Справа № 148/2202/19
Провадження №2/148/78/20
Р І Ш Е Н Н Я
Іменем України
заочне
25 березня 2020 року Тульчинський районний суд
Вінницької області
в складі: головуючого судді Саламахи О.В.,
за участю секретаря Немирівської Ю.А.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду м. Тульчина за правилами спрощеного позовного провадження цивільну справу за позовом ОСОБА_1 до виконавчого комітету Левківської сільської ради Тульчинського району Вінницької області про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити дії, -
В С Т А Н О В И В:
Позивач ОСОБА_1 звернувся до суду з позовом до виконавчого комітету Левківської сільської ради Тульчинського району Вінницької області про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити дії, мотивуючи свої вимоги тим, що він, як адвокат, представляючи інтереси ОСОБА_2 , 13.09.2019 звернувся із адвокатським запитом до виконкому Левківської сільської ради Тульчинського району, у якому просив надати інформацію (докази):
- копію наказу Головного управління Держгеокадастру у Вінницькій області про передачу Левківській сільській раді Тульчинського району Вінницької області земельної ділянки кадастровий номер: 0524384300:01:002:0406, розташованої на території Левківської сільської ради Тульчинського району Вінницької області (01.08 для сінокосіннія і випасання худоби) та копію Акту прийому-передачі вказаної земельної ділянки;
- копію витягу з Державного земельного кадастру про земельну ділянку кадастровий номер: 0524384300:01:002:0406, розташовану на території Левківської сільської ради Тульчинського району Вінницької області (01.08 для сінокосіннія і випасання худоби);
- копію рішення Левківської сільської ради Тульчинського району Вінницької області про приймання земельної ділянки в комунальну власність за кадастровим номером 0524384300:01:002:0406, розташованої на території Левківської сільської ради Тульчинського району Вінницької області (01.08 для сінокосіннія і випасання худоби);
- що стало підставою для формування земельної ділянки кадастровий номер: 0524384300:01:002:0406, розташованої на території Левківської сільської ради Тульчинського району Вінницької області (01.08 для сінокосіннія і випасання худоби)? Копію такої документації із землеустрою надати, належним чином її завіривши;
- копію витягу з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності (номер запису про право в державному реєстрі прав: 33097408) відносно земельної ділянки за кадастровим номером 0524384300:01:002:0406, розташованої на території Левківської сільської ради Тульчинського району Вінницької області (01.08 для сінокосіннія і випасання худоби), комунальної форми власності.
Запитувану інформацію позивач просив надіслати протягом п`яти робочих днів з часу отримання запиту на поштову адресу: а/с 258, вул. Соборна, 8, м. Вінниця.
Вказаний адвокатський запит відповідачем було отримано 20.09.2019, що підтверджується копією рекомендованого поштового повідомлення. Станом на 22.10.2019 відповідач відповіді на адвокатський запит так і не надав, чим порушив права позивача як адвоката на отримання інформації, що в свою чергу, мало на меті захист прав та законних інтересів ОСОБА_2 .
Позивач зазначає, що із вказаним запитом виникла необхідність звернутися до відповідача в зв`язку з тим, що відносно земельної ділянки на яку ОСОБА_2 було видано дозвіл на розробку документації із землеустрою щодо відведення земельної ділянки, зареєстровано речове право: комунальну власність з цільовим призначенням "01.08 для сінокосіння і випасання худоби". Передумовою отримання ОСОБА_2 наказу № 2-12672/15-19-СГ від 26.07.2019, були звернення до суду з метою оскарження протиправних наказів ГУ Держгеокадастру у Вінницькій області. Судовими рішеннями від 16.10.2018 та від 31.05.2019 у справах № 802/1593/18-а, № 120/771/19-а позови ОСОБА_2 були задоволені. Після розроблення технічної документації із землеустрою щодо поділу земельної ділянки, за замовленням ОСОБА_2 стало відомо про вищевказані обставини, а тому з метою перевірки фактичних обставин, та з`ясування підстав реєстрації речового права: комунальної власності, позивач, як адвокат та представник ОСОБА_2 , звернувся з вищевказаним запитом до відповідача.
Вищевикладені обставини стали підставою звернення позивача до суду з даним позовом за захистом своїх прав.
Просить визнати бездіяльність виконавчого комітету Левківської сільської ради Тульчинського району Вінницької області щодо ненадання відповіді на адвокатський запит від 13.09.2019 у строки встановлені ст. 24 Закону України "Про адвокатуру та адвокатську діяльність", протиправною. Зобов`язати виконавчий комітет Левківської сільської ради Тульчинського району Вінницької області надати позивачу - адвокату Корнійчуку С.А. інформацію (докази) на адвокатський запит від 13.09.2019. Також, просить стягнути з відповідача судові витрати.
Позивач в судове засідання не з`явився, надіслав на адресу суду клопотання про розгляд справи за наявними матеріалами справи, оскільки відповідач не надав відзив на позовну заяву, та у його відсутність, позовні вимоги підтримує.
Представник відповідача в судове засідання не з`явився, хоча належним чином повідомлявся про дату, час та місце розгляду справи, що підтверджується наявним у справі поштовим рекомендованим повідомленням про вручення судової повістки, у встановлений судом строк відзив не подав, про причини своєї неявки суд не повідомив.
За таких обставин, суд ухвалив, розглянути справу заочно за відсутності відповідача, на підставі наявних у справі даних і доказів, відповідно до ч. 4 ст. 223, ст. 280 ЦПК України.
Відповідно до ст. 247 ЦПК України, в зв`язку з неявкою усіх учасників справи, фіксування судового процесу за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.
Дослідивши матеріали справи, вивчивши та оцінивши докази по справі та співставивши їх у відповідності до норм чинного законодавства, судом встановлено наступні обставини та відповідні їм правовідносини.
Відповідно до копії адвокатського запиту від 13.09.2019 (а.с. 8-9), позивач - адвокат Корнійчук С.А., в порядку ст. 19, 20, 24, 26 Закону України "Про адвокатуру та адвокатську діяльність", звернувся до Левківської сільської ради Тульчинського району Вінницької області із даним запитом, з метою встановлення фактів, що можуть бути використані як докази при наданні правничої допомоги ОСОБА_2 та належного захисту його прав та законних інтересів,
Згідно даного запиту, адвокат просив надати наступну інформацію та копії таких документів, що могли слугувати доказами:
- копію наказу Головного управління Держгеокадастру у Вінницькій області про передачу Левківській сільській раді Тульчинського району Вінницької області земельної ділянки кадастровий номер: 0524384300:01:002:0406, розташованої на території Левківської сільської ради Тульчинського району Вінницької області (01.08 для сінокосіннія і випасання худоби) та копію Акту прийому-передачі вказаної земельної ділянки;
- копію витягу з Державного земельного кадастру про земельну ділянку кадастровий номер: 0524384300:01:002:0406, розташовану на території Левківської сільської ради Тульчинського району Вінницької області (01.08 для сінокосіннія і випасання худоби);
- копію рішення Левківської сільської ради Тульчинського району Вінницької області про приймання земельної ділянки в комунальну власність за кадастровим номером 0524384300:01:002:0406, розташованої на території Левківської сільської ради Тульчинського району Вінницької області (01.08 для сінокосіннія і випасання худоби);
- що стало підставою для формування земельної ділянки кадастровий номер: 0524384300:01:002:0406, розташованої на території Левківської сільської ради Тульчинського району Вінницької області (01.08 для сінокосіннія і випасання худоби)? Копію такої документації із землеустрою надати, належним чином її завіривши;
- копію витягу з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності (номер запису про право в державному реєстрі прав: 33097408) відносно земельної ділянки за кадастровим номером 0524384300:01:002:0406, розташованої на території Левківської сільської ради Тульчинського району Вінницької області (01.08 для сінокосіннія і випасання худоби), комунальної форми власності.
Запитувану інформацію позивач просив надати у строк п`яти робочих днів з часу отримання запиту.
Відповідно до копії рекомендованого поштового повідомлення про вручення поштового відправлення (а.с. 10), виконком Левківської сільської ради Тульчинського району Вінницької області отримав вказаний адвокатський запит 20.09.2019.
Доказів того, що відповідач надсилав на адресу позивача, відповідь на адвокатський запит, вказану у адвокатському запиті інформацію чи належним чином завірені копії документів (доказів), матеріали справи не містять.
Позивач вказує, що запитувану інформацію він мав на меті отримати для захисту законних прав та інтересів ОСОБА_2 .
Зазначене підтверджується копією наказу Держгеокадастру від 26.07.2019 про надання ОСОБА_2 дозволу на розроблення технічної документації (а.с. 11), копією інформації Державного земельного кадастру про право власності та речові права на земельну ділянку від 22.10.2019 (а.с. 12), копією титульної сторінки технічної документації із землеустрою щодо поділу земельної ділянки громадянам Левківської сільської ради Тульчинського району Вінницької області.
Право на заняття позивачем адвокатською діяльністю підтверджується копією свідоцтва про право на заняття адвокатською діяльністю, виданого 24.01.2018 Радою адвокатів Вінницької області (а.с. 14).
Відповідно копії ухвали Вінницького окружного адміністративного суду від 28.10.2019 (а.с. 15- 19), судом встановлено, що позивач звертався з аналогічним позовом до Вінницького окружного адміністративного суду в порядку адміністративного судочинства. Однак, адміністративним судом відмовлено у відкритті провадження у справі та роз`яснено позивачу, що такий спір підлягає розгляду за правилами цивільного судочинства місцевим загальним судом.
Відповідно до ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
За статтею 34 Конституції України, кожен має право вільно збирати, зберігати, використовувати і поширювати інформацію усно, письмово або в інший спосіб - на свій вибір.
Відповідно до ст. 200 ЦК України, інформацією є будь-які відомості та/або дані, які можуть бути збережені на матеріальних носіях або відображені в електронному вигляді.
Відповідно до ст. 302 ЦК України, фізична особа має право вільно збирати, зберігати, використовувати і поширювати інформацію.
Згідно ч. 1 ст. 11 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" від 21.05.1997, виконавчими органами сільських, селищних, міських, районних у містах (у разі їх створення) рад є їх виконавчі комітети, відділи, управління та інші створювані радами виконавчі органи.
Відповідно до ч. 3 ст. 12 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", сільський, селищний, міський голова очолює виконавчий комітет відповідної сільської, селищної, міської ради, головує на її засіданнях.
Згідно п. 2 ч. 1 ст. 38 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належить: сприяння діяльності органів суду, прокуратури, юстиції, служби безпеки, Національної поліції, Національного антикорупційного бюро України, адвокатури і Державної кримінально-виконавчої служби України.
Відповідно до ст. 6 Закону України "Про доступ до публічної інформації" від 13.01.2011, інформацією з обмеженим доступом є: 1) конфіденційна інформація; 2) таємна інформація; 3) службова інформація.
Не може бути обмежено доступ до інформації про розпорядження бюджетними коштами, володіння, користування чи розпорядження державним, комунальним майном, у тому числі до копій відповідних документів, умови отримання цих коштів чи майна, прізвища, імена, по батькові фізичних осіб та найменування юридичних осіб, які отримали ці кошти або майно. При дотриманні вимог, передбачених частиною другою цієї статті, зазначене положення не поширюється на випадки, коли оприлюднення або надання такої інформації може завдати шкоди інтересам національної безпеки, оборони, розслідуванню чи запобіганню злочину.
Не належать до інформації з обмеженим доступом відомості, зазначені у декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, поданій відповідно до Закону України "Про запобігання корупції", крім відомостей, зазначених в абзаці четвертому частини першої статті 47 вказаного Закону.
Обмеженню доступу підлягає інформація, а не документ. Якщо документ містить інформацію з обмеженим доступом, для ознайомлення надається інформація, доступ до якої необмежений.
Відповідно до ч. 1 ст. 20 Закону України "Про адвокатуру та адвокатську діяльність", під час здійснення адвокатської діяльності адвокат має право вчиняти будь-які дії, не заборонені законом, правилами адвокатської етики та договором про надання правової допомоги, необхідні для належного виконання договору про надання правової допомоги, зокрема:
- звертатися з адвокатськими запитами, у тому числі щодо отримання копій документів, до органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їх посадових і службових осіб, підприємств, установ, організацій, громадських об`єднань, а також до фізичних осіб (за згодою таких фізичних осіб);
- представляти і захищати права, свободи та інтереси фізичних осіб, права та інтереси юридичних осіб у суді, органах державної влади та органах місцевого самоврядування, на підприємствах, в установах, організаціях незалежно від форми власності, громадських об`єднаннях, перед громадянами, посадовими і службовими особами, до повноважень яких належить вирішення відповідних питань в Україні та за її межами;
- ознайомлюватися на підприємствах, в установах і організаціях з необхідними для адвокатської діяльності документами та матеріалами, крім тих, що містять інформацію з обмеженим доступом;
- збирати відомості про факти, що можуть бути використані як докази, в установленому законом порядку запитувати, отримувати і вилучати речі, документи, їх копії, ознайомлюватися з ними та опитувати осіб за їх згодою.
Статтею 24 Закону України "Про адвокатуру та адвокатську діяльність" визначено поняття адвокатського запиту. Так, адвокатський запит - це письмове звернення адвоката до органу державної влади, органу місцевого самоврядування, їх посадових та службових осіб, підприємств, установ і організацій незалежно від форми власності та підпорядкування, громадських об`єднань про надання інформації, копій документів, необхідних адвокату для надання правової допомоги клієнту.
Адвокатський запит не може стосуватися надання консультацій і роз`яснень положень законодавства.
Відповідно до ч. 2 ст. 24 Закону України "Про адвокатуру та адвокатську діяльність" від 05.07.2012, орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їх посадові та службові особи, керівники підприємств, установ, організацій, громадських об`єднань, яким направлено адвокатський запит, зобов`язані не пізніше п`яти робочих днів з дня отримання запиту надати адвокату відповідну інформацію, копії документів, крім інформації з обмеженим доступом і копій документів, в яких міститься інформація з обмеженим доступом.
У разі якщо адвокатський запит стосується надання значного обсягу інформації або потребує пошуку інформації серед значної кількості даних, строк розгляду адвокатського запиту може бути продовжено до двадцяти робочих днів з обґрунтуванням причин такого продовження, про що адвокату письмово повідомляється не пізніше п`яти робочих днів з дня отримання адвокатського запиту.
У разі якщо задоволення адвокатського запиту передбачає виготовлення копій документів обсягом більш як десять сторінок, адвокат зобов`язаний відшкодувати фактичні витрати на копіювання та друк. Розмір таких витрат не може перевищувати граничні норми витрат на копіювання та друк, встановлені Кабінетом Міністрів України відповідно до Закону України "Про доступ до публічної інформації".
Відповідно до частини третьої даної статті, відмова в наданні інформації на адвокатський запит, несвоєчасне або неповне надання інформації, надання інформації, що не відповідає дійсності, тягнуть за собою відповідальність, встановлену законом, крім випадків відмови в наданні інформації з обмеженим доступом.
Таким чином, позивач будучи адвокатом та представляючи інтереси ОСОБА_2 в земельних спорах, цілком законно звернувся до Левківській сільської ради Тульчинського району Вінницької області з адвокатським запитом, у якому просив надати інформацію та належним чином завірені копії документів, які можуть в подальшому слугувати доказами.
Відповідач же, адвокатський запит не виконав, запитуваної інформації та належним чином завірених копій документів позивачу не надав.
Частинами першою та другою ст. 16 ЦК України, визначено, що кожна особа має право звернутися до суду за захистом свого особистого немайнового або майнового права та інтересу. Способами захисту цивільних прав та інтересів може бути, зокрема, визнання незаконними рішення, дій чи бездіяльності органу державної влади, органу влади Автономної Республіки Крим або органу місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб.
Позивач, вважаючи, що його право порушене, звернувся до суду з позовом, у якому просив визнати бездіяльність виконкому Левківській сільської ради Тульчинського району Вінницької області протиправною та зобов`язання вчинити певні дії: надати інформацію та належним чином завірені копії документів, які можуть слугувати доказами при здійсненні захисту інтересів ОСОБА_2 .
Відповідно до Постанови Верховного Суду від 12.11.2019, справа № 640/21330/18, на яку посилається прозивач, Верховний Суд дійшов висновку, що адвокатський запит не є запитом, що направлений на отримання публічної інформації, оскільки може бути спрямований не лише до суб`єктів владних повноважень, але й до будь-якої юридичної омсоби з метою отримання необхідної адвокату інформації для надання правової допомоги клієнту, у зв`язку з чим, відносини, які склалися між адвокатом та головою певної сільської ради щодо зобов`язання останнього надати відповідь на адвокатські запити, не є публічно-правовим у розумінні КАС України, в зв`язку з чим, такий позов не підлягає розгляду в порядку адміністративного судочинства.
Враховуючи вищевикладене, встановлені судом обставини справи, наявні докази, та наведені норми закону, суд приходить до висновку про обрунтованість позовних вимог позивача у заявлених ним межах та існування правових підстав для їх задоволення.
В свою чергу, належним чином повідомлений відповідач, не надав суду жодного даказу на спростування позиції позивача, чи наявність інших обставин.
Відповідно до положень ст. 141 ЦПК України, враховуючи, що суд дійшов висновку про задоволення позову, сплачений позивачем при зверненні до суду судовий збір в розмірі 768,40 грн. підлягає відшкодуванню відповідачем позивачу.
Керуючись 19, 34 Конституції України, ст. 16, 200, 302 ЦК України, ст. 6 Закону України "Про доступ до публічної інформації" від 13.01.2011, ст. 20, 24 Закону України "Про адвокатуру та адвокатську діяльність" від 05.07.2012, ч. 1 ст. 11, ч. 3, ст. 12, п. 2 ч. 1 ст. 38 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" від 21.05.1997, ст. 76-81, 141, ст. 263- 265, 280-282 ЦПК України, суд, -
У Х В А Л И В :
Позов - задовольнити.
Визнати бездіяльність виконавчого комітету Левківської сільської ради Тульчинського району Вінницької області щодо ненадання відповіді адвокату Корнійчуку Сергію Анатолійовичу на адвокатський запит від 13.09.2019 у строки встановлені ст. 24 Закону України "Про адвокатуру та адвокатську діяльність", протиправною.
Зобов`язати виконавчий комітет Левківської сільської ради Тульчинського району Вінницької області надати позивачу - адвокату Корнійчуку Сергію Анатолійовичу інформацію (докази) на адвокатський запит від 13.09.2019, а саме:
- копію наказу Головного управління Держгеокадастру у Вінницькій області про передачу Левківській сільській раді Тульчинського району Вінницької області земельної ділянки кадастровий номер: 0524384300:01:002:0406, розташованої на території Левківської сільської ради Тульчинського району Вінницької області (01.08 для сінокосіннія і випасання худоби) та копію Акту прийому-передачі вказаної земельної ділянки;
- копію витягу з Державного земельного кадастру про земельну ділянку кадастровий номер: 0524384300:01:002:0406, розташовану на території Левківської сільської ради Тульчинського району Вінницької області (01.08 для сінокосіннія і випасання худоби);
- копію рішення Левківської сільської ради Тульчинського району Вінницької області про приймання земельної ділянки в комунальну власність за кадастровим номером 0524384300:01:002:0406, розташованої на території Левківської сільської ради Тульчинського району Вінницької області (01.08 для сінокосіннія і випасання худоби);
- що стало підставою для формування земельної ділянки кадастровий номер: 0524384300:01:002:0406, розташованої на території Левківської сільської ради Тульчинського району Вінницької області (01.08 для сінокосіннія і випасання худоби)? Копію такої документації із землеустрою надати, належним чином її завіривши;
- копію витягу з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності (номер запису про право в державному реєстрі прав: 33097408) відносно земельної ділянки за кадастровим номером 0524384300:01:002:0406, розташованої на території Левківської сільської ради Тульчинського району Вінницької області (01.08 для сінокосіннія і випасання худоби), комунальної форми власності.
Стягнути з виконавчого комітету Левківської сільської ради Тульчинського району Вінницької області, код ЄДРПОУ: 04331290, місцезнаходження за адресою: вул. Лева Городецького, 4, с. Левківці, Тульчинський район, Вінницька область, на користь ОСОБА_1 , РНОКПП: НОМЕР_1 , місцезнаходження за адресою: АДРЕСА_1 , поштова адреса: АДРЕСА_2 , тел. НОМЕР_2 , судові витрати з оплати судового збору в розмірі 768 (сімсот шістдесят вісім) гривень 40 копійок.
Заочне рішення може бути переглянуто Тульчинським районним судом Вінницької області за письмовою заявою відповідача, поданою протягом тридцяти днів з дня його проголошення.
Учасник справи, якому повне заочне рішення суду не було вручене у день його проголошення, має право на поновлення пропущеного строку на подання заяви про його перегляд - якщо така заява подана протягом двадцяти днів з дня вручення йому повного заочного рішення суду.
Строк на подання заяви про перегляд заочного рішення може бути також поновлений в разі пропуску з інших поважних причин.
У разі залишення заяви про перегляд заочного рішення без задоволення заочне рішення може бути оскаржене в загальному порядку, встановленому ЦПК України. У цьому разі строк на апеляційне оскарження рішення починає відраховуватися з дати постановлення ухвали про залишення заяви про перегляд заочного рішення без задоволення.
Позивач має право оскаржити заочне рішення в загальному порядку, встановленому ЦПК України.
Апеляційна скарга на рішення суду подається до Вінницького апеляційного суду через Тульчинський районний суд Вінницької області протягом тридцяти днів з дня його проголошення.
Заочне рішення набирає законної сили, якщо протягом строків, встановлених ЦПК України, не подані заява про перегляд заочного рішення або апеляційна скарга, або якщо рішення залишено в силі за результатами апеляційного розгляду справи.
Суддя:
Суд | Тульчинський районний суд Вінницької області |
Дата ухвалення рішення | 25.03.2020 |
Оприлюднено | 06.04.2020 |
Номер документу | 88579088 |
Судочинство | Цивільне |
Цивільне
Тульчинський районний суд Вінницької області
Саламаха О. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні