Постанова
від 25.03.2020 по справі 910/15496/19
ПІВНІЧНИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ПІВНІЧНИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

вул. Шолуденка, буд. 1, літера А, м. Київ, 04116, (044) 230-06-58 inbox@anec.court.gov.ua

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"25" березня 2020 р. Справа№ 910/15496/19

Північний апеляційний господарський суд у складі колегії суддів:

головуючого: Ходаківської І.П.

суддів: Демидової А.М.

Владимиренко С.В.

розглянувши без участі представників сторін матеріали апеляційної скарги Товариства з обмеженою відповідальністю Кут

на рішення господарського суду міста Києва від 13.01.2020

у справі № 910/15496/19 (суддя Морозов С.М.)

за позовом Приватного акціонерного товариства Акціонерна компанія Київводоканал

до Товариства з обмеженою відповідальністю Кут

про стягнення 37 791, 60 грн.

ВСТАНОВИВ:

Короткий зміст позовних вимог.

В листопаді 2019 року Приватне акціонерне товариство Акціонерна компанія Київводоканал (далі за текстом - ПрАТ АК Київводоканал ; позивач) звернулось до господарського суду міста Києва з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю Кут (далі за текстом - ТОВ Кут ; відповідач) про стягнення 37 791, 60 грн. плати за скид стічних вод.

В обґрунтування позовних вимог позивач посилається на те, що відповідачем здійснювалось скидання стічних вод без одержання Умов на скид, тобто відбувалось самовільне користування каналізацією, у зв`язку з чим йому нараховано плату за скид за період з 28.08.2018 по 28.02.2019 у п`ятикратному розмірі тарифу за водовідведення, що становить 37 791, 60 грн.

Короткий зміст рішення місцевого господарського суду та мотиви його прийняття.

Рішенням господарського суду Сумської області від 13.01.2020 у справі № 910/15496/19 позов задоволено. Стягнуто з ТОВ Кут на користь ПрАТ АК Київводоканал 37 791, 60 грн. плати за скид стічних вод без Умов на скид стічних вод та 1 921, 00 грн. судового збору.

Рішення суду мотивовано тим, що відповідач в порушення Правил приймання стічних вод абонентів у систему каналізації міста Києва №1879, затверджених розпорядженням від 12.10.2011 Київською міською радою (Київської міської державної адміністрації), в період з листопада 2014 року по квітень 2017 року (включно) здійснював скид стічних вод без отримання Умов на скид стічних вод, що в свою чергу, є підставою для застосування відповідальності, передбаченої п. 8.1 Правил приймання стічних вод абонентів у систему каналізації міста Києва, а саме сплати відповідачем в п`ятикратному розмірі тарифу на послугу з водовідведення за весь період їх відсутності.

Короткий зміст апеляційної скарги та її доводів.

Не погоджуючись з рішенням господарського суду Сумської області від 03.01.2020, ТОВ Кут звернулось з апеляційною скаргою, у якій просить скасувати згадане рішення суду та ухвалити нове, яким стягнути в позові ПрАТ АК Київводоканал відмовити.

ТОВ Кут в апеляційній скарзі посилається на п. 1.2 Правил приймання стічних вод абонентів у систему каналізації міста Києва, затверджених розпорядженням виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) 12.10.2011 № 1879 та зареєстрованих у Головному управлінні юстиції у місті Києві 17.10.2011 за №44/903, відповідно до якого ці Правила поширюються на організації, установи, підприємства усіх форм власності та фізичних осіб - підприємців, що скидають всі види стічних вод у міську систему каналізації (крім балансоутримувачів житлового фонду та об`єктів соціально-культурного призначення, які не скидають стічні води технологічного та/або непобутового походження, або у яких немає орендарів чи інших суб`єктів, що скидають стічні води технологічного та/або непобутового походження).

На думку відповідача, дія вказаних Правил не розповсюджується на скид стічних вод у міську каналізацію балансоутримувачами житлового фонду, до яких відносить себе відповідач, як член Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку Десна-46 . Отже, відповідач вважає, що він не зобов`язаний отримувати умови на скид стічних вод в каналізацію м. Києва.

Узагальнені доводи та заперечення інших учасників справи (доводи, викладені у відзивах та запереченнях на апеляційну скаргу).

18.03.2020 від позивача надійшов відзив на апеляційну скаргу, в якому він заперечує проти доводів апеляційної скарги, посилаючись на обов`язковість умов укладеного сторонами договору на надання послуг з водопостачання та приймання стічних вод через приєднані мережі №10385/5-03СА зокрема щодо необхідності отримання умов на скид стічних вод, а у разі їх відсутності - сплати позивачу додаткової плати за скид стічних вод. Також, як зазначає позивач, в пунктах 2.4 та пп. 3.3.1 п. 3.3 Правил приймання стічних вод абонентів у систему каналізації міста Києва, затверджених розпорядженням виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) 12.10.2011 № 1879 та зареєстрованих у Головному управлінні юстиції у місті Києві 17.10.2011 за №44/903 регламентовано, що абоненти зобов`язані отримати у Водоканалі Умови на скид, які видаються на один рік. Відповідач в проміжок часу з 28.08.2018 по 28.02.2019 здійснювало скид стічних вод без умов на скид за адресою: м. Київ, вул. Мілютенка, 46, що є порушенням п. 8.1 вказаних Правил. У зв`язку з цим, позивачем була нарахована відповідачу плата за скид стічних вод без Умов на скид за вказаною адресою в розмірі 37 791, 60 грн.

На підставі викладеного, позивач просить відмовити у задоволенні апеляційної скарги відповідача та залишити без змін рішення суду першої інстанції, як законне та обґрунтоване.

Дії суду апеляційної інстанції щодо розгляду апеляційної скарги по суті та явка представників сторін.

Відповідно до витягу з протоколу автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 11.02.2020 справу № 910/15496/19 передано на розгляд колегії суддів у складі: головуючий суддя - Ходаківська І.П., судді: Демидова А.М., Владимиренко С.В.

Ухвалою Північного апеляційного господарського суду від 17.02.2020 колегією суддів у складі: головуючий суддя - Ходаківська І.П., судді: Демидова А.М., Владимиренко С.В., апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю Кут на рішення господарського суду міста Києва від 13.01.2020 у справі №910/15496/19 залишити без руху, надано Товариству з обмеженою відповідальністю Кут строк десять днів з дня отримання даної ухвали для усунення недоліків апеляційної скарги, шляхом подання до суду належних доказів сплати судового збору у встановленому порядку та розмірі.

28.02.2020 на адресу Північного апеляційного господарського суду від Товариства з обмеженою відповідальністю "Кут" надійшло клопотання відповідно до вищезазначеної ухвали суду, до якого додано доказ, що підтверджує сплату судового збору на рішення господарського суду міста Києва від 13.01.2020 у справі №910/15496/19, а саме: виписка з карткового рахунку від 12.02.2020.

Ухвалою Північного апеляційного господарського суду від 28.02.2020 відкрито апеляційне провадження за апеляційною скаргою ТОВ Кут на рішення господарського суду міста Києва від 13.01.2020 у справі №910/15496/19. Розгляд апеляційної скарги призначено на 25.03.2020.

Колегія суддів відмовляє у задоволенні заяви позивача про відкладення розгляду справи, оскільки розгляд справи здійснюється судом без участі представників сторін на підставі постанови Кабінету Міністрів України №211 від 11.03.2020 "Про запобігання поширенню на території України коронавірусу COVID-19", Закону України № 530-IX "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19)", листа Голови Ради суддів України від 16.03.2020 № 9рс-186/20 щодо запровадження особливого режиму роботи на період карантинних заходів, а також положень ч.ч. 3, 5 ст. 12, п. 10 ст. 270 ГПК України. При цьому судом враховано, що явка представників сторін у судове засідання, призначене на 25.03.2020, обов`язковою не визнавалась і позивач скористався своїм правом на подання відзиву на апеляційну скаргу, який було залучено до матеріалів справи і враховано судом.

Обставини справи, встановлені судом першої та перевірені судом апеляційної інстанції, визначення відповідно до них правовідносин.

28.08.2018 між позивачем, як постачальником, та відповідачем, як споживачем, укладено договір на послуги водопостачання та приймання стічних вод через приєднані мережі № 10385/5-03СА.

За умовами цього договору позивач взяв на себе зобов`язання надавати відповідачу як споживачу послуги з постачання питної води та приймання від нього стічних вод у систему каналізації м. Києва за адресами об`єктів водоспоживання, зазначеними у дислокації об`єктів водоспоживання та водовідведення та на підставі пред`явлених споживачем умов на скид стічних вод у систему каналізації м. Києва, а споживач - здійснювати своєчасну оплату наданих йому постачальником послуг на умовах цього договору та дотримуватися порядку користування питною водою з комунальних водопроводів і приймання стічних вод, що встановлені Правилами користування системами централізованого комунального водопостачання та водовідведення в населених пунктах України, затвердженими наказом Міністерства з питань житлово-комунального господарства України від 27.06.2008 №190 (надалі - Правила користування), Правилами приймання стічних вод абонентів у систему каналізації міста Києва, затвердженими розпорядженням виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 12.10.2011 №1879 (надалі - Місцеві правила приймання), а також дотримуватися норм, визначених іншими нормативними актами, що регулюють правовідносини, які виникають за цим договором. (п.1.1. договору).

Згідно з п. 1.5. договору споживач забезпечує наявність та своєчасне подовження Умов на скид стічних вод згідно із вимогами чинного законодавства (за виключенням передбачених законодавством випадків, коли споживачу не потрібно отримувати умови на скид стічних вод), а також забезпечує скид стічних вод з дотриманням допустимих концентрацій забруднюючих речовин.

Всі питання, не передбачені цим договором, регулюються чинним законодавством України. Умови цього договору застосовуються до відносин між постачальником та споживачем, які виникли до його укладення, згідно зі ст. 631 Цивільного кодексу України. (п. 5.3. Договору).

Пунктом 7.1. договору передбачено, що цей договір укладається строком на 1 рік і набуває чинності з моменту його підписання сторонами. Договір вважається пролонгованим на новий строк, якщо за 20 днів до припинення його дії жодна із сторін письмово не повідомить іншу сторону про його припинення.

Позивачем було виявлення факт порушення відповідачем Правил приймання стічних вод абонентів у систему каналізації міста Києва № 1879 - скид стічних вод без Умов на скид за адресою: м. Київ, вул. Мілютенка, 46, що стало підставою для нарахування плати за період з 28.08.2018 по 28.02.2019 у п`ятикратному розмірі тарифу за водовідведення на загальну суму 37 791,60 грн.

На підтвердження обсягів скинутих відповідачем стічних вод без діючих Умов на скид стічних вод по об`єкту, позивачем надано акти зняття показань з приладу обліку за період з серпня 2018 року по лютий 2019 року.

Про вказані обставини повідомлено відповідача шляхом направлення йому листа-попередження від 25.03.2019 щодо сплати нарахувань за скид стічних вод без Умов на скид стічних вод в розмірі 37 791,60 грн. з розрахунком від 25.03.2019 №15/ВУ-Ф-08/363-02-2019р.

Залишення відповідачем зазначеного вище листа без задоволення і стала підставою для звернення ПрАТ АК Київводоканал з позовом у даній справі.

Мотиви та джерела права, з яких виходить суд апеляційної інстанції при прийнятті постанови та оцінка аргументів учасників справи.

Порядок користування системами централізованого комунального водопостачання та водовідведення населених пунктів України визначається Правилами користування системами централізованого комунального водопостачання та водовідведення в населених пунктах України, затвердженим наказом Міністерства з питань житлово-комунального господарства України №190 від 27.06.2008, які є обов`язковими для всіх юридичних осіб незалежно від форм власності і підпорядкування та фізичних осіб - підприємців, що мають у власності, господарському віданні або оперативному управлінні об`єкти, системи водопостачання та водовідведення, які безпосередньо приєднані до систем централізованого комунального водопостачання та водовідведення і з якими виробником укладено договір на отримання питної води, скидання стічних вод.

Згідно з 1.4 Правил приймання стічних вод від підприємств, установ, організацій до системи централізованого водовідведення населених пунктів України здійснюється відповідно до Правил приймання стічних вод підприємств у комунальні та відомчі системи каналізації населених пунктів України, затверджених наказом Держбуду №37 від 19.02.2002, зареєстрованих у Мін`юсті 26.04.2002 за №403/6691, а також місцевих правил приймання стічних вод підприємств у систему каналізації населеного пункту.

Пунктом 1.2 Правил №37 передбачено, що вони поширюються на комунальні підприємства водопровідно-каналізаційного господарства міст і селищ України та інші підприємства, що мають на балансі системи місцевого водопроводу та каналізації (далі - водоканали), та на всі підприємства, установи, організації незалежно від форм власності й відомчої належності, які скидають свої стічні води в системи каналізації населених пунктів (далі - підприємства).

Пунктом 1.4 Правил № 37 стічні води підприємств визначено, як усі види стічних вод, що утворилися внаслідок їхньої діяльності після використання води в усіх системах водопостачання (господарсько-питного, технічного, гарячого водопостачання тощо), а також поверхневі та дощові води з території підприємства (з урахуванням субабонентів).

Відповідно п. 2.4 Правил № 37 підприємства зобов`язані виконувати в повному обсязі вимоги цих правил, місцевих правил приймання та договору на послуги водовідведення, своєчасно оплачувати рахунки водоканалу за надані послуги.

В преамбулі розпорядження Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 12.10.2011 № 1879, яким затверджені Правила приймання стічних вод абонентів у систему каналізації міста Києва, які встановлюють, зокрема, вимоги до абонентів, які скидають стічні води до міської каналізації, регламентують взаємні права та обов`язки абонентів і водоканалу, порядок визначення величини плати за скидання стічних вод у міську каналізацію, порядок контролю за виконанням цих Правил, відповідальність та засоби впливу за їх порушення, зазначено що згадані Правила приймаються відповідно до статей 30, 33 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні"; статей 1, 2, 35, 38, 39, 42, 44, 70, 95, 99, 110, 111 Водного кодексу України (із змінами і доповненнями); статей 1 - 3, 5, 16, 19, 24, 31 - 35, 39 - 41, 47, 51, 68 - 70 Закону України "Про охорону навколишнього природного середовища" (із змінами і доповненнями); Правил приймання стічних вод підприємств у комунальні та відомчі системи каналізації населених пунктів України, затверджених наказом Державного комітету будівництва, архітектури та житлової політики України №37 від 19.02.2002, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 26.04.2002 за №403/6691; Інструкції про встановлення та стягнення плати за скид промислових та інших стічних вод у системи каналізації населених пунктів, затвердженої наказом Державного комітету будівництва, архітектури та житлової політики України №37 від 19.02.2002, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 26.04.2002 за №402/6690; пунктів 1.2, 1.4, 2.3, розділів 3-5, 11-15 Правил користування системами централізованого комунального водопостачання та водовідведення в населених пунктах України, затверджених наказом Міністерства з питань житлово-комунального господарства України №190 від 27.06.2008, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 07.10.2008 за №936/15627, та з метою запобігання порушенням у роботі мереж і споруд каналізації, підвищення ефективності роботи і безпеки їх експлуатації та забезпечення охорони навколишнього природного середовища від забруднення скидами стічних вод.

Пунктом 2.4. зазначених вище Правил № 1879 встановлено, що абоненти зобов`язані, зокрема, отримати Умови на скид та укласти договір з водоканалом відповідно до статей 19, 20 Закону України "Про питну воду та питне водопостачання".

Пунктом 3.3. Правил № 1879 встановлено обов`язок абонентів отримати у водоканалі Умови на скид згідно з додатком 2. Умови на скид видаються на один рік.

Відповідно до п. 8.1 Правил №1879 абонент не має права скидати стічні води без одержання Умов на скид. За скидання стічних вод без Умов на скид або після закінчення строку їх дії Абонент сплачує в п`ятикратному розмірі тарифу на послугу з водовідведення за весь період їх відсутності.

Згідно з п. 4.1. Інструкції про встановлення та стягнення плати за скид промислових та інших стічних вод у системи каналізації населених пунктів та Правил приймання стічних вод підприємств у комунальні та відомчі системи каналізації населених пунктів України, плата за скид стічних вод підприємств у системи каналізації населених пунктів вноситься підприємствами згідно з розрахунками водоканалів та виставленими ними рахунками на розрахункові рахунки водоканалів у порядку та в терміни, передбачені договором.

Пунктом 8.6. Правил №1879 встановлено, що при порушенні цих Правил та Правил користування №190 водоканал: за період самовільного (при відсутності чинного договору) користування міською каналізацією виконує розрахунок обсягу стічних вод згідно з пунктом 7.8. розділу 7 цих Правил з моменту початку такого користування, але за період не більше трьох років і до усунення порушення; має право розглядати весь обсяг стічних вод (за розрахунковий період) як такий, що перевищує договірний, і плата за його скидання встановлюється в п`ятикратному розмірі тарифу за водовідведення, зокрема, у разі відсутності у абонента Умов на скид чи закінчення строку їх дії.

Пунктом 8.1. Правил № 1879 передбачено відповідальність абонента за скидання стічних вод без Умов на скид або після закінчення строку їх дії в п`ятикратному розмірі тарифу на послугу з водовідведення за весь період їх відсутності.

До матеріалів справи залучено копії актів про зняття показань з приладу обліку, які підписані уповноваженими представниками ПрАТ Київводоканал (постачальником) та ТОВ Кут (абонентом) (а.с.15-62). Ці акти є первинними документами та підтверджують факт надання послуг і їх об`єми саме ТОВ Кут , а не балансоутримувачу - ОСББ Десна-46 .

Отже матеріалами справи підтверджено, що відповідач в порушення Правил приймання стічних вод абонентів у систему каналізації міста Києва №1879, затверджених розпорядженням від 12.10.2011 Київською міською радою (Київської міської державної адміністрації), в період з 28.08.2018 по 28.02.2019 здійснював скид стічних вод без отримання Умов на скид стічних вод, що в свою чергу, є підставою для застосування відповідальності, передбаченої п. 8.1 Правил № 1879, а саме сплати відповідачем в п`ятикратному розмірі тарифу на послугу з водовідведення за весь період їх відсутності.

Обов`язок відповідача забезпечувати наявність та своєчасне подовження Умов на скид стічних вод згідно із вимогами чинного законодавства, передбачено також п. 1.5. укладеного з позивачем договору від 28.08.2018 № 10385/5-03СА.

Посилання скаржника на те, що на нього не розповсюджуються положення Правил приймання стічних вод абонентів у систему каналізації міста Києва, затверджених розпорядженням виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) 12.10.2011 № 1879 та зареєстрованих у Головному управлінні юстиції у місті Києві 17.10.2011 за №44/903 (п. 1.2 цих Правил) щодо обов`язкового отримання Умов на скид стічних вод є безпідставним, оскільки відповідач не є балансоутримувачем житлового фонду, а придбані ним у власність житлові приміщення використовуються для здійснення підприємницької діяльності - переоблаштовані у готель та кафе, а відтак, вони втратили статус житлового фонду.

Визначення поняття балансоутримувач міститься у ст. 1 Закону України Про житлово-комунальні послуги (в редакції закону від 24.06.2004, що була чинною на момент затвердження Правил приймання стічних вод абонентів у систему каналізації міста Києва - 12.10.2011). Балансоутримувач будинку, споруди, житлового комплексу або комплексу будинків і споруд (далі - балансоутримувач) - власник або юридична особа, яка за договором з власником утримує на балансі відповідне майно, а також веде бухгалтерську, статистичну та іншу передбачену законодавством звітність, здійснює розрахунки коштів, необхідних для своєчасного проведення капітального і поточного ремонтів та утримання, а також забезпечує управління цим майном і несе відповідальність за його експлуатацію згідно із законом.

З огляду на зазначене вище та встановлений факт здійснення відповідачем скиду стічних вод без отримання Умов на скид стічних вод, обґрунтованим є висновок місцевого господарського суду про задоволення позову.

Разом з тим, суд апеляційної інстанції вважає за необхідне зазначити, що місцевим господарським судом помилково визнано суму стягнення у даній справі як оперативно-господарську санкцію.

Так, в даному випадку плата за скид стічних вод без отримання Умов на скид стічних вод у міську каналізацію є грошовим зобов`язанням, що виникає на підставі договору та визначених законодавчих приписів, а не оперативно - господарською санкцією. Безпідставним є ототожнення грошового зобов`язання товариства з оплати за скид стічних вод без отримання Умов на скид стічних вод з оперативно-грошовою санкцією, яка застосовується як захід оперативного впливу на правопорушника з метою припинення або попередження повторення порушення зобов`язання, що використовується самими сторонами зобов`язання в односторонньому порядку. У цьому випадку відсутні підстави вважати, що нарахування плати за скид стічних вод є таким, що сприятиме припиненню або попередженню повторення порушення зобов`язання (що є характерною ознакою та метою застосування оперативно-господарської санкції) (правова позиція, викладена у постанові Верховного Суду у складі об`єднаної палати Касаційного господарського суду у постанові від 18.01.2019 у справі № 920/730/16).

В той же час, таке помилкове застосування судом першої інстанції до спірних правовідносин ст. 237 Господарського кодексу України не призвело до прийняття неправильного рішення у справі, а відтак, підстави для скасування рішення господарського суду міста Києва від 31.01.2020, відсутні.

Висновки суду апеляційної інстанції за результатами розгляду апеляційної скарги.

Відповідно до ст. 269 ГПК України суд апеляційної інстанції переглядає справу за наявними у ній і додатково поданими доказами та перевіряє законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги. Суд апеляційної інстанції не обмежений доводами та вимогами апеляційної скарги, якщо під час розгляду справи буде встановлено порушення норм процесуального права, які є обов`язковою підставою для скасування рішення, або неправильне застосування норм матеріального права.

Згідно ст. 276 ГПК України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а судове рішення без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

За результатами перегляду даної справи колегія суддів дійшла висновку про те, що місцевим господарським судом було повно, всебічно та об`єктивно з`ясовано обставини, які мають значення для справи, а також вірно застосовано норми матеріального і процесуального права, у зв`язку з чим правові підстави для зміни чи скасування оскаржуваного у даній справі судового рішення відсутні.

Судові витрати.

Відповідно до ст. 129 ГПК України витрати по сплаті судового збору за підсумками розгляду апеляційної скарги покладаються на скаржника.

Оскільки доводи, викладені в апеляційній скарзі не спростовують висновків місцевого господарського суду, апеляційна скарга задоволенню не підлягає і судові витрати за її подання покладаються судом на скаржника відповідно до вимог зазначеної статті.

Керуючись ст.ст. 129, 269, 275, 276, 281-284 ГПК України, Північний апеляційний господарський суд

ПОСТАНОВИВ:

1. Апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю Кут залишити без задоволення.

2. Рішення господарського суду міста Києва від 13.01.2020 у справі №910/15496/19 залишити без змін.

3. Матеріали справи №910/15496/19 повернути господарському суду міста Києва.

4. Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили з дня її прийняття і може бути оскаржена до Верховного Суду у порядку та строк, передбачений ст.ст. 287-289 Господарського процесуального кодексу України.

Повний текст судового рішення складено та підписано - 30.03.2020.

Головуючий суддя І.П. Ходаківська

Судді А.М. Демидова

С.В. Владимиренко

СудПівнічний апеляційний господарський суд
Дата ухвалення рішення25.03.2020
Оприлюднено03.04.2020
Номер документу88550284
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —910/15496/19

Постанова від 25.03.2020

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Ходаківська І.П.

Ухвала від 28.02.2020

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Ходаківська І.П.

Ухвала від 17.02.2020

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Ходаківська І.П.

Рішення від 13.01.2020

Господарське

Господарський суд міста Києва

Морозов С.М.

Ухвала від 06.11.2019

Господарське

Господарський суд міста Києва

Морозов С.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні