ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
справа№380/1780/20
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
02 квітня 2020 року
Львівський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Брильовського Р.М. розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Молочна компанія Галичина до Галицького відділу державної виконавчої служби у місті Львові Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції про визнання протиправною бездіяльності, зобов'язання вчинити дії,-
ВСТАНОВИВ:
На розгляд Львівського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Товариства з обмеженою відповідальністю Молочна компанія Галичина до Галицького відділу державної виконавчої служби у місті Львові Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції, у якій просить суд:
- визнати протиправною бездіяльність Галицького відділу державної виконавчої служби у місті Львові Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Львів), яка полягає у не розгляді скарги Товариства з обмеженою відповідальністю "Молочна компанія "Галичина" (код ЄДРПОУ 39685014, місцезнаходження: 79024, м. Львів, вул. Липинського,54) від 06.12.2019 № 06/12-01 на бездіяльність державного виконавця Галицького відділу державної виконавчої служби у місті Львові Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Львів) Перетятко Галини Володимирівни;
- зобов'язати Галицький відділ державної виконавчої служби у місті Львові Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Львів) розглянути скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю "Молочна компанія "Галичина" від 16.01.2020 № 16/01-01 на бездіяльність державного виконавця Галицького відділу державної виконавчої служби у місті Львові Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Львів) Перетятко Галини Володимирівни.
В обґрунтування позовних вимог зазначає, що Позивач звернувся до Галицького відділу державної виконавчої служби із скаргою від 16.01.2020 № 16/01-01 на бездіяльність державного виконавця Галицького відділу державної виконавчої служби Перетятко Галини Володимирівни. Надіслання скарги підтверджується накладною (відправлення №7902401220703) та описом вкладення у цінний лист. Скарга отримана відповідачем 22.01.2020, що підтверджується роздруківкою із сайту Укрпошти. Оскільки скарга була отримана відповідачем 22.01.2020, то вона мала бути розглянута не пізніше 12.02.2020, а відповідь за результатами розгляду скарги надіслана на адресу позивача не пізніше 13.02.2020. Просив позов задовольнити.
Відповідач відзиву на позов у встановлений судом строк не надав.
Ухвалою Львівського окружного адміністративного суду від 18.03.2020 відкрито спрощене позовне провадження без повідомлення сторін.
Всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини справи, на яких ґрунтуються позовні вимоги та заперечення сторін, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд, даючи правову оцінку спірним
Не погоджуючись із вказаною бездіяльністю відповідача позивач звернувся з даним позовом до суду.
Надаючи правову оцінку відносинам, що виникли між сторонами, суд виходить з наступного.
Товариство з обмеженою відповідальністю Молочна компанія Галичина звернулося до Галицького відділу державної виконавчої служби із скаргою від 16.01.2020 № 16/01-01 на бездіяльність державного виконавця Галицького відділу державної виконавчої служби Перетятко Галини Володимирівни, у якій просило: визнати бездіяльність державного виконавця Галицького ВДВС у місті Львові ЗМУМЮ (м. Львів) Перетятко Галини Володимирівни у виконавчому провадженні № 59181370 неправомірною щодо невиявлення рахунків; зобов'язати державного виконавця Галицького ВДВС у місті Львові ЗМУМЮ (м. Львів) Перетятко Галину Володимирівну у виконавчому провадженні № 59181370 відносно боржника - ТОВ Львівська дистрибюційна компанія (ЄДРПОУ 38853451) вжити всіх можливих заходів до швидкого, повного та своєчасного виконання рішення суду, шляхом здійснення систематичної та повної перевірки майнового стану боржника, з'ясування наявних рахунків в банківських та інших фінансових установах, іншого рухомого та нерухомого майна тощо, та надати відповідь на заяву стягувана ТОВ Молочна компанія Галичина № 28/12-02 від 28.12.2019 щодо виявлення рахунків боржника.
Надіслання скарги підтверджується накладною (відправлення №7902401220703) та описом вкладення у цінний лист.
Скарга отримана відповідачем 22.01.2020, що підтверджується роздруківкою із сайту Укрпошти.
Не отримавши відповідь на скаргу від 16.01.2020 № 16/01-01 на бездіяльність державного виконавця Галицького відділу державної виконавчої служби Перетятко Г.В. у строки, встановлені законом, Товариство з обмеженою відповідальністю Молочна компанія Галичина звернулося з позовом до суду.
Відповідно до ч. 1 ст. 287 КАС України учасники виконавчого провадження (крім державного виконавця, приватного виконавця) та особи, які зал шаються до проведення виконавчих дій, мають право звернутися до адміністративного суду із позовною заявою, якщо вважають, що рішенням, дією або бездіяльністю державного виконавця чи іншої посадової особи органу державної виконавчої служби або приватного виконавця порушено їхні права, свободи чи інтереси, а також якщо законом не встановлено інший порядок судового оскарження рішень, дій чи бездіяльності таких осіб.
Згідно із ч. 3 ст. 287 КАС України відповідачем у справах з приводу рішень, дій або бездіяльності державного виконавця чи іншої посадової особи органу державної виконавчої служби є відповідний орган державної виконавчої служби, а у справах з приводу рішень, дій або бездіяльності приватного виконавця - приватний виконавець.
Спірні правовідносини регулюються Законом України "Про виконавче провадження" № 1404 (далі Закону № 1404).
Статтею 1 Закону № 1404 встановлено, що виконавче провадження як завершальна стадія судового провадження і примусове виконання судових рішень та рішень інших органів (посадових осіб) (далі - рішення) - сукупність дій визначених у цьому Законі органів і осіб, що спрямовані на примусове виконання рішень і проводяться на підставах, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією України, цим Законом, іншими законами та нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до цього Закону, а також рішеннями, які відповідно до цього Закону підлягають примусовому виконанню.
Порядок оскарження рішень, дій або бездіяльності виконавців та посадових осіб органів державної виконавчої служби врегульований статтею 74 Закону України від 02.06.2016 №1404-VIII "Про виконавче провадження", який набрав чинності з 5 жовтня 2016 року і був чинним на час виникнення спірних правовідносин.
Абзацом першим частини третьої цієї статті передбачено, що рішення, дії або бездіяльність державного виконавця також можуть бути оскаржені стягувачем та іншими учасниками виконавчого провадження (крім боржника) до начальника відділу, якому безпосередньо підпорядкований державний виконавець. Рішення, дії та бездіяльність начальника відділу, якому безпосередньо підпорядкований державний виконавець, можуть бути оскаржені до керівника органу державної виконавчої служби вищого рівня.
Судом встановлено, що постановою державного виконавця Галицького відділу державної виконавчої служби місто Львів Перетятко Г.В. від 23.05.2019 відкрито виконавче провадження №59181370 з виконання наказу Господарського суду Львівської області від 08.11.2018 у справі №914/2077/18 про стягнення з Товариства з обмеженою відповідальністю "Львівська дистрибюційна компанія" на користь товариства з обмеженою відповідальністю "Молочна компанія "Галичина" заборгованості за договором купівлі-продажу товарів №130/01 від 24.02.2017 15080 грн та 176,20 грн відшкодування витрат на оплату судового збору.
09.09.2019 постановою державного виконавця Галицького відділу державної виконавчої служби місто Львів було об'єднано виконавчі провадження №58357036, №58563047, №59181370 у зведене виконавче провадження №60007991.
Відповідно до абзацу 6 пункту 1 Розділу 12 Інструкції з організації примусового виконання рішень, затвердженої наказом Міністерства юстиції України від 02.04.2012 №512/5, в редакції наказу Міністерства юстиції України №2832/5 від 29.09.2016 перевірити законність виконавчого провадження мають право, зокрема начальник відділу державної виконавчої служби - виконавче провадження, що перебуває (перебувало) на виконанні у цьому відділі.
Згідно з абзацом 2 пункту 2 Розділу 12 Інструкції з організації примусового виконання рішень, затвердженої наказом Міністерства юстиції України від 02.04.2012 №512/5, в редакції наказу Міністерства юстиції України №2832/5 від 29.09.2016 посадові особи, зазначені в абзацах третьому, п'ятому та шостому пункту 1 цього розділу, можуть проводити перевірку законності виконавчого провадження також за скаргою стягувана та інших учасників виконавчого провадження (крім боржника), а посадові особи, зазначені в абзацах другому та третьому пункту 1 цього розділу, -- за скаргою на дії та бездіяльність начальника органу державної виконавчої служби, якому безпосередньо підпорядкований державний виконавець.
Пунктом 6 Розділу 12 Інструкції з організації примусового виконання рішень, затвердженої наказом Міністерства юстиції України від 02.04.2012 №512/5, в редакції наказу Міністерства юстиції України №2832/5 від 29.09.2016 встановлено, що перевірка законності виконавчого провадження має бути проведена протягом десяти робочих днів, а зведеного виконавчого провадження - протягом п'ятнадцяти робочих днів з дня надходження витребуваного виконавчого провадження.
Оскільки скарга була отримана відповідачем 22.01.2020, то вона мала бути розглянута не пізніше 12.02.2020, а відповідь за результатами розгляду скарги надіслана в адресу позивача не пізніше 13.02.2020.
Під час судового розгляду справи судом встановлено порушення відповідачем щодо не розгляду скарги Товариства з обмеженою відповідальністю "Молочна компанія "Галичина" від 06.12.2019 № 06/12-01 на бездіяльність державного виконавця Галицького відділу державної виконавчої служби у місті Львові Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Львів) Перетятко Галини Володимирівни.
Згідно з ч. 1 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб'єктів владних повноважень.
Згідно із ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до ч. 2 ст. 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони:1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законамиУкраїни; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття ріщення (вчинення дії); 4)безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6)розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це ріщення (дія); 9)з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Суд погоджується з твердженням позивача про те, що ухиляючись від розгляду скарги позивача на бездіяльність державного виконавця відповідач діяв не на підставі, не у межах повноважень та не у спосіб, що визначені Конституцією та законами України.
Статтею 90 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні. Ніякі докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності.
Відповідно до ч. 1 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Суд, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини справи, на яких ґрунтуються позовні вимоги та заперечення сторін, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, дійшов висновку, що позовні вимоги позивача підлягають до задоволення.
Відповідно до ч. 1 ст.139 КАС України судовий збір підлягає стягненню з суб'єкта владних повноважень за рахунок його бюджетних асигнувань.
Керуючись ст.ст. 19-21, 72-77, 242-246, 255, 268, 269, 271, 272, 287, 293, 295, підп.15.5 п.15 Перехідних положень КАС України, суд, -
ВИРІШИВ:
Позов задовольнити повністю.
Визнати протиправною бездіяльність Галицького відділу державної виконавчої служби у місті Львові Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Львів) (код ЄДРПОУ 35009232) щодо не розгляду скарги Товариства з обмеженою відповідальністю "Молочна компанія "Галичина" (код ЄДРПОУ 39685014, місцезнаходження: 79024, м. Львів, вул. Липинського,54) від 06.12.2019 № 06/12-01 на бездіяльність державного виконавця Галицького відділу державної виконавчої служби у місті Львові Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Львів) Перетятко Галини Володимирівни.
Зобов'язати Галицький відділ державної виконавчої служби у місті Львові Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Львів) розглянути скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю "Молочна компанія "Галичина" від 16.01.2020 № 16/01-01 на бездіяльність державного виконавця Галицького відділу державної виконавчої служби у місті Львові Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Львів) Перетятко Галини Володимирівни.
Стягнути з Галицького відділу державної виконавчої служби у місті Львові Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Львів) (79019, м. Львів, пр. Чорновола, 39, код ЄДРПОУ 35009232) за рахунок його бюджетних асигнувань на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Молочна компанія "Галичина" (79024, м. Львів, вул. Липинського, 54, код ЄДРПОУ 39685014) 2102 (дві тисячі сто дві) грн сплаченого судового збору.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку апеляційного оскарження, а у разі їх апеляційного оскарження - з моменту проголошення судового рішення суду апеляційної інстанції.
Апеляційна скарга на рішення суду подається через Львівський окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня складення повного судового рішення.
Суддя Р.М. Брильовський
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 02.04.2020 |
Оприлюднено | 03.04.2020 |
Номер документу | 88548180 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Брильовський Роман Михайлович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Брильовський Роман Михайлович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Брильовський Роман Михайлович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Брильовський Роман Михайлович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні