Рішення
від 27.03.2020 по справі 826/6155/18
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

27 березня 2020 року м. Київ № 826/6155/18

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі головуючого судді Григоровича П.О., розглянув в порядку спрощеного провадження адміністративну справу

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю ВА ЛАЙТИНГ ПРОДЖЕКТ доГоловного управління ДФС у м. Києві про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень від 04.01.2018 року , ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

Товариство з обмеженою відповідальністю ВА ЛАЙТИНГ ПРОДЖЕКТ (надалі - позивач) звернулось до Окружного адміністративного суду міста Києва з позовом до Головного управління ДФС у м. Києві (надалі - відповідач), в якому просить визнати протиправними та скасувати податкові повідомлення-рішення від 04.01.2018 №№ 0006401206, 0006351206 на загальну суму 342 134,50 грн.

Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 14.05.2018 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження в адміністративній справі. Роз`яснено сторонам про те, що справа буде розглядатись в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін та проведення судового засідання за наявними у справі матеріалами.

Як вбачається з матеріалів справи, позивач підтримує заявлені позовні вимоги в повному обсязі та просить суд їх задовольнити, посилаючись при цьому на доводи, викладені в позовній заяві.

Відповідач проти позову заперечує з підстав, викладених у письмовому відзиві на позовну заяву.

Розглянувши подані сторонами документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Окружний адміністративний суд міста Києва,

ВСТАНОВИВ:

04 січня 2018 року відповідачем на підставі акта перевірки №24396/26-15-12-06-20 від 15.12.2017, винесено наступні оскаржувані податкові повідомлення-рішення, а саме:

- 0006401206, яким позивачу за порушення п.п.198.6, 201.10, 201.14, 201.15 Податкового кодексу України збільшено суму грошового зобов`язання за платежем податок на додану вартість всього в сумі 319 842,50 грн, в т.ч. за основним платежем в сумі 255 874,00 грн, штрафними (фінансовими) санкціями в сумі 63 986,50 грн;

- 0006351206, яким позивачу за порушення п.198.6 Податкового кодексу України зменшено розмір від`ємного значення ПДВ за вересень 2017 року в сумі 22292 грн.

Як вбачається з акта перевірки та письмового відзиву відповідача, збільшення грошового зобов`язання, зменшення розміру від`ємного значення та застосування до позивача штрафних (фінансових) санкцій ґрунтується на наступних обставинах.

28.09.2017 p. постачальником позивача - ТОВ 100000 EM ЕЛ ДІ для ТОВ ВА ЛАЙТИНГ ПРОДЖЕКТ направлено для реєстрації в Єдиного реєстрі податкових накладних накладну № 14.

Проте, 23.10.2017 p. комісією Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації прийнято рішення №241617/40736902 від 23.10.2017 p. про відмові в реєстрації податкової накладної за № 14 від 28.09.2017 р.

ТОВ 100000 EM ЕЛ ДІ була подана скарга до Державної фіскальної служби України на вказане рішення про відмову в реєстрації ПН.

Рішенням комісії Державної фіскальної служби України з питань розгляду скарг за №32562/40736902 від 28.11.2017 p. було скасовано рішення Комісії № 241617/40736902 від 23.10.2017 р. про відмову в реєстрації податкової накладної за № 14 від 28.09.2017 p.

Як наслідок, у грудні 2017 року позивачем в уточнюючому розрахунку податкових зобов`язань з податку на додану вартість за вересень 2017 року збільшено податковий кредит на суму ПДВ 278 166,00 грн (сума ПДВ по оскаржуваним ППР) за рахунок реєстрації податкової накладної по контрагенту ТОВ 100000 EM ЕЛ ДІ .

Суть спору зводиться до того, що на думку відповідача, позивач не має права на податковий кредит за вересень 2017 року в сумі 278 166,00 грн, оскільки податкова накладна була зареєстрована в листопаді 2017 року.

Не погоджуючись з правомірністю та обґрунтованістю наведених доводів відповідача, позивач звернувся до суду з даним позовом.

Оцінивши за правилами ст. 90 Кодексу адміністративного судочинства України надані сторонами докази та пояснення, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні, Окружний адміністративний суд міста Києва вважає, що позов підлягає задоволенню, з огляду на наступне.

Правила формування податкового кредиту з ПДВ регулюються статтями 198 і 201 Податкового кодексу України.

Згідно з пунктами 201.1 і 201.10 статті 201 Податкового кодексу України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в ЄРПН у встановлений ПКУ термін. При цьому податкова накладна, складена та зареєстрована в ЄРПН платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Відповідно до пункту 198.6 статті 198 Податкового кодексу України не відносяться до податкового кредиту суми податку, сплаченого (нарахованого) у зв`язку з придбанням товарів/послуг, не підтверджені зареєстрованими в ЄРПН податковими накладними / розрахунками коригування до таких податкових накладних чи не підтверджені митними деклараціями, іншими документами, передбаченими пунктом 201.11 статті 201 ПКУ.

У разі, якщо платник податку не включив у відповідному звітному періоді до податкового кредиту суму ПДВ на підставі отриманих податкових накладних / розрахунків коригування до таких податкових накладних, зареєстрованих в ЄРПН, таке право зберігається за ним протягом календарних 1095 днів з дати складення податкової накладної / розрахунку коригування.

Суми податку, сплачені (нараховані) у зв`язку з придбанням товарів/послуг, зазначені в податкових накладних / розрахунках коригування до таких податкових накладних, зареєстрованих в ЄРПН з порушенням строку реєстрації, включаються до податкового кредиту за звітний податковий період, в якому зареєстровано податкові накладні / розрахунки коригування до таких податкових накладних в ЄРПН, але не пізніше ніж через 1095 календарних днів з дати складення податкових накладних / розрахунків коригування до таких податкових накладних, у тому числі для платників податку, які застосовують касовий метод.

Відповідно до пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у ЄРПН повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків, зокрема:

для податкових накладних / розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені;

для податкових накладних / розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені.

Згідно з пунктом 201.16 статті 201 Податкового кодексу України реєстрація податкової накладної / розрахунку коригування в ЄРПН може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

На час виникнення спірних правовідносин питання реєстрації податкових накладних було врегульовано Порядком з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в ЄРПН затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 №117.

Відповідно до пункту 28 Постанови № 117 податкова накладна / розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється, зокрема, у день настання однієї з таких подій:

прийнято та набрало чинності рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в ЄРПН;

набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в ЄРПН.

Таким чином, підставою для включення платником ПДВ - покупцем сум податку до складу податкового кредиту та, відповідно, відображення у податковій звітності з ПДВ є:

податкова накладна, належним чином складена та зареєстрована в ЄРПН

належним чином оформлена митна декларація;

інші документи, передбачені пунктом 201.11 статті 201 ПКУ.

Відповідно, суми ПДВ, зазначені у податкових накладних, реєстрацію яких у ЄРПН зупинено, після припинення процедури такого зупинення можуть бути віднесені до складу податкового кредиту:

у разі своєчасної їх реєстрації в ЄРПН - протягом 1095 календарних днів з дати складання таких податкових накладних / розрахунків коригування до таких податкових накладних;

у разі несвоєчасної їх реєстрації в ЄРПН - протягом 1095 календарних днів з дати складання таких податкових накладних / розрахунків коригування до таких податкових накладних, але не раніше дати такої реєстрації.

Оскільки податкова накладна подана на реєстрацію з дотриманням законодавчо встановленого строку, що відповідачем не заперечується, а рішення про відмову в реєстрації такої податкової накладної визнано незаконним та скасовано самим же контролюючим органом, Окружний адміністративний суд міста Києва приходить до висновку, що позивачем в рамках спірних правовідносин не вчинено жодних порушень податкового законодавства, а тому, податковий кредит може бути сформований у місяці його виникнення - вересні 2017 року, що власне і зроблено позивачем шляхом подання уточнюючого розрахунку.

За таких обставин, оскаржувані податкові повідомлення-рішення не відповідають вимогам ч.2 ст.2 КАС України, внаслідок чого є протиправними та такими, що підлягають скасуванню.

Оцінивши докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні, та враховуючи всі наведені обставини, Окружний адміністративний суд міста Києва, з урахуванням вимог встановлених частиною другою статті 19 Конституції України та частиною другою статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України, виходячи з системного аналізу положень законодавства України та доказів, наявних у матеріалах справи, вважає, що адміністративний позов підлягає задоволенню.

Враховуючи викладене та керуючись статтями 2, 6, 72-77, 90, 139, 241-246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

1. Адміністративний позов задовольнити повністю.

2. Визнати протиправними та скасувати податкові повідомлення-рішення від 04.01.2018р. №0006401206, №0006351206 , складені Головним управлінням ДФС у м. Києві.

3. Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю ВА ЛАЙТИНГ ПРОДЖЕКТ понесені витрати по сплаті судового збору у розмірі 5132,01 (п`ять тисяч сто тридцять дві грн 01 коп.) за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДФС у м. Києві

ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ ВА ЛАЙТИНГ ПРОДЖЕКТ (ідентифікаційний код ЄДРПОУ 39102410, адреса: 58018, Чернівецька обл., місто Чернівці, ВУЛИЦЯ ГОЛОВНА, будинок 200).

ГОЛОВНЕ УПРАВЛІННЯ ДФС У М. КИЄВІ (ідентифікаційний код ЄДРПОУ 39439980, адреса: 04655, м.Київ, ВУЛИЦЯ ШОЛУДЕНКА, будинок 33/19).

Рішення набирає законної сили відповідно до статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими статтями 293, 295-297 Кодексу адміністративного судочинства України.

Відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 розділу VII "Перехідні положення" Кодексу адміністративного судочинства України до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні та касаційні скарги подаються учасниками справи до або через відповідні суди за правилами, що діяли до набрання чинності цією редакцією Кодексу.

Суддя П.О. Григорович

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення27.03.2020
Оприлюднено09.04.2020
Номер документу88620518
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/6155/18

Ухвала від 04.02.2022

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Григорович П.О.

Ухвала від 12.01.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Білоус О.В.

Ухвала від 21.10.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Білоус О.В.

Постанова від 01.09.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Собків Ярослав Мар'янович

Ухвала від 17.06.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Собків Ярослав Мар'янович

Ухвала від 17.06.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Собків Ярослав Мар'янович

Ухвала від 13.05.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Собків Ярослав Мар'янович

Ухвала від 13.05.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Собків Ярослав Мар'янович

Рішення від 27.03.2020

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Григорович П.О.

Ухвала від 14.05.2018

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Григорович П.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні