Ухвала
від 03.04.2020 по справі 761/9791/20
ШЕВЧЕНКІВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

Справа № 761/9791/20

Провадження № 1-кс/761/6078/2020

У Х В А Л А

Іменем України

03 квітня 2020 року

слідчий суддяШевченківського районногосуду м.Києва ОСОБА_1 ,при секретарі ОСОБА_2 ,за участюслідчого ОСОБА_3 ,розглянувши увідкритому судовомузасіданні вприміщенні судуклопотання старшого слідчого в ОВС 4 відділу 1 управління досудового розслідування Головного слідчого управління Служби безпеки України майор юстиції ОСОБА_3 , погоджене з прокурором відділу Офісу Генерального прокурора ОСОБА_4 , про визначення порядку зберігання речових доказів у кримінальному провадженні внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань 11.10.2019 за № 12019100060004520,-

В С Т А Н О В И В :

До Шевченківського районного суду м. Києва надійшло вищевказане клопотання.

Клопотання передано в провадження слідчого судді 02.04.2020 року.

Слідчий мотивує клопотання тим, що Головним слідчим управлінням СБ України здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні № 12019100060004520, яке внесено до Єдиного реєстру досудових розслідувань 11.10.2019, за ознаками вчинення злочинів, передбачених ч. 5 ст. 191, ч. 3 ст. 212, ч. 1 ст. 366 КК України.

Досудовим розслідуванням встановлено, що службові особи ДП «Сетам», ПАТ Укрсоцбанк, відділу примусового виконання рішень Департаменту Державної виконавчої служби Міністерства юстиції України за попередньою змовою з іншими невстановленими особами та приватними структурами, здійснюють привласнення, розтрату майна Фірми «Т.М.М.» - ТОВ (код ЄДРПОУ 14073675) шляхом зловживання своїм службовим становищем.

Відповідно до вказаної злочинної змови, банк звертається до приватних нотаріусів для звернення майна на користь сплати заборгованості Фірми «Т.М.М.» - ТОВ за кредитним договором не зважаючи на звернення останніх щодо можливих умов погашення боргу чи його реструктуризації. На виконання написів приватного нотаріуса державний виконавець призначає підконтрольного експерта оцінювача у формі ТОВ, яким готуються звіти та висновки із завідомо заниженою оцінкою майна, що є нижче ринкової. В подальшому, державним виконавцем ініціюється аукціон на ДП «Сетам» за результатами якого майно реалізовується підконтрольним суб`єктам підприємницької діяльності, які здійснюють його продаж на користь не встановлених службових осіб Міністерства юстиції України.

Так, 04.03.2004 між Фірмою «Т.М.М.» - ТОВ та Акціонерно-комерційним банком «ХФБ Банк Україна», правонаступником якого є Публічне акціонерне товариство «Укрсоцбанк», укладено кредитний договір №252-СВ. Протягом 2004 2016 років, було укладено ряд додаткових угод. Відповідно до додаткової угоди № 48 від 30.09.2016 до вказаного договору (в редакції від 29.04.2014), згідно з якою визначено кінцевий термін користування та погашення кредиту 31.03.2021, заборгованість позичальника становить 15.599.248,20 євро (14.857.932,43 євро заборгованість з повернення отриманого кредиту та проценти в сумі 741.315,77 євро).

Відповідно до договору застави від 04.03.2004 (нова редакція - Іпотечний договір від 28.05.2014), договору застави від 21.07.2004 (нова редакція від 28.05.2014), іпотечного договору від 19.01.2006 (нова редакція від 27.05.2014), іпотечного договору від 29.02.2008 (нова редакція від 27.05.2014) ринкова вартість всього іпотечного майна, згідно оцінки становила 698.388.734 грн. (без ПДВ), ліквідаційна вартість становила 582.582.151,00 грн. (без ПДВ), а саме по об`єктам:

- група приміщень №№ 25; 33; 40; 43 по вул. Митрополита Шептицького (Луначарського), 4 в м. Києві 117.077.628,00 грн. (ліквідаційна 97.876.898,00 грн.);

- група приміщень №№ 144; 145; 151; 153 по вул. Володимирський, 49а, в м. Києві 353.162.360,00 грн. (ліквідаційна 295.243.733,00 грн.);

- група нежитлових приміщень №№ 116; 118; 123 по вул. Провіантська (Г.Тимофєєвої), 3 в м. Києві 86.974.981,00 грн. (ліквідаційна 72.711.084,00 грн.);

- квартира № 114, розташована по вул. Провіантська (Г.Тимофєєвої), 3

в м. Києві 34.902.165,00 грн. (ліквідаційна 29.387.623,00 грн.);

- квартира № 111, розташована по вул. Провіантська (Г.Тимофєєвої), 3

в м. Києві 20.057.850,00 грн.(ліквідаційна 16.888.710,00 грн.);

- квартира № 191, розташована по вул. Звіринецька, 59 в м. Києві 8.973.066,00 грн. (ліквідаційна 7.600.187,00 грн.).

- майновий комплекс з обладнанням ТОВ «ТММ Будкомплект» (код ЄДРПОУ 31481857, поручитель) за адресою: м. Київ, вул. Жмеринська, 22 77.240.684,00 грн. (без ПДВ), ліквідаційна 62.873.916,00 грн. (без ПДВ).

Вказана оцінка вартості іпотечного нерухомого майна з метою визначення ринкової та ліквідаційної вартості була зроблена до підписання додаткової угоди до кредитного договору № 48 від 30.09.2016 на замовлення Фірми «Т.М.М.» - ТОВ підприємством ТОВ «Міжнародна юридична компанія «СОЛОМОН-ГРУП» (код ЄДРПОУ 31900583), звіти якого від 15.02.2016 та від 11.07.2016 погоджувались банком впродовж дії кредитного договору з 2004 року.

Крім цього, за зверненням ТОВ «Міжнародна юридична компанія «СОЛОМОН-ГРУП» була отримана рецензія на звіт про незалежну оцінку нерухомого майна, складена рецензентом ТОВ «Аванті-Груп» (код ЄДРПОУ 21482687) в період 19-20.07.2016. Рецензент надав загальний висновок, в якому зазначив, що звіт визнано як такий, по якому можуть прийматися юридичні та майнові рішення, та може бути використаний з метою, вказаною у Звіті.

У своєму листі № 02-29/67 14744 від 30.10.2017 банк звернувся з вимогою дострокового погашення кредиту зі сплатою всіх належних до сплати процентів та інших платежів, передбачених Кредитним договором, при цьому зазначивши заборгованість станом на 27.10.2017 в сумі 16.109.569,82 євро, в т.ч. заборгованість за кредитом 14.857.932,00 євро.

Протягом 2016 2017 років Фірма «Т.М.М.» - ТОВ неодноразово направляла листи до ПАТ Укрсоцбанк з проханнями проведення реструктуризації боргових зобов`язань, в т.ч. лист № 564/11-д/в від 14.11.2017, який прийнятий банком за вх. № 67/12849 від 16.11.2017. Зазначені вище прохання банком були проігноровані, що свідчить про наміри його посадових осіб здійснити відчуження майна Фірми «Т.М.М.» - ТОВ по заниженим цінам на користь третіх осіб із використанням вищевказаного протиправного механізму.

В грудні 2017 року, посадові особи ПАТ «Укрсоцбанк», зловживаючи службовим становищем, з метою дострокового стягнення на його користь заборгованості за тілом кредиту (без врахування заборгованості за відсотками), яка станом на 13.11.2017 становила 14.857.932,43 євро, що еквівалентно 459.147.256,92 грн., звернулися до підконтрольного приватного нотаріуса Київського міського нотаріального округу ОСОБА_5 , яким 20.12.2017 було вчинено виконавчі написи:

- № 7858 щодо звернення стягнення на групу нежилих приміщень №№ 116; 118; 123 та квартири АДРЕСА_1 ;

- № 7862 щодо звернення стягнення на групи приміщень №№ 25; 33; 40; 43 за адресою: м. Київ, вул. Митрополита Шептицького (Луначарського), 4;

- № 7860 щодо звернення стягнення на групи приміщень №№ 144; 145; 151; 153 за адресою: АДРЕСА_2 ;

- № 7859 щодо звернення стягнення на майновий комплекс за адресою: м. Київ, вул. Жмеринська 22;

- № 7861 щодо звернення стягнення на квартиру АДРЕСА_3 ;

На виконання вищевказаних написів державним виконавцем ОСОБА_6 23.01.2018 було відкрито виконавчі провадження № 55614244, № 55614130, № 55614317, № 55614508 та № 55614362, а приватним виконавцем ОСОБА_7 25.03.2019 виконавче провадження № 58713777.

Постановами про опис та арешт майна (коштів) боржника від 07.06.2018, від 11.06.2018, від 14.06.2018, від 11.07.2018, від 23.07.2018 та від 09.04.2019 проведено описи та накладено арешт на вказане вище нерухоме майно.

В процесі виконавчого провадження постановами від 02.07.2018, від 27.07.2018 та від 23.04.2019 про призначення експерта, суб`єкта оціночної діяльності - суб`єкта господарювання для участі у виконавчому провадженні, експертом, суб`єктом оціночної діяльності призначено ТОВ «Приватна експертна служба».

За результатами проведеної оцінки майна боржника оцінювачем ТОВ «Приватна експертна служба» складено звіти із заниженою вартістю цього майна, відповідно до яких:

- ринкову вартість нежилого приміщення № 145, загальною площею 1137,80 кв.м., що знаходиться за адресою: м. Київ, вул. Володимирська, 49А, визначено в розмірі 32.160.000,00 грн.;

- ринкову вартість нежилого приміщення № 151, загальною площею 688,90 кв.м., що знаходиться за адресою: м. Київ, вул. Володимирська, 49А, визначено в розмірі 20.473.333,33 грн.;

- ринкову вартість нежилого приміщення № 153, загальною площею 960,70 кв.м., що знаходиться за адресою: м. Київ, вул. Володимирська, 49А, визначено в розмірі 27.617.500,00 грн.;

- ринкову вартість нежилого приміщення № 144, загальною площею 1206,00 кв.м., що знаходиться за адресою: м. Київ, вул. Володимирська, 49А, визначено в розмірі 33.889.166, 67 грн.;

- ринкову вартість нежилого приміщення № 118, загальною площею 71,0 кв.м., що знаходиться за адресою: м. Київ, вул. Провіантська (Галі Тимофєєвої), 3, визначено в розмірі 1.250.089,00 грн.;

- ринкову вартість нежилого приміщення № 116, загальною площею 1414.4 кв.м., що знаходиться за адресою: м. Київ, вул. Провіантська (Галі Тимофєєвої), 3, визначено в розмірі 15.058.042,00 грн.;

- ринкову вартість нежилого приміщення № 123, загальною площею 72.6 кв. м., що знаходиться за адресою: м. Київ, вул. Провіантська (Галі Тимофєєвої), 3, визначено в розмірі 1.278.260,00 грн.;

- вартість квартири № 111, загальною площею 359,3 кв. м., що знаходиться за адресою: м. Київ, вул. Провіантська (Галі Тимофєєвої), 3, визначено в розмірі 12.719.613,00 грн.;

- ринкову вартість квартири № 114, загальною площею 749,9 кв. м., що знаходиться за адресою: м. Київ, вул. Провіантська (Галі Тимофєєвої), 3, визначено в розмірі 16.123.885,00 грн.;

- ринкову вартість нежилих приміщень з №1 по №45, №№ І, ІІ, тераса 30% (групи приміщень №25) - офіс (літера А), загальною площею 1831,60 кв. м., що знаходяться за адресою: м. Київ, вул. Луначарського, № 4, визначено в розмірі 35.709.333,33 грн.;

- ринкову вартість нежилих приміщень з №1 по №6 (групи приміщень №33) - офіс (літера А), загальною площею 473,5 кв.м, що знаходяться за адресою: м. Київ,

вул. Луначарського, № 4, визначено в розмірі 9.853.333,33 грн.;

- ринкову вартість нежилих приміщень з №1 по №7 (групи приміщень №40) - офіс (літера А), загальною площею 400,90 кв. м., що знаходяться за адресою: м. Київ,

вул. Луначарського, № 4, визначено в розмірі 8.409.333,33 грн.;

- ринкову вартість нежилих приміщень з №1 по №7, №ІІ, тераса 30% (групи приміщень № 43) - офіс (літера А), загальною площею 469,60 кв. м., що знаходиться за адресою: м. Київ, вул. Луначарського, №4, визначено в розмірі 9.776.083,33 грн.;

- ринкову вартість майнового комплексу загальною площею 8526,3 кв.м., що знаходиться за адресою: м. Київ, вул. Жмеринська 22, визначено в розмірі 25.080.666,67 грн.;

- ринкову вартість квартири № 191 загальною площею 149,4 кв.м., що знаходиться за адресою: м. Київ, вул. Звіринецька, 59, визначено в розмірі 5.067.300,00 грн.

Після чого, державним виконавцем нерухоме майно передано на реалізацію в ДП «СЕТАМ» та 10.09.2018, 09.11.2018, 30.11.2018, 05.12.2018 і 15.07.2019 були ініційовані торги по вказаним вище приміщенням, за результатом яких:

- по нежилому приміщенню № 144, що знаходиться за адресою: м. Київ, вул. Володимирська, 49А, - переможцем став ОСОБА_8 (протокол проведення електронних торгів № 373131 від 30.11.2018, лот № 312708), який придбав його за ціною 45.411.483,45 грн. (стартова ціна приміщення становила 33.889.166,67 грн.), сплативши вказані грошові кошти на рахунки, зазначені у протоколі;

- по нежилим приміщенням № 145, № 153, що знаходяться за адресою: м. Київ, вул. Володимирська, 49А, переможцем стало ТОВ «ПАРАДАЙ-З» (протокол проведення електронних торгів № 373137 від 30.11.2018, лот № 312705, та протокол проведення електронних торгів № 373132 від 30.11.2018, лот № 312704), яке придбало їх за цінами: нежитлове приміщення № 145 за 46.500.000,00 грн. (стартова ціна приміщення становила 32.160.000,00 грн.), нежитлове приміщення №153 за 36.000.000,00 грн. (стартова ціна приміщення становила 27.617.500,00 грн.), сплативши вказані грошові кошти на рахунки, зазначені у протоколах;

- по нежилому приміщенню № 151, що знаходиться за адресою: м. Київ, вул. Володимирська, 49А, переможцем стало ТОВ «БЕСТ КОРП» (протокол проведення електронних торгів № 373136 від 30.11.2018, лот № 312700), яке придбало його за ціною 32.000.000,00грн. (стартова ціна приміщення становила 20.473.333,33 грн.), сплативши вказані грошові кошти на рахунки, зазначені у протоколі;

- по нежилим приміщенням № 116, № 118 та № 123, що знаходяться за адресою: м. Київ, вул. Провіантська (Галі Тимофєєвої), 3, переможцем торгів стало ТОВ «ТРАНС ІНДУСТРІЯ» (протокол проведення електронних торгів № 368628 від 09.11.2018, лот № 297974; протокол проведення електронних торгів № 368626 від 09.11.2018, лот № 297982; протокол проведення електронних торгів № 368627 від 09.11.2018, лот № 297978), яке придбало вказані приміщення за стартовою ціною: в 15.058.042,00 грн. (приміщення № 116), 1.250.089,00 грн. (приміщення № 118), 1.278.260,00 грн. (приміщення № 123), сплативши вказані грошові кошти на рахунки, зазначені у протоколі;

- по нежилим приміщенням з №1 по №45, №№ І, ІІ, тераса 30% (група приміщень №25) - офіс (літера А) та з №1 по №7 (група приміщень №40) - офіс (літера А), що знаходяться за адресою: м. Київ, вул. Луначарського, № 4, переможцем торгів стало ТОВ «КГС ІНВЕСТ» (протокол проведення електронних торгів № 374020 від 05.12.2018, лот № 313535, та протокол проведення електронних торгів № 374021 від 05.12.2018, лот № 313526), яке придбало вказане нерухоме майно за ціною: групу приміщень № 25 за 30.730.000,00 грн. (стартова ціна продажу 10.09.2018 становила 35.709.333,33 грн. (протокол проведення електронних торгів № 356715, лот № 297966), а 05.12.2018 28.567.466,66 грн.), групу приміщень № 40 за 7.155.000,00 грн. (стартова ціна продажу 10.09.2018 становила 8.409.833,33 грн. (протокол проведення електронних торгів № 356714, лот № 297970), а 05.12.2018 6.727.866,66 грн.), сплативши вказані грошові кошти на рахунки, зазначені у протоколі;

- по нежилим приміщенням приміщень з №1 по №6 (групи приміщень №33) - офіс (літера А) та з №1 по №7, №ІІ, тераса 30% (групи приміщень № 43) - офіс (літера А), що знаходяться за адресою: м. Київ, вул. Луначарського, № 4, переможцем торгів стало ТОВ «ВАЛЛЕРКОМ» (протокол проведення електронних торгів № 374028 від 05.12.2018, лот № 313521, та протокол проведення електронних торгів № 374007 від 05.12.2018, лот № 313540), яке придбало вказане нерухоме майно за ціною: групу приміщень № 33 за 8.907.413,37 грн. (стартова ціна продажу 10.09.2018 становила 9.853.333,33 грн. (протокол проведення електронних торгів № 356713, лот № 297962), а 05.12.2018 7.882.666,66 грн.), групу приміщень №43 за 7.900.000,00 грн. (стартова ціна продажу 10.09.2018 становила 9.776.083,33 грн. (протокол проведення електронних торгів № 356712, лот № 297959), 05.12.2018 7.820.866,66 грн.);

- по квартирі АДРЕСА_3 , - переможцем стало АТ «ЗАКРИТИЙ НЕДИВЕРСИФІКОВАНИЙ ВЕНЧУРНИЙ КОРПОРАТИВНИЙ ІНВЕСТИЦІЙНИЙ ФОНД «АВАНПОСТ» (протокол проведення електронних торгів № 357028 від 10.09.2018, лот № 297984), який придбав його за ціною 5.067.300,00 грн. (стартова ціна приміщення становила 5.067.300,00 грн.), сплативши вказані грошові кошти на рахунки, зазначені у протоколі.

За результатами торгів від 05.12.2018, які не відбулися, по кв. АДРЕСА_4 , банком АТ «Укрсоцбанк» було здійснено переоформлення цієї квартири на себе у зв`язку з відсутністю учасників торгів за ціною, з урахуванням уцінки, 12.899.108,00 грн. (стартова ціна становила 16.123.885,00 грн.).

10.09.2018 також у зв`язку з тим, що внаслідок відсутності учасників торги не відбулися, майновий комплекс, що знаходиться за адресою: м. Київ, вул. Жмеринська 22, було оформлено на АТ «Укрсоцбанк» по ціні 25.080.666,67 грн.

Реалізація квартири АДРЕСА_5 , на ДП «СЕТАМ» зупинена на підставі ухвали Окружного адміністративного суду міста Києва № 640/11311 від 15.08.2019.

У той же час, відповідно до звітів ТОВ «Міжнародна юридична компанія «СОЛОМОН-ГРУП» від 30.06.2016 та від 11.07.2016, підготовлених на замовлення Фірми «Т.М.М.» - ТОВ:

- ринкова вартість нежилого приміщення № 145, загальною площею 1137,80 кв.м., що знаходиться за адресою: м. Київ, вул. Володимирська, 49А, становила 93.651.440,00 грн.;

- ринкова вартість нежилого приміщення № 151, загальною площею 688,90 кв.м., що знаходиться за адресою: АДРЕСА_2 , становила 56.702.827,00 грн.;

- ринкова вартість нежилого приміщення № 153, загальною площею 960,70 кв.м., що знаходиться за адресою: АДРЕСА_2 , становила розмірі 79.074.475,00 грн.;

- ринкова вартість нежилого приміщення № 144, загальною площею 1206,00 кв.м., що знаходиться за адресою: АДРЕСА_2 , становила розмірі 104.087.395,00 грн.;

- ринкова вартість нежилого приміщення № 118, загальною площею 71,0 кв.м., що знаходиться за адресою: м. Київ, вул. Провіантська (Галі Тимофєєвої), 3, становила 3.759.599,00 грн.;

- ринкова вартість нежилого приміщення № 116, загальною площею 1414.4 кв.м., що знаходиться за адресою: м. Київ, вул. Провіантська (Галі Тимофєєвої), 3, становила 74.895.457,00 грн.;

- ринкова вартість нежилого приміщення № 123, загальною площею 72.6 кв. м., що знаходиться за адресою: м. Київ, вул. Провіантська (Галі Тимофєєвої), 3, становила 3.844.323,00 грн.;

- ринкова вартість квартири № 111, загальною площею 359,3 кв.м., розташована по вул. Провіантська (Г.Тимофєєвої), 3, становила 19.248.785,00 грн.;

- ринкова вартість квартири № 114, загальною площею 749,9 кв.м., розташована по вул. Провіантська (Г.Тимофєєвої), 3, становила 33.189.992,00 грн.;

- ринкова вартість нежилих приміщень з № 1 по № 45, №№ І, ІІ, тераса 30% (група приміщень № 25), загальною площею 1831,6 кв.м., що знаходяться за адресою: м. Київ, вул. Митрополита Шептицького (Луначарського), 4, становила 61.549.490,00 грн.;

- ринкова вартість нежилих приміщень з № 1 по № 6 (група приміщень № 33), загальною площею 473,5 кв.м., що знаходяться за адресою: м. Київ, вул. Митрополита Шептицького (Луначарського), 4, становила 15.911.598,00 грн.;

- ринкова вартість нежилих приміщень з № 1 по № 7 (група приміщень № 40), загальною площею 400,9 кв.м., що знаходяться за адресою: м. Київ, вул. Митрополита Шептицького (Луначарського), 4, становила 13.471.932,00 грн.;

- ринкова вартість нежилих приміщень з № 1 по № 7, № ІІ, тераса 30% (група приміщень № 43), загальною площею 469,6 кв.м., що знаходяться за адресою: м. Київ, вул. Митрополита Шептицького (Луначарського), 4, становила 15.780.542,00 грн.;

- ринкова вартість майнового комплексу загальною площею 8526,3 кв.м., що знаходиться за адресою: м. Київ, вул. Жмеринська 22, становила 69.639.234,00 грн.;

- ринкова вартість квартири № 191 загальною площею 149,4 кв.м., що знаходиться за адресою: м. Київ, вул. Звіринецька, 59, визначено в розмірі 8.973.066,00 грн.

Також, у зв`язку з непогодженням із оцінкою вищевказаного нерухомого майна, проведеною ТОВ «Приватна експертна група», з метою перевірки звіту вказаної компанії на відповідність вимогам чинного законодавства України, Фірмою «Т.М.М.» - ТОВ замовлено її рецензії у ТОВ «ЮК «Консулат».

Згідно рецензій ТОВ «ЮК «Консулат», зроблених 11.02.2019, звіти ТОВ «Приватна експертна група» класифікуються за ознакою абзацу третього пункту 67 Національного стандарту № 1 «Загальні засади оцінки майна і майнових прав», затвердженого постановою КМУ від 10.09.2003 № 1440, як такі, що не повною мірою відповідають вимогам нормативно-правових актів з оцінки майна і мають значні недоліки, що вплинули на достовірність оцінки, але можуть бути використані з метою, визначеною у звіті, після виправлення зазначених недоліків.

Разом з тим, згідно висновків експерта ІСТЕ СБУ № 119/8 від 20.12.2019, № 120/8 від 23.12.2019, № 122/8 від 03.01.2020, № 123/8 від 08.01.2020, № 124/8 від 03.01.2020, № 125/8 від 08.01.2020, № 126/8 від 29.01.2020:

- станом на 31.07.2018 ринкова вартість нежилого приміщення № 144, що знаходиться за адресою: АДРЕСА_2 , становила 85.052.995,00 грн. (висновок № 124/8 від 03.01.2020);

- станом на 31.07.2018 ринкова вартість нежилого приміщення № 145, що знаходиться за адресою: АДРЕСА_2 , становила 77.153.936,00 грн. (висновок № 122/8 від 03.01.2020);

- станом на 31.07.2018 ринкова вартість нежилого приміщення № 151, що знаходиться за адресою: АДРЕСА_2 , становила 49.277.430,00 грн. (висновок № 123/8 від 08.01.2020);

- станом на 31.07.2018 ринкова вартість нежилого приміщення № 153, що знаходиться за адресою: АДРЕСА_2 , становила 65.776.884,00 грн. (висновок № 125/8 від 08.01.2020);

- станом на 02.07.2018 ринкова вартість нежилого приміщення № 116, що знаходиться за адресою: АДРЕСА_6 , становила 40.842.208,00 грн.;

- станом на 02.07.2018 ринкова вартість нежилого приміщення № 118, що знаходиться за адресою: АДРЕСА_6 , становила 2.331.593,00 грн.;

- станом на 02.07.2018 ринкова вартість нежилого приміщення № 123, що знаходиться за адресою: АДРЕСА_6 , становила 2.384.136,00 грн.;

- станом на 16.07.2018 ринкова вартість нежилих приміщень з № 1 по № 45, №№ І, ІІ, тераса 30% (група приміщень № 25), що знаходяться за адресою: АДРЕСА_7 , становила 64.467.522,00 грн.;

- станом на 16.07.2018 ринкова вартість нежилих приміщень з № 1 по № 6 (група приміщень № 33), що знаходяться за адресою: АДРЕСА_7 , становила 18.268.448,00 грн.;

- станом на 16.07.2018 ринкова вартість нежилих приміщень з № 1 по № 7 (група приміщень № 40), що знаходяться за адресою: АДРЕСА_7 , становила 15.467.415,00 грн.;

- станом на 16.07.2018 ринкова вартість нежилих приміщень з № 1 по № 7, № ІІ, тераса 30% (група приміщень № 43), що знаходяться за адресою: АДРЕСА_7 , становила 18.117.980,00 грн.;

- станом на 02.07.2018 ринкова вартість квартири АДРЕСА_4 , становила 29.810.332,00 грн.

Отже, з урахуванням результатів проведених на даний час будівельно-технічних експертиз, вартість вищезазначеного нерухомого майна була безпідставно суттєво занижена у вказаних вище звітах ТОВ «Приватна експертна служба» на суму в 257.352.519,67 грн.

Таким чином посадові особи ПАТ «Укрсоцбанк» зловживаючи службовим становищем, з метою дострокового стягнення на його користь заборгованості за тілом кредиту, спільно зі службовими особами відділу примусового виконання рішень Державної виконавчої служби Міністерства юстиції України, ТОВ «Приватна експертна служба» та приватними нотаріусами міста Києва, здійснили незаконне відчуження вказаного вище нерухомого майна Фірми «Т.М.М.» - ТОВ по безпідставно заниженим цінам, вчинивши такими своїми діями кримінальні правопорушення, відповідальність за які передбачена ч. 5 ст. 191 та ч. 1 ст. 366 КК України.

05.11.2019 вищезазначене нерухоме майно визнано речовими доказами у даному кримінальному провадженні.

Також, під час досудового розслідування у кримінальному провадженні № 12019100060004520 на підставі ст. 170 КПК України ухвалою слідчого судді Шевченківського районного суду міста Києва від 20.01.2020 (справа № 761/1592/20) накладено арешт на нерухоме майно - нежиле приміщення № 151, що знаходиться за адресою: м. Київ, вул. Володимирська, 49А, яке визнано речовим доказом як безпосередній об`єкт кримінально-протиправних дій, із встановленням заборони здійснення будь-якого відчуження зазначеного майна та права розпорядження ним.

На даний час, виникла нагальна потреба передати в управління вищевказаний об`єкт нерухомого майна, який перебуває під арештом, зважаючи на наступне.

Основною метою накладення арешту на майно у кримінальному провадженні є забезпечення невідворотності настання негативних наслідків для особи за вчинення кримінальних правопорушень через позбавлення особи економічних переваг, одержаних внаслідок її протиправної поведінки, а також унеможливлення одержання такою особою будь-яких вигод внаслідок вчинення кримінального правопорушення, зокрема, доходів від нього.

Згідно з пунктом 3 частини шостої статті 100 КПК України, речові докази вартістю понад 200 розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб, якщо це можливо без шкоди для кримінального провадження, передаються за письмовою згодою власника, а в разі її відсутності - за рішенням слідчого судді, суду Національному агентству України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів, для здійснення заходів з управління ними з метою забезпечення їх збереження або збереження їхньої економічної вартості.

Відповідно до положень абзацу 1 частини першої статті 19 Закону України «Про Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів» Національне агентство здійснює управління активами, на які накладено арешт у кримінальному провадженні, у тому числі як захід забезпечення позову лише щодо позову, пред`явленого в інтересах держави, із встановленням заборони розпоряджатися та/або користуватися активами, сума або вартість яких дорівнює або перевищує 200 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої на 1 січня відповідного року.

За усіма очевидними ознаками вартість нежилого приміщення № 151, що знаходиться за адресою: м. Київ, вул. Володимирська, 49А, та на яке судом накладено арешт в межах кримінального провадження № 12019100060004520 від 11.10.2019, значно перевищує 200 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої на 1 січня відповідного року та 200 розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб, у зв`язку з чим, зазначене арештоване майно може бути передано Національному агентству України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів, для здійснення заходів з управління ним з метою забезпечення його збереження або збереження його економічної вартості.

Відповідно до частини першої статті 2 Закону України «Про Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів» (далі - Закон) Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів (далі - Національне агентство) є центральним органом виконавчої влади зі спеціальним статусом, що забезпечує формування та реалізацію державної політики у сфері виявлення та розшуку активів, на які може бути накладено арешт у кримінальному провадженні, та/або з управління активами, на які накладено арешт або які конфісковано у кримінальному провадженні.

Створення і забезпечення належного функціонування Національного агентства є заходом з виконання положень Закону України «Про засади державної антикорупційної політики (Антикорупційна стратегія)» на 2014 -2017 роки та Державної програми щодо реалізації засад державної антикорупційної політики в Україні (Антикорупційної стратегії) на 2015 2017роки, імплементації в законодавство України Директиви ЄС від 03.04.2014 №2014/42/EU про арешт та конфіскацію предметів злочинної діяльності та доходів від неї в ЄС, Рішення Ради ЄС № 2007/845/JHA від 06.12.2007 про співробітництво між агентствами держав-членів з повернення активів у сфері виявлення і розшуку доходів, отриманих злочинним шляхом, або іншого майна, пов`язаного зі злочинною діяльністю, а також одним із основних критеріїв виконання Україною Плану дій з лібералізації візового режиму з ЄС.

Національне агентство утворено з метою виконання міжнародних договорів стороною яких є Україна, зокрема, Конвенції про відмивання, пошук, арешт та конфіскацію доходів, одержаних злочинним шляхом , Конвенції Організації Об`єднаних Націй проти корупції, Кримінальної конвенції про боротьбу з корупцією і Конвенції Ради Європи про відмивання, пошук, арешт та конфіскацію доходів, одержаних злочинним шляхом, та про фінансування тероризму.

Також, Національне агентство створено на виконання 38 рекомендації Міжнародної групи з протидії відмиванню брудних грошей (Financial Action Task Forceon Money Laundering FATF), згідно з якими, державам-учасницям рекомендовано утворити органи які могли б оперативно реагувати на запити аналогічних іноземних органів щодо виявлення, заморожування, арешту та конфіскації майна отриманого незаконним шляхом.

Крім того, однією з умов виконання Меморандуму про взаєморозуміння між Україною як Позичальником та Європейським Союзом як Кредитором щодо отримання Україною макрофінансової допомоги Європейського Союзу у сумі до 1 мільярда 800 мільйонів євро (ратифіковано Законом № 538-VIII від18.06.2015) є зобов`язання визначити установу, яка буде діяти як управління по поверненню активів (пункт 7 (і) розділу «Урядування та прозорість»).

Необхідність створення агентства із повернення активів було одним із основних критеріїв виконання Україною Плану дій з лібералізації візового режиму з ЄЄ.

Директива ЄЄ № 2014/42/EU передбачає необхідність вжиття заходів з ефективного розпорядження активами, на які накладено арешт, а також створення спеціальних інституцій, відповідальних за менеджмент такими активами з метою їх збереження або збереження їх вартості. В Директиві зазначається, що з метою ефективного управління передбачається можливість здійснення реалізації активів.

«Великою вісімкою» (G8) в межах підгрупи з кримінально-правових питань27 квітня 2005 року схвалено Кращі практики щодо адміністрування арештованих активів (G8 Best Practices for the Administration of Seized Assets). Як зазначається у відповідних рекомендаціях, вони спрямовані, зокрема, на допомогу державам у збереженні вартості арештованих активів. При цьому,однією з ключових рекомендацій є те, що в судовому провадженні, відповідно до національного законодавства, має бути дозволено продаж активів до винесення остаточного рішення суду по справі та застосування заходів конфіскації або стягнення активів в дохід держави стосовно тих активів, які швидко псуються або швидко знижуються у вартості, наприклад, судна, літаки,автомобілі, тварини, ферми з вирощуванням сільськогосподарських культур тощо. Держава має забезпечити розгляд питання про надання дозволу на продаж до винесення остаточного рішення суду по справі активів, які є надто обтяжливими для управління. В свою чергу, отримані від реалізації доходи повинні бути збережені відповідно до національного законодавства до винесення остаточного рішення суду та застосування заходів конфіскації або стягнення активів в дохід держави.

Пунктом 4 частини першої статті 9 Закону на Національне агентство покладено функцію з проведення оцінки, ведення обліку та управління активами, на які накладено арешт у кримінальному провадженні.

Відповідно до абзацу четвертого частини першої статті 1 Закону, управляючи активами, Національне агентство забезпечує збереження активів, на які накладено арешт у кримінальному провадженні, та їх економічної вартості.

Відповідно до абзацу другого частини першої статті 19 Закону, активи приймаються в управління на підставі ухвали слідчого судді, суду чи згоди власника активів.

Згідно частини другої статті 19 Закону, у разі прийняття в управління активів, які чи права на які та їх обтяження підлягають державній реєстрації,Національне агентство надсилає того самого дня інформацію про накладення арешту на активи органам, що ведуть державні реєстри таких активів, прав на них або їх обтяжень.

Частиною першою статтею 21 Закону встановлено, що управління рухомим та нерухомим майном, цінними паперами, майновими та іншими правами здійснюється Національним агентством шляхом реалізації відповідних активів або передачі їх в управління.

Відповідно до частини третьої статті 21 Закону, управління активами, зазначеними у частині першій цієї статті, здійснюється на умовах ефективності, а також збереження та збільшення їх вартості.

Арештоване майно у ході досудового розслідування кримінального провадження № 12019100060004520 від 11.10.2019, а саме нежиле приміщення № 151, що знаходиться за адресою: м. Київ, вул. Володимирська, 49А (реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна: 370471680000), відповідає критеріям, визначеним статтею 100 Кримінального процесуального Кодексу України, та може без шкоди для кримінального провадження бути передане в управління Національному агентству для передачі в управління за договором.

Зазначене арештоване майно потребує спеціальних заходів з управління ним, спрямованих на збереження та збільшення його вартості, сплату витрат на утримання тощо. Вирішення цих питань можливе лише силами Національного агентства.

Враховуючи викладене, слідчий просить задовольнити клопотання та визначити порядок зберігання речових доказів у кримінальному провадженні № 12019100060004520 від 11.10.2019 шляхом передачі в порядку та на умовах ст.ст. 19 та 21 Закону України «Про Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів» Національному агентству України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів (ЄДРПОУ 41037901) в управління речового доказу об`єкта нерухомого майна, на який накладено арешт, із забороною розпоряджатися ними та здійснювати будь-яке його відчуження, незалежно від того, за ким він зареєстрований, а саме на нежиле приміщення № 151, що знаходиться за адресою: м. Київ, вул. Володимирська, 49А (реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна: 370471680000).

Слідчий просив проводити розгляд клопотання без його участі.

Власник майна, відповідно до вимог ч. 2 ст. 172 КПК України, в судове засідання не викликався.

Слідчий суддя, заслухавши доводи слідчого, вивчивши матеріали клопотання, приходить до наступного висновку.

Статтею 100 КПК України, передбачено, що речовий доказ, який був наданий стороні кримінального провадження або нею вилучений, повинен бути якнайшвидше повернутий володільцю, крім випадків, передбачених статтями160-166,170-174цьогоКодексу. Речовий доказ або документ, наданий добровільно або на підставі судового рішення, зберігається у сторони кримінального провадження, якій він наданий. Сторона кримінального провадження, якій наданий речовий доказ або документ, зобов`язана зберігати їх у стані, придатному для використання у кримінальному провадженні. Речові докази, які отримані або вилучені слідчим, прокурором, оглядаються, фотографуються та докладно описуються в протоколі огляду. Зберігання речових доказів стороною обвинувачення здійснюється в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.

Частина 5ст. 100 КПК України, передбачає, що речові докази та документи, надані суду, зберігаються в суді, за винятком випадків, передбачених частиною шостою цієї статті, а також речових доказів у вигляді громіздких або інших предметів, що вимагають спеціальних умов зберігання, які можуть знаходитися в іншому місці зберігання.

Крім того, в положеннях ч. 6ст. 100 КПК України, зазначено, що речові докази вартістю понад 200 розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб, якщо це можливо без шкоди для кримінального провадження, передаються за письмовою згодою власника, а в разі її відсутності - за рішенням слідчого судді, суду Національному агентству України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів, для здійснення заходів з управління ними з метою забезпечення їх збереження або збереження їхньої економічної вартості, а речові докази, зазначені в абзаці першому цієї частини, такої самої вартості - для їх реалізації з урахуванням особливостей, визначених законом.

Відповідно до ч. 7ст. 100 КПК України, у випадках, передбачених пунктами 2, 4 та абзацом сьомим частини шостої цієї статті, слідчий за погодженням із прокурором або прокурор звертається з відповідним клопотанням до слідчого судді місцевого суду, в межах територіальної юрисдикції якого здійснюється досудове розслідування, або до суду під час судового провадження, яке розглядається згідно ізстаттями 171-173 цього Кодексу. Прокурор у випадку, передбаченому абзацом сьомим частини шостої цієї статті, не пізніше наступного робочого дня з моменту постановлення ухвали слідчого судді, суду надсилає копію цієї ухвали Національному агентству України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів, із зверненням щодо прийняття активів, а також вживає невідкладних заходів щодо передачі цих активів Національному агентству України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів.

Крім того, відповідно до п. 5 Порядку зберігання речових доказів, стороною обвинувачення, їх реалізації, технологічної переробки, знищення, здійснення витрат, пов`язаних з їх зберіганням і пересиланням, схоронності тимчасово вилученого майна під час кримінального провадження, затвердженогоПостановою КМУ від 19.11.2012 року № 1104(зі змінами та доповненнями, станом на 16.11.2016 року), умовою зберігання речових доказів повинне бути забезпечення збереження їх істотних ознак та властивостей. Забороняється зберігання речових доказів в умовах, що можуть призвести до їх знищення чи псування. У разі потреби необхідне вжиття невідкладних заходів для приведення таких речових доказів до стану, що дає змогу забезпечити їх подальше зберігання.

Частиною першоюстатті 2 Закону України «Про Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів»(далі - Закон) передбачено, що Національне агентство є центральним органом виконавчої влади зі спеціальним статусом, що забезпечує формування та реалізацію державної політики у сфері виявлення та розшуку активів, на які може бути накладено арешт у кримінальному провадженні, та/або з управління активами, на які накладено арешт або які конфісковано у кримінальному провадженні.

Пунктом 4 частини першої статті 9 Закону на Національне агентство покладено функцію з проведення оцінки, ведення обліку та управління активами, на які накладено арешт у кримінальному провадженні.

Відповідно до абзацу четвертого частини першої статті 1 Закону, управляючи активами, Національне агентство забезпечує збереження активів, на які накладено арешт у кримінальному провадженні, та їх економічної вартості.

Абзацом першим частини першої статті 19 Закону встановлено, що Національне агентство здійснює управління активами, на які накладено арешт у кримінальному провадженні, із встановленням заборони розпоряджатися та/або користуватися такими активами, сума або вартість яких дорівнює або перевищує 200 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої на 1 січня відповідного року.

Згідно абзацу другого частини першої статті 19 Закону, активи, визначені абзацом першим цієї статті, приймаються в управління на підставі ухвали слідчого судді, суду чи згоди власника активів.

Управління рухомим та нерухомим майном, цінними паперами, майновими та іншими правами відповідно до ч. 1 ст. 21 Закону здійснюється Національним агентством шляхом реалізації відповідних активів або передачі їх в управління.

Відповідно до ч. 3 ст. 21 Закону, управління активами, зазначеними у частині першій цієї статті, здійснюється на умовах ефективності, а також збереження та збільшення їх вартості.

Разом з тим, вжиття заходів щодо управління вказаним арештованим майном спрямовані на захист інтересів власників майна, оскільки гарантує їм збереження його вартості, а також дає можливість збільшити цю вартість, тим самим компенсуються усі негативні наслідки застосування такого заходу.

Враховуючи вищевикладене, з метою досягнення цілей накладення арешту на майно, виходячи з наявності об`єктивної необхідності, а також забезпечуючи досягнення завдань кримінального провадження, слідчий суддя приходить до висновку, що клопотання слідчого підлягає до задоволення.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст.100,171-173 КПК України, слідчий суддя,-

У Х В А Л И В :

Клопотання старшого слідчого в ОВС 4 відділу 1 управління досудового розслідування Головного слідчого управління Служби безпеки України майор юстиції ОСОБА_3 , погоджене з прокурором відділу Офісу Генерального прокурора ОСОБА_4 , про визначення порядку зберігання речових доказів у кримінальному провадженні внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань 11.10.2019 за № 12019100060004520 задовольнити.

Визначити порядок зберігання речових доказів у кримінальному провадженні № 12019100060004520 від 11.10.2019 шляхом передачі в порядку та на умовах ст.ст. 19 та 21 Закону України «Про Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів» Національному агентству України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів (ЄДРПОУ 41037901) в управління речового доказу об`єкта нерухомого майна, на який накладено арешт, із забороною розпоряджатися ними та здійснювати будь-яке його відчуження, незалежно від того, за ким він зареєстрований, а саме на нежиле приміщення № 151, що знаходиться за адресою: м. Київ, вул. Володимирська, 49А (реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна: 370471680000).

Зобов`язати службових осіб Національного агентства України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів (ЄДРПОУ 41037901) забезпечити реєстрацію прав на управління та інших речових прав, що виникатимуть на підставі ухвали щодо передачі Національному агентству України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів (ЄДРПОУ 41037901) в управління вищевказаного об`єкту нерухомого майна.

Ухвала оскарженню не підлягає.

Слідчий судя ОСОБА_1

Дата ухвалення рішення03.04.2020
Оприлюднено08.02.2023
Номер документу88591550
СудочинствоКримінальне
Сутьвизначення порядку зберігання речових доказів у кримінальному провадженні внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань 11.10.2019 за № 12019100060004520

Судовий реєстр по справі —761/9791/20

Ухвала від 03.04.2020

Кримінальне

Шевченківський районний суд міста Києва

Бугіль В. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні