Подільський районний суд міста Києва
Провадження № 1-кс/758/1344/20
Справа № 758/2746/20
У Х В А Л А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
05 березня 2020 року слідчий суддя Подільського районного суду м. Києва ОСОБА_1 , за участю секретаря судового засідання ОСОБА_2 , прокурора ОСОБА_3 , слідчого ОСОБА_4 , захисників: ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , підозрюваного ОСОБА_8 , розглянувши у відкритому судовому засіданні клопотання прокурора Київської місцевої прокуратури № 7 ОСОБА_3 про продовження строку відсторонення від посади ОСОБА_8 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , українки, громадянки України, яка зареєстрована за адресою: АДРЕСА_1 , раніше не судиму, яка має повну вищу освіту та перебуває на посаді директора комунальної установи виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) «Київський молодіжний центр», підозрювану у кримінальному провадженні № 42019101070000001 від 08.01.2019, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3, 4 ст. 191 КК України, -
В С Т А Н О В И В :
Прокурор Київської місцевої прокуратури № 7 ОСОБА_3 03.03.2020 звернувся до слідчого судді Подільського районного суду міста Києва із клопотанням про продовження строку відсторонення підозрюваного ОСОБА_8 від посади.
У клопотанні прокурор зазначає, що «у провадженні СВ Подільського управління поліції Головного управління Національної поліції у м. Києві знаходиться кримінальне провадження №42019101070000001 від 08.01.2019 за ознаками вчинення кримінальних правопорушень, передбачених ч. 3 та ч. 4 ст. 191 КК України.
В ході досудового розслідування кримінального провадження, 09.01.2020 повідомлено про підозру:
ОСОБА_8 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , українку, громадянку України, зареєстровану за адресою: АДРЕСА_2 , проживаючу за адресою: АДРЕСА_3 , раніше не судиму, яка має повну вищу освіту та перебуває на посаді директора комунальної установу виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) «Київський молодіжний центр» - про те, що вона підозрюється у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 3 та ч. 4 ст. 191 КК України, а саме у розтраті чужого майна шляхом зловживання службовою особою своїм службовим становищем, вчиненому за попередньою змовою групою осіб, повторно, у великих розмірах.
Так, досудовим розслідуванням встановлено, що директор КУ «Київський молодіжний центр» виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) ОСОБА_8 спільно з невстановленими в ході досудового розслідування особами організували незаконну схему розтрати бюджетних коштів на користь підконтрольних суб`єктів господарювання під час реалізації проектів, та проведення заходів за кошти місцевого бюджету міста Києва. До вказаної схеми розтрати бюджетних коштів залучено ряд суб`єктів господарювання з ознаками фіктивності, серед яких ТОВ «Максфід Продактс» (код ЄДРПОУ 38940067), ТОВ «Дельта Трейд Компані» (код ЄДРПОУ 39455782) та ТОВ «Лайтмент-Групс» (код ЄДРПОУ 41676810) та інші.
Відповідно до розробленої схеми, на початку звітного року директор КУ «Київський молодіжний центр» ОСОБА_8 спільно з невстановленими в ході досудового розслідування особами з працівників КУ «Київський молодіжний центр», з метою отримання бюджетних кошів, розробляли плани та кошториси на проведення заходів, організатором яких виступає КУ «Київський молодіжний центр», до яких вносилися недостовірні відомості щодо дати, місця проведення заходу, запланованої кількості учасників, необхідних витрат на проведення заходу. В подальшому положення та кошторис про проведення заходу затверджувалися директором КУ «Київський молодіжний центр» ОСОБА_8 .
На підставі зазначених документів Департаментом освіти і науки, молоді та спорту виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) складався та затверджувався Календарний план реалізації проектів та проведення заходів з питань молоді на календарний рік, що є підставою для проведення фінансування таких заходів.
Після цього, директор КУ «Київський молодіжний центр» ОСОБА_8 спільно з невстановленими в ході досудового розслідування особами, організовували та проводили публічні закупівлі, в яких приймали участь підконтрольні суб`єкти господарювання, створюючи видимість реальної конкуренції. При цьому, під час проведення закупівель аукціон не відбувався взагалі, суб`єкти господарювання не приймали в ньому участі, або вхід в аукціон здійснювався з ІР-адреси, яка перебуває в користуванні КУ «Київський молодіжний центр».
За результатами проведення закупівель, директор КУ «Київський молодіжний центр» ОСОБА_8 укладала договори про надання послуг з підконтрольними суб`єктами господарювання щодо організації проведення заходів на виконання Календарного плану реалізації проектів та проведення заходів з питань молоді на календарний рік.
При цьому, в ході досудового розслідування встановлено, що під час проведення таких заходів основні кошти виділялися на оренду обладнання та приміщень де ніби то проводилися заходи. В той же час, фактично КУ «Київський молодіжний центр» під час проведення заходів використовували, в більшості випадків, власне обладнання, або обладнання, яке надавалося власником, користувачем приміщень де відбувалися такі заходи. При цьому, такі приміщення, в більшості випадків, надавалися на безоплатній основі разом з необхідним обладнанням.
Крім того, в ході досудового розслідування встановлено випадки, коли заходи на які виділялися кошти місцевого бюджету міста Києва фактично не проводилися, або проводилися, але КУ «Київський молодіжний центр» не приймала у них участі або виступала інформаційним партнером, не здійснюючи при цьому відповідного фінансування.
В подальшому, директор КУ «Київський молодіжний центр» ОСОБА_8 спільно з невстановленими в ході досудового розслідування особами виготовляла акти надання послуг, до яких вносилися завідомо неправдиві відомості щодо фактичного надання таких послуг, після чого на підставі відповідних платіжних доручень грошові кошти передавалися на користь підконтрольних суб?єктів господарювання.
За такою схемою директором КУ «Київський молодіжний центр» ОСОБА_8 здійснено розтрату бюджетних коштів під час проведення наступних заходів у 2018-2019 роках: «Акція, спрямована на популяризацію здорового способу життя «Безмежність вулиць»; «Військово-патріотична акція «Я-патріот України!», інформаційно-просвітницька акція, спрямована на популяризацію професії військового; «Міжвузівська акція з популяризації здорового способу життя «UNIVERFEST»; «Школа медійної та інформаційної грамотності»; Профорієнтаційна акція «Про професії вікенд», «Відкрита молодіжна медіа-школа «Відеоблогер», «Волонтерський open air фестиваль «All weekend», Інформаційно-просвітницька акція «АЛЕЯ МОЖЛИВОСТЕЙ»; Фестиваль молодіжних трудових загонів «Київ-столиця чистоти»; Інформаційно-просвітницька акція «Місто професій»; Молодіжний форум «Молодіжні ініціативи - перспективи міста»; Конкурс бізнес-планів підприємницької діяльності серед молоді м. Києва; Загальноміська інформаційна акція "Освіта.Робота. Підприємництво"; «Активізації лідерського потенціалу молоді YOUTHSТАGЕ (МОЛОДІЖНА ПЛАТФОРМА)»; Форум молодіжних соціальних проектів «STARTAP DAY»; Відкритий молодіжний форум «14:35»; Інформаційно-просвітницька акція для молодих батьків «Як виростити інноватора»; «Молодіжний інтеграційний вечір «Територія молоді»; «Молодіжний форуму вуличних культур «REAL TALK»; «Акція, спрямована на популяризацію здорового способу життя «Battle School».
Так, в ході досудового розслідування отримано висновок експерта від 05.12.2019 №19/13/2-120/СЕ/19 за результатами проведення судової економічної експертизи, відповідно до якого встановлено, що внаслідок таких протиправних дій спричинено збитки місцевому бюджету міста Києва на загальну суму 3670236,35 грн.
Одночасно з тим, допитана як свідок ОСОБА_9 , яка згідно реєстраційних відомостей є директором ТОВ «Дельта Трейд Компані» (код ЄДРПОУ 39455782) та від імені якої з КУ «Київський молодіжний центр» виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) укладені договори про надання послуг з реалізації програм, проектів та проведення заходів державної політики у молодіжній сфері, повідомила, що зареєструвала на себе вказане підприємство без мети ведення фінансово-господарської діяльності. До неї звернулася жінка, яка представилася як ОСОБА_10 (користується мобільним телефоном НОМЕР_1 ), та запропонувала зареєструвати на себе підприємство за грошову винагороду в розмірі 1000 грн. за кожен місяць, на що вона погодилася. ОСОБА_9 повідомила, що договори на виконання робіт (надання послуг) з директором КУ «Київський молодіжний центр» ОСОБА_8 особисто не підписувала, особисто з нею не знайома та ніколи її не бачила.
В подальшому, постановою старшого слідчого СВ Подільського УП ГУ НП у м. Києві призначеного судову почеркознавчу експертизу, відповідно до висновку якої за № 17-3/181 від 12.02.2020 встановлено, що в актах наданих послуг, які укладались з директором КУ «Київський молодіжний центр» ОСОБА_8 підпис від імені ОСОБА_9 виконаний не ОСОБА_9 , а іншою особою.
Таким чином, в ході досудового розслідування, встановлено достатньо відомостей для повідомлення ОСОБА_8 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , про те, що вона підозрюється у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 3 та ч. 4 ст. 191 КК України, а саме у розтраті чужого майна шляхом зловживання службовою особою своїм службовим становищем, вчиненому за попередньою змовою групою осіб, повторно, у великих та особливо великих розмірах.
Повідомлена ОСОБА_8 підозра підтверджується наявними в матеріалах кримінального провадження доказами, такими як: протоколи огляду веб-сайтів, протоколи допитів свідків ОСОБА_11 , ОСОБА_9 , ОСОБА_12 , ОСОБА_13 , ОСОБА_14 , ОСОБА_15 , ОСОБА_16 , ОСОБА_17 , ОСОБА_18 , ОСОБА_19 , ОСОБА_20 , ОСОБА_21 , ОСОБА_22 , ОСОБА_23 , ОСОБА_24 , ОСОБА_25 , ОСОБА_26 , ОСОБА_27 , ОСОБА_28 , ОСОБА_29 , наказами КУ «Київський молодіжний центр» з додатками, які стосуються проведення заходів на територія м. Києва, інформацією з Державної прикордонної служби України, ДП «Прозорро», ТОВ «Скіф Нет ЮА», Департаменту молоді та спорту КМДА, КУ «КМЦ», КП УЗН Шевченківського району, Департаменту суспільних комунікацій КМДА, НК «Експоцентр Україна», Міністерства інформаційної політики України, ДП «Національний центр ділового та культурного співробітництва «Український дім», протоколами оглядів творчих звітів та веб-сторінок, протоколами тимчасових доступів до речей та документів, протоколами обшуків, протоколами за результатами проведення зняття інформації з транспортних телекомунікаційних мереж, висновком експерта № 19/13/2-120/СЕ/19, висновком експерта № 17-3/181 та іншими матеріалами досудового розслідування.
Крім того, в ході досудового розслідування кримінального провадження встановлено, що перебування підозрюваного ОСОБА_8 на посаді директора КУ «Київський молодіжний центр» сприяло вчиненню нею кримінальних правопорушень, передбачених ч. 3 та ч. 4 ст. 191 КК України, оскільки виключно на неї покладалося право підписання договорів та актів про надання послуг та оренди обладнання.
Також, ОСОБА_8 являлася головою тендерного комітету КУ «Київський молодіжний центр» та приймала остаточні рішення в частині, що стосувалися проведення публічних закупівель. Перебування на вказаній посаді сприяло вчиненню ОСОБА_8 зазначених у підозрі кримінальних правопорушень, оскільки було встановлено факти порушення умов проведення таких закупівель.
Відповідно до ст. 12 КК України кримінальне правопорушення, передбачене ч. 4 ст. 191 КК України віднесено до категорії тяжких злочинів.
Відповідно до п. 4 ч. 2 ст. 131 КПК України відсторонення від посади є одним із заходів забезпечення кримінального провадження.
Підставою для застосування заходу забезпечення кримінального провадження є наявність обґрунтованої підозри щодо вчинення кримінального правопорушення відповідного ступеню тяжкості та потреби досудового розслідування.
Згідно ч. 1 ст. 154 КПК України, відсторонення від посади може бути здійснено щодо особи, яка підозрюється або обвинувачується у вчиненні злочину середньої тяжкості, тяжкого чи особливо тяжкого злочину, і незалежно від тяжкості злочину щодо особи, яка є службовою особою правоохоронного органу.
Крім того, у відповідності до ч. 5 ст. 65 Закону України «Про запобігання корупції» особа, якій повідомлено про підозру у вчиненні нею злочину у сфері службової діяльності, підлягає відстороненню від виконання повноважень на посаді в порядку, визначеному законом.
Крім цього, 04.11.2016 між Департаментом освіти і науки, молоді та спорту виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) в особі ОСОБА_30 та директором комунальної установу виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) «Київський молодіжний центр» ОСОБА_8 укладено контракт строком до 03.11.2020, який в свою чергу є трудовими договором.
В свою чергу, даний контракт містить положення про «Внесення змін і доповнень до контракту, розірвання контракту», в якому зазначено, що Директор може бути звільнений із займаної посади з ініціативи Департаменту, а цей контракт достроково розірваний за додаткових підстав:
- п. 4.4.1. у разі виявлення у КМЦ контролюючими органами порушень та наявність обгрунтованих висновків про неефективне використання комунального майна та фінансових ресурсів, які обумовлюють нецільове використання коштів бюджету м. Києва, та настання інших негативних наслідків;
- п. 4.4.4. у разі виявлених порушень законодавства України щодо використання фінансових коштів КМЦ, у тому числі при здійсненні закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти.
Крім того, відповідно до ухвали слідчого судді Подільського районного суду м. Києва по справі № 758/166/20 від 10.01.2020, на підозрювану ОСОБА_8 покладено обов`язок утримуватись від спілкування зі свідками у кримінальному провадженні, серед яких зокрема є працівниками комунальної установу виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) «Київський молодіжний центр».
Враховуючи викладене, 16.01.2020 ухвалою слідчого судді Подільського районного суду м. Києва по справі № 758/257/20 підозрювану ОСОБА_8 відсторонено від посади директора комунальної установи виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) «Київський молодіжний центр» на час досудового розслідування строком на 2 місяці, тобто до 09.03.2020 року.
Крім того, обставини, які стали підставою для відсторонення від посади, продовжують існувати і на даний час. Оскільки, в ході досудового розслідування на адресу КУ «Київський молодіжний центр» скеровано запит №10.37-42-281вих-19 від 04.12.2019 про надання інформації щодо проведених заходів за 2018-2019 роки. У відповідь на вказаний запит отримано лист від 16.12.2019 №078/35-369, відповідно до якого жодної інформації по запитанням указаним в запиті КУ «Київський молодіжний центр» надано не було, посилаючись на те, що проводилося вилучення інформації в ході обшуку. Проте, у запиті не ставилося питання про надання копій документів, а лише про надання інформації щодо заходів та, зокрема, щодо працівників КУ «Київський молодіжний центр» що їх організовували та були присутні під час їхнього проведення.
Так, до цього часу, ні представниками Департаменту КМДА ні співробітниками КУ «Київський молодіжний центр» не надано інформації щодо фактичного місця проведення заходів по яким повідомлено про підозру, дати їхнього проведення, осіб з числа працівників КУ «Київський молодіжний центр» які були відповідальні за проведення заходів та особисто були на низ присутні.
Крім того, аналогічна ситуація склалася під час отримання інформації щодо наявного майна на балансі КУ «Київський молодіжний центр». Так представники КУ «Київський молодіжний центр» спільно з представниками Департаменту КМДА ухиляються від надання вказаної інформації, знаючи про те, що на балансі вказаної комунальної установи наявне власне сценічне, звукове, світлове обладнання, а також приміщення, які безперешкодно можуть використовуватися для проведення заходів.
Вказане свідчить, про те, що ОСОБА_8 вчиняла та може в подальшому вчиняти заходи спрямовані на затягування досудового розслідування кримінального провадження, тобто про наявність ризику перешкоджання досудовому розслідуванню іншим шляхом.
Крім того, в ході досудового розслідування КУ «Київський молодіжний центр» не були надані списки осіб та матеріали про реалізацію проекту, проведення заходу на паперовому (фото) та електронному носіях (фото, відео) по кожному з заходів, щодо яких є обґрунтовані підозри щодо розтрати бюджетних коштів..
Вказана обставина свідчить про те, що після поновлення на посаді ОСОБА_8 може здійснити заходи спрямовані на виготовлення зазначених документів з метою приховування обставин вчинення кримінального правопорушення.
Відповідно до ч. 3 ст. 157 КПК України строк відсторонення від посади не може перевищувати двох місяців. У разі необхідності строк відсторонення від посади може бути продовжений за клопотанням прокурора в межах строку досудового розслідування в порядку, передбаченому статтею 158 цього Кодексу.
Двохмісячний строк відсторонення від посади відносно підозрюваного ОСОБА_8 закінчується 09.03.2020, однак завершити досудове розслідування до вказаного строку не представляється можливим внаслідок складності кримінального провадження, оскільки з об`єктивних причин необхідний додатковий строк для проведення та завершення слідчих (розшукових) дій, та докази, які будуть отриманні за результатами їх проведення, можуть бути використанні під час судового розгляду, з наступних обставин.
Крім цього, користуючись своїм впливом та зв`язками, будучи службовою особою, підозрювана ОСОБА_8 може впливати на свідків, схиляючи їх до певної поведінки та надання вигідних для неї показань.
Крім цього, як встановлено в ході досудового розслідування, ОСОБА_8 вчинила кримінальне правопорушення, перебуваючи на посаді директора комунальної установу виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) «Київський молодіжний центр». Враховуючи викладене, орган досудового розслідування не виключає можливості вчинення нею інших кримінальних правопорушень, пов`язаних із розтратою коштів місцевого бюджету м. Києва, у разі її поновлення на посаді.
Також, сторона обвинувачення не мала можливості забезпечити досягнення цілей, заради яких було здійснено відсторонення від посади, іншими способами протягом дії попередньої ухвали.
Також, на даний час, не видалося за можливе, допитати у якості свідків ФОП ОСОБА_31 , ФОП ОСОБА_32 , ФОП ОСОБА_33 , ФОП ОСОБА_34 , представників ТОВ «Кью Сі Пейсд» (код ЄДРПОУ 391121501), ТОВ «Бразерс енд імідж груп» (код ЄДРПОУ 37855238), ТОВ «ЛАЙТМЕНТ-ГРУПС» (код ЄДРПОУ 41676810), ТОВ «НОРД ЛАЙН» (код ЄДРПОУ 32830455), які володіють інформацією щодо проведених заходів КУ «Київський молодіжний центр» та іншою інформація щодо вчинення кримінальних правопорушень, у яких підозрюється ОСОБА_8 .
Також є необхідність проведення додаткових допитів працівників КУ «Київський молодіжний центр» у зв`язку з отриманням нових доказів, що можуть свідчити про розтрату бюджетних коштів під час проведення інших заходів, по яким не повідомлено про підозру ОСОБА_8 .
Так, зокрема в ході досудового розслідування кримінального провадження призначено судову економічну експертизу щодо встановлення наявності спричинених збитків під час виконання договорів, укладених між КУ «Київський молодіжний центр» та ФОП ОСОБА_31 , ФОП ОСОБА_35 , ФОП ОСОБА_32 , ФОП ОСОБА_33 , ФОП ОСОБА_36 , ФОП ОСОБА_37 , ФОП ОСОБА_34 , ТОВ «Кью Сі Пейсд» (код ЄДРПОУ 391121501), ТОВ «Бразерс енд імідж груп» (код ЄДРПОУ 37855238), ТОВ «ЛАЙТМЕНТ-ГРУПС» (код ЄДРПОУ 41676810), ТОВ «НОРД ЛАЙН» (код ЄДРПОУ 32830455), ПП «Оздоровчий табір «Лідер»».
З метою запобігання перешкоджанню підозрюваною ОСОБА_8 кримінальному провадженню та вчиненню нею інших корупційних правопорушень, виникла необхідність у продовженні застосування заходу забезпечення кримінального провадження, а саме відсторонення останньої від займаної посади, а тому потреби досудового розслідування виправдовують такий ступінь втручання у права і свободи підозрюваного.
Враховуючи викладені обставини, керівником Київської місцевої прокуратури №7 ОСОБА_38 02.03.2020 прийнято рішення про продовження строку досудового розслідування ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч.3, ч. 4 ст. 191 КК України, за підозрою ОСОБА_8 до трьох місяців.
Крім цього, за допомогою продовження застосування заходу забезпечення кримінального провадження відсторонення підозрюваного ОСОБА_8 від займаної посади, може бути виконане завдання досудового розслідування щодо встановлення та з`ясування всіх обставин вчиненого нею кримінального правопорушення.
Приймаючи до уваги вищевикладене, керуючись вимогами ст. ст. 40, 131, 132, 154, 155, 157, 158 КПК України, ч. 5 ст. 65 Закону України «Про запобігання корупції», прокурор просить продовжити строк відсторонення від посади підозрюваного у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 3, ч. 4 ст. 191 КК України, ОСОБА_8 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , українки, громадянки України, зареєстрованої за адресою: АДРЕСА_2 , проживаючої за адресою: АДРЕСА_3 , у межах досудового розслідування, строком до 09 квітня 2020 року.»
В судовому засіданні прокурор, слідчий підтримали клопотання та просили його задовольнити.
Захисники та підозрюваний заперечували щодо задоволення клопотання, та зазначили, що за період відсторонення ОСОБА_8 від посади сторона обвинувачення не проводила необхідні слідчі дії для отримання доказів у справі, зокрема, проведення обшуків, вилучення документів, а лише обмежилося направленням запиту № 10.37-42-281вих-19 від 04.12.2019 про надання інформації щодо проведених заходів за 2018-2019 на адресу КУ «Київський молодіжний центр» та представників департаменту КМДА, який направлено іще до відсторонення ОСОБА_8 від посади.
Сторона захисту стверджує, що прокурором у клопотанні не зазначено прізвища свідків, на яких може впливати підозрюваний, перебуваючи на цій посаді, не підтверджено, які посади вони займають, чи вони підзвітні, підконтрольні підозрюваному.
Вислухавши доводи прокурора, захисників, підозрювану, дослідивши доводи клопотання та долучені до нього матеріали встановлено, що клопотання слідчого задоволенню не підлягає, виходячи з такого.
Слідчим суддею встановлено, що слідчим відділом Подільського управління поліції Головного управління Національної поліції у м. Києві здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні № 42019101070000001 від 08.01.2019 за ознаками вчинення кримінальних правопорушень, передбачених ч. 3, ч. 4 ст. 191 КК України.
Старшим слідчим відділення розслідування злочинів у сфері господарської та службової діяльності Подільського УП ГУ НП у місті Кижві ОСОБА_4 09.01.2020 повідомлено ОСОБА_8 про підозру у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 3, ч. 4 ст. 191 КК України, тобто у розтраті чужого майна шляхом зловживання службовою особою своїм службовим становищем, вчиненому за попередньою змовою групою осіб, повторно, у великих та особливо великих розмірах.
Ухвалою слідчого судді Подільського районного суду міста Києва 16.01.2020 у справі № 758/257/20 підозрювану ОСОБА_8 відсторонено від посади директора комунальної установи «Київський молодіжний центр» виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), строком на 2 місяці, тобто до 09.03.2020.
Керівником Київської місцевої прокуратури № 7 ОСОБА_38 02.03.2020 прийнято рішення про продовження строку досудового розслідування, за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. ч. 3, 4 ст. 191 КК України, за підозрою ОСОБА_8 до трьох місяців.
Відповідно до ч. 1 ст. 131 КПК України заходи забезпечення кримінального провадження застосовуються з метою досягнення дієвості цього кримінального провадження.
Згідно з п. 4 ч. 2 ст. 131 КПК України заходом забезпечення кримінального провадження є відсторонення від посади.
Відповідно до ст. 43 Конституції України кожен має право на працю, що включає можливість заробляти собі на життя працею, яку він вільно обирає або на яку вільно погоджується.
Таким чином, будь-які обмеження щодо реалізації цього права, у тому числі і відсторонення особи від посади під час кримінального провадження, повинно здійснюватися виключно з підстав та у порядку, передбаченому КПК України.
Згідно з ч. 1 ст. 154 КПК України відсторонення від посади може бути здійснено щодо особи, яка підозрюється або обвинувачується у вчиненні злочину середньої тяжкості, тяжкого чи особливо тяжкого злочину, і незалежно від тяжкості злочину - щодо особи, яка є службовою особою правоохоронного органу.
Відповідно до п. 6 ч. 2 ст. 155 КПК України у клопотанні зазначаються: виклад обставин, що дають підстави вважати, що підозрюваний, обвинувачений, перебуваючи на посаді, знищить чи підробить речі і документи, які мають суттєве значення для досудового розслідування, незаконними засобами впливатиме на свідків та інших учасників кримінального провадження або протиправно перешкоджатиме іншим чином.
Таким чином, із самої суті такого заходу забезпечення кримінального провадження як відсторонення від посади, випливає те, що між свідками, підозрюваним та займаною ним посадою повинен бути логічний взаємозв`язок, зокрема, наявний факт підзвітності, підконтрольності чи інших відносин, пов`язаних з підозрюваним і займаною ним посадою.
Відповідно до ч. 2 ст. 158 КПК України слідчий суддя, суд відмовляє у продовженні строку відсторонення від посади, якщо прокурор не доведе, що 1. Обставини, які стали підставою для відсторонення від посади, продовжують існувати.
2. Сторона обвинувачення не мала можливості забезпечити досягнення цілей, заради яких було здійснено відсторонення від посади, іншими способами протягом дії попередньої ухвали.
Слідчим суддею встановлено, що ОСОБА_8 підозрюється у вчиненні тяжкого злочину, з клопотання вбачається, що сторона обвинувачення не мала можливості забезпечити досягнення цілей, заради яких здійснено відсторонення від посади, однак за допомогою продовження застосування заходу забезпечення кримінального провадження відсторонення підозрюваного ОСОБА_8 від займаної посади може бути виконане завдання досудового розслідування щодо встановлення та з`ясування всіх обставин вчиненого кримінального правопорушення.
Проте прокурором не надано доказів проведення необхідних слідчих дій для отримання доказів у справі під час дії заходу забезпечення кримінального провадження, а саме відсторонення підозрюваного ОСОБА_8 від посади.
Матеріалами клопотання не підтверджено та прокурором в судовому засіданні не доведено наявність підстав вважати, що підозрювана
ОСОБА_8 може негативно впливати на хід досудового розслідування та протиправно перешкоджати кримінальному провадженню іншим чином; та те, що відсторонення підозрюваного від посади необхідно для припинення або запобігання протиправній поведінці підозрюваної, і що перебуваючи на посаді ОСОБА_8 може самостійно або з допомогою інших службових осіб знищити чи підробити речі і документи, які мають значення для досудового розслідування, незаконними засобами впливати на свідків чи інших учасників кримінального провадження.
Згідно ст. 157 ч. 2 п. 3 КПК України при вирішенні питання про відсторонення від посади слідчий суддя зобов`язаний врахувати наслідки такого відсторонення для інших осіб.
Крім цього, ОСОБА_8 має позитивну характеристику за місцем роботи, проживає в орендованій квартирі, не заміжня, мати не працює, робота є єдиним джерелом її існування.
За таких обставин, під час судового розгляду клопотання не доведено, що без відсторонення підозрюваної від займаної посади неможливо забезпечити швидке, повне та неупереджене досудове розслідування, і такі потреби досудового розслідування виправдовують обмеження гарантованого ст. 43 Конституції України права підозрюваної на працю, тому у клопотанні про продовження строку відсторонення підозрюваної ОСОБА_8 від посади слід відмовити.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 26, 131, 154, 155, 156, 157, 158, 309, 392 КПК України, -
П О С Т А Н О В И В :
Відмовити в задоволенні клопотання прокурора Київської місцевої прокуратури № 7 ОСОБА_3 про продовження строку відсторонення від посади ОСОБА_8 , підозрюваного у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч.3 та ч. 4 ст. 191 КК України.
Ухвала слідчого судді може бути оскаржена безпосередньо до Київського апеляційного суду протягом п`яти днів з дня її оголошення.
Cлідчий суддя ОСОБА_1
Суд | Подільський районний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 05.03.2020 |
Оприлюднено | 06.02.2023 |
Номер документу | 88665047 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про продовження строку відсторонення від посади |
Кримінальне
Подільський районний суд міста Києва
Корнілова Ж. О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні