наступне.
Відповідно до пункту 7 глави 9 розділу Х Кодексу газорозподільних систем, якщо за результатами експертизи та/або позачергової чи експертної повірки підтверджено наявність порушення, у всіх випадках за відсутності дублюючого ВОГ (ЗВТ) об`єм розподіленого в точці вимірювання природного газу за період порушення та відсутності комерційного ВОГ (ЗВТ) розраховується у порядку, визначеному розділом XI цього Кодексу, зі складанням акта про порушення. При цьому витрати, пов`язані з проведенням експертизи та/або позачергової чи експертної повірки, мають бути компенсовані власником комерційного ВОГ/ЗВТ (крім факту несанкціонованого втручання в роботу ЗВТ).
Згідно з пунктом 12 глави 5 розділу ХІ Кодексу газорозподільних систем вартість необлікованого (донарахованого) об`єму природного газу, яка пред`являється до сплати споживачу (несанкціонованому споживачу) в результаті задоволення акту про порушення, зазначається в окремому платіжному рахунку оператора ГРМ, який надається під особистий підпис споживача (несанкціонованого споживача) або надсилається йому рекомендованим поштовим відправленням разом із супровідним листом, що оформлюється у довільній формі.
Проведеною експертизою лічильника ОКТАВА G6, заводський № 422701, що належить споживачу підтверджено факт несанкціонованого втручання в лічильник.
13.03.2019 р. складено акт здачі-приймання робіт (надання послуг) з відшкодування вартості експертизи при втручанні на суму 3 230,93 грн. та рахунок на оплату від 13.03.2019 р. на суму 3 230,93 грн., які були направлені споживачу рекомендованим поштовим відправленням разом із супровідним листом.
Зважаючи на наведене, колегія суддів дійшла висновку про обґрунтованість вимог позову в цій частині, а тому з відповідача на користь позивача підлягають стягненню 3 230,93 грн. вартості відшкодування експертизи лічильника.
Відповідно до ст. ст. 73, 74 Господарського процесуального кодексу України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень. Доказами є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інших обставин, які мають значення для вирішення справи.
Виходячи з вищевикладеного, апеляційний суд погоджується із висновками господарського суду Київської області, отже підстав для скасування або зміни рішення від 11.12.2019 р. у справі № 911/1790/19 не вбачається.
Оскільки, у задоволенні апеляційної скарги відмовлено, відповідно до ст. 129 Господарського процесуального кодексу України, витрати по сплаті судового збору за подання апеляційної скарги покладаються на апелянта.
Керуючись ст. ст. 129, 269, 275, 276, 282 Господарського процесуального кодексу України суд,-
П О С Т А Н О В И В:
Апеляційну скаргу фізичної особи-підприємця Іванової Лариси Євгеніївни на рішення господарського суду Київської області від 11.12.2019 р. у справі № 911/1790/19 залишити без задоволення.
Рішення господарського суду Київської області від 11.12.2019 р. у справі № 911/1790/19 залишити без змін.
Матеріали справи № 911/1790/19 повернути до місцевого господарського суду.
Постанова набирає законної сили з дня її прийняття та може бути оскаржена в касаційному порядку відповідно до ст.ст. 287, 288 Господарського процесуального кодексу України.
Повний текст постанови складено 30.03.2020 р.
Головуючий суддя Л.В. Кропивна
Судді О.І. Поляк
Л.Г. Смірнова
Дата ухвалення рішення | 25.02.2020 |
Оприлюднено | 31.03.2020 |
Господарське
Північний апеляційний господарський суд
Кропивна Л.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні