Ухвала
від 13.04.2020 по справі 0540/7839/18-а
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

Донецький окружний адміністративний суд

У Х В А Л А

про відмову в заміні сторони виконавчого провадження

13 квітня 2020 р. Справа №0540/7839/18-а

приміщення суду за адресою: 84122, м.Слов`янськ, вул. Добровольського, 1

Донецький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Циганенка А.І., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Донбасіндустрія до Головного управління Державної фіскальної служби України у Донецькій області про визнання протиправним та скасування рішення,

ВСТАНОВИВ:

01 квітня 2020 року позивач, Товариство з обмеженою відповідальністю Донбасіндустрія , звернувся до суду із заявою про заміну сторони, а саме відповідача (боржника), Головного управління ДФС у Донецькій області, його правонаступником - Головним управлінням ДПС у Донецькій області. Заява обґрунтована тим, що на теперішній час не виконано рішення суду про стягнення з відповідача на користь позивача судового збору.

Позивач подав клопотання про розгляд справи без участі його представника.

В судове засідання представники інших осіб, які беруть участь у вирішенні питання, не з`явилися, про дату, час і місце його розгляду повідомлялися належним чином. Неприбуття у судове засідання таких осіб не перешкоджає розгляду питання.

Суд встановив наступне.

12 березня 2018 року рішенням суду позов Товариства з обмеженою відповідальністю Донбасіндустрія задоволено:визнано протиправним та скасовано Рішення про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску №0069744610 про нарахування Товариству з обмеженою відповідальністю Донбасіндустрія за період з 21 вересня 2016 року по 20 березня 2018 року штрафу у розмірі 17452,95 гривень та пені у розмірі 2884,79 гривні, на загальну суму 20637,74 гривень, прийняте Головним управлінням ДФС України у Донецькій області 21 червня 2018 року; стягнуто на користь Товариства з обмеженою відповідальністю Донбасіндустрія судові витрати по сплаті судового збору в сумі 1762,00 гривні за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДФС у Донецької області.

10 березня 2020 року для виконання судового рішення в частині стягнення судових витрат виданий виконавчий лист.

06 березня 2019 року постановою Кабінету Міністрів України №227 Про затвердження положень про Державну податкову службу України та Державну митну службу України було затверджено положення про Державну податкову службу України.

19 червня 2019 року постановою Кабінету Міністрів України №537 Про утворення територіальних органів Державної податкової служби утворені як юридичні особи публічного права територіальні органи Державної податкової служби за переліком згідно з додатком 1 та реорганізовані деякі територіальні органи Державної фіскальної служби шляхом їх приєднання до відповідних територіальних органів Державної податкової служби за переліком згідно з додатком 2. Також встановлено, що територіальні органи Державної фіскальної служби, які реорганізуються, продовжують здійснювати свої повноваження до передачі таких повноважень територіальним органам Державної податкової служби. Згідно додатків 1 та 2 утворено Головне управління Державної податкової служби у Донецькій області і до нього приєднано Головне управління Державної фіскальної служби у Донецькій області.

31 липня 2019 року до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань внесений запис за номером 1 274 102 0000 017695 про створення юридичної особи публічного права - Головного управління ДПС у Донецькій області (місцезнаходження: 87500, Донецька область, місто Маріуполь, вулиця Італійська, будинок 59, код ЄДРПОУ 43142826).

07 серпня 2019 року до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань внесені дані про перебування Головного управління ДФС у Донецькій області в стані припинення за рішенням засновника.

21 серпня 2019 року розпорядження Кабінету Міністрів України №682-р Питання Державної податкової служби , в редакції розпорядження №846 від 25.09.2019, на Державну податкову службу України покладені функцій і повноважень Державної фіскальної служби, що припиняється, з реалізації державної податкової політики, державної політики з адміністрування єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування.

Отже, на теперішній час функції і повноваження Державної фіскальної служби України з реалізації державної податкової політики, державної політики з адміністрування єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування перейшли до Державної податкової служби України.

При постановленні ухвали суд виходив з наступних мотивів та керувався такими положеннями законодавства.

У разі вибуття або заміни сторони чи третьої особи у відносинах, щодо яких виник спір, суд допускає на будь-якій стадії судового процесу заміну відповідної сторони чи третьої особи її правонаступником (частина 1 статті 52 Кодексу адміністративного судочинства України, далі - КАС України).

Відповідно до частин 1 та 4 статті 379 КАС України у разі вибуття однієї із сторін виконавчого провадження за поданням державного виконавця або за заявою заінтересованої особи суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, замінює сторону виконавчого провадження її правонаступником.

Згідно частини 5 статті 242 КАС України при виборі і застосуванні норми права до спірних правовідносин суд враховує висновки щодо застосування норм права, викладені в постановах Верховного Суду.

09 вересня 2019 року Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного господарського суду в рамках справи № 916/376/15-г досліджував питання особливостей правонаступництва органів державної влади при заміні сторони виконавчого провадження. Предметом судового розгляду в цій справі була заява позивача (органу державної влади) про заміну сторони виконавчого провадження у зв`язку із правонаступництвом органу виконавчої влади іншим державним органом.

Верховний Суд дійшов наступних висновків:

…інститут правонаступництва органів державної влади різниться від інституту правонаступництва суб`єктів приватного права, оскільки є більш ширшим за змістом, включаючи в себе: правонаступництво в завданнях, функціях та повноваженнях як складових категорії компетенції органу виконавчої влади, а також щодо конкретних управлінських (організаційних) прав та обов`язків, які складають зміст відповідних правовідносин - тобто публічне правонаступництво за якого відбувається перехід владних прав та функції органу, що реорганізовується до органу, що створюється та правонаступництво в майнових приватних правовідносинах, у яких орган влади виступає як юридична особа приватного права.

У випадку публічного правонаступництва перехід таких прав та обов`язків оформлюється нормативним актом, тоді як правонаступництво в майнових приватних правовідносинах здійснюється на підставі передавального акту (частина 2 статті 107 Цивільного кодексу України, пункт 7 Порядку здійснення заходів, пов`язаних з утворенням, реорганізацією або ліквідацією міністерств, інших центральних органів виконавчої влади , що затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 20.10.2011 № 1074). При цьому юридична особа є припиненою з дати внесення до Єдиного державного реєстру запису про державну реєстрацію припинення юридичної особи .

Оскільки, предметом розгляду у даній справі є заява позивача про заміну сторони для виконання рішення суду про стягнення судових витрат, тому умовою для її задоволення є встановлення обставин переходу майнових прав та обов`язків відповідача у процесі його реорганізації до Головного управління ДПС у Донецькій області, які, з урахуванням наведеної правової позиції Верховного Суду, мають підтверджуватися передавальним актом.

До заяви про заміну сторони виконавчого провадження не додано доказів, що підтверджують перехід прав та обов`язків відповідача (боржника) до Головного управління ДПС у Донецькій області, яким міг би слугувати передавальний акт.

Крім того, судом взята до уваги інформація з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань згідно якої Головне управління ДФС у Донецькій області знаходяться у стані припинення та запис про припинення цієї юридичної особи до реєстру не внесений.

Доводи позивача, наведені в заяві, вищезазначених висновків суду не спростовують та оцінюються судом критично, оскільки наведені позивачем постанови та розпорядження Кабінету Міністрів у своїй сукупності підтверджують лише перехід до Головного управління ДПС у Донецькій області владних функцій та повноважень попереднього державного органу (публічне правонаступництво), тоді як перехід майнових прав, в тому числі майнових зобов`язань відповідача згідно рішення суду у даній справі, має підтверджуватись передавальним актом установи, який позивачем не надано.

У зв`язку з наведеним суд дійшов висновку про відсутність підстав для задоволення заяви про заміну сторони виконавчого провадження.

Керуючись статтями 2, 5, 44, 52, 248, 251, 256, 294, 295, 297, 379, підпунктом 15.5 пункту 15 розділу VII Перехідні положення Кодексу адміністративного судочинства України, суд

УХВАЛИВ:

в задоволенні заяви Товариства з обмеженою відповідальністю Донбасіндустрія про заміну сторони відмовити.

Ухвала постановлена, складена та підписана 13 квітня 2020 року.

Текст ухвали розміщений в Єдиному державному реєстрі судових рішень (веб-адреса сторінки: http://www.reyestr.court.gov.ua/).

Ухвала набирає законної сили за правилами, встановленими статтею 256 Кодексу адміністративного судочинства України.

Апеляційна скарга на ухвалу може бути подана безпосередньо до Донецького окружного адміністративного суду в порядку і строки, встановлені статтею 295 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя А.І. Циганенко

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення13.04.2020
Оприлюднено15.04.2020
Номер документу88741122
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —0540/7839/18-а

Ухвала від 02.11.2020

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Циганенко А.І.

Ухвала від 15.10.2020

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Циганенко А.І.

Ухвала від 13.04.2020

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Циганенко А.І.

Ухвала від 12.06.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Олендер І.Я.

Ухвала від 22.05.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Олендер І.Я.

Ухвала від 12.04.2019

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Арабей Тетяна Георгіївна

Ухвала від 07.03.2019

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Арабей Тетяна Георгіївна

Рішення від 10.12.2018

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Циганенко А.І.

Ухвала від 24.09.2018

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Циганенко А.І.

Ухвала від 04.09.2018

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Циганенко А.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні