ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ 49089 м. Дніпро, вул. Академіка Янгеля, 4, (веб адреса сторінки на офіційному веб -порталі судової влади України в мережі Інтернет - http://adm.dp.court.gov.ua)
08 квітня 2020 року Справа № 160/958/20 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Жукової Є.О.
розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників (у письмовому провадженні) в місті Дніпро адміністративну справу за позовною заявою Товариства з обмеженою відповідальністю ТРІУМФ-ДНІПРО до Головного управління Державної податкової служби України у Дніпропетровській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення від 13.09.2019 р. №0025665141 на загальну суму 34 447,81 грн., -
ВСТАНОВИВ:
21 січняя 2020 р. до Дніпропетровського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Товариства з обмеженою відповідальністю ТРІУМФ-ДНІПРО до Головного управління Державної податкової служби України у Дніпропетровській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення від 13.09.2019 р. №0025665141 на загальну суму 34 447,81 грн.
Позовні вимоги обґрунтовано наступним.
12.10.2019 р. ТОВ ТРІУМФ-ДНІПРО було отримано податкове повідомлення-рішення ГУ ДПС у Дніпропетровській області від 13.09.2019 р. № 0025665141, в якому повідомлялось про застосування штрафу за затримку реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних від 16 до 30 календарних днів на суму ПДВ 172239,00 грн. Загальна сума штрафу складає 34 447,81 грн.
Рішенням Державної податкової служби України від 20.12.2019 р. № 13766,. в задоволенні скарги на ППР від 13.09.2019 р. № 0025665141, відмовлено.
Підставою для складення оскаржуваного податкового повідомлення-рішення вказано акт перевірки № 44875/04-36-51-41/39724189 від 12.08.2019 р., в якому зазначений перелік податкових накладних, по яким відбулась затримка реєстрації.
Представник позивача зазначає, що зазначене відбулось не за вини ТОВ ТРІУМФ-ДНІПРО , оскільки реєстрація податкових накладних, складених ТОВ ТРІУМФ-ДНІПРО не була можливою через те, що було відмовлено понтрагенту позивача у реєстрації податкових накладних за якими ТОВ ТРІУМФ-ДНШРО в свою чергу придбав реалізований надалі товар (які після оскарження були скасовані рішенням комісії контролюючого органу про відмову у реєстрації податкових наклданих в Єдиному реєстрі податкових накладних).
Відтак, представник позивача зазначає, що існували факти, які не залежали від ТОВ ТРІУМФ-ДНІПРО .
Позивач висновки вищевказаного акту перевірки вважає неправомірними та незаконними, а тому відповідно і податкове повідомлення-рішення таким, що підлягає скасуванню.
Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 10 лютого 2020 р. провадження у справі, після залишення ухвалою суду від 27.01.2020 р. даної позовної заяви без руху, було відкрито, та справа призначена до розгляду в поряду підготовчого провадження, за правилами загального позовного провадження.
11.03.2020 р., через канцелярію Дніпропетровського окружного адміністративного суду, повноважним представником відповідаа було подано відзив від 11.03.2020 р. вх.№16861/20, в тексті якого зазначено наступне.
Надані ТОВ ТРІУМФ-ДНІПРО квитанції про зупинення реєстрації податкових накладних не відповідають тим податковим накладним щодо яких встановлено порушення п. 201.10 ст. 201 Кодексу в частині своєчасної реєстрації податкових накладних.
При цьому зазначено, що позивачем не надані ані податкові накладні, реєстрацію яких було зупинено, ані квитанції про зупинення реєстрації податкових накладних №16 від 17.12.2018 року, №11 від 17.12.2018 року, №14 від 17.12.2018 року, №15 від 17.12.2018 року, №10 від 17.12.2018 року, №13 від 17.12.2018 року, №12 від 17.12.2018 року, №6 від 17.12.2018 року, №19 від 28.12.2018 року, №18 від 28.12.2018 року, №17 від 28.12.2018 року. Таким чином, ТОВ ТРІУМФ-ДШПРО не надано підтверджуючих документів в обґрунтування позовних вимог.
На підставі викладеного вище, та враховуючи ст.120-1 ПК України, повноважний представник відповідача проситть суд у задоволенні пред`явлених позовних вимог відмовити у повному обсязі.
В судове засідання, призначене на 08.04.2020 р., сторони не з`явились.
01.04.2020 р., шляхом електронного зв`язку, повноважним представником позивача було направлено на адресу Дніпропетровського окружного адміністративного суду клопотання від 01.04.2020 р. вх3371/20-ел про відкладення розгляду справи, із зазначенням про необхідність надання додаткових пояснень в судовому засіданні.
Відповідно до ч.9 ст.205 КАС України, якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але всі учасники справи не з`явилися у судове засідання, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.
При цьому суд зазначає, що постановою Кабінету Міністрів України від 11.03.2020 р. №211 Про запобігання поширенню на території України коронавірусу COVID-19 установлено з 12 березня до 3 квітня 2020 р. на усій території України карантин, заборонивши: відвідування закладів освіти її здобувачами; проведення всіх масових заходів, у яких бере участь понад 200 осіб, крім заходів, необхідних для забезпечення роботи органів державної влади та органів місцевого самоврядування. Спортивні заходи дозволяється проводити без участі глядачів (уболівальників).
Постановою Кабінету Міністрів України від 16.03.2020 р. № 215 внесено зміни до цієї постанови, зокрема: заборонено з 00 год. 01 хв. 17 березня 2020 р. до 3 квітня 2020 р. проведення всіх масових (культурних, розважальних, спортивних, соціальних, релігійних, рекламних та інших) заходів, у яких бере участь понад 10 осіб, крім заходів, необхідних для забезпечення роботи органів державної влади та органів місцевого самоврядування; з 12 год. 00 хв. 18 березня 2020 р. до 3 квітня 2020 р.: регулярні та нерегулярні перевезення пасажирів автомобільним транспортом у приміському, міжміському внутрішньообласному і міжобласному сполученні (крім перевезення легковими автомобілями);перевезення понад 10 пасажирів одночасно в одному транспортному засобі у міському електричному (трамвай, тролейбус) та автомобільному транспорті, що здійснює регулярні пасажирські перевезення на міських маршрутах у звичайному режимі руху; перевезення понад 10 пасажирів одночасно в автобусах, які виконують регулярні пасажирські перевезення на міських автобусних маршрутах в режимі маршрутного таксі; з 17 березня 2020 р. до 3 квітня 2020 р. перевезення пасажирів метрополітенами мм. Києва, Харкова і Дніпра відповідно до рішення Державної комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій від 16 березня 2020 р.
Згідно Протоколом №6 від 17.03.2020 Міської комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій Дніпровської міської ради, Комісія вирішила, зокрема: Призупинити на території міста Дніпра з 00.01 18.03.2020 до прийняття рішення про скасування обмежувальних заходів: 1) проведення всіх масових (культурних, розважальних, спортивних, соціальних, релігійних, рекламних та інших) заходів, у яких бере участь понад 10 осіб, крім заходів, необхідних для забезпечення роботи органів державної влади, органів місцевого самоврядування, об`єктів критичної інфраструктури, підприємств та закладів державної і комунальної форм власності, закладів охорони здоров`я усіх форм власності; 2) роботу суб`єктів господарювання, яка передбачає приймання відвідувачів, зокрема закладів громадського харчування (ресторанів, кафе тощо), торговельно-розважальних центрів, інших закладів розважальної діяльності, фітнес-центрів, закладів культури, торговельного і побутового обслуговування населення, крім роздрібної торгівлі продуктами харчування, пальним, засобами гігієни, лікарськими засобами, виробами медичного призначення, засобами зв`язку, товарами для тварин, провадження банківської та страхової діяльності, а також торговельної діяльності і діяльності з надання послуг з громадського харчування із застосуванням адресної доставки замовлень, з перевезення вантажним транспортом, технічного обслуговування усіх видів транспортних засобів, послуг, які надаються ветеринарними клініками за умови забезпечення відповідного персоналу засобами індивідуального захисту. 2. Заборонити роботу метрополітену у місті Дніпрі з 15.00 17.03.2020 по 03.04.2020 включно.
Також, 11.03.2020 Рада суддів України звернулася до громадян, які є учасниками судових процесів, з проханням утриматися від участі у судових засіданнях, якщо слухання не передбачають обов`язкової присутності учасників сторін. Також Рада суддів України просить громадян утриматися від відвідин суду, якщо у них є ознаки будь-якого вірусного захворювання.
17 березня 2020 року, Рада суддів України на своєму позачерговому засіданні ухвалила рішення №19, що стосується організації роботи судів та органів суддівського самоврядування з метою мінімізації ризиків розповсюдження гострої респіраторної хвороби НОМЕР_1 -19, спричиненої короновірусом SARS-CoV-2.
Так, у вказаному рішенні зазначено, що на період з 16 березня до 03 квітня 2020 року, встановити особливий режим роботи судів України, а саме, зокрема:
- обмежити допуск у судові засідання та приміщення суду осіб з ознаками респіраторних захворювань: блідість обличчя, почервоніння очей, кашель;
- зменшити кількість судових засідань, що призначаються: для розгляду протягом робочого дня;
- по можливості здійснювати судовий розгляд справ без участі сторін, в порядку письмового провадження;
Крім того, Рада суддів України рекомендує громадянам та іншим особам: рекомендувати учасникам судових засідань подавати до суду заяви про розгляд справ у їхній відсутності за наявними в справі матеріалами; утриматися від відвідування приміщення суду, особливо за наявності захворювання (слабість, кашель, задуха, утруднення дихання, тощо).
Вказані обмеження та рекомендації кореспондуються із Розпорядженням голови Дніпропетровського окружного адміністративного суду №57 від 16.03.2020р. та Наказом №80 від 17.03.2020р.
Водночас, відповідно до п. 1 розпорядження Кабінету Міністрів України від 25 березня 2020 р. № 338-р Про переведення єдиної державної системи цивільного захисту у режим надзвичайної ситуації визначено, що з урахуванням поширення на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, висновків Всесвітньої організації охорони здоров`я щодо визнання розповсюдження COVID-19 у країнах світу пандемією, з метою ліквідації наслідків медико-біологічної надзвичайної ситуації природного характеру державного рівня, забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення та відповідно до статті 14 та частини другої статті 78 Кодексу цивільного захисту України установити для єдиної державної системи цивільного захисту на всій території України режим надзвичайної ситуації до 24 квітня 2020 року.
Так, на підставі зазначеного вище, та враховуючи розпорядження Кабінету Міністрів України від 25 березня 2020 р. № 338-р Про переведення єдиної державної системи цивільного захисту у режим надзвичайної ситуації , суд ухвалив подальший розгляд справи здійснювати в порядку письмового провадження за наявними в матеріалах справи доказами.
Дослідивши матеріали справи, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позовна заява, об`єктивно оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступне.
Товариство з обмеженою відповідальністю ТРІУМФ-ДНІПРО є юридичною особою, що підтверджується відомостями, які містяться в матеріалах справию
На підставі п.п. 191 1.1. пункту 19.1 ст.19, п.п.20.1.4 п.20.1 ст.20 розділу І ПК України, в порядку п.п.75.1.1 п.75.1 ст.75 та ст.76 глави 8 розділу ІІ, старшим державним резізором-інспектором відділу адміністрування ПДВ Шевченківського управління Головного управління ДФС у Дніпропетровській області проведено камеральну перевірку Товариства з обмеженою відповідальністю ТРІУМФ-ДНІПРО (код ЄДРПОУ 39724189) з питань своєчасності реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, складених за грудень 2018 року, зареєстрованих в Єдиному реєстрі податкових накладних з 01.02.2019 р. по 12.02.2019 р, за результатами якої складено акт від 12.08.2019 р. №44875/04-36-51-41/39724189 Про результати камеральної перевірки товариства з обмеженою відповідальністю "ТРІУМФ-ДНІПРО" (код ЄДРПОУ 39724189) з питання своєчасності реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних складених за грудень 2018 р. .
В акті перевірки від 12.08.2019 р. №44875/04-36-51-41/39724189 контролюючим органом зроблено висновок, що дані камеральної перевірки свідчать про порушення граничних строків реєстрації податкових накладних ТОВ ТРІУМФ-ДНІПРО . Відповідальність платника передбачена пунктом 1201.1. статті 1201 глави 11 розділу ІІ Податкового кодексу України. Загальна сума штрафу становить 34 447,81 грн.
На підставі висновків, викладених в акті від 12.08.2019 р. №44875/04-36-51-41/39724189 Головним управлінням Державної подткової служби у Дніпропетровській області прийнято податкове повідомлення-рішення від 13.09.2019 р. №0025665141 на загальну суму 34 447,81 грн.
Суд зазначає, що під час проведення перевірки контролюючим органом було використано інформацію, наявну в базах даних ДФС України, надану платником податку, та відомості з Єдиного реєстру податкових наклданих щодо податкових та розрахунків коригування згідно з наданними платником електронними документами.
Судом встановлено, матеріалами справи підтверджено, що за результатами розгляду перевірки встановлено, що в порушення товариством з обмеженою відповідальністю ТРІУМФ-ДНІПРО п.201.10 ст.201 розділу V Податкового кодексу України суб`єктом господарювання порушено граничні строки реєстрації по 11-ти податковим накладним/розрахункам коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, складених за грудень 2018 року на загальну суму податку на додану вартість 172 238,0 грн., у тому числі порушення строку реєстрації: до 17-ти календарних днів - податкові накладні/розрахунки коригування в ЄРПН, а саме: №16 від 17.12.2018 р. на суму ПДВ - 6070,23 грн., 20 % - розмір штрафу, 1214,05 - сума штрафу; №11 від 17.12.2018 р. на суму ПДВ - 8228,26 грн., 20 % - розмір штрафу, 1645,05 - сума штрафу; №14 від 17.12.2018 р. на суму ПДВ - 9082,35 грн., 20 % - розмір штрафу, 1816,47 - сума штрафу; №15 від 17.12.2018 р. на суму ПДВ - 4541,18 грн., 20 % - розмір штрафу, 908,24 - сума штрафу; №10 від 17.12.2018 р. на суму ПДВ - 9715,94 грн., 20 % - розмір штрафу, 1943,19 - сума штрафу; №13 від 17.12.2018 р. на суму ПДВ - 9320,43 грн., 20 % - розмір штрафу, 1864,09 - сума штрафу; №12 від 17.12.2018 р. на суму ПДВ - 4487,11 грн., 20 % - розмір штрафу, 897,42 - сума штрафу; №6 від 17.12.2018 р. на суму ПДВ - 42750,00 грн., 20 % - розмір штрафу, 8550,00 - сума штрафу; до 28-ми календарних днів - податкові накладні/розрахунки коригування в ЄРПН, а саме: №19 від 28.12.2018 р. на суму ПДВ - 17094,00 грн., 20 % - розмір штрафу, 3418,8 - сума штрафу; №18 від 28.12.2018 р. на суму ПДВ - 29610,00 грн., 20 % - розмір штрафу, 5922,00 - сума штрафу; №17 від 28.12.2018 р. на суму ПДВ - 31342,5 грн., 20 % - розмір штрафу, 6268,5 - сума штрафу.
В матеріалахс правимістяться відомості, що 01.02.2019 р. Товариством з обмеженою відповідальністю «ТРІУМФ-ДНІПРО» було складено податкові накладні, а саме: №16 від 17.12.2018 р. на суму ПДВ - 6070,23 грн., №11 від 17.12.2018 р. на суму ПДВ - 8228,26 грн.; №14 від 17.12.2018 р. на суму ПДВ - 9082,35 грн.; №15 від 17.12.2018 р. на суму ПДВ - 4541,18 грн.; №10 від 17.12.2018 р. на суму ПДВ - 9715,94 грн.; №13 від 17.12.2018 р. на суму ПДВ - 9320,43 грн.; №12 від 17.12.2018 р. на суму ПДВ - 4487,11 грн.; №6 від 17.12.2018 р. на суму ПДВ - 42750,00 грн., та відправлені на реєстрацію 01.02.2019 р.
При цьому, Товариством з обмеженою відповідальністю «ТРІУМФ-ДНІПРО» 28.12.2018 р. були складені податкові накладні, а саме: №19 від 28.12.2018 р. на суму ПДВ - 17094,00 грн.; №18 від 28.12.2018 р. на суму ПДВ - 29610,00 грн.; №17 від 28.12.2018 р. на суму ПДВ - 31342,5 грн., та відправлені на реєстрацію 12.02.2019 р.
В матеріалах справи містяться відомості, що ТОВ «ТРІУМФ-ДНІПРО» було направлено на адресу ДПС України скаргу на податкове повідомлення-рішення від 13.09.2019 р. №0025665141.
20.12.2019 р. ДПС України було направлено на адресу ТОВ «ТРІУМФ-ДНІПРО» рішення про результати розгляду скарги від 20.12.2019 р., яким податкове повідомлення-рішення від 13.09.2019 р. №0025665141 - залишено без змін, а скаргу - без задоволення.
Правовідносини сторін, що виникають у сфері справляння податків і зборів,зокрема, щодо визначення вичерпного переліку податків і зборів, що справляються в Україні, та порядку їх адміністрування, платників податків та зборів, їх прав та обов`язків, компетенції контролюючих органів, повноважень і обов`язків їх посадових осіб під час здійснення податковою контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства, регулюються нормами Конституції України від 28.06.1996 № 254к/96-ВР, Податкового кодексу України від 02.12.2010 № 2755-VI, тощо.
Відповідно до ст.55 Конституції України кожному гарантується право на оскарження в суді рішень, дій чи бездіяльності органів державної влади, органів місцевого самоврядування, посадових і службових осіб.
Кожен має право будь-якими не забороненими законом засобами захищати свої права і свободи від порушень і протиправних посягань.
Статтями 61, 67 Конституції України встановлено, що кожен зобов`язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом. Юридична відповідальність особи має індивідуальний характер.
Відповідно до ст. ст. 6, 13 Європейської конвенції про захист прав людини і основоположних свобод від 04.11.1950 року, кожен має право на справедливий розгляд його справи упродовж розумного строку незалежним і безстороннім судом, встановленим законом, який вирішить спір щодо його прав та обов`язків цивільного характеру або встановить обґрунтованість будь-якого висунутого проти нього кримінального обвинувачення, а також кожен, чиї права та свободи, визнані в цій Конвенції, було порушено, має право на ефективний засіб юридичного захисту в національному органі, навіть якщо таке порушення було вчинено особами, які здійснювали свої офіційні повноваження.
Відповідно до ч.2 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Відповідно до ч.1 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу, а суд згідно ст. 90 цього Кодексу, оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.
Згідно з п.55.1. ст.55 ПК України податкове повідомлення-рішення про визначення суми грошового зобов`язання платника податків або будь-яке інше рішення контролюючого органу може бути скасоване контролюючим органом вищого рівня під час проведення процедури його адміністративного оскарження та в інших випадках у разі встановлення невідповідності таких рішень актам законодавства.Процедура адміністративного оскарження рішень органів державної податкової служби є дворівневою.
Контролюючими органами вищого рівня є Державна податкова адміністрація України - для державних податкових адміністрацій в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, які у свою чергу є контролюючими органами вищого рівня для державних податкових інспекцій (п.55.2 ст.55 ПК України).
Порядок оскарження рішень контролюючих органів визначений у ст.56 ПК України, п. 56.1 якої визначає,що рішення, прийняті контролюючим органом, можуть бути оскаржені в адміністративному або судовому порядку.
У разі коли платник податків вважає, що контролюючий орган неправильно визначив суму грошового зобов`язання або прийняв будь-яке інше рішення, що суперечить законодавству або виходить за межі повноважень контролюючого органу, встановлених цим Кодексом або іншими законами України, він має право звернутися до контролюючого органу вищого рівня із скаргою про перегляд цього рішення (п.56.2 ст.56 ПК України).
Згідно з п. 56.18. ст.56 ПК України з урахуванням строків давності, визначених статтею 102 цього Кодексу, платник податків має право оскаржити в суді податкове повідомлення - рішення або інше рішення контролюючого органу про нарахування грошового зобов`язання у будь-який момент після отримання такого рішення.
Відповідно до п.58.1 ст. 58 Податкового кодексу України у разі коли сума грошового зобов`язання платника податків, передбаченого податковим або іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, розраховується контролюючим органом відповідно до статті 54 цього Кодексу (крім декларування товарів, передбаченого для громадян), або у разі коли за результатами перевірки контролюючий орган встановлює факт невідповідності суми бюджетного відшкодування сумі, заявленій у податковій декларації, або зменшує розмір задекларованого від`ємного значення об`єкта оподаткування податком на прибуток або від`ємного значення суми податку на додану вартість, розрахованого платником податків відповідно до розділу V цього Кодексу, такий контролюючий орган надсилає (вручає) платнику податків податкове повідомлення-рішення.
Податкове повідомлення-рішення містить підставу для такого нарахування (зменшення) податкового зобов`язання та/або зменшення (збільшення) суми бюджетного відшкодування та/або зменшення від`ємного значення об`єкта оподаткування податком на прибуток або від`ємного значення суми податку на додану вартість; посилання на норму цього Кодексу та/або іншого закону, контроль за виконанням якого покладено на контролюючі органи, відповідно до якої був зроблений розрахунок або перерахунок грошових зобов`язань платника податків; суму грошового зобов`язання, що повинен сплатити платник податку; суму зменшеного (збільшеного) бюджетного відшкодування та/або зменшення від`ємного значення результатів господарської діяльності або від`ємного значення суми податку на додану вартість; граничні строки сплати грошового зобов`язання та/або строки виправлення платником податків показників податкової звітності; попередження про наслідки несплати грошового зобов`язання або внесення виправлень до показників податкової звітності в установлений строк; граничні строки, передбачені цим Кодексом для оскарження податкового повідомлення-рішення.
До податкового повідомлення-рішення додається розрахунок податкового зобов`язання та штрафних (фінансових) санкцій.
Форма та порядокнадіслання податкового повідомлення-рішення і розрахунку грошового зобов`язання визначається центральним контролюючим органом.
Відповідно до п.п. 61.1. ст. 61 ПК України податковий контроль - система заходів, що вживаються контролюючими органами з метою контролю правильності нарахування, повноти і своєчасності сплати податків і зборів, а також дотримання законодавства з питань проведення розрахункових та касових операцій, патентування, ліцензування та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.
Способи здійснення податкового контролю перелічені у ст.62 ПК України, до них відноситься, зокрема, відповідно до п.62.1.3. ПК України здійснення податкового контролю шляхом проведення перевірок та звірок відповідно до вимог цього Кодексу, а також перевірок щодо дотримання законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, у порядку, встановленому законами України, що регулюють відповідну сферу правовідносин.
Відповідно до норм ст.75 ПК України, контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.
Камеральні та документальні перевірки проводяться контролюючими органами в межах їх повноважень виключно у випадках та у порядку, встановлених цим Кодексом, а фактичні перевірки - цим Кодексом та іншими законами України, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи.
Камеральною вважається перевірка, яка проводиться у приміщенні контролюючого органу виключно на підставі даних, зазначених у податкових деклараціях (розрахунках) платника податків та даних системи електронного адміністрування податку на додану вартість (даних центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, в якому відкриваються рахунки платників у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, даних Єдиного реєстру податкових накладних та даних митних декларацій), а також даних Єдиного реєстру акцизних накладних та даних системи електронного адміністрування реалізації пального.
Предметом камеральної перевірки також може бути своєчасність подання податкових декларацій (розрахунків) та/або своєчасність реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних, акцизних накладних та/або розрахунків коригування до акцизних накладних у Єдиному реєстрі акцизних накладних, виправлення помилок у податкових накладних та/або своєчасність сплати узгодженої суми податкового (грошового) зобов`язання виключно на підставі даних, що зберігаються (опрацьовуються) у відповідних інформаційних базах.
У відповідності до ст. 86 Податкового кодексу України результати проведених перевірок оформлюються актом та шляхом прийняття податкових повідомлень-рішень у разі виявлення податковим органом заниження чи завищення податкових зобов`язань платника податків.
Відповідно до п.1201 1 ст.1201 ПК України, порушення строків реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та допущення помилок при зазначенні обов`язкових реквізитів податкової накладної
Порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого статтею 201 цього Кодексу, для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних (крім податкової накладної, що не надається отримувачу (покупцю), складеної на постачання товарів/послуг для операцій: які звільнені від оподаткування або які оподатковуються за нульовою ставкою) тягне за собою накладення на платника податку на додану вартість, на якого відповідно до вимог статей 192 та 201 цього Кодексу покладено обов`язок щодо такої реєстрації, штрафу в розмірі:
10 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації до 15 календарних днів;
20 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 16 до 30 календарних днів;
30 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 31 до 60 календарних днів;
40 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 61 до 365 календарних днів;
50 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації на 366 і більше календарних днів.
У разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних згідно з пунктом 201.16 статті 201 цього Кодексу штрафні санкції, передбачені цим пунктом, не застосовуються на період зупинення такої реєстрації до прийняття рішення щодо відновлення реєстрації таких податкових накладних/розрахунків коригування згідно з підпунктом 201.16.4 пункту 201.16 статті 201 цього Кодексу.
У разі реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до податкової накладної до початку проведення перевірки, предметом якої є дотримання вимог цього Кодексу щодо своєчасності реєстрації таких документів в Єдиному реєстрі податкових накладних, штрафні санкції, передбачені пунктом 120-1.2 цієї статті, не застосовуються.
Відповідно до п.п. 14.1.157 ПК України податкове повідомлення-рішення - письмове повідомлення контролюючого органу (рішення) про обов`язок платника податків сплатити суму грошового зобов`язання, визначену контролюючим органом у випадках, передбачених цим Кодексом та іншими законодавчими актами, контроль за виконанням яких покладено на контролюючі органи, або внести відповідні зміни до податкової звітності.
Відповідно до п.192.1 ст.192 ПК України, якщо після постачання товарів/послуг здійснюється будь-яка зміна суми компенсації їх вартості, включаючи наступний за постачанням перегляд цін, перерахунок у випадках повернення товарів/послуг особі, яка їх надала, або при поверненні постачальником суми попередньої оплати товарів/послуг, суми податкових зобов`язань та податкового кредиту постачальника та отримувача підлягають відповідному коригуванню на підставі розрахунку коригування до податкової накладної, складеному в порядку, встановленому для податкових накладних, та зареєстрованому в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Розрахунок коригування, складений постачальником товарів/послуг до податкової накладної, яка складена на отримувача - платника податку, підлягає реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних:
постачальником (продавцем) товарів/послуг, якщо передбачається збільшення суми компенсації їх вартості на користь такого постачальника або якщо коригування кількісних та вартісних показників у підсумку не змінює суму компенсації;
отримувачем (покупцем) товарів/послуг, якщо передбачається зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, для чого постачальник надсилає складений розрахунок коригування отримувачу.
Складені платником податку розрахунки коригування до податкових накладних, складених до 1 лютого 2015 року, розрахунки коригування до податкових накладних, які не підлягали наданню отримувачу (покупцю) - платнику податку, підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних постачальником (продавцем). Зазначене не поширюється на розрахунки коригування, що передбачають зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику (зменшення податкового зобов`язання постачальника та податкового кредиту отримувача), складені після 1 липня 2015 року до податкових накладних, складених до 1 липня 2015 року на отримувача (покупця) - платника податку, які підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних отримувачем (покупцем) товарів/послуг.
Розрахунок коригування до податкової накладної складається також у випадку виправлення помилок, допущених при складанні податкової накладної, у тому числі не пов`язаних із зміною суми компенсації вартості товарів/послуг.
Відповідно до норм ст.201 ПК України платник податку зобов`язаний надати покупцю (отримувачу) податкову накладну, складену в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи, та зареєстровану в Єдиному реєстрі податкових накладних.
У податковій накладній зазначаються в окремих рядках такі обов`язкові реквізити:
а) порядковий номер податкової накладної;
б) дата виписування податкової накладної;
в) повна або скорочена назва, зазначена у статутних документах юридичної особи або прізвище, ім`я та по батькові фізичної особи, зареєстрованої як платник податку на додану вартість, - продавця товарів/послуг;
г) податковий номер платника податку (продавця та покупця);
ґ) місцезнаходження юридичної особи-продавця або податкова адреса фізичної особи - продавця, зареєстрованої як платник податку;
д) повна або скорочена назва, зазначена у статутних документах юридичної особи або прізвище, ім`я та по батькові фізичної особи, зареєстрованої як платник податку на додану вартість, - покупця (отримувача) товарів/послуг;
е) опис (номенклатура) товарів/послуг та їх кількість, обсяг;
є) ціна постачання без урахування податку;
ж) ставка податку та відповідна сума податку в цифровому значенні;
з) загальна сума коштів, що підлягають сплаті з урахуванням податку;
и) вид цивільно-правового договору;
і) код товару згідно з УКТ ЗЕД (для підакцизних товарів та товарів, ввезених на митну територію України).
Відповідно до п.201.10 ст.201 ПК України, при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.
Податкові накладні, які не надаються покупцю, а також податкові накладні, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.
З метою отримання податкової накладної/розрахунку коригування, зареєстрованих в Єдиному реєстрі податкових накладних, покупець надсилає в електронному вигляді запит до Єдиного реєстру податкових накладних, за яким отримує в електронному вигляді повідомлення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та податкову накладну/розрахунок коригування в електронному вигляді. Такі податкова накладна/розрахунок коригування вважаються зареєстрованими в Єдиному реєстрі податкових накладних та отриманими покупцем.
Покупцю товарів/послуг податкова накладна/розрахунок коригування можуть бути надані продавцем таких товарів/послуг в електронній формі з дотриманням вимог законодавства щодо електронного документообігу та електронного цифрового підпису.
З метою отримання продавцем зареєстрованого в Єдиному реєстрі податкових накладних розрахунку коригування, що підлягає реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних покупцем, такий продавець надсилає в електронному вигляді запит до Єдиного реєстру податкових накладних, за яким отримує в електронному вигляді повідомлення про реєстрацію розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та розрахунок коригування в електронному вигляді. Такий розрахунок коригування вважається зареєстрованим в Єдиному реєстрі податкових накладних та отриманими продавцем.
Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.
Відповідно до п.п. 201.16.2 п.201.16 ст.201 ПК України, реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
Якщо надіслані податкові накладні та/або розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених відповідно пунктом 201.1 статті 201 та/або пунктом 192.1статті 192 цього Кодексу, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді із зазначенням причин.
Якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних здійснюється не пізніше п`ятнадцяти календарних днів, наступних за датою їх складання.
Платник податку має право зареєструвати податкову накладну та/або розрахунок коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, в якій загальна сума податку не перевищує суму, обчислену відповідно до пункту 200-1.3 статті 200-1 цього Кодексу.
Якщо сума, визначена відповідно до пункту 200-1.3 статті 200-1 цього Кодексу, є меншою, ніж сума податку в податковій накладній та/або розрахунок коригування, які платник повинен зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних, то платник зобов`язаний перерахувати потрібну суму коштів із свого поточного рахунку на свій рахунок в системі електронного адміністрування податку на додану вартість.
Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України. Покупець має право звіряти дані отриманої податкової накладної на відповідність із даними Єдиного реєстру податкових накладних.
Відсутність факту реєстрації платником податку - продавцем товарів/послуг податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних та/або порушення порядку заповнення обов`язкових реквізитів податкової накладної, передбачених пунктом 201.1 статті 201 цього Кодексу, не дає права покупцю на включення сум податку на додану вартість до податкового кредиту та не звільняє продавця від обов`язку включення суми податку на додану вартість, вказаної в податковій накладній, до суми податкових зобов`язань за відповідний звітний період.
Виявлення розбіжностей даних податкової декларації та даних Єдиного реєстру податкових накладних є підставою для проведення контролюючими органами документальної позапланової виїзної перевірки продавця та у відповідних випадках покупця товарів/послуг.
У разі порушення продавцем/покупцем товарів/послуг порядку заповнення та/або порядку реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної та/або розрахунку коригування покупець/продавець таких товарів/послуг має право додати до податкової декларації за звітний податковий період заяву із скаргою на такого продавця/покупця. Таке право зберігається за ним протягом 365 календарних днів, що настають за граничним терміном подання податкової декларації за звітний (податковий) період, у якому не надано податкову накладну або порушено порядок її заповнення та/або порядок реєстрації в Єдиному реєстрі. До заяви додаються копії товарних чеків або інших розрахункових документів, що засвідчують факт сплати податку у зв`язку з придбанням таких товарів/послуг або копії первинних документів, складених відповідно до Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні", що підтверджують факт отримання таких товарів/послуг.
Надходження такої заяви із скаргою є підставою для проведення документальної позапланової виїзної перевірки зазначеного продавця для з`ясування достовірності та повноти нарахування ним зобов`язань з податку за такою операцією.
Здійснивши системний аналіз наведених вище норм чинного законодавства України та надаючи оцінку доводам сторін, як викладених в заявленному адміністративному позові та відзиві до нього, так і в поясненнях, наданих в судовому засіданні, суд виходить з наступного.
Здійснюючи перевірку та складаючи акт перевірки, приймаючи податкові повідомлення-рішення відносно позивача щодо визначення грошових зобов`язань за результатами перевірки, відповідач діяв у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до п.21 Порядку заповнення податкової накладної, затвердженого Наказом Міністерства фінансів України 31.12.2015 р. №1307 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 26.01.2016 р. за №137/28267, у разі здійснення коригування сум податкових зобов`язань, а також у випадку виправлення помилок, допущених при складанні податкової накладної, не пов`язаних із зміною суми компенсації вартості товарів/послуг, відповідно до статті 192 розділу V Податкового кодексу України постачальник (продавець) товарів/послуг складає розрахунок коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної (далі - розрахунок коригування) за формою згідно з додатком 2 до податкової накладної.
Розрахунок коригування складається особами, визначеними відповідно до пункту 1 цього Порядку.
Порядок складання розрахунку коригування та його реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних аналогічний порядку, передбаченому для податкових накладних, крім випадків, передбачених цим Порядком.
У розрахунку коригування вказуються дата та номер податкової накладної, до якої вносяться зміни. У клітинках номера податкової накладної, що не заповнюються, нулі, прочерки та інші знаки чи символи не проставляються.
У разі складання розрахунку коригування з метою виправлення помилок, допущених при складанні податкової накладної, не пов`язаних із зміною суми компенсації вартості товарів/послуг, у розрахунку коригування зазначаються виправлені дані.
Не допускається виправлення даних щодо дати складання податкової накладної та її порядкового номера.
Щодо податкового повідомлення-рішення від 13.09.2019 р. №0025665141., суд зазначає наступне.
В порушення Товариством з обмеженою відповідальністю ТРІУМФ-ДНІПРО п.201.10 ст.201 розділу V Податкового кодексу України останнім порушено граничні строки реєстрації по 11-ти податковим накладним/розрахункам коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, складених за грудень 2018 року на загальну суму податку на додану вартість 172 238,0 грн., у тому числі порушення строку реєстрації: до 17-ти календарних днів - податкові накладні/розрахунки коригування в ЄРПН, а саме: №16 від 17.12.2018 р. на суму ПДВ - 6070,23 грн., 20 % - розмір штрафу, 1214,05 - сума штрафу; №11 від 17.12.2018 р. на суму ПДВ - 8228,26 грн., 20 % - розмір штрафу, 1645,05 - сума штрафу; №14 від 17.12.2018 р. на суму ПДВ - 9082,35 грн., 20 % - розмір штрафу, 1816,47 - сума штрафу; №15 від 17.12.2018 р. на суму ПДВ - 4541,18 грн., 20 % - розмір штрафу, 908,24 - сума штрафу; №10 від 17.12.2018 р. на суму ПДВ - 9715,94 грн., 20 % - розмір штрафу, 1943,19 - сума штрафу; №13 від 17.12.2018 р. на суму ПДВ - 9320,43 грн., 20 % - розмір штрафу, 1864,09 - сума штрафу; №12 від 17.12.2018 р. на суму ПДВ - 4487,11 грн., 20 % - розмір штрафу, 897,42 - сума штрафу; №6 від 17.12.2018 р. на суму ПДВ - 42750,00 грн., 20 % - розмір штрафу, 8550,00 - сума штрафу; до 28-ми календарних днів - податкові накладні/розрахунки коригування в ЄРПН, а саме: №19 від 28.12.2018 р. на суму ПДВ - 17094,00 грн., 20 % - розмір штрафу, 3418,8 - сума штрафу; №18 від 28.12.2018 р. на суму ПДВ - 29610,00 грн., 20 % - розмір штрафу, 5922,00 - сума штрафу; №17 від 28.12.2018 р. на суму ПДВ - 31342,5 грн., 20 % - розмір штрафу, 6268,5 - сума штрафу.
При цьому, 01.02.2019 р. Товариством з обмеженою відповідальністю «ТРІУМФ-ДНІПРО» було складено податкові накладні, а саме: №16 від 17.12.2018 р. на суму ПДВ - 6070,23 грн., №11 від 17.12.2018 р. на суму ПДВ - 8228,26 грн.; №14 від 17.12.2018 р. на суму ПДВ - 9082,35 грн.; №15 від 17.12.2018 р. на суму ПДВ - 4541,18 грн.; №10 від 17.12.2018 р. на суму ПДВ - 9715,94 грн.; №13 від 17.12.2018 р. на суму ПДВ - 9320,43 грн.; №12 від 17.12.2018 р. на суму ПДВ - 4487,11 грн.; №6 від 17.12.2018 р. на суму ПДВ - 42750,00 грн., та відправлені на реєстрацію 01.02.2019 р.
Водночас, Товариством з обмеженою відповідальністю «ТРІУМФ-ДНІПРО» 28.12.2018 р. були складені податкові накладні, а саме: №19 від 28.12.2018 р. на суму ПДВ - 17094,00 грн.; №18 від 28.12.2018 р. на суму ПДВ - 29610,00 грн.; №17 від 28.12.2018 р. на суму ПДВ - 31342,5 грн., та відправлені на реєстрацію 12.02.2019 р.
Щодо наданих ТОВ ТРІУМФ-ДНІПРО квитанцій про зупинення реєстрації податкових накладних суд зазанчає, що останні не відповідають тим податковим накладним щодо яких встановлено порушення п. 201.10 ст. 201 ПК України, в частині своєчасної реєстрації податкових накладних.
При цьому суд зазначає, що позивачем не надані ані податкові накладні, реєстрацію яких було зупинено, ані квитанції про зупинення реєстрації податкових накладних №16 від 17.12.2018 року, №11 від 17.12.2018 року, №14 від 17.12.2018 року, №15 від 17.12.2018 року, №10 від 17.12.2018 року, №13 від 17.12.2018 року, №12 від 17.12.2018 року, №6 від 17.12.2018 року, №19 від 28.12.2018 року, №18 від 28.12.2018 року, №17 від 28.12.2018 року.
При цьому, зазначені вище податкові накладні, складені ТОВ ТРІУМФ-ДНІПРО , а саме: №16 від 17.12.2018 р. на суму ПДВ - 6070,23 грн., №11 від 17.12.2018 р. на суму ПДВ - 8228,26 грн.; №14 від 17.12.2018 р. на суму ПДВ - 9082,35 грн.; №15 від 17.12.2018 р. на суму ПДВ - 4541,18 грн.; №10 від 17.12.2018 р. на суму ПДВ - 9715,94 грн.; №13 від 17.12.2018 р. на суму ПДВ - 9320,43 грн.; №12 від 17.12.2018 р. на суму ПДВ - 4487,11 грн.; №6 від 17.12.2018 р. на суму ПДВ - 42750,00 грн.
були зареєстровані контролюючим органом - 01.02.2019 р.
Податкові накладні, складені ТОВ ТРІУМФ-ДНІПРО , а саме: №19 від 28.12.2018 р. на суму ПДВ - 17094,00 грн.; №18 від 28.12.2018 р. на суму ПДВ - 29610,00 грн.; №17 від 28.12.2018 р. на суму ПДВ - 31342,5 грн., були зареєстровані контролюючим органом - 12.02.2019 р.
У зв`язку з тим, що реєстрація податкових накладних, а саме: №16 від 17.12.2018 р. на суму ПДВ - 6070,23 грн., №11 від 17.12.2018 р. на суму ПДВ - 8228,26 грн.; №14 від 17.12.2018 р. на суму ПДВ - 9082,35 грн.; №15 від 17.12.2018 р. на суму ПДВ - 4541,18 грн.; №10 від 17.12.2018 р. на суму ПДВ - 9715,94 грн.; №13 від 17.12.2018 р. на суму ПДВ - 9320,43 грн.; №12 від 17.12.2018 р. на суму ПДВ - 4487,11 грн.; №6 від 17.12.2018 р. на суму ПДВ - 42750,00 грн.; : №19 від 28.12.2018 р. на суму ПДВ - 17094,00 грн.; №18 від 28.12.2018 р. на суму ПДВ - 29610,00 грн.; №17 від 28.12.2018 р. на суму ПДВ - 31342,5 грн. відбулась у відповідності до п.201.10 ст.201 ПК України з порушенням граничних строків реєстрації останніх.
Відтак, суд критично ставиться до позиції позивача, викладеній в позовній заяві, в розумінні ст.ст. 73, 74 КАС України, щодо начебто протиправних дій контролюючого органу, які виявились у винесенні податкового повідомлення-рішення 13.09.2019 р. №0025665141 на загальну суму 34 447,81 грн.
При цьому, суд зауважує, що жодною нормою чинного Податкового кодексу України не передбачено звільнення особи від відповідальності за несвоєчасну реєстрацію податкових накладних з огляду на будь-які питання щодо реєстрації накладних контрагентами такої особи (зупинення реєстрації, відмова в реєстрації тощо).
Диспозиція ст.201 ПК України є простою і зрозумілою: як щодо визначення дати виникнення податкових зобов`язань, так і щодо порядку та строків реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових наклданих, що виключає законність та обгрунтованість довідів позивача, викладених в позовній заяві щодо обгрунтування заявлених позовних вимог.
Відповідно до положень ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передачені Конституцією та законами України.
Одним з принципів адміністративного судочинства, передбачених ч.3 ст.2 КАС України, є принцип верховенства права, який відповідно до ст.6 КАС України, полягає в наступному: суд при вирішенні справи керується принципом верховенства права, відповідно до якого, зокрема, людина, її права та свободи визнаються найвищими цінностями та визначають зміст і спрямованість діяльності держави.
Відповідно до ч.1 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу, а суд згідно ст. 90 цього Кодексу, оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.
Системний аналіз наведених вище норм чинного податкового законодавства України у сукупності з обставинами, встановленими судом в процесі розгляду даної справи на підставі доказів, наявних в матеріалах справи, дозволяє суду прийти до висновку про відсутність з боку позивача обґрунтування належними доказами в розумінні ст. ст. 73, 74 КАС України незаконного та необґрунтованого характеру оскаржуваного податкового повідомлення-рішення від 13.09.2019 р. №0025665141 на загальну суму 34 447,81 грн.
А відтак, викладене вище має наслідком наступне. Оскаржуване податкове повідомлення-рішення від 13.09.2019 р. №0025665141 на загальну суму 34 447,81 грн., є прийняте відповідачем на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; своєчасно, що виключає як протиправний характер оскаржуваного податкового повідомлення-рішення, так і наявність у суду правових підстав для задоволення позовних вимог в межах правового поля в спосіб захисту права, обраний позивачем.
Вирішуючи питання щодо розподілу судових витрат, суд виходить з наступного.
Відповідно до ч.1 ст.139 КАС України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Відповідно до платіжного доручення від 07.02.2020 р. №600 за подання позовної заяви позивачем був сплачений судовий збір у розмірі 2 102,20 грн. (дві тисячі сто дві грн., 00 коп.), який у повному розмірі зараховано до Державного бюджету України.
Враховуючи відмову в задоволенні позовної заяви Товариства з обмеженою відповідальністю ТРІУМФ-ДНІПРО до Головного управління Державної податкової служби України у Дніпропетровській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення від 13.09.2019 р. №0025665141 на загальну суму 34 447,81 грн., суд приходить до висновку про відсутність підстав для присудження і всіх здійснених позивачем документально підтверджених судових витрат з Державного бюджету України, а саме, судового збору у розмірі 2 102,20 грн. (дві тисячі сто дві грн., 00 коп.).
Керуючись ст. ст. 242-244, 246, 250, 254, 255 , Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ВИРІШИВ:
В задоволенні позовної заяви Товариства з обмеженою відповідальністю ТРІУМФ-ДНІПРО до Головного управління Державної податкової служби України у Дніпропетровській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення від 13.09.2019 р. №0025665141 на загальну суму 34 447,81 грн.- відмовити повністю.
Розподіл судових витрат не здійснювати.
Рішення суду набирає законної сили відповідно до ст.255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржено в порядку та у строки, встановлені ст.295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя Є.О. Жукова
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 08.04.2020 |
Оприлюднено | 08.04.2020 |
Номер документу | 88642649 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Жукова Євгенія Олексіївна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Жукова Євгенія Олексіївна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Жукова Євгенія Олексіївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні