Ухвала
від 07.04.2020 по справі №420/7098/19
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № №420/7098/19

УХВАЛА

07 квітня 2020 року м.Одеса

Одеський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Соколенко О.М., розглянувши в порядку письмового провадження за правилами загального позовного провадження адміністративну справу за позовною заявою Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Одеській області до дошкільного навчального закладу № 1 «Веселка» м. Роздільна загального розвитку комунальної форми власності, за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - Роздільнянської міської ради Одеської області, про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду у вигляді повного зупинення експлуатації будівель, -

ВСТАНОВИВ:

В провадженні Одеського окружного адміністративного суду знаходиться адміністративна справа за позовом Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Одеській області до дошкільного навчального закладу № 1 «Веселка» м. Роздільна загального розвитку комунальної форми власності, за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - Роздільнянської міської ради Одеської області, в якому позивач просить суд застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду (контролю) до Дошкільного навчального закладу №1 «Веселка» м. Роздільна загального розвитку комунальної форми власності ЄДРПОУ: 36770176, юридична адреса: 67400, Одеська область, Роздільнянський район, місті Роздільна, провулок Спортивний, будинок 4:

- у спосіб: у вигляді повного зупинення експлуатації будівель Дошкільного навчального закладі №1 «Веселка» м. Роздільна загального розвитку комунальної форми власності, розташованого А адресою: 67400, Одеська область, Роздільнянський район, місто Роздільна, провулок Спортивний, будинок 4;

- у порядок: шляхом відключення вищевказаних будівель Дошкільного навчального закладу №1 «Веселка» м. Роздільна загального розвитку комунальної форми власності від джерел електропостачання (або інших електромереж, електроприладів, пристроїв, обладнання, установок), обмеження до них доступу, за винятком проведення робіт з усунення недоліків наданих в акті перевірки №104 від 30.08.2019, до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, які впливають на ризик виникнення надзвичайної ситуації, аварії чи пожежі та можуть спричинити загрозу життю та здоров`ю людей, зазначених в акті перевірки № 104 від 30.08.2019 за номерами: 1, 2, 4-7.

Ухвалою суду від 18.02.2020 року зупинено провадження в адміністративній справі №420/7098/19 - до отримання додаткових доказів з боку відповідача та третьої особи на підставі п.6 ч.2 ст.236 КАС України, - до 12 березня 2020 року.

Ухвалою суду від 12.03.2020 року продовжено строк зупинення провадження в адміністративній справі №420/7098/19 до 02.04.2020 року.

Зважаючи на перебування головуючого судді у справі Соколенко О.М. у період з 28.03.2020 року по 03.04.2020 року включно на лікарняному, підготовче засідання у справі №420/7098/19 перенесено на 07.04.2020 року.

У підготовче засідання 07.04.2020 року представники сторін не з`явились.

Разом з цим, 03 квітня 2020 року від представника відповідача надійшло клопотання про перенесення підготовчого засідання. У поданому клопотанні представник відповідача зазначив, що з 12 березня 2020 року до 03 квітня 2020 року на усій території України установлено карантин на підставі постанови Кабінету Міністрів України Про запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19 від 11.03.2020 року №211, якою також заборонено перевезення пасажирів залізничним транспортом в усіх видах внутрішнього сполучення (приміському, міському, регіональному та дальньому). Як вказує представник відповідача, Уряд України 25 березня 2020 року продовжив карантин до 24 квітня 2020 року та запровадив режим надзвичайної ситуації.

Враховуючи зазначене, з огляду на встановлення карантину та заборону руху залізничного транспорту, представник відповідача вказав на неможливість попасти на підготовче засідання та просив суд перенести підготовче засідання на іншу дату.

Також, 03 квітня 2020 року засобами електронної пошти від представника третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - Роздільнянської міської ради Одеської області надійшло клопотання про перенесення підготовчого засідання. В обґрунтування поданого клопотання представник третьої особи зазначив, що з 12 березня до 24 квітня 2020 року на усій території України установлено карантин на підставі постанови Кабінету Міністрів України від 11.03.2020 року №211 Про запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2 , якою також заборонено перевезення пасажирів залізничним транспортом в усіх видах внутрішнього сполучення (приміському, міському, регіональному та дальньому). Як зазначає представник третьої особи, у зв`язку з карантином та забороною руху залізничного транспорту, у представника третьої особи відсутня можливість попасти на підготовче засідання. З урахуванням зазначеного у клопотанні, представник третьої особи просив суд перенести підготовче засідання по справі №420/7098/19 на іншу дату.

03 квітня 2020 року від представника позивача надійшло клопотання, в якому останній, зважаючи на встановлення карантину, просив суд здійснювати розгляд справи без участі представника позивача за наявними у справі матеріалами в порядку письмового провадження.

Відповідно до ч.9 ст.205 КАС України, якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але всі учасники справи не з`явилися у судове засідання, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

Згідно ч.4 ст.229 КАС України, у разі неявки у судове засідання всіх учасників справи або якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності учасників справи (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.

Відповідно до ч.ч. 1-2 ст. 10 КАС України, розгляд справ в адміністративних судах проводиться відкрито, крім випадків, визначених цим Кодексом.

Будь-яка особа має право бути присутньою у відкритому судовому засіданні.

07 березня 2020 року Всесвітня організація охорони здоров`я виступила з заявою, щодо необхідності вчинення ефективних мір безпеки по стримуванню та контролю розповсюдження COVID-19, які можуть істотно уповільнити та навіть повернути назад поширення вірусу.

11 березня 2020 року Всесвітня організація охорони здоров`я охарактеризувала ситуацію яка склалася у світі, як пандемію, тобто розповсюдження нового захворювання у світових масштабах.

Відповідно до статті 29 Закону України «Про захист населення від інфекційних хвороб» №1645-III від 06.04.2000 року, з метою запобігання поширенню на території України коронавірусу COVID-19 та з урахуванням рішення Державної комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій від 10 березня 2020 року, постановою Кабінету Міністрів України № 211 від 11 березня 2020 року «Про запобігання поширенню на території України коронавірусу COVID-19» установлено з 12 березня 2020 року до 3 квітня 2020 року, на всій території України карантин, заборонивши: відвідування закладів освіти її здобувачами; проведення всіх масових заходів, у яких бере участь понад 200 осіб, крім заходів, необхідних для забезпечення роботи органів державної влади та органів місцевого самоврядування. Спортивні заходи дозволяється проводити без участі глядачів (уболівальників).

11 березня 2020 року голова Ради суддів України звернувся до громадян, які є учасниками судових процесів, з проханням утриматися від участі у судових засіданнях, якщо слухання не передбачають обов`язкової присутності учасників сторін. Також, Рада суддів України просила громадян утриматися від відвідин суду, якщо у них є ознаки будь-якого вірусного захворювання.

Розпорядженням Одеського міського голови №218 від 15 березня 2020 року «Про тимчасове зупинення роботи об`єктів загального користування, розташованих у м. Одесі, з метою попередження розповсюдження захворюваності на гостру респіраторну інфекцію, спричинену коронавірусом COVID-19» з 16 березня 2020 року з 00:00 тимчасово зупинено роботу таких об`єктів загального користування незалежно від форми власності та підпорядкування з присутністю більше 10 осіб, розташованих у м. Одесі, до особливого розпорядження міського голови та скасування обмежувальних заходів: кінотеатрів, театрів, музеїв, галерей, бібліотек та інших культурних і розважальних закладів; дитячих розважальних центрів та клубів, майданчиків, у тому числі спортивних; фітнес-клубів, тренажерних залів, басейнів, спортивних майданчиків та стадіонів; зоопарків, водних парків, парків атракціонів; усіх магазинів, крім продуктових та аптек; торговельно-розважальних центрів; будівельних ринків та інших (крім продуктових); ресторанів, закладів громадського харчування, серед іншого у готелях, барів, клубів, кафе, дискотек, пабів; інших закладів та установ (на розсуд та під особисту відповідальність керівника).

Разом з цим, постановою Кабінету Міністрів України від 25.03.2020 року №329 Про внесення змін до деяких актів Кабінету Міністрів України внесено зміни до постанови Кабінету Міністрів України №211 Про запобігання поширенню на території України коронавірусу COVID-19 , зокрема, в частині продовження карантину до 24.04.2020 року.

Враховуючи вищевикладене, суд зазначає, що відповідно до ст. 3 Конституції України людина, її життя і здоров`я, честь і гідність, недоторканність і безпека визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю.

Права і свободи людини та їх гарантії визначають зміст і спрямованість діяльності держави. Держава відповідає перед людиною за свою діяльність. Утвердження і забезпечення прав і свобод людини є головним обов`язком держави.

Відповідно до ст. 29 Закону України «Про захист населення від інфекційних хвороб» №1645-III від 06.04.2000 року, карантин встановлюється та відміняється Кабінетом Міністрів України.

Питання про встановлення карантину порушує перед Кабінетом Міністрів України центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері охорони здоров`я, за поданням головного державного санітарного лікаря України.

Рішення про встановлення карантину, а також про його відміну негайно доводиться до відома населення відповідної території через засоби масової інформації.

У рішенні про встановлення карантину зазначаються обставини, що призвели до цього, визначаються межі території карантину, затверджуються необхідні профілактичні, протиепідемічні та інші заходи, їх виконавці та терміни проведення, встановлюються тимчасові обмеження прав фізичних і юридичних осіб та додаткові обов`язки, що покладаються на них. Карантин встановлюється на період, необхідний для ліквідації епідемії чи спалаху особливо небезпечної інфекційної хвороби. На цей період можуть змінюватися режими роботи підприємств, установ, організацій, вноситися інші необхідні зміни щодо умов їх виробничої та іншої діяльності.

До відміни карантину його територію можуть залишити особи, які пред`явили довідку, що дає право на виїзд за межі території карантину.

Організація та контроль за дотриманням встановленого на території карантину правового режиму, своєчасним і повним проведенням профілактичних і протиепідемічних заходів покладаються на місцеві органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування.

Відповідно до ст. 32 Закону України «Про захист населення від інфекційних хвороб» №1645-III від 06.04.2000 року, обмежувальні протиепідемічні заходи встановлюються місцевими органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування за поданням відповідного головного державного санітарного лікаря у разі, коли в окремому населеному пункті, у дитячому виховному, навчальному чи оздоровчому закладі виник спалах інфекційної хвороби або склалася неблагополучна епідемічна ситуація, що загрожує поширенням інфекційних хвороб. Обмеженням підлягають ті види господарської та іншої діяльності, що можуть сприяти поширенню інфекційних хвороб.

Види і тривалість обмежувальних протиепідемічних заходів встановлюються залежно від особливостей перебігу інфекційної хвороби, стану епідемічної ситуації та обставин, що на неї впливають.

Водночас, як вже зазначено судом, ухвалою суду від 18.02.2020 року зупинено провадження в адміністративній справі №420/7098/19 - до отримання додаткових доказів з боку відповідача та третьої особи на підставі п.6 ч.2 ст.236 КАС України, - до 12 березня 2020 року. Зважаючи те, що станом на 12.03.2020 року до суду в повному обсязі додаткові докази з боку відповідача та третьої особи не надано, від незалежних від представників причин, ухвалою суду продовжено строк зупинення провадження в адміністративній справі №420/7098/19 - до 02.04.2020 року.

Проте, станом на 07.04.2020 року, враховуючи дію обмежувальних протиепідемічних заходів, до суду в повному обсязі додаткові докази з боку відповідача та третьої особи не надходили.

Приписами ч.2 ст.121 КАС України визначено, що встановлений судом процесуальний строк може бути продовжений судом за заявою учасника справи, поданою до закінчення цього строку, чи з ініціативи суду.

Враховуючи вищевикладене, оскільки станом на 07.04.2020 року до суду в повному обсязі додаткові докази з боку відповідача та третьої особи не надані, зважаючи на дію обмежувальних протиепідемічних заходів з метою попередження розповсюдження захворюваності на гостру респіраторну інфекцію, спричинену коронавірусом COVID-19, для захисту життя та здоров`я учасників справи та дотримання їхніх прав на відповідній стадії судового процесу, в тому числі, на участь учасників справи у розгляді справи в судовому засіданні, суд вважає, що строк зупинення провадження у справі підлягає продовженню до завершення обмежувальних протиепідемічних заходів.

На підставі вищевикладеного та керуючись ст.ст. 7, 120, 121, 236, 248, 256 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,

УХВАЛИВ:

Продовжити строк зупинення провадження в адміністративній справі №420/7098/19 за позовною заявою Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Одеській області до дошкільного навчального закладу № 1 «Веселка» м. Роздільна загального розвитку комунальної форми власності, за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - Роздільнянської міської ради Одеської області, про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду у вигляді повного зупинення експлуатації будівель, - до завершення обмежувальних протиепідемічних заходів.

Ухвала набирає законної сили у строки, визначені ст.256 КАС України.

Ухвала може бути оскаржена до П`ятого апеляційного адміністративного суду шляхом подання апеляційної скарги до Одеського окружного адміністративного суду.

Апеляційна скарга на ухвалу суду подається протягом 15-денного строку, встановленого ст.295 КАС України. При цьому, пунктом 3 розділу VI Прикінцеві положення КАС України, який доповнений цим пунктом Законом України Про внесення змін до деяких законодавчих актів України, спрямованих на забезпечення додаткових соціальних та економічних гарантій у зв`язку з поширенням коронавірусної хвороби (COVID-19) від 30.03.2020 року №540-ІХ, визначено, що під час дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України з метою запобігання поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19), строк, визначений ст.295 цього Кодексу, продовжується на строк дії такого карантину.

Суддя О.М. Соколенко

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення07.04.2020
Оприлюднено09.04.2020
Номер документу88643353
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —№420/7098/19

Ухвала від 04.09.2020

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Бжассо Н.В.

Ухвала від 24.07.2020

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Бжассо Н.В.

Ухвала від 07.04.2020

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Соколенко О.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні