Рішення
від 08.04.2020 по справі 400/157/20
МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

08 квітня 2020 р. № 400/157/20 м. Миколаїв

Миколаївський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Лебедєвої Г.В., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження в порядку письмового провадження справу за адміністративним позовом Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Миколаївській області до Професійно-технічного училища № 42 про застосування заходів реагування у сфері держаного нагляду,-

ВСТАНОВИВ:

До Миколаївського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Миколаївській області (надалі - позивач) до Професійно-технічного училища № 42 (надалі - відповідач) про застосування до Професійно-технічного училища № 42 (ЄДРПОУ 02546097), що розташовано за адресою: вул. Перемоги, 17, с. Андріївка, Баштанський район, Миколаївська область захід реагування у вигляді повного зупинення роботи об`єкта перевірки, експлуатації його будівель, споруд та приміщень до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної, пожежної безпеки та у сфері цивільного захисту, що створюють загрозу життю та здоров`ю людей.

Ухвалою суду від 17.01.2020 року позовну заяву Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Миколаївській області залишено без руху та надано позивачу строк для усунення недоліків позовної заяви.

30.01.2020 року на виконаня ухвали суду від 17.01.2020 року позивачем до канцелярії Миколаївського окружного адміністративного суду надано докази сплати судового збору в сумі 2102,00 грн.

Ухвалою від 04.02.2020 року Миколаївський окружний адміністративний суд відкрив провадження у справі № 400/157/20 та ухвалив розглядати справу за правилами спрощеного позовного провадження з повідомленням (викликом) сторін.

Свої позовні вимоги позивач обґрунтовує тим, що перевіркою Професійно-технічного училища № 42 встановлені порушення правил пожежної і техногенної безпеки, які створюють безпосередню загрозу життю та здоров`ю людини, що є підставою для застосування заходу реагування у виді заборони експлуатації об`єктів, будівель та споруд, які належать Фірмі з обмеженою відповідальністю "Бриз". З огляду на вищезазначене, просить суд задовольнити позовні вимоги в повному обсязі.

Відповідач відзив на позовну заяву не надав.

У разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними матеріалами, відповідно до вимог ч. 6 ст. 162 КАС України.

Представник позивача в судове засідання, призначене на 02.04.2020 року не з`явився, про дату, час та місце судового розгляду повідомлений належним чином. До канцелярії Миколаївського окружного адміністративного суду від представника позивача надійшло клопотання про розгляд справи за його відсутності в порядку письмового провадження.

Представник відповідача в судове засідання, призначене на 04.02.2020 року не з`явився, про дату, час та місце судового розгляду повідомлявся належним чином, про причини неявки суд не сповістив. Заяв чи клопотань до суду не надходило.

Суд клопотання представника позивача задовольнив та на підставі частини 9 статті 205 КАС України, суд здійснив розгляд справи у письмовому провадженні.

Розглянувши матеріали справи, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступне.

12.12.2019 року Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Миколаївській області видало наказ № 612 "Про проведення позапланових заходів державного нагляду (контролю)", відповідно до якого у грудні 2019 року заплановано проведення перевірки Професійно-технічного училища № 42.

Судом встановлено, що 17.12.2019 року відповідно до вимог Кодексу цивільного захисту України, наказу ГУ ДСНС України в Миколаївській області № 612 "Про проведення позапланових заходів державного нагляду (контролю)" на підставі посвідчення на проведення перевірки від 17.12.2019 року № 241 начальником Баштанського районного сектору ГУ ДСНС України в Миколаївській області підполковником служби цивільного захисту Бочаком Д.Є. та провідним інспектором Баштанського районного сектору ГУ ДСНС України в Миколаївській області Черненком Є.В. у присутності директора Професійно-технічного училища № 42 Бенюха Ю. здійснено позапланову перевірку Професійно-технічного училища № 42 (ЄДРПОУ 02546097), розташованого за адресою: вул. Перемоги, 17, с. Андріївка, Баштанський район, Миколаївська область під час якої перевірено територію, будівлю, приміщення з метою перевірки додержання (виконання) вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки.

За результатом проведеної перевірки складено акт № 239 від 18.12.2019 року, яким зафіксовані 42 порушення з боку відповідача, примірник якого отримано 18.12.2019 року директором Професійно-технічного училища № 42 Бенюхом Ю . та підписано без заперечень.

Позивачем зазначено, що серед виявлених порушень вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної і пожежної безпеки зазначених в Акті перевірки, є особливо небезпечні, оскільки створюють загрозу життю та здоров`ю людей, а саме:

- двері на шляху евакуації з навчального корпусу відчиняються не в напрямку виходу, (порушено стаття 55 КЦЗУ, п. 2.27 глави 2 розділу III Правил пожежної безпеки України відповідно до якого двері на шляхах евакуації повинні відчинятися в напрямку виходу з будівель (приміщень);

- двері виходів на зовнішні сходи гуртожитку забиті, (порушено стаття 55 КЦЗУ, п. 2.31 розділу III Правил пожежної безпеки України відповідно до якого забивати, заварювати, замикати на замки, болтові з`єднання та інші запори, що важко відчиняються зсередини, двері на шляхах евакуації та евакуаційних виходах);

- сходові клітки коридори та інші шляхи евакуації не забезпечені евакуаційним освітленням, (порушено стаття 55 КЦЗУ, п. 2.31 розділу III Правил пожежної безпеки України відповідно до якого сходові клітки, внутрішні відкриті та зовнішні сходи, коридори, проходи та інші шляхи евакуації мають бути забезпечені евакуаційним освітленням);

- допускається улаштування у сходових клітках навчального корпусу, бібліотеки та гуртожитку приміщень призначених для зберігання інвентарю, (порушено стаття 55 КЦЗУ, п. 2.37 глави 2 розділу III Правил пожежної безпеки України не допускається улаштовувати у сходових клітках приміщення будь- якого призначення (кіоски), обладнання);

- з`єднання, відгалуження та окінцювання жил проводів і кабелів в приміщеннях кабінетів № 3, 5, 7, 12, в електрощитах гуртожитку на першому та другому поверсі, в бібліотеці, кухні, не здійснено за допомогою опресування, зварювання, паяння або затискачів, (порушено стаття 55 КЦЗУ, пункт 1.6 глави 1 розділу IV Правил пожежної безпеки України відповідно до якого з`єднання, відгалуження та окінцювання жил проводів і кабелів мають здійснюватися за допомогою опресування, зварювання, паяння або затискачів);

- відгалужувальні та з`єднувальні коробки в кабінах № 3, 5, 7, 15 та швейної майстерні гуртожитку не закриті кришками з негорючих або важко горючих матеріалів, (порушено стаття 55 КЦЗУ, пункт 1.7 глави 1 розділу IV Правил пожежної безпеки України відповідно до якого в електропроводках вибухонебезпечних і пожежонебезпечних зон відгалужувальні та з`єднувальні коробки повинні бути закриті кришками з негорючих або важкошрючих матеріалів);

- допускається експлуатація тимчасових електромереж у підсобному приміщенні кабінету №7 та в гостьовій кімнаті гуртожитку, (порушено стаття 55 КЦЗУ, пункт 1.8 глави 1 розділу IV Правил пожежної безпеки України відповідно до якого улаштування та експлуатація тимчасових електромереж забороняються);

- допускається прокладання електромереж у кабінеті майстра, адміністратора ДЕБО, підсобному приміщенні кабінету № 12, приміщенні швейної майстерні у гуртожитку та зовнішньої електромережі їдальні безпосередньо горючою основою, (порушено стаття 55 КЦЗУ, пункт 1.12 глави 1 розділу IV Правил пожежної безпеки України відповідно до якого у разі відкритого прокладання незахищених проводів та захищених проводів (кабелів) з оболонками з горючих матеріалів відстань від них до горючих основ (конструкцій, деталей) повинна становити не менше 0,01 метра. У разі неможливості забезпечити вказану відстань провід (кабель) слід відокремлювати від горючої поверхні шаром негорючого матеріалу, який виступає з кожного боку проводу (кабелю) не менше ніж на 0,01 метра);

- відсутній індивідуальний електрозахист на нагрівальні електропанелі у приміщеннях гуртожитку основою, (порушено стаття 55 КЦЗУ, пункт основою (порушено стаття 55 КЦЗУ, пункт 1.14 глави 1 розділу IV Правил пожежної безпеки України відповідно до якого для опалення будинків та приміщень площею до 50 м-2, мобільних (інвентарних) будівель можуть застосовуватися масляні радіатори та нагрівальні електропанелі із закритими нагрівальними елементами. Такі радіатори та електропанелі повинні мати справний індивідуальний електрозахист і терморегулятор);

- електровимикач в підсобному приміщенні кабінету № 12 встановлено на горючій основі без підкладанням під нього суцільного негорючого матеріалу, що виступає за габарити не менше ніж на 0,01 метра, (порушено стаття 55 КЦЗУ, пункт 1.17 глави 1 розділу IV Правил пожежної безпеки України відповідно до якого електророзетки, вимикачі, перемикачі та інші подібні апарати повинні встановлюватися на не горючі основи (конструкції) або з підкладанням під них суцільного негорючого матеріалу, що виступає за габарити апарата не менше ніж на 0,01 метра);

- допускається експлуатація проводу з пошкодженою ізоляцією в приміщенні електрика, (порушено стаття 55 КЦЗУ, пункт 1.18 глави 1 розділу IV Правил пожежної безпеки України відповідно до якого забороняється експлуатація кабелів і проводів з пошкодженою або такою, що в процесі експлуатації втратила захисні властивості, ізоляцією);

- допускається застосування для опалення приміщення електрика нестандартного (саморобного) електронагрівального обладнання, (порушено стаття 55 КЦЗУ, пункт 1.18 глави 1 розділу IV Правил пожежної безпеки України відповідно до якого забороняється застосування для опалення приміщення нестандартного (саморобного) електронагрівального обладнання);

- підвішування світильників в приміщеннях кабінету № 15, приміщенні з настільним тенісом гуртожитку, допускається безпосередньо на струмопровідні проводи, (порушено стаття 55 КЦЗУ, пункт 1.18 глави 1 розділу IV Правил пожежної безпеки України відповідно до якого забороняється підвішування світильників безпосередньо на струмопровідні проводи, обгортання електроламп і світильників папером, тканиною та іншими горючими матеріалами, експлуатація їх зі знятими ковпаками (розсіювачами);

- не виконано захист будівель навчального корпусу, лабораторій, зерноскладу, гаражів та їдальні від прямих попадань блискавки і вторинних її проявів, а також їх перевірка виконано відповідно до вимог ДСТУ Б В.2.5- 38:2008 "Інженерне обладнання будинків і споруд. Улаштування блискавкозахисту будівель і споруд", (порушено стаття 55 КЦЗУ, пункт 1.21 глави 1 розділу IV Правил пожежної безпеки України відповідно до якого захист будівель, споруд та зовнішніх установок від прямих попадань блискавки і вторинних її проявів, а також їх перевірку необхідно виконувати відповідно до вимог ДСТУ Б В.2.5-38:2008 Інженерне обладнання будинків і споруд. Улаштування блискавкозахисту будівель і споруд );

приміщення електрощитової у гуртожитку не відокремлене протипожежними дверима ІІ-го типу, (порушено стаття 55 КЦЗУ, пункт 1.24 глави 1 розділу IV Правил пожежної безпеки України відповідно до якого забороняється влаштовувати незаповнені отвори в протипожежних перешкодах, які відокремлюють електрощитові);

будинки, приміщення та споруди системами протипожежного захисту відповідно до ДБН В.2.5-56:2014 "Системи протипожежного захисту" не обладнано, (порушено стаття 55 КЦЗУ, пункт 1.2 глави 1 розділу V Правил пожежної безпеки України відповідно до якого будинки, приміщення та споруди повинні обладнуватися системами протипожежного захисту відповідно до ДБН В.2.5-56:2014 Системи протипожежного захисту );

не забезпечено утримання у справному стані пожежного резервуару, (порушено стаття 55 КЦЗУ, підпункт 2 п. 2.1 глави 2 розділу V Правил пожежної безпеки України відповідно до якого пожежні гідранти та пожежні резервуари повинні бути справними і утримуватися таким чином, щоб забезпечити безперешкодний забір води пожежними автомобілями);

пожежні кран-комплекти не укомплектовані пожежними рукавами однакового з ним діаметра та стволами, а також важелем для полегшення відкривання вентиля, (порушено стаття 55 КЦЗУ, підпункт 2 п. 2.2 глави 2 розділу V Правил пожежної безпеки України відповідно до якого кожен пожежний кран-комплект має бути укомплектований пожежним рукавом однакового з ним діаметра та стволом, кнопкою дистанційного запуску пожежних насосів (за наявності таких насосів), а також важелем для полегшення відкривання вентиля. Елементи з`єднання пожежного крана, рукавів та ручного пожежного ствола мають бути однотипними);

- пожежні кран-комплекти не утримуються у справному стані, (порушено стаття 55 КЦЗУ, підпункт 9 п. 2.2 глави 2 розділу V Правил пожежної безпеки України відповідно до якого пожежні кран-комплекти не рідше одного разу на рік підлягають технічному обслуговуванню і перевірці на працездатність шляхом пуску води з реєстрацією результатів перевірки у спеціальному журналі обліку технічного обслуговування. Пожежні кран-комплекти повинні постійно бути справними і доступними для використання);

- будинки, споруди, приміщення не забезпечено первинними засобами пожежогасіння згідно норм, а саме: вогнегасники порошковими з масою заряду вогнегасної речовини 5 кг і більше на кожному поверсі будинків, а також газовому вогнегаснику з величиною заряду вогнегасної речовини 3 кг і більше на 20 м2 площі підлоги в приміщеннях з оргтехнікою, коморах, електрощитових та інших технічних приміщеннях та на 50 м2 площі підлоги в приміщеннях архіву, бібліотеки. Для гуртожитку додатково один водяний (ВВ-5, ВВ-6), або водопійний (ВВП-6), або один порошковий (ВП-2, ВП-3) вогнегасник на одну житлову секцію, (порушено стаття 55 КЦЗУ, пункт 3.6 глави 2 розділу V Правил пожежної безпеки України відповідно до якого до початку експлуатації об`єкти (будинки, споруди, приміщення, технологічні установки) повинні бути забезпечені первинними засобами пожежогасіння згідно з Правилами експлуатації та типові норми належності вогнегасників);

- технічне обслуговування наявних вогнегасників не здійснюється, (порушено стаття 55 КЦЗУ, пункт 3.17 глави 2 розділу V Правил пожежної безпеки України відповідно до якого технічне обслуговування вогнегасників повинно здійснюватися відповідно до Правилами експлуатації та типові норми належності вогнегасників).

Вирішуючи вказаний публічно-правовий спір, суд виходить з наступного.

Згідно підпункту 39 пункту 4 Положення про Державну службу України з надзвичайних ситуацій, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16.12.2015 № 1052, ДСНС України відповідно до покладених на неї завдань організовує і здійснює державний нагляд (контроль) за додержанням вимог законів та інших нормативно-правових актів з питань техногенної та пожежної безпеки, цивільного захисту міністерствами, іншими центральними органами виконавчої влади, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, місцевими держадміністраціями, іншими державними органами та органами місцевого самоврядування, суб`єктами господарювання.

Положенням про Головне Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Миколаївській області, затвердженим наказом ДСНС України від 21.09.2017 №507 передбачено, що ГУ ДСНС України у Миколаївській області, відповідно до покладених на нього завдань, на відповідній території здійснює безпосередньо та через підпорядковані підрозділи нагляд (контроль) за додержанням і виконанням вимог законодавства у сферах пожежної і техногенної безпеки та цивільного захисту місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами і організаціями усіх форм власності, іншими суб`єктами господарювання, а також громадянами України, іноземцями та особами без громадянства. Відповідно до ч. 2 ст. 68 Кодексу цивільного захисту України у разі встановлення порушення вимог законодавства у сфері техногенної і пожежної безпеки, що створює загрозу життю та здоров`ю людей, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, звертаються до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень, випуску та реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту у порядку, встановленому законом. Положеннями ст. 3 Конституції України передбачено, що людина, її життя і здоров`я, честь і гідність, недоторканість і безпека визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю. Аналіз вищезазначених норм законодавства свідчить про те, що для звернення Головним управлінням Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Миколаївській області до суду з вказаним позовом, обов`язковою умовою є те, що такі порушення створюють загрозу життю та/або здоров`ю людей, та належними доказами існування такої загрози є результати перевірки.

Відповідно до ст.1 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб`єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, прийнятного рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища. Відповідно до ч.1 ст.68 Кодексу цивільного захисту України посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, у разі порушення вимог законодавства з питань техногенної та пожежної безпеки, у т.ч. невиконання їх законних вимог, зобов`язані застосовувати санкції, визначені законом.

Згідно підпункту 48 пункту 4 Положення про Державну службу України з надзвичайних ситуацій, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16.12.2015 № 1052, ДСНС України складає акти перевірок, видає приписи, постанови, розпорядження про усунення порушень вимог законодавства у сфері цивільного захисту, пожежної та техногенної безпеки, а в разі встановлення порушень, що створюють загрозу життю та здоров`ю людей, звертається безпосередньо та через територіальні органи до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення до повного усунення порушень.

Відповідно до ст. 20 Кодексу цивільного захисту України (далі - КЦЗ) суб`єкт господарювання є суб`єктом забезпечення цивільного захисту.

Частиною 1 ст. 20 КЦЗ України визначено обов`язки суб`єктів господарювання у сфері цивільного захисту.

Згідно зі ст. 51, 55 КЦЗ забезпечення техногенної та пожежної безпеки суб`єкта господарювання покладається на їх власників та/або керівників.

Як встановлено частиною 1 статті 70 Кодексу цивільного захисту України, підставою для звернення центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, об`єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів є: 1) недотримання вимог пожежної безпеки, визначених цим Кодексом, іншими нормативно-правовими актами, стандартами, нормами і правилами; 2) порушення вимог пожежної безпеки, передбачених стандартами, нормами і правилами, під час будівництва приміщень, будівель та споруд виробничого призначення; 3) випуск і реалізація вибухопожежонебезпечної продукції та продукції протипожежного призначення з відхиленням від стандартів чи технічних умов або без даних щодо відповідності такої продукції вимогам пожежної безпеки; 4) нездійснення заходів щодо захисту персоналу від шкідливого впливу ймовірних надзвичайних ситуацій; 5) відсутність на виробництвах, на яких застосовуються небезпечні речовини, паспортів (формулярів) на обладнання та апаратуру або систем із забезпечення їх безперебійної (безаварійної) роботи; 6) невідповідність кількості засобів індивідуального захисту органів дихання від небезпечних хімічних речовин нормам забезпечення ними працівників суб`єкта господарювання, їх непридатність або відсутність; 7) порушення правил поводження з небезпечними речовинами; 8) відсутність або непридатність до використання засобів індивідуального захисту в осіб, які здійснюють обслуговування потенційно небезпечних об`єктів або об`єктів підвищеної небезпеки, а також в осіб, участь яких у ліквідації наслідків надзвичайної ситуації передбачена планом локалізації і ліквідації наслідків аварій; 9) відсутність на об`єкті підвищеної небезпеки диспетчерської служби або її неготовність до виконання покладених на неї завдань, у тому числі через відсутність відповідних документів, приладів, обладнання або засобів індивідуального захисту; 10) неготовність до використання за призначенням аварійно-рятувальної техніки, засобів цивільного захисту, а також обладнання, призначеного для забезпечення безпеки суб`єктів господарювання; 11) проведення робіт з будівництва будинків та споруд, розміщення інших небезпечних об`єктів, інженерних і транспортних комунікацій, які порушують встановлений законодавством з питань техногенної безпеки порядок їх проведення або проведення яких створює загрозу безпеці населення, суб`єктам господарювання, обладнанню та майну, що в них перебувають.

Відповідно до ч. 2 ст. 70 КЦЗ України, повне або часткове зупинення роботи підприємств, об`єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, виконання робіт, надання послуг здійснюється виключно за рішенням адміністративного суду.

Згідно ст. ст. 67, 68 Кодексу цивільного захисту України скасування заходу реагування, або зняття вимог щодо застосування такого заходу реагування, можливе лише за умови повного усунення порушень законодавства щодо техногенної, пожежної безпеки і цивільного захисту населення.

Жодних доказів, пояснень, доводів, щодо усунення порушень станом на час розгляду справи від відповідача не надходило.

Суд вважає за необхідне зазначити, що примірник Акту перевірки був отриманий та підписаний директором Професійно-технічного училища № 42 Бенюхом Ю. без жодних скарг та зауважень.

Так, відповідно до ч. 6 ст. 7 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності", якщо суб`єкт господарювання не погоджується з актом, він підписує акт із зауваженнями. Зауваження суб`єкта господарювання щодо здійснення державного нагляду (контролю) є невід`ємною частиною акта органу державного нагляду (контролю). У разі відмови суб`єкта господарювання підписати акт посадова особа органу державного нагляду (контролю) вносить до такого акта відповідний запис.

Таким чином, оскільки у відповідача під час підписання Акту перевірки зауважень до форми та змісту останнього не виникло, а також беручи до уваги положення ч. 6 ст. 7 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності", які в даному випадку носять для суб`єкта господарювання імперативний характер, суд дійшов висновку, що відповідач погодився з усіма встановленими під час перевірки порушеннями.

З огляду на встановлені в акті порушення, суд приходить до висновку, що подальша робота Професійно-технічного училища № 42 (ЄДРПОУ 02546097), розташованого за адресою: вул. Перемоги, 17, с. Андріївка, Баштанський район, Миколаївська область, з виявленими порушеннями створює реальну та невідворотну загрозу життю та здоров`ю людей.

Таким чином, беручи до уваги те, що не усунуті порушення є такими, що створюють реальну загрозу життю та здоров`ю відвідувачів та працівників підприємства, суд приходить до висновку щодо обґрунтованості заявленого позову та наявності підстав для застосування до Професійно-технічного училища № 42 заходу реагування у вигляді повного зупинення роботи об`єктів, будівель та споруд, до повного усунення порушень.

Оцінюючи правомірність дій та рішень органів владних повноважень, суд керується критеріями, закріпленими у ст.2 КАС України, які певною мірою відображають принципи адміністративної процедури.

Відповідно до ч. 1 ст. 72 КАС України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Частиною 1 ст.77 КАС України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

Згідно із ст. 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.

Таким чином, суд дійшов висновку про наявність підстав для задоволення позову.

У відповідності до ч. 2 ст. 139 КАС України, при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.

Оскільки, матеріали справи не містять доказів понесення позивачем судових витрат, пов`язаних із залученням свідків та проведенням експертиз, судові витрати з відповідача стягненню не підлягають.

Керуючись статтями 2, 9, 72, 76, 77, 78, 80, 120, 139, 241-246, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

Позов Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Миколаївській області (вул. 2 Екіпажна, 1,Миколаїв,54003 38524996) до Професійно-технічне училище № 42 (Андріївка,Баштанський район, Миколаївська область,56121 02546097) про застосування заходів реагування у сфері держаного нагляду - задовольнити.

Застосувати до Професійно-технічного училища № 42 (ЄДРПОУ 02546097), розташованого за адресою: вул. Перемоги, 17, с. Андріївка, Баштанський район, Миколаївська область захід реагування у вигляді повного зупинення роботи об`єкта перевірки, експлуатації його будівель, споруд та приміщень до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної, пожежної безпеки та у сфері цивільного захисту, що створюють загрозу життю та здоров`ю людей.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене до П`ятого апеляційного адміністративного суду шляхом подання апеляційної скарги через Миколаївський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частину рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручене у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Повний текст рішення складено та підписано суддею 08.04.2020 року.

Суддя Г.В. Лебедєва

СудМиколаївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення08.04.2020
Оприлюднено09.04.2020
Номер документу88669031
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —400/157/20

Ухвала від 10.09.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Соколов В.М.

Постанова від 07.07.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Бітов А.І.

Ухвала від 25.05.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Бітов А.І.

Ухвала від 25.05.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Бітов А.І.

Рішення від 08.04.2020

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Лебедєва Г. В.

Ухвала від 04.02.2020

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Лебедєва Г. В.

Ухвала від 17.01.2020

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Лебедєва Г. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні