КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
10 квітня 2020 року м. Київ № П/320/979/20
Київський окружний адміністративний суд у складі судді Колеснікової І.С., розглянувши у письмовому провадженні за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу
за позовом товариства з обмеженою відповідальністю ОРГАН З ІНСПЕКТУВАННЯ
ФАВОРИТ
до Державної податкової служби України
про визнання протиправними та скасування рішень
В С Т А Н О В И В:
До Київського окружного адміністративного суду звернулось товариство з обмеженою відповідальністю ОРГАН З ІНСПЕКТУВАННЯ ФАВОРИТ із позовом до Державної податкової служби України про визнання протиправними та скасування рішень від 24.06.2019 №1202078/41534412, №1202080/41534412, №1202077/41534412, №1202076/41534412, №1202079/41534412, від 02.09.2019 №1265755/41534412 про відмову в реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних; зобов`язання Державної податкової служби України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні від 17.05.2019 №2, від 03.05.2019 №1, від 03.06.2019 №2, від 21.05.2019 №3, №4, від 28.05.2019 №5, подані ТОВ ОРГАН З ІНСПЕКТУВАННЯ ФАВОРИТ (код ЄДРПОУ 41534412, місцезнаходження: 08132, Київська обл., Києво-Святошинський район, місто Вишневе, вулиця Чорновола, будинок 52).
Позов мотивовано безпідставністю винесення рішення про відмову в реєстрації виданих позивачем податкових накладних, оскільки контролюючим органом необґрунтовано зупинено реєстрацію податкових накладних позивача, без чіткого зазначення конкретного критерію ризиковості платника податку. Також в обґрунтування позову позивачем зазначено про безпідставність висновків відповідача щодо ненадання позивачем письмових пояснень на підтвердження інформації, вказаної в податкових накладних, оскільки позивачем подавались відповідні пояснення з підтверджуючими документами, яких було достатньо для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних.
Ухвалою суду від 10.02.2020 відкрито спрощене провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні), запропоновано відповідачу подати відзив на позовну заяву.
Відповідач правом подання відзиву не скористався, інших заяв по суті справи відповідачем до суду не подано. Ухвалу суду про відкриття провадження у справі отримано уповноваженою особою відповідача 13.02.2020, що підтверджується даними сервісу відстеження поштових відправлень з офіційного сайту національного оператора поштового зв`язку Укрпошта ( https://track.ukrposhta.ua/ ) про відстеження поштового відправлення №0113331759740.
Дослідивши наявні у матеріалах справи докази та з`ясувавши обставини справи, судом встановлено таке.
Товариство з обмеженою відповідальністю ОРГАН З ІНСПЕКТУВАННЯ ФАВОРИТ , ідентифікаційний код 41534412, місцезнаходження: 08132, Київська область, Києво-Святошинський район, м. Вишневе, вул. Чорновола, 52, зареєстровано як юридична особа 21.08.2017, про що до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань внесено запис №13391020000015330. Основним видом діяльності товариства є - 74.90 Інша професійна, наукова та технічна діяльність, н. в. і. у.
Національним агентством з акредитації України видано товариству з обмеженою відповідальністю ОРГАН З ІНСПЕКТУВАННЯ ФАВОРИТ атестат від 17.04.2019 №7А323 про акредитацію щодо засвідчення компетентності товариства на інспектування систем протипожежного захисту, інспектування вогнезахисту, інспектування автоматизованих систем раннього виявлення загрози виникнення надзвичайних ситуацій та оповіщення населення, інспектування об`єктів будівництва (нове будівництво, реконструкція, капітальний ремонт, технічне переоснащення), будівель, споруд, приміщень, територій, відкритих технологічних установок (процесів) підприємств, установ та організацій, інших суб`єктів господарювання незалежно від форми власності. Термін дії атестату - до 16.04.2024.
Позивачем сформовано податкові накладні: №2 від 17.05.2019 (постачальник (продавець) - ТОВ ОРГАН З ІНСПЕКТУВАННЯ ФАВОРИТ , отримувач (покупець) - ТОВ ЕРІДОН ТЕХ на суму 10833,34 грн., в тому числі 1805,56 грн. ПДВ (послуги щодо розроблення комплекту виробничої документації по напрямку техногенної безпеки); №1 від 03.05.2019 (постачальник (продавець) - ТОВ ОРГАН З ІНСПЕКТУВАННЯ ФАВОРИТ , отримувач (покупець) - ТОВ ЕРІДОН ТЕХ на суму 10833,32 грн., в тому числі 1805,55 грн. ПДВ (послуги з інспектування об`єктів по вул. Кришталева, 5 в с. Петропавлівська Борщагівка, Києво-Святошинський район); №2 від 03.06.2019 (постачальник (продавець) - ТОВ ОРГАН З ІНСПЕКТУВАННЯ ФАВОРИТ , отримувач (покупець) - іноземне підприємство Кока-Кола Беверіджиз Україна Лімітед на суму 25470,00 грн., в тому числі 4245,00 грн. ПДВ (інспектування будівель, споруд, приміщень, територій, відкритих технологічних установок (процесів), розміщених за адресою: м. Львів, вул. Городецького, 43 на відповідність вимогам пожежної і техногенної безпеки); №3 від 21.05.2019 (постачальник (продавець) - ТОВ ОРГАН З ІНСПЕКТУВАННЯ ФАВОРИТ , отримувач (покупець) - ТОВ Спецмонтаж-ССХ на суму 4639,00 грн., в тому числі 773,17 грн. ПДВ (консультаційні послуги за березень 2019); №4 від 21.05.2019 (постачальник (продавець) - ТОВ ОРГАН З ІНСПЕКТУВАННЯ ФАВОРИТ , отримувач (покупець) - приватне підприємство Рейдер на суму 8000,00 грн., в тому числі 1333,33 грн. ПДВ (інспектування систем пожежної сигналізації, передачі тривожних сповіщень, оповіщення про пожежу); №5 від 28.05.2019 (постачальник (продавець) - ТОВ ОРГАН З ІНСПЕКТУВАННЯ ФАВОРИТ , отримувач (покупець) - ТОВ Український центр сертифікації Технології безпеки на суму 641240,00 грн., в тому числі 106873,33 грн. ПДВ (виконання наступних робіт з інспектування: інспектування систем пожежної сигналізації, передачі тривожних сповіщень, оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей; інспектування автоматичних водяних спринклерних систем пожежогасіння; інспектування порошкових систем пожежогасіння; інспектування елементів протипожежних перешкод (двері, ворота, вікна, люки, клапана, завіси, екрани); інспектування систем протидимного захисту; інспектування внутрішнього протипожежного водопроводу; інспектування ліфтів пожежних; інспектування блискавкозахисту; інспектування вогнезахисту на об`єкті: Нове будівництво заводу з виробництва насіння сільськогосподарських культур на території Почуйківської сільської ради Попільнянського району Житомирської області за межами населених пунктів (І черга ІІ пусковий комплекс)), та направлено їх на реєстрацію до Єдиного реєстру податкових накладних. Згідно квитанцій АС Єдине вікно подання електронних документів ДФС України від 12.06.2019 №9123480403, від 17.05.2019 №9103217682, від 27.06.2019 №9139299939, від 12.06.2019 №9123482155, від 12.06.2019 №9123475011, від 12.06.2019 №9213483829, податкові накладні ТОВ ОРГАН З ІНСПЕКТУВАННЯ ФАВОРИТ , від 17.05.2019 №2, від 03.05.2019 №1, від 03.06.2019 №2, від 21.05.2019 №3, від 21.05.2019 №4, від 28.05.2019 №5 прийнято, реєстрацію зупинено, оскільки податкові накладні відповідають вимогам підпункту 1.6 пункту 1 Критеріїв ризиковості платника податку , запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної.
Позивачем направлено контролюючому органу повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено, від 20.06.2019 №12, №13, №14, №15, №16, від 21.08.2019 №12, до яких позивачем додано: договір від 02.05.2019 №02/05-2019 між ТОВ ОРГАН З ІНСПЕКТУВАННЯ ФАВОРИТ , (Виконавець) - ТОВ ЕРІДОН ТЕХ (Замовник) про надання послуг щодо розроблення комплекту виробничої документації по напрямку техногенної безпеки для складських та офісних приміщень по вул. Кришталева, 5 в с. Петропавлівська Борщагівка Києво-Святошинського району Київської області; акт надання послуг №16 від 22.08.2019 до договору від 02.05.2019 №02/05-2019; платіжне доручення від 17.05.2019 №3988 про оплату ТОВ ЕРІДОН ТЕХ послуг згідно рахунку №18 від 02.05.2019 в сумі 10833,34 грн., в тому числі 1805,56 грн. ПДВ; договір від 02.05.2019 №5 між ТОВ ОРГАН З ІНСПЕКТУВАННЯ ФАВОРИТ , (Виконавець) - ТОВ ЕРІДОН ТЕХ (Замовник) про надання послуг з інспектування об`єктів Замовника по вул. Кришталева, 5 в с. Петропавлівська Борщагівка Києво-Святошинського району Київської області; акт надання послуг №21 від 28.08.2019 до договору від 02.05.2019 №5; платіжне доручення від 03.05.2019 №3684 про оплату ТОВ ЕРІДОН ТЕХ послуг згідно рахунку №19 від 02.05.2019 в сумі 10833,33 грн., в тому числі 1805,55 грн. ПДВ; договір від 22.05.2019 №SRC-585-19 між ТОВ ОРГАН З ІНСПЕКТУВАННЯ ФАВОРИТ , (Виконавець) - іноземним підприємством Кока-Кола Беверіджиз Україна Лімітед (Замовник) про надання послуг з інспектування об`єктів Замовника, розміщених за адресою: м. Львів, вул. Городецького, 43 на відповідність вимогам пожежної і техногенної безпеки; акт надання послуг №9 від 04.06.2019 до договору від 22.05.2019 №SRC-585-19; платіжне доручення від 03.06.2019 №093154 про оплату іноземним підприємством Кока-Кола Беверіджиз Україна Лімітед послуг згідно рахунку №22 від 24.05.2019 в сумі 25470,00 грн., в тому числі 4245,00 грн. ПДВ; договір від 30.11.2018 №06/11 між ТОВ ОРГАН З ІНСПЕКТУВАННЯ ФАВОРИТ , (Виконавець) - ТОВ Спецмонтаж-ССХ (Замовник) про надання консультативних (консалтингових) послуг в частині виконання протипожежних вимог будівельних норм та правил під час проектування та будівництва об`єктів, на яких виконує роботи Замовник; акт надання послуг №10 від 31.05.2019 до договору від 30.11.2018 №06/11; платіжне доручення від 21.05.2019 №250 про оплату ТОВ Спецмонтаж-ССХ послуг згідно рахунку №21 від 21.05.2019 в сумі 4639,00 грн., в тому числі 773,17 грн. ПДВ; договір від 20.05.2019 №6/05 між ТОВ ОРГАН З ІНСПЕКТУВАННЯ ФАВОРИТ , (Виконавець) - приватним підприємством Рейдер (Замовник) про надання послуг з інспектування об`єктів Замовника в приміщеннях ДНЗ №35 Вербиченька , розміщеного за адресою: пров. Павліченко, 9, м. Біла Церква; акт надання послуг №42 від 28.12.2019 до договору від 20.05.2019 №6/05; платіжне доручення від 21.05.2019 №95 про оплату приватним підприємством Рейдер послуг інспектування систем пожежної сигналізації ДНЗ №35 Вербиченька згідно рахунку №20 від 20.05.2019 в сумі 8000,00 грн., в тому числі 1333,33 грн. ПДВ; договір від 27.05.2019 №08/05 між ТОВ ОРГАН З ІНСПЕКТУВАННЯ ФАВОРИТ , (Виконавець) - ТОВ Український центр сертифікації Технології безпеки (Замовник) про надання послуг з перевірки систем протипожежного захисту на відповідність вимогам проектної документації, працездатності та нормативно-правових (нормативних) актів у сфері пожежної та техногенної безпеки; акт надання послуг №14 від 01.07.2019 до договору від 27.05.2019 №08/05; виписку з банківського рахунку ТОВ ОРГАН З ІНСПЕКТУВАННЯ ФАВОРИТ за період з 27.05.2019 по 31.05.2019, якою підтверджується перерахування ТОВ Український центр сертифікації Технології безпеки на користь позивача 641240,00 грн.
Рішеннями комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, від 24.06.2019 №1202078/41534412, №1202080/41534412, №1202077/41534412, №1202076/41534412, №1202079/41534412, від 02.09.2019 №1265755/41534412 відмовлено в реєстрації податкових накладних ТОВ ОРГАН З ІНСПЕКТУВАННЯ ФАВОРИТ від 17.05.2019 №2, від 03.05.2019 №1, від 03.06.2019 №2, від 21.05.2019 №3, №4, від 28.05.2019 №5, в зв`язку з ненаданням платником податку первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційних описів), у тому числі рахунків-фактур/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних.
Вважаючи рішення комісії про відмову в реєстрації податкових накладних від 17.05.2019 №2, від 03.05.2019 №1, від 03.06.2019 №2, від 21.05.2019 №3, №4, від 28.05.2019 №5 необґрунтованим, позивач звернувся з позовом до суду.
Надаючи правову оцінку відносинам, що виникли між сторонами, суд зазначає таке.
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, порядок їх адміністрування, права, обов`язки платників податків та зборів, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулюються Податковим кодексом України від 02.12.2010 №2755-VI (в редакції, чинній на час виникнення між сторонами спірних відносин).
Пунктом 187.1 статті 187 Податкового кодексу України встановлено, що датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку; б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.
Відповідно до пункту 201.1 статті 201 Податкового кодексу України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації в порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Згідно пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України, при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою (абзац перший); підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня (абзац п`ятий); якщо надіслані податкові накладні / розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин (абзац десятий).
Пунктом 201.16 статті 201 Податкового кодексу України встановлено, що реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
Кабінетом Міністрів України прийнято постанову від 21.02.2018 №117, якою затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних ; Порядок роботи комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації ; Порядок розгляду скарг на рішення комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації (яка була чинною на час виникнення між сторонами спірних відносин).
Відповідно до пункту 3 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (в редакції, чинній на момент виникнення спірних відносин), податкові накладні/розрахунки коригування, що подаються на реєстрацію в Реєстрі до проведення моніторингу, за результатами якого можливе зупинення їх реєстрації, перевіряються відповідно до таких ознак: податкова накладна, яка не підлягає наданню отримувачу (покупцю) та/або складена за операцією, що є звільненою від оподаткування (підпункт 1); обсяг постачання, зазначений платником податку в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі в поточному місяці, з урахуванням поданої на реєстрацію в Реєстрі податкової накладної/розрахунку коригування, становить менше 500 тис. гривень та керівник - посадова особа такого платника податку є особою, яка займає аналогічну посаду не більше ніж у трьох (включно) платників податку (підпункт 2); одночасно значення показників D та P, розрахованих у наведеному у цьому підпункті, мають такі розміри: D > 0,05, P < P м х 1,4, де: D - розрахункова величина, яка дорівнює S/T; S - загальна сума сплачених за останні 12 календарних місяців, що передують місяцю, в якому складено податкову накладну/розрахунок коригування, сум єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування та податків і зборів (крім суми податку на додану вартість, сплаченої під час ввезення товарів на митну територію України) платником податку та його відокремленими підрозділами; T - загальна сума постачання товарів/послуг на митній території України, що оподатковуються за ставками 0, 20 і 7 відсотків, зазначеними платником податку в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі за останні 12 календарних місяців, що передують місяцю, в якому складено податкову накладну/розрахунок коригування; P - сума податку на додану вартість, зазначена платником податку в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі у звітному (податковому) періоді, з урахуванням поданої на реєстрацію в Реєстрі податкової накладної/розрахунку коригування; P м - найбільша місячна сума податку на додану вартість, зазначена у податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих платником податку в Реєстрі за останні 12 календарних місяців, що передують місяцю, в якому складено податкову накладну/розрахунок коригування. Значення показника D за останні 12 календарних місяців обраховується ДФС станом на перше число календарного місяця та кожного 10 числа стає доступним платнику податку в електронному кабінеті (підпункт 3 Порядку).
Також Порядком зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (в редакції, чинній на момент виникнення спірних відносин) встановлено, що: в разі коли за результатами перевірки податкової накладної/розрахунку коригування визначено, що податкова накладна/розрахунок коригування відповідають одній з ознак, визначених у пункті 3 цього Порядку, такі податкова накладна/розрахунок коригування не підлягають моніторингу та підлягають реєстрації в Реєстрі (пункт 4); податкова накладна/розрахунок коригування, які підлягають моніторингу, перевіряються на відповідність критеріям ризиковості платника податку, критеріям ризиковості здійснення операцій та показникам позитивної податкової історії платника податку (пункт 5); у разі коли за результатами моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає критеріям ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється (пункт 6); у разі коли за результатами моніторингу податкова накладна/розрахунок коригування відповідають критеріям ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який має позитивну податкову історію платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється (пункт 7).
Зі змісту наведених норм убачається, що підставами для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування є наступна відповідність: платника податку - критеріям ризиковості платника податку; податкової накладної / розрахунку коригування - критеріям ризиковості здійснення операції.
Судом встановлено, що реєстрацію поданих позивачем податкових накладних від 17.05.2019 №2, від 03.05.2019 №1, від 03.06.2019 №2, від 21.05.2019 №3, №4, від 28.05.2019 №5 зупинено через те, що податкові накладні відповідають вимогам підпункту 1.6 пункту 1 Критеріїв ризиковості платника податку .
На офіційному сайті Державної фіскальної служби України оприлюднено критерії ризиковості платника податку та критерії ризиковості здійснення операцій (з урахуванням внесених змін, погоджених Міністерством фінансів згідно листа від 06.08.2019 № 26010-06-5/20111), затверджені в.о. Голови Державної фіскальної служби України 07.08.2019.
Відповідно до зазначеного листа Державної фіскальної служби України Критерії ризиковості платника податку , платник податків відповідає критеріям ризиковості, якщо: 1.6. комісії головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДФС можуть розглядати питання щодо встановлення ризиковості платника податків, а саме: керівник платника податку та/або головний бухгалтер, та/або особа, що має право підпису, згідно з даними Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, зареєстровані (перереєстровані) за адресою, що знаходиться на тимчасово окупованих територіях у Донецькій та Луганській областях і тимчасово окупованій території, в розумінні Закону України Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України ; платник податку - юридична особа, який не має відкритих рахунків у банківських установах, крім рахунків в органах Державної казначейської служби України (крім бюджетних установ); платник податку, посадова особа та/або засновник якого був посадовою особою та/або засновником суб`єкта господарювання, якого ліквідовано за процедурою банкрутства протягом останніх трьох років; платником податку не подано контролюючому органу податкову звітність з податку на додану вартість за два останні звітні періоди всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 та абзацу першого пункту 49.2 і пункту 49.18 статті 49 Податкового кодексу України; платником податку на прибуток не подано контролюючому органу фінансову звітність за останній звітний період всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 та пункту 46.2 статті 46 Податкового кодексу України (далі - Кодекс); в органах ДФС наявна податкова інформація, яка стала відома у процесі поточної діяльності при реалізації покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, зазначеної в поданій на реєстрацію податковій накладній/розрахунку коригування.
Відповідність платника податку Критеріям ризиковості платників податку може бути встановлено у разі виконання хоча б одного з критеріїв, визначених у пунктах 1.1 - 1.5 цих Критеріїв.
Якщо виявлено, що платник податків має ознаки ризиковості згідно з пунктом 1.6 цих Критеріїв, то такий платник податків виноситься на розгляд Комісії в той самий день і вноситься до переліку ризикових платників у день проведення засідання Комісії, на якому прийнято відповідне рішення.
Якщо платник податків, якого внесено до переліку ризикових суб`єктів господарювання, перестав відповідати критеріям ризиковості, що визначені у пунктах 1.1 - 1.5 цих Критеріїв, такого платника податків виключають з переліку ризикових суб`єктів господарювання в день отримання/виявлення такої інформації.
У разі якщо платник податків, внесений до переліку ризикових суб`єктів господарювання, перестав відповідати критеріям ризиковості, що визначені у пункті 1.6 цих Критеріїв, платника виключають з переліку ризикових суб`єктів господарювання за рішенням комісій головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДФС.
Інформація про внесення/виключення платника податку до/з переліку ризикових платників податків, відповідно до пунктів 1.1-1.6 цих Критеріїв, стає доступною платнику в Електронному кабінеті.
Відповідачем не надано протоколу засідання Комісії, переліку платників податків, щодо яких виявлено ознаки ризиковості, згідно підпункту 1.6 пункту 1 Критеріїв, не надано матеріалів, на підставі яких ТОВ ОРГАН З ІНСПЕКТУВАННЯ ФАВОРИТ (ідентифікаційний код 41534412) віднесено до такого переліку, іншої інформації, доказів, що розглядається Комісією, яка, відповідно до Порядку формування територіальними органами та структурними підрозділами ДФС переліку ризикових платників податків , обов`язково додається до протоколу засідання Комісій.
На думку суду, за наведеного правого регулювання фіскальний орган зобов`язаний у Квитанції чітко вказати не лише конкретний вид критерію, який встановлений підпунктом 1.6 пункту 1 Критеріїв, а також рішення, відповідно до якого позивача внесено до переліку ризикових платників. Водночас, у квитанціях про зупинення реєстрації податкових накладних не зазначено, за якою саме підставою позивача із указаних в підпункті 1.6 пункту 1 Критеріїв віднесено до ризикових платників податку.
Крім того, відповідно до правової позиції Верховного Суду, викладеної, зокрема, у постанові від 02.04.2019 по справі №822/1878/18, листи міністерств, інших органів виконавчої влади не є нормативно-правовими актами у розумінні статті 117 Конституції України, а відтак не є джерелом права відповідно до статті 7 КАС України. Акти, що затверджують критерії ризиковості здійснення операцій мають на меті встановити норми права, які зачіпають права, свободи й законні інтереси громадян, а відтак підлягають обов`язковій реєстрації у порядку, визначеному діючим законодавством.
Відтак суд дійшов висновку про необґрунтованість зупинення відповідачем реєстрації податкових накладних позивача від 17.05.2019 №2, від 03.05.2019 №1, від 03.06.2019 №2, від 21.05.2019 №3, №4, від 28.05.2019 №5 з підстав відповідності податкової накладної вимогам підпункту 1.6 пункту 1 Критеріїв ризиковості платника податку .
Відповідно до Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (в редакції, чинній на момент виникнення спірних відносин): у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: номер та дата складання податкової накладної / розрахунку коригування; порядковий номер, номенклатура товарів/послуг продавця, код товару згідно з УКТЗЕД/послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, зазначені у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрація яких зупинена; критерій(ї) ризиковості платника податку та/або критерій(ї) ризиковості здійснення операцій, на підставі якого(их) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, із розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі (підпункти 1-4 пункту 13); перелік документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, включає в себе: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством (пункт 14); письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 14 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного у податковій накладній / розрахунку коригування. Платник податку має право подати письмові пояснення та копії документів до декількох податкових накладних/розрахунків коригування, якщо такі податкові накладні/розрахунки коригування складені на одного отримувача - платника податку за одним і тим самим договором або якщо в таких податкових накладних/розрахунках коригування відображені однотипні операції (з однаковими кодами товарів згідно з УКТЗЕД або кодами послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг) (пункт 15); підставами для прийняття комісіями контролюючих органів рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування є: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено; ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту 4 пункту 13 цього Порядку; надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства (пункт 21).
Судом встановлено та підтверджується наявними у матеріалах справи доказами, що позивачем направлено відповідачу пояснення та копії первинних документів для підтвердження підстав подання податкових накладних з метою реєстрації, та якими підтверджуються господарські операції між ТОВ ОРГАН З ІНСПЕКТУВАННЯ ФАВОРИТ та ТОВ ЕРІДОН ТЕХ , іноземним підприємством Кока-Кола Беверіджиз Україна Лімітед , ТОВ Спецмонтаж-ССХ , приватним підприємством Рейдер , ТОВ Український центр сертифікації Технології безпеки .
Судом враховано, що підставою для відмови в реєстрації податкових накладних ТОВ ОРГАН З ІНСПЕКТУВАННЯ ФАВОРИТ від 17.05.2019 №2, від 03.05.2019 №1, від 03.06.2019 №2, від 21.05.2019 №3, №4, від 28.05.2019 №5 є ненадання платником податку первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційних описів), у тому числі рахунків-фактур/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних.
Втім, під час розгляду справи судом встановлено надання позивачем відповідачу відповідних пояснень та документів на підтвердження зазначеної у податкових накладних інформації, яких, за висновком суду, достатньо для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних.
Відтак, суд дійшов висновку про необґрунтованість оскаржуваних рішень про відмову в реєстрації податкових накладних ТОВ ОРГАН З ІНСПЕКТУВАННЯ ФАВОРИТ від 17.05.2019 №2, від 03.05.2019 №1, від 03.06.2019 №2, від 21.05.2019 №3, №4, від 28.05.2019 №5.
Тому, підлягають задоволенню вимоги про протиправність та скасування рішень від 24.06.2019 №1202078/41534412, №1202080/41534412, №1202077/41534412, №1202076/41534412, №1202079/41534412, від 02.09.2019 №1265755/41534412 про відмову в реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Щодо позовних вимог в частині зобов`язання Державної податкової служби України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних ТОВ ОРГАН З ІНСПЕКТУВАННЯ ФАВОРИТ від 17.05.2019 №2, від 03.05.2019 №1, від 03.06.2019 №2, від 21.05.2019 №3, №4, від 28.05.2019 №5, суд зазначає, що відповідно до підпункту 201.1, пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України реєстрацію податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних віднесено до обов`язків платника податків.
Пунктом 28 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (в редакції, чинній на момент виникнення спірних відносин), окрім іншого, визначено, що податкова накладна / розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій: прийнято та набрало чинності рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі; набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі.
Механізм внесення відомостей, що містяться у податковій накладній та/або розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до неї, до Єдиного реєстру податкових накладних визначено Порядком ведення Єдиного реєстру податкових накладних , затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 №1246.
Відповідно до пункту 19 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних (в редакції, чинній на момент виникнення спірних відносин), податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій: прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування; набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДФС відповідного рішення); неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.
Згідно пункту 20 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних (в редакції, чинній на момент виникнення спірних відносин), у разі надходження до ДФС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.
Таким чином, реєстрація в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної/розрахунку коригування, реєстрацію якої попередньо було зупинено, є повноваженням ДФС України.
Втім, Європейський суд з прав людини у пункті 50 рішення від 13.01.2011 (остаточне) по справі Чуйкіна проти України (case of Chuykina v. Ukraine) (Заява № 28924/04) зазначив про те, що процесуальні гарантії, викладені у статті 6 Конвенції, забезпечують кожному право звертатися до суду з позовом щодо своїх цивільних прав та обов`язків. Таким чином стаття 6 Конвенції втілює право на суд , в якому право на доступ до суду, тобто право ініціювати в судах провадження з цивільних питань становить один з його аспектів (див. рішення від 21 лютого 1975 року у справі Голдер проти Сполученого Королівства (Golder v. the United Kingdom), пп. 2836, Series A № 18). Крім того, порушення судового провадження саме по собі не задовольняє усіх вимог пункту 1 статті 6 Конвенції. Ціль Конвенції гарантувати права, які є практичними та ефективними, а не теоретичними або ілюзорними. Право на доступ до суду включає в себе не лише право ініціювати провадження, а й право отримати вирішення спору судом. Воно було б ілюзорним, якби національна правова система Договірної держави дозволяла особі подати до суду цивільний позов без гарантії того, що справу буде вирішено остаточним рішенням в судовому провадженні. Для пункту 1 статті 6 Конвенції було б неможливо детально описувати процесуальні гарантії, які надаються сторонам у судовому процесі провадженні, яке є справедливим, публічним та швидким, не гарантувавши сторонам того, що їхні цивільні спори будуть остаточно вирішені (див. рішення у справах Мултіплекс проти Хорватії (Multiplex v. Croatia), заява № 58112/00, пункт 45, від 10.07.2003, та Кутіч проти Хорватії (Kutic v. Croatia), заява № 48778/99, пункт 25, ECHR 2002-II).
Як встановлено судом, підтверджено матеріалами справи і не спростовано відповідачем, надані позивачем пояснення та документи складені з дотриманням вимог законодавства, втім не були розглянуті Комісією. Обставин, які б унеможливлювали реєстрацію податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, судом не встановлено.
З метою відновлення прав та інтересів позивача, за захистом яких він звернувся до суду, та з метою дотримання судом гарантій на те, що спір між сторонами буде остаточно вирішений, суд дійшов висновку про необхідність зобов`язання відповідача зареєструвати податкові накладні ТОВ ОРГАН З ІНСПЕКТУВАННЯ ФАВОРИТ від 17.05.2019 №2, від 03.05.2019 №1, від 03.06.2019 №2, від 21.05.2019 №3, №4, від 28.05.2019 №5 у Єдиному реєстрі податкових накладних датою направлення їх на реєстрацію позивачем.
Отже, виходячи з меж заявлених позовних вимог, положень проаналізованого законодавства, наявних у матеріалах справи доказів та наведених сторонами аргументів, суд дійшов висновку про наявність підстав для задоволення позову в повному обсязі.
Відповідно до частини першої статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Позивачем сплачено судовий збір у розмірі 4204,00 грн. (платіжні доручення від 29.01.2020 №132, на суму 2102,00 грн., №133 на суму 2102,00 грн. Відтак, на користь позивача слід присудити судові витрати зі сплати судового збору в розмірі 4204,00 грн. за рахунок бюджетних асигнувань призначених для Державної податкової служби України.
Керуючись статтями 241-246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
В И Р І Ш И В:
Адміністративний позов задовольнити повністю.
Визнати протиправним та скасувати рішення від 24.06.2019 №1202078/41534412, №1202080/41534412, №1202077/41534412, №1202076/41534412, №1202079/41534412, від 02.09.2019 №1265755/41534412 про відмову в реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні від 17.05.2019 №2, від 03.05.2019 №1, від 03.06.2019 №2, від 21.05.2019 №3, №4, від 28.05.2019 №5, подані ТОВ ОРГАН З ІНСПЕКТУВАННЯ ФАВОРИТ (код ЄДРПОУ 41534412, місцезнаходження: 08132, Київська обл., Києво-Святошинський район, місто Вишневе, вулиця Чорновола, будинок 52) датою направлення їх на реєстрацію.
Стягнути на користь товариства з обмеженою відповідальністю ОРГАН З ІНСПЕКТУВАННЯ ФАВОРИТ судові витрати в розмірі 4204,00 грн. (чотири тисячі двісті чотири грн. 00 коп.) за рахунок бюджетних асигнувань, призначених для Державної податкової служби України.
Позивач - товариство з обмеженою відповідальністю ОРГАН З ІНСПЕКТУВАННЯ ФАВОРИТ (ідентифікаційний код 41534412, місцезнаходження: 08132, Київська область, Києво-Святошинський район, м. Вишневе, вул. Чорновола, 52).
Відповідач: - Державна податкова служба України (ідентифікаційний код 43005393, місцезнаходження: 04053, м. Київ, Львівська площа, 8).
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Відповідно до підпункту 15.5 пункту 1 Розділу VII Перехідні положення Кодексу адміністративного судочинства України до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються учасниками справи до або через Київський окружний адміністративний суд.
Згідно пункту 3 розділу VI Прикінцеві положення Кодексу адміністративного судочинства України процесуальні строки, визначені цим рішенням, продовжуються на строк дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України з метою запобігання поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19).
Суддя Колеснікова І. С.
Дата виготовлення і підписання повного тексту рішення - 10 квітня 2020 року .
Суд | Київський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 10.04.2020 |
Оприлюднено | 13.04.2020 |
Номер документу | 88718413 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Оксененко Олег Миколайович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Оксененко Олег Миколайович
Адміністративне
Київський окружний адміністративний суд
Колеснікова І.С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні