Рішення
від 09.04.2020 по справі 300/64/20
ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"09" квітня 2020 р. справа № 300/64/20

м. Івано-Франківськ

Івано-Франківський окружний адміністративний суд в складі головуючого судді Микитюка Р.В., розглянувши в порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Європа Транс Агро" до Управління Укртрансбезпеки в Івано-Франківській області про скасування постанови № 149813 від 02.01.2020, -

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю "Європа Транс Агро" (надалі також - позивач), 15.01.2020 звернулося в суд з адміністративним позовом з вимогами до Управління Укртрансбезпеки в Івано-Франківській області про скасування постанови про застосування адміністративного-господарського штрафу за № 149813 від 02.01.2020.

Ухвалою Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 20.01.2020 позовну заяву залишено без руху та надано позивачу десятиденний строк для усунення недоліку позовної заяви (а.с. 11-12).

10.02.2020 позивачем зазначений в ухвалі про залишення позовної заяви без руху недолік усунутий, відтак ухвалою Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 14.02.2020 відкрито провадження в даній адміністративній справі за правилами спрощеного позовного провадження відповідно до статті 262 Кодексу адміністративного судочинства України.

06.03.2020 представником відповідача подано суду клопотання про заміну неналежного відповідача управління Укртрансбезпеки в Івано-Франківській області належним відповідачем - Державною службою України з безпеки на транспорті (а.с.48-49).

Згідно ухвали Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 11.03.2020 в задоволенні клопотання про заміну неналежного відповідача - відмовлено (а.с.69-70).

Позовні вимоги мотивовані тим, що відповідач на підставі помилкових висновків про не оформлення позивачем документів, перелік яких визначено статтею 48 Закону України "Про автомобільний транспорт", постановою за № 149813 від 02.01.2020 застосував адміністративно-господарський штраф в розмірі 34 000,00 гривень. Вважає оскаржувану постанову такою, що підлягає скасуванню.

Відповідач направив відзив на позов, в якому позовних вимог не визнав, просив в задоволенні позову відмовити на тій підставі, що відповідачем виявлено факт перевезення позивачем вантажу з перевищенням вагових параметрів без оформлення дозволу, який дає право на рух автомобільними дорогами України, у зв`язку із чим відповідач постановою за № 149813 від 02.01.2020 застосував адміністративно-господарський штраф в розмірі 34 000,00 гривень.

Позивач своїм правом на подання відповіді на відзив не скористався.

Суд, розглянувши у відповідності до вимог статті 262 Кодексу адміністративного судочинства України за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін, дослідивши докази і письмові пояснення, викладених у заяві по суті справи, встановив наступне.

04.11.2019 працівниками Управління Укртрансбезпеки у Черкаській області, на підставі щотижневого графіка проведення рейдових перевірок у період 04.11.2019 - 10.11.2019 від 31.10.2019 (а.с.37) та відповідно до направлення на рейдову перевірку за № 009680 від 04.11.2019 (а.с.38) на автодорозі державного значення Н-08 "Бориспіль - Запоріжжя" на 121 км. проведено рейдову перевірку транспортного засобу з вантажем марки DAF, реєстраційний номер НОМЕР_1 , з причіпом CARSAN, державний номерний знак НОМЕР_2 , під керуванням водія ОСОБА_1 , що належить Товариству з обмеженою відповідальністю "Європа Транс Агро". За результатами перевірки складено акт проведення перевірки додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час виконання перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом за № 178286 від 04.11.2019 (а. с. 34).

Під час перевірки виявлено надання послуг з внутрішніх вантажних перевезень згідно товарно-транспортної накладної за № 003599 від 04.11.2019, без дозволу, який надає право на рух автомобільними дорогами України з перевищенням вагових параметрів або документа про внесення сплати за проїзд великовагових транспортних засобів, а саме здійснено перевезення вантажу загальною масою 48,020 тон, при допустимих 40 тон.

Акт проведення перевірки додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час виконання перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом за № 178286 від 04.11.2019 передано до Управління Укртрансбезпеки в Івано-Франківській області для прийняття відповідного рішення.

02.01.2020 постановою Управління Укртрансбезпеки в Івано-Франківській області про застосування адміністративного-господарського штрафу за № 149813, за не оформлення позивачем документів, перелік яких визначено статтею 48 Закону України "Про автомобільний транспорт", відповідно до абзацу 16 частини 1 статті 60 Закону України "Про автомобільний транспорт", стягнуто з позивача адміністративно-господарський штраф в розмірі 34 000,00 гривень (а. с. 8).

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, які склалися між сторонами, суд зазначає наступне.

Відповідно до приписів частини 2 статті 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відносини між автомобільними перевізниками, замовниками транспортних послуг, органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування, пасажирами, власниками транспортних засобів, а також їх відносини з юридичними та фізичними особами - суб`єктами підприємницької діяльності, які забезпечують діяльність автомобільного транспорту та безпеку перевезень регулює Закон України "Про автомобільний транспорт" від 05.04.2001 року № 2344-III (надалі - Закон № 2344-III).

Цей Закон регулює відносини між автомобільними перевізниками, замовниками транспортних послуг, органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування, пасажирами, власниками транспортних засобів, а також їх відносини з юридичними та фізичними особами - суб`єктами підприємницької діяльності, які забезпечують діяльність автомобільного транспорту та безпеку перевезень (стаття 3 Закону).

Відповідно до статті 6 Закону України "Про автомобільний транспорт" постановою Кабінету Міністрів України за № 1567 від 08.11.2006 затверджено Порядок здійснення державного контролю на автомобільному транспорті (далі - Порядок).

Цей Порядок визначає процедуру здійснення державного контролю за додержанням суб`єктами господарювання, які провадять діяльність у сфері автомобільного транспорту (далі - суб`єкти господарювання), вимог законодавства про автомобільний транспорт, норм та стандартів щодо організації перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом, норм міжнародних договорів про міжнародне автомобільне сполучення, виконанням умов перевезень, визначених дозволом на перевезення на міжобласних автобусних маршрутах, вимог Європейської угоди щодо роботи екіпажів транспортних засобів, які виконують міжнародні автомобільні перевезення, дотриманням габаритно-вагових параметрів, наявністю дозвільних документів на виконання перевезень та відповідністю виду перевезень, відповідних ліцензій, внесенням перевізниками-нерезидентами платежів за проїзд автомобільними дорогами.

У разі виявлення в ході перевірки транспортного засобу порушення законодавства про автомобільний транспорт посадовими особами, що провели перевірку, складається акт за формою згідно з додатком 3 (пункт 21 Порядку).

Справа про порушення розглядається в органі державного контролю за місцезнаходженням суб`єкта господарювання або за місцем виявлення порушення (за письмовою заявою уповноваженої особи суб`єкта господарювання) не пізніше ніж протягом двох місяців з дня його виявлення (пункту 25 Порядку).

Справа про порушення розглядається у присутності уповноваженої особи суб`єкта господарювання. Про час і місце розгляду справи про порушення уповноважена особа суб`єкта господарювання повідомляється під розписку чи рекомендованим листом із повідомленням (пункту 26 Порядку).

У разі неявки уповноваженої особи суб`єкта господарювання справа про порушення розглядається без її участі. За наявності підстав керівник органу державного контролю або його заступник виносить постанову про застосування адміністративно-господарських штрафів, яка оформляється згідно з додатком 5 (пункту 27 Порядку).

Пунктом 22.5 постанови Кабінету Міністрів України "Про Правила дорожнього руху" за № 1306 від 10.10.2001 встановлено, що за спеціальними правилами здійснюється дорожнє перевезення небезпечних вантажів, рух транспортних засобів та їх составів у разі, коли хоч один з їх габаритів перевищує за шириною 2,6 м, за висотою від поверхні дороги - 4 м (для контейнеровозів на встановлених Укравтодором і Національною поліцією маршрутах - 4,35 м), за довжиною - 22 м (для маршрутних транспортних засобів - 25 м), фактичну масу понад 40 т (для контейнеровозів - понад 44 т, на встановлених Укравтодором і Національною поліцією для них маршрутах - до 46 т), навантаження на одиночну вісь - 11 т (для автобусів, тролейбусів - 11,5 т), здвоєні осі - 16 т, строєні - 22 т (для контейнеровозів навантаження на одиночну вісь - 11 т, здвоєні осі - 18 т, строєні - 24 т) або якщо вантаж виступає за задній габарит транспортного засобу більш як на 2 м.

Рух транспортних засобів та їх составів з навантаженням на одиночну вісь понад 11 т, здвоєні осі - понад 16 т, строєні осі - понад 22 т або фактичною масою понад 40 т (для контейнеровозів - навантаження на одиночну вісь - понад 11 т, здвоєні осі - понад 18 т, строєні осі - понад 24 т або фактичною масою понад 44 т, а на встановлених Укравтодором і Національною поліцією для них маршрутах - понад 46 т) у разі перевезення подільних вантажів автомобільними дорогами забороняється.

Відповідно до статті 48 Закону України "Про автомобільний транспорт" автомобільні перевізники, водії повинні мати і пред`являти особам, які уповноважені здійснювати контроль на автомобільному транспорті та у сфері безпеки дорожнього руху, документи, на підставі яких виконують вантажні перевезення.

Документами для здійснення внутрішніх перевезень вантажів є: для автомобільного перевізника - документ, що засвідчує використання транспортного засобу на законних підставах, інші документи, передбачені законодавством; для водія - посвідчення водія відповідної категорії, реєстраційні документи на транспортний засіб, товарно-транспортна накладна або інший визначений законодавством документ на вантаж, інші документи, передбачені законодавством.

У разі перевезення вантажів з перевищенням габаритних або вагових обмежень обов`язковим документом також є дозвіл, який дає право на рух автомобільними дорогами України, виданий компетентними уповноваженими органами, або документ про внесення плати за проїзд великовагових (великогабаритних) транспортних засобів, якщо перевищення вагових або габаритних обмежень над визначеними законодавством становить менше семи відсотків.

Суд встановив, що 04.11.2019 працівниками Управління Укртрансбезпеки у Черкаській області на автодорозі державного значення Н-08 "Бориспіль - Запоріжжя" на 121 км. проведено перевірку транспортного засобу з вантажем марки DAF, реєстраційний номер НОМЕР_1 , з причіпом CARSAN, державний номерний знак НОМЕР_2 , що належить Товариству з обмеженою відповідальністю "Європа Транс Агро", якою встановлено надання послуг з внутрішніх вантажних перевезень вантажу загальною масою 48,020 тон, при допустимих 40 тон, без дозволу, який надає право на рух автомобільними дорогами України з перевищенням вагових параметрів або документа про внесення сплати за проїзд великовагових транспортних засобів.

Абзацом 16 частини 1 статті 60 Закону України "Про автомобільний транспорт" встановлено, що за порушення законодавства про автомобільний транспорт до автомобільних перевізників застосовуються адміністративно-господарські штрафи за перевищення встановлених законодавством габаритно-вагових норм понад 20% при перевезенні вантажу без відповідного дозволу, перелік яких визначений статтями 39 та 48 цього Закону, - штраф у розмірі двох тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Таким чином, постановою Управління Укртрансбезпеки в Івано-Франківській області про застосування адміністративного-господарського штрафу за № 149813 від 02.01.2020, правомірно за перевищення встановлених законодавством габаритно-вагових норм понад 20% при перевезенні вантажу без відповідного дозволу, стягнуто з позивача адміністративно-господарський штраф в розмірі 34 000,00 гривень.

Щодо твердження позивача, що у присутності водія жодних документів, у тому числі акту не було складено, акт №178286 від 04.11.2019 не був наданий на підпис водію, то суд зазначає слідуюче.

Водій ОСОБА_1 акт проведення перевірки №178286 від 04.11.2019, акт про перевищення транспортним засобом вагових параметрів №035558 від 04.11.2019 підписав, про що є відмітки у матеріалах справи (а.с. 34, 41). В акті проведення перевірки додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт №178286, водій ОСОБА_1 в графі акту пояснення водія про причини порушень вказав маса вантажу 32,320 повна маса 48,020 кг. Працівники Укртрансбезпеки під час проведення перевірки склали матеріали в присутності водія, та надали водію акт для ознайомлення, підпису та надання пояснень. Акт №178286 від 04.11.2019 містить інформацію яку надав водій ОСОБА_1 .

Позивач у позовній заяві зазначає, що іншого документа, який би підтвердив, що 04.11.2019 посадовими особами Укртрансбезпеки визначалися вагові параметри вказаного транспортного засобу на стаціонарному чи пересувному пункті, не надано, то суд з цього приводу відмічає, що під час перевірки посадовими особами Укртрансбезпеки 04.11.2019 було здійснено документальний габаритно-ваговий контроль, відповідно до даних ТТН №003599 від 04.11.2019, а не як зазначає позивач точний габаритно-ваговий контроль з використанням зважувального обладнання та складено акт про перевищення транспортним засобом нормативних вагових параметрів №035558 від 04.11.2019, розрахунок від 04.11.2019 плати за проїзд великовагових та (або) великогабаритних транспортних засобів автомобільними дорогами загального користування та нараховано плату за проїзд 84 євро, акт проведення перевірки №176286 від 04.11.2019 (а.с. 39-41).

У вищевказаних документах є підпис водія ОСОБА_1 , тому твердження позивача про ненадання інших документів крім акту №178286 від 04.11.2019 є безпідставними.

Згідно п. 16 Постанови КМУ від 27.06.2007 №879, якою затверджено Порядок здійснення габаритно-вагового контролю та справляння плати за проїзд автомобільними дорогами загального користування транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів, вагові та/або габаритні параметри яких перевищують нормативні, встановлено, що габаритно-ваговий контроль включає документальний та/або точний контроль.

Пунктом 6 зазначеного вище Порядку здійснення габаритно-вагового контролю передбачено, що габаритно-ваговий контроль, крім документального, здійснюється виключно в пунктах габаритно-вагового контролю посадовими особами та/або працівниками відповідних органів.

Що стосується тверджень позивача, що посадовими особами Укртрансбезпеки не виконано вимогу п. 10 Порядку зупинення транспортного засобу, що здійснює перевезення вантажів, посадовими особами Державної служби України з безпеки на транспорті та її територіальних органів затверджених постановою №422 від 20.05.2013 під час звернення до водія посадова особа зобов`язана привітатися, назвати свою посаду і прізвище, пред`явити службове посвідчення, направлення на перевірку та повідомити про причину зупинення транспортного засобу, то суд з цього приводу зазначає наступне.

В акті проведення перевірки №178286 від 04.11.2019, що надавався для ознайомлення водію зазначено прізвища, ім`я, та по-батькові посадових осіб, які проводили перевірку, вказано їхні посади, зазначено номер направлення на перевірку №009680 від 04.11.2019. Будь-яких зауважень водій ОСОБА_1 з приводу перевірки, чи не отримання ним відповідних документів від працівників Укртрансбезпеки не висловлював.

Начальником Управління Укртрансбезпеки у Черкаській області на виконання окремого доручення Укртрансбезпеки від 05.05.2018 №320/03/13-18 затверджено щотижневий графік проведення перевірок у період з 04.11.2019 - 10.11.2019. На підставі щотижневого графіка проведення перевірок від 31.10.2019 старшому державному інспектору Лістровому У.П. та головному спеціалісту Атамась О.А. було видано направлення на рейдову перевірку №009680 від 04.11.2019. Зазначені документи були в посадових осіб Управління Укртрансбезпеки у Черкаській області, на підставі чого у матеріалах справи міститься копія щотижневого графіка проведення перевірок у період з 04.11.2019 - 10.11.2019, направлення на рейдову перевірку №009680 від 04.11.2019, посвідчення Лістрового Е.П. , Атамась О.А. (а.с.37-38, 44-45).

Суд звертає увагу, що в адміністративному судочинстві діє принцип офіційного з`ясування усіх обставин справи, який полягає в активній позиції суду щодо з`ясування всіх обставин у справі (пункт 4 частини 3 статті 2, частини 2, 4 статті 9, частина 3 статті 77, частина 6 статті 94 КАС України).

Приписами статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім того, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

З урахуванням встановлених обставин, суд вважає, що відповідач обґрунтував правомірність застосування до позивача штрафу у розмірі 34 000,00 грн. згідно оскаржуваної постанови про застосування адміністративно-господарського штрафу за № 149813 від 02.01.2020.

З огляду на наведене, суд прийшов до переконання, що приймаючи оскаржуване рішення, відповідач діяв на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення; безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення; з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Враховуючи вищевикладене, суд прийшов до висновку, що позовні вимоги є необґрунтованими та безпідставними, а відтак в задоволенні даного позову слід відмовити.

Судові витрати, які підлягають розподілу відповідно до статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України, відсутні.

На підставі статті 129-1 Конституції України, керуючись статтями 139, 241-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

В задоволенні позову Товариства з обмеженою відповідальністю "Європа Транс Агро" (код ЄДРПОУ 41101091, вулиця Івасюка, 62, місто Івано-Франківськ, Івано-Франківська область, 76018) до Управління Укртрансбезпеки в Івано-Франківській області (код ЄДРПОУ 39816845, вулиця Тополина, 3, село Угорники, місто Івано-Франківськ, 76492) про визнання протиправною та скасування постанови №149813 від 02.01.2020, - відмовити.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку. Відповідно до статей 255, 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга на рішення суду подається безпосередньо до суду апеляційної інстанції або через Івано-Франківський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня складення рішення в повному обсязі.

Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручене у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження рішення суду, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Строк на апеляційне оскарження також може бути поновлений в разі його пропуску з інших поважних причин, крім випадків, визначених частиною другою статті 299 цього Кодексу.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

Суддя Микитюк Р.В.

Дата ухвалення рішення09.04.2020
Оприлюднено09.04.2020

Судовий реєстр по справі —300/64/20

Рішення від 09.04.2020

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Микитюк Р.В.

Ухвала від 11.03.2020

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Микитюк Р.В.

Ухвала від 14.02.2020

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Микитюк Р.В.

Ухвала від 20.01.2020

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Микитюк Р.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні