Рішення
від 02.04.2020 по справі 560/1368/20
ХМЕЛЬНИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 560/1368/20

РІШЕННЯ

іменем України

02 квітня 2020 рокум. Хмельницький

Хмельницький окружний адміністративний суд в особі головуючого-судді Майстера П.М. розглянувши в письмовому провадженні адміністративну справу за позовом заступника керівника Городоцької місцевої прокуратури в інтересах держави , третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні позивача - Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Хмельницькій області до Волочиської міської ради в особі Волочиської об`єднаної територіальної громади , третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідача Дошкільний навчальний заклад "Сонечко" про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити дії,

ВСТАНОВИВ:

Заступник керівника Городоцької місцевої прокуратури в інтересах держави звернувся в суд з позовом до Волочиської міської ради в особі Волочиської об`єднаної територіальної громади, треті особи Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Хмельницькій області, Дошкільний навчальний заклад "Сонечко", в якому просить визнати протиправною бездіяльність Волочиської міської ради щодо не забезпечення пожежної безпеки в ДНЗ Сонечко відповідно до вимог ч. 3 ст. 55 Кодексу цивільного захисту України, та зобов`язати Волочиську міську раду вжити заходи, направлені на забезпечення пожежної безпеки у ДНЗ Сонечко шляхом вирішення в межах компетенції питання щодо виділення коштів необхідних для усунення порушень протипожежної безпеки.

В обґрунтування підстав звернення з позовом прокурор зазначив те, що бездіяльність відповідача є такою, що створює потенційну шкоду або загрозу життю та здоров`ю дітей. При цьому порушуються вимоги Конституції України, Кодексу цивільного захисту України, законів України "Про місцеве самоврядування в Україні", "Про освіту", "Про дошкільну освіту", "Про охорону дитинства". Тому, заступник керівника Городоцької місцевої прокуратури, виконуючи надані законом функції, звернувся в суд з цим позовом та для запобігання вищевикладених порушень просив його задовольнити.

Суд, ухвалою від 06.03.2020 року відкрив провадження та призначив справу до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження з повідомленням (викликом) сторін.

Сторони та треті особи у судове засідання не з`явилиись, про дату, час та місце розгляду справи повідомлені належним чином, що підтверджується повідомленнями про вручення поштових відправлень. Відповідач правом подати відзив не скористався.

Відповідно до частини 9 статті 205 Кодексу адміністративного судочинства України якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але всі учасники справи не з`явилися у судове засідання, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

Згідно з частиною 4 статті 229 Кодексу адміністративного судочинства України у разі неявки у судове засідання всіх учасників справи або якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності учасників справи (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.

За таких обставин суд вважає за можливе розглянути справу без участі представників сторін на підставі наявних доказів в порядку письмового провадження, так як явка сторін не визнавалася судом обов`язковою.

Суд, дослідивши належним чином зібрані докази по справі, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини справи на яких ґрунтуються вимоги, об`єктивно оцінивши докази, які мають значення для розгляду і вирішення спору по суті, дійшов висновків, що позовні вимоги підлягають до задоволення з наступних підстав.

Встановлено, що у період з 26.06.2019 по 27.06.2019 Волочиським районним сектором ГУ ДСНС у Хмельницькій області проведено позапланову перевірку у закладі дошкільної освіти Сонечко Волочиської міської ради Хмельницької області з питань дотримання у навчальному закладі законодавства у сфері протипожежної безпеки.

За результатами проведеної перевірки встановлено численні грубі порушення вимог законодавства щодо пожежної безпеки в діяльності закладу, що зафіксовано в акті від 27.06.2019 за № 39, а саме: для приміщень складського призначення не визначені категорія щодо вибухопожежної та пожежної небезпеки відповідно до вимог ДСТУ Б В.1.1-36:2016 Визначення категорій приміщень, будинків та зовнішніх установок за вибухопожежною та пожежною небезпекою , а також клас зони згідно з Правилами будови електроустановок. Електрообладнання спеціальних установок , у тому числі для зовнішніх виробничих і складських дільниць, які необхідно позначати на вхідних дверях до приміщення, а також у межах зон усередині приміщень та ззовні (розділ ІІІ п.2.9 НАПБ А.01.001-2014); сходові клітки, внутрішні відкриті та зовнішні сходи, коридори, проходи та інші шляхи евакуації не забезпечені евакуаційним освітленням. Світильники евакуаційного освітлення повинні вмикатися з настанням сутінків у разі перебування в будинку людей (розділ ІІІ п.2.31 НАПБ А.01.001-2014); з`єднання, відгалуження та окінцювання жил проводів і кабелів здійснюються не за допомогою опресування, зварювання, паяння або затискачів (розділ ІV п.1.6 НАПБ А.01.001-2014); дозволяється улаштування та експлуатація тимчасових електромереж (розділ ІV п.1.8 НАПБ А.01.001-2014); не обладнано приміщення закладу системами протипожежного захисту (Розділ V глава 1 пункт 1.2 НАПБ А.01.001- 2014, ДБН В.2.5-56:2014); приміщення закладу не забезпечені в повній мірі первинними засобами пожежогасіння (розділ V п.3.9 НАПБ А.01.001-2014).

З актом перевірки ознайомлено в. о. завідувача закладу дошкільної освіти Сонечко Волочиської міської ради Хмельницької області Новіцьку Г.В., про що свідчить підпис в акті від 27.06.2019 за № 39 та отримано останньою копію вказаного акту про усунення порушень вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки. Жодних зауважень від керівництва закладу не надходило.

27.06.2019 Волочиським районним сектором ГУ ДСНС у Хмельницькій області в. о. директору закладу дошкільної освіти Сонечко Новіцькій Г.В. внесено припис № 36 про усунення порушень вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки зі строком виконання до 27.08.2019.

Волочиським районним сектором ГУ ДСНС у Хмельницькій області проведено позапланову перевірку у закладі дошкільної освіти Сонечко Волочиської міської ради Хмельницької області з питань дотримання у навчальному закладі законодавства у сфері протипожежної безпеки з 24.12.2019 по 25.12.2019.

За результатами проведеної перевірки встановлено численні грубі порушення вимог законодавства щодо пожежної безпеки в діяльності закладу, що зафіксовано в акті від 25.12.2019 за № 182. З актом перевірки ознайомлено директора закладу дошкільної освіти Сонечко Волочиської міської ради Хмельницької області ОСОБА_1 про що свідчить підпис в акті від 25.12.2019 за № 182 та отримано останньою копію акту про усунення порушень вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки.

25.12.2019 Волочиським районним сектором ГУ ДСНС у Хмельницькій області директору закладу дошкільної освіти Сонечко Курдибасі Л.І. внесено припис №137 про усунення порушень вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки зі строком виконання до 25.06.2020.

Однак, до цього часу ДНЗ Сонечко не обладнано системою протипожежного захисту, не забезпечено заклад евакуаційним освітленням, захисна споруда не забезпечена первинними засобами пожежогасіння, пожежної автоматики і сигналізації та ряд інших численних порушень, які були встановлені під час перевірки Волочиським районним сектором ГУ ДСНС у Хмельницькій області.

За інформацією ДНЗ Сонечко від 13.01.2020, адміністрацією закладу розроблювались плани заходів щодо усунення недоліків (01.07.2019 та 02.01.2020), а також скеровувались клопотання безпосередньо до Волочиської міської ради щодо виділення коштів на усунення порушень у сфері техногенної та пожежної безпеки (клопотання ДНЗ Сонечко за № 21 від 11.12.2019, № 2 від 09.01.2020) та клопотання щодо прорахунку кошторису навчального закладу на 2020 рік (клопотання ДНЗ Сонечко за № 22 від 11.12.2019).

Разом з тим, Волочиською міською радою, як засновника ДНЗ Сонечко , який здійснює фінансування вказаного закладу на даний час не вжито дієвих заходів, щодо усунення виявлених порушень.

За інформацією Волочиської міської ради за № 128 від 28.01.2020 упродовж 2019 року у ДНЗ Сонечко проведено повірку вогнегасників в кількості 6 штук, замінено опір ізоляції, навчання відповідального за безпеку життєдіяльності, закуплено електричні ковбики в кількості 18 штук, замінено електрокомфорки та інші електроприлади. Окрім цього, в бюджеті Волочиської міської ради на 2020 рік в частині КПКВ 0111010 Надання дошкільної освіти виділено кошти в сумі 857,8 тис.грн., які при потребі буде спрямовано на дотримання техногенної та пожежної безпеки закладів.

Однак, на даний час кошти на усунення порушень у сфері техногенної та пожежної безпеки навчальних закладів району, у тому числі виявлених Волочиським районним сектором ГУ ДСНС у Хмельницькій області упродовж 2019 року у ДНЗ Сонечко не виділено та не профінансовано.

Наведені обставини зумовили звернення заступника керівника Городоцької місцевої прокуратури в інтересах держави в суд з цим позовом.

Відповідно до статті 131-1 Конституції України в редакції Закону України від 02.06.2016 №1401-VIII, в Україні діє прокуратура, яка здійснює: 1) підтримання публічного обвинувачення в суді; 2) організацію і процесуальне керівництво досудовим розслідуванням, вирішення відповідно до закону інших питань під час кримінального провадження, нагляд за негласними та іншими слідчими і розшуковими діями органів правопорядку; 3) представництво інтересів держави в суді у виключних випадках і в порядку, що визначені законом. Організація та порядок діяльності прокуратури визначаються законом.

Таким чином Конституцією України передбачено дві обов`язкові вимоги для виникнення у прокурора права на представництво інтересів держави: 1) доведення, що обставини звернення є виключним випадком; 2) представництво здійснюється в порядку, визначеному законом.

Згідно з частиною 3 статті 23 Закону України "Про прокуратуру" прокурор здійснює представництво в суді законних інтересів держави у разі порушення або загрози порушення інтересів держави, якщо захист цих інтересів не здійснює або неналежним чином здійснює орган державної влади, орган місцевого самоврядування чи інший суб`єкт владних повноважень, до компетенції якого віднесені відповідні повноваження, а також у разі відсутності такого органу.

Наявність таких обставин обґрунтовується прокурором у порядку, передбаченому частиною четвертою цієї статті.

Відповідно до частини 4 статті 23 Закону України "Про прокуратуру" наявність підстав для представництва має бути обґрунтована прокурором у суді. Прокурор здійснює представництво інтересів громадянина або держави в суді виключно після підтвердження судом підстав для представництва. Прокурор зобов`язаний попередньо, до звернення до суду, повідомити про це громадянина та його законного представника або відповідного суб`єкта владних повноважень. У разі підтвердження судом наявності підстав для представництва прокурор користується процесуальними повноваженнями відповідної сторони процесу. Наявність підстав для представництва може бути оскаржена громадянином чи її законним представником або суб`єктом владних повноважень.

Виключно з метою встановлення наявності підстав для представництва інтересів держави в суді у випадку, якщо захист законних інтересів держави не здійснює або неналежним чином здійснює суб`єкт владних повноважень, до компетенції якого віднесені відповідні повноваження, прокурор має право отримувати інформацію, яка на законних підставах належить цьому суб`єкту, витребувати та отримувати від нього матеріали та їх копії.

З викладеного слідує, що представництво інтересів держави прокурором в суді не повинно мати на меті підміну суб`єкта виконання владних управлінських функцій, а навпаки - мету щодо спонукання до виконання, у разі неналежного виконання, таких функцій суб`єктом владних повноважень, якого представлятиме прокурор в суді.

Тобто, для визначення судом права прокурора на звернення до суду для захисту інтересів держави імперативними є 2 умови: 1) доведення порушення чи загрози порушення саме інтересів держави; 2) доведення належними і допустимими доказами, що захист цих інтересів держави не здійснює або неналежним чином здійснює орган державної влади, орган місцевого самоврядування чи інший суб`єкт владних повноважень, до компетенції якого віднесені відповідні повноваження, а також у разі відсутності такого органу.

За змістом позовної заяви, обставини, з якими прокурор обґрунтовує своє звернення до суду в інтересах держави, полягають відсутності в Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Хмельницькій області повноважень щодо звернення до адміністративного суду щодо вжиття заходів, спрямованих на усунення порушень протипожежної безпеки.

Суд зазначає, що за результатами аналізу повноважень органів Державної служби з надзвичайних ситуацій встановлено, що на підставі статей 67 та 68 Кодексу цивільного захисту України, зазначені органи уповноважені звертатися до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки роботи підприємств.

Аналогічні висновки викладені в постанові Верховного Суду від 29.08.2019 у справі №320/893/19 (адміністративне провадження №К/9901/19277/19).

Відповідно до частини 5 статті 242 Кодексу адміністративного судочинства України при виборі і застосуванні норми права до спірних правовідносин суд враховує висновки щодо застосування норм права, викладені в постановах Верховного Суду.

На думку суду, реалізуючи свої представницькі повноваження, заступник керівника Городоцької місцевої прокуратури належним чином обґрунтував, в чому полягає порушення інтересів держави, необхідність їх захисту та передбачені законом підстави для звернення до суду з цією позовною заявою.

Статтею 7 Кодексу цивільного захисту визначено основні принципи здійснення цивільного захисту, зокрема, гарантування та забезпечення державою конституційних прав громадян на захист життя, здоров`я та власності.

Відповідно до статті 4 Закону України "Про охорону дитинства" система заходів щодо охорони дитинства в Україні включає, зокрема, забезпечення належних умов для гарантування безпеки, охорони здоров`я, навчання, виховання, фізичного, психічного, соціального, духовного та інтелектуального розвитку дітей.

Згідно з частиною 3 статті 55 Кодексу цивільного захисту України забезпечення пожежної безпеки суб`єкта господарювання покладається на власників та керівників таких суб`єктів господарювання.

Положеннями статті 1 Закону України "Про дошкільну освіту" визначено, що законодавство України про дошкільну освіту базується на Конституції України і складається із Закону України "Про освіту", цього Закону, інших нормативно-правових актів та міжнародних договорів України, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України.

Відповідно до пунктів 4, 5 Правил пожежної безпеки для навчальних закладів та установ системи освіти України, затверджених наказом Міністерства освіти та науки України №974 від 15.08.2016, зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 08.09.2016 за №1229/29359, пожежна безпека в закладах та установах забезпечується шляхом проведення організаційних і практичних заходів та використання технічних засобів, спрямованих на запобігання пожежам, забезпечення безпеки учасників навчально-виховного процесу, зниження можливих майнових втрат і зменшення негативних екологічних наслідків у разі їх виникнення, створення умов для успішного гасіння пожеж. Забезпечення пожежної безпеки в закладах та установах покладається на їх власників або уповноважені ними органи, керівників (ректори, директори, начальники, завідувачі) (далі - керівники навчальних закладів та установ), керівників структурних підрозділів (факультети, кафедри, лабораторії, навчальні кабінети, цехи, склади, бібліотеки, архіви, майстерні тощо) відповідно до законодавства.

У зв`язку з наведеним, держава, через наділені повноваженнями органи, вживає заходи для забезпечення безпеки людей. До таких заходів відноситься, в тому числі, і встановлення на законодавчому рівні вимог до будівель та споруд у сферах пожежної і техногенної безпеки, цивільного захисту. Такі вимоги є обов`язковими для встановленого законодавством кола суб`єктів, зокрема, підприємств, установ, організацій, фізичних осіб, котрі є власниками будівель та споруд, де постійно перебуває велика кількість людей. Не дотримання цих вимог робить неможливим експлуатацію будівель та споруд як таких, що створюють загрозу життю та здоров`ю людей.

Крім того, згідно з пунктами 1, 2 Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом Міністерства внутрішніх справ України від 30.12.2014 №1417, зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 05.03.2015 за №252/26697, ці Правила встановлюють загальні вимоги з пожежної безпеки до будівель, споруд різного призначення та прилеглих до них територій, іншого нерухомого майна, обладнання, устаткування, що експлуатуються, будівельних майданчиків, а також під час проведення робіт з будівництва, реконструкції, реставрації, капітального ремонту, технічного переоснащення будівель та споруд. Ці Правила є обов`язковими для виконання суб`єктами господарювання, органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування (далі - підприємства), громадянами України, іноземцями та особами без громадянства, які перебувають в Україні на законних підставах.

Відповідно до Статуту ДНЗ Сонечко Волочиської міської ради Хмельницької області (далі - Статут ДНЗ Сонечко ), затвердженого рішенням Волочиської міської ради № 12-9/2016 від 17.06.2016, засновником ДНЗ Сонечко є Волочиська міська рада. Згідно з п. 1.6 Статуту, засновник здійснює фінансування закладу, його матеріально-технічне забезпечення, надає необхідні будівлі з обладнанням і матеріалами, організовує будівництво і ремонт приміщень, їх господарське обслуговування, харчування та медичне обслуговування дітей. Майно закладу є комунальною власністю Волочиської об`єднаної територіальної громади і знаходиться на балансі відділу освіти, молоді та спорту Волочиської міської ради (п. 9.1 Статуту). Згідно з Розділом XI Статуту, контроль за дотриманням закладом державних вимог щодо змісту, рівня і обсягу дошкільної освіти здійснюється відділом освіти, молоді та спорту Волочиської міської ради. X Розділом Статуту встановлено, що порядок ведення діловодства і бухгалтерського обліку в закладі визначається законодавством, нормативно-правовими актами МОН України та інших центральних органів виконавчої влади, яким підпорядковуюється заклад. За рішенням засновника закладу бухгалтерський облік здійснюється Волочиською міською радою.

Відповідно до частини 2 статті 11 Закону України "Про дошкільну освіту" заклад дошкільної освіти, зокрема, створює безпечні та нешкідливі умови розвитку, виховання та навчання дітей, режим роботи, умови для фізичного розвитку та зміцнення здоров`я відповідно до санітарно-гігієнічних вимог та забезпечує їх дотримання.

Згідно з пунктами 1, 3, 8, 13, 19, 21, 22, 23 частини 1 статті 20 Кодексу цивільного захисту України до завдань і обов`язків суб`єктів господарювання у сфері цивільного захисту належить: забезпечення виконання заходів у сфері цивільного захисту на об`єктах суб`єкта господарювання; розміщення інформації про заходи безпеки та відповідну поведінку населення у разі виникнення аварії; здійснення навчання працівників з питань цивільного захисту, у тому числі правилам техногенної та пожежної безпеки; здійснення за власні кошти заходів цивільного захисту, що зменшують рівень ризику виникнення надзвичайних ситуацій; розроблення заходів щодо забезпечення пожежної безпеки, впровадження досягнень науки і техніки, позитивного досвіду із зазначеного питання; забезпечення виконання вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, а також виконання вимог приписів, постанов та розпоряджень центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки; утримання у справному стані засобів цивільного та протипожежного захисту, недопущення їх використання не за призначенням; здійснення заходів щодо впровадження автоматичних засобів виявлення та гасіння пожеж і використання для цієї мети виробничої автоматики.

Приписами статті 32 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" визначено, що до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належить управління закладами освіти, охорони здоров`я, культури, фізкультури і спорту, оздоровчими закладами, які належать територіальним громадам або передані їм, молодіжними підлітковими закладами за місцем проживання, організація їх матеріально-технічного та фінансового забезпечення.

За змістом статті 26 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" виключною компетенцією сільської ради є розгляд прогнозу місцевого бюджету, затвердження місцевого бюджету, внесення змін до нього; затвердження звіту про виконання відповідного бюджету.

Згідно з частиною 1 статті 17 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" відносини органів місцевого самоврядування з підприємствами, установами та організаціями, що перебувають у комунальній власності відповідних територіальних громад, будуються на засадах їх підпорядкованості, підзвітності та підконтрольності органам місцевого самоврядування.

Статтею 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

За змістом статті 53 Конституції України держава забезпечує розвиток дошкільної освіти.

Держава визнає пріоритетну роль дошкільної освіти та створює належні умови для її здобуття (стаття 3 Закону України "Про дошкільну освіту").

Положення частини 2 статті 37 Закону України "Про дошкільну освіту" встановлено, що утримання та розвиток матеріально-технічної бази закладів дошкільної освіти фінансуються за рахунок коштів засновника (засновників) цих закладів.

Таким чином, безпосередньо Волочиська міська рада має вжити в межах своєї компетенції заходи спрямовані на усунення порушень протипожежної безпеки в діяльності ДНЗ "Сонечко", виявлених Волочиським районним сектором ГУ ДСНС у Хмельницькій області, в тому числі, розглянути питання про виділення коштів, необхідних на усунення виявлених порушень у дошкільному навчальному закладі.

Відповідно до пунктів 24, 33 частини 1 статті 2 Кодексу цивільного захисту України надзвичайна ситуація - обстановка на окремій території чи суб`єкті господарювання на ній або водному об`єкті, яка характеризується порушенням нормальних умов життєдіяльності населення, спричинена катастрофою, аварією, пожежею, стихійним лихом, епідемією, епізоотією, епіфітотією, застосуванням засобів ураження або іншою небезпечною подією, що призвела (може призвести) до виникнення загрози життю або здоров`ю населення, великої кількості загиблих і постраждалих, завдання значних матеріальних збитків, а також до неможливості проживання населення на такій території чи об`єкті, провадження на ній господарської діяльності; пожежна безпека - відсутність неприпустимого ризику виникнення і розвитку пожеж та пов`язаної з ними можливості завдання шкоди живим істотам, матеріальним цінностям і довкіллю.

Тобто, пожежі відносяться до надзвичайних ситуацій, а загроза життю та здоров`ю людей виникає не лише при наявності порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що безпосередньо можуть до неї призвести, а й при наявності інших порушень по нездійсненню заходів щодо захисту людей від впливу небезпечних чинників при вже виниклій пожежі.

Системний аналіз вказаних норм свідчить, що виявлені порушення вимог пожежної безпеки створюють загрозу життю та здоров`ю дітей, які перебувають у закладах освіти.

Усунення виявлених порушень вимог законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки попередить виникнення надзвичайної ситуації, а у разі її виникнення обмежить розповсюдження полум`я, забезпечить оперативну ліквідацію пожежі та безпеку для життя і здоров`я людей від її небезпечних чинників.

Усунення виявлених порушень вимог законодавства у сфері пожежної безпеки можливе шляхом фінансування за рахунок коштів місцевого бюджету заходів, зазначених у актах та приписах уповноважених органів ДСНС.

Не зважаючи на прямий обов`язок посадових осіб Волочиської міської ради здійснювати контроль за дотриманням протипожежної безпеки у дошкільному навчальному закладі, порушення вимог протипожежної безпеки, що неодноразово виявлялись, залишились без будь-якої уваги та реагування.

Таким чином, керівництво Волочиської міської ради фактично самоусунулось від вирішення питань забезпечення протипожежної безпеки у закладі освіти.

Тривалий характер порушень протипожежної безпеки свідчить про протиправну бездіяльність Волочиської міської ради щодо незабезпечення пожежної безпеки у дошкільному навчальному закладі "Сонечко" Волочиської міської ради відповідно до вимог частини 3 статті 55 Кодексу цивільного захисту України.

Водночас, суд враховує, що діти, знаходячись у закладі, постійно перебуватимуть в умовах реальної загрози життю та отримання травм чи шкоди своєму здоров`ю через невиконання та ігнорування посадовими особами відповідача вимог законодавства з питань пожежної і техногенної безпеки, цивільного захисту.

Враховуючи те, що відповідачем не усунуті порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, які створюють загрозу життю та здоров`ю людей, суд вважає, що наявні правові підстави для зобов`язання Волочиської міської ради в особі Волочиської об`єднаної територіальної громади вжити заходи, спрямовані на забезпечення пожежної безпеки у дошкільному навчальному закладі "Сонечко" шляхом вирішення в межах компетенції питання щодо виділення коштів, необхідних для усунення порушень протипожежної безпеки.

Відповідно до частини 1 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. Частиною 2 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Враховуючи викладене, наявні підстави для задоволення позовних вимог.

Відповідно до ч. 2 ст. 139 КАС України при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.

Оскільки витрати пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз - відсутні, з врахуванням положень ч. 2 ст. 139 КАС України, судові витрати з відповідача не стягуються.

Керуючись статтями 6, 72-77, 139, 244, 246, 250, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

адміністративний позов задовольнити.

Визнати протиправною бездіяльність Волочиської міської ради щодо незабезпечення пожежної безпеки у дошкільному навчальному закладі "Сонечко" відповідно до вимог частини 3 статті 55 Кодексу цивільного захисту України.

Зобов`язати Волочиську міську раду вжити заходи, направлені на забезпечення пожежної безпеки у дошкільному навчальному закладі "Сонечко" шляхом вирішення в межах компетенції питання щодо виділення коштів необхідних для усунення порушень протипожежної безпеки.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Повне рішення складене 02 квітня 2020 року

Позивач:Заступник керівника Городоцької місцевої прокуратури в інтересах держави (вул. Грушевського, 80, м. Городок, Городоцький район, Хмельницька область, 32000 , код ЄДРПОУ - 02911102) Відповідач:Волочиська міська рада в особі Волочиської об`єднаної територіальної громади (вул. Незалежності, 88, м. Волочиськ, Хмельницька область, 31200 , код ЄДРПОУ - 04060695) Треті особи:Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Хмельницькій області (вул. Героїв Чорнобиля, 1/2, м. Хмельницький, Хмельницька область, 29000, код ЄДРПОУ - 38662200) Дошкільний навчальний заклад "Сонечко" (вул. Соборна, 1/2, м. Волочиськ, Хмельницька область, 31200, код ЄДРПОУ - 26514340)

Головуючий суддя П.М. Майстер

СудХмельницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення02.04.2020
Оприлюднено03.04.2020
Номер документу88549415
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —560/1368/20

Рішення від 02.04.2020

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Майстер П.М.

Ухвала від 06.03.2020

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Майстер П.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні