ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД Справа № 826/17012/18 Суддя (судді) першої інстанції: Васильченко І.П.
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
06 квітня 2020 року м. Київ
Шостий апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:
Головуючого судді: Коротких А.Ю.,
суддів: Єгорової Н.М.,
Сорочка Є.О.,
розглянувши в порядку письмового провадження апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Київській області на рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 23 жовтня 2019 року у справі за адміністративним позовом товариства з обмеженою відповідальністю "Будсолюшнз" до Державної податкової служби України (правонаступник Державної фіскальної служби України) про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії, -
В С Т А Н О В И В :
Товариство з обмеженою відповідальністю "Будсолюшнз" звернулось до Окружного адміністративного суду м. Києва з адміністративним позовом до Державної податкової служби України (правонаступник Державної фіскальної служби України) про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії.
Рішенням Окружного адміністративного суду міста Києва від 23 жовтня 2019 року позов задоволено повністю.
Не погоджуючись з прийнятим рішенням суду першої інстанції, Головне управління ДПС у Київській області (правонаступник Головного управління ДФС у Київській області) подало апеляційну скаргу. В апеляційній скарзі апелянт, посилаючись на неповне з`ясування обставин, що мають значення для справи, недоведеність обставин, що мають значення для справи, які суд першої інстанції вважає встановленими, невідповідність висновків суду обставинам справи та на порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, просить скасувати рішення суду першої інстанції та ухвалити нове, яким в задоволенні позову відмовити повністю.
У відповідності до п. 3 ч. 1 ст. 311 КАС України суд апеляційної інстанції може розглянути справу без повідомлення учасників справи (в порядку письмового провадження) за наявними у справі матеріалами, якщо справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів, у разі подання апеляційної скарги на рішення суду першої інстанції, які ухвалені в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін (у порядку письмового провадження).
Предметом апеляційного оскарження є судове рішення, яке прийняте судом першої інстанції в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін, у зв`язку з чим колегія суддів вважає за можливе розглянути справу в порядку письмового провадження.
Згідно з ст. 308 КАС України справа переглядається колегією суддів в межах доводів та вимог апеляційної скарги.
Розглянувши доводи апеляційної скарги, перевіривши матеріали справи, дослідивши наявні докази, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню.
Як вбачається з матеріалів справи та встановлено судом першої інстанції, 31.03.2017 року між ТОВ "Софія Буд Груп" (Замовник) та ТОВ "Будсолюшнз" (Генпідрядник) укладено договір генерального підряду на капітальне будівництво №17-03-31.
Відповідно до умов вказаного договору генпідрядник зобов`язується на свій ризик, своїми та/або залученими силами та засобами відповідно до затвердженої проектно-кошторисної документації виконати і здати у встановлені договором строки робити по об`єкту, а замовник прийняти та оплатити такі роботи. Об`єкт будівництва: будівництво комплексу житлової та громадської забудови по вул. Горького в с. Софіївська Борщагівка, Києво-Святошинського району, Київської області, розташованого на земельній ділянці, що належить замовнику на праві згідно договору суперфіцію. Загальна вартість об`єкту за цим договором складає 1 537 478 502,00 гривень (один мільярд п`ятсот тридцять сім мільйонів чотириста сімдесят вісім тисяч п`ятсот дві гривні. Замовник зобов`язується перерахувати на поточний рахунок Генпідрядника авансові платежі (на придбання матеріалів для виконання робіт тощо) у розмірах, визначених Генпідрядником для забезпечення безперервного ходу будівництва.
На виконання умов вказаного договору ТОВ "Софія Буд Груп" на рахунок ТОВ "Будсолюшнз" було перераховано авансові платежі, що підтверджується платіжними дорученнями №364 від 13.11.2017 року на суму 502 000,00 грн., №356 від 08.11.2017 року на суму 668 000,00 грн., №328 від 27.10.2017 року на суму 100 000,00 грн., №330 від 27.10.2017 року на суму 390 000,00 грн., №386 від 17.11.2017 року на суму 72 000,00 грн., №387 від 17.11.2017 року на суму 120 000,00 грн., №388 від 17.11.2017 року на суму 150 000,00 грн., №384 від 17.11.2017 року на суму 905 000,00 грн., №354 від 06.11.2017 року на суму 1 019 110,00 грн., №352 від 03.11.2017 року на суму 1 102 000,00 грн., №351 від 02.11.2017 року на суму 15 000,00 грн., №381 від 15.11.2017 року на суму 21 000,00 грн., №368 від 15.11.2017 року на суму 911 000,00 грн., №369 від 15.11.2017 року на суму 13 000,00 грн., №382 від 16.11.2017 року на суму 50 000,00 грн., №359 від 10.11.2017 року на суму 864 850,00 грн., №391 від 20.11.2017 року на суму 189 000,00 грн.
З матеріалів справи вбачається, що ТОВ "Будсолюшнз" складено податкові накладні: - №9 від 13.11.2017 року на суму 502000,00 грн. з ПДВ; - №7 від 08.11.2017 року на суму 668 000,00 грн. з ПДВ; - №21 від 27.10.2017 року на суму 490800,00 грн. з ПДВ; - №14 від 17.11.2017 року на суму 1247000,00 грн. з ПДВ; - №4 від 06.11.2017 року на суму 1019110,00 грн. з ПДВ; - №3 від 03.11.2017 року на суму 1102 000,00 грн. з ПДВ; - №2 від 02.11.2017 року на суму 15000,00 грн. з ПДВ; - №12 від 15.11.2017 року на суму 945000,00 грн. з ПДВ; - №13 від 16.11.2017 року на суму 50000,00 грн. з ПДВ; - №16 від 20.11.2017 року на суму 500 000,00 грн. з ПДВ; - №8 від 10.11.2017 року на суму 864850,00 грн. з ПДВ; - №15 від 20.11.2017 року на суму 189000,00 грн. з ПДВ;
Згідно з даними отриманих квитанцій від 21.10.2017 року, 21.11.2017 року, 15.01.2018 року, 11.01.2018 року документ прийнято, зупинено реєстрацію вказаних податкових накладних. Підставою для зупинення реєстрації податкової накладної стали "виявлені помилки, а саме: ПН/РК відповідає вимогам п. 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН, затверджених наказом МФУ від 13.06.2017 року №567. За результатами опрацювання СМКОР виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно з УКТ ЗЕД:41.00.30-00.00". Позивачу запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК.
02.04.2018 року, 03.04.2018 року та 04.04.2018 року позивачем було направлено на адресу ДФСУ пояснення щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по відмовленим ПН/РК.
Рішеннями комісії ДФС України від 06.04.2018 року № 639044/41119947, №639043/41119947, №639042/41119947, від 05.04.2018 року №635835/41119947, №639049/41119947, №635834/41119947, №635836/41119947, №639045/41119947, №639046/41119947, №639048/41119947 ТОВ "Будсолюшнз" відмовлено у реєстрації податкових накладних № 9 від 13.11.2017 року, №7 від 08.11.2017 року, №21 від 27.10.2017 року, №14 від 17.11.2017 р., №4 від 06.11.2017 року, №3 від 03.11.2017 року, №2 від 02.11.2017 року, №12 від 15.11.2017 року, №13 від 16.11.2017 року, №16 від 20.11.2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Позивачем в порядку адміністративного оскарження до ДФС України було подано скарги на рішення комісії ДФСУ, яка приймає рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН.
Також, 03.05.2017 року між ТОВ "Будсолюшнз"(виконавець) та ТОВ "Інфорспорт Арена"(замовник) укладено договір №17-05-03.
Відповідно до умов вказаного договору виконавець зобов`язується виконати за завданням замовника з використанням своїх/або субпідрядників спеціалістів, техніки та матеріалів, а замовник зобов`язується прийняти і оплатити наступну роботу: "влаштування асфальтного покриття за наступними адресами: м. Київ, вул. Заболотного, буд. 3, вул. Володимирська 101, вул. Шота Руставелі 16". Ціна договору складає 615 000, 00 грн. Договірна ціна комплексу робіт являється динамічною. Кінцева ціна договору визначається за фактично виконані обсяги робіт відповідно до актів виконаних робіт, що надаються виконавцем. Ціна договору може бути змінена внаслідок інфляції та інших факторів, що впливають на ціну, за згодою сторін(п. ІІ вказаного договору). Відповідно до п. 3.1 договору до початку робіт замовник сплачує виконавцю аванс у розмірі 42000,00 грн. в тому числі ПДВ - 20% - 7000,00 грн. на протязі 3-х днів з дня підписання договору.
На виконання умов вказаного договору ТОВ "Інфоспорт Арена" сплатило на рахунки ТОВ "Будсолюшнз" суму коштів у розмірі 41000,00 грн., що підтверджується платіжним дорученням №447 від 07.11.2017 року.
З матеріалів справи вбачається, що ТОВ "Будсолюшнз" складено податкову накладну №6 від 07.11.2017 року на суму коштів 41000,00 грн. з ПДВ.
Згідно з даними отриманої квитанції від 21.11.2017 року документ прийнято, зупинено реєстрацію вказаних податкових накладних . Підставою для зупинення реєстрації податкової накладної стали "виявлені помилки, а саме: ПН/РК відповідає вимогам п. 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН, затверджених наказом МФУ від 13.06.2017 року №567. За результатами опрацювання СМКОР виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно з УКТ ЗЕД:43.39". Позивачу запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК.
03.04.2018 року позивачем було направлено на адресу ДФСУ пояснення щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по відмовленій ПН/РК.
Рішенням комісії ДФС України від 05.04.2018 року №635838/41119947 ТОВ "Будсолюшнз" відмовлено у реєстрації податкової накладної № 6 від 07.11.2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних.
24.07.2017 року між ТОВ "Інженерно-будівельна компанія "Савітар" (замовник) та ТОВ "Будсолюшнз" (підрядник) укладено договір на виконання підрядних робіт №240702.
Відповідно до умов договору підрядник зобов`язується виконати на свій ризик, своїми силами та з використанням власних інструментів, механізмів та матеріалів, і з додержанням вимог проектної документації замовника опоряджувальні роботи у приміщенні магазину торгової марки "HOUSE", розташованого за адресою: ТРЦ "VICTORIA GARDENS", м. Львів, вул. Кульпарківська, 226-А, а замовник зобов`язується на умовах та порядку, встановлених договором, прийняти та оплатити належним чином виконані роботи. Обсяг, зміст робіт в цілому визначаються у відповідності з технічним завданням (проектом), який замовник передає підряднику. На момент укладання договору сторонами у додатках №1, 2, 3 погоджено вартість виконання робіт, що включає безпосередньо вартість виконання робіт, вартість використання підрядником інструментів та обладнання і складає загальну суму 770970,78 грн.
30.05.2017 року між ТОВ "Інженерно-будівельна компанія "Савітар" (замовник) та ТОВ "Будсолюшнз" (підрядник) укладено договір на виконання підрядних робіт №300517.
Відповідно до умов договору підрядник зобов`язується виконати на свій ризик, своїми силами та з використанням власних інструментів, механізмів та матеріалів, і з додержанням вимог проектної документації замовника опоряджувальні роботи у приміщенні магазину торгової марки "RESERVED", розташованого за адресою: ТРЦ "LAVINA MALL", м. Київ, вул. Берковецька, буд. 6Д, а замовник зобов`язується на умовах та порядку, встановлених договором, прийняти та оплатити належним чином виконані роботи. Обсяг, зміст робіт в цілому визначаються у відповідності з технічним завданням (проектом), який замовник передає підряднику. На момент укладання договору сторонами у додатку №1 погоджено вартість виконання робіт, що включає безпосередньо вартість виконання робіт, вартість використання підрядником інструментів та обладнання і складає загальну суму 3 262 539,93 грн.
28.08.2017 року між ТОВ "Інженерно-будівельна компанія "Савітар" (замовник) та ТОВ "БУДСОЛЮШНЗ" (підрядник) укладено договір на виконання підрядних робіт №280804.
Відповідно до умов договору підрядник зобов`язується виконати на свій ризик, своїми силами та з використанням власних інструментів, механізмів та матеріалів, і з додержанням вимог проектної документації замовника опоряджувальні роботи у приміщенні магазину торгової марки "RESERVED", розташованого за адресою: ТРЦ "LAVINA MALL", м.Київ, вул. Берковецька, буд. 6Д, а Замовник зобов`язується на умовах та порядку, встановлених договором, прийняти та оплатити належним чином виконані роботи. Обсяг, зміст робіт в цілому визначаються у відповідності з технічним завданням (проектом), який замовник передає підряднику. На момент укладання договору сторонами у додатку №1 погоджено вартість виконання робіт, що включає безпосередньо вартість виконання робіт, вартість використання підрядником інструментів та обладнання і складає загальну суму 2375823,12 грн.
На виконання вимог договору ТОВ "ІБК "Савітар" було сплачено на рахунки ТОВ "Будсолюшнз" суми коштів, що підтверджується платіжними дорученнями №1184 від 10.11.2017 року, №1001795601 від 22.11.2017 року.
З матеріалів справи вбачається, що ТОВ "Будсолюшнз", відповідно до приписів пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України по вищевказаним договорам було складено податкові накладні №5 від 06.11.2017 року на суму коштів у розмірі 200000,00 грн. з ПДВ, №11 від 10.11.2017 року на суму коштів у розмірі 300000,00 грн. з ПДВ, №22 від 22.11.2017 року на суму коштів у розмірі 220970,78 грн. з ПДВ.
Згідно з даними отриманих квитанцій від 21.11.2017 року та 11.01.2018 року документ прийнято, зупинено реєстрацію вказаних податкових накладних. Підставою для зупинення реєстрації податкових накладниз стали "виявлені помилки, а саме: ПН/РК відповідає вимогам п. 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН, затверджених наказом МФУ від 13.06.2017 року №567. За результатами опрацювання СМКОР виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно з УКТ ЗЕД:43.39". Позивачу запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК.
30.03.2018 року, 03.04.2018 року та 04.04.2018 року позивачем було направлено на адресу ДФСУ пояснення щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по відмовленій ПН/РК.
Рішеннями комісії ДФС України від 05.04.2018 року №635837/41119947, від 06.04.2018 року №639047/41119947, від 03.04.2018 року № 629668/41119947 ТОВ "Будсолюшнз" відмовлено у реєстрації податкової накладної № 5 від 06.11.2017 року, №11 від 10.11.2017 року, №22 від 22.11.2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Надаючи правову оцінку обставинам справи, колегія суддів зазначає наступне.
Відповідно до статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно з підпунктами "а", "б" пункту 185.1 статті 185 Податкового кодексу України, об`єктом оподаткування податком на додану вартість є операції платників податку з постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України та постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України.
Датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг, згідно положень пункту 187.1 статті 187 Податкового кодексу України, вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню; б) дата відвантаження товарів.
Відповідно до пункту 188.1 статті 188 Податкового кодексу України база оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної вартості з урахуванням загальнодержавних податків та зборів.
Пунктом 201.10 статті 201 Податкового кодексу України передбачено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.
Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.
За приписами пункту 74.2 статті 74 Податкового кодексу України в Єдиному реєстрі податкових накладних забезпечується проведення постійного автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації таких податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
Відповідно до пункту 74.3 статті 74 Податкового кодексу України зібрана податкова інформація та результати її опрацювання використовуються для виконання покладених на контролюючі органи функцій та завдань, а також центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, для формування та реалізації єдиної державної податкової та митної політики
Згідно з пунктом 2 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 № 1246, податкова накладна - це електронний документ, який складається платником податку на додану вартість (далі платник податку) відповідно до вимог Податкового кодексу України в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.
Згідно з пунктом 12 зазначеного Порядку після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; відповідності податкових накладних та/або розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатнім для зупинення їх реєстрації відповідно до пункту 201.16. статті 201 Кодексу; дотримання вимог Законів України "Про електронний цифровий підпис", "Про електронні документи та електронний документообіг" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.
Відповідно до пункту 13 Порядку №1246 за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.
Аналогічні норми містяться у пункті 201.16 статті 201 Податкового кодексу України, згідно яким реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, у разі відповідності такої податкової накладної/розрахунку коригування сукупності критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених відповідно до пункту 74.2 статті 74 цього Кодексу.
Відповідно до підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних платнику податку протягом операційного дня контролюючий орган в автоматичному режимі надсилає (в електронному вигляді у текстовому форматі) квитанцію про зупинення реєстрації такої податкової накладної/розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації.
У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: а) порядковий номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; б) визначення критерію(їв) оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, на підставі яких було здійснено зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування; в) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та/або копії документів (за вичерпним переліком), достатніх для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію такої податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Відповідач дійшов висновку про відповідність податкових накладних позивача від №5 від 06.11.2017 року, №11 від 10.11.2017 року, №22 від 22.11.2017 року, №6 від 07.11.2017 року, №9 від 13.11.2017 року, №7 від 08.11.2017 року, №21 від 27.10.2017 року, №14 від 17.11.2017 року, №4 від 06.11.2017 року, №3 від 03.11.2017 року, №2 від 02.11.2017 року, №12 від 15.11.2017 року, №13 від 16.11.2017 року, №16 від 20.11.2017 року, №8 від 10.11.2017 року, №15 від 20.11.2017 року критеріям оцінки ступеня ризиків, визначених пунктом 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджених наказом Міністерства фінансів України від 13.03.2017 № 567 та зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 16.06.2017 за № 753/30621.
Відповідачем запропоновано платнику податків надати пояснення та/або копії документів, "достатніх для прийняття рішень про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН".
В порушення підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України, відповідачем не вказано у квитанціях конкретних документів, вичерпний перелік яких встановлений наказом Міністерства фінансів України від 13.03.2017 № 567 та зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 16.06.2017 за № 753/30621, які позивач має надати.
Вказаним наказом затверджено Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та Вичерпного переліку документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Відповідно до пункту 4 вказаних Критеріїв оцінки інформація за встановленою формою подається платником податку в електронному вигляді засобами електронного зв`язку, визначеними ДФС, з урахуванням вимог Законів України "Про електронний цифровий підпис", Про електронні документи та електронний документообіг" та нормативно-правового акта щодо порядку обміну електронними документами з контролюючими органами ДФС постійно розміщує на офіційному веб-сайті відомості щодо засобів електронного зв`язку, якими може подаватися інформація за встановленою формою.
Відповідно до підпункту 201.16.2 пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України письмові пояснення та/або копії документів, зазначені у підпункті "в" підпункту 201.16.1 цього пункту, платник податку має право подати до контролюючого органу за основним місцем обліку такого платника податку протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного у такій податковій накладній/розрахунку коригування. Такі документи передаються контролюючим органом за основним місцем обліку платника податку не пізніше наступного робочого дня з дня їх отримання до комісії центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику.
Підпункт 201.16.3 пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України визначає, що письмові пояснення та/або копії документів, подані платником податків до контролюючого органу відповідно до підпункту 201.16.2 цього пункту, розглядаються комісією центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику. Зазначена комісія приймає рішення про: реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних; відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Підстави для прийняття комісією центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації встановлюються Кабінетом Міністрів України. Порядок роботи комісії визначається центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику. Рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних приймається та надсилається платнику податку протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та документів, поданих відповідно до підпункту 201.16.2 пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України.
Позивач направив в електронному вигляді до ДФС України пояснення щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по ПН/РК, реєстрації яких зупинено та документи на підтвердження реальності господарських операцій по спірним податковим накладним.
Відповідачем доказів та обґрунтувань на спростування вказаних фактів суду надано не було, як і не було зазначено про причини неможливості їх надання.
Разом з тим, Комісією Головного управління ДФС у Київській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, прийнято рішення №639044/41119947 від 06.04.2018 року, №639043/41119947 від 06.04.2018 року, №639042/41119947 від 06.04.2018 року, №635835/41119947 від 05.04.2018 року, №639048/41119947 від 06.04.2018 року, №635834/41119947 від 05.04.2018 року, №635836/41119947 від 05.04.2018 року, №639045/41119947 від 06.04.2018 року, №639046/41119947 від 06.04.2018 року, №639048/41119947 від 06.04.2018 року, №635838/41119947 від 05.04.2018 року, №635837/41119947 від 05.04.2018 року, №639047/41119947 від 06.04.2018 року, №639668/41119947 від 03.04.2018 року, якими відмовлено у реєстрації податкових накладних від 06.11.2017 року, №11 від 10.11.2017 року, №22 від 22.11.2017 року, №6 від 07.11.2017 року, №9 від 13.11.2017 року, №7 від 08.11.2017 року, №21 від 27.10.2017 року, №14 від 17.11.2017 року, №4 від 06.11.2017 року, №3 від 03.11.2017 року, №2 від 02.11.2017 року, №12 від 15.11.2017 року, №13 від 16.11.2017 року, №16 від 20.11.2017 року, №8 від 10.11.2017 року, №15 від 20.11.2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Згідно з пунктами 18-21 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 № 117 (надалі - Порядок № 117), письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 15 цього Порядку, розглядаються комісіями контролюючих органів. Комісії контролюючих органів складаються з комісій регіонального рівня (комісії головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників ДФС) та комісії центрального рівня (ДФС). Зазначені комісії приймають рішення про: реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі; відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі. Підставами для прийняття комісіями контролюючих органів рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування є: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено; ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту 4 пункту 13 цього Порядку; надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства.
Форма рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН визначена додатком № 2 до Порядку № 117.
Форма такого рішення передбачає, що у разі відмови в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН через ненадання платником податку копій документів, документи, які не надано, повинні бути підкресленими, тобто конкретно вказані.
Позивачем були надані необхідні документи, що пропонувались для надання податковим органом, проте з рішення про відмову в реєстрації податкової накладної не вбачається, чому саме було прийнято рішення про відмову в здійсненні реєстрації, зважаючи на відсутність зазначення конкретного документа, якого не вистачає або який складено з порушеннями та не приймається до уваги.
Відповідно до підпункту 201.16.4 пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України податкова накладна/розрахунок коригування, реєстрацію якої в Єдиному реєстрі податкових накладних було зупинено, реєструється у день настання однієї із таких подій:
а) прийнято рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних;
б) набрало законної сили рішення суду про реєстрацію відповідної податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
У першому випадку податкова накладна, реєстрацію якої в Єдиному реєстрі податкових накладних було зупинено, реєструється у день прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної, яке ухвалюється саме комісією ДФС України.
У другому випадку податкова накладна, реєстрацію якої в Єдиному реєстрі податкових накладних було зупинено, реєструється у день набрання законної сили рішення суду про реєстрацію відповідної податкової накладної.
Таким чином нормами Податкового кодексу України чітко визначено настання такої події, як набрання законної сили рішення суду про реєстрацію відповідної податкової накладної.
З урахуванням вищевикладеного, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції про те, що оскаржувані рішення є необґрунтованими, оскільки платником податків надано всі необхідні документи, які засвідчують факт здійснення господарської операцій за податковими накладними, у реєстрації яких відмовлено.
Щодо позовних вимог в частині зобов`язання зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні від 06.11.2017 року, №11 від 10.11.2017 року, №22 від 22.11.2017 року, №6 від 07.11.2017 року, №9 від 13.11.2017 року, №7 від 08.11.2017 року, №21 від 27.10.2017 року, №14 від 17.11.2017 року, №4 від 06.11.2017 року, №3 від 03.11.2017 року, №2 від 02.11.2017 року, №12 від 15.11.2017 року, №13 від 16.11.2017 року, №16 від 20.11.2017 року, №8 від 10.11.2017 року, №15 від 20.11.2017 року, колегія суддів зазначає наступне.
Враховуючи той факт, що рішення про відмову у реєстрації податкових накладних №639044/41119947 від 06.04.2018 року, №639043/41119947 від 06.04.2018 року, №639042/41119947 від 06.04.2018 року, №635835/41119947 від 05.04.2018 року, №639048/41119947 від 06.04.2018 року, №635834/41119947 від 05.04.2018 року, №635836/41119947 від 05.04.2018 року, №639045/41119947 від 06.04.2018 року, №639046/41119947 від 06.04.2018 року, №639048/41119947 від 06.04.2018 року, №635838/41119947 від 05.04.2018 року, №635837/41119947 від 05.04.2018 року, №639047/41119947 від 06.04.2018 року, №639668/41119947 від 03.04.2018 року правильно визнано судом першої інстанції протиправними та скасовано, з урахуванням положень пункту 28 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 року №117, пунктів 19, 20 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 року № 1246, а також абзацу 9 пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України, то суд першої інстанції вірно встановив наявність правових підстав для задоволення позовних вимог щодо зобов`язання Державної фіскальної служби України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну від 06.11.2017 року, №11 від 10.11.2017 року, №22 від 22.11.2017 року, №6 від 07.11.2017 року, №9 від 13.11.2017 року, №7 від 08.11.2017 року, №21 від 27.10.2017 року, №14 від 17.11.2017 року, №4 від 06.11.2017 року, №3 від 03.11.2017 року, №2 від 02.11.2017 року, №12 від 15.11.2017 року, №13 від 16.11.2017 року, №16 від 20.11.2017 року, №8 від 10.11.2017 року, №15 від 20.11.2017 року датою її фактичного отримання контролюючим органом.
Доводи апеляційної скарги зазначених вище висновків суду першої інстанції не спростовують і не дають підстав для висновку, що судом першої інстанції при розгляді справи неправильно застосовано норми матеріального права, які регулюють спірні правовідносини, чи порушено норми процесуального права.
Відповідно до ст. 316 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Керуючись ст.ст. 243, 250, 308, 310, 315, 316, 321, 325, 328 КАС України, суд
П О С Т А Н О В И В :
Апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Київській області залишити без задоволення, а рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 23 жовтня 2019 року - без змін.
Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили з дати прийняття та може бути оскаржена у випадках, передбачених пунктом 2 частини 5 статті 328 Кодексу адміністративного судочинства України протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Верховного Суду. В інших випадках постанова не підлягає касаційному оскарженню.
Головуючий суддя: Коротких А.Ю.
Судді: Єгорова Н.М.
Сорочко Є.О.
Суд | Шостий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 06.04.2020 |
Оприлюднено | 07.04.2020 |
Номер документу | 88599662 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Коротких Андрій Юрійович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Кузьменко Володимир Володимирович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Кузьменко Володимир Володимирович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Кузьменко Володимир Володимирович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Кузьменко Володимир Володимирович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні