ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
про закриття провадження у справі
08 квітня 2020 рокуЛуцькСправа № 140/362/20
Волинський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого - судді Ковальчука В.Д.,
за участю секретаря судового засідання Ткачук І.І.,
представників позивача Войтовича В.А., Пастерук Р.М.,
представника третьої особи Семенюка О.Л.,
представника третьої особи Кондратюка В.В.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні позов Баківцівської сільської ради до Державного кадастрового реєстратора відділу у Луцькому районі Головного управління Держгеокадастру у Волинській області Кулініч Марії Андріївни, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні позивача Державне підприємство "Центр Державного Земельного Кадастру", третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача Державне підприємство "Дослідне господарство "Перемога" Волинської державної сільськогосподарської дослідної станції Національної академії аграрних наук України", про визнання дій протиправними, скасування рішення та зобов`язання вчинити дії,
ВСТАНОВИВ:
Баківцівська сільська рада звернулася в суд з позовом до Державного кадастрового реєстратора відділу у Луцькому районі Головного управління Держгеокадастру у Волинській області Кулініч Марії Андріївни, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні позивача Державне підприємство "Центр Державного Земельного Кадастру", про визнання дій протиправними про відмову у реєстрації земельних ділянок, розташованих в межах населених пунктів села Баківці та села Озеряни Баківцівської сільської ради Луцького району Волинської області; скасування рішення від 23 грудня 2019 року "Про відмову у внесенні відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру": №РВ-0700526032019 (Протокол ПП-0700395132019 проведення перевірки електронного документа), реєстраційний номер: ЗВ-9710026432019; №РВ-0700526052019 (Протокол ПП-0700395152019 проведення перевірки електронного документа), реєстраційний номер: ЗВ-9710026232019; зобов`язання внести відомості до Державного земельного кадастру про державну реєстрацію земельних ділянок з присвоєнням кадастрових номерів земельним ділянкам відповідно до "Технічної документації із землеустрою щодо інвентаризації земельних ділянок сільськогосподарського призначення в межах населених пунктів с. Озеряни та с. Баківці Баківцівської сільської ради Луцького району Волинської області", розробленої державним підприємством "Центр Державного земельного кадастру".
Ухвалою суду від 06 лютого 2020 року відкрито провадження у справі, яку призначено до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження з повідомленням (викликом) сторін у судове засідання на 10:00 11 березня 2020 року.
21.02.2020 на адресу суду надійшла заява Баківцівської сільської ради про збільшення позовних вимог, у якій позивач також просить: скасувати рішення Державного кадастрового реєстратора відділу у Луцькому районі Головного управління Держгеокадастру у Волинській області від 23 грудня 2019 року "Про відмову у внесенні відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру":
№РВ-0700526032019 (Протокол ПП-0700395132019 проведення перевірки електронного документа), реєстраційний номер: ЗВ-9710026432019;
№РВ-0700526052019 (Протокол ПП-0700395152019 проведення перевірки електронного документа), реєстраційний номер: ЗВ-9710026232019;
№РВ-0700523792019 (Протокол ПП-0700393062019 проведення перевірки електронного документа), реєстраційний номер: ЗВ-9710026432019;
№РВ-0700526072019 (Протокол ПП-0700395172019 проведення перевірки електронного документа), реєстраційний номер: ЗВ-9710026142019;
№РВ-0700526092019 (Протокол ПП-0700395192019) проведення перевірки електронного документа), реєстраційний номер: ЗВ-9710023922019;
№РВ-0700526112019 (Протокол ПП-0700395202019 проведення перевірки електронного документа), реєстраційний номер: ЗВ-9710023662019;
№РВ-0700526122019 (Протокол ПП-0700395212019 проведення перевірки електронного документа), реєстраційний номер: ЗВ-9710023122019;
№РВ-0700526142019 (Протокол ПП-0700395232019 проведення перевірки електронного документа), реєстраційний номер: ЗВ-9710022542019:
№РВ-0700526472019 (Протокол ПП-0700395552019 проведення перевірки електронного документа), реєстраційний номер:-ЗВ-9710022872019;
№РВ-0700526482019 (Протокол ПП-0700395562019 проведення перевірки електронного документа), реєстраційний номер: ЗВ-9710022362019;
№РВ-0700526492019 (Протокол ПП-0700395572019 проведення перевірки електронного документа), реєстраційний номер: ЗВ -97100218422019;
№РВ- 0700526562019 (Протокол ПП-0700395642019 проведення перевірки електронного Документа), реєстраційний номер: ЗВ-9710021672019;
№РВ-0700526692019 (Протокол ПП-0700395772019 проведення перевірки електронного Документа), реєстраційний номер: ЗВ-9710020652019;
№РВ-0700526712019 (Протокол ПП-0700395792019 проведення перевірки електронного Документа), реєстраційний номер: ЗВ-9710020902019;
№РВ-0700526722019 (Протокол ПП-0700395802019 проведення перевірки електронного Документа), реєстраційний номер: ЗВ-9710021252019;
№РВ-0700526762019 (Протокол ПП-0700395842019 проведення перевірки електронного документа), реєстраційний номер: ЗВ-9710017392019;
№РВ-0700526792019 (Протокол ПП-0700395872019 проведення перевірки електронного документа), реєстраційний номер: ЗВ-9710017182019;
№РВ-0700526852019 (Протокол ПП-0700395932019 проведення перевірки електронного документа), реєстраційний номер: ЗВ-9710015692019;
№РВ-0700526872019 (Протокол ПП-0700395952019 проведення перевірки електронного документа), реєстраційний номер: ЗВ-9710016302019;
№РВ-0700526902019 (Протокол ПП-0700395982019 проведення перевірки електронного документа), реєстраційний номер: ЗВ-97100144822019 ;
№РВ-0700526912019 (Протокол ПП-0700395992019 проведення перевірки електронного документа), реєстраційний номер: ЗВ-9710013742019;
зобов`язати Державного кадастрового реєстратора відділу у Луцькому районі Головного управління Держгеокадастру у Волинській області внести відомості до Державного земельного кадастру про державну реєстрацію земельних ділянок з присвоєнням кадастрових номерів земельним ділянкам відповідно до "Технічної документації із землеустрою щодо інвентаризації земельних ділянок сільськогосподарського призначення в межах населених пунктів с. Озеряни та с. Баківці Баківцівської сільської ради Луцького району Волинської області", розробленої державним підприємством "Центр Державного земельного кадастру".
Ухвалою суду від 11 березня 2020 року прийнято заяву про збільшення позовних вимог.
Ухвалою суду від 11 березня 2020 року зустрічний позов Державного підприємства "Дослідне господарство "Перемога" Волинської державної сільськогосподарської дослідної станції Національної академії наук України" у справі за позовом Баківцівської сільської ради до Державного кадастрового реєстратора відділу у Луцькому районі Головного управління Держгеокадастру у Волинській області Кулініч Марії Андріївни, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні позивача Державне підприємство "Центр Державного Земельного Кадастру", про визнання дій протиправними, скасування рішення та зобов`язання вчинити дії повернути заявнику без розгляду.
Відповідно до ухвали суду від 11 березня 2020 року залучено до участі у справі як третю особу, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідача Державне підприємство "Дослідне господарство "Перемога" Волинської державної сільськогосподарської дослідної станції Національної академії аграрних наук України".
11 березня 2020 року до суду надійшла заява представника відповідача про закриття провадження у справі, яка обґрунтована тим, що предметом спору є земельна ділянка, яка використовується Державним підприємством "Дослідне господарство "Перемога" Волинської державної сільськогосподарської дослідної станції Національної академії наук України" на підставі державного акту на право постійного користування землею від 25.03.1994 року серії BЛ № 11 на площу 2019,55 га. Вказане підприємство є правонаступником Дослідного господарства "Перемога". Однак позивач вважає, що земельна ділянка, яка є предметом спору, належить Баківцівській сільській раді Луцького району Волинської області на підставі рішення Луцької районної ради від 16.05.2019 року № 39/3 "Про затвердження проекту землеустрою щодо встановлення (зміни) меж населеного пункту села Баківці Баківцівської сільської ради Луцького району Волинської області" та рішення Луцької районної ради від 16.05.2019 року № 39/4 "Про затвердження проекту землеустрою щодо встановлення (зміни) меж населеного пункту села Озеряни Баківцівської сільської ради Луцького району Волинської області". Тобто cпip, що виник, безпосередньо стосується права на земельну ділянку, зокрема права власності чи права користування. Оскільки позовними вимогами у даній справі є скасування рішення державного кадастрового реєстратора, що пов`язано з порушенням права постійного користування на земельну ділянку третьої особи, a саме Державного підприємства "Дослідне господарство "Перемога" Волинської державної сільськогосподарської дослідної станції Національної академії наук України", тому даний спір є приватноправовим та не підлягає розгляду за правилами адміністративного судочинства. У зв`язку з цим просить закрити провадження у даній справі.
11 березня 2020 року оголошено перерву у розгляді справи до 12:00 23 березня 2020 року, вирішення якої відкладено до 10:00 08 квітня 2020 року.
23 березня 2020 року до суду надійшло від представника третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача Державного підприємства "Дослідне господарство "Перемога" Волинської державної сільськогосподарської дослідної станції Національної академії наук України" клопотання про закриття провадження у справі, яке обґрунтоване тим, що в даному випадку має місце приватноправовий спір з приводу права користування Державним підприємством "Дослідне господарство "Перемога" Волинської державної сільськогосподарської дослідної станції Національної академії аграрних наук України" земельною ділянкою площею 2019,55 га на підставі державного акту на право постійного користування землею від 25.03.1994 року серії BЛ № 11, а пред`явленням адміністративного позову Баківцівська сільська рада намагається позбавити дане державне підприємство права користування землею. А тому такий спip слід розглядати в порядку господарського судочинства.
У запереченнях на заяву про закриття провадження у справі від 07 квітня 2020 року позивач зазначає, що право власності чи постійного користування на земельні ділянки нe оспорюються у межах даної справи, а предметом спору є правомірність рішення та дій відповідача як суб`єкта владних повноважень. А тому, на думку позивача, розгляд даної справи слід здійснювати за правилами адміністративного судочинства.
Ухвалою суду від 08 квітня 2020 року відмовлено у задоволенні клопотання відповідача про зупинення провадження у справі.
В судовому засіданні представник третьої особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача Державне підприємство "Дослідне господарство "Перемога" Волинської державної сільськогосподарської дослідної станції Національної академії наук України" клопотання про закриття провадження у справі підтримав та просив задовольнити.
Представники позивача та третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні позивача Державного підприємства "Центр Державного Земельного Кадастру" просили відмовити у задоволенні клопотання про закриття провадження у справі.
Представник відповідача у судове засідання не прибув, однак відповідач належним чином був повідомлений про дату, час та місце розгляду справи.
Заслухавши думку представників учасників справи, які прибули в судове засідання, з`ясувавши обставини та дослідивши матеріали справи, суд дійшов висновку, що провадження у справі підлягає закриттю, оскільки справа не підлягає розгляду в порядку адміністративного судочинства з огляду на наступне.
Судом встановлено, що рішенням Луцької районної ради від 16.05.2019 року № 39/3 "Про затвердження проекту землеустрою щодо встановлення (зміни) меж населеного пункту села Баківці Баківцівської сільської ради Луцького району Волинської області" та рішенням Луцької районної ради від 16.05.2019 року № 39/4 "Про затвердження проекту землеустрою щодо встановлення (зміни) меж населеного пункту села Озеряни Баківцівської сільської ради Луцького району Волинської області" були змінені шляхом розширення межі цих населених пунктів. У зв`язку з цим, на підставі рішень Баківцівської сільської ради від 09.08.20 19 року №25/3 "Пpo iнвeнтapизaцiю земель в межах населеного пункту села Бaкiвui Баківцівської сільської ради" та від 09.08.2019 року №25/4 "Про інвентаризацію земель в межах населеного пункту села Озеряни Баківцівської сільської ради, на замовлення сільської ради Державним підприємством "Центр Державного земельного кадастру" була розроблена
"Технічна документація із землеустрою щодо інвентаризації земельних ділянок сільськогосподарського призначення в межах населених пунктів с. Озеряни та с. Баківці Баківцівської сільської ради Луцького району Волинської області".
09 грудня 2019 року Баківцівська сільська рада звернулась до Державного кадастрового реєстратора відділу у Луцькому районі Головного управління Держгеокадастру у Волинській області із заявами про внесення відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру.
Державним кадастровим реєстратором відділу у Луцькому районі Головного управління Держгеокадастру у Волинській області Кулініч М.А., розглянувши заяви Баківцівської сільської ради з доданими документами про інвентаризацію земель на території населених пунктів сільської ради, 23 грудня 2019 року прийнято рішення "Про відмову у внесенні відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру":
№РВ-0700526032019 (Протокол ПП-0700395132019 проведення перевірки електронного документа), реєстраційний номер: ЗВ-9710026432019;
№РВ-0700526052019 (Протокол ПП-0700395152019 проведення перевірки електронного документа), реєстраційний номер: ЗВ-9710026232019;
№РВ-0700523792019 (Протокол ПП-0700393062019 проведення перевірки електронного документа), реєстраційний номер: ЗВ-9710026432019;
№РВ-0700526072019 (Протокол ПП-0700395172019 проведення перевірки електронного документа), реєстраційний номер: ЗВ-9710026142019;
№РВ-0700526092019 (Протокол ПП-0700395192019) проведення перевірки електронного документа), реєстраційний номер: ЗВ-9710023922019;
№РВ-0700526112019 (Протокол ПП-0700395202019 проведення перевірки електронного документа), реєстраційний номер: ЗВ-9710023662019;
№РВ-0700526122019 (Протокол ПП-0700395212019 проведення перевірки електронного документа), реєстраційний номер: ЗВ-9710023122019;
№РВ-0700526142019 (Протокол ПП-0700395232019 проведення перевірки електронного документа), реєстраційний номер: ЗВ-9710022542019:
№РВ-0700526472019 (Протокол ПП-0700395552019 проведення перевірки електронного документа), реєстраційний номер:-ЗВ-9710022872019;
№РВ-0700526482019 (Протокол ПП-0700395562019 проведення перевірки електронного документа), реєстраційний номер: ЗВ-9710022362019;
№РВ-0700526492019 (Протокол ПП-0700395572019 проведення перевірки електронного документа), реєстраційний номер: ЗВ -97100218422019;
№РВ- 0700526562019 (Протокол ПП-0700395642019 проведення перевірки електронного Документа), реєстраційний номер: ЗВ-9710021672019;
№РВ-0700526692019 (Протокол ПП-0700395772019 проведення перевірки електронного Документа), реєстраційний номер: ЗВ-9710020652019;
№РВ-0700526712019 (Протокол ПП-0700395792019 проведення перевірки електронного Документа), реєстраційний номер: ЗВ-9710020902019;
№РВ-0700526722019 (Протокол ПП-0700395802019 проведення перевірки електронного Документа), реєстраційний номер: ЗВ-9710021252019;
№РВ-0700526762019 (Протокол ПП-0700395842019 проведення перевірки електронного документа), реєстраційний номер: ЗВ-9710017392019;
№РВ-0700526792019 (Протокол ПП-0700395872019 проведення перевірки електронного документа), реєстраційний номер: ЗВ-9710017182019;
№РВ-0700526852019 (Протокол ПП-0700395932019 проведення перевірки електронного документа), реєстраційний номер: ЗВ-9710015692019;
№РВ-0700526872019 (Протокол ПП-0700395952019 проведення перевірки електронного документа), реєстраційний номер: ЗВ-9710016302019;
№РВ-0700526902019 (Протокол ПП-0700395982019 проведення перевірки електронного документа), реєстраційний номер: ЗВ-97100144822019 ;
№РВ-0700526912019 (Протокол ПП-0700395992019 проведення перевірки електронного документа), реєстраційний номер: ЗВ-9710013742019.
Підставами для відмови у внесенні відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру зазначено невідповідність поданих документів, та вказано перелік зауважень, відображених у вищенаведених протоколах проведення перевірки електронного документа, зокрема, невідповідність установленим вимогам до змісту, структури і технічних характеристик електронного документа, а саме: наявним даним Державного земельного кадастру (в межах земельної ділянки, яку передбачається зареєструвати знаходиться інша земельна ділянка з кадастровим номером 0722880500:01:001:0407); електронний документ не містить обов`язковий блок про форму державної експертизи згідно з додатком 10 Порядку ведення Державного земельного кадастру.
Державним реєстратором вказано на невідповідність поданих документів вимогам законодавства, зокрема, відсутні рішення уповноважених органів щодо припинення (скасування, вилучення, визнання недійсним) державного акта на право постійного користування земельними ділянками Державним підприємством "Дослідне господарство "Перемога" Волинської державної сільськогосподарської дослідної станції інституту сільського господарства Західного полісся Національної академії аграрних наук України" серії ВЛ № 11 від 25.03.1994 року, виданого згідно рішення Луцької районної ради від 22.03.1994 року №16/10 або вищезгаданого рішення чи запису про реєстрацію даного державного акту в Книзі реєстрації. Також державний реєстратор зазначив, що втрата правовстановлюючих документів не є підставою визначення правового статусу об`єкта невизначеним. Порушено норми п. 2 Прикінцевих та Перехідних положень Закону України "Про Державний земельний кадастр" (земельні ділянки, право власності (користування) на які виникло до 2004 року, вважаються сформованими незалежно від присвоєння їм кадастрового номера; у разі якщо відомості про зазначені земельні ділянки не внесені до Державного реєстру земель, їх державна реєстрація здійснюється на підставі технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) або технічної документації із землеустрою щодо інвентаризації земель за заявою їх власників (користувачів земельної ділянки державної чи комунальної власності) або їхніх спадкоємців чи особи, яка подала заяву про визнання спадщини відумерлою, якщо така справа прийнята до провадження судом або іншої, визначеної законом особи) та ст. 20 Земельного кодексу України щодо зміни цільового призначення та виду використання земельних ділянок (зміна цільового призначення земельних ділянок державної або комунальної власності провадиться Верховною Радою Автономної Республіки Крим, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування, які приймають рішення про затвердження проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок та передачу цих ділянок у власність або надання у користування відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу). При розробці документації із землеустрою не враховано вимоги ст. 150 і ст. 6 Земельного кодексу України (до особливо цінних земель відносяться землі дослідних полів науково-дослідних установ і навчальних закладів; до повноважень Верховної Ради України в галузі земельних відносин належить погодження питань, пов`язаних із зміною цільового призначення особливо цінних земель державної та комунальної власності, припиненням права постійного користування ними).
З наведеного слідує, що однією із підстав для відмови у внесенні відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру є розташування у межах земельної ділянки, яку передбачається зареєструвати, іншої земельної ділянки або її частини, зокрема, земельної ділянки з кадастровим номером 0722880500:01:001:0407, яка використовується Дослідним господарством "Перемога" Луцького району, правонаступником якого є третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача Державне підприємство "Дослідне господарство "Перемога" Волинської державної сільськогосподарської дослідної станції Національної академії аграрних наук України", на підставі державного акту на право постійного користування землею від 25.03.1994 року серії BЛ № 11, виданого Луцькою районною радою народних депутатів Луцького району Волинської області на підставі рішення від 22 березня 1994 року № 16/10. Акт зареєстровано в Книзі записів державних актів на право постійного користування землею за № 11.
Відтак, вирішення даного спору впливає на майнові права третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача Державного підприємства "Дослідне господарство "Перемога" Волинської державної сільськогосподарської дослідної станції Національної академії аграрних наук України" та безпосередньо стосується права користування на зазначену земельну ділянку, щодо якої позивач також просить внести відомості до Державного земельного кадастру про державну реєстрацію земельних ділянок з присвоєнням нових кадастрових номерів відповідно до "Технічної документації із землеустрою щодо інвентаризації земельних ділянок сільськогосподарського призначення в межах населених пунктів с. Озеряни та с. Баківці Баківцівської сільської ради Луцького району Волинської області", розробленої державним підприємством "Центр Державного земельного кадастру".
Згідно з правилами визначення юрисдикції адміністративних судів щодо вирішення адміністративних справ за статтею 19 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) юрисдикція адміністративних судів поширюється на публічно-правові спори, зокрема спори фізичних чи юридичних осіб із суб`єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи правових актів індивідуальної дії), дій чи бездіяльності; спори між суб`єктами владних повноважень з приводу реалізації їхньої компетенції у сфері управління, у тому числі делегованих повноважень.
До адміністративних судів можуть бути оскаржені будь-які рішення, дії чи бездіяльність суб`єктів владних повноважень, крім випадків, коли щодо таких рішень, дій чи бездіяльності Конституцією чи законами України встановлено інший порядок судового провадження (частина друга статті 2 КАС України).
Вирішуючи питання про віднесення спору до юрисдикції адміністративного суду, слід ураховувати не лише суб`єктний склад правовідносин, які склалися між сторонами, а й сутність (характер) таких правовідносин.
Публічно-правовий спір, на який поширюється юрисдикція адміністративних судів, є спором між учасниками публічно-правових відносин і стосується саме цих відносин.
Разом з тим, приватноправові відносини вирізняються наявністю майнового чи немайнового особистого інтересу учасника.
Спір має приватноправовий характер, якщо він обумовлений порушенням або загрозою порушення приватного права чи інтересу, як правило, майнового, конкретного суб`єкта, що підлягає захисту в спосіб, передбачений законодавством для сфери приватноправових відносин. Спір є приватноправовим також у тому випадку, якщо до порушення приватного права чи інтересу призвели управлінські дії суб`єктів владних повноважень.
У даній справі спір фактично стосується правомірності права користування Державним підприємством "Дослідне господарство "Перемога" Волинської державної сільськогосподарської дослідної станції Національної академії аграрних наук України" на земельну ділянку, що перетинається із земельними ділянками, які позивач просить зареєструвати з присвоєнням нових кадастрових номерів, та створює перешкоди для здійснення державної реєстрації. Відтак, цей спір безпосередньо не пов`язаний із захистом прав, свобод чи інтересів позивача у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку саме органу державної влади, що виключає його розгляд у порядку адміністративного судочинства.
Беручи до уваги наведене й ураховуючи суть спірних правовідносин, суд дійшов висновку, що спір у цій справі про визнання дій протиправними про відмову у реєстрації земельних ділянок не є публічно-правовим та не належить до юрисдикції адміністративних судів.
За таких обставин, спір у цій справі не може вирішуватися за правилами адміністративного судочинства.
Аналогічна правова позиція щодо визначення судової юрисдикції у справах з аналогічним предметом позову міститься, зокрема, у постанові Верховного Суду у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду від 30 березня 2020 року у справі №440/613/19 та в постановах Великої Палати Верховного Суду від 30 жовтня 2018 року у справі № 809/973/14, від 13 листопада 2018 року у справі № 809/649/14, від 21 листопада 2018 року у справі № 804/3086/16.
Відповідно до п.1 ч.1 ст. 238 КАС України суд закриває провадження у справі якщо справу не належить розглядати за правилами адміністративного судочинства.
З огляду на вищевикладене суд дійшов висновку, що заявлений спір не підлягає розгляду в порядку адміністративного судочинства, та з врахуванням суб`єктного складу сторін підлягає розгляду у порядку господарського судочинства.
Частиною 2 статті 238 КАС України передбачено, що про закриття провадження у справі суд постановляє ухвалу, а також вирішує питання про розподіл між сторонами судових витрат, повернення судового збору з бюджету. Ухвала суду про закриття провадження у справі може бути оскаржена.
Відповідно до пункту 5 частини 1 статті 7 Закону України "Про судовий збір" сплачена сума судового збору повертається за клопотанням особи, яка його сплатила за ухвалою суду в разі: 5) закриття (припинення) провадження у справі (крім випадків, якщо провадження у справі закрито у зв`язку з відмовою позивача від позову і така відмова визнана судом), у тому числі в апеляційній та касаційній інстанціях.
Частиною 2 статті 7 цього Закону визначено, що у випадках, установлених пунктом 1 частини першої цієї статті, судовий збір повертається в розмірі переплаченої суми; в інших випадках, установлених частиною першою цієї статті, - повністю.
Згідно частини 1 статті 143 КАС України суд вирішує питання щодо судових витрат у рішенні, постанові або ухвалі.
З урахуванням викладених положень законодавства судовий збір підлягає поверненню позивачу повністю.
Оскільки відповідно до квитанції №11 від 03 лютого 2020 року та платіжного доручення №1 від 18 лютого 2020 року Баківцівська сільська рада сплатила за звернення з даним позовом до суду судовий збір у сумі 50448,00 грн., який зарахований до спеціального фонду Державного бюджету України, тому вказана сума судового збору підлягає поверненню позивачу.
Керуючись статтями 143, 238, 250, 256, 294, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
УХВАЛИВ:
Провадження у справі за позовом Баківцівської сільської ради до Державного кадастрового реєстратора відділу у Луцькому районі Головного управління Держгеокадастру у Волинській області Кулініч Марії Андріївни, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні позивача Державне підприємство "Центр Державного Земельного Кадастру", третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача Державне підприємство "Дослідне господарство "Перемога" Волинської державної сільськогосподарської дослідної станції Національної академії аграрних наук України", про визнання дій протиправними, скасування рішення та зобов`язання вчинити дії закрити.
Повторне звернення до суду зі спору між тими самими сторонами, про той самий предмет і з тих самих підстав не допускається.
Повернути Баківцівській сільській раді (45665, Волинська область, Луцький район, с. Баківці, вул. Червоного Хреста, будинок 12-а, код ЄДРПОУ 04526271) з Державного бюджету України сплачений згідно з квитанцією №11 від 03 лютого 2020 року та платіжним дорученням №1 від 18 лютого 2020 року судовий збір у сумі 50448,00 грн. (п`ятдесят тисяч чотириста сорок вісім гривень 00 коп.).
Копію ухвали направити учасникам справи.
Ухвала набирає законної сили в порядку та строки, визначені статтею 256 КАС України, та може бути оскаржена в апеляційному порядку шляхом подання апеляційної скарги до Восьмого апеляційного адміністративного суду через Волинський окружний адміністративний суд протягом п`ятнадцяти днів з дня її підписання.
Повний текст ухвали складено 13 квітня 2020 року.
Суддя В.Д. Ковальчук
Суд | Волинський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 08.04.2020 |
Оприлюднено | 13.04.2020 |
Номер документу | 88716464 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Костюкевич Сергій Федорович
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Ковальчук Володимир Дмитрович
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Ковальчук Володимир Дмитрович
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Ковальчук Володимир Дмитрович
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Ковальчук Володимир Дмитрович
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Ковальчук Володимир Дмитрович
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Ковальчук Володимир Дмитрович
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Ковальчук Володимир Дмитрович
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Ковальчук Володимир Дмитрович
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Ковальчук Володимир Дмитрович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні