РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
м. Вінниця
06 квітня 2020 р. Справа № 120/162/20-а
Вінницький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Віятик Наталії Володимирівни, розглянувши у письмовому провадженні в порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Головного управління ДПС у Вінницькій області до Товариства з обмеженою відповідальністю Рост Ойл про стягнення податкового боргу
ВСТАНОВИВ:
До Вінницького окружного адміністративного суду звернулось Головне управління ДПС у Вінницькій області з адміністративним позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю "Рост Ойл" про стягнення податкового боргу.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що за відповідачем станом на дату звернення до суду рахується податковий борг щодо адміністративних штрафів та інших санкцій в загальній сумі 250 000 грн. Під час проведення фактичної перевірки з питань дотримання вимог законодавства щодо обігу пального за період з 20.09.2018 по 12.07.2019 АЗС, розташованого за адресою: Вінницька область, Крижопільський район, с. Городківка, вул. Благовіщенська, 103 А , де здійснює торгівельну діяльність ТОВ Рост Ойл , було встановлено факт реалізації пального (дизельного пального, бензину А-92, бензину А-95) без наявності ліцензії, чим порушено вимоги статті 15 Закону України Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального . Порушення зафіксовані в акті перевірки від 15.07.2019 за №127/40/32213187, на підставі якого позивачем, в межах його повноважень, було прийнято рішення №127/40/32213187 від 06.08.2019 про застосування до відповідача фінансових санкцій у вигляді штрафу в розмірі 250 000,00 грн за роздрібну торгівлю пальним без наявності ліцензії.
Вказану заборгованість відповідач добровільно не погасив, а тому позивач звернувся до суду щодо її примусового стягнення.
Ухвалою суду від 21.01.2020 позовну заяву залишено без руху та надано строк на усунення недоліків.
У встановлений судом строк від позивача надійшли матеріали на усунення недоліків.
Ухвалою суду від 05.02.2020 відкрито провадження у даній справі та призначено справу до розгляду в порядку спрощеного позовного провадження (ст. 262 КАС України) без повідомлення сторін (у письмовому провадженні). Даною ухвалою також надано відповідачу строк на подання відзиву на позовну заяву.
Копію ухвали про відкриття провадження ТОВ "Рост Ойл" отримано 17.02.2020, що підтверджується рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення в матеріалах справи. Разом із тим, своїм правом на подання відзиву на позовну заяву відповідач не скористався, з заявами та клопотаннями до суду не звертався.
Суд, дослідивши матеріали справи, встановив наступне.
Судом встановлено, що працівниками Головного управління ДФС у Вінницькій області на підставі наказу № 3464 від 03.07.2019 та направлень на перевірку №2159, №2160 від 04.07.2019 було проведено фактичну перевірку АЗС, розташованого за адресою: Вінницька область, Крижопільський район, с. Городківка, вул. Благовіщенська, 103 А, де здійснює торгівельну діяльність ТОВ Рост Ойл , з питань дотримання суб`єктами господарювання вимог, встановлених законодавством України, які є обов`язковими до виконання при здійсненні роздрібної торгівлі пальним.
Перевіркою встановлено факт роздрібної торгівлі пальним без наявності ліцензії, а саме, під час проведення перевірки з 04.07.2019 по 12.07.2019 ТОВ Рост Ойл здійснювало реалізацію пального через АЗС без реєстрації акцизного податку на суму 2 837 819,03 грн. (з ПДВ), чим порушено вимоги статті 15 Закону України Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального .
За наслідками проведеної перевірки складено акт перевірки від 15.07.2019 за №127/40/32213187, яким встановлено порушення ТОВ Рост Ойл пп. 212.3.4 п. 212.3 ст. 212 Податкового кодексу України, здійснено реалізацію пального на суму 2 837 819,03 грн. (з ПДВ) без реєстрації платником акцизного податку, ст. 15 Закону України Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального , здійснення роздрібної торгівлі пальним без наявності ліцензії на право роздрібної торгівлі та п. п. 85.2, 85.4 ст.85 Податкового кодексу України в частині ненадання платником податків представникам контролюючих органів оригіналів документів чи їх копій.
На підставі акту перевірки від 15.07.2019 за №127/40/32213187 , начальником Головного управління ДФС у Вінницькій області прийнято рішення №127/40/32213187 від 06.08.2019 про застосування фінансових санкцій, згідно з яким до ТОВ Рост Ойл у відповідності до абзацу 9 частини другої статті 17 Закону України від 19.12.1995 №481/95-BP Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального застосовано фінансові санкції у вигляді штрафу в розмірі 250 000,00 грн за роздрібну торгівлю пальним без наявності ліцензії.
Копія вищевказаного рішення та акту направлялась ТОВ Рост Ойл рекомендованою кореспонденцією за адресою місця реєстрації, які отримані останнім, про що свідчать рекомендовані повідомлення про вручення поштових відправлень.
Рішення про застосування фінансових санкцій було оскаржене відповідачем в адміністративному порядку, однак Рішенням Державної податкової служби України від 17.10.2019 №М5917/6/99-00-08-05-05 скаргу ТОВ Рост Ойл залишено без задоволення.
Відомості про оскарження відповідачем судовому порядку рішення про застосування штрафних санкцій сторонами суду не надано.
Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд виходить із наступного.
Основні засади державної політики щодо регулювання виробництва, експорту, імпорту, оптової і роздрібної торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим, спиртом етиловим ректифікованим виноградним, спиртом етиловим ректифікованим плодовим, спиртом-сирцем виноградним, спиртом-сирцем плодовим, алкогольними напоями та тютюновими виробами, забезпечення їх високої якості та захисту здоров`я громадян, а також посилення боротьби з незаконним виробництвом та обігом алкогольних напоїв і тютюнових виробів на території України визначає Закон України 481/95-BP від 19.12.1995 Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та плаьного" (з наступними змінами та доповненнями) (далі Закон України №481/95-BP) .
Згідно з вимогами частини 14 статті 15 Закону України №481/95-BP, роздрібна торгівля алкогольними напоями (крім столових вин) або тютюновими виробами може здійснюватися суб`єктами господарювання всіх форм власності, у тому числі їх виробниками, за наявності у них ліцензій.
Згідно зі статтею 1 Закону України №481/95-BP ліцензія (спеціальний дозвіл) - документ державного зразка, який засвідчує право суб`єкта підприємницької діяльності на провадження одного із зазначених у цьому Законі видів діяльності протягом визначеного строку.
Ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним видаються уповноваженим Кабінетом Міністрів України органом виконавчої влади за місцем торгівлі суб`єкта господарювання (пункт 2.1 Рекомендацій щодо організації роботи головних управлінь ДФС України із приймання документів та видачі ліцензій на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями та тютюновими виробами, затверджених наказом ДФС України від 24 жовтня 2014 року №213).
Частиною 1 ст. 17 Закону України №481/95-BP встановлено, що за порушення норм цього Закону щодо виробництва і торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим та зерновим дистилятом, спиртом етиловим ректифікованим виноградним, спиртом етиловим ректифікованим плодовим, дистилятом виноградним спиртовим, спиртом-сирцем плодовим, біоетанолом, алкогольними напоями та тютюновими виробами, пальним та зберігання пального посадові особи і громадяни притягаються до відповідальності згідно з чинним законодавством.
Відповідно до частини 2 статті 17 вищевказаного Закону України №481/95-BP до суб`єктів господарювання застосовуються фінансові санкції у вигляді штрафу у разі роздрібної торгівлі пальним без наявності ліцензії - 250000 гривень.
Згідно із частиною четвертою статті 17 цього ж Закону рішення про стягнення штрафів, передбачених частиною другою цієї статті, приймаються органами доходів і зборів та/або органом, який видав ліцензію на право виробництва і торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим, спиртом етиловим ректифікованим виноградним, спиртом етиловим ректифікованим плодовим, спиртом-сирцем виноградним, спиртом-сирцем плодовим, алкогольними напоями, тютюновими виробами та пальним, та іншими органами виконавчої влади у межах їх компетенції, визначеної законами України.
Згідно з частиною п`ятою статті 17 Закону України №481/95-BP у разі невиконання суб`єктом господарювання рішення органів, зазначених у частині третій цієї статті, сума штрафу стягується на підставі рішення суду.
Відповідно до пунктів 5, 6 Порядку застосування фінансових санкцій, передбачених статтею 17 Закону України Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального , затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 02.06.2003 №790 (з наступними змінами та доповненнями), однією з підстав для прийняття рішення про застосування фінансових санкцій є акт перевірки додержання суб`єктом господарювання встановлених законодавством вимог, обов`язкових для виконання під час здійснення оптової і роздрібної торгівлі пальним, складений органом, що видав ліцензію, у якому зазначається зміст порушення і конкретні порушені норми законодавства. Рішення про застосування фінансових санкцій, передбачених пунктом 2 цього Порядку, приймаються керівником, а у разі його відсутності - заступником керівника органу, який видав ліцензію на право виробництва і торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим, спиртом етиловим ректифікованим виноградним, спиртом етиловим ректифікованим плодовим, спиртом-сирцем виноградним, спиртом-сирцем плодовим, алкогольними напоями і тютюновими виробами (ДФС та її територіальні органи, Мінекономрозвитку), чи керівником (його заступником) органів МВС, МОЗ, Держстату, Держспоживінспекції відповідно до їх компетенції, визначеної законодавством.
Пунктами 10, 11 цього ж Порядку передбачено, що у разі невиконання суб`єктом господарювання рішення про застосування фінансових санкцій протягом 30 днів після його отримання сума санкцій стягується на підставі рішення суду. Суми фінансових санкцій, стягнені відповідно до цього Порядку, зараховуються до бюджету згідно із законодавством.
Відповідно до підпункту 19-1.1.14 пункту 19-1.1 статті 19-1 Податкового кодексу України контролюючі органи виконують такі функції, зокрема здійснюють контроль у сфері виробництва, обігу та реалізації підакцизних товарів, контроль за їх цільовим використанням, забезпечують міжгалузеву координацію у цій сфері.
Відповідно до п. 20.1.19 ст.20 Податкового кодексу України контролюючі органи мають право застосовувати до платників податків передбачені законом фінансові (штрафні) санкції (штрафи) за порушення податкового чи іншого законодавства, контроль за додержанням якого покладено на контролюючі органи; стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов`язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених цим Кодексом та іншими законами України; стягувати суми недоїмки із сплати єдиного внеску; стягувати суми простроченої заборгованості суб`єктів господарювання перед державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) за кредитами (позиками), залученими державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) або під державні (місцеві) гарантії, а також за кредитами із бюджету в порядку, визначеному цим Кодексом та іншими законами України.
Суд критично ставиться щодо посилання позивача на норми пп. 20.1.34 пункту 20.1 статті 20 ПК України, згідно якого, контролюючі органи мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків, на суму податкового боргу або його частини, оскільки в даному випадку позовні вимоги стосуються стягнення з відповідача фінансових санкцій.
Таким чином, оскільки рішення про застосування фінансових санкцій №127/40/32213187 від 06.08.2019 у встановленому порядку не скасоване, відповідач добровільно фінансові санкції не сплатив, тому суд приходить до висновку, що позовні вимоги підлягають частковому задоволенню шляхом стягнення з ТОВ "Рост Ойл" заборгованість з фінансових санкцій у вигляді штрафу в сумі 250 000,00 грн.
Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно з частиною першою статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Враховуючи вимоги ч. 2 ст. 139 КАС України судові витрати у цій справі стягненню з відповідача не підлягають.
Керуючись ст.ст. 73, 74, 75, 76, 77, 90, 94, 139, 241, 245, 246, 250, 255, 295 КАС України, суд -
ВИРІШИВ:
Адміністративний позов задовольнити частково.
Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю Рост Ойл заборгованість з фінансових санкцій у вигляді штрафу в сумі 250 000 грн. (двісті п`ятдесят тисяч гривень).
В іншій частині позовних вимог відмовити.
Рішення суду першої інстанції набирає законної сили в порядку, визначеному ст. 255 КАС України.
Відповідно до ст. 295 КАС України, апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручено у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.
Позивач: Головне управління ДПС у Вінницькій області (вул. Хмельницьке шосе, 7, м. Вінниця, код ЄДРПОУ 43142454).
Відповідач: Товариство з обмеженою відповідальністю Рост Ойл (провулок Свердлова, 1, смт. Крижопіль, Вінницька область, код ЄДРПОУ 32213187)
Рішення в повному обсязі складено 06.04.2020 р.
Суддя Віятик Наталія Володимирівна
Суд | Вінницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 06.04.2020 |
Оприлюднено | 09.04.2020 |
Номер документу | 88613520 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Віятик Наталія Володимирівна
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Віятик Наталія Володимирівна
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Віятик Наталія Володимирівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні