Рішення
від 03.04.2020 по справі 815/7084/16
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 815/7084/16

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

03 квітня 2020 року м. Одеса

Одеський окружний адміністративний суд у складі :

головуючого судді Потоцької Н.В.

розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження (в порядку ст. 262 КАС України) справу за адміністративним позовом Головного управління ДПС в Одеській області до публічного акціонерного товариства Одесагаз про стягнення коштів з рахунків боржника,

ВСТАНОВИВ:

В провадженні Одеського окружного адміністративного суду знаходиться справа за адміністративним позовом Головного управління ДПС в Одеській області до публічного акціонерного товариства Одесагаз , в якому позивач просить:

стягнути кошти з платника податків Публічного акціонерного товариства Одесагаз (код ЄДРПОУ 03351208), який має податковий борг з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків на суму податкового боргу - 5682,67., а саме:

по земельному податку з юридичних осіб (код платежу 18010500) в сумі 3909,44 грн., на р/р 33216811700382 в УДКСУ у Роздільнянському районі Одеської області МФО 828011 код отримувача 37958382 банк отримувача ГУДКСУ в Одеській області;

по орендній платі з юридичних осіб (код платежу 18010600) в сумі 1773,232 грн., на р/р 33216811700382 в УДКСУ у Роздільнянському районі Одеської області МФО 828011 код отримувача 37958382 банк отримувача ГУДКСУ в Одеській області.

Позовні вимоги обґрунтовані наступним.

ПАТ Одесагаз є платником податків передбачених Податковим кодексом України.

Станом на 15.11.2016 року ПАТ Одесагаз має податковий борг перед бюджетом в сумі 5682,67 грн.

По земельному податку з юридичних осіб (код платежу 18010500) - сума боргу складає 3909,44 гри., в т.ч.: по основному платежу в сумі 2558.15 грн., який виник згідно податкового розрахунку земельного податку №9020820508 від 19.02.2016 року на суму 30512,44 грн. (залишок боргу 2558,15 грн.), по штрафним санкціям у розмірі 1351.29 грн., який виник згідно податкового повідомлення-рішення №0001841200 від 15.09.2016р. на суму 3,09 грн. (залишок боргу 3,09 грн.), згідно податкового повідомлення-рішення №0001831200 від 15.09.2016р. на суму 1348,20 грн. (залишок боргу 1348,20 грн.).

По орендній платі з юридичних осіб (код платежу 18010600) - сума боргу складає 1773,23 грн., по основному платежу в сумі 645.68 грн., який виник згідно податкового розрахунку земельного податку №9019445384 від 18.02.2016 року на суму 33731,91 грн. (залишок боргу 2810,99 грн.), по штрафним санкціям у розмірі 1037.19 грн., який виник згідно податкового повідомлення-рішення №0000791513 від 19.02.2016р. на суму 850,60 грн. (залишок боргу 674,93 грн.), згідно податкового повідомлення-рішення №0002191513 від 20.04.2016р. на суму 8,07 грн. (залишок боргу 8,07 грн.), згідно податкового повідомлення-рішення №0002201513 від 20.04.2016р. на суму 187,19 грн. (залишок боргу 187,19 грн.), згідно податкового повідомлення-рішення №0004481513 від 08.09.2016р. на суму 167,00 грн. (залишок боргу 167,00 грн.);

Залишок несплаченої пені в сумі 90,36 грн. нарахованої на податковий розрахунок земельного податку від 17.02.2016 року в сумі 6,33 грн., на податковий розрахунок земельного податку від 20.02.2016 року в сумі 53,87 грн., на податкове повідомлення-рішення №0002191513 від 20.04.2016 року в сумі 30,16 грн.

Позивачем заходи щодо стягнення податкового боргу та підприємству була направлена податкова вимога від 02.08.2016 року №1033-17.

Підпунктом 20.1.34. п.20.1 ст. 20 Податкового кодексу України визначено, що контролюючі органи мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків, на суму податкового боргу або його частини.

Процесуальні дії.

Ухвалою суду від 15.12.2016 року відкрито провадження по справі №815/7084/16.

29.12.2016 року за вх. №35640/16 від Роздільнянської об`єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС в Одеській області надійшли заперечення на адміністративний позов.

Заперечення обґрунтовані наступним.

ПАТ Одесагаз вважає дії Роздільнянської ОДПІ неправомірними стосовно нарахування податкового боргу в сумі 5682,67 грн., у зв`язку з тим, що в розумінні діючою законодавства ПАТ Одесагаз виконало всі необхідні дії для фактичної сплати податкового боргу в 2014 році згідно з пунктом 22.4 ст. 22 Закону України Про платіжні системи в Україні при використанні розрахункового документа ініціювання переказу вважається завершеним з моменту прийняття банком платника розрахункового документа на виконання.

ПАТ Одесагаз було надано до АТ Єврогазбанк на виконання платіжне доручення №13286 від 18.06.2014 року на суму 1899,59 грн., спрямоване на сплату земельною податку з юридичних осіб за травень 2014 року, та платіжне доручення №13287 від 18.06.2014 року на суму 2046,15 грн., спрямоване на сплату орендної плати за травень 2014 року. Платіжні доручення прийняті до виконання.

Після цього, ПАТ Одесагаз , заявою №111 від 26.06.2014 року повідомило ДПІ про сплату грошових зобов`язань згідно платіжних доручень.

З вини банку платіжні доручення не були виконані, оскільки АТ Єврогазбанк у липні 2014 року було визнано неплатоспроможнім, було введено тимчасову адміністрацію.

З липня 2014 року Роздільнянська ОДПІ почала обліковувати за ПАТ Одесагаз податковий борг, а також самовільно зараховувати платежі, які ПАТ Одесагаз здійснювало вже за наступні звітні періоди, в рахунок цього боргу.

В своїх платіжних дорученнях ПАТ Одесагаз вказує, за який звітний період призначено той чи інший платіж.

Відповідно до п. 129.6 ст. 129 Податкового кодексу України, за порушення строку зарахування податків до бюджетів або державних цільових фондів, установлених Законом України Про платіжні системи та переказ коштів в Україні , з вини банку або органу, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, в якому відкриваються рахунки платників у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, такий банк/орган сплачує пеню за кожний день прострочення, включаючи день сплати, та штрафні санкції у розмірах, встановлених цим Кодексом, а також несе іншу відповідальність, встановлену цим Кодексом, за порушення порядку своєчасного та повного внесення податків, зборів, платежів до бюджету або державного цільового фонду. При цьому платник податків звільняється від відповідальності за несвоєчасне або перерахування не в повному обсязі таких податків, зборів та інших платежів до бюджетів та державних цільових фондів, включаючи нараховану пеню або штрафні санкції.

Ухвалою суду від 10.01.2017 року справу призначено до розгляду у відкрите судове засідання по суті

25.01.2017 року ухвалою суду провадження по справі №815/7084/16 за позовом Роздільнянської об`єднаної державної податкової інспекції Головного управління державної фіскальної служби в Одеській області до публічного акціонерного товариства Одесагаз про стягнення коштів з рахунків боржника у розмірі 5 682 грн. 67 коп. зупинено до набрання законної сили судовим рішенням у справі №815/6872/16.

Ухвалою суду від 05.02.2019 року провадження у справі №815/7084/16 поновлено та розгляд справи призначено в порядку спрощеного позовного провадження, без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами (в порядку ст. 262 КАС України).

05.02.2020 року судом замінено позивача по справі з Роздільнянської об`єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС в Одеській області на Головне управління ДПС в Одеській області.

ОБСТАВИНИ СПРАВИ ВСТАНОВЛЕНІ СУДОМ.

Приватне акціонерне товариство Одесагаз (ПАТ Одесагаз - далі), ЄДРПОУ 03351208, виконує наступні види економічної діяльності (за КВЕД): 43.22 Монтаж водопровідних мереж, систем опалення та кондиціонування; 77.39 Надання в оренду інших машин, устатковання та товарів. н. в. і. у.; 47.78 Роздрібна торгівля іншими невживаними товарами в спеціалізованих магазинах; 68.20 Надання в оренду й експлуатацію власного чи орендованого нерухомого майна; 74.90 Інша професійна, наукова та технічна діяльність, н. в. і. у.; 35.22 Розподілення газоподібного палива через місцеві (локальні) трубопроводи (основний); 35.23 Торгівля газом через місцеві (локальні) трубопроводи; 42.21 Будівництво трубопроводів відповідно даних Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.

Відповідно Довідки Роздільнянської об`єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС в Одеській області, станом на 15.11.2015 року за даними карток особових рахунків платника податків податковий борг перед бюджетом складає 5682,67 грн.

22.08.2016 року Роздільнянською об`єднаною державною податковою інспекцією Головного управління ДФС в Одеській області складено Акт №353-125/12-02/03351208 Про несвоєчасну сплату узгодженої суми по земельному податку з юридичних осіб ПАТ Одесагаз , яким встановлено порушення термінів сплати узгодженої суми податкового зобов`язання по земельному податку з юридичних осіб:

30.01.2016 р. несвоєчасно сплачено суму 2524, 46 грн., фактично сплачено 26.02.2016 р., кількість днів затримки 27 днів.

01.03.2016 р. несвоєчасно сплачено суму 2524, 46 грн., фактично сплачено 29.03.2016 р., кількість днів затримки 28 днів.

30.03.2016 р. несвоєчасно сплачено суму 2424, 46 грн., фактично сплачено 28.04.2016 р., кількість днів затримки 29 днів.

30.05.2016 р. несвоєчасно сплачено суму 2542, 70 грн., фактично сплачено 29.06.2016 р., кількість днів затримки 30 днів.

30.06.2016 р. несвоєчасно сплачено суму 2527, 25 грн., фактично сплачено 27.05.2016 р., кількість днів затримки 28 днів.

30.04.2015 р. несвоєчасно сплачено суму 853, 93 грн., фактично сплачено 27.05.2016 р., кількість днів затримки 27 днів.

30.05.2016 р. несвоєчасно сплачено суму 15, 45 грн., фактично сплачено 28.07.2016 р., кількість днів затримки 59 днів.

Акт направлено на поштову адресу ПАТ Одесагаз листом з рекомендованим повідомленням за трек-номером Роздільна 0 6740003904976 .

Акт отримано представником ПАТ Одесагаз 26.08.2016 року.

Відповідно до корінця податкового повідомлення- рішення форми Ш №0001841200 від 15.09.2016 року сума штрафу за платежем земельний податок з юридичних осіб становить 3,09 грн.

Відповідно до корінця податкового повідомлення- рішення форми Ш №0001831200 від 15.09.2016 року сума штрафу за платежем земельний податок з юридичних осіб становить 1348,20 грн.

08.02.2016 року Роздільнянською об`єднаною державною податковою інспекцією Головного управління ДФС в Одеській області складено Акт №19/1513/03351208 Про несвоєчасну сплату узгодженої суми по орендній платі з юридичних осіб , яким встановлено порушення підприємством п. 57.1 ст. 57, п. 287.3 ст. 287 Податкового законодавства України:

30.09.2015 р. несвоєчасно сплачено суму 1780, 90 грн., фактично сплачено 27.10.2015 р., кількість днів затримки 28 днів.

30.09.2015 р. несвоєчасно сплачено суму 501,20 грн., фактично сплачено 06.10.2015 р., кількість днів затримки 6 днів.

30.10.2015 р. несвоєчасно сплачено суму 1780,87 грн., фактично сплачено 27.11.2015 р., кількість днів затримки 28 днів.

30.11.2015 р. несвоєчасно сплачено суму 2221,47 грн., фактично сплачено 25.12.2015 р., кількість днів затримки 25 днів.

30.12.2015 р. несвоєчасно сплачено суму 2221,47 грн., фактично сплачено 28.01.2016 р., кількість днів затримки 28 днів.

Акт направлено на поштову адресу ПАТ Одесагаз листом з рекомендованим повідомлення за трек-номером Одеса 3 6500307789897.

Акт отримано представником ПАТ Одесагаз 10.02.2016 року.

Відповідно до корінця податкового повідомлення-рішення форми Ш №0000791513 від 19.02.2016 року сума штрафу за платежем орендна плата з юридичних осіб становить 850,60 грн.

12.04.2016 року Роздільнянською об`єднаною державною податковою інспекцією Головного управління ДФС в Одеській області складено Акт №67/1513/03351208 Про несвоєчасну сплату узгодженої суми по орендній платі з юридичних осіб , яким встановлено порушення підприємством п. 57.1 ст. 57, п. 287.3 ст. 287 Податкового законодавства України:

30.01.2016 р. несвоєчасно сплачено суму 208,75 грн., фактично сплачено 29.03.2016 р., кількість днів затримки 59 днів.

30.01.2016 р. несвоєчасно сплачено суму 727,20 грн., фактично сплачено 01.03.2016. р., кількість днів затримки 31 днів.

30.01.2016 р. несвоєчасно сплачено суму 80,7 грн., фактично сплачено 26.02.2016. р., кількість днів затримки 27 днів.

Акт направлено на поштову адресу ПАТ Одесагаз листом з рекомендованим повідомленням за трек-номером Одеса 3 6500307958443.

Акт отримано представником ПАТ Одесагаз 14.04.2016 року.

Відповідно до податкового повідомлення-рішення форми Ш №0002191513 від 20.04.2016 року сума штрафу за платежем орендна плата з юридичних осіб становить 8,07 грн.

Відповідно до податкового повідомлення-рішення форми Ш №0002201513 від 20.04.2016 року сума штрафу за платежем орендна плата з юридичних осіб становить 187,19 грн.

26.08.2016 року Роздільнянською об`єднаною державною податковою інспекцією Головного управління ДФС в Одеській області складено Акт №143/1513/03351208 Про несвоєчасну сплату узгодженої суми по орендній платі з юридичних осіб , яким встановлено порушення підприємством п. 57.1 ст. 57, п. 287.3 ст. 287 Податкового законодавства України:

30.01.2016 р. несвоєчасно сплачено суму 208,75 грн., фактично сплачено 28.04.2016 р., кількість днів затримки 89 днів.

30.01.2016 р. несвоєчасно сплачено суму 208,75 грн., фактично сплачено 27.05.2016. р., кількість днів затримки 118 днів.

30.01.2016 р. несвоєчасно сплачено суму 208,75 грн., фактично сплачено 29.06.2016. р., кількість днів затримки 151 днів.

30.01.2016 р. несвоєчасно сплачено суму 208,75 грн., фактично сплачено 28.07.2016. р., кількість днів затримки 180 днів.

Акт направлено на поштову адресу ПАТ Одесагаз листом з рекомендованим повідомленням за трек-номером Одеса 3 6500308283199.

Акт отримано представником ПАТ Одесагаз 11.09.2016 року.

Відповідно до податкового повідомлення-рішення форми Ш №0004481513 від 08.09.2016 року сума штрафу за платежем орендна плата з юридичних осіб становить 167,00 грн.

РЕЛЕВАНТНІ ДЖЕРЕЛА ПРАВА ТА ВИСНОВКИ СУДУ.

Стаття 19 Конституції України в першому реченні закріплює автономію особистості в її різноманітній життєдіяльності, а у другому реченні містить її королларій, передбачаючи, що держава не може виходити за межі повноважень, що передбачені Конституцією та законами України.

У Науковому висновку щодо меж дискреційного повноваження суб`єкта владних повноважень та судового контролю за його реалізацією , опублікованому на офіційному сайті Верховного Суду, зазначено, що критеріями судового контролю за реалізацією дискреційних повноважень є: критерії перевірки діяльності публічної адміністрації, встановлені Кодексом адміністративного судочинства України, зокрема, мета, з якою дискреційне повноваження надано, об`єктивність дослідження доказів у справі, принцип рівності перед законом, безсторонність; публічний інтерес, задля якого дискреційне повноваження реалізується; зміст конституційних прав та свобод особи; якість викладення у дискреційному рішенні доводів, мотивів його прийняття .

Відповідно до ст. 6 Конвенції Кожен має право на справедливий і публічний розгляд його справи упродовж розумного строку незалежним і безстороннім судом, встановленим законом, який вирішить спір щодо його прав та обов`язків цивільного характеру або встановить обґрунтованість будь-якого висунутого проти нього кримінального обвинувачення .

Конституція України (в редакції станом на 30.09.2016 року) містить статтю 124 …Юрисдикція судів поширюється на будь-який юридичний спір та будь-яке кримінальне обвинувачення. У передбачених законом випадках суди розглядають також інші справи. , яка визначає можливість судового захисту за наявності юридичного спору.

Юридичний спір в даній справі виник у зв`язку з виникненням у відповідача податкового боргу у сумі 5682,67 грн.

Основним законодавчим актом, який урегульовує відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства є Податковий кодекс України.

Згідно п.15.1.ст.15 Податкового кодексу України визначено, що платниками податків визнаються фізичні особи (резиденти і нерезиденти України), юридичні особи (резиденти і нерезиденти України) та їх відокремлені підрозділи, які мають, одержують (передають) об`єкти оподаткування або провадять діяльність (операції), що є об`єктом оподаткування згідно з цим Кодексом або податковими законами, і на яких покладено обов`язок із сплати податків та зборів згідно з цим Кодексом.

За правилами підпункту 16.1.4 пункту 16.1 статті 16 Податкового кодексу України (в редакції, чинній на момент виникнення спірних відносин) платник податків зобов`язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.

Згідно з пунктом 36.1 статті 36 Податкового кодексу України податковим обов`язком визнається обов`язок платника податку обчислити, задекларувати та/або сплатити суму податку та збору в порядку і строки, визначені цим Кодексом, законами з питань митної справи.

Власники землі та землекористувачі сплачують плату за землю з дня виникнення права власності або права користування земельною ділянкою (п.287.1. ст.287 Податкового кодексу України).

Платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають відповідному контролюючому органу за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов`язку подання щомісячних декларацій. При поданні першої декларації (фактичного початку діяльності як платника плати за землю) разом з нею подається довідка (витяг) про розмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки, а надалі така довідка подається у разі затвердження нової нормативної грошової оцінки землі (п. 286.2. ст. 286 Податкового кодексу України).

Відповідно до пункту 287.3. ст.287 Податкового кодексу України, податкове зобов`язання щодо плати за землю, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця.

Відповідно до п.п. 14.1.175 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України податковий борг - сума узгодженого грошового зобов`язання, не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, та непогашеної пені, нарахованої у порядку, визначеному цим Кодексом.

Відповідно до п. 59.1. ст. 59 Податкового кодексу України у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов`язання в установлені законодавством строки, орган державної податкової служби надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.

Станом на 02.08.2016 року податковим органом сформована податкова вимога форми Ю за №1033-17, за якою основна сума боргу складає 2558,15 грн.

Згідно п. 59.5. ст. 59 Податкового кодексу України, у разі якщо у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується (зменшується), погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що існує на день погашення. У разі якщо після направлення (вручення) податкової вимоги сума податкового боргу змінилася, але податковий борг не був погашений в повному обсязі, податкова вимога додатково не надсилається (не вручається).

У зв`язку з несплатою боргу ПАТ Одесагаз станом на 15.11.2016 року загальна сума податкового боргу складає 5592,31 грн. (по земельному податку: за основним платежем 2558,15 грн, за штрафними санкціями 1351,29 грн.; по орендні платі з юридичних осіб: за основним платежем 645, 68 грн., за штрафними санкціями 1037,19 грн.).

Відповідно до п.п. 129.1.2 ст.129 Податкового кодексу України та ч.4 гл.2 розділу ІII Порядку ведення органами Державної фіскальної служби України оперативного обліку податків і зборів, митних та інших платежів до бюджетів, єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування затвердженого Наказом Міністерства фінансів України від 07.04.2016 № 422 відповідачу нарахована пеня на загальну суму 4527,38 грн.

Пеня - сума коштів у вигляді відсотків, нарахована на суми грошових зобов`язань у встановлених цим Кодексом випадках та не сплачена у встановлені законодавством строки (п. 14.1.162. Податкового кодексу України).

З матеріалів вбачається, що залишок несплаченої пені становить 90,36 грн., а відтак загальна сума податкового боргу становить 5682,67 грн.

Суд враховує висновки щодо застосування норм права, викладені в постановах Верховного Суду (ч. 5 ст. 242 КАС України).

Правова позиція висловлена у Постанові Верховного Суду від 13.02.2018 року у справі №826/18379/14 (провадження №К/9901/8600/18) щодо стягнення податкової заборгованості:

З огляду на зміст наведеної норми процесуального права та з урахуванням того, що вимогою заявленого позову є стягнення податкового боргу, предметом доказування у даній справі є обставини, які свідчать про наявність підстав, з якими закон пов`язує можливість стягнення податкової заборгованості в судовому порядку: встановлення факту її сплати в добровільному порядку або встановлення відсутності такого факту; перевірка вжиття контролюючим органом заходів щодо стягнення податкового боргу на підставі та в черговості, встановлених Податковим кодексом України, тощо .

Відповідно до п.38.1 ст.38 Податкового кодексу України, виконанням податкового обов`язку визнається сплата в повному обсязі платником відповідних сум податкових зобов`язань у встановлений податковим законодавством строк.

Приписами п.1.24, п. 1.29 ст. 1, п. 8.1 ст. 8 Закону України Про платіжні системи та переказ коштів Україні визначено, що переказом коштів є рух певної суми коштів з метою її зарахування на рахунок отримувача або видачі йому у готівковій формі. Ініціатор та отримувач можуть бути однією і тією ж особою (п.1.24 ст.1). Платіжна система, це платіжна організація, учасники платіжної системи та сукупність відносин, що виникають між ними при проведенні переказу коштів. Проведення переказу коштів є обов`язковою функцією, що має виконувати платіжна система (п.1.29 ст.1). Банк зобов`язаний виконати доручення клієнта, що міститься в розрахунковому документі, який надійшов протягом операційного часу банку, в день його надходження (ст. 8).

Положенням п. 22.4 ст. 22 Закону України Про платіжні системи та переказ коштів Україні передбачено, що під час використання розрахункового документа ініціювання переказу є завершеним: для платника - з дати надходження розрахункового документа на виконання до банку платника; для банку платника - з дати списання коштів з рахунка платника та зарахування на рахунок отримувача в разі їх обслуговування в одному банку або з дати списання коштів з рахунка платника та з кореспондентського рахунка банку платника в разі обслуговування отримувача в іншому банку.

Пунктом 2.14 Інструкції про безготівкові розрахунки в Україні в національній валюті, (затвердженої Постановою Правління НБУ від 21.01.2004 року № 22, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 29 березня 2004 року за № 377/8976) передбачено, що Банк платника на всіх примірниках прийнятих розрахункових документів і на реєстрах обов`язково заповнює реквізити Дата надходження і Дата виконання, а банк стягувача Дата надходження в банк стягувача (якщо ці реквізити передбачені формою документа), засвідчуючи їх підписом відповідального виконавця та відбитком штампа банку. На документах, прийнятих банком після закінчення операційного часу, крім того, ставиться штамп Вечірня. Відміткою про дату реєстрації банком платіжного доручення платника про сплату платежів до бюджету є заповнення в ньому реквізиту Дата надходження, який банк заповнює незалежно від дати складання платником цього платіжного доручення.

Так, ПАТ Одесагаз надано до АТ Єврогазбанк на виконання платіжне доручення №13286 від 18.06.2014 року на суму 1899,59 грн. - сплата земельною податку з юридичних осіб за травень 2014 року, та платіжне доручення №13287 від 18.06.2014 року на суму 2046,15 грн. - сплата орендної плати за травень 2014 року.

На платіжних дорученнях наявна відмітка банку одержано банком 18.06.2014 року та відсутні будь-які ознаки того, що банком було повернуто дане платіжне доручення без виконання.

Пунктом 129.6 ст. 129 Податкового кодексу України передбачено, що за порушення строку зарахування податків до бюджетів або державних цільових фондів, установлених Законом України Про платіжні системи та переказ коштів Україні, з вини банку або органу, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, в якому відкриваються рахунки платників у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, такий банк/орган сплачує пеню за кожний день прострочення, включаючи день сплати, та штрафні санкції у розмірах, встановлених цим Кодексом, а також несе іншу відповідальність, встановлену цим Кодексом, за порушення порядку своєчасного та повного внесення податків, зборів, платежів до бюджету або державного цільового фонду. При цьому платник податків звільняється від відповідальності за несвоєчасне або перерахування не в повному обсязі таких податків, зборів та інших платежів до бюджетів та державних цільових фондів, включаючи нараховану пеню або штрафні санкції.

Крім того, сіл зазначити наступне.

Під час розгляду справи №815/7084/16 ПАТ Одесагаз звернулось з адміністративним позовом до Одеського окружного адміністративного суду (справа №815/6872/16), в якому просило: визнати неправомірними дії Роздільнянської об`єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС в Одеській області, щодо винесення податкових повідомлень-рішень №0002131200 та №0002141200 від 21.11.2016 року, №0001831200 та №0001841200 від 15.09.2016 року, №0004481513 від 08.09.2016 року; скасувати податкові повідомлення-рішення №0002131200 та №0002141200 від 21.11.2016 року, №0001831200 та №0001841200 від 15.09.2016 року, №0004481513 від 08.09.2016 року.

У зв`язку з вище зазначеним провадження у справі №815/784/16 було зупинено до набрання законної сили рішенням у справі №815/6872/16.

Рішенням Одеського окружного адміністративного суду у справі №815/6872/16 (суддя О.В. Білостоцький) залишеним без змін постановою П`ятого апеляційного адміністративного суду від 31.07.2019 року адміністративний позов ПАТ Одесагаз задоволено.

Визнано протиправними та скасовано податкові повідомлення-рішення №0002131200 та №0002141200 від 21.11.2016 року, №0001831200 та №0001841200 від 15.09.2016 року, №0004481513 від 08.09.2016 року.

За податковими повідомленнями-рішеннями №0001831200 та №0001841200 від 15.09.2016 року позивачем здійснювалось нарахування штрафних санкцій по земельному податку з юридичних осіб, а також податковим повідомленням-рішенням №0004481513 від 08.09.2016 року здійснено нарахування штрафних санкцій по орендній платі з юридичних осіб, що є предметом розгляду у справі №815/7084/16.

Окрім зазначеного, в запереченнях ПАТ Одесагаз посилається на наступні рішення, не враховані позивачем при формуванні боргу.

Постанова Одеського окружного адміністративного суду від 02.07.2015 року по справі №815/3398/15 (суддя Свида Л.І.) за позовом ПАТ Одесагаз до Роздільнянської ОДПІ ГУ ДФС в Одеській області про скасування податкової вимоги та зобов`язання вчинити певні дії.

Зобов`язано Роздільнянську об`єднану державну податкову інспекцію (Великомихайлівське відділення) ГУ ДФС в Одеській області внести до зворотного боку картки особового рахунку відомості про сплату позивачем орендної плати з юридичних осіб за травень 2014 року у розмірі 2046,15 грн. платіжним дорученням №13287 від 18.06.2014 року.

Серед іншого у постанові зазначено наступне:

До суду позивачем надано копію платіжного доручення від 18.06.2014 року №13287 з якого вбачається, що позивач сплатив заборгованість з орендної плати з юридичних осіб за травень 2014 року у розмірі 2046,15 грн. (аркуш справи 9) та це доручення містить відмітку банку одержано банком та відсутні будь-які ознаки того, що банком було повернуто дане платіжне доручення без виконання, а тому неперерахування коштів не є наслідком винних дій позивача та до нього не можуть бути застосовані штрафні санкції, пеня або пред`явлена вимога про повне перерахування податкових платежів до бюджетів та державних цільових фондів.

Враховуючи викладене, судом не встановлена наявність у позивача недоїмки зі сплати заборгованості з орендної плати з юридичних осіб за травень 2014 року, а тому податкова вимога підлягає скасуванню .

Постанова Одеського окружного адміністративного суду від 02.07.2015 року по справі №815/3398/15 набрала законної сили 16.09.2015 року відповідно інформації з Єдиного державного реєстру судових рішень.

Постанова Одеського окружного адміністративного суду від 23.09.2015 року по справі №815/4808/15 (суддя Танцюра К.О.) за позовом ПАТ Одесагаз до Роздільнянської ОДПІ ГУ ДФС в Одеській області про скасування податкових повідомлень-рішень та зобов`язання вчинити певні дії.

Зобов`язано Роздільнянську об`єднану Державну податкову інспекцію ГУ ДФС в Одеській області внести до зворотного боку картки особового рахунку ПАТ Одесагаз , що ведеться Роздільнянською об`єднаною державною податковою інспекцією ГУ ДФС в Одеській області відомості про сплату ПАТ Одесагаз земельного податку з юридичних осіб за травень 2014 року у сумі 1899,59 грн. згідно платіжного доручення №13286 від 18.06.2014р.

Зокрема у постанові зазначено наступне:

Враховуючи те, що ПАТ Одесагаз своєчасно сплачено податок на землю за травень 2014 року, про що свідчать платіжне доручення від 18.06.2014р., але з вини АТ Єврогазбанк своєчасно не були перераховані зазначені кошти на рахунок Роздільнянської ОДПІ ГУ ДФС в Одеській області, суд приходить висновку про безпідставність винесення відповідачем податкових повідомлень-рішень від 27.07.2015р. №0001351502 та №0001361502. .

Постанова Одеського окружного адміністративного суду від 23.09.2015 року по справі №815/4808/15 набрала законної сили 05.10.2015 року відповідно інформації з Єдиного державного реєстру судових рішень.

З огляду на встановлені обставини суд дійшов висновку про відмову в задоволені адміністративного позову, оскільки ПАТ Одесагаз виконало свої зобов`язання щодо сплати податків до бюджету.

В пункті 42 рішення Бендерський проти України від 15.11.2007 р. Європейський суд з прав людини зазначив, що відповідно до практики, яка відображає принцип належного здійснення правосуддя, судові рішення мають в достатній мірі висвітлювати мотиви, на яких вони базуються.

Метою зазначених положень Конвенції є запобігання свавільному захопленню власності, конфіскації, експропріації та іншим порушенням принципу безперешкодного користування своїм майном, в тому числі, юридичними особами.

Європейський суд з прав людини у рішенні від 23 липня 2002 року у справі Компанія Вестберґа таксі Актіеболаґ та Вуліч проти Швеції визначив, що …адміністративні суди, які розглядають скарги заявників стосовно рішень податкового управління, мають повну юрисдикцію у цих справах та повноваження скасувати оскаржені рішення. Справи мають бути розглянуті на підставі поданих доказів, а довести наявність підстав, передбачених відповідними законами, для призначення податкових штрафів має саме податкове управління. .

Відповідно до ч.2 ст. 9 КАС України, суд розглядає адміністративні справи не інакше як за позовною заявою, поданою відповідно до цього Кодексу, в межах позовних вимог.

Відповідно до ч.2 ст. 77 КАС України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Згідно із ст. 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.

Згідно практики Європейського суду з прав людини та зокрема, рішення у справі "Серявін та інші проти України" від 10 лютого 2010 року, заява 4909/04, суд повторює, що згідно з його усталеною практикою, яка відображає принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються. Хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент. Міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення (рішення у справі Руїс Торіха проти Іспанії від 9 грудня 1994 року, серія A, N 303-A, п.29).

Згідно зі ст. 242 Кодексу адміністративного судочинства України рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами. Судове рішення має відповідати завданню адміністративного судочинства, визначеному цим Кодексом.

Керуючись ст. ст. 2, 4, 12, 132, 242, 246, 250, 251, 255, 295, 297 КАС України, суд,

ВИРІШИВ:

У задоволенні адміністративного позову Головного управління ДПС в Одеській області до публічного акціонерного товариства Одесагаз про стягнення коштів з рахунків боржника - відмовити повністю.

Рішення суду набирає законної сили відповідно до ст. 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене в порядку та у строки, встановлені ст. ст. 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України.

Пунктом 15.5 розділу VII Перехідні положення КАС України від 03 жовтня 2017 року визначено, що до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи зберігаються порядок подачі апеляційних скарг та направлення їх до суду апеляційної інстанції, встановлені Кодексом адміністративного судочинства України від 06 липня 2005 року.

Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення.

ПАТ Одесагаз , ЄДРПОУ 03351208, адреса: 65003, м. Одеса, вул. Одарія, 1.

Головне управління Державної податкової служби в Одеській області - адреса: 65044, Одеська область, м. Одеса, вул. Семінарська, 5, код ЄДРПОУ 39398646, телефон: (048) 725-83-58, електронна пошта: od.official@sfs.gov.ua

Головуючий суддя Потоцька Н.В.

.

Дата ухвалення рішення03.04.2020
Оприлюднено06.04.2020
Номер документу88573682
СудочинствоАдміністративне
Сутьстягнення коштів з рахунків боржника

Судовий реєстр по справі —815/7084/16

Рішення від 03.04.2020

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Потоцька Н.В.

Ухвала від 05.02.2020

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Потоцька Н.В.

Ухвала від 05.02.2020

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Потоцька Н.В.

Ухвала від 12.06.2017

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Потоцька Н. В.

Ухвала від 25.01.2017

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Потоцька Н. В.

Ухвала від 10.01.2017

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Потоцька Н. В.

Ухвала від 15.12.2016

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Потоцька Н. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні