Рішення
від 02.03.2020 по справі 160/13086/19
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

02 березня 2020 року Справа № 160/13086/19 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:

Головуючого судді Горбалінського В.В. розглянувши у порядку письмового провадження адміністративну справу за позовною заявою Товариства з обмеженою відповідальністю ТД КАПІТАЛ ПЛЮС до Державної податкової служби України про визнання дій протиправними та скасування рішень,-

ВСТАНОВИВ :

23.12.2019 року до Дніпропетровського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Товариства з обмеженою відповідальністю ТД КАПІТАЛ ПЛЮС до Державної податкової служби України, в якій позивач просить:

- визнати протиправними та скасувати рішення ДФС України від 16.09.2019 №№1281624/42073956, 1281623/42073956, 1281620/42073956, 1281622/42073956, 1281625/42073956, 1281621/42073956, 1281617/42073956, 1281619/42073956, 1281618/42073956, 1281615/42073956, 1281616/42073956 про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних;

- зобов`язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні Товариства з обмеженою відповідальністю ТД КАПІТАЛ ПЛЮС : №160801 від 16.08.2019 року на суму ПДВ 10042,03 грн.; №210803 від 21.08.2019 року на суму ПДВ 6646,83 грн.; №220801 від 22.08.2019 року на суму ПДВ 36601,58 грн.; №220805 від 22.08.2019 року на суму ПДВ 13428,48 грн.; №230801 від 23.08.2019 року на суму ПДВ 40071,65 грн.; №240801 від 24.08.2019 року на суму ПДВ 36609,18 грн.; №250801 від 25.08.2019 року на суму ПДВ 66805,18 грн.; №260801 від 26.08.2019 року на суму ПДВ 36710,75 грн.; №270801 від 27.08.2019 року на суму ПДВ 43576,10 грн.; №310811 від 31.08.2019 року на суму ПДВ 5864,68 грн.; 310817 від 31.08.2019 року на суму ПДВ 725,22 грн.

В обґрунтування позовних вимог зазначено, що позивачем було подано на реєстрацію до податкового органу податкові накладні №160801 від 16.08.2019 року; №210803 від 21.08.2019 року; №220801 від 22.08.2019 року; №220805 від 22.08.2019 року; №230801 від 23.08.2019 року; №240801 від 24.08.2019 року; №250801 від 25.08.2019 року; №260801 від 26.08.2019 року; №270801 від 27.08.2019 року; №310811 від 31.08.2019 року; 310817 від 31.08.2019 року. Згідно квитанцій податкові накладні було отримано податковим органом, її було прийнято, проте, реєстрацію зупинено та запропоновано платнику податків подати додаткові документи та пояснення, достатні для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК. 16.09.2019 року рішеннями №№1281624/42073956, 1281623/42073956, 1281620/42073956, 1281622/42073956, 1281625/42073956, 1281621/42073956, 1281617/42073956, 1281619/42073956, 1281618/42073956, 1281615/42073956, 1281616/42073956 відмовлено позивачу в реєстрації податкових накладних №160801 від 16.08.2019 року; №210803 від 21.08.2019 року; №220801 від 22.08.2019 року; №220805 від 22.08.2019 року; №230801 від 23.08.2019 року; №240801 від 24.08.2019 року; №250801 від 25.08.2019 року; №260801 від 26.08.2019 року; №270801 від 27.08.2019 року; №310811 від 31.08.2019 року; 310817 від 31.08.2019 року з підстав ненадання платником копій відповідних документів. Позивач вважає, що рішення відповідача про відмову у реєстрації податкових накладних є протиправними та не обґрунтованими, оскільки не містять чіткого переліку документів, які не надані позивачем та підстав для зупинення реєстрації. З урахуванням наведеного, рішення комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації є протиправними та підлягають скасуванню. З огляду на викладене, позивач просить задовольнити позовні вимоги в повному обсязі.

Ухвалою суду від 02.01.2020 року відкрито провадження у справі та призначено розгляд останньої за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи.

Державна податкова служба України у встановлений судом строк відзив на позовну заяву та докази, які підтверджують обставини, на яких ґрунтується заперечення відповідача не подала.

Дослідивши матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини справи, на яких ґрунтуються вимоги позову, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступні обставини справи та надав їм правову оцінку.

Судом встановлено та матеріалами справи підтверджено, що Товариство з обмеженою відповідальністю ТД КАПІТАЛ ПЛЮС (код ЄДРПОУ 42073956) є юридичною особою, зареєстрованою в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань 17.04.2018 року, номер запису - 1 224 102 0000 085088.

На виконання ст. 187 та ст. 201 Податкового кодексу України позивачем виписано та направлено на реєстрацію до ЄРПН податкові накладні №160801 від 16.08.2019 року; №210803 від 21.08.2019 року; №220801 від 22.08.2019 року; №220805 від 22.08.2019 року; №230801 від 23.08.2019 року; №240801 від 24.08.2019 року; №250801 від 25.08.2019 року; №260801 від 26.08.2019 року; №270801 від 27.08.2019 року; №310811 від 31.08.2019 року; 310817 від 31.08.2019 року.

Вищезазначені податкові накладні виписані на підставі виконання контракту №90719, укладеного між ТОВ ТД КАПІТАЛ ПЛЮС та ПП ТОРГОВИЙ ДІМ СІТЕН та договору №396 укладеного між ТОВ МЕТАЛУРГІЙНА ТРАНСПОРТА КОМПАНІЯ та ТОВ ТД КАПІТАЛ ПЛЮС . Предметом контракту №90719 є поставка щебню не фракціонованого із шлаків від виробництва марганцевих феросплавів. Предметом договору №396 є надання послуг з перевезення вантажу залізничним транспортом усередині митної території України.

На адресу позивача надіслано квитанції, відповідно до яких на підставі п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України реєстрація вказаних податкових накладних зупинена та зазначено наступні підстави для зупинення: ПН/РК відповідає пп.1.6 п.1 Критеріїв ризиковості платника податку. Позивачу запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН.

З наведеного позивач дізнався про те, що реєстрація його податкових накладних зупинена.

Комісією, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації було прийнято рішення №№1281624/42073956, 1281623/42073956, 1281620/42073956, 1281622/42073956, 1281625/42073956, 1281621/42073956, 1281617/42073956, 1281619/42073956, 1281618/42073956, 1281615/42073956, 1281616/42073956 від 16.09.2019 року про відмову у реєстрації податкових накладних №160801 від 16.08.2019 року; №210803 від 21.08.2019 року; №220801 від 22.08.2019 року; №220805 від 22.08.2019 року; №230801 від 23.08.2019 року; №240801 від 24.08.2019 року; №250801 від 25.08.2019 року; №260801 від 26.08.2019 року; №270801 від 27.08.2019 року; №310811 від 31.08.2019 року; 310817 від 31.08.2019 року відповідно в Єдиному реєстрі податкових накладних з тих підстав, що платником податку не надано копій документів: первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні (документи, які не надано підкреслити).

Вважаючи, на підставі викладеного, свої права та охоронювані законом інтереси порушеними, позивач звернувся з даним позовом до суду.

Надаючи правову оцінку відносинам, що виникли між сторонами, суд виходить з наступного.

Відповідно до пункту 201.1 статті 201 Податкового кодексу України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.

Податкові накладні, які не надаються покупцю, а також податкові накладні, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.

Якщо зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до п. 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.

Квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування надсилається одночасно продавцю та покупцю платнику податку.

Відповідно до вимог п. 201.16 ст. 201 ПК України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

На виконання цієї норми Кабінетом Міністрів України прийнято постанову від 21 лютого 2018 року № 117, якою затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних; Порядок роботи комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації; Порядок розгляду скарг на рішення комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації.

Згідно з вимогами п. 4 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі Порядок № 117), у разі коли за результатами перевірки податкової накладної/розрахунку коригування визначено, що податкова накладна/розрахунок коригування відповідають одній з ознак, визначених у пункті 3 цього Порядку, така податкова накладна/розрахунок коригування не підлягають моніторингу та підлягають реєстрації в Реєстрі.

Як видно з п. 5 Порядку № 117, податкова накладна/розрахунок коригування, які підлягають моніторингу, перевіряються на відповідність критеріям ризиковості платника податку, критеріям ризиковості здійснення операцій та показникам позитивної податкової історії платника податку.

Відповідно до вимог п. 12 та 13 Порядку № 117 у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування.

Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються:

1) номер та дата складання податкової накладної / розрахунку коригування;

2) порядковий номер, номенклатура товарів/послуг продавця, код товару згідно з УКТЗЕД/послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, зазначені у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрація яких зупинена;

3) критерій(ї) ризиковості платника податку та/або критерій(ї) ризиковості здійснення операцій, на підставі якого(их) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, із розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку;

4) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі.

Відповідно до п.4 Порядку прийняття рішень про реєстрацію/ відмову в реєстрації податкових накладних/ розрахунків коригування в єдиному реєстрі податкових накладних №520 від 12.12.2019 року, у разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі.

Пунктом 5 Порядку №520 від 12.12.2019 року встановлено перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати:

- договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;

- договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;

- первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні;

- розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;

- документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.

Згідно п. 6 Порядку № 520 від 12.12.2019 року, письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного в податковій накладній / розрахунку коригування. Платник податку має право подати письмові пояснення та копії документів до декількох податкових накладних / розрахунків коригування, якщо такі податкові накладні / розрахунки коригування складено на одного отримувача - платника податку за одним і тим самим договором або якщо в таких податкових накладних / розрахунках коригування відображено однотипні операції (з однаковими кодами товарів згідно з Українською класифікацією товарів зовнішньоекономічної діяльності (УКТ ЗЕД) або кодами послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг (ДКПП)).

Пунктом 11 Порядку №520 від 12.12.2019 року встановлено, що Комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі в разі:

- ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі;

- та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку;

- та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.

З наведених норм випливає, що після зупинення реєстрації податкових накладних, у платника податків є 365 днів для надання контролюючому органу своїх пояснень та документів, а контролюючий орган після отримання таких пояснень та документів, приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної.

В позовній заяві позивач стверджує, що надав податковому органу свої пояснення та документи, які повинні усунути сумніви в ризиковості його операцій.

Водночас в самих матеріалах справи відсутні будь-які данні або документи, з яких суд може встановити які пояснення та які документи надані контролюючому органу в порядку пункту 4 Порядку №520 від 12.12.2019 року.

Суд звертає увагу, що оспорювані рішення прийняті податковим органом саме з підстав ненадання позивачем первинних документів, а тому з урахуванням відсутності у суду доказів, які б спростували вказане твердження, суд дійшов висновку, що оспорювані рішення є обґрунтованими.

Отже, оскаржувані рішення були прийняті внаслідок ненадання платником податку копій документів, а саме: первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні (документи, які не надано підкреслити), які запропоновані для подання платнику податку у відповідних квитанціях.

Відповідно до частини 2 статті 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ч. 1 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна, довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Відповідно до ст. 90 Кодексу адміністративного судочинства України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.

Повно і всебічно дослідивши матеріали справи та системно проаналізувавши положення чинного законодавства України, суд дійшов висновку про відмову у задоволенні позовної заяви.

Керуючись ст. ст. 241-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

У задоволенні позовної заяви Товариства з обмеженою відповідальністю ТД КАПІТАЛ ПЛЮС (ЄДРПОУ 42073956, 49044, м. Дніпро, вул. Академіка Володимира Вернадського, 19/21, офіс 25) до Державної податкової служби України (ЄДРПОУ 43005393, 04053, м. Київ, Львівська площа, 8) про визнання дій протиправними та скасування рішень - відмовити.

Розподіл судових витрат не здійснювати.

Відповідно до ст. 255 Кодексу адміністративного судочинства України, рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Згідно ст. 295 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складання повного судового рішення.

Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручено у день його проголошення або складання, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження рішення суду якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Строк на апеляційне оскарження також може бути поновлений в разі його пропуску з інших поважних причин, крім випадків, визначених частиною другою статті 299 цього Кодексу.

Статтею 297 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що апеляційна скарга подається безпосередньо до суду апеляційної інстанції, проте, відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 Розділу VII Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи, апеляційні та касаційні скарги подаються учасниками справи до або через відповідні суди, а матеріали справ витребовуються та надсилаються судами за правилами, що діяли до набрання чинності цією редакцією Кодексу. У разі порушення порядку подання апеляційної чи касаційної скарги відповідний суд повертає таку скаргу без розгляду.

Суддя В.В. Горбалінський

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення02.03.2020
Оприлюднено09.04.2020
Номер документу88642523
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —160/13086/19

Рішення від 02.03.2020

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Горбалінський Володимир Володимирович

Ухвала від 02.01.2020

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Горбалінський Володимир Володимирович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні