Рішення
від 10.04.2020 по справі 810/3027/18
КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

10 квітня 2020 року м. Київ № 810/3027/18

Київський окружний адміністративний суд у складі: головуючого - судді Панової Г.В., розглянувши у порядку письмового провадження за правилами загального позовного провадження адміністративну справу

за позовом заступника керівника Києво-Святошинської місцевої прокуратури Київської

області в інтересах держави

до Григорівської Загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Обухівської районної ради

Київської області,

Відділу освіти Обухівської районної державної адміністрації Київської області

за участю третіх осіб, що не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідачів

Красненська сільська рада Обухівського району Київської області,

Головне управління Держгеокадастру у Київській області

про визнання незаконною бездіяльності та зобов`язання вчинити певні дії,

В С Т А Н О В И В :

До Київського окружного адміністративного суду звернувся заступник керівника Києво-Святошинської місцевої прокуратури Київської області (далі по тексту - позивач) в інтересах держави з позовом до Красненської загальноосвітньої школи I - II ступенів Обухівської районної ради Київської області (далі по тексту - відповідач-1, Красненська ЗОШ І-ІІ ступенів) та Відділу освіти Обухівської районної державної адміністрації Київської області (далі по тексту - відповідач-2, відділ освіти Обухівської РДА), у якому позивач просить суд:

- визнати незаконною бездіяльність Красненської загальноосвітньої школи I - II ступенів Обухівської районної ради Київської області та Відділу освіти Обухівської районної державної адміністрації Київської області щодо невчинення дій з приводу оформлення правовстановлюючих документів на земельну ділянку площею 0,8 га під вказаним навчальним закладом;

- зобов`язати адміністрацію Красненської загальноосвітньої школи I - II ступенів Обухівської районної ради Київської області оформити документи на земельну ділянку площею 0,8 га за адресою: вул. Юності, 30, с. Красне Перше, Обухівського району, Київської області.

В обґрунтування вимог позивач вказує, що Києво-Святошинською місцевою прокуратурою встановлено, що у користуванні Красненської загальноосвітньої школи I - II ступенів Обухівської районної ради Київської області перебуває земельна ділянка площею 0,8 га, яка розташована за адресою: вул. Юності, 30, с. Красне Перше, Обухівський район, Київської області.

Зазначає, що рішенням Красненської сільської ради Обухівського району Київської області №163 від 11.04.2008 передано у постійне користування земельну ділянку орієнтованою площею 0,8 га, що розташована в с. Красне Перше по вул. Радянська (Юності) 30 під будівництво школи та господарськими спорудами. На виконання вказаного рішення, директором Красненської ЗОШ І-ІІ ступенів 14.06.2012 до ТОВ Земельний проект подано заяву про виготовлення технічної документації із землеустрою щодо складання документів, що посвідчують право користування на земельну ділянку.

Тобто, зазначив позивач адміністрацією навчального закладу та сільською радою не вжито достатніх заходів до оформлення правовстановлюючих документів на вказану земельну ділянку площею 0,8 га.

Пояснює, що місцевою прокуратурою встановлено, що у Красненської загальноосвітньої школи I - II ступенів Обухівської районної ради Київської області відсутні правовстановлюючі документи на земельну ділянку площею 0,8 га, що створює передумови для зловживань щодо розпорядження зазначеною земельною ділянкою, ризики для нормального функціонування дошкільного навчального закладу та учбового процесу, може призвести до негативних наслідків та порушення прав дітей.

Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 02.07.2018 відкрито провадження в адміністративній справі № 810/3027/18, вирішено здійснювати розгляд справи за правилами загального позовного провадження, розпочато підготовку справи до судового розгляду, призначено підготовче судове засідання та залучено до участі у справі як третю особу, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - Красненську сільську раду Обухівського району Київської області (третя особа-1) та Головне управління Держгеокадастру у Київській області.

Крім того, суд вказаною ухвалою витребував докази по справі від Красненської загальноосвітньої школи I - II ступенів Обухівської районної ради Київської області: копію технічного паспорту на будівлю школи; від Красненської сільської ради Обухівського району Київської області та Головного управління Держгеокадастру у Київській області: 1) документи, які свідчать про площу земельної ділянки, яка використовується для обслуговування Красненської загальноосвітньої школи I - II ступенів Обухівської районної ради Київської області; 2) викопіювання з картографічного матеріалу із зазначенням на ньому земельної ділянки, яка використовується для обслуговування Красненської загальноосвітньої школи I - II ступенів Обухівської районної ради Київської області.

Протокольною ухвалою Київського кружного адміністративного суду від 11.12.2018 суд повторно витребував від Красненської сільської ради та ГУ Держгеокадастру у Київській області документи, витребувані ухвалою суду від 02.07.2018.

Протокольною ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 15.01.2019, суд на підставі статті 52 Кодексу адміністративного судочинства України, здійснив заміну відповідача-1 - Красненську загальноосвітню школу I - II ступенів Обухівської районної ради на правонаступника Григорівську ЗОШ І-ІІІ ступенів (далі по тексту - відповідач-1).

Протокольною ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 05.03.2019 суд закрив підготовче провадження та призначив справу до судового розгляду по суті.

У судове засідання, призначене у справі на 02.04.2019 сторони не з`явилися, хоча були належним чином повідомлені про дату, час та місце судового розгляду справи у передбачений законодавством строк.

Водночас, судом встановлено, що 02.04.2019 на адресу суду надійшла заява представника позивача про здійснення розгляду справи у порядку письмового провадження.

Від представника Григорівської ЗОШ І-ІІІ ступенів надійшов-лист-повідомлення, у якому зазначено про неможливість прибуття представника у судове засідання. Також, судом встановлено, що відповідачі правом на подання відзиву на позов не скористалися.

На підставі частини шостої статті 162 Кодексу адміністративного судочинства України, у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними матеріалами.

Також судом встановлено, що від представника Красненської сільської ради 23.10.2018 до суду надійшло клопотання про розгляд справи без їх участі.

Частиною третьою статті 194 Кодексу адміністративного судочинства України обумовлено, що учасник справи має право заявити клопотання про розгляд справи за його відсутності. Якщо таке клопотання заявили всі учасники справи, судовий розгляд справи здійснюється в порядку письмового провадження на підставі наявних у суду матеріалів.

Згідно з частиною 9 статті 205 Кодексу адміністративного судочинства України якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але всі учасники справи не з`явилися у судове засідання, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

За вказаних обставин, протокольною ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 02.04.2019 ухвалено розгляд даної справи здійснювати в порядку письмового провадження.

Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши усі фактичні обставини справи, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, судом встановлено наступне.

Києво-Святошинською місцевою прокуратурою Київської області встановлено, що у користуванні Красненської загальноосвітньої школи I-II ступенів Обухівської міської ради Київської області перебуває земельна ділянка площею 0,8 га за адресою: Київська обл., Обухівський район, с. Красне Перше, вул. Юності (Радянська),30.

Красненська загальноосвітня школа I-II ступенів Обухівської міської ради Київської області була зареєстрована як юридична особа 14.06.1996, дата запису 03.03.2007 номер запису 13421200000001498, що підтверджується відомостями з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.

Вказане також підтверджується відомостями Статуту Красненської загальноосвітньої школи І-ІІ ступенів Обухівської районної ради Київської області( далі - Статуту), затвердженого рішенням Обухівської районної ради від 01.11.2016 №247.14.УП, де зокрема відображено, що навчальний заклад є юридичною особою, має гербову печатку, штамп, ідентифікаційний номер (п.1.4 Статуту).

Засновником Красненської загальноосвітньої школи І-ІІ ступенів Обухівської районної ради Київської області є Обухівська районна рада. Власником Красненської ЗОШ І-ІІ ступенів Обухівської міської ради Київської області є територіальні громади сіл, селища та міста Обухівського району Київської області. Повноваження власника Красненської ЗОШ І-ІІ ступенів від імені територіальних громад сіл, селища та міста Обухівського району Київської області здійснює Обухівська районна рада Київської області. Органом, що здійснює управління Красненської ЗОШ І-ІІ ступенів Обухівської районної ради Київської області, є Обухівська районна державна адміністрація.

Відповідно до положення про відділ освіти Обухівської районної державної адміністрації, затвердженого розпорядження голови Обухівської районної державної адміністрації відділ освіти Обухівської районної державної адміністрації є структурним підрозділом державної адміністрації, який утворюється головою районної державної адміністрації, входить до її складу і в межах району забезпечує виконання покладених на цей підрозділ завдань.

Відповідно до п.2.8-2.9 Положення, основними завданнями відділу освіти є координація діяльності навчальних закладів, що належать до сфери управління Обухівської районної державної адміністрації, організація роботи з їх нормативного, програмного, кадрового, матеріально-технічного і науково-методичного забезпечення. Управління навчальними закладами, що є комунальною власністю перебувають у безпосередньому підпорядкуванні.

Водночас, судом встановлено, що 30.05.2018 до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань було внесено запис за номером 18841120009001378 щодо припинення юридичної особи- Красненської загальноосвітньої школи I-II ступенів Обухівської міської ради Київської області.

Відповідно до інформації з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, після припинення Красненської ЗОШ І-ІІ ступенів Обухівської районної ради Київської області, її правонаступником стала Григорівська ЗОШ І-ІІІ ступенів Обухівської районної ради Київської області (код ЄДРПОУ 25657971).

Також, згідно п. 1.9. Статуту Григорівської ЗОШ І-ІІІ ступенів Обухівської районної ради Київської області, що затверджений рішенням Обухівської районної ради Київської області від 17.05.2018 року №728.29(І).VІІ, у зв`язку з утворенням філії шляхом приєднання, заклад освіти є правонаступником Красненської ЗОШ І-ІІ ступенів.

Відповідно до Положення про філію Григорівської ЗОШ І-ІІІ ступенів Обухівської районної ради Київської області Красненська ЗОШ І-ІІ ступенів , затвердженого рішенням Обухівської районної ради 06.04.2017 №427.19.VІІ філія Григорівської ЗОШ І-ІІІ ступенів Обухівської районної ради Київської області Красненська ЗОШ І-ІІ ступенів утворена у складі Григорівської ЗОШ І-ІІІ ступенів за рішенням Обухівської районної ради Київської області від 06.04.2017 № 427.19.VІІ в результаті приєднання Красненської ЗОШ І-ІІ ступенів Обухівської ради Київської області, яка припинена.

Листом від 04.12.2017 № 225 Красненська сільська рада Обухівського району Київської області повідомила відділ місцевої прокуратури про те, що розглянувши заяву директора Красненської ЗОШ І-ІІ ступенів з проханням передати в постійне користування земельну ділянку орієнтованою площею 0,80га на якій знаходиться школа та господарські споруди Красненською сільською радою було прийняте рішення №163 У-го скликання від 11.04.2008 про передачу в постійне користування земельну ділянку орієнтованою площею 0,80 га на якій знаходиться приміщення школи та господарські споруди ЗОШ І-ІІ ступенів (а.с.13).

Судом також встановлено, що листом від 05.12.2017 № 242 Красненська ЗОШ І-ІІ ступенів Обухівської районної ради Київської області повідомила Обухівський відділ Києво-Святошинської місцевої прокуратури про те, що Красненська ЗОШ І-ІІ ступенів зверталася до Красненської сільської ради з проханням передати в постійне користування земельну ділянку на якій знаходиться приміщення школи та господарські споруди та надати дозвіл на виготовлення державного акта на право постійного користування. Також, у вказаному листі зазначено про те, що навчальний заклад звертався до ТОВ Земельний проект з клопотанням про розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки. Документація перебуває у процесі розробки та виготовлення (а.с.15).

Вважаючи, що відповідачами допущено протиправну бездіяльність, яка полягає у невжитті належних заходів для оформлення правовстановлюючих документів на вказану земельну ділянку, прокурор звернувся до суду з даним позовом.

Надаючи правову оцінку відносинам, які склались між сторонами спору, суд зазначає таке.

Відповідно до частини першої статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Статтею 13 Конституції України визначено, що земля, її надра, атмосферне повітря, водні та інші природні ресурси, які знаходяться в межах території України, природні ресурси її континентального шельфу, виключної (морської) економічної зони є об`єктами права власності Українського народу. Від імені Українського народу права власника здійснюють органи державної влади та органи місцевого самоврядування в межах, визначених цією Конституцією. Кожний громадянин має право користуватися природними об`єктами права власності народу відповідно до закону.

Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України, частини третьої статті 24 Закону України №280/97-ВР Про місцеве самоврядування в Україні (далі - Закон №280/97-ВР) органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України, та керуються у своїй у своїй діяльності Конституцією і законами України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України.

Статтею 25 Закону №280/97-ВР визначено, що сільські, селищні, міські ради правомочні розглядати і вирішувати питання, віднесені Конституцією України, цим та іншими законами до їх відання.

Відповідно до статті 32 Закону №280/97-ВР до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать: власні (самоврядні) повноваження, зокрема, щодо управління закладами освіти, охорони здоров`я, культури, фізкультури і спорту, оздоровчими закладами, які належать територіальним громадам або передані їм, молодіжними підлітковими закладами за місцем проживання, організація їх матеріально-технічного та фінансового забезпечення.

Статтею 33 Закону №280/97-ВР передбачені повноваження виконавчих органів сільських, селищних, міських рад у сфері регулювання земельних відносин, а саме: власні, зокрема, надання під забудову та для інших потреб земель, що перебувають у власності територіальних громад; та делеговані, серед них - здійснення контролю за додержанням земельного та природоохоронного законодавства, використанням і охороною земель, організація і здійснення землеустрою, погодження проектів землеустрою; здійснення контролю за впровадженням заходів, передбачених документацією із землеустрою.

Пунктом 34 частини першої статті 26 Закону №280/97-ВР визначено, що виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішуються такі питання: вирішення відповідно до закону питань регулювання земельних відносин.

Як визначено положеннями ч.2 ст. 19 Закону України Про дошкільну освіту органи місцевого самоврядування в системі дошкільної освіти в межах їх компетенції: забезпечують реалізацію державної політики у сфері дошкільної освіти на відповідній території, у тому числі розвиток мережі закладів дошкільної освіти всіх форм власності відповідно до потреб населення, поліпшення матеріально-технічної бази та господарське обслуговування комунальних закладів дошкільної освіти; виконують функції засновника закладів дошкільної освіти на відповідній території; контролюють додержання вимог законів та інших нормативно-правових актів у сфері дошкільної освіти.

Згідно з вимогами ч.1 статті 24 Земельного кодексу України державним і комунальним сільськогосподарським підприємствам, установам та організаціям надаються земельні ділянки із земель державної і комунальної власності у постійне користування для науково-дослідних, навчальних цілей та ведення товарного сільськогосподарського виробництва.

Відповідно до частин 2, 4 статті 116 Земельного кодексу України набуття права на землю громадянами та юридичними особами здійснюється шляхом передачі земельних ділянок у власність або надання їх у користування. Передача земельних ділянок безоплатно у власність громадян у межах норм, визначених цим Кодексом, провадиться один раз по кожному виду використання.

Відповідно до частини 1 статті 122 земельного кодексу України сільські, селищні, міські ради передають земельні ділянки у власність або у користування із земель комунальної власності відповідних територіальних громад для всіх потреб.

Частиною першою статті 50 Закону України від 22.05.2003 №858-IV Про землеустрій встановлено, що проекти землеустрою щодо відведення земельних ділянок складаються у разі зміни цільового призначення земельних ділянок або формування нових земельних ділянок.

Відповідно до частини третьої вказаної статті проекти землеустрою щодо відведення земельних ділянок включають, у тому числі, довідку з державної статистичної звітності про наявність земель та розподіл їх за власниками земель, землекористувачами, угіддями.

Відповідно до частини 1 статті 123 ЗК України надання земельних ділянок державної або комунальної власності у користування здійснюється Верховною Радою Автономної Республіки Крим, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування. Рішення зазначених органів приймається на підставі проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок у разі: надання у користування земельної ділянки, зареєстрованої в Державному земельному кадастрі відповідно до Закону України Про Державний земельний кадастр , право власності на яку зареєстровано у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно, без зміни її меж та цільового призначення здійснюється без складення документації із землеустрою.

Надання у користування земельної ділянки в інших випадках здійснюється на підставі технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості). У такому разі розроблення такої документації здійснюється на підставі дозволу, наданого Верховною Радою Автономної Республіки Крим, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, органом виконавчої влади або органом місцевого самоврядування, відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, крім випадків, коли особа, зацікавлена в одержанні земельної ділянки у користування, набуває право замовити розроблення такої документації без надання такого дозволу.

Земельні ділянки державної та комунальної власності, на яких розташовані будівлі, споруди, інші об`єкти нерухомого майна, що перебувають у державній чи комунальній власності, передаються особам, зазначеним у пункті а частини другої статті 92 цього Кодексу, лише на праві постійного користування.

Згідно з вимогами частин 1, 2 статті 92 Земельного кодексу України право постійного користування земельною ділянкою - це право володіння і користування земельною ділянкою, яка перебуває у державній або комунальній власності, без встановлення строку. Права постійного користування земельною ділянкою із земель державної та комунальної власності набувають, зокрема, заклади освіти незалежно від форми власності.

В обґрунтування заявлених позовних вимог прокурор посилається на те, що Красненською загальноосвітньою школою I - II ступенів Обухівської районної ради Київської області не вжито достатніх заходів до оформлення правовстановлюючих документів на земельну ділянку площею 0, 8 га яка знаходить під вказаним навчальним закладом.

Судом встановлено, що відділ освіти Обухівської РДА, який відповідає за матеріально-технічне забезпечення Красненської ЗОШ І-ІІ ступенів, не виконав покладені на нього вищезазначеними нормами повноваження. Так, відділом освіти Обухівської РДА не надано доказів вжиття заходів, спрямованих на належне оформлення правовстановлюючих документів на земельну ділянку площею 0,80 га для обслуговування навчального закладу.

Водночас, суд також зазначає, в даному випадку фактичним користувачем земельної ділянки та зацікавленою особою в її отриманні у постійне користування є Красненська сільська рада ЗОШ І-ІІ ступенів (правонаступник Григорівська ЗОШ І-ІІІ ступенів), яка відповідно до зазначених вище положень земельного законодавства повинна звернутися з клопотанням про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 0,8 га до Красненської сільської ради, яка наділена повноваженнями щодо передачі у постійне користування зазначеної земельної ділянки. В подальшому, після розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, навчальному закладу необхідно подати зазначений проект до сільської ради для його затвердження та передачі земельної ділянки площею 0,8 га в постійне користування.

Водночас, судом встановлено, що керівництво Красненської загальноосвітньої школою I - II ступенів Обухівської районної ради Київської області зверталося до Красненської сільської ради із клопотанням про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою для відведення земельної ділянки.

Так, рішенням 16 сесії V скликання Красненської сільської ради Обухівського району Київської області № 163 від 11.04.2008 передати в постійне користування земельну ділянку площею 0,80 га, що знаходиться в АДРЕСА_1 під будівлею школи та господарськими спорудами. Також вказаним рішенням вирішено надати дозвіл на розробку проекту відведення земельної ділянки (а.с.14).

Крім того, судом було встановлено, що 14.06.2012 директор Красненської ЗОШ І-ІІ ступенів звернувся до директора ТОВ Земельний проект із заявою про виготовлення технічної документації із землеустрою щодо складання документів, що посвідчують право постійного користування на земельну ділянку для будівництва та обслуговування будівель і споруд закладів науки, яка розташована в с. Красне Перше вул. Радянська, 30 на території Красненської сільської ради Обухівського району Київської області (а.с.39).

За таких обставин суд вважає, що твердження заступника керівника Києво-Святошинської місцевої прокуратури Київської області щодо не вжиття відповідачами заходів до оформлення правовстановлюючих документів є безпідставними. Відповідачами вживалися заходи, спрямовані на отримання правовстановлюючих документів на земельну ділянку площею 0, 8 га.

Відтак, у даному випадку, відповідачі не допустили протиправну бездіяльність щодо додержання вимог законодавства у галузі земельних відносин щодо земельної ділянки, на якій розташована Григорівська ЗОШ І-ІІІ ступенів Обухівської районної ради Київської області Красненська ЗОШ І-ІІ ступенів .

За таких обставин суд вважає, що позивачем не доведено протиправної бездіяльності відповідачів щодо невчинення дій з приводу оформлення правовстановлюючих документів на земельну ділянку площею 0,8 га під Красненською ЗОШ І-ІІ ступенів.

Щодо заявленої позовної вимоги про зобов`язання адміністрації адміністрацію Григорівської загальноосвітньої школи I - IIІ ступенів Обухівської районної ради Київської області оформити документи на земельну ділянку площею 0,8 га за адресою: вул. Юності, 30, с. Красне Перше, Обухівського району, Київської області, суд зазначає таке.

Стаття 125 Земельного кодексу України передбачає, що право власності на земельну ділянку, а також право постійного користування та право оренди земельної ділянки виникають з моменту державної реєстрації цих прав.

Відповідно до статті 126 Земельного кодексу України право власності, користування земельною ділянкою оформлюється відповідно до Закону України Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень .

Відповідно до частин 1, 4, 5 статті 186-1 Земельного кодексу України проект землеустрою щодо відведення земельних ділянок усіх категорій та форм власності (крім земельних ділянок зони відчуження та зони безумовного (обов`язкового) відселення території, що зазнала радіоактивного забруднення внаслідок Чорнобильської катастрофи) підлягає обов`язковому погодженню з територіальним органом центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин.

Розробник подає на погодження до органу, визначеного в частині першій цієї статті, за місцем розташування земельної ділянки оригінал проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, а до органів, зазначених у частинах другій і третій цієї статті, - завірені ним копії проекту, а щодо земельної ділянки зони відчуження або зони безумовного (обов`язкового) відселення території, що зазнала радіоактивного забруднення внаслідок Чорнобильської катастрофи, розробник подає оригінал проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки на погодження до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, а до органів, зазначених у частині третій цієї статті, - завірені ним копії проекту.

Органи, зазначені в частинах першій - третій цієї статті, зобов`язані протягом десяти робочих днів з дня одержання проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або копії такого проекту безоплатно надати або надіслати рекомендованим листом з повідомленням розробнику свої висновки про його погодження або про відмову в такому погодженні з обов`язковим посиланням на закони та прийняті відповідно до них нормативно-правові акти, що регулюють відносини у відповідній сфері.

Згідно з вимогами частини 1 статті 4 Закону України Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень державній реєстрації прав підлягають, зокрема, право постійного користування та право оренди (суборенди) земельної ділянки.

Відповідно до частин 1, 2, 3 статті 5 Закону України Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень у Державному реєстрі прав реєструються речові права та їх обтяження на земельні ділянки, а також на об`єкти нерухомого майна, розташовані на земельній ділянці, переміщення яких неможливе без їх знецінення та зміни призначення, а саме: підприємства як єдині майнові комплекси, житлові будинки, будівлі, споруди, а також їх окремі частини, квартири, житлові та нежитлові приміщення.

Якщо законодавством передбачено прийняття в експлуатацію нерухомого майна, державна реєстрація прав на таке майно проводиться після прийняття його в експлуатацію в установленому законодавством порядку, крім випадків, передбачених статтею 31 цього Закону.

Право власності на підприємство як єдиний майновий комплекс, житловий будинок, будівлю, споруду, а також їх окремі частини може бути зареєстровано незалежно від того, чи зареєстровано право власності чи інше речове право на земельну ділянку, на якій вони розташовані.

Пунктом 4 частини 3 статті 10 Закону України Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень передбачено, що державний реєстратор під час проведення реєстраційних дій обов`язково використовує відомості Державного земельного кадастру та Єдиного реєстру дозвільних документів, що дають право на виконання підготовчих та будівельних робіт і засвідчують прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів, відомостей про повернення на доопрацювання, відмову у видачі, скасування та анулювання зазначених документів, а також використовує відомості, отримані у порядку інформаційної взаємодії Державного реєстру прав з Єдиним державним реєстром судових рішень.

Відповідно до статті 28 Закону України Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень рішення органів державної влади або органів місцевого самоврядування про передачу земельної ділянки у власність або користування (постійне користування, оренду, користування земельною ділянкою для сільськогосподарських потреб (емфітевзис), користування чужою земельною ділянкою для забудови (суперфіцій), сервітут) можуть прийматися за відсутності державної реєстрації права власності держави чи територіальної громади на таку земельну ділянку в Державному реєстрі прав.

Під час проведення державної реєстрації права користування (постійне користування, оренда, користування земельною ділянкою для сільськогосподарських потреб (емфітевзис), користування чужою земельною ділянкою для забудови (суперфіцій), сервітут) земельними ділянками державної чи комунальної власності, право власності на які не зареєстровано в Державному реєстрі прав, державний реєстратор одночасно з проведенням такої реєстрації проводить також державну реєстрацію права власності на такі земельні ділянки без подання відповідної заяви органами, які згідно із статтею 122 Земельного кодексу України передають земельні ділянки у власність або у користування.

Державна реєстрація права власності на земельні ділянки державної чи комунальної власності проводиться з обов`язковим урахуванням пунктів 3 та 4 розділу II Прикінцеві та перехідні положення Закону України Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо розмежування земель державної та комунальної власності .

З наведених норм слідує, що обов`язковою умовою фактичного використання земельної ділянки є наявність правовстановлюючих документів на земельну ділянку, оформлених у відповідності до вимог закону. При цьому відсутність правовстановлюючих документів порушує передбачені державою принципи раціонального й ефективного використання та охорони земель та призводить до неефективного управління земельними ресурсами та землекористування.

Під час розгляду справи відповідачами не було надано доказів на підтвердження здійснення державної реєстрації права постійного користування на земельну ділянку, яка розташована під філією Григоріанської ЗОШ І-ІІІ ступенів Обухівської районної ради Київської області Красненська ЗОШ І-ІІ ступенів .

З огляду на зазначене, суд дійшов висновку про доцільність задоволення позовної вимоги про зобов`язання адміністрації Григорівської ЗОШ І-ІІІ ступенів Обухівської районної ради Київської області оформити правовстановлюючі документи на земельну ділянку площею 0,8 га по вулиці Юності, 30, с. Красне Перше, Обухівський район, Київська область, 08725, на якій розташована філія Григоріанської ЗОШ І-ІІІ ступенів Обухівської районної ради Київської області Красненська ЗОШ І-ІІ ступенів .

Відповідно до частини першої статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Системно проаналізувавши приписи законодавства, з урахуванням наявних матеріалів справи, суд вважає заявлені позовні вимоги частково обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню частково.

Щодо розподілу судових витрат суд зазначає, що відповідно до положень частин другої та третьої статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз. При частковому задоволенні позову судові витрати покладаються на обидві сторони пропорційно до розміру задоволених позовних вимог. При цьому суд не включає до складу судових витрат, які підлягають розподілу між сторонами, витрати суб`єкта владних повноважень на правничу допомогу адвоката та сплату судового збору.

Згідно платіжного доручення від 28.02.2018 №439 та від 12.04.2018 № 804 позивачем сплачено судовий збір у розмірі 3524,00 грн.

З урахуванням часткового задоволення позовних вимог прокурора, який у спірних правовідносинах виступає як суб`єкт владних повноважень, а також за відсутності витрат позивача - суб`єкта владних повноважень, пов`язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (судовий збір) стягненню з відповідача не підлягають.

На підставі викладеного та керуючись ст. ст. 9, 14, 73-77, 90, 139, 242-247, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

В И Р І Ш И В:

1. Адміністративний позов задовольнити частково.

2. Зобов`язати адміністрацію Григорівської Загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Обухівської районної ради Київської області (08750, Київська область, Обухівський район, с. Григорівка, вул. Героїв Майдану, 31; код ЄДРПОУ 25657971) оформити правовстановлюючі документи на земельну ділянку площею 0,8 га за адресою: вул. Юності, 30, с. Красне Перше, Обухівський район, Київська область, яка знаходиться під філією Григорівської ЗОШ І-ІІІ ступенів Обухівської районної ради Київської області Красненська ЗОШ І-ІІ ступенів .

3. У задоволенні іншої частини позовних вимог відмовити.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення .

У разі оголошення судом лише вступної та резолютивної частини рішення, або розгляду справи в порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту рішення.

Відповідно до підпункту 15.5 пункту 1 Розділу VII «Перехідні положення» Кодексу адміністративного судочинства України до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються учасниками справи до або через Київський окружний адміністративний суд.

Суддя Панова Г. В.

СудКиївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення10.04.2020
Оприлюднено13.04.2020
Номер документу88695112
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —810/3027/18

Рішення від 10.04.2020

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Панова Г. В.

Ухвала від 02.07.2018

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Панова Г. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні