ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
09 квітня 2020 року Справа № 160/12717/19 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Верба І.О., розглянувши у порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін у місті Дніпрі адміністративну справу за адміністративним позовом Офісу великих платників податків Державної фіскальної служби до Комунального підприємства Адміністративно-технічне управління Дніпропетровської міської ради про стягнення податкового боргу, -
встановив:
І. ПРОЦЕДУРА
1. 17.12.2019 до Дніпропетровського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Офісу великих платників податків Державної фіскальної служби в особі Дніпропетровського управління ОВПП ДФС, в якому позивач просить суд стягнути з Колективного підприємства Адміністративно-технічне управління Дніпропетровської міської ради (код ЄДРПОУ 19157017) податковий борг у сумі 96 172,86 грн за рахунок коштів в обслуговуючих банках та за рахунок готівки.
2. Ухвалою суду від 26.12.2019 позовну заяву залишено без руху із наданням строку для усунення недоліків.
3. 21.01.2020 від відповідача засобами поштового зв`язку на виконання вимог ухвали суду отримано наступні документи:
- належним чином оформлений адміністративний позов із зазначенням правильного найменування відповідача, а саме: Комунальне підприємство Адміністративно-технічне управління Дніпропетровської міської ради;
- належним чином засвідчені копії доказів на обґрунтування позовних вимог;
- пояснення щодо строків звернення до суду.
4. Ухвалою суду від 28.01.2020:
- прийнято адміністративний позов до розгляду та відкрито позовне провадження в адміністративній справі № 160/12717/19;
- призначено справу до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін;
- витребувані додаткові докази у відповідача;
- учасникам справи встановлені строки для подання заяв по суті спору.
5. Ухвала про відкриття спрощеного позовного провадження направлена сторонам у справі та отримана:
- 18.02.2020 Офісом великих платників податків Державної фіскальної служби в особі Дніпропетровського управління ОВПП ДФС;
- поштовий конверт, направлений на адресу Комунального підприємства Адміністративно-технічне управління Дніпропетровської міської ради (пр. Гагаріна, буд. 13/15, м. Дніпро, 49000) 24.02.2020 повернуто до суду зворотно, причина повернення (досилання): адресат вибув .
6. 06.03.2020 від відповідача засобами поштового зв`язку на адресу суду надійшло клопотання із витребуваними судом доказами.
7. Оскільки до матеріалів справи долучені всі необхідні документи та судом вжиті всі необхідні заходи з метою повідомлення сторін про розгляд справи, із врахуванням того, що ухвала суду від 28.01.2020 вважається врученою згідно пункту 4 частини шостої статті 251 КАС України, суд перейшов до розгляду справи по суті після передачі канцелярією повернутої поштою кореспонденції.
ІІ. ДОВОДИ ПОЗИВАЧА
8. Офіс великих платників податків Державної фіскальної служби звернувся до суду, оскільки, відповідач має податковий борг перед бюджетом, який у добровільному порядку не сплачує.
ІІІ. ДОВОДИ ВІДПОВІДАЧА
9. Відповідач заяв по суті спору не надав.
ІV. ОБСТАВИНИ СПРАВИ
10. Комунальне підприємство Адміністративно-технічне управління Дніпропетровської міської ради (код ЄДРПОУ 19157017) зареєстроване 18.08.1995, та знаходиться на податковому обліку у Дніпропетровському управлінні Офісу великих платників податків ДФС.
11. В інтегрованих картках платника обліковується заявлений до стягнення податковий борг з податку на додану вартість в сумі 96 172,86 грн, який виник згідно прийнятих 22.11.2016 СДПІ з ОВП у м. Дніпропетровську МГУ ДФС податкових повідомлень-рішень на підставі акту перевірки від 31.10.2016 № 692/28-01-50-19157017, яким встановлено порушення граничних термінів реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, визначених пунктом 201.10 статті 201 ПК України:
- № 0001725000 на суму штрафу 90 772,11 грн. Грошове зобов`язання частково погашено за рахунок переплати, залишок до сплати складає 36 855,52 грн;
- № 0001745000 на суму штрафу 20 762,69 грн;
- № 0001715000 на суму штрафу 38 554,65 грн.
12. Податкові повідомлення-рішення узгоджені за наслідками оскарження у судовому порядку згідно ухвали Окружного адміністративного суду м. Києва від 17.07.2017 у справі № 826/4832/17, яка набрала законної сили 07.08.2017 (ЄДРСР № 67804449).
13. У зв`язку із наявністю у відповідача податкового боргу Дніпропетровським управлінням Офісу великих платників податків ДФС виставлено Комунальному підприємству Адміністративно-технічне управління Дніпропетровської міської ради податкову вимогу від 04.03.2019 № 395-46, згідно якої сума податкового боргу станом на 03.03.2019 становить 96 172,86 грн за штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами).
14. Податкову вимогу направлено на адресу платника податків за зареєстрованим місцезнаходженням 04.03.2019, однак поштовий конверт 13.13.2019 повернуто до контролюючого органу з поміткою організація вибула .
15. Доказів погашення заявлених узгоджених сум податкового боргу, у тому числі погашенням в порядку календарної черговості, судом з матеріалів справи не встановлено.
V. ПРАВОВЕ РЕГУЛЮВАННЯ СПІРНИХ ПРАВОВІДНОСИН
16. Відповідно до підпункту 14.1.175 пункту 14.1 статті 14 ПК України податковий борг це сума грошового зобов`язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов`язання.
17. Стаття 36 ПК України закріплює, що податковим обов`язком визнається обов`язок платника податку обчислити, задекларувати та/або сплатити суму податку та збору в порядку і строки, визначені цим Кодексом, законами з питань митної справи.
18. Податковий обов`язок виникає у платника за кожним податком та збором.
19. Податковий обов`язок є безумовним і першочерговим стосовно інших неподаткових обов`язків платника податків, крім випадків, передбачених законом.
20. Виконання податкового обов`язку може здійснюватися платником податків самостійно або за допомогою свого представника чи податкового агента.
21. Відповідальність за невиконання або неналежне виконання податкового обов`язку несе платник податків, крім випадків, визначених цим Кодексом або законами з питань митної справи.
22. Відповідно до пункту 54.1 статті 54 ПК України крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов`язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов`язання та/або пені вважається узгодженою.
23. Контролюючий орган зобов`язаний самостійно визначити суму грошових зобов`язань, зменшення (збільшення) суми бюджетного відшкодування та/або зменшення (збільшення) від`ємного значення об`єкта оподаткування податком на прибуток або від`ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, передбачених цим Кодексом або іншим законодавством, якщо: згідно з податковим та іншим законодавством особою, відповідальною за нарахування сум податкових зобов`язань з окремого податку або збору, застосування штрафних (фінансових) санкцій та пені, у тому числі за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності, є контролюючий орган (підпункт 54.3.3 пункту 54.3 статті 54 ПК України).
24. Відповідно до пункту 57.3 статті 57 ПК України у разі визначення грошового зобов`язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1, 54.3.2, 54.3.4 - 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов`язаний сплатити нараховану суму грошового зобов`язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.
25. У разі оскарження рішення контролюючого органу про нараховану суму грошового зобов`язання платник податків зобов`язаний самостійно погасити узгоджену суму, а також пеню та штрафні санкції за їх наявності протягом 10 календарних днів, наступних за днем такого узгодження.
26. Згідно положень абзацу першого пункту 58.1 статті 58 ПК України контролюючий орган надсилає (вручає) платнику податків податкове повідомлення-рішення, якщо сума грошового зобов`язання платника податків, передбаченого податковим або іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, розраховується контролюючим органом відповідно до статті 54 цього Кодексу (крім декларування товарів, передбаченого для громадян) або якщо за результатами перевірки контролюючим органом встановлено факт: заниження або завищення суми податкових зобов`язань, заявленої у податковій декларації.
27. Податкове повідомлення-рішення вважається належним чином врученим платнику податків (крім фізичних осіб), якщо його надіслано у порядку, визначеному статтею 42 цього Кодексу (абзац перший пункту 58.3 статті 58 ПК України).
28. Податкове повідомлення-рішення вважається надісланим (врученим) фізичній особі, якщо його вручено їй особисто чи її представникові, надіслано на адресу за місцем проживання або останнього відомого місцезнаходження фізичної особи з повідомленням про вручення або у порядку, визначеному пунктом 42.4 статті 42 цього Кодексу. У такому самому порядку надсилаються податкові вимоги та рішення про результати розгляду скарг (абзац другий пункту 58.3 статті 58 ПК України).
29. У разі коли пошта не може вручити платнику податків податкове повідомлення-рішення або податкові вимоги, або рішення про результати розгляду скарги через відсутність за місцезнаходженням посадових осіб, їх відмову прийняти податкове повідомлення-рішення або податкову вимогу, або рішення про результати розгляду скарги, незнаходження фактичного місця розташування (місцезнаходження) платника податків або з інших причин, податкове повідомлення-рішення або податкова вимога, або рішення про результати розгляду скарги вважаються врученими платнику податків у день, зазначений поштовою службою в повідомленні про вручення із зазначенням причин невручення (абзац третій пункту 58.3 статті 58 ПК України).
30. Згідно пункту 59.1 статті 59 ПК України у разі коли у платника податків виник податковий борг, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
31. Податкова вимога надсилається не раніше першого робочого дня після закінчення граничного строку сплати суми грошового зобов`язання (абзац перший пункту 59.3 статті 59 ПК України).
32. Податкова вимога повинна містити відомості про факт виникнення грошового зобов`язання та права податкової застави, розмір податкового боргу, який забезпечується податковою заставою, обов`язок погасити податковий борг та можливі наслідки його непогашення в установлений строк, попередження про опис активів, які відповідно до законодавства можуть бути предметом податкової застави, а також про можливі дату та час проведення публічних торгів з їх продажу (абзац другий пункту 59.3 статті 59 ПК України).
33. Відповідно до статті 42 ПК України податкові повідомлення - рішення, податкові вимоги або інші документи, адресовані контролюючим органом платнику податків, повинні бути складені у письмовій формі, відповідним чином підписані та у випадках, передбачених законодавством, завірені печаткою такого контролюючого органу.
34. Документи вважаються належним чином врученими, якщо вони надіслані у порядку, визначеному пунктом 42.4 цієї статті, надіслані за адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) платника податків рекомендованим листом з повідомленням про вручення або особисто вручені платнику податків (його представнику) (пункт 42.2 статті 42 ПК України).
35. Якщо платник податків у порядку та у строки, визначені статтею 66 цього Кодексу, повідомив контролюючий орган про зміну податкової адреси, він на період з дня державної реєстрації зміни податкової адреси до дня внесення змін до облікових даних такого платника податків звільняється від виконання вимог документів, надісланих йому контролюючим органом за попередньою податковою адресою та в подальшому повернених як таких, що не знайшли адресата (пункт 42.3 статті 42 ПК України).
36. Відповідно до підпункту 20.1.34 пункту 20.1 статті 20 ПК України контролюючі органи мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків, на суму податкового боргу або його частини.
37. Порядок стягнення податкового боргу платників податків регулюється статтями 95-99 ПК України.
38. Відповідно до пункту 95.1 статті 95 ПК України контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.
39. Стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання (вручення) такому платнику податкової вимоги (пункт 95.2 статті 95 ПК України).
40. Пунктом 95.3 цієї статті визначено, що стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в органі, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини.
41. Контролюючий орган на підставі рішення суду здійснює стягнення коштів у рахунок погашення податкового боргу за рахунок готівки, що належить такому платнику податків. Стягнення готівкових коштів здійснюється у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України (пункт 95.4 статті 95 ПК України).
42. Вилучені відповідно до цієї статті готівкові кошти вносяться посадовою особою контролюючого органу до банку в день їх стягнення для перерахування до відповідного бюджету чи державного цільового фонду в рахунок погашення податкового боргу платника податків. У разі неможливості внесення зазначених коштів протягом того самого дня їх необхідно внести в банк наступного робочого дня. Забезпечення збереження зазначених коштів до моменту їх внесення в банк здійснюється відповідним контролюючим органом (пункт 95.5 статті 95 ПК України).
43. Механізм стягнення готівки, яка належить платникові податків, у рахунок погашення його податкового боргу визначений Порядком стягнення готівки, яка належить платникові податків, у рахунок погашення його податкового боргу , затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 № 1244 (далі - Порядок № 1244).
44. Згідно пункту 2 Порядку № 1244:
- вилучення готівки у платника податків у рахунок погашення його податкового боргу здійснюється працівниками контролюючого органу з урахуванням вимог пунктів 95.2-95.5 статті 95 ПК України;
- у випадках, передбачених пунктами 95.2-95.4 статті 95 ПК України, рішення керівника (його заступника або уповноваженої особи) контролюючого органу про погашення усієї суми податкового боргу видається за формою згідно з додатком 1 на підставі рішення суду про стягнення коштів за рахунок готівки, що належить платнику податків.
VІ. ОЦІНКА СУДУ
45. Податкові повідомлення-рішення направлені платнику податків за зареєстрованим місцезнаходженням, є врученими згідно правил статей 42, 58 ПК України.
46. Направлена податкова вимога також вважається врученою згідно статей 42, 58 ПК України.
47. Заявлені до стягнення нараховані суми грошових зобов`язань є узгодженими та несплаченими, що є порушенням обов`язку платника податків.
48. Надаючи оцінку заявленим позовним вимогам про стягнення податкового боргу з платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у власності підприємства, суд виходить із того, що статтею 95 ПК України та Порядком № 1244 визначена послідовність прийняття судом та контролюючим органом рішень:
- рішення суду про стягнення кошів з рахунків у банках, обслуговуючих платника податків;
- рішення суду про стягнення коштів за рахунок готівки, що належить платнику податків
- надання судом дозволу на погашення усієї суми податкового боргу за рахунок майна платника податків;
- прийняття контролюючим органом рішення про погашення усієї суми податкового боргу.
49. Здійснюючи заходи щодо погашення податкового боргу контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, та тільки у разі недостатності таких заходів - шляхом продажу майна платника податків, яке перебуває у податковій заставі.
VІІ. ВИСНОВКИ СУДУ
50. З матеріалів справи вбачається наявність податкового боргу, сплата якого не здійснена на час розгляду справи, що є підставою для задоволення позову.
51. Судові витрати за подання цього позову покладаються на позивача, який є суб`єктом владних повноважень, відповідно до статті 139 КАС України.
52. Керуючись статтями 241-246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
вирішив:
53. Адміністративний позов Офісу великих платників податків Державної фіскальної служби (код ЄДРПОУ 39440996; вул. Дегтярівська, 11-Г, м. Київ, 04119) до Комунального підприємства Адміністративно-технічне управління Дніпропетровської міської ради (код ЄДРПОУ 19157017; пр. Гагаріна, буд. 13/15, м. Дніпро, 49000) про стягнення податкового боргу за рахунок коштів в обслуговуючих банках та за рахунок готівки - задовольнити повністю.
54. Стягнути з Комунального підприємства Адміністративно-технічне управління Дніпропетровської міської ради на користь бюджету податковий борг з податку на додану вартість у розмірі 96 172,86 грн шляхом стягнення коштів, які перебувають у власності підприємства з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків та за рахунок готівки, що належить платнику податків.
55. Рішення суду набирає законної сили відповідно до статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржено в порядку та у строки, встановлені статтями 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України. Цей строк продовжується на строк дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України з метою запобігання поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19).
Суддя І.О. Верба
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 09.04.2020 |
Оприлюднено | 10.04.2020 |
Номер документу | 88668028 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Верба Ірина Олександрівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Верба Ірина Олександрівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні