РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
і м е н е м У к р а ї н и
02 квітня 2020 року м. Рівне №460/1849/20
Рівненський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Друзенко Н.В. за участю секретаря судового засідання Головатчик А.А. та сторін і інших осіб, які беруть участь у справі: позивача: представник не прибув, відповідача: представник не прибув,
розглянувши у підготовчому засіданні адміністративну справу за позовом
Заступника керівника Сарненської місцевої прокуратури в інтересах держави, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача Білятицька загальноосвітня школа І - ІІ ступенів Сарненської районної ради Рівненської області доЛюбиковицької сільської ради Сарненського району Рівненської області про визнання бездіяльності протиправною, зобов`язання вчинення певних дій, В С Т А Н О В И В:
Заступник керівника Сарненської місцевої прокуратури в інтересах держави звернувся до суду з позовом до Любиковицької сільської ради Сарненського району Рівненської області про визнання протиправною бездіяльність Любиковицької сільської ради Сарненського району Рівненської області щодо забезпечення безпечних умов руху транспортних засобів і пішоходів на територіях прилеглих до Білятицької загальноосвітня школа І-ІІ ступенів Сарненської районної ради Рівненської області, по вул. Шкільна в с. Білятичі та зобов`язання Любиковицької сільської ради Сарненського району Рівненської області вжити заходів щодо забезпечення безпечних умов руху транспортних засобів і пішоходів на території прилеглій до Білятицької ЗОШ І-ІІ ст. Сарненської районної ради Рівненської області, яка розташована за адресою с. Білятичі вул. Шкільна, 16, шляхом встановлення дорожнього знаку 1.33 «Діти» - 2 шт. та інформаційних табличок 7.2.1 «Довжина небезпечної ділянки, позначеної попереджувальним знаком 1.33» - 2 шт. та дорожніх знаків 5.35.1 «Пішохідний перехід» - 1 шт., 5.35.2 - «Пішохідний перехід» - 1 шт.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що неефективне здійснення Любиковицькою сільською радою Сарненського району Рівненської області своїх повноважень позбавляє можливості неухильного та ефективного виконання керівництвом навчальних закладів, як учасників освітньої діяльності, обов`язків щодо створення безпечних умов для дітей з метою здобуття освіти, що виключає будь-яку шкоду або загрозу життю та здоров`ю дітей.
Ухвалою суду від 17.03.2020 позовну заяву прийнято до розгляду, відкрито провадження в адміністративній справі за правилами загального позовного провадження, залучено до участі у справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні позивача - Білятицьку загальноосвітню школу І-ІІ ступенів Сарненської районної ради Рівненської області, підготовче засідання у справі призначено на 02.04.2020.
Позивач в підготовче засідання не прибув, подав клопотання про розгляд справи без участі його представника.
Відповідач в підготовче засідання не прибув, подав заяву якою визнав позов та просив справу розглянути без його участі.
Третя особа, як не заявляє самостійних вимог на предмет спору явку представника в підготовче засідання не забезпечила, причини не прибуття представника суду не повідомила. Про дату, час та місце підготовчого засідання третя особа повідомлена належним чином.
Відповідно до частини третьої статті 205 Кодексу адміністративного судочинства України суд розглядає справу за наявними матеріалами.
Відповідно до частини четвертої статті 229 Кодексу адміністративного судочинства України фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.
У відповідності до частини третьої статті 183 Кодексу адміністративного судочинства України в підготовчому засіданні 02.04.2020 проголошено вступну та резолютивну частину рішення.
Дослідивши матеріали справи, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, об`єктивно оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступне.
Сарненською місцевою прокуратурою у межах наданого, згідно з частиною четвертою статті 23 Закону України «Про прокуратуру» , права витребувати за письмовим запитом, ознайомлюватися та безоплатно отримувати копії документів і матеріалів органів державної влади, опрацьовано інформацію Любиковицької сільської ради та Управління патрульної поліції в Рівненській області Департаменту патрульної поліції Національної поліції України.
Старшим інспектором відділу БДР УПП в Рівненській області ДПП старшим лейтенантом поліції Шебановим А.С. 10.05.2019 на підставі ст. 23 Закону України Про Національну поліцію , ст. ст. 27, 52-3 Закону України Про дорожній рух , підготовлено та внесено голові Любиковицької сільської ради припис про те, що з метою покращення організації дорожнього руху на вуличній мережі прилеглій до вказаного навчального закладу та забезпечення безпеки учасників дорожнього руху, виконати наступні заходи: встановити дорожні знаки 1.33 Діти - 2 шт.
Згідно з інформацією Любиковицької сільської ради від 18.06.2019 за № 331 встановлено, що з метою покращення організації дорожнього руху на вуличній мережі, прилеглій до загальноосвітніх закладів, та забезпечення безпеки учасників дорожнього руху, замовлені та будуть встановлені дорожні знаки 1.33 Діти - 2 шт. в с. Білятичі по вул. Шкільній біля Білятицької ЗОШ І-ІІ ст.
Водночас, 27.06.2019 на вказану сільську раду старшим інспектором відділу організації несення служби в м. Сарни Управління патрульної поліції в Рівненській області ДПП старшим лейтенантом поліції Котяшем В.А. внесено повторно припис про необхідність встановлення дорожніх знаків 1.33 Діти - 2 шт. та інформаційних табличок 7.2.1 Довжина небезпечної ділянки, позначеної попереджувальним знаком 1.33 - 2 шт.
Згідно з інформацією Любиковицької сільської ради від 02.07.2019 за № 02-14/365 встановлено, що вимоги зазначені в приписі, з метою забезпечення дорожнього руху на вуличній мережі, прилеглій до ЗОШ в с. Білятичі, будуть усунуті до початку нового навчального року. Станом на липень 2019 року в сільському бюджеті відсутні кошторисні призначення, для усунення даного порушення. Перевиконання складає 103 %, що не дозволяє збільшити доходи сільського бюджету.
Відповідно до Акту обстеження ділянки вулично-шляхової мережі від 13.02.2020, проведеного у присутності старшого інспектора відділу організації несення служби в м. Сарни Управління патрульної поліції в Рівненській області старшого лейтенанта поліції ОСОБА_1 та голови Любиковицької сільської, зазначено, що вказані вище порушення не усунуто.
У зв`язку з чим, Заступник керівника Сарненської місцевої прокуратури звернувся до суду в інтересах держави з даним адміністративним позовом.
Надаючи правову оцінку правовідносинам, які виникли між сторонами, суд зазначає наступне.
Відповідно до положень статті 23 Закону України "Про прокуратуру" від 14.10.2014 №1697-VII, представництво прокурором інтересів громадянина або держави в суді полягає у здійсненні процесуальних та інших дій, спрямованих на захист інтересів громадянина або держави, у випадках та порядку, встановлених законом. Прокурор здійснює представництво в суді законних інтересів держави у разі порушення або загрози порушення інтересів держави, якщо захист цих інтересів не здійснює або неналежним чином здійснює орган державної влади, орган місцевого самоврядування чи інший суб`єкт владних повноважень, до компетенції якого віднесені відповідні повноваження, а також у разі відсутності такого органу.
Згідно з частиною п`ятою статті 53 Кодексу адміністративного кодексу України, у разі відкриття провадження за позовною заявою, поданою прокурором в інтересах держави в особі органу, уповноваженого здійснювати функції держави у спірних правовідносинах, зазначений орган набуває статусу позивача. У разі відсутності такого органу або відсутності у нього повноважень щодо звернення до суду прокурор зазначає про це в позовній заяві і в такому разі прокурор набуває статусу позивача.
Враховуючи відсутність органу, який здійснює повноваження держави у спірних правовідносинах (тобто з контролю за діяльністю місцевих рад на вказаному напрямку), вбачаються підстави для здійснення органом прокуратури представництва в суді законних інтересів держави.
Відповідно до статті 19 Конституції України, органи державної влади та органимісцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Статтею 16 Закону України "Про автомобільні дороги" від 08.09.2005 №2862-IV(далі - Закон №2862-IV) встановлено, що вулиці і дороги міст та інших населених пунктів знаходяться у віданні органів місцевого самоврядування і є комунальною власністю.
Згідно зі статтею 19 Закону №2862-IV, основними обов`язками органів місцевого самоврядування у частині управління функціонуванням і розвитком вулиць і доріг міст та інших населених пунктів є, зокрема, забезпечення безперервних, безпечних, економічних та зручних умов руху транспортних засобів і пішоходів вулицями і дорогами міст та інших населених пунктів; організація будівництва, реконструкції, ремонту та утримання вулиць і доріг міст та інших населених пунктів за встановленими для них будівельними нормами, державними стандартами та нормами.
Статтею 31 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" від 21.05.1997№280/97-ВР встановлено, що одним із повноважень селищної ради є організація за рахунок власних коштів і на пайових засадах будівництва, реконструкції і ремонту шляхів місцевого значення.
Відповідно до ст. 7 Закону України "Про дорожній рух" до компетенції сільських, селищних рад, їх виконавчих органів у сфері дорожнього руху належить, зокрема, забезпечення виконання вимог законодавства та рішень центральних органів виконавчої влади з питань дорожнього руху і його безпеки; розробка, затвердження та виконання місцевих програм безпеки дорожнього руху; створення позабюджетних фондів для додаткового фінансування заходів щодо безпеки дорожнього руху; організація та контроль за діяльністю підприємств з питань дорожнього руху і його безпеки; сприяння діяльності по утриманню у безпечному для дорожнього руху стані автомобільних доріг, вулиць, залізничних переїздів та їх облаштуванню об`єктами сервісу; здійснення заходів щодо профілактики дитячого дорожньо-транспортного травматизму.
Відповідно до пп. 1.33 п. 1 розділу 33 (Дорожні знаки) Правил дорожнього руху, затверджених постановою Кабінету Міністрів України №1306 від 10.10.2001 та п. 10.3.34 ДСТУ 4100-2014 "Знаки дорожні. Загальні технічні умови. Правила застосування", знак 1.33 "Діти" - це ділянка дороги, на якій можлива поява дітей з території дитячого закладу (дошкільний заклад, школа, оздоровчий табір тощо), що прилягає безпосередньо до дороги. Знак повинен установлюватися перед ділянками доріг, на які є вихід з території дитячих закладів (дошкільних закладів, шкіл, дитячих таборів тощо), що прилягають безпосередньо до даної дороги. Знак 1.33 повинен повторюватись. Перший знак повинен бути установлений на відстані 100 м, а другий - не меншій ніж 50 м від початку небезпечної ділянки. З повторним знаком повинна застосовуватись табличка 7.2.1, на якій зазначають довжину ділянки дороги, що прилягає безпосередньо до території дитячого закладу.
Знак 5.35.1 «Пішохідний перехід» застосовується для позначення місць, призначених для організованого переходу пішоходів через проїзну частину. Знак встановлюється праворуч від дороги на ближній межі переходу.
Знак 5.35.2 «Пішохідний перехід» застосовується для позначення місць, призначених для організованого переходу пішоходів через проїзну частину. Знак встановлюється ліворуч від дороги на дальній межі переходу.
Відповідно до п. 1.3 Технічних правил ремонту і утримання вулиць та доріг населених пунктів, затверджених наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України №54 від 14.02.2012, дорожні знаки - це вироби, малюнки і написи, що призначені для інформування учасників дорожнього руху щодо умов і режимів руху на вулицях та дорогах.
Таким чином, необхідність вжиття заходів щодо забезпечення безпечних умов руху транспортних засобів і пішоходів на території поблизу Білятицької ЗОШ І-ІІ ст. Сарненської районної ради Рівненської області, шляхом встановлення дорожніх знаків, відноситься до компетенції Любиковицької сільської ради.
Відповідно до цього, слід в судовому порядку зобов`язати Любиковицьку сільську раду вжити заходів щодо забезпечення безпечних умов руху транспортних засобів і пішоходів на території прилеглій до Білятицької ЗОШ І-ІІ ст. Сарненської районної ради Рівненської області, яка розташована за адресою с. Білятичі вул. Шкільна, 16, шляхом встановлення дорожнього знаку 1.33 «Діти» та інформаційних табличок 7.2.1 «Довжина небезпечної ділянки, позначеної попереджувальним знаком 1.33» та дорожніх знаків 5.35.1 «Пішохідний перехід» , 5.35.2 - «Пішохідний перехід» .
Враховуючи, що судом встановлено бездіяльність відповідача, то позовні вимоги заступника керівника Сарненської місцевої прокуратури в інтересах держави підлягають до задоволення в повному обсязі.
Підстави для стягнення відповідно до статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України на користь позивача судового збору відсутні.
Керуючись статтями 241-246, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
В И Р І Ш И В :
Позов Заступника керівника Сарненської місцевої прокуратури в інтересах держави (код ЄДРПОУ 02910077, вулиця Демократична, 32, місто Сарни, Сарненський район, Рівненська область, 34500), третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні позивача - Білятицька загальноосвітня школа І-ІІ ступенів Сарненської районної ради Рівненської області (код ЄДРПОУ 32940276, вулиця Шкілька, 16, село Білятичі, Сарненський район, Рівненська область, 34510), до Любиковицької сільської ради Сарненського району Рівненської області (код ЄДРПОУ 04387415, вулиця Перецілля, 1, село Любиковичі, Сарненський район, Рівненська область, 34510) - задовольнити повністю.
Визнати протиправною бездіяльність Любиковицької сільської ради Сарненського району Рівненської області щодо забезпечення безпечних умов руху транспортних засобів і пішоходів на територіях прилеглих до Білятицької загальноосвітньої школи І-ІІ ступенів Сарненської районної ради Рівненської області, по вул. Шкільна в с. Білятичі.
Зобов`язати Любиковицьку сільську раду Сарненського району Рівненської області вжити заходів щодо забезпечення безпечних умов руху транспортних засобів і пішоходів на території прилеглій до Білятицької ЗОШ І-ІІ ст. Сарненської районної ради Рівненської області, яка розташована за адресою с.Білятичі вул. Шкільна, 16, шляхом встановлення дорожнього знаку 1.33 Діти - 2 шт. та інформаційних табличок 7.2.1 Довжина небезпечної ділянки, позначеної попереджувальним знаком 1.33 - 2 шт. та дорожніх знаків 5.35.1 Пішохідний перехід - 1 шт., 5.35.2 - Пішохідний перехід - 1 шт.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення. Апеляційна скарга подається до Восьмого апеляційного адміністративного суду через Рівненський окружний адміністративний суд.
Повний текст рішення складений 03 квітня 2020 року.
Суддя Друзенко Н.В.
Суд | Рівненський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 02.04.2020 |
Оприлюднено | 08.04.2020 |
Номер документу | 88618787 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Рівненський окружний адміністративний суд
Друзенко Н.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні