ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
06 квітня 2020 року м. ПолтаваСправа № 440/1214/20
Полтавський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Костенко Г.В., розглянувши у порядку письмового провадження справу за позовною заявою Головного управління ДПС у Полтавській області до Державного підприємства "Сільськогосподарське підприємство Державної кримінально-виконавчої служби України(№9)" про стягнення податкового боргу,
В С Т А Н О В И В:
04 березня 2020 року Головне управління ДПС у Полтавській області звернулося до Полтавського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Державного підприємства "Сільськогосподарське підприємство Державної кримінально-виконавчої служби України(№9)" про стягнення податкового боргу у загальному розмірі 1938856,67 грн.
В обґрунтування своїх вимог позивач посилався на те, що за відповідачем рахується податковий борг, що виник у зв`язку з несплатою узгодженого податкового зобов`язання, тому підлягає стягненню у судовому порядку.
Ухвалою суду від 10 березня 2020 року позовну заяву прийнято до розгляду, відкрито провадження в адміністративній справі №440/1214/20 та ухвалено розглядати справу за правилами спрощеного позовного провадження з викликом учасників справи.
Відповідач надав до суду відзив, в якому визнав позовні вимоги в повному обсязі. Зазначив про складне фінансове становище Державного підприємства "Сільськогосподарське підприємство Державної кримінально-виконавчої служби України(№9)".
Сторони у судове засідання не з`явились, про дату, час та місце судового розгляду повідомлені належним чином.
Відповідно до частини четвертої статті 229 Кодексу адміністративного судочинства України у разі неявки у судове засідання всіх учасників справи або якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності учасників справи (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.
З огляду на зазначене, фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснювалося.
Відповідно до частини першої статті 205 Кодексу адміністративного судочинства України неявка у судове засідання будь-якого учасника справи, за умови що його належним чином повідомлено про дату, час і місце цього засідання, не перешкоджає розгляду справи по суті, крім випадків, визначених цією статтею.
Пунктом 1 частини третьої статті 205 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що якщо учасник справи або його представник були належним чином повідомлені про судове засідання, суд розглядає справу за відсутності такого учасника справи у разі неявки в судове засідання учасника справи (його представника) без поважних причин або без повідомлення причин неявки.
Згідно частини дев`ятої статті 205 Кодексу адміністративного судочинства України якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але всі учасники справи не з`явилися у судове засідання, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.
З огляду на відсутність перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, а також зважаючи на неприбуття осіб, які беруть участь у справі, які були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, та відсутність потреби заслухати свідка чи експерта, суд вирішив розглядати справу в порядку письмового провадження.
Дослідивши матеріали адміністративної справи, з`ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступні обставини та відповідні до них правовідносини.
За даними позивача за ДП "Сільськогосподарське підприємство Державної кримінально-виконавчої служби України(№9)" обліковується податковий борг: з податку на додану вартість у розмірі 353142,15 грн, з податку на доходи фізичних осіб, що сплачується податковими агентами із доходів платника у вигляді заробітної плати у розмірі 331538,19 грн, військового збору у розмірі 27275,16 грн; податку з с/г товаровиробників, у яких частка с/г товаровиробництва за попередній податковий (звітний) рік дорівнює або перевищує 75% у розмірі 1012066,91 грн, рентної плати за користування надрами для видобування корисних копалин загальнодержавного значення у розмірі 5063,90 грн; податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, сплачені юридичними особами, які є власниками об`єктів нежитлової нерухомості у розмірі 158527,98 грн; екологічного податку за надходження від викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами забруднення у розмірі 24974,89 грн; екологічного податку за надходження від розміщення відходів спеціально відведених для цього місцях чи на об`єктах у розмірі 26267,49 грн.
Підстави виникнення податкового боргу з податку на додану вартість.
ДП "Сільськогосподарське підприємство Державної кримінально-виконавчої служби України(№9)" подано до контролюючого органу податкові декларації з податку на додану вартість
- від 19.07.2019 за червень 2019 року, якою самостійно визначено суму грошового зобов`язання, що підлягає сплаті до бюджету у розмірі 1061273,00 грн;
від 19.09.2019 за липень 2019 року, якою самостійно визначено суму грошового зобов`язання, що підлягає сплаті до бюджету у розмірі 66821,00 грн;
- від 19.09.2019 за серпень 2019 року, якою самостійно визначено суму грошового зобов`язання, що підлягає сплаті до бюджету у розмірі 141080,00 грн;
- від 17.10.2019 за вересень 2019 року, якою самостійно визначено суму грошового зобов`язання, що підлягає сплаті до бюджету у розмірі 51558,00 грн.
Виходячи із приписів пункту 54.1 статті 54 Податкового кодексу України, сума податкового та/або грошового зобов`язання та/або пені, яку зазначає платник податків у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу, вважається узгодженою.
Відповідно до пункту 56.11 статті 56 Податкового кодексу України не підлягає оскарженню грошове зобов`язання, самостійно визначене платником податків.
Отже, податкове зобов`язання, самостійно визначене платником податків, є узгодженим з дня подання такої декларації.
З урахуванням переплати у сумі 967589,85 грн за відповідачем обліковується податковий борг у розмірі 353142,15 грн.
Підстави виникнення податкового боргу з податку на доходи фізичних осіб, що сплачується податковими агентами із доходів платника у вигляді заробітної плати та військового збору.
На підставі акта перевірки від 31.01.2019 №106/16-31-13-06-14/08680626 прийнято податкові повідомлення-рішення:
- від 19.02.2019 №0002231306, яким збільшено грошове зобов`язання за платежем податок на доходи фізичних осіб у розмірі 331028,19 грн;
- від 19.02.2019 №0002241306, яким застосовано штрафну санкцію у розмірі 510,00 грн;
- від 19.02.2019 №0002221306, яким збільшено грошове зобов`язання за платежем військовий збір на суму 27275,16 грн.
Вказані податкові повідомлення-рішення отримані відповідачем 20.02.2019.
Згідно з пунктом 57.3 статті 57 Податкового кодексу України у разі визначення грошового зобов`язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1 - 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов`язаний сплатити нараховану суму грошового зобов`язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.
У разі оскарження рішення контролюючого органу про нараховану суму грошового зобов`язання платник податків зобов`язаний самостійно погасити узгоджену суму, а також пеню та штрафні санкції за їх наявності протягом 10 календарних днів, наступних за днем такого узгодження.
Сторонами не надано доказів здійснення відповідачем передбаченої пунктом 56.1 статті 56 Податкового кодексу України процедури адміністративного оскарження вказаного податкового повідомлення-рішення, а також його оскарження до суду.
Підпунктом 56.17.1 пункту 56.17 статті 56 Податкового кодексу України передбачено, що процедура адміністративного оскарження закінчується днем, днем, наступним за останнім днем строку, передбаченого для подання скарги на податкове повідомлення-рішення або будь-яке інше рішення відповідного контролюючого органу у разі, коли така скарга не була подана у зазначений строк.
День закінчення процедури адміністративного оскарження вважається днем узгодження грошового зобов`язання платника податків.
Таким чином, грошове зобов`язання визначене вказаними податковими повідомленнями-рішеннями є узгодженим.
Підстави виникнення податкового боргу з податку з с/г товаровиробників, у яких частка с/г товаровиробництва за попередній податковий (звітний) рік дорівнює або перевищує 75%.
ДП "Сільськогосподарське підприємство Державної кримінально-виконавчої служби України(№9)" подано до контролюючого органу податкову декларацію платника єдиного податку четвертої групи від 19.02.2018 за 2018 рік.
З урахуванням переплати у сумі 534,52 грн за відповідачем обліковується податковий борг з податку з с/г товаровиробників, у яких частка с/г товаровиробництва за попередній податковий (звітний) рік дорівнює або перевищує 75% у розмірі 1012066,91 грн.
Підстави виникнення податкового боргу з рентної плати за користування надрами для видобування корисних копалин загальнодержавного значення.
Податковою декларацією з рентної плати від 23.04.2019 за І квартал 2019 року визначено суму грошового зобов`язання, що підлягає сплаті до бюджету у розмірі 2487,37 грн.
Уточнюючою податковою декларацією з рентної плати від 14.05.2019 за І квартал 2019 року зменшено суму грошового зобов`язання, що підлягає сплаті до бюджету до 2217,38 грн.
Податковою декларацією з рентної плати від 23.07.2019 за ІІ квартал 2019 року визначено суму грошового зобов`язання, що підлягає сплаті до бюджету у розмірі 1184,67 грн.
Податковою декларацією з рентної плати від 22.10.2019 за ІІІ квартал 2019 року визначено суму грошового зобов`язання, що підлягає сплаті до бюджету у розмірі 1662,12 грн.
З урахуванням переплати з податку з рентної плати за користування надрами для видобування корисних копалин загальнодержавного значення у сумі 0,27 грн, за відповідачем обліковується податковий у розмірі 5063,90 грн.
Підстави виникнення податкового боргу з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, сплачені юридичними особами, які є власниками об`єктів нежитлової нерухомості.
Податковою декларацією з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки від 12.02.2019 на 2019 рік визначено суму грошового зобов`язання, що підлягає сплаті до бюджету у розмірі 158528,10 грн.
З урахуванням переплати з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, сплачені юридичними особами, які є власниками об`єктів нежитлової нерухомості у сумі 0,12 грн, за відповідачем обліковується податковий у розмірі 158527,98 грн.
Підстави виникнення податкового боргу з екологічного податку.
ДП "Сільськогосподарське підприємство Державної кримінально-виконавчої служби України(№9)" податковою декларацією з екологічного податку від 25.04.2019 за І квартал 2019 року визначено суму грошового зобов`язання з екологічного податку, що підлягає сплаті до бюджету за:
- за викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами забруднення у розмірі 8324,98 грн;
- розміщення відходів у спеціально відведених для цього місцях чи на об`єктах у розмірі 3897.00 грн.
Податковою декларацією з екологічного податку від 23.07.2019 за ІІ квартал 2019 року визначено суму грошового зобов`язання з екологічного податку, що підлягає сплаті до бюджету за:
- за викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами забруднення у розмірі 8324,98 грн;
- розміщення відходів у спеціально відведених для цього місцях чи на об`єктах у розмірі 18094,50 грн.
Податковою декларацією з екологічного податку від 22.10.2019 за ІІІ квартал 2019 року визначено суму грошового зобов`язання з екологічного податку, що підлягає сплаті до бюджету за:
- за викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами забруднення у розмірі 8324,98 грн;
- розміщення відходів у спеціально відведених для цього місцях чи на об`єктах у розмірі 4281,00 грн.
Враховуючи переплату з екологічного податку у сумі 0,05 грн, за відповідачем обліковується податковий борг у розмірі 26267,49 грн.
Стаття 67 Конституції України передбачає, що кожен зобов`язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Відповідно до статті 14 Податкового кодексу України:
- грошове зобов`язання платника податків - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов`язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, що справляється з платника податків у зв`язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності (підпункт 14.1.39 пункту 14.1);
- податкове зобов`язання - сума коштів, яку платник податків, у тому числі податковий агент, повинен сплатити до відповідного бюджету як податок або збір на підставі, в порядку та строки, визначені податковим законодавством (у тому числі сума коштів, визначена платником податків у податковому векселі та не сплачена в установлений законом строк) (підпункт 14.1.156 пункту 14.1);
- податковий борг - сума узгодженого грошового зобов`язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов`язання (підпункту 14.1.175 пункту 14.1);
- пеня - сума коштів у вигляді відсотків, нарахованих на суми грошових зобов`язань, не сплачених у встановлені законодавством строки (підпункт 14.1.162 пункту 14.1).
Згідно зі статтею 16 Податкового кодексу України платник податків зобов`язаний, зокрема сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи (підпункт 16.1.4 пункту 16.1 статті 16).
Відповідно до статті 20 Податкового кодексу України органи державної податкової служби мають право визначати у порядку, встановленому цим Кодексом, суми податкових та грошових зобов`язань платників податків (підпункт 20.1.18 пункту 20.1); приймати рішення про розстрочення та відстрочення грошових зобов`язань або податкового боргу, а також про списання безнадійного податкового боргу у порядку, передбаченому законодавством (підпункт 20.1.29 пункту 20.1); звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків, на суму податкового боргу або його частини (підпункт 20.1.34 пункту 20.1).
Наявність податкового боргу за відповідачем підтверджується також відомостями облікової картки платника податків, копії якої надана позивачем.
Пунктом 59.1 статті 59 Податкового кодексу України передбачено, що у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов`язання в установлені законодавством строки, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
Податкова вимога не надсилається (не вручається), якщо загальна сума податкового боргу платника податків не перевищує двадцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. У разі збільшення загальної суми податкового боргу до розміру, що перевищує двадцять неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, контролюючий орган надсилає (вручає) податкову вимогу такому платнику податків.
Згідно з пунктом 59.3 статті 59 Податкового кодексу України податкова вимога надсилається не раніше першого робочого дня після закінчення граничного строку сплати суми грошового зобов`язання.
На виконання вищезазначених положень 12.02.2019 позивачем винесено податкову вимогу №747-53, яка направлена рекомендованим листом з повідомленням про вручення та отримана відповідачем 15.02.2019.
Доказів оскарження вказаної вимоги сторонами не надано.
Відповідно до пункту 95.1 статті 95 Податкового кодексу України контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.
Згідно з пунктом 95.3 статті 95 Податкового кодексу України стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини.
З огляду на вищевикладене суд знаходить доведеним факт наявності у відповідача податкового боргу за узгодженим грошовим зобов`язанням з податку на додану вартість у розмірі 33388,48 грн та з податку на прибуток приватних підприємств у розмірі 1020,00 грн.
За таких обставин суд дійшов висновку про обґрунтованість вимог позивача, а тому вважає за необхідне задовольнити позов у повному обсязі.
Відповідно до частини другої статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.
Відтак, підстави для розподілу судових витрат відсутні.
Керуючись статтями 241-245 Кодексу адміністративного судочинства України,
В И Р І Ш И В:
Позов Головного управління ДПС у Полтавській області (вул. Європейська, 4, Полтава, Полтавська область, 36014, код ЄДРПОУ 43142831) до Державного підприємства "Сільськогосподарське підприємство Державної кримінально-виконавчої служби України(№9)" (вул. Лісна, буд. 1/2, Кустолово-Суходілка, Машівський район, Полтавська область,39433, код ЄДРПОУ 08680626) про стягнення податкового боргу задовольнити.
Стягнути з Державного підприємства "Сільськогосподарське підприємство Державної кримінально-виконавчої служби України(№9)" (вул. Лісна, буд. 1/2, Кустолово-Суходілка, Машівський район, Полтавська область,39433, код ЄДРПОУ 08680626) податковий борг:
- з податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) у розмірі 353142,15 (триста п`ятдесят три тисячі сто сорок дві гривні п`ятнадцять копійок) на р/р UA128999980313090029000016288, отримувач Машівське УК/Машівський р-н/14060100, код отримувача (ЄДРПОУ) 38058806, банк отримувача: Казначейство України (ел.адм.подат.), код класифікації доходів бюджету: 14060100;
- з податку на доходи фізичних осіб, що сплачується податковими агентами із доходів платника у вигляді заробітної плати у розмірі 331538,19 (триста тридцять одна тисяча п`ятсот тридцять вісім гривень дев`ятнадцять копійок) на р/р UA578999980333109340000016634, отримувач Машівське УК/отг м.Михайлівка/11010100, код отримувача (ЄДРПОУ) 38058806, банк отримувача: Казначейство України (ел.адм.подат.), код класифікації доходів бюджету: 11010100;
- військового збору у розмірі 27275,16 (двадцять сім тисяч двісті сімдесят п`ять гривень шістнадцять копійок) на р/р UA398999980313030063000016288, отримувач Машівське УК/Машівський р-н/11011000, код отримувача (ЄДРПОУ) 38058806, банк отримувача: Казначейство України (ел.адм.подат.), код класифікації доходів бюджету: 11011000;
- єдиного податку з с/г товаровиробників, у яких частка с/г товаровиробництва за попередній податковий (звітний) рік дорівнює або перевищує 75% у розмірі 1012066,91 (один мільйон дванадцять тисяч шістдесят шість гривень дев`яносто одна копійка) на р/р UA568999980314040664000016634, отримувач Машівське УК/отг м.Михайлівка/18050500, код отримувача (ЄДРПОУ) 38058806, банк отримувача: Казначейство України (ел.адм.подат.), код класифікації доходів бюджету: 18050500;
- рентної плати за користування надрами для видобування корисних копалин загальнодержавного значення у розмірі 5063,90 (п`ять тисяч шістдесят три гривні дев`яносто копійок) на р/р UA518999980333109366000016634, отримувач Машівське УК/отг м.Михайлівка/13030100, код отримувача (ЄДРПОУ) 38058806, банк отримувача: Казначейство України (ел.адм.подат.), код класифікації доходів бюджету: 13030100;
- податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, сплачені юридичними особами, які є власниками об`єктів нежитлової нерухомості у розмірі 158527,98 (сто п`ятдесят вісім тисяч п`ятсот двадцять сім гривень дев`яносто вісім копійок) на р/р UA158999980314010513000016634, отримувач Машівське УК/отг м.Михайлівка/18010400, код отримувача (ЄДРПОУ) 38058806, банк отримувача: Казначейство України (ел.адм.подат.), код класифікації доходів бюджету: 18010400;
- екологічного податку за надходження від викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами забруднення у розмірі 24974,89 (двадцять чотири тисячі дев`ятсот сімдесят чотири гривні вісімдесят дев`ять копійок) на р/р UA038999980333129362000016634, отримувач Машівське УК/отг м.Михайлівка/19010100, код отримувача (ЄДРПОУ) 38058806, банк отримувача: Казначейство України (ел.адм.подат.), код класифікації доходів бюджету: 1901010;
- екологічного податку за надходження від розміщення відходів спеціально відведених для цього місцях чи на об`єктах у розмірі 26267,49 (двадцять шість тисяч двісті шістдесят сім гривень сорок дев`ять копійок) на р/р UA398999980333169364000016634, отримувач Машівське УК/отг м.Михайлівка/19010300, код отримувача (ЄДРПОУ) 38058806, банк отримувача: Казначейство України (ел.адм.подат.), код класифікації доходів бюджету: 19010300.
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення може бути оскаржене до Другого апеляційного адміністративного суду з урахуванням особливостей подання апеляційних скарг, встановлених пунктом 15.5 частини 1 Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України в редакції від 03.10.2017 року.
Апеляційна скарга на дане рішення може бути подана протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Головуючий суддя Г.В. Костенко
Суд | Полтавський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 06.04.2020 |
Оприлюднено | 09.04.2020 |
Номер документу | 88618639 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Полтавський окружний адміністративний суд
Г.В. Костенко
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні