Постанова
від 06.04.2020 по справі 204/1183/20
КРАСНОГВАРДІЙСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ДНІПРОПЕТРОВСЬКА

Справа № 204/1183/20

Провадження № 3/204/823/20

КРАСНОГВАРДІЙСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД м. ДНІПРОПЕТРОВСЬКА

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

06 квітня 2020 року суддя Красногвардійського районного суду м. Дніпропетровська Токар Н.В., розглянувши справу про адміністративне правопорушення стосовно:

ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , громадянина України, не працюючого, зареєстрованого та проживаючого за адресою: АДРЕСА_1 ,

про притягнення до адміністративної відповідальності за ч.1 ст.130 КУпАП, -

ВСТАНОВИВ:

13 лютого 2020 року стосовно ОСОБА_2 командиром роти 4 батальйону 3 УПП в Дніпропетровській області ДПП старшим лейтенантом поліції Гургенідзе Т.З. було складено адміністративний протокол за скоєння адміністративного правопорушення, передбаченого ч.1 ст.130 КУпАП.

Відповідно до протоколу про адміністративне правопорушення серії ДПР18 №403502 від 13.02.2020 року, 04.01.2020 року о 17:00 год. в м. Дніпро по вул. Н.Алексєєнко біля буд.100, водій ОСОБА_2 керував автомобілем Honda д.н.з. НОМЕР_1 з ознаками наркотичного сп`яніння, а саме: поведінка не відповідає обстановці, зіниці очей не реагують на світло. Згідно висновку КП ОМПЦЛЗ ДОР №60 від 16.01.2020 року керував в стані наркотичного сп`яніння. Своїми діями водій ОСОБА_2 порушив п. 2.9 (а) Правил дорожнього руху України, за що передбачена відповідальність за ч.1 ст.130 КУпАП.

Суд на підставі ч.1 ст.268 КУпАП України розглядає адміністративний матеріал за відсутністю особи, відносно якої складено адміністративний протокол.

Згідно вимог ч.2 ст.7 та ст.245 КУпАП провадження по справах про адміністративні правопорушення здійснюється на основі суворого додержання законності, своєчасного, всебічного, повного і об`єктивного з`ясування обставин кожної справи, вирішення її в точній відповідності з законом.

Так, до протоколу про адміністративне правопорушення долучений висновок медичного огляду наданого КП Обласний медичний психіатричний центр з лікування залежностей зі стаціонаром №60 від 16.01.2020 року .

У зв`язку з цим слід зазначити, що відповідно до ч.ч. 4, 6 ст. 266 КУпАП огляд осіб на стан алкогольного, наркотичного чи іншого сп`яніння або щодо перебування під впливом лікарських препаратів, що знижують їх увагу та швидкість реакції, здійснюється в закладах охорони здоров`я не пізніше двох годин з моменту встановлення підстав для його здійснення. Огляд у закладі охорони здоров`я та складення висновку за результатами огляду проводиться в присутності поліцейського. Кожний випадок огляду осіб на стан алкогольного, наркотичного чи іншого сп`яніння або щодо перебування під впливом лікарських препаратів, що знижують їх увагу та швидкість реакції, у закладі охорони здоров`я реєструється в порядку, визначеному спеціально уповноваженим центральним органом виконавчої влади в галузі охорони здоров`я. Направлення особи для огляду на стан алкогольного, наркотичного чи іншого сп`яніння або щодо перебування під впливом лікарських препаратів, що знижують її увагу та швидкість реакції, і проведення такого огляду здійснюються в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.

У відповідності до п. 20 Розділу ІІІ Інструкції Про порядок виявлення у водіїв транспортних засобів ознак алкогольного, наркотичного чи іншого сп`яніння або перебування під впливом лікарських препаратів, що знижують увагу та швидкість реакції , затвердженої Наказом Міністерства внутрішніх справ України, Міністерства охорони здоров`я України 09.11.2015 №1452/735, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 11.11.2015 за №1413/27858 висновок щодо результатів медичного огляду особи на стан сп`яніння складається в усіх випадках безпосередньо після огляду особи у трьох примірниках: перший примірник видається під підпис поліцейському, який доставив дану особу на огляд, другий видається оглянутій особі, а третій залишається в закладі охорони здоров`я.

Пунктом 17 зазначеної Інструкції передбачено, що зміст висновку щодо результатів медичного огляду особи на стан сп`яніння повідомляється оглянутій особі в присутності поліцейського, який її доставив, про що робиться запис у вищезазначеному висновку.

Відповідно до ч. 5 ст. 266 КУпАП огляд особи на стан алкогольного, наркотичного чи іншого сп`яніння або щодо перебування під впливом лікарських препаратів, що знижують її увагу та швидкість реакції, проведений з порушенням вимог цієї статті, вважається недійсним.

При цьому, згідно п. 22 Інструкції Про порядок виявлення у водіїв транспортних засобів ознак алкогольного, наркотичного чи іншого сп`яніння або перебування під впливом лікарських препаратів, що знижують увагу та швидкість реакції висновки щодо результатів медичного огляду осіб на стан сп`яніння, складені з порушенням вимог цієї Інструкції, вважаються недійсними.

Проте, в порушення п.п. 17, 20 вищевказаної Інструкції, висновок щодо результатів медичного огляду ОСОБА_2 на стан сп`яніння складений не безпосередньо після його огляду 04 січня 2020 року, а 16 січня 2020 року; в подальшому ОСОБА_2 не був повідомлений зміст цього висновку, як того вимагає Інструкція, в присутності поліцейського, який його доставив, а також ОСОБА_2 не був виданий другий примірник висновку щодо результатів його медичного огляду з метою виявлення стану алкогольного, наркотичного чи іншого сп`яніння або перебування під впливом лікарських препаратів, що знижують увагу та швидкість реакції, що підтверджується змістом цього висновку, в якому підпис ОСОБА_2 у відповідній графі відсутній.

Викладене дає підстави вважати, що огляд ОСОБА_2 в закладі охорони здоров'я, а також складання висновку проведені з порушенням вищевказаної Інструкції, у зв'язку з чим такий огляд та складений за його результатами висновок є недійсними.

Зі змісту опису матеріалів справи та протоколу про адміністративне правопорушення серії ДПР18 №403502 від 13 лютого 2020 року слідує, що інспектор патрульної поліції, в порушення ч. 2 ст. 254 КУпАП, склав протокол про адміністративне правопорушення лише в одному екземплярі, в той час як повинен був скласти його у двох екземплярах, один із яких, відповідно, не вручив під розписку ОСОБА_2 , який притягається до адміністративної відповідальності, чим порушив право останнього на захист.

Норма ч.2 ст.254 КУпАП щодо порядку складення уповноваженою на те посадовою особою органів внутрішніх справ (Національної поліції) протоколу та його вручення під розписку особі, яка притягається до адміністративної відповідальності, є імперативною, оскільки обов`язок вручення протоколу під розписку покладений саме на осіб, які мають право складати протоколи про адміністративні правопорушення.

Згідно ч.2 ст.256 КУпАП протокол підписується особою, яка його склала, і особою, яка притягається до адміністративної відповідальності; при наявності свідків і потерпілих протокол може бути підписано також і цими особами.

В протоколі від 13 лютого 2020 року відсутній підпис особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, тобто ОСОБА_2 .

За таких обставин інспектор поліції повинен був зазначити в протоколі причину відсутності такого підпису, але в порушення ч. 3 ст. 256 КУпАП такі відомості відсутні.

В матеріалах справи наявне повідомлення про запрошення ОСОБА_2 до підрозділу патрульної поліції від 28 січня 2020 року, проте, відсутні докази направлення поштового відправлення та підтвердження того, що ОСОБА_2 отримував виклик до підрозділу поліції з метою складання та ознайомлення зі змістом протоколу. Як і відсутні докази направлення та отримання саме протоколу про адміністративне правопорушення, передбачене ч.1 ст.130 КУпАП ОСОБА_2 .

Не ознайомивши ОСОБА_2 з висновком щодо результатів медичного огляду та з протоколом про адміністративне правопорушення, інспектор патрульної поліції, в порушення ч.ч. 1 і 3 ст. 256 КУпАП, не надав ОСОБА_2 право подати пояснення і зауваження щодо змісту висновку і протоколу, в порушення ч. 1 ст. 268 КУпАП не роз`яснив ОСОБА_2 його права та обов`язки, передбачені ст. 63 Конституції України та ст. 268 КУпАП, як особі, яка притягається до адміністративної відповідальності.

Таким чином, всі докази по справі отримані з порушенням права ОСОБА_2 на захист, а тому є недопустимими внаслідок істотного порушення прав останнього, гарантованих Конституцією та законами України.

Приймаючи до уваги, що в справі відсутні інші належні докази, які б підтверджували наявність події і складу адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 130 КУпАП, в діях ОСОБА_2 , провадження по справі відносно нього підлягає закриттю на підставі п. 1 ст. 247 КУпАП.

На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 283, 284 Кодексу України про адміністративні правопорушення, -

ПОСТАНОВИВ:

Справу про адміністративне правопорушення, передбачене ч.1 ст.130 КУпАП, відносно ОСОБА_1 закрити на підставі п.1 ст.247 КУпАП, із відсутністю складу адміністративного правопорушення.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги.

Постанова може бути оскаржена протягом десяти днів з дня винесення постанови.

Апеляційна скарга подається до Дніпровського апеляційного суду через Красногвардійський районний суд м. Дніпропетровська.

Суддя Н.В.Токар

Дата ухвалення рішення06.04.2020
Оприлюднено08.04.2020
Номер документу88633745
СудочинствоАдмінправопорушення

Судовий реєстр по справі —204/1183/20

Постанова від 06.04.2020

Адмінправопорушення

Красногвардійський районний суд м.Дніпропетровська

Токар Н. В.

Постанова від 16.03.2020

Адмінправопорушення

Красногвардійський районний суд м.Дніпропетровська

Токар Н. В.

Постанова від 16.03.2020

Адмінправопорушення

Красногвардійський районний суд м.Дніпропетровська

Токар Н. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні