Рішення
від 02.04.2020 по справі 826/7285/17
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

02 квітня 2020 року м. Київ № 826/7285/17

Суддя Окружний адміністративний суд міста Києва Огурцов О.П. розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу

за позовом Національної ради з питань телебачення і радіомовлення

до Товариства з обмеженою відповідальністю "АППІА"

про анулювання ліцензій,

за участю представникыв:

позивача - Кирилюк Алли Сергіївни (довіреність від 14.03.2018 № 11/6),

відповідача не прибув,

В С Т А Н О В И В:

Національна рада України з питань телебачення та радіомовлення звернулась до Окружного адміністративного суду міста Києва з адміністративним позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю "АППІА" про анулювання ліцензій.

Позовні вимоги обґрунтовано тим, що відповідачем не було виконано рішення Національної ради України з питань телебачення та радіомовлення від 18.02.2016 № 201, від 25.08.2016 № 1878, розпорядження Національної ради від 09.03.2016 (вих. № 17/557) про усунення порушень, видане на підставі рішення Національної ради від 18.02.2016 № 201, розпорядження Національної ради від 07.09.2016 (вих. № 17/2627) про усунення порушень, видане на підставі рішення Національної ради від 25.08.2016 № 1878 та актом моніторингу від 23.03.2017 було зафіксовано відсутність мовлення відповідача, що свідчить про неусунення порушення вимог частини сьомої статті 27 пункту а частини першої статті 59 Закону України Про телебачення та радіомовлення .

Відповідач у судові засідання не прибув, про причини неприбуття суд не повідомив, про дату, час та місце розгляду прави був повідомлений належним чином.

У судовому засіданні суд ухвалив перейти до розгляду справи в порядку письмового провадження

Під час судового розгляду справи, судом встановлено наступне.

Національною радою України з питань телебачення та радіомовлення видано Товариству з обмеженою відповідальністю "АППІА" ліцензії на мовлення від 04.07.2011 НР №1295-м терміном дії до 04.07.2021 та від 08.07.2011 НР № 1296-м терміном дії до 08.07.2021.

18.02.2016 Національною радою України з питань телебачення і радіомовлення ухвалено рішення № 201, яким визнано порушення Товариством з обмеженою відповідальністю "АППІА" частини сьомої статті 27, пункту а частини першої статті 59 Закону України Про телебачення і радіомовлення у зв`язку з відсутністю мовлення та застосовано санкцію оголошення попередження .

Пунктом 3 вказаного рішення Товариство з обмеженою відповідальністю "АППІА" зобов`язано протягом місяця привести свою діяльність у відповідність до вимог чинного законодавства.

09.03.2016 Товариству з обмеженою відповідальністю "АППІА" направлено окреме розпорядження (вих. № 17/557) щодо усунення порушень та приведення своєї діяльності до вимог чинного законодавства у термін до 19.03.2016.

25.08.2016 Національною радою України з питань телебачення та радіомовлення за результатами розгляду питання щодо проведення позапланової перевірки Товариства з обмеженою відповідальністю "АППІА" ухвалено рішення № 1878, яким визнано факт невиконання ним рішення Національною радою України з питань телебачення та радіомовлення від 18.02.2016 № 201, а також розпорядження щодо приведення своєї діяльності у відповідність до вимог чинного законодавства від 09.03.2016 (вих. № 17/557), виданого на підставі рішення від 18.02.2016 № 201, у зв`язку з відсутністю супутникового мовлення за програмними концепціями по 24 год./добу, логотип: jn1 , відповідно до ліцензій НР № 1295-м від 04.07.2011, НР № 1296-м від 08.07.2011, та застосовано санкцію стягнення штрафу у розмірі, розрахованому від розміру ліцензійного збору, нарахованого ліцензіату за видачу ліцензії, не враховуючи умов (зменшення/збільшення): 5 % - за вчинення порушень, передбачених частиною сьомою статті 27 та пунктом а частини першої статті 59 Закону України Про телебачення і радіомовлення .

Пунктом вказаного рішення передбачено, що відповідно до вимог частини третьої статті 75 Закону України Про телебачення і радіомовлення Товариство з обмеженою відповідальністю "АППІА" у тридцятиденний термін з дня отримання рішення про стягнення штрафу має сплатити до Державного бюджету України штраф у розмірі 14 500,00 грн.

Пунктом 4 рішення Національної ради України з питань телебачення та радіомовлення від 25.08.2016 № 1878 Товариство з обмеженою відповідальністю "АППІА" зобов`язано протягом одного місяця з прийняття рішення привести свою діяльність у відповідність до вимог законодавства.

7.09.2016 Національною радою України з питань телебачення та радіомовлення рішення від 25.08.2016 № 1878 та розпорядження щодо сплати штрафу та усунення порушень законодавства надіслано рекомендованою поштою з повідомленням (вих. № 17/2627), яке 17.10.2016 було повернуто без вручення адресату.

З метою перевірки виконання ліцензіатом рішення Національної ради України з питань телебачення та радіомовлення від 25.08.2016 № 1878 23.03.2017 здійснено моніторинг мовлення Товариства з обмеженою відповідальністю АППІА відповідно до ліцензій НР № 1295-м від 04.07.2011, НР № 08.07.2011, яким зафіксовано ознаки порушення вимог частини сьомої статті 27, пункту а частини першої статті 59 Закону України Про телебачення і радіомовлення

На засіданні Національної ради з питань телебачення та радіомовлення рішенням від 06.04.2017 № 524 призначено позапланову перевірку Товариства з обмеженою відповідальністю АППІА .

На виконання наказу голови № 5а/157 від 12.04.2017 та діючи відповідно до посвідчення на проведення позапланової перевірки перевіряючий 28.04.2017 прибув за адресою місцезнаходження Товариства з обмеженою відповідальністю АППІА м. Київ, вул. Мечникова, 14/1 (адреса місця знаходження та студійних приміщень відповідно до діючих ліцензій), але за цією адресою ліцензіата не виявлено.

Лист - повідомлення про здійснення позапланової перевірки надіслано Товариству з обмеженою відповідальністю АППІА рекомендованою поштою 12.04.2017 (вих. № 17/721), проте він повернувся без вручення адресату із приміткою не значиться .

28.04.2017 складено акт щодо неможливості провести здійснення перевірки телерадіоорганізації № 21 ПП/Кв/С/17 відповідно до якого встановити фактичне місце перебування Товариства з обмеженою відповідальністю АППІА та провести позапланову перевірку за участю її уповноважених представників немає можливості.

23.03.2017 Національною радою України з питань телебачення та радіомовлення за результатами моніторингу зафіксовано відсутність мовлення Товариства з обмеженою відповідальністю АППІА по ліцензіях НР № 1295-м від 04.07.2011, НР № 08.07.2011 за програмними концепціями по 24 год./добу, логотип: jn1 , що свідчить про неусунення порушень вимог частини сьомої статті 27 (Ліцензіат зобов`язаний виконувати умови ліцензії) та пункту а частини першої статті 59 (Телерадіоорганізація зобов`язана дотримуватися законодавства України та вимог ліцензії) Закону України Про телебачення і радіомовлення , а також невиконання рішення Національної ради від 25.08.2016 № 1878.

25.05.2017 Національною радою України з питань телебачення та радіомовлення прийнято рішення № 796, яким вирішено визнати порушення Товариством з обмеженою відповідальністю АППІА частини сьомої статті 27 та пункту а частини першої статті 59 Закону України Про телебачення і радіомовлення та невиконання рішення Національної ради від 25.08.2016 № 1878, що свідчить про неусунення ліцензіатом порушень після застосування санкції у вигляд стягнення штрафу та звернутися до суду про анулювання ліцензій НР № 1295-м від 04.07.2011, НР № 1296-м від 08.07.2011 виданих Товариству з обмеженою відповідальністю АППІА .

Оцінивши докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні, суд дійшов висновку про наступне.

Відповідно до частини четвертої статті 7 Закону України "Про телебачення і радіомовлення" єдиним органом державного регулювання діяльності у сфері телебачення і радіомовлення незалежно від способу розповсюдження телерадіопрограм і передач є Національна рада України з питань телебачення і радіомовлення.

Частиною п`ятою статті 7 вказаного Закону встановлено, що правові засади формування та діяльності, статус, компетенція, повноваження, функції Національної ради та порядок їх здійснення визначаються Законом України "Про Національну раду України з питань телебачення і радіомовлення".

Згідно зі статтею 14 Закону України "Про Національну раду України з питань телебачення і радіомовлення" Національна рада здійснює регуляторні функції, передбачені законодавством України у сфері телерадіомовлення, серед яких, зокрема, зазначено ліцензування телерадіомовлення.

Частиною першою статті 23 Закону України "Про телебачення і радіомовлення" встановлено, що ліцензування мовлення здійснюється виключно Національною радою відповідно до порядку та вимог, встановлених цим Законом та Законом України "Про Національну раду України з питань телебачення і радіомовлення".

Відповідно до абзаців 1 та 13 частини першої статті 13 Закону України "Про Національну раду України з питань телебачення і радіомовлення" Національна рада здійснює: нагляд за дотриманням телерадіоорганізаціями та провайдерами програмної послуги вимог законодавства у галузі телерадіомовлення; застосування в межах своїх повноважень санкцій відповідно до закону.

Статтею 18 вказаного Закону встановлено, що ліцензування телерадіомовлення здійснює Національна рада. Ліцензія Національної ради на телерадіомовлення є єдиним і достатнім документом дозвільного характеру, що надає право ліцензіату вести телерадіомовлення. Порядок ліцензування телерадіомовлення визначається Законом України "Про телебачення і радіомовлення".

Згідно зі статтею 1 Закону України "Про телебачення і радіомовлення" ліцензія на мовлення - документ державного зразка, який видається Національною радою України з питань телебачення і радіомовлення та засвідчує право ліцензіата відповідно до умов ліцензії здійснювати мовлення, використовувати канали мовлення, мережі мовлення, канали багатоканальних телемереж;

Відповідно до частин п`ятої та шостої статті 27 вказаного закону визначені ліцензією на мовлення та додатками до ліцензії організаційні, технологічні та змістовні характеристики мовлення, а також організаційно-технічні, фінансові, інвестиційні зобов`язання ліцензіата становлять умови ліцензії на мовлення. Умови ліцензії визначаються Національною радою за погодженням з претендентами на отримання ліцензії в порядку, визначеному цим Законом, та затверджуються рішенням Національної ради.

Частиною сьомою статті 27 Закону України "Про телебачення і радіомовлення" визначено, що ліцензіат зобов`язаний виконувати умови ліцензії. Національна рада контролює виконання ліцензіатами умов ліцензій, а в разі їх порушення - застосовує штрафні санкції відповідно до вимог цього Закону.

Пунктами а та б частини першої статті 59 Закону України "Про телебачення і радіомовлення" встановлено, що телерадіоорганізація зобов`язана: дотримуватися законодавства України та вимог ліцензії; виконувати рішення Національної ради та судових органів.

Частинами першою та другою статті 71 вказаного Закону встановлено, що відповідальність за порушення законодавства про телебачення і радіомовлення несуть телерадіоорганізації, провайдери програмної послуги, їх керівники та працівники, інші суб`єкти господарської діяльності, посадові особи органів державної влади та органів місцевого самоврядування. Винні в порушеннях несуть цивільно-правову, адміністративну і кримінальну відповідальність згідно із законодавством України. Міру відповідальності та відповідні санкції за порушення законодавства про телебачення і радіомовлення встановлює суд. У визначених цим Законом випадках санкції за порушення законодавства про телебачення і радіомовлення встановлюються Національною радою.

Відповідно до частин першої та другої статті 72 Закону України "Про телебачення і радіомовлення" санкції за порушення законодавства про телебачення і радіомовлення застосовуються за рішенням суду або, у встановлених цим Законом випадках, за рішенням Національної ради. Національна рада застосовує санкції до телерадіоорганізацій у разі порушення ними вимог цього Закону та/або умов ліцензії.

Згідно з абзацом 4 частини шостої статті 72 вказаного Закону Національна рада може застосовувати до телерадіоорганізацій та провайдерів програмної послуги такі санкції, зокрема, анулювання ліцензії на підставі рішення суду за позовом Національної ради.

Частинами першою та п`ятою статті 75 Закону України "Про телебачення і радіомовлення" встановлено, що з метою виконання рішення про застосування санкції Національна рада повідомляє ліцензіата про прийняте щодо нього рішення шляхом оприлюднення відповідного повідомлення про прийняте рішення на офіційному веб-сайті Національної ради та надсилає ліцензіату копію відповідного рішення протягом трьох робочих днів з дня його прийняття. Ліцензіат вважається належно повідомленим Національною радою про прийняте рішення через п`ять днів з моменту надсилання йому копії такого рішення рекомендованим листом. Ліцензіат зобов`язаний надати Національній раді документальне підтвердження факту сплати штрафу (копію платіжного доручення) протягом п`яти днів з моменту сплати.

Згідно з частиною тринадцятою статті 72 вказаного Закону якщо порушення не були усунені після застосування санкції у вигляді стягнення штрафу, Національна рада звертається до суду з позовом про анулювання ліцензії на мовлення телерадіоорганізації або анулювання ліцензії провайдера програмної послуги.

Пунктом в частини п`ятої статті 37 Закону України "Про телебачення і радіомовлення" визначено, що Національна рада може звертатися до суду про анулювання ліцензії на мовлення на підставі факту невиконання розпоряджень про усунення порушень законодавства та ліцензійних вимог;

Позивач просить суд анулювати ліцензії на мовлення видані відповідачі від 04.07.2011 НР №1295-м терміном дії до 04.07.2021 та від 08.07.2011 НР № 1296-м терміном дії до 08.07.2021 на підставі частини тринадцятої статті 72 Закону України "Про телебачення і радіомовлення".

З наявних в матеріалах справи документів судом встановлено, що відповідачем рішення Національної ради України з питань телебачення та радіомовлення від 18.02.2016 № 201, від 25.08.2016 № 1878, яким на позивача було накладено штраф за порушення вимог частини сьомої статті 27 пункту а частини першої статті 59 Закону України Про телебачення та радіомовлення та розпорядження Національної ради від 09.03.2016 (вих. № 17/557) про усунення порушень, видане на підставі рішення Національної ради від 18.02.2016 № 201, розпорядження Національної ради від 07.09.2016 (вих. № 17/2627) про усунення порушень, видане на підставі рішення Національної ради від 25.08.2016 № 1878 виконано не було .

Актом моніторингу від 23.03.2017 було зафіксовано відсутність мовлення відповідача , що свідчить про неусунення порушення вимог частини сьомої статті 27 пункту а частини першої статті 59 Закону України Про телебачення та радіомовлення .

Таким чином відповідачем після застосування до нього санкцій у вигляді стягнення штрафу не усунуто порушення вимог частини сьомої статті 27 пункту а частини першої статті 59 Закону України Про телебачення та радіомовлення , що свідчить про наявність у позивача правових підстав для звернення до суду про анулювання ліцензії на мовлення на підставі частини тринадцятої статті 72 Закону України "Про телебачення і радіомовлення".

Рішення від 25.05.2017 № 796 позивачем вирішено звернутися до суду про анулювання ліцензій НР № 1295-м від 04.07.2011, НР № 1296-м від 08.07.2011 виданих Товариству з обмеженою відповідальністю АППІА .

Відповідачем заперечень/відзиву на позовну заяву суду надано не було.

З огляду на зазначене, керуючись статтями 241, 243 - 246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов Національної рада з питань телебачення і радіомовлення (01601, м. Київ, вул. Прорізна, 2, код ЄДРПОУ 00063928) до Товариства з обмеженою відповідальністю "АППІА" (01133, м Київ, вул. Мечникова, 14/1, код ЄДРПОУ 35634301) про анулювання ліцензій - задовольнити повністю .

2. Анулювати Товариству з обмеженою відповідальністю "АППІА" (01133, м Київ, вул. Мечникова, 14/1, код ЄДРПОУ 35634301) ліцензію на мовлення НР № 1295-м від 04.07.2011.

3. Анулювати Товариству з обмеженою відповідальністю "АППІА" (01133, м Київ, вул. Мечникова, 14/1, код ЄДРПОУ 35634301) ліцензію на мовлення НР № 1296-м від 08.07.2011.

Відповідно до статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Згідно з частиною першою статті 295 Кодексу адміністративного судочинства України апеляційна скарга на рішення суду може бути подана протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Суддя О.П. Огурцов

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення02.04.2020
Оприлюднено03.04.2020
Номер документу88549616
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/7285/17

Рішення від 02.04.2020

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Огурцов О.П.

Ухвала від 21.12.2017

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Огурцов О.П.

Ухвала від 08.06.2017

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Огурцов О.П.

Ухвала від 08.06.2017

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Огурцов О.П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні