Ухвала
від 12.03.2020 по справі 757/11594/20-к
ПЕЧЕРСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

печерський районний суд міста києва

Справа № 757/11594/20-к

Примірник № ___

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

12 березня 2020 року слідчий суддя Печерського районного суду м. Києва ОСОБА_1 , за участі секретаря ОСОБА_2 , розглянувши у судовому засіданні в приміщенні суду в м. Києві клопотання старшого слідчого в ОВС ГСУ НП України ОСОБА_3 , про тимчасовий доступ до речей і документів при проведені досудового розслідування у кримінальному провадження, внесеному до ЄРДР за № 12018000000000666, -

ВСТАНОВИВ:

12.03.2020 в провадження слідчого судді Печерського районного суду м. Києва ОСОБА_1 надійшло клопотання сторони кримінального провадження старшого слідчого в ОВС ГСУ НП України ОСОБА_3 , погоджене прокурором відділу Офісу Генерального прокурора ОСОБА_4 про надання тимчасового доступу до документів, що перебувають у володінні "ПРЕДСТАВНИЦТВО "АКЕЛІК ГРУП" ІНФОРМАЦІЯ_1 " (ЄДРПОУ НОМЕР_1 ), адреса: АДРЕСА_1 .

Обґрунтовуючи внесене клопотання, сторона кримінального провадження вказує, що Головним слідчим управлінням Національної поліції України здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні № 12018000000000666 від 01.11.2018, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 5 ст. 191 КК України.

Досудовим розслідуванням у кримінальному провадженні встановлено, що у ході проведення моніторингу державних закупівель у сфері будівництва об`єктів інфраструктури та аналізу цін на придбання товарів, робіт та послуг за бюджетні кошти встановлено, що за результатами торгів КК ІНФОРМАЦІЯ_2 уклало договір з ВАТ ІНФОРМАЦІЯ_3 з виконання робіт Капітальний ремонт дорожнього покриття бульвару Лепсе на ділянці від вул. Академіка Стражеско до вул. Академіка Каблукова на загальну суму 86 млн. 351 тис. грн.

Так, невстановлені посадові особи управління капітального будівництва КК ІНФОРМАЦІЯ_2 під час проведення державних закупівель включили в предмет тендеру, окрім ремонту автодоріг, заміну опор контактної мережі, заміну зупинок громадського транспорту, заміну мережі зовнішнього освітлення вулиць, заміну огородження і т.д.

Заміна вищезазначених об`єктів інфраструктури належать до сфери діяльності КП ІНФОРМАЦІЯ_4 та КП ІНФОРМАЦІЯ_5 , але після встановлення вказаної продукції (опори контактної мережі, зупинки громадського транспорту, мережі зовнішнього освітлення вулиць), КК ІНФОРМАЦІЯ_2 передає їх на баланс вищевказаним комунальним підприємствам.

Так, згідно технічних умов КП ІНФОРМАЦІЯ_5 від 24.01.2018 № 09-2, наданих на замовлення КК ІНФОРМАЦІЯ_2 , передбачено заміну опор ОКМ-12, захищених методом гарячого цинкування.

Однак, директор КП ІНФОРМАЦІЯ_5 ОСОБА_5 , який допитаний в якості свідка 18.04.2019 повідомив, що КК ІНФОРМАЦІЯ_2 з 2015 року по дату складання зазначеного протоколу не передало на баланс КП ІНФОРМАЦІЯ_5 для ведення в експлуатацію жодних опор, захищених методом гарячого цинкування, на які зі зазначеного часу видано понад 20 технічних умов для проектування та будівництва мережі зовнішнього освітлення для КК ІНФОРМАЦІЯ_2 , у тому числі з виконаних робіт Капітальний ремонт дорожнього покриття бульвару Лепсе на ділянці від вул. Академіка Стражеско до вул. Академіка Каблукова. Зі слів останнього, комісією у складі спеціалістів КП ІНФОРМАЦІЯ_5 визначено невідповідність вказаних опор технічним умовам.

Установлено, що під час виконання договору з робіт дорожнього покриття по бульвару Лепсе в м. Києві, невстановлені посадові особи, які несуть відповідальність за об`єкти будівництва, включили роботи із заміни опор контактної мережі та зупинок громадського транспорту та зобов`язали ВАТ ІНФОРМАЦІЯ_3 закупляти опори контактної мережі, зупинки громадського транспорту у підконтрольних підприємствах ТОВ ІНФОРМАЦІЯ_6 та ТОВ ІНФОРМАЦІЯ_7 , а у разі відмови, не підписували акти виконаних робіт та здачі об`єкта в експлуатацію по закінченню будівництва.

Крім того, встановлено, що продукцію, яку виробляють вищевказані суб`єкти господарювання не відповідають технічним вимогам тендерної документації та відповідним нормам ДБН та ДЕСТ.

Зокрема в технічній документації зазначено, що опори контактної мережі повинні мати гаряче оцинкування та гарантію виробника 10 років, проте поставлена продукція вищевказаних підприємств не проходить процес гарячого оцинкування, а кустарним способом, останні наносять розпил цинкового дроту на поверхню продукції, шляхом її розплаву. Вартість гарячого оцинкування на ринку України становить 25 тис. гртвень за тонну. Таким чином ТОВ ІНФОРМАЦІЯ_6 економить на виготовленні продукції з метою подальших відкатів службовим особам КК ІНФОРМАЦІЯ_2 .

Крім того, ще до проведення процедур закупівель, посадові особи КК ІНФОРМАЦІЯ_2 свідомо завищують вартість продукції, шляхом включення завищених цін на продукцію до проекту та до тендерної документації.

Під час візуального огляду зазначеного об`єкту будівництва виявлено, що опори ОКМ-12, які повинні бути захищені методом гарячого оцинкування згідно технічних умов, мають ознаки невідповідності технічним умовам та проекту.

Зазначену інформацію направлено до ІНФОРМАЦІЯ_8 з метою проведення перевірки та вжиття заходів з припинення можливих фактів порушення законодавства та втрат місцевого бюджету.

Листом від 06.09.2018 № 053-7628 ІНФОРМАЦІЯ_8 підтвердив невідповідність поставленої продукції, надавши документи, відповідно яких, субпідрядник здійснює постачання опор з нанесенням цинкового покриття, що не відповідає технічним умовам та предмету закупівлі. Так, у наданому сертифікаті відповідності Міністерства економічного розвитку і торгівлі України, виданому ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_6 », виробляєма продукція товариства оцинковані металоконструкції типових опор, які не являються опорами виготовленими методом гарячого цинкування. Також, у додатках до вищезазначеної відповіді, Департамент транспортної інфраструктури КМДА надає технічні умови послуг з нанесення цинкового покриття на металеві поверхні ТОВ ІНФОРМАЦІЯ_7 , хоча як зазначено вище сертифікат відповідності виданий ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_6 », що свідчить про пов`язаність вказаних суб`єктів господарювання між собою та не відповідає вимогам надання виробником гарантій якості продукції.

КК ІНФОРМАЦІЯ_2 (лист № 01-19/12/1259 від 24.04.2019) та Департамент транспорту КМДА не надали обґрунтування щодо законних підстав включення до предмету закупівлі заміну опор, які знаходяться на балансі КП ІНФОРМАЦІЯ_5 , що може свідчити про нецільове використання бюджетних коштів КК ІНФОРМАЦІЯ_2 .

14.03.2019 слідчим на підставі ухвали слідчого судді Печерського районного суду м. Києва ОСОБА_6 (справа № 757/6888/19-к) проведено тимчасовий доступ до речей та документів, які перебувають у володінні ВАТ ІНФОРМАЦІЯ_3 , що засвідчують господарські взаємовідносини між останніми та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_6 » (ЄДРПОУ НОМЕР_2 ) за 2017-2018 роки. Згідно отриманої інформації, зокрема довідки ВАТ ІНФОРМАЦІЯ_3 від 14.03.2019, у вказаного суб`єкта господарювання, виходячи з характеру договірних відносин з ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_6 » і тим, що матеріали для робіт закуплялися підрядником самостійно, відсутні ряд документів, а саме: специфікації до договорів, видаткові накладні, вантажно-транспортні накладні та рахунки на оплату, паспорти якості товару, сертифікати відповідності, та документи складського обліку, листи, заяви/заявки на постачання товару (поставки), листування, комерційні пропозиції, в яких безпосередньо має бути зазначено інформацію про якість, методику виробництва, вартість, інші ідентифікуючи ознаки предмету закупівлі, що й являється предметом протиправної діяльності.

Крім того, згідно Інформаційного звіту за результатами порівняльного аналізу особливостей технології гарячого цинкування та інших методів нанесення цинкових покриттів Національного технічного університету України ІНФОРМАЦІЯ_9 , метод гарячого цинкування відрізняється від газотермічного цинкового покриття-нанесення цинкового покриття методом напилення попередньо розплавленого металу наступним: фізичними основами методу, технологією нанесення і ТУ, пористістю (при газотермічному цинковому покриті вона вище).

Таким чином, КК ІНФОРМАЦІЯ_2 здійснює закупівлю опор контактної мережі, які не відповідають технічним умовам та за явно завищеними ринковими цінами.

Згідно договору КК ІНФОРМАЦІЯ_2 укладеного з ВАТ ІНФОРМАЦІЯ_3 було закуплено 57 опор по ціні 101 тис. гривень (без ПДВ) на загальну суму 5 млн. 757 тис. гривень (без ПДВ).

Загальна сума придбання опор з ПДВ складає 6 716 500 гривень, що є збитком місцевому бюджету.

Установлено, що за такою схемою, упродовж 2015-2019 виконано по місту Києву робіт по встановленню опор, які не відповідають технічним умовам та предмету закупівлі, на 25 об`єктах, а загальна сума збитків може складати понад 100 млн. гривень, що підтверджується листом КП ІНФОРМАЦІЯ_5 № 3744-07.1/2018 від 21.11.2018 на запит слідчого. Відповідно до вказаного листа органу досудового розслідування надано технічні умови опор зовнішнього освітлення по вищевказаним адресам, надіслані КК « ІНФОРМАЦІЯ_2 ». Згідно показів директора КП ІНФОРМАЦІЯ_5 ОСОБА_5 жодний із вказаних об`єктів не прийнятий на баланс підприємства, через невідповідність продукції технічним умовам.

Установлено, що фактичним власником та керівником ТОВ ІНФОРМАЦІЯ_6 , ТОВ ІНФОРМАЦІЯ_7 , ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_10 » являється громадянин ОСОБА_7 , який має тісні стосунки з начальником управління капітального будівництва КК ІНФОРМАЦІЯ_2 ОСОБА_8 , який є відповідальною особою за проведення капітальних ремонтів автодоріг міста Києва.

Вищезазначене може свідчити про незаконну діяльність посадових осіб КК ІНФОРМАЦІЯ_2 , посадових осіб ВАТ ІНФОРМАЦІЯ_3 (на даний час після реорганізації - "ПРЕДСТАВНИЦТВО "АКЕЛІК ГРУП" ІНФОРМАЦІЯ_1 " (ЄДРПОУ НОМЕР_1 ), ТОВ ІНФОРМАЦІЯ_6 (ЄДРПОУ НОМЕР_2 ), ТОВ ІНФОРМАЦІЯ_11 (ЄДРПОУ НОМЕР_3 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_10 » (ЄДРПОУ НОМЕР_4 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_12 » (ЄДРПОУ НОМЕР_5 ) спрямованих на розкрадання бюджетних коштів в особливо великих розмірах.

У зв`язку з викладеним, виникла необхідність у вивченні матеріалів проведення операцій за участю вищезазначених юридичних осіб, відомості про які нададуть змогу встановити всі обставини вчинення кримінального правопорушення, що розслідується, а також нададуть змогу встановити інші підприємства, задіяні в злочинних схемах, крім цього, вказана інформація надасть змогу порівняти рух коштів по рахункам з податковими звітами.

В заяві поданій до суду слідчий ОСОБА_3 вимоги клопотання підтримав, просив його задовольнити. Судове засідання просив проводити без його участі.

Зважаючи на думку органу досудового розслідування викладену в клопотанні, на підставі ч. 2 ст. 163 КПК України слідчий суддя визнав за можливе проводити розгляд клопотання без виклику особи, у володінні якої знаходяться речі та документи, до яких необхідно отримати тимчасовий доступ.

Згідно норми ч. 4 ст. 107 КПК України під час розгляду клопотання слідчим суддею фіксування за допомогою технічних засобів не здійснювалась.

Тимчасовий доступ до речей і документів, у відповідності до ч. 1 ст. 159 КПК України полягає у наданні стороні кримінального провадження особою, у володінні якої знаходяться такі речі і документи, можливості ознайомитися з ними, зробити їх копії та, у разі прийняття відповідного рішення слідчим суддею, судом, вилучити їх (здійснити їх виїмку).

Згідно ч. 6 ст. 163 КПК України слідчий суддя, суд постановляє ухвалу про надання тимчасового доступу до речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю, якщо сторона кримінального провадження, крім обставин, передбачених частиною п`ятою цієї статті, доведе можливість використання як доказів відомостей, що містяться в цих речах і документах, та неможливість іншими способами довести обставини, які передбачається довести за допомогою цих речей і документів.

Слідчий суддя дослідивши клопотання та долучені до нього документи дійшов висновку про наявність підстав для надання тимчасового доступу до документів з можливістю їх вилучення у копіях, оскільки вказаний захід забезпечення кримінального провадження дійсно спрямований на отримання доказів та перевірку вже отриманих доказів у кримінальному провадження, а речі та документи до яких необхідно отримати тимчасовий доступ самі по собі та в сукупності з іншими речами і документами кримінального провадження мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні.

На підставі викладеного і керуючись ст.ст. 159-164, 309, 372 КПК України, слідчий суддя, -

УХВАЛИВ:

Клопотання старшого слідчого в ОВС ГСУ НП України ОСОБА_3 , про тимчасовий доступ до речей і документів при проведені досудового розслідування у кримінальному провадження, внесеному до ЄРДР за № 12018000000000666 задовольнити.

Надати дозвіл старшому слідчому в особливо важливих справах Головного слідчого управління Національної поліції України ОСОБА_3 , слідчим слідчої групи: старшим слідчим в ОВС ГСУ Національної поліції України ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , ОСОБА_11 , ОСОБА_12 , ОСОБА_13 , ОСОБА_14 , ОСОБА_15 , ОСОБА_16 , ОСОБА_17 , ОСОБА_18 , ОСОБА_19 , ОСОБА_20 , на тимчасовий доступ до документів та відомостей, що становлять охоронювану законом таємницю і знаходяться у володінні "ПРЕДСТАВНИЦТВО "АКЕЛІК ГРУП" ІНФОРМАЦІЯ_1 " (ЄДРПОУ НОМЕР_1 ), адреса: АДРЕСА_1 , із можливістю вилучення копій документів, що засвідчують господарські взаємовідносини між "ПРЕДСТАВНИЦТВО "АКЕЛІК ГРУП" ІНФОРМАЦІЯ_1 " (ЄДРПОУ НОМЕР_1 ) та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_10 » (ЄДРПОУ НОМЕР_4 ) за 2017-2019 роки, а саме: укладені договори (постачання, купівлі-продажу), додаткові угоди, додатки та специфікації до договорів, видаткові накладні, товарно-транспортні накладні, акти приймання-передачі (прийому-передачі), акти надання послуг, рахунки (на оплату), паспорти якості товару, сертифікати відповідності, та документи складського обліку, листи, заяви/заявки на постачання товару (поставки), листування, комерційні пропозиції, оборотно-сальдові відомості у розгорнутому вигляді, інші документи з указаного приводу.

Визначити строк дії ухвали тривалістю тридцять днів, який обраховувати з дня постановлення ухвали слідчим суддею.

У разі невиконання ухвали про тимчасовий доступ до речей і документів слідчий суддя, суд за клопотанням сторони кримінального провадження, якій надано право на доступ до речей і документів на підставі ухвали, має право постановити ухвалу про дозвіл на проведення обшуку згідно з положеннями цього Кодексу з метою відшукання та вилучення зазначених речей і документів.

Ухвала оскарженню не підлягає.

Слідчий суддя ОСОБА_1

Ухвала виготовлена в двох примірниках.

Примірник 1 знаходиться в матеріалах судового провадження № 757/11594/20-к

Примірник 2- наданий слідчому ОСОБА_3

Слідчий суддя ОСОБА_1

Дата ухвалення рішення12.03.2020
Оприлюднено06.02.2023

Судовий реєстр по справі —757/11594/20-к

Ухвала від 12.03.2020

Кримінальне

Печерський районний суд міста Києва

Бортницька В. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні