ЛЮБОТИНСЬКИЙ МІСЬКИЙ СУД ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ПОСТАНОВА

Справа №: 630/166/20

П О С Т А Н О В А

Іменем України

06 квітня 2020 рокум. Люботин

Суддя Люботинського міського суду Харківської області Дем`яненко І.В., розглянувши матеріали, що надійшли від Люботинського ВП Харківського ВП ГУНП в Харківській області, щодо притягнення до адміністративної відповідальності

ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 громадянина України, фізичної особи - підприємця, мешкає за адресою: АДРЕСА_1

за ст. 44-3 Кодексу України про адміністративні правопорушення

в с т а н о в и в:

До суду надійшов матеріал про адміністративне правопорушення серія ГР № 143009 від 26 березня 2020 року відносно ОСОБА_1 за ст. 44-3 КУпАП.

Відповідно до протоколу серія ГР № 143009 від 26 березня 2020 року ОСОБА_1 26 березня 2020 року порушив правила щодо карантину людей, санітарно - гігієнічних, санітарно - проти епідеміологічних правил і норм, передбачених Законом України "Про захист населення від інфекційних хвороб", іншими актами законодавства, а також рішень органів місцевого самоврядування з питань боротьби з інфекційними хворобами, а саме в порушення пп.3 п.2 Постанови Кабінету міністрів України № 211 від 11 березня 2020 року (із змінами від 16 березня 2020року) здійснював продаж медичних масок в кіоску з продажу преси, канцтоварів по вул. Шевченка,2 в м. Люботин.

Такі дії ОСОБА_1 кваліфіковані за ст. 44-3 КУпАП.

Дослідивши матеріали справи, доходжу подальшого висновку.

Відповідно до абз.1 ст.9КУпАП адміністративним правопорушенням (проступком) визнається протиправна, винна (умисна або необережна) дія чи бездіяльність, яка посягає на громадський порядок, власність, права і свободи громадян, на встановлений порядок управління і за яку законом передбачено адміністративну відповідальність. Згідно зст.7 КУпАП, ніхто не може бути підданий заходу впливу у зв`язку з адміністративним правопорушенням інакше як на підставах і в порядку, встановлених законом. Провадження в справах про адміністративні правопорушення здійснюються на основі суворого додержання законності.

Санкція ст.44-3 КУпАП передбачає відповідальність за порушення правил щодо карантину людей, санітарно-гігієнічних, санітарно-протиепідемічних правил і норм, передбачених Законом України"Про захист населення від інфекційних хвороб", іншими актами законодавства, а також рішень органів місцевого самоврядування з питань боротьби з інфекційними хворобами.

Так, у викладенні суті правопорушення вказано, що своїми діями ОСОБА_1 порушив вимоги підпункту 3 пункту 2 постанови КМУ від 11.03.2020 року № 211, зі змінами, внесеними постановою КМУ від 16.03.2020 р. №215 .

Підпунктом 3 пунктом 2 постанови Кабінету Міністрів України від 11.03.2020 р. №211, зі змінами, внесеними постановою КМУ від 16.03.2020 р. №215, встановлено заборону з 00 год. 01 хв. 17 березня 2020 р. до 3 квітня 2020 р. роботи суб`єктів господарювання, яка передбачає приймання відвідувачів, зокрема закладів громадського харчування (ресторанів, кафе тощо), торговельно-розважальних центрів, інших закладів розважальної діяльності, фітнес-центрів, закладів культури, торговельного і побутового обслуговування населення, крім роздрібної торгівлі продуктами харчування, пальним, засобами гігієни, лікарськими засобами та виробами медичного призначення, засобами зв`язку, провадження банківської та страхової діяльності, а також торговельної діяльності і діяльності з надання послуг з громадського харчування із застосуванням адресної доставки замовлень за умови забезпечення відповідного персоналу засобами індивідуального захисту.

Статтею 280 КУпАП передбачено, що при розгляді справи про адміністративне правопорушення відповідний орган чи посадова особа зобов`язані з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

За змістом ст. 279 КУпАП ці обставини встановлюються в ході дослідження доказів під час розгляду справи.

Згідно ст.251 КУпАП доказами в справі про адміністративне правопорушення, є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку орган (посадова особа) встановлює наявність чи відсутність адміністративного правопорушення, винність даної особи в його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються протоколом про адміністративне правопорушення, поясненнями особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, потерпілих, свідків, висновком експерта, а також іншими документами.

В судовому засіданні встановлено, що ОСОБА_1 є фізичною - особою підприємцем, здійснює роботу в кіоску з продажу канцтоварів, друкованих видань, до кіоску немає доступу відвідувачів, торгівля здійснюється через віконце. На час складання протоколу - 26 березня 2020 року ОСОБА_1 знаходився у приміщенні кіоску, де проводив облік товару. На прохання особи продав дві медичні маски,оскільки в жодній з аптек поблизу їх не було, вважаючи, що продаж індивідуальних засобів захисту не заборонено, торгівлю іншими товарами з 17 березня не здійснює.

Заслухавши пояснення ОСОБА_1 , дослідивши у судовому засіданні матеріали справи про адміністративне правопорушення, суд враховує характер вчиненого правопорушення та обставини його вчинення, а саме: робота кіоску здійснювалася самим приватним підприємцем, продаж індивідуальних засобів захисту - медичних масок здійснено з метою забезпечення засобами противірусної інфекції в умовах їх нестачі та відсутності в дозволених точках продажу, особистість правопорушника, який раніше до адміністративної відповідальності не притягувався, ступінь його вини, майновий стан, ступінь суспільної шкідливості правопорушення, а саме те, що дії ОСОБА_1 були спрямовані саме на забезпечення населення засобами індивідуального захисту в умовах пандемїї, обставини, що пом`якшують та обтяжують відповідальність та приходить до висновку про можливість звільнення порушника від адміністративної відповідальності та закриття справи відповідно до ст. 22 КУпАП у зв`язку з малозначністю правопорушення та оголосити їй усне зауваження.

У відповідності до ст. 22 КУпАП при малозначності вчиненого адміністративного правопорушення орган (посадова особа), уповноважений вирішувати справу, може звільнити порушника від адміністративної відповідальності і обмежитись усним зауваженням.

Згідно положень ч.2 ст.284 КУпАП при оголошенні усного зауваження виноситься постанова про закриття справи. Тому провадження в даній справі підлягає закриттю.

З урахуванням викладеного суд вважає, що для виховання ОСОБА_1 в дусі додержання законів України, поваги до правил співжиття та попередження вчинення ним нових правопорушень достатньо обмежитись усним зауваженням.

Керуючись ст. 22, 283, 284 Кодексу України про адміністративні правопорушення,

П О С Т А Н О В И В :

ОСОБА_1 звільнити від адміністративної відповідальності за вчинення адміністративного правопорушення, передбаченого ст.44-3 Кодексу України про адміністративні правопорушення у зв`язку з малозначністю та оголосити ОСОБА_1 усне зауваження, провадження у справі - закрити.

Постанова може бути оскаржена до Харківського апеляційного суду через суд першої інстанції протягом 10 днів з дня її винесення.

Суддя (підпис) І. В. Дем`яненко

Дата ухвалення рішення 06.04.2020
Зареєстровано 08.04.2020
Оприлюднено 08.04.2020

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Стежити за справою 630/166/20

Встановіть Опендатабот та підтвердіть підписку

Вайбер Телеграм

Опендатабот для телефону