Справа № 314/5915/19
Провадження № 3/314/169/2020
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
16.03.2020 року м. Вільнянськ
Суддя Вільнянського районного суду Запорізької області Мануйлова Н. Ю., розглянувши адміністративний матеріал, який надійшов з Головного управління Держпраці у Запорізькій області про притягнення до адміністративної відповідальності
ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , громадянки України, директор ТОВ Зоря , мешкає за адресою: АДРЕСА_1 , ідентифікаційний номер НОМЕР_1 ,
у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 41 КУпАП,
ВСТАНОВИВ:
Відповідно до протоколу про адміністративне правопорушення № ЗП4285/574/АВ/П/ПТ від 18.12.2019, складеного інспектором праці Єременком М. К., під час виконання посадових обов`язків, маючи організаційно-розпорядчі функції, за юридичною адресою: Запорізька область, Вільнянський район, с. Михайло-Лукашеве, вул. Космічна, буд. 5, код ЄДРПОУ 03750032, директор ТОВ Зоря ОСОБА_1 допустила порушення законодавства про працю за період з 25.11.2019 і по час перевірки, які оформлені актом перевірки № ЗП4285/574/АВ від 18.12.2019, відповідальність за яке передбачена ч. 1 ст. 41 КУпАП.
У ході інспекційного відвідування встановлено, що ОСОБА_2 , працюючи сторожем гаража дільниці № 1 в ТОВ Зоря , отримав медичну довідку від 27.03.2019, яка дійсна до 27.03.2020. У довідці вказаний висновок комісії про стан здоров`я з діагнозами ОСОБА_2 та про придатність його для роботи за професією сторожа. Відповідно до наказу ТОВ Зоря від 01.08.2019 № 28-К сторожа гаражу дільниці № 1 ОСОБА_2 за його заявою переведено сторожем механізованого току з 01.08.2019. Будь-яких документів про наявність на механізованому току важкої роботи, роботи із шкідливими чи небезпечними умовами праці або ознайомлення під підпис відповідно до ст. 29 КЗпП України з цими умовами при виконанні обов`язків сторожа механізованого току ОСОБА_2 ., ТОВ Зоря не надало.
Таким чином, зазначене вище свідчить про те, що ОСОБА_2 за трудовим договором заява+наказ працює тільки сторожем на повний робочий час і без важкої роботи, роботи із шкідливими чи небезпечними умовами праці.
Також встановлено, що 25.11.2019 після закінченням зміни сторожа ОСОБА_2 , за його письмовими і усними поясненнями, без його згоди було залучено до погрузки кукурудзи навантажувачем на автомашину, не зважаючи на вказану вище медичну довідку. Щодо стану його здоров`я під час погрузки кукурудзи, то медичні працівники не викликалися і будь-якого медичного висновку того дня не складалося і під час інспекційного відвідування не надано. Отже, залучення працівника до роботи не обумовленої трудовим (заява+наказ) не відповідає вимогам ст. 31 КЗпП України.
Разом з тим, наказом від 26.11.2019 № 48 ОСОБА_2 в термін до 02.12.2019 направляється на позачерговий медогляд без зазначення в наказі щодо оплати медогляду і збереження заробітної плати. Наказом від 03.12.2019 № 49 ОСОБА_2 відсторонено від роботи сторожа механізованого току з 03.12.2019 по 07.12.2019 для проходження позачергового медичного огляду без зазначення в наказі щодо плати медогляду, але із збереженням заробітної плати. Наказом від 09.12.2019 № 50 ОСОБА_2 відсторонено від роботи сторожа механізованого току з 09.12.2019 по 13.12.2019 для проходження позачергового медичного огляду без збереження заробітної плати і без зазначення в наказі щодо оплати медичного огляду. За наказом від 13.12.2019 № 52 у зв`язку з тим, що станом на 13.12.2019 відсутнє повідомлення про отримання ОСОБА_2 копій наказу № 50 від 09.12.2019 - провести донарахування середньої заробітної плати а період 09.12.2019 по 13.12.2019. Отже, відсторонення ОСОБА_2 від роботи сторожа механізованого току, який має діючу медичну довідку, для проходження позачергового медичного огляду не відповідає вимогам ст. 169 КЗпП України та ч. 1 ст. 17 Закону України Про охорону праці , яким передбачено проходження працівниками попередніх і періодичних медичних оглядів, які зайняті на важких роботах, роботах зі шкідливими чи небезпечними умовами праці або таких, де є потреба у професійному доборі, тобто ОСОБА_2 до цих категорій працівників не відноситься.
Відповідно до наказу від 09.12.20190 № 51 сторожу механізованого току ОСОБА_2 оголошено догану за не проходження позачергового медичного огляду та не отримання допуску до роботи за результатами медичного огляду. Вказаний наказ про застосування дисциплінарного стягнення проти сторожа механізованого току ОСОБА_2 виданий без вимоги про надання ним письмових пояснень, що не відповідає вимогам ч. 1 ст. 149 КЗпП України.
Захисник особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, у судовому засіданні заперечував факт вчинення ОСОБА_1 адміністративного правопорушення, зазначив, що відсторонення працівника ОСОБА_2 відбулося законно, наказ Про оголошення догани ОСОБА_2 № 51 від 09.12.2019 скасовано директором ТОВ Зоря ОСОБА_1 . Також захисником долучено копію платіжного доручення про оплату медичного огляду відповідно до рахунку № 1427 від 28.11.2019 у сумі 160, 89 грн.
У судовому засіданні свідок ОСОБА_4 пояснила, що вона працювала комірником ТОВ Зоря , наразі перебуває на обліку в Центрі зайнятості. ОСОБА_2 самостійно долучився до розгрузки кукурудзи за власною ініціативою, після чого йому стало зле, від виклику швидкої допомоги відмовився.
У судовому засіданні свідок ОСОБА_5 пояснив, що він працює електриком ТОВ Зоря , бачив, як ОСОБА_2 грузив кукурудзу, бачив його також у будівлі вагової, натомість йому нічого не відомо щодо того, що ОСОБА_2 було залучено до погрузки кукурудзи.
У судовому засіданні свідок ОСОБА_6 пояснив, що він працював водієм ТОВ Зоря , наразі перебуває на обліку в Центрі зайнятості, бачив як ОСОБА_2 стояв, йому було зле, нічого не знає щодо того, чому він здійснював погрузну кукурудзи.
Вивчивши матеріали справи, суд приходить висновку про те, що в діях ОСОБА_1 є склад адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 41 КУпАП - порушення вимог законодавства про працю.
Так, факт вчинення ОСОБА_1 адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 41 КУпАП, підтверджена дослідженими судом доказами, а саме:
-протоколом про адміністративне правопорушення № ЗП4285/574/АВ/П/ПТ від 18.12.2019;
-актом перевірки № ЗП4285/574/АВ від 18.12.2019 (копія).
З урахуванням досліджених доказів, суд приходить до висновку, що ОСОБА_1 винувата у скоєному правопорушенні, оскільки відповідно до ст. 17 Закону України Про охорону праці роботодавець зобов`язаний за свої кошти забезпечити фінансування та організувати проведення попереднього (під час прийняття на роботу) і періодичних (протягом трудової діяльності) медичних оглядів працівників, зайнятих на важких роботах, роботах із шкідливими чи небезпечними умовами праці або таких, де є потреба у професійному доборі, щорічного обов`язкового медичного огляду осіб віком до 21 року. Натомість посада сторожа механізованого, яку займав ОСОБА_2 , не відноситься до зазначених категорій.
За результатами періодичних медичних оглядів у разі потреби роботодавець повинен забезпечити проведення відповідних оздоровчих заходів. Медичні огляди проводяться відповідними закладами охорони здоров`я, працівники яких несуть відповідальність згідно із законодавством за відповідність медичного висновку фактичному стану здоров`я працівника. Порядок проведення медичних оглядів визначається центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері охорони здоров`я.
Роботодавець має право в установленому законом порядку притягнути працівника, який ухиляється від проходження обов`язкового медичного огляду, до дисциплінарної відповідальності, а також зобов`язаний відсторонити його від роботи без збереження заробітної плати.
Натомість посада сторожа механізованого току, яку займав ОСОБА_2 , не відноситься до зазначених категорій, за якими він підлягав би обов`язковому медичному огляду.
До матеріалів справи долучено копію наказу директора ТОВ Зоря № 48 від 26.11.2019 про направлення ОСОБА_2 на позачерговий медичний огляд через його погіршення стану здоров`я.
Роботодавець зобов`язаний забезпечити за свій рахунок позачерговий медичний огляд працівників:
за заявою працівника, якщо він вважає, що погіршення стану його здоров`я пов`язане з умовами праці;
за своєю ініціативою, якщо стан здоров`я працівника не дозволяє йому виконувати свої трудові обов`язки.
За час проходження медичного огляду за працівниками зберігаються місце роботи (посада) і середній заробіток.
Разом з тим, заяви ОСОБА_2 про погіршення його стану здоров`я, пов`язане з умовами праці матеріали справи не містить. Відомості щодо того, що стан здоров`я ОСОБА_2 не дозволяв йому виконувати його трудові обов`язки як сторожа механізованого току, що стало підставою для того, щоб роботодацевь забезпечив позачерговий медичний огляд ОСОБА_2 , у матеріалах справи також відсутні.
Натомість до матеріалів справи долучено копію наказу директора ТОВ Зоря Міхно К. І. № 53 від 18.12.2019 про скасування наказу Про оголошення догани ОСОБА_2 № 51 від 09.12.2019 як такий, що не набрав чиності. Також до матеріалі справи долучено копію платіжного доручення № 517 віл 28.11.2019 про плату медичного огляду відповідно до рахунку № 1427 від 28.11.2019.
Відповідно до ст. 9 КУпАП, адміністративним правопорушенням (проступком) визнається протиправна, винна (умисна або необережна) дія чи бездіяльність, яка посягає на громадський порядок, права і свободи громадян, на встановлений порядок управління і за яку законом передбачено адміністративну відповідальність.
Відповідно до ст. 33 КУпАП, при накладенні адміністративного стягнення суд враховує характер вчиненого правопорушення, особу порушника, ступінь його вини, майновий стан, обставини, що пом`якшують і обтяжують відповідальність.
У відповідності до ст. 252 КУпАП, оцінка доказів по адміністративній справі ґрунтуються на всебічному, повному і об`єктивному дослідженні всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом і правосвідомістю.
Відповідно до ст. 23 КУпАП метою адміністративного стягнення є виховання особи, яка вчинила адміністративне правопорушення, а також запобігання вчинення нових правопорушень.
Відповідно до ст. 22 КУпАП при малозначності вчиненого адміністративного правопорушення орган, уповноважений вирішувати справу, може звільнити порушника від адміністративної відповідальності і обмежитись усним зауваження.
Таким чином, суд, вивчивши матеріали справи, враховуючи вимоги ст. 22 КУпАП, приходить до висновку про можливість звільнити ОСОБА_1 від адміністративної відповідальності, обмежившись усним зауваженням, при цьому суд враховує особу порушника, яка до адміністративної відповідальності притягається вперше, ступінь вини, відсутність тяжких наслідків від вчиненого, а також той факт, що наказ про притягнення до дисциплінарної відповідальності ОСОБА_2 скасовано.
На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 33, 34, 35, 40-1, ч. 1 ст. 41, 284 КУпАП, суд -
ПОСТАНОВИВ:
ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 від адміністративної відповідальності за вчинення правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 41 КУпАП, звільнити у зв`язку з малозначністю вчиненого правопорушення, та оголосити усне зауваження.
Провадження у справі про адміністративне правопорушення стосовно ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , закрити.
Постанова може бути оскаржена протягом десяти днів з дня винесення постанови. Апеляційна скарга подається до Запорізького апеляційного суду через Вільнянський районний суд Запорізької області.
Суддя Н. Ю. Мануйлова
16.03.2020
Суд | Вільнянський районний суд Запорізької області |
Дата ухвалення рішення | 16.03.2020 |
Оприлюднено | 14.04.2020 |
Номер документу | 88723890 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Адмінправопорушення
Вільнянський районний суд Запорізької області
Мануйлова Н. Ю.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні