Україна
Донецький окружний адміністративний суд
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
14 квітня 2020 р. Справа№200/14395/19-а
приміщення суду за адресою: 84122, м.Слов`янськ, вул. Добровольського, 1
Суддя Донецького окружного адміністративного суду Загацька Т.В., розглянувши за правилами загального позовного провадження в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом товариства з обмеженою відповідальністю "ІНДАГРО СЕРВІС" до Головного управління ДПС у Донецькій області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення, -
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю "ІНДАГРО СЕРВІС" звернулось до Донецького окружного адміністративного суду з позовом до Головного управління ДПС у Донецькій області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення форми "Н" від 20.08.2019 №0175594603, яким за порушення граничних термінів реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, визначених пунктом 201.10 статті 201, та згідно з пунктом 120-1.1 статті 120-1 Податкового кодексу України за затримку реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних на 15 і менше календарних днів на суму ПДВ 3123441,2 грн. застосовано штраф у розмірі 10% у сумі 312344,14 грн.; за затримку реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних від 16 до 30 календарних днів на суму ПДВ 2797027 грн. застосовано штраф у розмірі 20% у сумі 559405,4 грн.; за затримку реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних від 31 до 60 календарних днів на суму ПДВ 1564002,07 грн. застосовано штраф у розмірі 30% у сумі 469200,62 грн.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що ГУДФС у Донецькій області проведена камеральна перевірка своєчасності реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування у Єдиному реєстрі податкових накладних з періодом складання травень 2019 року, за результатами чого складено акт №4522/05-99-46-03/41507221 від 30.07.2019 яким встановлено порушення пункту 201.10 статті 201 ПК України в частині порушення термінів реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування у ЄРПН, а саме: реєстрація податкових накладних, складених у травні 2019 року на суму ПДВ 7484470 грн. із затримкою від 15 до 60 календарних днів.
На підставі акту перевірки відповідачем прийнято податкове повідомлення-рішення форми Н від 20.08.2019 №175594603, яким застосовано штраф у розмірі 10% у сумі 312344,14 грн.: за затримку реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних від 16 до 30 календарних днів на суму ПДВ 2797027 грн. застосовано штраф у розмірі 20% у сумі 559405,4 грн.; за затримку реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних від 31 до 60 календарних днів на суму ПДВ 1564002,07 грн. застосовано штраф у розмірі 30% у сумі 469200,62 грн.
Позивач не погодився з висновками акту перевірки та вважає, що податкове повідомлення-рішення від 20.08.2019 №0175594603 не відповідає чинному законодавству та підлягає скасуванню, оскільки податковий орган наділений повноваженнями проводити камеральну перевірку, при проведенні якої підлягають перевірці дані, задекларовані платником податків у поданій ним до податкового органу податковій звітності. Тому позивач вважає, що, у ГУ ДПС у Донецькій області не було підстав здійснювати перевірку граничних термінів реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних під час проведення камеральної перевірки.
Також позивач зазначив, що правопорушенням, за яке на платника податків може бути накладено штрафні санкції, є винне діяння такого платника податків. Підставою для застосування податкового штрафу є вина. Відсутність вини свідчить про відсутність підстав для застосування покарання (санкції).
Факту реєстрації податкових накладних з порушенням граничного терміну позивач не заперечує, однак зазначає, що це відбулось не з вини підприємства, а через нестабільну роботу ключів ЕЦП, які необхідні для реєстрації податкових накладних з невідомих для позивача причин, а отже, оскільки затримка реєстрації податкових накладних відбулась не з вини позивача, то застосування штрафів за таку затримку є необґрунтованими.
З наведених підстав позивач просив визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення форми Н від 20.08.2019 №0175594603.
Відповідачем надано відзив на адміністративний позов, у якому зазначено, що він діяв виключно на підставі, в межах повноважень та у спосіб, визначені Конституцією та законами України.
Ухвалою суду від 28.12.2019 позовну заяву прийнято до розгляду за правилами загального позовного провадження та відкрито провадження у справі.
Ухвалою суду від 14.01.2020 відкладено підготовче засідання на 11.02.2020 на 15 год. 00 хв.
Ухвалою суду 11.02.2020 продовжено строк підготовчого провадження у справі №200/14395/19-а на тридцять днів. Відкладено підготовче засідання на 17.03.2020 на 10 год. 00 хв.
Ухвалою суду від 17.03.2020 закрито підготовче провадження у справі та призначено справу до судового розгляду по суті на 14.04.2020.
Представник позивача до судового засідання не з`явився, про дату, час та місце судового розгляду повідомлений належним чином. Про причини неприбуття суд не повідомив.
14.04.2020 через канцелярію суду від представника відповідача надійшло клопотання про розгляд справи в порядку письмового провадження.
На підставі ч.9 ст.205 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України), суд дійшов висновку про можливість розгляду справи у письмовому провадженні.
Дослідивши матеріали справи, доводи позовної заяви, відзиву, суд з`ясував наступні обставини справи.
Позивач, товариство з обмеженою відповідальністю "ІНДАГРО СЕРВІС" (код ЄДРПОУ 41507221) зареєстроване як юридична особа, про що до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань внесений відповідний запис.
ГУ ДФС у Донецькій області, правонаступником якого є ГУ ДПС у Донецькій області, було проведено камеральну перевірку позивача на підставі пп.20.1.4 п.20.1 ст.20 розділу І, п.200.10 ст.200 розділу V, у порядку пп.75.1.1 п.75.1 ст.75, ст.76 п.86.2 ст.86 розділу II Податкового кодексу України №2755-VІ від 02.12.2010 зі змінами та доповненнями (далі - ПК України), з питань дотримання граничних термінів реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування з податку на додану вартість в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - ЄРПН) за період складання травень 2019 року.
У складеному відповідачем акті камеральної перевірки №4522/05-99-46-03/41507221 від 30.07.2019 зазначено, що позивач здійснив несвоєчасну реєстрацію 42 податкових накладних/розрахунків коригування, складених у травні 2019 року на суму ПДВ 7484470 грн.
На підставі акту перевірки №4522/05-99-46-03/41507221 від 30.07.2019 відповідачем прийнято спірне податкове повідомлення-рішення форми "Н" від 20.08.2019 №0175594603, яким:
за затримку реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних на 15 і менше календарних днів на суму ПДВ 3123441,20 грн. застосовано штраф у розмірі 10% у сумі 320344,14 грн.;
за затримку реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних від 16 до 30 календарних днів на суму ПДВ 2797027 грн. застосовано штраф у розмірі 20% у сумі 559405,40 грн.;
за затримку реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних від 31 до 60 календарних днів на суму ПДВ 1564002,07 грн. застосовано штраф у розмірі 30% у сумі 469200,62 грн.
Факт несвоєчасної реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування, складених у травні 2019 року на суму ПДВ 7484470 грн. позивач не заперечує.
Підставами оскарження податкового повідомлення-рішення від 20.08.2019 №0175594603 позивач зазначає відсутність у відповідача повноважень для проведення камеральної перевірки, предметом якої є дотримання строків реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування, а також відсутність вини позивача у несвоєчасній реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування через помилки у функціонуванні ключів ЕЦП.
З урахуванням встановлених у справі обставин, надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд дійшов таких висновків.
Згідно пп.75.1.1 п.75.1 ст.75 ПК України камеральною вважається перевірка, яка проводиться у приміщенні контролюючого органу виключно на підставі даних, зазначених у податкових деклараціях (розрахунках) платника податків та даних системи електронного адміністрування податку на додану вартість (даних центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, в якому відкриваються рахунки платників у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, даних Єдиного реєстру податкових накладних та даних митних декларацій), а також даних Єдиного реєстру акцизних накладних та даних системи електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового.
Предметом камеральної перевірки також може бути своєчасність подання податкових декларацій (розрахунків) та/або своєчасність реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних, акцизних накладних та/або розрахунків коригування до акцизних накладних у Єдиному реєстрі акцизних накладних, виправлення помилок у податкових накладних та/або своєчасність сплати узгодженої суми податкового (грошового) зобов`язання виключно на підставі даних, що зберігаються (опрацьовуються) у відповідних інформаційних базах.
Отже, виходячи з наведених норм, судом не встановлено порушення з боку податкового органу в частині наявності повноважень на проведення камеральної перевірки, предметом якої є дотримання строків реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування.
Відповідно до пп.14.1.60 п.14.1 ст.14 ПК України єдиний реєстр податкових накладних - реєстр відомостей щодо податкових накладних та розрахунків коригування, який ведеться центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику в електронному вигляді згідно з наданими платниками податку на додану вартість електронними документами.
Положення абз.11 п.201.10 ст.201 ПК України передбачає, що реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних має бути здійснена протягом 15 календарних днів, наступних за датою виникнення податкових зобов`язань, відображених у відповідних податкових накладних та/або розрахунках коригування. У разі порушення цього терміну застосовуються штрафні санкції згідно з цим Кодексом.
Пункт 201.1 ст.201 ПК України визначає, що на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Відповідно до п.201.10 ст.201 ПК України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків: для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені; для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені.
У разі порушення таких строків застосовуються штрафні санкції згідно з цим Кодексом.
Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України. Покупець має право звіряти дані отриманої податкової накладної.
Приписами п.192.1 ст.192 ПК України встановлено, що якщо після постачання товарів/послуг здійснюється будь-яка зміна суми компенсації їх вартості, включаючи наступний за постачанням перегляд цін, перерахунок у випадках повернення товарів/послуг особі, яка їх надала, або при поверненні постачальником суми попередньої оплати товарів/послуг, суми податкових зобов`язань та податкового кредиту постачальника та отримувача підлягають відповідному коригуванню на підставі розрахунку коригування до податкової накладної, складеному в порядку, встановленому для податкових накладних, та зареєстрованому в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Згідно з п.120-1.1 ст.120-1 ПК України порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого статтею 201 цього Кодексу, для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних (крім податкової накладної, що не надається отримувачу (покупцю), складеної на постачання товарів/послуг для операцій: які звільнені від оподаткування або які оподатковуються за нульовою ставкою) тягне за собою накладення на платника податку на додану вартість, на якого відповідно до вимог статей 192 та 201 цього Кодексу покладено обов`язок щодо такої реєстрації, штрафу в розмірі:
10 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації до 15 календарних днів;
20 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 16 до 30 календарних днів;
30 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 31 до 60 календарних днів;
40 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 61 до 365 календарних днів.
Отже, застосований спірним податковим повідомленням-рішенням форми "Н" від 20.08.2019 №0175594603 штраф за несвоєчасну реєстрацію податкових накладних/розрахунків коригування відповідає вищенаведеним приписам ПК України.
Доводи позивача про неналежне функціонування ключів ЕЦП не підтверджені жодним доказом.
З цього приводу суд зауважує, що відповідно до ст.9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Також, за загальною нормою ч.1 ст.77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
За приписами ст.90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Жодні докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності. Суд надає оцінку як зібраним у справі доказам в цілому, так і кожному доказу (групі однотипних доказів), що міститься у справі, мотивує відхилення або врахування кожного доказу (групи доказів).
Таким чином, за відсутністю будь-яких об`єктивних даних та доказів щодо неналежного функціонування ключів ЕЦП, суд вважає недоведеними посилання позивача на відсутність його вини в несвоєчасній реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування, що було підставою для нарахування штрафу податковим повідомленням-рішенням форми "Н" від 20.08.2019 №0175594603.
З наведених підстав заявлені позовні вимоги задоволенню не підлягають.
Відповідно вимог ст.139 КАС України, враховуючи відмову у задоволенні позову, судові втрати у сумі сплаченого позивачем судового збору розподілу не підлягають.
Керуючись ст.2, ст.8-15, ст.19-21, ст.72-78, ст.90, ст.139, ст.199-228, ст.241-255, ст.293, ст.295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-
В И Р І Ш И В:
У задоволенні адміністративного позову товариства з обмеженою відповідальністю "ІНДАГРО СЕРВІС" (87512, Донецька область, м.Маріуполь, Центральний район, Запорізьке шосе, б.9, офіс 5, ЄДРПОУ 41507221) до Головного управління Державної податкової служби у Донецькій області (87515, Донецька область, м.Маріуполь, вул.Італійська, буд.59, код ЄДРПОУ 43142826) про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення форми "Н" від 20.08.2019 №0175594603 - відмовити.
Повний текст рішення виготовлено та підписано 14.04.2020.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення, але не менше строку дії карантину встановленого Кабінетом Міністрів України щодо запобігання поширення коронавірусної хвороби (COVID-19).
Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються учасниками справи до або через відповідні суди, а матеріали справ витребовуються та надсилаються судами за правилами, що діяли до набрання чинності цією редакцією Кодексу.
Текст рішення розміщений в Єдиному державному реєстрі судових рішень (веб-адреса сторінки: http://www.reyestr.court.gov.ua/).
Суддя Т.В.Загацька
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 14.04.2020 |
Оприлюднено | 15.04.2020 |
Номер документу | 88741267 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Загацька Т.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні